هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

معرفی 5 انجمن سئو فارسی و انگلیسی

دسته بندی : سئو
1402/05/25

اگر به دنبال افزایش دانش خود در حوزه سئو می‌باشید، نیاز است که در چندین انجمن سئو فارسی و انگلیسی عضو شوید.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و جامع به بررسی بهترین انجمن‌های سئو فارسی و انگلیسی بپردازیم.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در مورد انجمن سئو فارسی و انگلیسی. همانطور که می‌دانید دانش سئو یک مهارت پویا است که هر کس بر اساس برداشت شخصی خود می‌تواند در آن رشد کند. به همین دلیل است که بررسی نظر دیگر سئوکاران به صورت جدی روی رشد کسب و کار شما تاکید دارد. زمانی که دوره آموزش سئو برترآموز را بررسی می‌کنید، متوجه گستردگی و همچنین تنوع دیدگاه‌ها در این زمینه خواهید شد. چرا که هیچگاه موتورهای جستجو به صورت کاملا واضح استراتژی کسب و کار خود را نمی‌گویند. چرا که دلیلی ندارد که اسرار کاری خود را برای مخاطبین عادی آشکار کنند.

اما هر سئوکار با توجه به علاقه خود شروع به بررسی یک بخش خاص و تعریف استراتژی می‌کند. در این مسیر نیز می‌تواند به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید. البته برای این موضوع نیاز است که از سایت‌های انگلیسی زبان این حوزه نیز استفاده کنید. در این صورت می‌توانید بازدهی کسب و کار خود را به صورت ویژه رشد دهید. البته آموزش زبان انگلیسی متوسط نیز برای این هدف مناسب خواهد بود. چرا که انجمن‌های سئو انگلیسی معمولا با یک ادبیات قابل درک گفتگو می‌کنند و این موضوع برای ما بسیار قابل بررسی و درک خواهد بود.

البته دقت کنید که انجمن‌ سئو فارسی و انگلیسی همیشه در مورد قطعیت‌ها صحبت نمی‌کند. در این انجمن‌ها گاها افراد ایده‌‎ها و همچنین تجارت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه اگر قرار است که از این تجربیات استفاده کنید، سعی کنید در یک اسکیل کوچک شروع به تغییر در سایت و استراتژی سئو خود نمایید. با این حال تمامی نکات به صورت ملموس و قابل اندازه گیری برای شما لحاظ خواهد شد. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، هماهنگی استراتژی مورد نظر فرد با اسکیل کسب و کار شما می‌باشد.

بررسی بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی در سطح وب

در این بخش قصد داریم به بررسی بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی بپردازیم. نکته بسیار مهم این بخش در این است که هر شخص با توجه به نیاز خود بهتر است که تمامی سایت‌های مطرح شده در این بخش را بررسی کند. چرا که هر انجمن با توجه به رسالت اصلی خود معمولا روی یک بخش از سئو کار می‌کند. برخی از انجمن سئو فارسی و انگلیسی به صورت تخصصی روی کیفیت محتوا کار می‌کنند.

برخی دیگر از این انجمن‌ها به صورت تخصصی روی تبلیغات و مارکتینگ صحبت می‌کنند. از طرفی برخی از انجمن سئو فارسی و انگلیسی تمام تلاش خود را روی خرید و فروش بک برای رشد سایت‌ها قرار داده‌اند. به همین دلیل است که شما باید هر دیدگاه را بررسی کنید و بر اساس آن شروع به تصمیم گیری نمایید. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و به سراغ بررسی انجمن سئو فارسی و انگلیسی برویم.

بررسی بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی در سطح وب

1.    https://backlinko.com/

اگر به دنبال یک انجمن با کیفیت و همچنین فعال در حوزه سئو انگلیسی می‌باشید، قطعا بهترین انتخاب شما سایت backlinko.com می‌باشد. چرا که در این سایت نکاتی مطرح می‌شود که اشخاص به واسطه آن می‌توانند یک دید بسیار عالی نسبت لینک ساز در سئو پیدا کنند. از طرفی بخش وبلاگ این سایت نیز اطلاعات بسیار زیادی در حوزه سئو و همچنین بازاریابی برای دنبال کنندگان خود خواهد داشت. معمولا زمانی که گوگل یک آپدیت جدید ارائه می‌کند، سایت   backlinko.comجزو اولین سایت‌هایی است که در مورد آن بحث و گفت و گو انجام می‌شود. از دیگر نکات جذاب این سایت قابلیت همکاری این سایت با سایت‌های بسیار معروف و مطرح مانند آمازون می‌باشد.

زمانی که یک سایت توسط آمازون مورد تایید قرار می‌گیرد، این موضوع به این معنی است که اطلاعات موجود در آن کیفیت بسیار، بسیار بالایی دارد. از طرفی این سایت چندین بخش ویژه برای خلق استراتژی دارد که می‌تواند برای هر شخص بسیار جذاب باشد. چرا که استراتژی‌های از آن حالت عمومی تا حالت پیشرفته به خوبی دسته بندی شده است. فرض کنید که شما قصد راه اندازی یک سایت « آموزش وردپرس » دارید. این که شما نقشه سایت و همچنین لینک سازی سایت خود را به چه صورت تقسیم بندی کنید، خود نیاز به کلی زمان دارد. اما به سادگی می‌توانید در سایت backlinko.com چندین مدل آماده و همچنین قابل قبول را استخراج نمایید.

زمانی که به وبلاگ سایت backlinko.com نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که مباحث بسیار سخت و پیچیده سئو را به زبانی بسیار ساده بیان کرده است. به همین دلیل است که برخی از  دوره‌های آموزش سئو مطالب اولیه خود را دقیقا از این سایت استخراج و کپی برداری می‌کنند. معمولا زمانی که صحبت از انجمن سئو فارسی و انگلیسی می‌شود، موضوع هزینه عضویت در گفتگو‌های ویژه آن نیز مطرح می‌شود. باید بگوییم که کلیه خدمات سایت بک لینکو به صورت رایگان می‌باشد و افراد نیاز به تهیه اشتراک پریمیوم نخواهند داشت. همین موضوع نیز باعث رشد بسیار عالی آن در یک مدت زمان کوتاه شده است.

2.    Google Webmaster Help Community

بخش قابل توجهی از سئوکاران گوگل را به عنوان یک موتور جستجوی اصلی می‌شناسند. به همین دلیل است که تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا سایت خود را برای این سایت دسته بندی کنند. حل فرض کنید که شما گوگل یک روم اختصاصی برای تحلیل و بررسی موتورهای جستجو خود قرار دهید و از طرفی مدیریت آن را نیز خود گوگل به عهده بگیرد. در این صورت این انجمن سئو فارسی و انگلیسی را می‌توان به عنوان بهترین انجمن سئو شناخت. در حال حاضر تنها انجمنی که چنین ویژگی دارد Google Webmaster Help Community می‌باشد. از طرفی در این انجمن به سادگی می‌توانید در مورد مهمترین ابزار گوگل و همچنین مهمترین استراتژی‌های بهینه سازی محتوا تحقیقات انجام دهید.

با توجه به این که ایران در لیست تحریم خدمات گوگل قرار دارید، گاها دسترسی به Google Webmaster Help Community از طریق آیپی ایران امکان پذیر نیست. با توجه به این موضوع بهترین کار در این است که از یک نرم افزار تغییر دهنده آیپی استفاده کنید و به سادگی به خدمات این سایت بسیار مهم دسترسی داشته باشید. تمامی خدمات ارائه شده در این سایت به صورت رایگان می‌باشد و به همین دلیل است که برای دسترسی به بخش‌های مختلف آن نیاز به احراز هویت وجود ندارد. از طرفی این سایت برای کسانی که صرفا استفاده کننده از خدمات عمومی گوگل نیز می‌باشند جذاب است. چرا که در این سایت نحوه جستجو کردن صحیح هر مفهوم نیز به شما آموزش داده می‌شود.

به عنوان مثال فرض کنید که شما قصد دارید چند فیلم آموزش فتوشاپ حرفه‌ای پیدا کنید. در حالت عمومی ممکن است که از یوتیوب برای این هدف استفاده کنید. پس از بررسی یوتیوب متوجه می‌شوید که تمام ویدیوهای موجود در آن حالت عمومی دارد. بنابراین نیاز است که یک جستجو تخصصی با گوگل انجام دهید. در سایت Google Webmaster Help Community به صورت کامل و جامع با تکنیک‌های این موضوع آشنا خواهید شد.  به همین دلیل است که این سایت را می‌تواند به عنوان انجمن سئو فارسی و انگلیسی در نظر گرفت. چرا که بررسی آپدیت‌های بعدی گوگل در این سایت نیز می‌تواند عالی باشد.

سایت وبمستران گوگل

3.    Moz.com

یکی از سایت‌های مورد استفاده سئو کاران که شاید نتوان آن را در دسته بندی بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی قرار داد، سایت Moz.com می‌باشد. ارتباط در این سایت بیشتری به صورت یک طرفه تعریف شده است. به همین دلیل است که نمی‌توانید به سادگی سوال خود را مطرح کنید و همچنین پاسخ آن را نیز دریافت کنید. اما یک راه حل بسیار عالی برای شما عزیزان وجود خواهد داشت و آن هم استفاده از وبلاگ این سایت می‌باشد. وبلاگ این سایت به صورت کاملا حرفه‌ای در مورد مسائل روز حوزه سئو صحبت می‌کند. از طرفی نکات مطرح شده در آن نیز کاملا فنی و صحیح می‌باشد. به عنوان مثال زمانی که افراد به دنبال تولید محتوا با هوش مصنوعی بودند، سایت‌های زیاد شروع به فروش محتوای بی کیفیت هوش مصنوعی با هزینه‌های بسیار کم کردند.

 اما نکته بسیار مهم آن در این بود که گوگل به سادگی آن ها را شناسایی و حذف می‌کرد. سایت ماز یکی از اولین سایت‌هایی بود که در بخش وبلاگ خود به صورت کامل و جامع به بررسی این موضع از زوایای مختلف پرداخت. به همین دلیل است که برخی از سئوکاران فارسی و انگلیسی زبان بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی خود را سایت ماز می‌دانند. زمانی که شما به بخش گفتگو‌هایی عمومی این سایت مراجعه می‌کنید از شما در خواست می‌کند که یک ثبت نام کاملا رایگان انجام دهید و به چندین روم و گروه برای گفتگو دسترسی پیدا خواهید کرد. اما همانطور که گفتم برای کاربران ساده دسترسی به برخی از گفتگوها به صورت یک طرفه طراحی شده است. اما نکته بسیار مهم آن در این است که شما با فیلتر کردن گفتگو می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

اگر هدف از بررسی انجمن سئو فارسی و انگلیسی در این است که کیبورد ریسرچ مناسبی داشته باشید، قطعا سایت ماز را می‌توان یکی از بهترین سایت‌ها دانست. چرا که در بخش انجمن‌های آن یک بخش اختصاصی جهت بررسی و پیدا کردن کیبورد های ترند روز قرار دارد. در صورتی که شما بتوانید برای این دست کیبورد ها برنامه ریزی داشته باشید، می‌توانید به نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید.

4.    searchengineland.com

امروزه بازار هوش مصنوعی و همچنین الگوریتم‌های جدید گوگل به شدت داغ است. اما گوگل صرفا در حد چند خبر کوتاه به آن ها اشاره می‌کنید و هیچگاه به صورت صد در صد تمامی جوانب آن را مورد بررسی قرار نمی‌دهد. اما زمانی که نیم نگاهی به سایت http://searchengineland.com/ می‌اندازید، متوجه می‌شوید که تمامی این موضوعات به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. از طرفی اگر به دنبال یک انجمن سئو فارسی و انگلیسی می‌باشید که در آن مفاهیم سخت حوزه تکنولوژی به زبان ساده بیان شود، قطعا باید سایت ذکر شده را بررسی کنید. حتی اگر در حال حاضر سوال خاصی در این حوزه ندارید، بهتر است که نیم نگاهی به بخش وبلاگ این سایت بیندازید. چرا که نکات وبلاگ سرچ انجین بر اساس آخرین ترندهای روز موتورهای جستجو نحوه فعالیت آن ها می‌باشد.

در انجمن‌های این سایت گفتگوهای بسیار زیادی در مورد نحوه تبلیغات با بازدهی بالا وجود دارد. شاید برای شما هم این چالش به وجود آمده باشد که تبلیغات قابل توجهی انجام دهید، اما زمانی که به نتایج آن نگاه می‌کنید رضایت بخش نباشد. این موضوع به این دلیل است که بر اساس آخرین تغییرات موتورهای جستجو از سوشال سیگنال برای سایت خود استفاده نمی‌کنید. البته برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و از مقاله «تاثیر سوشال سیگنال بر سئوی سایت، چرا باید از سوشیال سیگنال بر سئوی سایت استفاده کنیم؟» نیز استفاده نمایید.

یکی از مهمترین بخش‌های سایت سرچ اینجین بخش کانتنت آن می‌باشد. زمانی که شما به دنبال تولید محتوای کاربردی می‌باشید، نیاز است که از یک سری مفاهیم خاص در تولید محتوای خود استفاده نمایید. دقت کنید که این موضوع ارتباطی به سئو داخلی و یا کیبورد استاف ندارد. بلکه منظور ما ارائه کانسپت جدید در یک محتوا می‌باشد. این که شما برای هر محتوا چگونه یک کانسپت جدید ارائه دهید، خود نیاز به استراتژی‌های سخت و پیچیده کانتنت مارکتینگ دارد. از طرفی ارتباط برقرار کردن بین محتوا و سئو محلی نیز خود نیاز به چندین و چند استراتژی مختلف دارد که در به زبان ساده تمامی این نکات مورد در سایت searchengineland  بررسی قرار میگیرد.

5.    انجمن های سئو فارسی

امروزه اگر نیم نگاهی به گروه‌های تلگرامی و همچنین انجمن های گفتگو سئو فارسی بیندازید، متوجه یک خلاء بسیار بزرگ خواهید شد. معمولا نکات و استراتژی‌های مورد بحث در این گروه‌ها حالت عمومی دارد و نمی‌توان برای آن ها مدارک قابل استناد ارائه داد. از طرفی تبلیغات موجود در این انجمن ها نیز بسیار زیاد می‌باشد. به همین دلیل توصیه ما بر این است که حدالمقدور از انجمن های سئو انگلیسی برای افزایش دانش سئو خود استفاده نمایید. چرا که اطلاعات مورد بررسی در آن ها به روز است و از طرفی برای هر بحث نیز کلی اطلاعات و مدارک علمی منطقی موجود است.

حال اگر باز هم به دنبال بررسی انجمن‌های سئو فارسی می‌باشید شاید بتوان انجمن سئو موز فارسی و سئو چت را به نسبت دیگران بهتر دانست. اما اگر به دنبال اطلاعات بیشتر و همچنین عمیق در مورد سوال خود می‌باشید، بهتر است که از گروه‌های تلگرامی نیز استفاده کنید. چرا که امروزه سئوکاران بسیار زیادی اطلاعات خود را در قالب گروه‌های تلگرامی به اشتراک می‌گذارند. شما نیز می‌توانید از این اطلاعات به نوبه خود استفاده کنید و حتی آن ها را کاملتر کنید با دیگران به اشتراک بگذارید. دقت کنید که امروزه چندین و چند انجمن فارسی پریمیوم نیز وجود دارد که می‌توان آن ها را مورد نقد و بررسی قرار داد. اما بر اساس بررسی تیم تحقیقاتی برترآموز، اطلاعات این انجمن ها عمق کافی را ندارد.

یکی دیگر از نکاتی در زمان استفاده از انجمن سئو فارسی و انگلیسی باید به آن توجه ویژه نمایید، موضوع تاریخ انتشار هر پست و گفتگو می‌باشد. ممکن است که شما در مورد سئو تکنیکال چند سوال تخصصی داشته باشید. پاسخ سوالات شما نیز در این انجمن وجود دارد  و شما می‌توانید به سادگی از آن استفاده نمایید. اما زمانی که به تاریخ انتشار آن نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که تاریخ پست و گفتگو متعلق به سه سال قبل می‌باشد. قطعا استفاده کردن از چنین پاسخی اشتباه است. چرا که الگوریتم‌ها و سازوکار گوگل به صورت ماهانه گاها تغییر می‌کند. به همین دلیل این اطمینان وجود ندارد که آیا این اطلاعات هنوز قابل استفاده است.

6.    Warrior Forum

در بخش‌های قبلی به صورت ویژه در مورد بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی رایگان صحبت کردیم. ممکن است که شما نیاز به یک سری اطلاعات خاص و ویژه داشته باشید. برای به دست آوردن این اطلاعات اگر بخواهید از مشاوره یک مستر سئو استفاده کنید، گاها لازم است که چند صد دلار هزینه کنید. از طرفی با توجه به نوع سوال و همچنین چالش شما نمی‌توان اطمینان داشت که پاسخ آن را به سادگی در وب فارسی و انگلیسی پیدا کنید. با توجه به این موضوع نیاز به یک انجمن سئو فارسی و انگلیسی تخصصی دارید. برا این هدف استفاده از سایت Warrior Forum به شما پیشنهاد می‌شود.

نکات مطرح شده در این سایت می‌تواند برای شما انتخاب‌های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. از طرفی به این نکته توجه نمایید که این سایت دارای چندین روم تخصصی برای سئو کاران حرفه‌ای می‌باشد. فرض کنید که شما قصد دارید سایت خود را برای چند استراتژی سئو تکنیکال تغییر دهید. اگر استراتژی شما به صورت اشتباه انتخاب شود، می‌توان گفت که سئو کل سایت شما در خطر می‌باشد. به همین دلیل نیاز است که از نظر چند توسعه دهنده انگلیسی زبان با تجربه استفاده کنید. سایت Warrior Forum یک سری روم اختصاصی دارد که برای ثبت نظر و با بررسی نظرات آن نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد.

گاها برخی از این روم ها نیاز به پرداخت هزینه سالانه 100 دلار دارد. البته برخی دیگر از این فروم‌های گفتگو شرایط ویژ و متفاوتی دارد که در این بخش بررسی آن ها مورد هدف ما نمی‌باشد. از طرفی به این نکته توجه نمایید که این اطلاعات به صورت طبقه بندی می‌باشد. در نتیجه اطلاعات فوق تخصصی سئو و برنامه نویسی نیز به سادگی در این سایت قابل بررسی می‌باشد. البته نکته مثبت Warrior Forum در این است که هر کسی حاضر به پرداخت هزینه آن نیست و همین موضوع باعث رشد و پیشرفته بهتر شما نسبت به رقبای شما خواهد شد.

انجمن سئو انگلیسی

7.    https://seomasteringfroum.com/

آخرین انجمن در این بخش را به سایت seomasteringfroum.com اختصاص میدهیم. معمولا زمانی که شما در یک انجمن سوالی را مطرح می‌کنید، دیگران به شما پاسخ می‌دهند. اما نکته منفی آن در این است که نمی‌دانید این اطلاعات مطرح  تا چه اندازه صحبت دارد. به همین دلیل است که گاها افراد دچار چالش و مشکلات جدی می‌شوند. به همین دلیل در سایت seomasteringfroum پاسخ دادن به سوالات افراد از 2 طریق انجام می‌شود. در حالت اول یک فرد معمولی و یا بهتر است که بگوییم که یک سئو کار به شما پاسخ می‌دهد. اما در حالت دوم موضوعی کمی فرق دارد و مدیران سایت و یا یک سئو کار با تجربه به شما پاسخ می‌دهد. این موضوع به شما کمک می‌کند که استراتژی‌های سئو مورد نظر خود را بهتر به کار گیرید.

زمانی که به بررسی بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی می‌پرداختیم، هر یک از آن ها معمولا یک ویژگی منحصر به فرد داشتند، اما نکته بسیار مهم آن در این بود که شخص پاسخ دهنده هیچگاه مشخص نبود. از طرفی اگر شما بخواهید که در برخی گفتگوها شرکت کنید نیاز است که یک اکانت معتبر به دست آورید. دقت کنید که اکانت معتبر به معنی پرداخت هزینه نیست. بلکه به معنی ثابت کردن اطلاعات و جایگاه شما در حوزه سئو می‌باشد. معمولا افراد مختلفی به بررسی سوالات حوزه سئو و همچنین نظرات دیگران در حوزه سئو مشغول می‌شوند. و در یک سری فروم اختصاصی به بیان خلاصه این نظرات می‌پردازند. بررسی این مدل گروه‌ها برای آگاهی از آخرین الگوریتم‌های گوگل امری بسیار مهم و ضروری است.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد بهترین انجمن سئو فارسی و انگلیسی با شما عزیزان صحبت کردیم. در صورتی که شما از یک انجمن سئو فارسی و انگلیسی با کیفیت استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در بخش کامنت‌های این مقاله مطرح کنید. همواره به این موضوع توجه نمایید که در یک انجمن سئو افراد بسیار زیادی حضور دارند. شما همه این افراد را نمی‌شناسید، به همین دلیل بهتر است که تصمیمات استراتژی سایت خود را صرفا بر اساس چند گفتگو اتخاذ نکنید.

از طرفی زمان که به دنبال بررسی یک موضوع خاص می‌باشید، بهتر است که از نظرات چندین نفر در این حوزه استفاده کنید. سپس می‌توانید به یک جمع بندی کلی دست پیدا کنید و بر اساس آن یک تصمیم نهایی اتخاذ نمایید. از طرفی برای بررسی آخرین الگوریتم‌ها و تغییرات موتورهای جستجو نیز بهتر است که نظرات چندین گروه را بررسی کنید تا اطلاعات شما قابل استناد باشد. به این موضوع دقت نمایید که قدرت زبان انگلیسی هر فرد در بررسی نظرات انجمن های انگلیسی زبان بسیار مهم است. چرا که برخی از سئوکاران به دلیل ضعف دانش زبان خود گاها موضوعات را اشتباه متوجه می‌شوند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهدی

    فقط نکته آخرش
    از طرفی زمان که به دنبال بررسی یک موضوع خاص می‌باشید، بهتر است که از نظرات چندین نفر در این حوزه استفاده کنید. سپس می‌توانید به یک جمع بندی کلی دست پیدا کنید و بر اساس آن یک تصمیم نهایی اتخاذ نمایید. از طرفی برای بررسی آخرین الگوریتم‌ها و تغییرات موتورهای جستجو نیز بهتر است که نظرات چندین گروه را بررسی کنید تا اطلاعات شما قابل استناد باشد. به این موضوع دقت نمایید که قدرت زبان انگلیسی هر فرد در بررسی نظرات انجمن های انگلیسی زبان بسیار مهم است. چرا که برخی از سئوکاران به دلیل ضعف دانش زبان خود گاها موضوعات را اشتباه متوجه می‌شوند.

    دم شما گرررم.