
در سئو پیشرفته یکی از مهمترین مراحلی که افراد باید به آن توجه کافی کنند، تولید محتوا است.
حال اگر با تعداد کلمات در بهبود سئو آشنا نباشید، نمیتوانند محتوای مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنند.
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در مورد تعداد کلمات در بهبود سئو. این مقاله شاید به نظر برای متخصصین کانتنت مارکتینگ مناسب باشد. اما باید به شما بگوییم که اشتباه فکر میکنید، این مقاله برای تمامی افرادی که به دنبال مارکتینگ، سئو، بازاریابی، فروش آنلاین و … میباشند، راهنما خواهد بود. چرا که قصد داریم نقش تعداد کلمات در سئو یک سایت را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم. در این صورت میتوان هم کسب رتبه و جایگاه مناسبی داشت و هم میتوان به مخاطبین سایت نزدیک شد و به یک بازدهی بسیار عالی رسید.
در دوره آموزش سئو برترآموز، زمانی که به بررسی محتوا و ارزش آن میرسیم به چند نکته بسیار مهم و کاربردی اشاره میکنیم. اولین و مهمترین نکته هدف شما از نوشتن و یا خرید محتوا چیست؟ اگر شما به دنبال تولید محتوا میباشید، باید قبل از هر چیزی هدف خود را به تولید کننده محتوا منتقل کنید. در این صورت میتوانید انتظار یک بازدهی مناسب داشته باشید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، ارزش تولید محتوا در حوزه سئو و فروش میباشد. اگر بخواهید به صورت تک بعدی به این موضوع نگاه کنید، نتیجه کاملا متفاوتی خواهید گرفت.
اگر صرفا به جهت سئو سایت خود به دنبال تولید محتوا میباشید، تعداد 1850 تا 2500 کلمه برای هر محتوای وبلاگ کافی خواهد بود. اما زمانی که به دنبال تعداد کلمات محتوا از نظر فروش و رشد جایگاه سایت میباشید، باید بگوییم که تعداد 2500 تا 3500 کلمه محتوا به صورت کاربردی و همراه با آپدیت بلند مدت برای سایت مورد نظر شما یک انتخاب مناسب است. همواره به این موضوع توجه نمایید که یک سئوکار معمولا دید جامع دارد و به دنبال بهینه سازی استراتژی فروش میباشد.
همانطور که میدانید یک سایت بخشهای بسیار مختلفی دارد که هر بخش نیز استراتژی سئو ویژه خود را دارد. با توجه به این موضوع، لازم است که شما تعداد کلمات هر بخش را شخصی سازی کنید. در این صورت بازدهی شما به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد. سعی کنید تعداد کلمات مطرح شده در این بخش را با توجه به استراتژی اصلی سئو خود اندکی شخصی سازی کنید، چرا که تمامی نکات این بخش در قالب استاندارد مورد بررسی قرار میگیرد. به عنوان مثال زمانی که برای یک سایت تعداد ایکس کلمه را در نظر میگیریم، مدت زمان رشد آن را 7 ماه و همچنین بودجه تبلیغاتی آن را نیز Z میلیون در نظر گرفتهایم.
حال فرض کنید که این سایت بخواهد بودجه تبلیغاتی و همچنین مدت زمانی برندینگ خود را تغییر دهد. در این صورت تعداد کلمات هر بخش و حتی UI / UX آن صفحه نیز تغییر خواهد کرد. شاید برای شما چندین و چند سوال ایجاد شده باشد، اما بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید، تا بتوانید یک استراتژی مناسب و کاربردی برای آن اتخاذ کنید. تعداد کلمات در بهبود سئو یکی از پارامترهای بسیار مهم است که تنها افراد حرفهای به آن توجه کافی دارند.
برای پاسخ به این سوال باید چندین و چند نکته را مورد بررسی قرار دهیم. اولین نکته در این است که طراحی صفحه اصلی شما به چه صورت است. اگر در صفحه اصلی شما قرار است که یک متن به صورت یک جا قرار داده شود، در این صورت تعداد 700 تا 1300 کلمه برای آن مناسب خواهد بود. اما اگر قرار است که هر بخش محتوا به صورت باکس به باکس برای معرفی نقشه سایت استفاده شود، در این صورت هر باکس 150 تا 350 کلمه نیاز خواهد داشت. دقت کنید در این حالت برند و عنوان اصلی سایت به عنوان کلمه کلیدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
برخی از سئو کاران برای صفحه اصلی یک استراتژی ویژه دارند که معمولا بازدهی مناسبی نیز به همراه دارد. البته دقت کنید استفاده از این استراتژی بدون نظر گرفتن حالت UI / UX سایت، نتیجه مطلوبی در پی ندارد. در این روش سئو کار بعد مشخص شدن قالب صفحه اصلی در آخرین بخش سایت یک بخش کشویی قرار میدهد. حال از یک محتوای از یک محتوای 2500 تا 3500 کلمهای استفاده میکند، تا سایت را به خوبی به مخاطب معرفی کند. از طرفی محصولات خود را نیز به صورت بخش به بخش دیگران معرفی خواهد کرد. البته در بالای آن بخش کشویی یک محتوایی 500 کلمهای نیز قرار داده میشود. به عنوان مثال اگر یک سایت آموزش وردپرس و یا سایت آموزش فتوشاپ است، هدف افراد از راه اندازی آن چیست؟
حال در بخشهای کشویی هر هد 2 را به صورت یک سوال جذاب برای مخاطب قرار میدهند. در این صورت مخاطب با توجه به نیاز خود از بخش مورد نظر استفاده خواهد کرد. دقت کنید که در این روش کلمات کلیدی و همچنین پرزنت یک سایت به بهترین شکل ممکن قرار میگیرد. از طرفی زمانی که مخاطب نیز به سایت شما مراجعه میکند، سردرگم و یا خسته نخواهد شد. هدف در این است که مخاطب به سادگی بتواند از سایت استفاده کند، در این صورت نقش تعداد کلمات در بهبود سئو را نیز بهتر درک کردهایم.
پاسخ به این سوال شاید یکی از سختترین کارها باشد. چرا که تعداد کلمات در بهبود سئو صفحات محصول معمولا به عوامل بسیار زیادی وابسته است. با این حال قبل از هر چیزی باید بررسی کنید که سایت شما تا چه اندازه محصول دارد. به عنوان مثال اگر سایت شما یک سایت فروش محصولات است و چندین چند محصول دارد، قطعا تعداد کلمات آن به شدت محدود است. از طرفی اگر سایت شما صرفا روی 1 تا 3 محصول کار میکند، شرایط اندکی متفاوت خواهد بود. از طرفی استراتژی رقبای شما نیز بسیار مهم و کاربردی خواهد بود و روی تصمیم شما تاثیر گذار است.
حال اگر چندین و چند محصول دارید، تعداد کلمات در بهبود سئو صفحه محصولات شما 700 تا 900 کلمه میباشد. البته دقت کنید که این تعداد کلمات باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود و بالاترین میزان اعتماد سازی برای مخاطب را به ارمغان آورد. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید عدم استفاده از محتوای یونیک برای محصولات کنونیکال شده میباشد. در صورتی که بخش قابل توجهی از محصولات سایت شما قرار که به صورت کنونیکال مورد استفاده قرار گیرد، میتوان گفت که صفحات آن ها نیاز به محتوا ندارد و حتی میتوانید از محتوای کپی سایت خود نیز استفاده کنید.
اما در صورتی که قرار است شما یک تا دو محصول جامع داشته باشید، شرایط تولید محتوای شما کاملا متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما یک محصول آموزش زبان انگلیسی دارید. بهتر است که محتوای صفحه خود را حداقل 3500 کلمه و حداکثر با توجه به نیاز خود به 6000 کلمه نیز افزایش دهید. البته دقت که تعداد کلمات پایه آن 2000 کلمه است و زمانی که سایت رشد میکند با آپدیتهای کوتاه مدت و بلند مدت خود تعداد این کلمات را افزایش میدهیم. دقت کنید که صفحات پیلار مورد نظر شما باید بهترین و طولانیترین محتوا را به خود اختصاص دهد. در غیر این صورت نمیتوان انتظار یک بازدهی مناسب از آن ها داشت. در صورتی که شما صفحات رقبای خود را بررسی کنید، پاسخ این سوال را بهتر درک خواهید کرد.
اگر بخواهیم به صورت عملی و کاربردی در مورد تعداد کلمات در بهبود سئو بخش مقالات صحبت کنیم، شاید چندین و چند مقاله لازم باشد. چرا که اختلاف نظر در این بخش بسیار زیاد است و هر شخصی اعتقاد دارد که نظر او صحیح ترین حالت ممکن را دارد. از طرفی سایتهای بسیار زیادی مانند Moz و یا Backlinco در مورد آن تحقیقات انجام دادهاند و هر یک نتایج متفاوتی را گزارش کردهاند. اولین و مهمترین نکته در این است که تعداد کلمات مقاله را بر حسب حوزه مورد استفاده از آن بررسی کنیم. به عنوان مثال اگر قرار است که در مورد یک موضوع تخصصی مانند پزشکی صحبت کنیم، قطعا تعداد کلمات و نحوه کیبورد استاف آن متفاوت است.
حال فرض کنید که بخواهیم در مورد تعداد کلمات از نظر عمومی بحث کنیم، در این صورت تعداد کلمات کمتر و همچنین کیبورد استاف قوی نیاز خواهیم داشت. به صورت کلی مقالات یک سایت حداقل 1800 کلمه نیاز دارد. حال اگر رقبای شما به صورت جدی در این حوزه فعالیت کردهاند، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با تعداد کلمات بیشتر و صد البته محتوای قویتر بتوانید جایگاه خوبی کسب کنید. معمولا در بررسی این موضوع تعداد کلمات در بهبود سئو اندکی شناور است. برخی از سایتهایی که روی موضوعات عمومی جایگاه خوبی دارند، معمولا وبلاگ های 2000 تا 3000 کلمهای دارند. اما گاها نیز مشاهده شده است که برخی از این وبلاگ ها تعداد کلمات کمی دارند.
نکته بسیار مهم در این است که تعداد کلمه کمتر از 1000 کلمه معمولا نمیتواند، جایگاه خوبی کسب کند. البته حالت استثنا نیز وجود دارد. که این موضوع به قدرت دامنه سایت بستگی دارد. با توجه به این موضوع شما باید برای موضوعات تخصصی و همچنین پیچیده تعداد کلمات 2 تا 3 هزار کلمهای در نظر بگیرید و برای موضوعات ساده نیز تعداد کلمات کمتر. به این موضوع توجه کنید که یک مقاله ورودی قیف فروش شما را تشکیل میدهد، در نتیجه شما باید از کمک یک متخصص کانتنت استفاده کنید و تایپیست. به همین دلیل است که باید از تولید محتوایی تخصصی استفاده نمایید.
شاید فکر کنید که تعداد کلمات در بهبود سئو صرفا برای صفحات محصول و یا صفحات وبلاگ مورد بررسی قرار میگیرد. اما زمانی که با متخصصین کانتنت مارکتینگ صحبت میکنید، نظر کاملا متفاوتی به شما ارائه خواهند داد. چرا که از نظر آن ها هر کلمهای که در سایت شما استفاده میشود، برای مخاطب مهم است و روی او تاثیر گذار است. از طرفی یک سئو کار خبره نیز معمولا به تعداد کلمات در بهبود سئو هر صفحه توجه ویژه دارد. چرا که صفحات درباره ما و همچنین تماس با ما مانند شناسنامه شما عمل میکنند. اگر بخواهیم به استراتژی کلی آن اشاره کنیم، باید بگوییم که تعداد کلمات مناسب این صفحات 500 تا 700 کلمه میباشد. اما زمانی که شما برای این صفحات از استراتژیهای حرفهای مارکتینگ استفاده میکنید، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود.
معمولا متخصصین کانتنت اعتقاد دارند که در صفحه درباره ما شما باید یک داستان درباره برند و محصولات خود بیان کنید. از طرفی این داستان به اندازهای مهم است که شما از صفحات دیگر خود نیز باید مخاطب را به آن بخش انتقال دهید. در این صورت مخاطب برای خرید از شما و یا قبول برند شما یک داستان بسیار جذاب دارد که از ذهن او پاک نمیشود. دقت کنید که داستان گویی مورد نظر ما در حدود 1500 تا 2000 کلمه است. البته در این بخش استفاده از محتوای گرافیکی به شدت مهم است و میتواند تاثیر کار شما را چند برابر کند.
شاید با خود بگویید که تعداد کلمات در بهبود سئو درباره ما چگونه میتواند در سئو سایت ما موثر باشد. در پاسخ به شما باید بگوییم که حضور مخاطب در سایت شما به صورت ویژه به قدرت سئو سایتتان کمک خواهد کرد. حال مهم نیست که این صفحه به چه صورت است، چه صفحه وبلاگ باشد و چه صفحه درباره ما و یا حتی صفحه تماس با ما. حضور طولانی مدت او در این سایت برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو به شدت جذاب است. به همین دلیل است که شما فارق از تعداد کلمات در بهبود سئو باید، به کیفیت آن و استراتژی پشت آن توجه ویژه کنید.
در نهایت آخرین بخشی که شاید به تعداد کلمات آن توجه کافی نشود، صفحات پیگیری سفارش و یا صفحات سوالات پر تکرار میباشد. دقت کنید که این صفحات یکی از بهترین بخشها برای کراس سلینگ و یا آپ سلینگ میباشد. در صورتی که شما با مفاهیم مارکتینگ آشنایی داشته باشید، میدانید که این صفحات معمولا برای مخاطبین بسیار ارزشمند است، چرا که به قصد بررسی صلاحیت شما و یا پیگیری نیاز خود این صفحات را بررسی میکنند. تعداد کلمات این بخش ها میتوانید با توجه به نیاز شما تعیین شود و عدد ثابتی ندارد. با این حال نحوه استفاده شما از این صفحات بسیار مهم است و باید بر اساس اصولی محکم و استراتژی مناسب مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت میتوان انتظار یک بازخورد جذاب را داشت.
در صورتی که به دنبال تحقیق در مورد کراس سلینگ و یا آپ سلینگ میباشید، میتوانید با جستجو در بخش مقالات سایت برترآموز به اطلاعات بسیار زیادی دست پیدا کنید. دقت کنید که این استراتژیهای صرفا متعلق به مارکتینگ نیست و سئوکاران حرفهای برای سئو داخلی مناسب نیز از آن استفاده میکنند. بنابراین شما نیز میتوانید با توجه به نیاز خود نیم نگاهی به آن ها بیندازید.
شما در بخشهای قبلی با تعداد کلمات در بهبود سئو آشنا شدید، حال لازم است که به کیفیت محتوا نیز اشاره کنیم. بر اساس آخرین تحقیقات انجام گرفته در حوزه سئو، معمولا محتواهای طولانی میتوانند تعداد بیشتری بک لینک دریافت کنند، به همین دلیل است که گاها گوگل به آن ها توجه بیشتری میکند. با این حال یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه نمایید، موضوع کیفیت محتوا میباشد. اگر شما نیم نگاهی به آخرین تغییرات گوگل بیندازید، متوجه خواهید شد که آخرین تغییرات او همگی بر اساس بهبود کیفیت محتوا میباشد. زمانی که الگوریتم پاندا را حذف کرد به جای آن الگوریتم کواتی گوگل را معرفی کرد، تمام تمرکز او بر روی کیفیت محتوا بود.
از طرفی با معرفی و آپدیتهای پیوسته الگوریتم MUM نیز به صورت تخصصی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کیفیت محتوای سایتهای مختلف را بررسی کند. به همین دلیل صرفا بررسی نقش تعداد کلمات در بهبود سئو به شما کمکی نخواهد کرد و شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با بررسی کیفیت یک محتوا تعداد کلمات را لحاظ کنید. معمولا سئوکاران حرفهای زمانی که به تولید کننده محتوا و یا متخصص کانتنت مارکتینگ صحبت میکنند، به جای ثبت تعداد کلمات محتوا به دنبال ثبت کلمه کلیدی و اهداف محتوا میباشند. به همین دلیل است که شما گاها مشاهده میکنید که این افراد در وبلاگ سایتهای مطرح مقاله با تعداد کلمات متفاوت وجود دارد.
به عنوان مثال مقاله آن ها در مورد سئو داخلی حدود 3500 کلمه محتوا دارد. اما زمانی که به بررسی استراتژی های سوشال سیگنال میپردازند، تعداد کلمات محتوای آن ها 2000 کلمه است. با توجه به این موضوع سعی کنید در زمان ثبت سفارش و تولید محتوا اولا به صورت مستقیم با فرد تولید کننده محتوا در ارتباط باشید، دوما به جای مشخص کردن تعداد کلمات روی ارزش محتوا کار کنید. سوما از تولید کننده محتوا بخواهید با توجه به منابعی که بررسی میکنید، 20 تا 30 درصد محتوای تالیفی ویژه برند شما نیز استفاده کند. در این صورت حتی با دامن آتوریتی پایین نیز میتوانید به رتبههای برتر گوگل دست پیدا کنید.
تا به این قسمت از مقاله شما میدانید که یک محتوا حرفهای تعداد کلمات مناسب و همچنین کیفیت بسیار بالایی برخور دار است. اما زمانی که یک محتوا طولانی میشود برای مخاطبین یک مشکل ایجاد میکند و آن هم خسته شدن چشم میباشد. با توجه به این موضوع مخاطب توجه کمتری به متن دارد و از طرفی ممکن است که آن را به تا به انتها نیز مطالعه نکند. با توجه به این موضوع بسیار مهم است که شما در محتوای خود از پارامترهای گرافیکی مناسب استفاده کنید. اولین و مهمترین پارامتری که باید به آن توجه نمایید یونیک بودن تصاویر میباشد.
زمانی که شما از تصاویر یونیک و منحصر به فرد استفاده میکنید، گوگل اهمیت بسیار زیادی به محتوای شما خواهد داد. در این صورت شما در مدت زمان بسیار کوتاهی میتوانید به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید. از طرفی اگر دنبال کنندگان شما و یا رقبای کسب و کار شما نیز از این محتوا استفاده کنند، اطمینان خواهید داشت که گوگل اعتبار آن را به شما منتقل خواهد کرد. به همین دلیل است که برای یک محتوای با کیفیت باید از محتوای گرافیکی مناسب استفاده کنید. البته اگر بتوانید پادکستهای صوتی نیز در متن خود قرار دهید، بازدهی شما چند برابر خواهد شد.
دقت کنید که استفاده از پادکست مناسب صرفا برای صفحات وبلاگ نیست. گاها افراد حرفهای تمام تلاش خود را به کار میگریند که برای صفحات محصول خود از چند محتوای با کیفیت استفاده کنند. به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئوکار حرفهای نیز میتوانید برای طراحی بهتر سئو داخلی هر صفحه چند نکته به محتوای صوتی خود اضافه کنید و دیگران دعوت به مشاهده دیگر بخش های سایت خود نمایید. در این صورت بازدهی سایت شما به صورت ویژه بهبود پیدا خواهد کرد.
در این مقاله به صورت کامل و جامع در به بررسی نقش تعداد کلمات در بهبود سئو اشاره کردیم. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما گنگ و یا چالش برانگیز بود، میتوانید در بخش کامنتهای این مقاله نظر خود را با ما مطرح کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، داشتن یک برنامه محتوایی منظم است. تقویم محتوایی میتواند به سایت شما کمک کند که نرخ خزش بهتری دریافت کند. حتی شما میتوانید تعداد کلمات محتوای خود را اندکی محدود کنید و به جای تعداد کلمات تنوع آن را افزایش دهید. البته دقت کنید که به موضوع بک لینک گرفتن سایتهای با محتوای طولانی نیز توجه نمایید.
در نهایت به عنوان یک سئوکار استراتژی اصلی شما در تعیین تعداد کلمات محتوا و همچنین بودجه محتوایی بسیار موثر است. به یاد داشته باشید سایتی که بودجه محتوایی قوی دارد به نسبت سایتی که بودجه تبلیغاتی قوی دارد، قطعا بازدهی بیشتری به همراه دارد. اگر شما نیز به دنبال کسب اعتبار در حوزه سئو میباشید، باید به این نکته توجه ویژه نمایید.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
مقاله ی بسیار خوب و کاملی بود. به سوالاتم به صورت کامل و جامع پاسخ داد.