هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
شرایط خرید موبایل

معيار خريد موبايل + بهترين خريد ممكن

دسته بندی : فناوری
1401/04/19

معيار خريد موبايل يكی‌ از موضوعاتی می باشد كه شما بايد به هنگام خريد موبايل توجه داشته باشيد كه شما با بررسی اين موارد به راحتی می توانيد بهترين موبايل را برای خود خريداری كنيد، در اين مقاله از سايت برترآموز قصد بر آن داريم كه تمامی معيار خريد موبايل را برای شما شرح داده و البته كه به شما كمك كنيم كه موبايل های عالی را خريداری كنيد.

امروزه بسياری از موبايل ها از تمامی برند های دنيا عرضه شده است و قطعا كه تمامی آن ها نيز قدرتمند هستند؛ شايد تا به حال برای شما هم پيش آمده باشد كه اسم برند های مختلف برای شما نام برده شده باشد و شما اصلا با آن ها آشنایی نداشته باشيد و همين امر سبب می شود كه شما نتوانيد بهترين موبايل ها را خريداری كنيد، در ادامه اين مقاله با تمامی معيار خريد موبايل و علاوه بر آن با سوالات بسيار مهم آشنا خواهيد شد.( شما با خريد يك موبايل عالی و شركت كردن در دوره های آموزش توليد محتوا به راحتی می توانيد درآمد زایی كنيد)

عکس

چگونه اولويت خود را به هنگام خريد موبايل تعيين كنيم؟

يكی از موضوعاتی كه بايد به آن بسيار توجه شود قطعا اولويت بندی در نوع خريد موبايل و البته نوع انتظار شما از موبايل می باشد، به عنوان مثال شما می خواهيد موبايلی را برای بازی كردن خريداری كنيد به اين هنگام بهتر است كه سراغ موبايل های گيمينگ برويد و البته اگر می خواهيد به دنبال موبايل هایی با دوربين های بسيار قدتمند برويد و البته كه حال انتخاب های شما تغيير خواهد كرد.

به اين نوع از انتخاب ها اولويت بندی شما گفته می شود و شما با اين مرحل می توانيد يك قدم جلو تر باشيد، اولويت بندی ها برای خريد موبايل بر عهده شما خواهد بود و البته كه بايد برند های مختلفی را بررسی كنيد.

نكته: در اين بخش بسياری از افراد به علايق خود توجه می‌ كنند، به عنوان مثال افراد‌یكه در حوزه های توليد محتوا و عكاسی فعاليت هایی را انجام می‌ دهند قطعا كه بايد از موبايل هایی با صفحه نمايش عالی و دوربين های با كيفيت استفاده كنند،  البته آن دسته از افرادی كه به بازی كردن علاقه بسيار زيادی دارند بهتر است به پردازنده های‌ موبايل خود توجه فرموده و بهتر است كه بهترين نوع آن را انتخاب كنند.

 

معيار خريد موبايل :

تا به اينجای‌ مقاله با مفهوم های كلی آشنا شده ايد و البته كه با سوالات مهم نيز هم آشنا شده ايد و در اين بخش نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ معيار خريد موبايل برويم، توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكات مهم و پيشنهادات عالی به شما داده خواهد شد و بهتر است كه به تمامی آن ها توجه كنيد:

  • پردازنده های قدرتمند: اولين نوع از معيار خريد موبايل انتخاب كردن پردازنده های قدرتمند خواهد بود، همانطور كه می توانيد تمامی فعاليت ها موبايل بايد با سرعت بسيار عالی انجام شودو البته تجزيه و تحليل موبايل نيز بسيار مهم است كه تمامی اين امر ها با پردازنده ها قابل انجام خواهد بود. پردازنده هایی همچون اسنپ دراگون امروزه بسيار محبوب شده اند و در برند های شيائومی و سامسونگ استفاده می شود و البته كه طرفداران بسيار زيادی هم به خود جذب كرده اند.

اما بايد اين سوال را از خود بپرسيد كه برای چه نوع افرادی پردازنده موبايل مهم است؟ اگر شما علاقه مند به بازی‌ كردن می باشد بهتر است كه پردازنده های‌ موبايل را در اولويت خود قرار دهيد و يا افرادی هستيد كه اطلاعات بسيار زيادی را در موبايل خود ذخيره می كنيد و البته اديت های فيلم و …. انجام می دهيد بهتر است كه پردازنده های قدرتمند را در اولويت انتخاب خود قرار دهيد.( توجه داشته باشيد كه به هنگام فروش موبايل خود نيز به پردازنده های نيز بسيار اهميت نشان داده خواهد شد و اگر شما هزينه های بسياری برای موبايل خود انجام دهيد شك نداشته باشيد كه در فروش آن هم تاثير خواهد گذاشت)

معيار خريد موبايل و انواع و اقسام روش خريد موبايل

  • مقدار حافظه بالا: امروزه گرفتن عكس و فيلم و نصب كردن نرم افزار ها و بازی ها و… قطعا به ميزان فضای موبايل ها بستگی خواهد داشت، اگر ميزان فضای موبايل ها بسيار كم باشد قطعا محدوديتی برای شما ايجاد خواهد شد ولی با انتخاب مقدار فضا های بالا به راحتی می‌ توانيد اين محدوديت ها را كاهش دهيد. پيشنهاد ما به شما آن است كه به اين معيار خريد موبايل توجه داشته باشيد و موبايل هایی با حافظه كمتر از 128 گيگ انتخاب نكنيد؛ ماهانه اپديت هایی برای برند موبايل شما و البته نرم افزار ها ارائه خواهد شد كه برای اين نوع از آپديت ها بايد ميزان فضای عالی داشته باشيد و قطعا كه با هر بار از اين نوع آپديت ها فضای اشغالی موبايل شما افزايش خواهد يافت و با اين تفاسير بهتر است كه موبايل شما از فضای بيشتری برخوردار باشد.

يكی از نكات مهمی  كه بايد به آن توجه داشته باشيد آن است كه مقدار فضای فيلم و عكس خود را مديريت كنيد، قطعا در موبايل های قديمی تر برای فيلمبردای؛ حجم هر فيلم كمتر بوده و قطعا ميزان كمتری هم اشغال می كردند ولی با اين نوع از موبايل های جديد تر قطعا خجم ويديو با توجه به نوع كيفيت دوربين تعيين خواهد شد و ميزان فضای بيشتری هم اشغال خواهد كرد.

 

  • ميزان شارژ دهی: يكی‌ از معظلات هميشگی ما افراد ميزان شارژدهی موبايل ها می باشد، به عنوان مثال ما به دنبال موبايل هایی هستيم كه بسيار زود شارژ شده و دير به سارژ شدن نياز داشته باشند، اين معيار خريد موبايل در بسياری از بازار های دنيا قابل قياس است. موبايل های شيائومی در نوع شارژ دهی خود در اين زمينه بسيار معروف می باشد و البته همانطور كه خود شما می توانيد هر باتری از ظرفيت ميلی آمپر برخوردار است و موبايل های ميان رده شيائومی و البته پرچمداران آن نيز از 4000 ميلی آمپر شروع شده و تا به 6000 ميلی آمپر هم خواهد رسيد و البته بهترين انتخاب شما موبايل هایی 5000 ميلی آمپر می باشند كه بهترين شارژ دهی را خواهند داشت.( اگر شما به دنبال خوشدست بودن موبايل ها هستيد بهتر است به فكر باتر‌ی هایی با ظرفيت بالا نباشيد به اين دليل برای شارژ دهی بهتر از باتری‌ های بزرگتر استفاده می‌ كنند و اين مورد به وزن موبايل می افزايد)

 

  • وزن و خوش دستی موبايل: معيار خريد موبايل در اين مورد به اختصار مهم است، افراد زيادی امروزه با در دست گرفتن موبايل خود بعد از چند دقيقه خسته شده و ناچار هستند كه موبايل خود را بر روی زمين بگذارند و اين مورد سبب شده است كه از خريد موبايل خود ناراضی باشند، برند های زيادی ساخته شده اند كه موبايل های نازكی ساخته و از آن ها استقبال می كنند. به عنوان مثال برند های همانند سامسونگ و اپل نيز موبايل های‌ جديد با ضخامت های كوچكی ساخته اند كه افراد زيادی از آن ها راضی هستند.

موضوع بعدی در رابطه با نوع شارژ دهی اين نوع از موبايل ها می باشد، توجه داشته باشيد موبايل ها، از باتری های كم قدرت تر استفاده كرده است و پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر ميزان شارژ دهی اولويت اول شما می باشد از خريداری اين  موبايل ها پرهيز كنيد.

 

  • كيفيت دوربين: اگر به مقدمه ی اين مقاله توجه كرده باشيد برای‌ شما شرح داده شد كه افرادی علاقه مند به توليد محتوا و عكاسی و فيلم برداری و اديت و… بايد به كيفيت دوربين موبايل خود بسيار اهميت بدهند و اين موضوع سبب خواهد شد كه در كار خود بی نقص باشند. ميزان مگاپيكسل دوربين ها را مد نظر خود قرار ندهيد به اين دليل كه بسيار از موبايل ها با مگاپيكسل های بسيار زياد ساخته شده اند ولی در فيلمبردای و حتی عكاسی موفق نبوده اند، ميزان و معيار خريد موبايل خود را در اين مورد بر اساس تجربه كاربران بگذاريد به يان صورت كه نظرات كاربران را مطالعه كنيد و با توجه به اين موضوعات موبايل خود را انتخاب كنيد.( دوربين ها از 16 مگاپيكسل برای سلفی و برای دوربين های اصلی از 48 مگاپيكسل شروع شده تا 118 مگاپيكسل)

در موبايل هایی كه تازه وارد بازار شده اند دوربين های ميكرو طراحی شده است كه ميزان دقيق از اجسام بسيار ريز را عكاسی می كنند و اين موضوع سبب شده كه طرفداران بسيار زيادی داشته باشند.

آموزش صفر تا صد معيار خريد موبايل

  • صفحه نمايش: داشتن صفحه نمايش بسيار عالی كه كاربر موقع استفاده از موبايل از آن لذت ببرد يكی از معظلات بسيار سخت برای كاربران تبديل شده است، توجه داشته باشيد كه هر نوع صفحه نمايش ميزان سختی منحصر به فرد خود را خواهد داشت به عنوان مثال صفحه نمايش های برند های مختلف اگر يك ضربه به آن برخورد كند ممكن است كه ترك و يا با شكستگی رو به رو شود. البته كه با استفاده از گلس ها می توان اين مورد را برطرف كرد ولی بهتر است در نوع صفحه نمايش ترديد نكنيد.

صفحه نمايش هایی همانند امولد و البته سوپر امولد طراحی شده اند كه سوپر امولد بهتر است، صفحه نمايش ها به دو دسته تخت و البته منحنی تبديل شده اند، صفحه نمايش های سخت بسيار طرفدار دارند و بيشتر هم به فروش می رسند ولی موبايل های پرچمدار و بسيار گران از صفحه نمايش های منحنی برخوردار هستند، به عنوان مثال صفحه نمايش منحنی ممكن است در گوشه های موبايل خود با اجسامی لمس پيدا كند و اين موضوع سبب اختلال در صفحه نمايش شود و البته كه شما بايد حفاظت خود را از موبايل افزايش دهيد.( بهتر است بدانيد از لحاظ گيمينگ موبايل هایی با صفحه نمايش منحنی مناسب نيستند ولی موبايل هایی با صفحه تخت می تواند انتخاب خوب باشند، از طرفی منحنی ها زيبایی باورنكردنی خواهند داشت)

 

  • سرعت موبايل ها: سرعت صفحه نمايش در نوع كاركرد شما بسيار تاثير خواهد گذاشت و البته از طرفی ممكن است كه انتخاب های شما را به كلی هم تغيير دهد. سرعت صفحه نمايش از 60 هرتز شروع شده و به 120 هرتز هم خواهد رسيد، موبايل هایی با 120 هرتز قطعا با سرعت فضایی محبوب هستند و می توانند از نوع انتخاب های اصلی شما قرار بگيرند. از طرفی بهتر است بدانيد كه ميزان سرعت موبايل خود را، خود شما می توانيد انتخاب كنيد، به عنوان مثال موبايلی همانند poco x4 pro كه شركت چينی‌ آن را طراحی كرده است در بخش صفحه نمايش ميزان آن را خود كاربر می تواند انتخاب كند و البته كه گذاشتن آن بر روی 120 هرتز سبب تخليه زود شارژ موبايل خواهد شد ولی ماكسيمم می تواند تا 12 ساعت با يان سرعت شارژ دهی انجام دهد.

 

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد. در انتهای مطلب بهتر است كه دو نكته مهم را برای شما شرح دهيم؛ اولين نكته در رابطه با ميزان پردازنده ها خواهد بود؛ كل موبايل شما از طريق پردازنده ها نيز قابل قياس است و اگر موبايل شما از ميزان پردازنده عالی باشد قطعا كه می توانيد باز‌ی های سنگين و البته نرم افزار های مختلفی را بر روی آن اجرا كنيد( مقدار رام موبايل هم در اين مورد بسيار تاثير گذار خواهد بود) و البته كه در فروش و خريد موبايل شما به اين نوع بسيار توجه می شود؛ پيشنهاد می شود كه از پردازنده های قدرتمند استفاده كنيد و هر چه كه گرانتر باشند.

داشتن فضای بسيار زياد هم بی تاثير نيست و در معيار خريد موبايل هم رده ایی بسيار بالا خواهد داشت. ميزان آپديت های موبايل های هوشمند سالانه و ماهانه در حال افزايش می باشد و بهتر است كه شما به آن توجه داشته باشيد.( البته بهترين انتخاب 120 گيگ می باشد و ميزان كمتر توصيه نمی شود)

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *