هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

مك بوك چيست ؟ سير تا پياز اين محصول پر طرفدار و بررسی تمام جوانب

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1400/05/27

مك بوك چيست ؟ چه كاربردی دارد ؟

مك بوك چيست ؟ سير تا پياز مك بوك ها و تمام جوانب

مك بوك چيست ؟ امروزه مك بوك ( لپ تاپ ) جزو بهترين سيستم عامل هایی است كه در ارصه رقابت بين پادشاهان تكنولوژی برتری بسياری نسبت به آنها دارد ، و اما دليل برتری مك بوك را در ادامه اين مقاله از سايت برتر آموز برای شما شرح خواهيم داد .
مك بوك ريشه ی بسيار مفصلی دارد و اينكه چگونه وارد بازار لپ تاپ ها و كامپيوتر ها شده است ، و به طور خلاصه اگر بخواهيم برای شما بگوييم اين محصول از شركت اپل است كه از سيستم عامل های خاصی نسبت به ديگر محصولات دارد ( برای مثال لپ تاپی كه شما از بازار ميخريد اگر از برند اپل نيست قطعا سيستم عامل آن مايكروسافت است ولی در اپل سيستم عاملی متفاوتی ايجاد شده است به نام مكينتاش كه برتری نسبی به مايكروسافت دارد علی رغم معروفيت مايكروسافت ) اين كار به اين دليل است كه شركت اپل تقاضای متفاوت نشان دادن محصولاتش نسبت به ديگران برند ها را دارد .

تعمير كردن اين لپ تاپ تجربه جديدی برای متخصصان واقع شده است به اين دليل كه افرادی كمی در جامع حضور دارند كه اين لپ تاپ را خريداری ميكنند و به همين خاطر كمتر كسی اين دستگاه را برای تعمير به متخصصان نشان ميدهد .

 

مك بوك چه برتری نسبت به ديگر لپ تاپ ها دارد ؟

مك بوك چيست ؟ همانطور كه در ابتدا اين مقاله برای شما توضيخات لازمه داده شد و حالا قرار است كه آنها را گسترده و شما را بيشتر توجيح بكنيم با اين سيستم عامل ، اولين مورد اين است كه تمام محصولات شركت اپل علاقه خاصی به متفاوت نشان دادن خودشان دارندو به همين امر سيستم عامل های متفاوتی نسبت به ساير لپ تاپ ها ( مايكروسافت ) دارند و سيستم عامل اجرا كننده آنها بسيار قدرتمند بوده و از سرور های مشخص شده شركت اپل تامين ميشوند .

مك بوك به سه دستگاه البته به نياز كاربران و استفاده آنا تقسيم ميشود به صورتی كه :

  1. مك بوك
  2. مك بوك اير
  3. مك بوك پرو

شركت اپل اين سه دستگاه را وارد بازار كرده است كه كاربران با توجه به نيازشان آنها را انتخاب كرده و بتوانند از آنها استفاده بكنند و تمام كارهايشان را به صورت بسيار منظم با آنها انجام دهند. ( مك بوك ساده برای حمل سريع و با دوام بالا وارد عرضه شد و خريد های نسيتا بالایی در كشور های خارجی داشته است ؛ دومين مورد مك بوك اير است كه برای افرادی مناسب خواهد بود كه به باطری با دوام بالا و اينكه شارژ آن دير تمام شود توصيه ميشود و علاوه بر آن قابليت حمل بسيار عالی و سبك دارد ، در مورد سوم مك بوك پرو قرار دارد كه مخصوص افراد خاص پسند است اين سيستم دارای پردازنده بسيار قوی و قابليت طراحی بسيار منظمی نسبت به ديگر نسخه ها دارد و البته برای كسانی كه در حوزه گيم فعاليت ميكند مناسب است )

 

مزيت و معايب های مك بوك نسبت به ساير لپ تاپ ها ( ويندوز ) در چه چيزی است ؟

 

مزيت :

  • لپ تاپ مك بسيار كم وزن بوده و علاوه بر آن حافظه بسيار بالایی هم دارد.
  • سيستم مك ويروس های كمتری را در خود جای ميدهد به طوری كه اگر ويروسی بخواهد وارد اين سيستم عامل شود بايد خيلی قوی و يا ساخته و پيشرفته باشد.
  • مك دارای آپشنی به اسم يونيكس است كه تفاوت بسيار را در آن با ويندوز نشان ميدهد و شما در اين مورد تمام نظرات خود را عوض خواهيد كرد.
  • مورد بعدی در مورد اتصال های دستگاه های ديگر همچون هندزفری و هدست و موبايل همراه اپل است كه به سرعت به اين دستگاه وصل ميشوند بر خلاف ويندوز ها كه بايد برای برقراری اطلاعات و انتقال آنها برای‌ حجم بالا از كابل استفاده كند .
  • اين موردی كه عرض ميكنيم در مورد تعمير كردن لپ تاپ مك است كه به راحتی تعميير ميشود و اما چطور ؟ اگر بخواهيم برای شما به طور خلاصه توضيح بدهيم لپ تاپ های ويندوزی از شركت های مختلفی پشتيبيانی و ساته ميشود و اگر قطعاتی از آنها خراب شود بايد به شركت مربوطه رجوع كرده و از آنها قطعات مورد نياز را دريافت بكنيد ولی‌ شركت اپل اينگونه نيست و اگر لپ تاپ های مك بوك خراب شود تنها به شركت اپل مراجعه كرده و درگيری زيادی هم برای شما ندارد .
  • مورد بعدی در مورد يكی‌ديگر از ويژگی های متعدد مك است ، شما ميتوانيد در اين لپ تاپ ويندوز هم نصب كنيد يعنی اگر شما قبلا از لپ تاپ های ويندوزی استفاده ميكرديد و عادت زيادی به اين لپ تاپ ها نداريد توصيه ميشود چند وقت از آنها استفاده كنيد و اگر مشكل شما حل نشد ميتوانيد ويندوز را نصب كرده و هيچ گونه مشكلی ديگر پيش نمی آيد .
  • يكی‌ديگر از ويژگی های اين لپ تاپ را كم ورود كردن ويروس به آن ميتوان عنوان كرد كه در اين چند ساله ميزان رضايت كاربران را به اين محصول جلب كرده است به طوری كه شما اگر به سايت های فروشنده اين محصول رجوع بكنيد متوانيد سير عظيمی از پيام های‌ رضايت كاربران را بخوانيد و علاوه بر آنها ناراضايتی هایی هم وجود دارد .

 

 

معايب :

  • اولين مورد از معايب مك در برابر ويندوز اين است كه بيشتر نرم افزار ها و برنامه های تخصصی كه وارد بازار ميشوند برای دانلود هم اولين دستگاهی كه قابليت اجرا را به آن ميدهند ويندوز است مگر آنكه آن كمپانی بتواند محصول خود را آپديت كرده و نسخه مك آن را هم به بازار وارد كند.
  • مشكل بعدی كه گريبان گير مك شده است در مورد بازی های اختصاصی و گيمر ها است كه اين بازی ها بيشتر آپشن خود را برای ويندوز اجرا ميكند ازجمله گرافيك بسيار بالای بازی و پدازنده های چند هسته و … اين مشكل در سيستم مك نيست و شركت ها  باعث اين كار ميشوند .
  • سیستم عامل ویندوز همه گیرتر و فراگیرتر است. به طوری که کاربران این سیستم عامل در سراسر جان در اکثریت هستند. این ویژگی در تفاوت مک بوک با لپ تاپ کمی پر رنگ تر از سایر ویژگی ها است .

 

مشخصات مك بوك چيست ؟

تا به اينجای مقاله تمام جوانب از اين محصول پر طرفدار برای شما عنوان شد و حالا نوبت آن است كه به دنبال مشخصات اين محصول قدرتمند بريم و تمام اطلاعاتمان را در اين زمينه كامل كنيم :

 

  1. باريك بودن : اين محصول در سال های 2019 و 2020 به قدرتی در علم رسيده اند كه مقدار اندازه پردازنده ها و رام ها را كم كرده و بعلاوه آنها را قدرتمند ساخته است و كاربران در مورد اين آپشن سير عظيمی رضايت را به شركت اپل منتقل كرده اند ، طراحان و مهندسان اپل تمام جزئیات هر قطعه و بخش از این رایانه‌ها را مورد بازبینی قرارداده تا کارایی آنها را به بالاترین میزان ممکن و اندازه را به کمترین حد برسانند. نتیجه این تلاش‌ها باریک‌ ترین، سبک ترین و قویترین مک ‌بوک پرو های ساخته شده توسط اپل هستند .
  2. نكته قابل اشاره در سری از مك بوك اير اين است كه فن ندارد و بيشتر سوال كاربران اين است كه چطور تهويه هوا به صورت مداوم كار ميكند بدون فن ؟ در پاسخ اين سوال بايد عنوان كرد كه در اين سری از لپ تاپ ها قطعه به اسم پخش كننده حرارت آلمينيومی اين گرما خارج شده ولی جای فن را نميتواند بگيرد بخاطر همين امر بيشتر افراد به لپ تاپ های‌ مك بوك پرو روی می آورند . ( تنها دليل در مورد اين زمينه برای شما اين است كه اگر لپ تاپ فن نداشته باشد سيستم به طور ناخداگاه بعضی از مواقع دچا سردرگمی و هنگ كردن ميشود و شما نميتوانيد چاره ایی برای آن پيدا بكنيد )
نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *