هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معيار های رپورتاژ + برترآموز

معيار های رپورتاژ + تاثير گذاری برای رسيدن به صفحه 1 تضمينی

دسته بندی : سئو - ساخت سایت - وردپرس
1401/03/20

امروزه برای سئو خارجی سايت ها و البته قدرتمند سازی لينكسازی خارجی از رپورتاژ استفاده می شود؛ البته بهتر است بدانيد كه هزينه های زيادی امروزه برای رپورتاژ صرف می شود و در برخی از مواقع اثر پذيری چندانی ندارد؛ در اين مقاله به صورت كامل معيار رپورتاژ و البته افززايش تاثير آن را برای‌ شما ذكر كرده ايم.

معيار های رپورتاژ به قدری گسترده است كه در اين مقاله از سايت برترآموز نمی‌توان به تمامی آن پرداخت، ولی سعی اصلی ما بر آن است كه نكات مهم و چند ميليون تومانی برای نوشتن محتوای رپورتاژ را برای شما شرح داده و شما با اجرا كردن آن سريعا نتيجه مثبتی دريافت كنيد.

تا به حال اين سوال را از خود پرسيده ايد كه رپورتاژ رفتن چه تاثيری بر سئو دارد؟ چه فاكتور هایی بايد برای رپوتاژ رعايت شود؟ چه نوع محتوا برای رپورتاژ مهم است؟‌ ما قصد داريم با پاسخ دادن به اين سوالات مسير راه سئو را برای شما راحت كنيم، رپورتاژ بر روی سئو تاثير مثبتی دارد و نوعی از بكلينك های فالو محسوب خواهد شد، قطعا برای رتبه گرفتن برای صفحه های اصلی خود نياز به رپورتاژ خواهيد داشت، اما برای اجرایی كردن آن از قبل بايد اصولی را فرا گرفته باشيد و نوع مخاطب خود را بشناسيد تا نياز آن را به اختصار برآورده كنيد. استفاده از هر نوع بكلينك قطعی مناسب نخواهد بود به اين دليل كه بخشی اعظمی از بكلينك ها سبب خواهد شد كه سايت شما پنالت و يا صفحه مد نظر شما پنالت شود.( بهتر است بدانيد كه روش رايج برای از بين بردن رقبا برای كلمه كليدی های مطرح استفاده از انكر ها و بكلينك های تعداد بالا است كه از سايت هایی با اسپم اسكور های بسيار بالا روانه سايت هدف شده، قطعا اين حجم عظيم از بكلينك سايت ها افزايش رتبه برای شما خواهد داشت ولی غير طبيعی بوده و احتمال پنالت شدن صفحه هدف شما بسيار بالا خواهد بود).

بهتر است در دوره های آموزش سئو و يا آموزش رپورتاژآگهی برای افزايش دانش در اين حيطه، شركت كنيد.

معيار های رپورتاژ + برترآموز

چرا استفاده از بكلينك ها مهم شده است؟‌ آيا تا زمانی‌ كه بكلينك های رايگان وجود دارند، خريد رپورتاژ واجب است؟

دو سوالی كه بسيار پرسيده می شوند را در اين بخش به صورت مختصر مورد بررسی قرار خواهيم داد، در قدم اول بايد به موضوع اصلی برای افزايش رتبه سايت بپردازيم. سئو به چندين بخش تقسيم می شود و البته كه سئوی داخلی مربوط به سئوی تكنيكال و لينك سازی های داخلی سايت می باشد، البته شما با رعايت كردن در اين حوزه ها می توانيد افزايش رتبه را برای سايت به ارمغان بياوريد ولی توجه داشته باشيد كه زمان بسيار زيادی را صرف صفحه مد نظر خود كنيد، بهترين پيشنهادی كه تمامی سايت های ايرانی از آن استفاده می كنند، استفاده از بكلينك ها می باشد كه اعتباری به صفحه اصلی سايت شما و البته كه صفحه مد نظر شما هم خواهد داد.( قطعا لينك سازی در بخش كامنت های سايت های پرطرفدار برای شما تاثير گذار خواهد بود و نوعی‌ از بك لينك رايگان محسوب می‌ شود)

اما برای پاسخ به سوال دوم، بايد بگوييم كه خريد رپورتاژ صد در صد واجب خواهد بود، قطعا لينك های افلو از سايت ها مطرح بسيار مهم بوده و البته كه بسياری از سايت های مطرح به سايت های ديگر لينك فالو نخواهند داد، مگر آنكه هزينه ایی بابت آن دريافت كنند. شما با تعيين استراتژی مناسب برای محتوای خود و  لينكسازی های خود به راحتی می توانيد رپورتاژی را برای افزايش رتبه، به طور صد در صد تنظيم كنيد.

 

آيا رپورتاژ رفتن برای سايت، زمان موعودی دارد؟ چه زمانی برای رپورتاژ رفتن مناسب است؟

قطعا شما بايد زمان مناسبی را برای رپورتاژ رفتن انتخاب كنيد، اگر شما سايت تازه تاسيس داريد قطعا نمی توانيد از همان ابتدا رپورتاژ خريداری كنيد و رپورتاژ برای‌ سايت خود ثبت كنيد، قطعا كه اين مورد به سئو سايت شما ضربه ایی خواهد زد. برای رپورتاژ رفتن بايد فاكتور هایی را از قبل زير نظر داشته باشيد، ابتدا آن كه به اختصار برای حدود 2 ماه لينكسازی داخلی سايت خود را بسيار قدرتمند كنيد و از ماه دوم به بعد تصميم برای رپورتاژ رفتن داشته باشيد.

اگر بخواهيم به صورت بسيار تخصصی به اين موضوع نگاه كنيمريال پس از سند باكس گوگل، گوگل هانيمون  برای شما رخ خواهد داد و قطعا در اين بازه زمانی يكی از صفحات لندينگ شما دارای رتبه خاصی خواهد شد، در اين زمان بهترين كاری كه می توانيد انجام دهيد آن است كه برای آن صفحه رتبه دار شده، رپورتاژ برويد و رتبه آن را نگه داريد.( اين مورد استثنا بوده و در غير اين صورت رپورتاژ در ابتدای راه را پيشنهاد نمی دهيم)

 

معيار های رپورتاژ رفتن:

معيار های رپورتاژ را قبل از رپورتاژ رفتن بايد فرا گرفه باشيد، به اين دليل كه بدون داشتن دانش مناسب در اين زمينه رپورتاژ رفتن شما بدون اثر خواهد بود. در اين بخش نوبت آن فرا رسيده است كه معيار های رپورتاژ را به صورت صفر تا صد برای شما شرح داده و توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكات و پيشنهاداتی ارائه می شود كه بهتر است آن ها را انجام دهيد:

  • بررسی سايتی كه می خواهيد رپورتاژ شما در آن منتشر شود: اولين مورد از معيار های رپورتاژ انتخاب نوع سايت است كه هميشه مهم بوده و هميشه با بررسی سايت مقصد هيچ وقت پيشمان نخواهيد شد، اولين فاكتوری كه بايد در اين مورد رعايت كنيد آن است كه سايت مرتبط با حوزه خود را انتخاب كنيد، اگر شما سايتی داريد كه فروش موبايل را می خواهيد به ارمغان بياورد، قطعا بهترين انتخاب شما به عنوان مثال سايت در رابطه با فناوری همانند زوميت است. البته اين را هم اضافه كينم كه سايت های خبری برای هر حوزه ایی مناسب است و به اصطلاح هميشه تاثير مثبتی برای صفحه هدف شما خواهد گذاشت و بازديد كننده های زيادی را به سمت شما خواهد آورد.

نكات بسيار مهم برای معيار های رپورتاژ سايت

  • انتخاب عنوان مناسب برای رپورتاژ: دومين عامل برای معيار های رپورتاژ انتخاب عنوان مناسب و جذاب است. تا به حال برای شما هم پيش آمده است كه در اعلان های موبايل خود موضوعاتی جنجالی را ملاحظه كنيد؟‌ قطعا بله، استفاده از موضوعات جنجالی هميشه سبب شده كه كاربران زيادی وارد سايت هدف شوند و به اصطلاح به آن ها هم تيتر زرد گفته می شود. انتخاب عنوان اين چنينی مناسب خواهد بود ولی ما آن را زياد پيشنهاد نمی دهيم، قطعا كه زيبا بودن عنوان فقط و فقط به عنوان های جنجالی مربوط نخواهد شد، به عنوان مثال شما می خواهيد برای‌دو كلمه خريد كفش و خريد كلاه ايمنی رپورتاژ منتشر كنيد، محتوای رپورتاژ را نوشته ايد و حال می‌ خواهيد عنوانت مناسبی را انتخاب كنيد؛ با توجه به فاكتور هایی كه شرح داده ايم شما می توانيد عنوان را آمار كلی تلفات ساختمانی در سال 1401 منتشر شد را انتخاب كنيد و در وسط های محتوای خود می توانيد راهكار دهيد به مخاطب و كالای خود را كمی تبليغ كنيد.

 

  • هميشه سعی كنيد آموزش و اطلاعات به كاربر دهيد: بهترين راه برای جذب اعتماد كاربران آن است كه اطلاعات و آموزش های مناسب و متناسب با آن ها را عنوان كنيد، برای درك اين موضوع بهتر است كه با مثال آن را ادامه دهيم. شما برای كلمه آموزش اينستاگرام می خواهيد رپورتاژی را منتشر كنيد و قطعا برای نوشتن محتوای آن ابتدا بايد آموزش های مهمی را نظير معرفی الگوريتم های جديد اينستاگرام و بارگزاری استوری و پست و… را به كاربر آموزش دهيد و قطعا 250 كلمه ابتدای مقاله بايد كاربر را مجذوب خود كند در غير اين صورت ديگر كاربر ترويج به خواندن ادامه مقاله نخواهد شد و قطعا هم وارد سايت شما نخواهد شد، جذاب نوشتن محتوا و به زمان امروزی نوشتن محتوا هم بی تاثير نخواهد بود.

 

  • برای خريد رپورتاژ هميشه به سايت های قدرتمند متكی نباشيد: سايت های ارزان را دست كم نگيريد: باور های غلط بسياری در زمينه خريد رپورتاژ وجود دارد،‌ يكی‌ از اين اشتباهات آن است كه انتخاب سايت قدرتمند هميشه موثر است نسبت به سايت های ضعيف و كم بازديد و… قطعا كه سايت های قدرتمند تاثيری مثبت خواهد گذاشت ولی خريد رپورتاژ 5 ميليونی از يك سايت نسبت به خريد 10 رپورتاژ از سايت های كوچك قطعا بازخورد پايين تری خواهد داشت، يعنی 10 سايت ارزان به قيمت كلی آن ها 5 ميليون باشد، تاثير زيادی خواهد داشت نسبت به يك سايت 5 ميليونی.
  • انواع و اقسام معيار های رپورتاژ برای سايت

 

  • نوع نوشتار خود را از ابتدا معلوم كنيد: نوشتن محتوای رپورتاژ به زبان معيار هميشه كارساز بوده و قطعا بازخورد های مناسبی هم در بر خواهد داشت، به عنوان مثال وقتی كه به زبون خودمونی نوشتاری‌ را تنظيم می كنيد كاربر جذب نوشتار شما خواهد شد وتا انتها شما را دنبال می‌ كند، آيا اين نوع از شيوه نوشتار برای همه رپورتاژ ها مناسب است؟ قطعا خير، در رپورتاژ های كه موضوع جدی را تارگت اصلی خود قرار داده يد قطعا نوشتار زبان كتابی بهترين انتخاب شما خواهد بود و البته كه در زمينه های حساس نوشتار محاوره ایی سبب شده كه كاربر كمی دلسرد بشود.

 

  • دامين اتوريتی و اسپم اسكور: در معيار های رپورتاژ اين دو حرف اول انتخاب را خواهند شد البته كه قيمت هم همينگونه خواهد بود، دامين اتوريتی ميزان قدرتمند بودن سايت و اسپم اسكور ميزان افزايش اعتبار و به نوعی قدرت سايت مد نظر شما را نشان خواهد داد، در اين بين رتبه الكسا نيز استفاده شده است، رتبه جهانی سايت و رتبه منطقه ایی كشور نيز در اين بين عنوان شده، به عنوان مثال سايت اشتراك ويديو آپارات رتبه 3 ايران را دارد و در رتبه 2 سايت ورزش3 قرار داده شده است.

 

محتوای رپورتاژ را خودمان نگارش كنيم بهتر است يا به دست نويسنده بسپاريم بهتر است؟

استفاده از هر دو اين مورد مزيت محسوب خواهد شد ولی نكاتی را در اين بين بايد رعايت كنيد، ابتدا آنكه اگر خود شما سئوكار هستيد و می خواهيد برای صفحه مد نظر خود كه آموزش سئو است، رپورتاژ برويد؛ بهترين نوع انتخاب آن است كه خود شما دست به كار شده و محتوای رپورتاژ را نگارش كنيد به اين دليل كه شما در اين حوزه متخصص هستيد و قطعا بهترين اطلاعات را نسبت به ديگر نويسنده ها خواهيد داد.

اما در بسياری ديگر از حوزه ها نياز به دانش تخصصی نيست، رپورتاژ برای خريد كفش و كلاه ايمنی قطعا نياز به دانش تخصصی در اين زمينه نخواهد داشت و به راحتی می توانيد محتوای اين صفحه را در اختيار يك نويسنده بگذاريد.( البته بهتر است نويسنده مورد اعتماد خود را انتخاب كنيد يا به اصطلاح رزومه آن را به دقت مطالعه و ايراد های آن را گوشزد كنيد).

 

رپورتاژ را بايد تبليغاتی نگارش كنيم؟

اگر بخش های قبلی را با دقت مطالعه كرده باشيد متوجه آن خواهيد بود كه نوشتار رپورتاژ اصلا نبايد تبليغاتی باشد و بيشتر جنبه اطلاعاتی و آموزشی داشته باشد اثر گذاری نسبتا زيادی را بر روی كاربر خواهد گذاشت، به عنوان مثال آموزش اينستاگرام شما دوره ایی برای آن در سايت خود تنظيم كرده ايد و اگر بخواهيد در رابطه با دوره خود اطلاعات دهيد قطعا ديگر كاربر وارد سايت شما نخواهد شد و بهتر است كه ابتدا آموزش های مد نظر آن را در قالب متن ارائه دهيد و در ادامه پيشنهاداتی را دهيد كه افرادی علاقه كند به اين حوزه وارد سايت شما شوند و اين دوره را تهيه كنند، شما با اين روش اعتماد كاربر را جلب خواهيد كرد.

 

چگونه اثر يك رپورتاژ را با توجه به معيار رپورتاژ افزايش دهيم؟

يكی ديگر از سوالات بسيار مهم كه ممكن است برای‌شما كاربران مطرح شود در رابطه با اثر پذيری بالای رپورتاژ ها خواهد بود و البته كه از چه ترفند هایی برای اثر پذيری رپورتاژ استفاده كنيم؛ اولين نكته حائز اهميت آن است كه رپورتاژ اثر پذيری دارد و البته اين روش ها قطعا كه سبب افزايش قدرت رپورتاژ  خواهند بود؛ اين ترفند ها عبارت اند از:

1- رپورتاژ رفتن برای رپوتارژ: آيا به اين توجه داشته ايد كه می توانيد برای رپورتاژ، رپورتاژ برويد؟ قطعا كه اين روش از سئو كردن سايت از نوع سئو كلاه سياه بوده و گوگل اگر متوجه اين ماجرا شود قطعا صفحه شما را پنالتی خواهد كرد، اما چگونه گوگل را در اين زمينه دور بزنيم؟ بهترين كار آن است كه برای رپورتاژ دوم فقط يك لينك به رپورتاژ اصلی خود بدهيد و توجه داشته باشيد كه نام اصلی سايت شما نبايد در محتوای رپورتاژ دوم استفاده شود و اگر از اين موضوع غافل شويد قطعا به ضرر شما خواهد بود.

 

2- خريد بازديد برای رپورتاژ: يكی ديگر از معدود روش هایی كه كمتر كسانی از آن خبر دارند قطعا خريد بازديد برای رپورتاژ خواهد بود، اما سوال اصلی آن است كه بازديد كليك كمی و يا در برخی‌ از مواقع كليك روی لينك نمياورد و اما با اين وجود تاثير پذيری دارد؟ قطعا كه اين نوع از ديدگاه افراد درست بوده ولی دليل اصلی خريداری كردن بازديد آن است كه اگر در سايتی كه رپورتاژ منتشر كرده ايد محتوای رپورتاژ شما بازديد عالی داشته باشد شكی نداشته باشيد كه در بخش بهترين های سايت مقصد نمايش داده خواهد شد و اين موضوع سبب می شود كه كاربران زيادی به سمت سايت شما آمده و قطعا كليك واقعی به ارمغان خواهد آورد.

 

3- استفاده از محتوای كاربردی و البته محتوایی كه بار علمی با عنوان جذاب: استفاده از محتوایی كه بار علمی داشته باشد امروزه بسيار كم شده و قطعا كه اكثر محتوا های رپورتاژ بار تبليغاتی دارند و از بار علمی كمتری برخوردار هستند، اما دارا بودن اين مورد چه كمكی به رپورتاژ خواهد كرد؟ برا درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثالی را عنوان كنيم، فرض كنيد كه شما يك سايت در رابطه با حوزه لوازم رانندگی و… داريد، حال شما يك سايت خبری و يا سايت های مرتبط برای رپورتاژ انتخاب كرده و عنوان رپورتاژ خودتان را به عنوان مثال معرفی سرعت گير هوشمند و… می گذاريد؛ حال كاربران زيادی وارد صفحه محتوا می شوند؛ محتوای شما بايد بار علمی داشته باشد و از اطلاعات درستی بهره مند باشد؛ كاربر در صورت رضايت از محتوا می تواند به واسطه لينك وارد سايت شما شده و از سايت و محصولات شما ديدن فرمايند و اين روش بسيار عالی و خوب است و افراد كمتری در حوزه وب ايران از آن استفاده می كنند.

 

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و در صورت عالی بودن آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد در انتهای متن بهتر است كه به چند نكته مهم و بديهی توجه كنيد.

اولين نكته برای معيار های رپورتاژ انتخاب سايت هدف است كه به اختصار انتخاب سايت مرتبط در اين زمينه بهترين امر انتخابی شما خواهد بود، توجه داشته باشيد كه سايت های خبری بهترين گزينه و هميشه اثر گذاری خوبی‌ دارند. دومين نكته نوع انتخاب تايتل و عنوان محتوا است كه سعی كنيد بسيار جنجالی آن را تنظيم نكنيد و قطعا با تنظيم كردن به صورت جنجالی كاربر علاقه ایی به كليك كردن بر روی‌ آن نخواهد داشت.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *