هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

نوتيفيكيشن چيست ؟ سير تا پياز نوتيفيكيشن و انواع و كاربرد های آن

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1400/05/11

نوتيفيكيشن چيست؟ چه كاربردی دارد؟

 

نوتيفيكيشن يكی از اركان مهم تبليغات است ؛ همه ی افراد وقتی پيامكی برای آنها می آيد شما با توجه به اعلانی كه برای آنها به نمايش می آيد متوجه پيام های مهم ميشويد ؛  در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد .

نوتيفيكيشن در واقع ابزاری برای اطلاع رسانی در شبكه های اجتماعی است و شما با توجه به كمك آنها ميتواند هميشه در ارتباط باشيد؛ در واقع پيام هایی نوتيفيكيشن ميباشد كه در صفحه اصلي موبايل و يا كامپيوتر نمايش داده ميشود و قابل كليك هستند و شما ميتوانيد وقتی بر روی نوتيفيكيشن  كليك كرديد وارد صفحه اصی سايت و يا برنامه مورد نظر شويد .(‌با ادامه اين مقاله از سايت برتر آموز شما اطلاعات ارزشمندی را خواهيد آموخت )‌

اما برخی از ويژگی های خوب و يا بد نوتيفيكيشن را برای شما عنوان خواهيم كرد و آنها عبارت اند از :

  • هر كسانی كه برای شما پيامی را فرستاده باشد شما با توجه به اعلانی كه برای شما ارسال ميشود متوجه آن خواهيد شد.

 

  • يكی از بهترين ويژگی های نوتيفيكيشن آن است كه شما ميتوانيد هر اعلان را صدا دار كنيد و با توجه به صدایی كه سيستم عامل ميفرستد اطلاع پيدا كنيد.

 

  • برخی از مزايا در رابطه با ارتباط بين ارباب رجوع و مشتريان است و شما اطلاعات ارزشمندی ميتوانيد بدست آوريد همچون : پيام های شما چه مدتی نگاه كردند و آيا اصلا خريدار هستند يا خير.

 

چه سيستم عامل هایی نوتيفيكيشن را پشتيبيانی ميكند؟

 

 

همانطور كه در ابتدا گفته شد استفاده از نوتيفيكيشن مزايا های بسيار زيادر در رابطه با اپليكيشن ها دارد و هر نرم افزار از آنها استفاده كند يك قدم رو به جلو برده است و در ادامه اين محتوا ميتوان به سيستم عامل هایی كه اين را پشتيبانی ميكند را نام برد:

  • سيستم های مديريت محتوا ازجمله سايت هایی مانند ورد پرس و دروپلا، جوملا و…. از اين آپشن پشيبانی ميكند.
  • اسكريپت های آپلود سنتر كه با توجه به در ميهاليسم كار بكنيد.
  • استفاده نوتيفيكيشن بر روی وبلاگ های مورد نظر و تاثييرات مثبت در رابطه با آن.

 

نتيجه : در نتيجه ميتوان برای گفت كه نوتيفيكيشن بر تمام سيستم های مديريت های محتوا و يا تمام اسكريپت ها قابل استفاده و رشد در آنها است .

 

انواع نوتيفيكيشن :

پوش های تراكنشی

 

استفاده از اين مدل نوتيفيكيشن برا افرادی است كه سايتی دارند كه فروش هم در آن انجام ميدهد و چه چيزی بد تر از آن نيست كه افرادی كه خريد خود را انجام داده آند پيام تاييد و موفقيت در تراكنش اطلاع پيدا بكنند و يا اينكه اطلاع از زمان رسيدن سفارش خود به دستتان اطلاع كامل پيدا بكنيد.

تمام موردی كه در رابطه با پوش های تراكنشی گفته شد تنها قسمتی از قدرت اين نوتيفيكيشن است و در اصل هر افرادی كه ثبت نام در سايت ميكنند و یک کاربر یا جزییات ارسال سفارش خرید اینترنتی. این پیام که به صورت شخصی و برای هر کاربر به صورت کاملا مجزا ارسال می‌شود، علاوه بر ارسال اطلاعات مورد نیاز کاربران، شانس درگیر شدن کاربران با کمپین‌های هدف گیری مجدد و مورد نظر صورت ميگرد و كاربر مورد نظر تمام صلاحيه های مورد نظر را قابل قبول ميداند.

 

پوش های غافلگير كننده :    

اگر شما از نرم افزاری استفاده ميكنيد مانند ديجی كالا ، سايت آن نرم افزار در عرض هر هفته چند بار پيام هایی مبنی بر كد های تخفيف و حراج هایی برای شما ارسال ميكند و شما را ترويج به ديدن سايت خود ميكند و در واقع به اين نوع نوتيفيكيشن پوش های غافلگير كننده گفته ميشود و هدف اصلی از اين عمل آن است كه افرادی كه برای مدتی به نرم افزار سری نزده اند دوباره به نرم افزار رجوع پيدا بكنند و تمايلاتی ايجاد شود.

 

پوش بر اساس موقعيت های جغرافيایی   

كار اصلی اين پوش نوتيفيكيشن آن است كه سايت بر اساس انتخاب موقعيت افراد بر سايت برای آنها پيام های مبنی بر شعبات اصلی خريد واقع در موقعيتی كه ايشان انتخاب كرده است فرستاده ميشود  ( برای فهم و درك شما در رابطه با اين موضوع ميتوان برای شما عنوان كرد كه شما سايتی در رابطه با خريد و فروش مواد غذايی داريد و اينكه يك كاربر وارد سايت شما شده است و برای مثال منطقه تهران ، تهرانپارس را انتخاب كرده است و شما شعبات نزديك در رابطه با فروش مواد غذایی نمايش ميدهيد )

 

نوتيفيكيشن حاوی اطلاعات  

اين موضوع در رابطه با برخی از نرم افزار های قدرتمندی‌ است كه خيلی در اين چند سال ترند شده است و آن نرم افزار ها بر اساس علاقه و مورداتی كه برای شما جذاب است اعلان هایی را برای شما ارسال ميكند. ( برای مثال : ميتوان گفت كه در نرم افزار نماوا كه اشتراك ويديو است بر اساس فيلم هایی كه شما زياد تماشا كرده ايد را برای اعلانی ارسال ميكند كه در آن عنوان شده است قسمت جديد سريال مورد نظر آمده است)

 

نوتيفيكيشن های تبليغاتی     

برخي از افراد وقتی وارد سايتی ميشود و سايت اعلانی برای نمايش برای ايشان ارسال ميكند و افراد اگر آن را تاييد كند از آن به بعد به صورت ناخوداگاه اعلان و نوتيفيكيشن های حاوی تبليغات برای ايشان ارسال ميشود . ( برای مثال وقتی شما وارد سايت شده ايد و ندانسته آن را تاييد كرده ايد و محتوا های تبليغاتی برای جذب شما جذاب طرح شده اند برای مثال : لاغری در عرض 1 يك ماه )

 

نوتيفيكيشن های تقويم

شما وقتیي يك رويداد مهم ( مثلا روز تولد همسر و يا روز وقت های پزشكی ) را در قسمت های مختص ساخت اعلان تنظيم كنيد و در آن تاريخ بر اساس ساعت و انتخاب كنيد و اعلان های صدا دار برای شما ارسال و شما اطلاع پيدا ميكند.

 

نوتيفيكيشن اينستاگرام

اينستاگرام نرم افزار قدرتمندی است كه با توجه به كار هایی كه در اين چند سال انجام داده است به يكی از پربازديد نرم افزار های دنيا تبديل شده است كه كاربرانی زيادی دارد و يكز از آپشن های اين نرم افزار فعال كردن نوتيفيكيشن آن است و شما ميتوانيد اين مورد را بر روی داستان هاي افرادی كه دنبال ميكنيد فعال كنيد و يا اينكه بر روی لايو های زنده فعال كنيد ، علاوه بر فعال كردن برخی از آپشن هایی كه عرض شد شما ميتوانيد از برخی از اعلان هایی كه خود نرم افزار ارسال ميكند بهره مند شويد به طور بسيار عالی.

 

استفاده مهم و كاربردی بسيار زياد از نوتيفيكيشن در رابطه با چه مورداتی است و آيا ثمری در آن دارد؟

برای تبليغات نرم افزار های شما صورت ميگيرد و شايد برای شما سوال باشد چگونه؟ به آن طور كه  نرم افزار های كه تاز وارد ماركت ها ( كافه بازار و مايكت ) شده افت نصب بسيار پايينی دارند در واقع معضل برای افراد مورد نظر شده است و شما با توجه به تبليغات درون برنامه ایی بايد با اين معضل بسيا مهم مقابله كنيد و در ادامه چند راهكار بسيار مهم برای شما عنوان خواهيم كرد.

شما اگر بهترين نرم افزار هم بسازيد باز هم نميتوانيد موفق شويد مگر آنكه بايد تبليغات انجام دهيد يكی از مهم ترين اركان موفقيت تبليغ است ، راه پيشنهادی ما برای شما ساختن تيزر تبليغاتی جذاب در رابطه با نرم افزار شما است كه كاربران با ديدن تيزر ترويج به نصب برنامه شما شود و يا نوتيفيكيشن هایی مبنی بر تبليغ نرم افزار خود را به سايت های پربازديد بدهيد ( البته بايد هزينه ایی هم پرداخت بكنيد ) و آنگونه است كه شما  در حوزه مورد نظر خود موفق خواهيد شد.

 

مزيای سفارش نوتيفيكيشن های كليكی در چه موردی است؟

هزينه ايی كه شما در رابطه با اين موضوع خواهيد داد بسيار به صرفه است به آن دليل كه شما ميتوانيد چند برابر اين هزينه را دريافت بكنيد به آنگونه كه اگر شما سايتی يا نرم افزاری طراحي كرده باشيد كه بسيار ارزش داشته باشد قطعا كاربران مورد نطر هم از آن بسيار استقبال خواهند كرد و با توجه به موضاعات برتری های نسبی در حوزه كاری خود خواهيد داشت ؛ ولی شما بايد افرادی را در رابطه با اين موضوع انتخاب كنيد كه هميشه پيگير اين موضوع باشد به آن دليل كه برای تبليغات بايد ميزان رضايت افراد قبلی در رابطه با اين موضوع را جويا و اطلاع كامل پيدا بكنند در غير اين صورت تمام هزينه های صرف شده بيهوده بوده است.

و اما نحوه سفارش بسيار نوتيفيكيشن عبارت  اند از :

  • ممكن است كمی طول بكشد كه افراد از اين نوتيفيكيشن استقبال بنمايند ( حداكثر 24 تا 48 ساعت)
  • زمان شروع و نمودار پيشرفت در حوزه های انتخابی در نرم افزار شبكه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد همچون واتساپ و تلگرام .
  • با توجه به سفارشات شما به صورت انبوه ممكن است توسط چند توعسعه دهنده پيگری و در يك روز انجام گيرد.
  • در صورت پسرفت و عملی نشدن تبليغ شما عودت وجه داده ميشود . ( البته در صورتی كه شما در شرايط سفارش عنوان كرده باشيد.

 

آيا نرم افزار هایی برای ارسال نوتيفيكيشن وجود دارد ؟

بله ،با افزایش تب تبلیغات بر اساس پوش نوتیفیکیشن، کاربران بیشتری به سمت این روش تبلیغاتی روی آورده اند. سوالی که اکثر کاربران در رابطه با پوش نوتیفیکیشن با آن مواجه هستند، این است که با چه نرم افزاری می توانند خود اقدام به ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی جهت جذب ممبر تلگرام، افزایش بازدید سایت و …. کنند.

بعضا شما دیده اید که پیامی در قسمت نوتیفیکیشنهای خود مبنی بر دسترس بودن آپدیت اپلیکیشنی خاص نمایش داده می شود و یا در اپهای خبری، نوتیفیکیشن آخرین اخبار ارسال می گردد. بطور کل به هر پیامی که در قسمت نوتیفیکیشن های دستگاه خود می بینید حتی پیامهای مروبط به تلگرام یا اینستاگرام، پوش نوتیفیکیشن گفته می شود و کاربردهای مختلفی دارد.

 

نتيجه : شما بايد برای استفاده درست و تاثيير گذار در رابطه با اين موضوع ميزان صلاحيت كامل را جويا شويد و به توجه به مورداتی كه در اين مقاله عنوان و گفته شد ياداشت برداری های مورد نياز را برداشته و قدم به قدم جلو رفت.

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *