سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
میلرلایت

میلرلایت چیست؟ معرفی و آموزش میلرلایت در برترآموز 2022

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/02/16

میلرلایت یک سرویس ایمیل مارکتینگ برای ایجاد کمپین های حرفه ای با ابزارهای بازاریابی آسان است. ایمیل ها، خبرنامه ها، صفحات فرود، فرم های انتخاب و گردش کار اتوماسیون ایجاد کنید. تیم میلرلایت به عنوان یک آژانس طراحی وب در سال 2005 شروع به کار کرد. در سال 2010، آنها برای ارائه خدمات بازاریابی ایمیلی انحصاری به Mailerlite تغییر نام دادند. آنها در حال حاضر بیش از 100 کارمند در 35 کشور دارند.

چند آمار جالب در مورد میلرلایت:

  • آنها به بیش از 1.2 میلیون کسب و کار در سراسر جهان خدمت کرده اند
  • آنها هر ماه بیش از 1 میلیارد ایمیل ارسال می کنند
  • Mailerlite پنجمین کسب و کار با رشد سریع SaaS در سال 2019 بود.

آیا به ابزار بازاریابی ایمیلی مانند MailerLite نیاز دارم؟

اگر می خواهید در بازاریابی موفق شوید، نرم افزار ایمیل مارکتینگ یکی از ضروریات موجود در زرادخانه شماست. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا بازاریابی ایمیلی ایده خوبی است:

  • بازاریابی ایمیلی بالاترین بازگشت سرمایه را در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی دارد.
  • شما در واقع در مقایسه با رسانه های اجتماعی صاحب مخاطبین خود هستید. اگر فیس بوک فردا الگوریتم خود را تغییر دهد یا کلاً از کار بیفتد، نمایه دقیق ساخته شده شما از بین خواهد رفت. این را با بازاریابی ایمیلی مقایسه کنید، جایی که شما همیشه لیست ایمیل خود را در اختیار دارید. حتی اگر ESP شما پایین بیاید، می توانید لیست خود را به نرم افزار جدید وارد کنید.
  • اندازه گیری نتایج و توجیه هزینه های بازاریابی ایمیلی آسان است. یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خوب معیارهای مفیدی مانند نرخ باز کردن، نرخ کلیک و تخصیص درآمد را در اختیار شما قرار می دهد. شما به راحتی می توانید بررسی کنید که کدام کمپین های ایمیل عملکرد خوبی دارند.
  • ایمیل ها تعاملی و جذاب هستند. تیترهای جسورانه، تصاویر چشم نواز، گیف های خنده دار، یا ویدیوهای مارک دار اضافه کنید. ایمیل ها به شما این امکان را می دهند که رسانه های غنی را اضافه کنید که توجه خواننده شما را جلب می کند.

و در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا از استفاده از میلرلایت لذت خواهید برد:

  • ایمیل های تست A/B برای بهبود نرخ باز و کلیک شما
  • ارسال مجدد خودکار به مشترکین فرصتی دوباره می دهد تا ایمیل های شما را باز کنند
  • از کمپین های RSS برای ارسال خودکار محتوای جدید از وب سایت خود استفاده کنید
  • از بین چندین الگوی زیبا متناسب با موضوع خود انتخاب کنید
  • ایمیل های خود را با نظرسنجی ها، محتوای پویا و رسانه های اجتماعی ادویه کنید

اگر به آموزش بلاگری علاقمندید می توانید مقاله ما در برترآموز را مطالعه کنید.

چگونه می توانم استفاده از MailerLite را یاد بگیرم؟

یادگیری و استفاده از Mailerlite آسان است. برای شروع در یک پلن رایگان ثبت نام کنید. میلرلایت شما را وادار می کند تا جزئیات کسب و کار خود را پر کنید و می توانید بلافاصله ایمیل مارکتینگ را شروع کنید. ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن بصری و سریع هستند. اگر در جایی گیر کردید، می توانید با تیم پشتیبانی مشتری تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. اگر عجله دارید، می‌توانید با استفاده از چت زنده گفتگو را شروع کنید یا هزاران مقاله و ویدیوی راهنما را مرور کنید.

پایگاه دانش میلرلایت پر از مطالبی است که برای پشتیبانی مشتریان مناسب است. آنها آموزش های ویدیویی و راهنمای «شروع کار» دارند. قبل از اینکه هر گونه پلنی را خریداری کنید، می‌توانید یک نسخه نمایشی رزرو کنید تا به بررسی کامل بپردازید و برای هر یک از سؤالات خود پاسخ دریافت کنید.

خصوصیات میلرلایت

برعکس دیگر برنامه‌ های بازاریابی ایمیلی میلرلایت می‌ تواند یک برنامه اشتراک رایگان به همراه چندین ویژگی کارآمد ارائه دهد.

  • امکان ایجاد یک هایسگپ کوچک با مشتریانی کمتر از هزار نفر
  • قابلیت ادغام آسان با سایر برنامه‌ های بازیابی موجود در دستگاه اعم از برنامه ‌های شبکه‌ های اجتماعی شامل فیسبوک و سایر سرویس ‌های نرم افزاری MailMunch ، SquareSpace ، Zapier یا SumoMe می شود.
  • خبر‌نامه‌ های خود را به سادگی ویرایش و شخصی سازی کنید. از یک برنامه عالی و کاربردی در راستای ويرايش آسان برای ساخت یک صفحه فرود کمک بگیرد و ان برنامه میلرلایت است. ضمن آن به کاربران برای ساخت انواع قالب‌ های ایمیلی مختلف کمک می کند و آن‌‌ ها را قادر به گرفتن تست A و B می‌ سازد و پاسخ خود را به صورت خودکار ارائه می‌ دهد.

ویرایشگر ایمیل، الگوهای ایمیل رایگان، و جریان ایمیل

برای شروع سریع کمپین خود، می توانید از یکی از بیش از 60 قالب رایگان خبرنامه ایمیلی که میلرلایت در طرح Pro به شما می دهد استفاده کنید. تنوع زیادی وجود دارد و قالب ها دارای طراحی های مدرن و واکنش گرا برای موبایل هستند. ساختن سریع یک ایمیل زیبا آسان است.

میلرلایت

اگر می خواهید قالب خود را بسازید، مشکلی نیست. کسب و کار شما منحصر به فرد است، یشتر با کشیدن و رها کردن ویرایشگر ایمیل شروع می شود، اما می توانید HTML سفارشی را نیز وارد کنید. پس از ساخت، می توانید از ایمیل های قبلی به عنوان یک الگوی ایمیل برای کمپین های بعدی خود استفاده کنید.

میلرلایت چیست؟

بلوک های محتوای پویا
اکنون که الگوی ایمیل خود را داریم، به سراغ چیزهای سرگرم کننده می رویم. در MailerLite می توانید محتوا را پویا کنید. نمایش یک بلوک فقط به یک گروه برای شخصی‌سازی فوری. یک اخطار این است که اگر می‌خواهید یک بلوک را برای مردان و یکی را برای زنان نشان دهید، باید از دو بلوک استفاده کنید – نمی‌توانید «تغییرهایی» از یک بلوک را بدون کپی کردن آنها داشته باشید.

بلوک های مخصوص کشیدن و رها کردن عبارتند از:

  • بلوک های ویدئویی با GIF های متحرک
  • بلوک های ویژگی محصول
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • تایمرهای شمارش معکوس
  • قالب های RSS
  • بلوک های نظرسنجی

سرصفحه و پاورقی شما به راحتی در تمام ایمیل ها استاندارد می شود. بنابراین لازم نیست هر بار که آنها را به روز می کنید همه آنها را به صورت جداگانه تغییر دهید.

زمان‌بندی ارسال
اکنون می‌توانیم به انتخاب مشترکان ایمیل خود ادامه دهیم. MailerLite منطق پیشرفته ای برای هدف قرار دادن ایمیل شما دقیقاً به بخش های مناسب دارد. می توانید ارسال را در یک زمان ثابت یا بر اساس منطقه زمانی مشترک برنامه ریزی کنید (بنابراین همه مشترکین ایمیل را در زمان محلی یکسان دریافت می کنند).

4. MailerLite وب سایت و سازنده صفحه فرود

آموزش پلتفرم میلرلایت

MailerLite یک وب سایت و سازنده صفحه فرود دارد. اما آیا ویژگی های صفحه فرود MailerLite با CMS هایی مانند وردپرس رقابت می کند؟

شما می توانید صفحات فرود و وب سایت های MailerLite را در دامنه آنها (.mailerpage.com) میزبانی کنید یا آن را در سایت خود نمایش دهید. بنابراین اگر قبلاً یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اید، ممکن است بخواهید از سازنده صفحه فرود MailerLite برای اضافه کردن چند صفحه فرود اضافی استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر وب‌سایتی ندارید، از سازنده وب‌سایت برای ایجاد یک مینی‌سایت برای خودتان استفاده کنید. به سرعت یک صفحه را با میزبانی MailerLite راه‌اندازی کنید و در آینده می‌توانید به چیز دیگری مهاجرت کنید.

ویرایشگر صفحه فرود MailerLite

تکنیک های میلرلایت

می توانید یک صفحه فرود از ابتدا ایجاد کنید یا از یکی از 30 الگوی صفحه فرود از پیش ساخته شده MailerLite استفاده کنید. (در طرح غیررایگان). ویرایشگر صفحه شبیه ویرایشگر ایمیل است (آنطور که باید!). می‌توانید «بلوک‌های محتوا» مدولار را با ویرایشگر کشیدن و رها کردن اضافه کنید.

آموزش میلرلایت جدید

در صفحه آخر می توانید تنظیمات صفحه فرود را ویرایش کنید. این شامل:

  • عنوان صفحه
  • آدرس صفحه
  • تنظیمات سئو مانند ابرداده صفحه
  • توضیحات و ابرداده به اشتراک گذاری اجتماعی
  • کدهای رهگیری گوگل آنالیتیکس

سایت ساز MailerLite

سازنده وب سایت MailerLite به شما این امکان را می دهد که وب سایت های ساده با چندین صفحه ایجاد کنید.

تنها چیز عجیب و غریب این است که وقتی یک سایت MailerLite ایجاد می کنید، باید آن را به یک گروه مشترک متصل کنید. هیچ تاثیر منفی نمی گذارد، اما در ابتدا کمی گیج کننده بود. فرم ها را می توان به چندین گروه متصل کرد. قالب های سایت بر اساس صنایع مختلف و موارد استفاده می باشد. برای آزمایش، یک وب‌سایت املاک و مستغلات را انتخاب کردم: یک الگوی پنج صفحه‌ای با ویژگی‌های ویژه در صفحه اصلی، صفحه‌های فهرست فردی، و صفحه «ملاقات با تیم». من هنوز خونه نفروختم ولی کی میدونه

ویرایشگر همان ویرایشگر صفحه فرود است. قالب ها بسیار خوب هستند – نیازی به تغییر آنقدر ندارید.

 ما چه فکر می کنیم؟

واقعاً عملکرد عالی اینجاست. شما می توانید یک وب سایت بسیار شیک با ویژگی های موجود در نرم افزار بازاریابی ایمیلی خود بسازید. بهترین قسمت های این سایت ساز؟

  • سازنده وب سایت با امکانات کامل
  • امکان پرداخت (به زودی از طریق Stripe)
  • کاربر پسند و طیف وسیعی از قالب های مفید گنجانده شده است

در حالی که عملکرد بازاریابی ایمیلی آن ممکن است شبیه به رقبای MailerLite باشد، عملکرد صفحه فرود و وب سایت آن بهتر است. این به کاربران انگیزه ای می دهد که بیشتر از بازاریابی ایمیلی به سراغ آن بروند. استفاده از MailerLite به عنوان وردپرس برای CMS و هاست خود. همه از آن استفاده نمی کنند، اما وقتی این کار را انجام می دهید، مقداری دلار صرفه جویی می کند.

5. بخش بندی و شخصی سازی: مدیریت مشترکین در MailerLite

نرم افزار ایمیل مارکتینگ گزینه های تقسیم بندی Mailerlite

بیایید بخش “مشترکین” را در MailerLite مرور کنیم. این جایی است که شما لیست ایمیل خود را مدیریت می کنید، گروه های تقسیم بندی ایجاد می کنید، فیلدهای جدید ایجاد می کنید و گزارش لیست را انجام می دهید. بیایید ویژگی های مدیریت لیست ایمیل را بزرگنمایی کنیم.

از بخش همه مشترکین شروع کنید

اینجاست که همه مشترکین خود را پیدا خواهید کرد. با فیلترها، می توانید زیر مجموعه ها را ببنید. در هر فیلد پایگاه داده یا فیلترهای رفتاری مانند عضو کمپین/تعداد ایمیل های ارسال شده و موارد مشابه فیلتر کنید.

برای پیشرفت بیشتر می توانید فیلترها را ترکیب کنید. پس از مشخص کردن انتخاب خود، بخش را برای استفاده در سایر بخش‌های MailerLite ذخیره کنید.

به محض ثبت نام، مشترکین جدیدی را اضافه کنید. گزینه های دیگر آپلود یک فایل CSV/TXT، کپی و چسباندن از اکسل، یا وارد کردن از پایگاه داده Mailchimp پیوند شده است. اگر از Mailchimp مهاجرت می کنید، بسیار مفید است.

تقسیم بندی مشترکین خود در MailerLite

بخش ها و گروه ها در MailerLite قدرتمند هستند. در اینجا شما گروه های پویا یا استاتیک خودکار مشترکین خود را می سازید. برای کاربران Mailchimp، گروه های MailerLite مشابه Mailchimp Lists هستند. بخش بندی های MailerLite شبیه به بخش های …. Mailchimp هستند.

بنابراین، چگونه از بخش ها استفاده می کنید؟ می توانید یک بخش بندی یا گروه را بر اساس موارد زیر ایجاد کنید:

  • عضویت گروه موجود (لیست های ثابت)
  • هر فیلد پایگاه داده
  • هر بخش دیگری
  • عضویت در کمپین ایمیلی
  • عضویت در اتوماسیون (به اتوماسیون ایمیل مراجعه کنید)
  • رفتاری (تعداد ایمیل های ارسال شده، باز یا کلیک شده)
  • خریدها (با ادغام با فروشگاه آنلاین شما)

شما می توانید تمام بخش های بالا را ترکیب کنید. که باید مراقب….هر طرح تقسیم بندی دیوانه کننده ای باشد که می توانید با آن بیایید.

تجزیه و تحلیل ایمیل در MailerLite

در بخش آمار جایی است که ما گزارش لیست شما را پیدا می کنیم. شما می توانید آمار “همه مشترکین” یا یک گروه خاص را اجرا کنید. MailerLite تمام داده‌های این گروه را جمع‌آوری می‌کند و به شما آموزش می‌دهد. آمار ایمیل موجود عبارتند از: رشد فهرست، میانگین نرخ باز و کلیک، و معیارهای لغو اشتراک. علاوه بر این، می توانید دامنه های برتر و مشتریان ایمیل را مشاهده کنید.

ویژگی جالب: حذف خودکار مشترکین
غیرفعال آخرین برگه یک ویژگی جالب به نام «پاک کردن غیرفعال» است. به سرعت افرادی را در لیست شما که شش ماه است ایمیلی باز نکرده اند پیدا کرده و لغو اشتراک می کند. این به شما کمک می‌کند فهرستی تمیز و درگیر نگه دارید، قابلیت تحویل را بهبود ببخشید و شانس ورود به جعبه هرزنامه را کاهش دهید. البته، این به نفع همه است که شما را در صندوق ورودی و قابلیت تحویل ایمیل بالا قرار دهند.

بررسی های MailerLite: مدیریت مشترکین

ویژگی‌های مدیریت مشترک و فهرست در MailerLite بدون اینکه زیاد باشد، قوی هستند.

  • گروه بندی مشترکین به صورت پویا (از طریق بخش ها) یا به صورت ایستا (از طریق گروه ها)
  • فیلدهای جدید خود را ایجاد کنید
  • گزارش در مورد مشترکین ایمیل

این ویژگی های بخش بندی است که به شما امکان می دهد بازاریابی ایمیلی پیچیده تری انجام دهید. در مقایسه با Mailchimp، مدیریت مشترکین MailerLite و گزارش‌دهی خوب هستند.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. L

    همه عکس ها ارور 403 میدن، با فیلترشکن ولی کار میکنه، با 4 تا isp چک کردم.

    1. محسن حبیبی راد

      اصلاح شد رفیق