هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت چیست؟ آموزش و نکات افزایش ترافیک سایت :) 2022

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/01/30

تعریف افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت به حجم بازدید کاربران از یک وب سایت اشاره دارد. تعداد افرادی که از یک وب سایت بازدید می کنند به هدف وب سایت، اهداف خود بازدیدکنندگان و روشی که آنها سایت را کشف کردند بستگی دارد.

ترافیک برای تعیین موفقیت یک وب سایت بسیار مهم در نظر گرفته می شود. البته، شخصی که یک وب سایت را به عنوان یک سرگرمی شخصی ایجاد می کند (مثلاً یک وبلاگ نویس که تجربیات سفر خود را به اشتراک می گذارد) ممکن است ترافیک خود را مهم نداند. اما برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها، درک ترافیک وب‌سایت و شناسایی راه‌هایی برای بهبود آن برای رشد مداوم ضروری است.

چگونه ترافیک وب سایت را اندازه گیری می کنید؟

راه های زیادی برای اندازه گیری ترافیک وب سایت وجود دارد که عبارتند از:

تعداد جلسات

این مورد شامل بررسی تعداد بازدیدهایی است که وب سایت در یک دوره ثابت (یک هفته، یک ماه و غیره) دریافت می کند، تا ارزیابی شود که ابتکارات ایجاد ترافیک (SEO، PPC و غیره) از زمان اجرا چقدر موثر بوده است.

درصد خرید

کسب و کارهای آنلاین که محصولات را از طریق وب سایت های خود می فروشند برای موفقیت به خرید بستگی دارند. شناسایی تعداد بازدیدکنندگانی که اقدام به خرید می کنند نشان می دهد که سایت چقدر در تشویق مردم به خرید موثر است.

کانال ها

یکی دیگر از راه‌های اندازه‌گیری ترافیک وب‌سایت این است که بفهمید از کدام کانال‌ها می‌آید، مانند ایمیل، جستجوی ارگانیک که آن را با نام سئو می شناسیم، ایمیل و غیره.

نرخ پرش

اندازه‌گیری نرخ پرش تعداد بازدیدکنندگانی را که تنها پس از مشاهده یک صفحه ترک می‌کنند نشان می‌دهد – این نرخ‌ها باید تا حد امکان کم باشد.

چه یک کارآفرین با حضور آنلاین باشید و چه بر وب سایت شرکتی نظارت می کنید، افزایش ترافیک به سایت شما می تواند آگاهی از برند و درآمدهای بالقوه را افزایش دهد. در این مقاله 26 روش موثر برای افزایش بازدید وب سایت خود را به شما پیشنهاد می کنیم.

افزایش ترافیک سایت

چگونه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهیم؟

مهم نیست که اندازه شرکت شما چقدر است، این 26 روش موثر را برای افزایش ترافیک وب سایت خود دنبال کنید:

  1. محتوای مناسب ایجاد کنید

ایجاد محتوای مناسب برای وب سایت شما می تواند به شما در جذب ترافیک و بازدیدکنندگان مناسب کمک کند. برای انجام این کار، مطمئن شوید که مخاطب هدف خود و انواع بازدیدکنندگانی را که می خواهید جذب کنید، درک کرده اید. سپس محتوای خود را طوری بسازید که نیازها و علایق آنها را برآورده کند.

  1. از تبلیغات پولی استفاده کنید

خرید تبلیغات را در نظر بگیرید تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. با تبلیغات پولی، می توانید از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات هدفمند مجدد که به وب سایت شما هدایت می شوند، استفاده کنید. اگر حساب های رسانه های اجتماعی دارید، می توانید پست های حمایت شده یا تبلیغات نمایشی را نیز اجرا کنید. وقتی از تبلیغات پولی به صورت استراتژیک استفاده می کنید، به طور کلی می تواند به جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما کمک کند.

  1. وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

استفاده از پلتفرم هایی را در نظر بگیرید که می توانند وب سایت شما را تجزیه و تحلیل کنند و تشخیص دهند که چگونه و چه زمانی بازدیدکنندگان وب سایت را از دست می دهید. هنگامی که این اطلاعات را بدانید، افزایش بازدیدها در وب سایت شما آسان تر است.

  1. یک مسابقه یا یک جایزه برگزار کنید

مسابقات یا هدایا راهی سریع برای هدایت ترافیک به وب سایت شما هستند. آنها نه تنها به جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک می کنند، بلکه به دنبال کنندگان شما نیز پاداش می دهند. میزبانی یک جایزه یا مسابقه را در حساب رسانه های اجتماعی خود یا از طریق لیست ایمیل خود در نظر بگیرید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که هر چیزی را که تصمیم به هدیه دادن دارید، چیزی است که دنبال کنندگان شما مایل به دریافت آن هستند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت پوشاک دارید، یک کارت هدیه به فروشگاه خود یا یک لباس رایگان هدیه دهید.

  1. با یک تأثیرگذار همکاری کنید

همکاری با یک اینفلوئنسر معروف را در نظر بگیرید. این افراد زمانی که کدهای تخفیف محصولات یا خدمات شما را ارسال می کنند، شرکت شما را بررسی می کنند یا یک هدیه با محصولات شرکت شما میزبانی می کنند، می توانند به افزایش آشنایی با برند شما کمک کنند.

  1. محتوای خود را به لیست ایمیل خود ارتقا دهید

هر بار که محتوای جدیدی ارسال می کنید یا محصولات جدیدی برای ارائه دارید، با خوانندگان یا مشتریان فعلی خود در لیست ایمیل خود تماس بگیرید. خود تبلیغی محتوا یا محصولات شما راهی سریع برای افزایش بازدید در وب سایت شما ارائه می دهد. لیست ایمیل شما اساساً بازدیدهای مکرر را برای شما فراهم می کند که می توانید به آن اعتماد کنید.

  1. با جامعه خود درگیر شوید

زمانی را صرف افزایش شناخت برند خود با تعامل با خوانندگان یا مشتریان خود در رسانه های اجتماعی یا از طریق وب سایت خود کنید. هرچه شناخت برند شما بیشتر باشد، بازدیدهای بیشتری در وب سایت خود خواهید داشت. همچنین می توانید اجرای یک استراتژی تعامل را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند از این تاکتیک حداکثر استفاده را ببرید.

  1. در زمان مناسب در شبکه های اجتماعی ارسال کنید

اطمینان حاصل کنید که در زمان‌های تعامل بالا در رسانه‌های اجتماعی پست بگذارید زیرا این امر می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. بسیاری از وب سایت ها شما را از بهترین روزها و زمان ها برای ارسال در رسانه های اجتماعی با توجه به صنعت و مخاطبان خود مطلع می کنند.

  1. بازاریابی ویدئویی را در نظر بگیرید

پیاده سازی ویدیوها را در استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید. از آنجایی که بسیاری از مردم از تماشای ویدیوها لذت می برند، بازاریابی ویدیویی می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کند. به این فکر کنید که کدام یک از پست‌های شما از یک ویدیو سود می‌برد و فیلمی جذاب ایجاد کنید که به وب‌سایت شما ارزش می‌افزاید.

  1. پست های مهمان را بنویسید یا منتشر کنید

نوشتن یک پست مهمان در وب سایت شخص دیگری با پیوندی که ترافیک را به سایت شما باز می گرداند، در نظر بگیرید. برای انجام این کار، وب سایتی را پیدا کنید که با مخاطبان خود همسو باشد، یک پست وبلاگ را پیش نویس کنید و یک پیشنهاد بنویسید. همچنین می توانید از دیگران دعوت کنید تا پست های مهمان را در وب سایت خود بنویسند. سپس میزبان مهمان شما می تواند ظاهر خود را تبلیغ کند و ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند.

  1. محتوای خود را تغییر دهید

به جای تمرکز صرف بر روی محتوای جدید، سعی کنید محتوای قدیمی خود را نیز تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید یک پست وبلاگ محبوب را بگیرید و آن را به یک ویدیو تبدیل کنید یا یک پادکست را به یک پست وبلاگ تبدیل کنید. استفاده مجدد از محتوای قدیمی که در گذشته عملکرد خوبی داشته است می تواند به شما کمک کند تا ترافیک مداوم را به وب سایت خود هدایت کنید، زیرا می دانید که این محتوا در گذشته موفقیت آمیز بوده است.

  1. محتوای خود را با سئو بهینه کنید

شما می توانید با درک و استفاده از تکنیک های SEO (بهینه سازی موتور جستجو) ترافیک خود را افزایش دهید. سئو به شما کمک می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید تا وب سایت شما برای مخاطبان بیشتری قابل مشاهده باشد. شما می توانید وب سایت خود را با افزودن کلمات کلیدی جستجوی مرتبط به عنوان صفحات، هدرها، توضیحات متا و URL ها بهینه کنید. سئوی فنی خود را نادیده نگیرید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما به راحتی قابل پیمایش است، لینک ها سالم هستند و تمام الزامات فنی موتورهای جستجو را برآورده کرده اید.

در نهایت، ممکن است استفاده از ابزارها و پلتفرم های سئو را نیز در نظر بگیرید تا مشخص کنید چه چیزی در وب سایت شما کار می کند و چه چیزی را باید بهبود بخشید. این ابزارها همچنین می توانند به شما در تولید ایده ها و استراتژی های محتوای جدید کمک کنند.

  1. موقعیت مکانی خود را بهینه کنید

موتورهای جستجو اغلب به صفحات نمایه رسانه های اجتماعی، محتوای محلی و پیوندهای شما برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط به کاربران موتورهای جستجو متکی هستند. به عنوان مثال، هنگامی که یک کاربر وب “بهترین فروشگاه لباس نزدیک من” را جستجو می کند، نتایجی که به دست می آورد به موقعیت مکانی او بستگی دارد. برای بهبود رتبه جستجوی محلی خود، مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن مناسب در تمام صفحات رسانه های اجتماعی خود فهرست شده است. شما همچنین می توانید از ابزارهایی برای نظارت بر فهرست فهرست های وب سایت خود استفاده کنید.

  1. بک لینک ها را پیاده سازی کنید

یکی دیگر از راه‌های رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک بیشتر برای وب‌سایت، داشتن بک لینک‌های با کیفیت است. به عبارت دیگر، وب سایت شما باید در حوزه کاری شما دارای قدرت باشد. اگر وب سایت هایی با اعتبار بالا به سایت شما لینک دهند، به افزایش اعتبار وب سایت شما کمک می کند. هرچه بک لینک های باکیفیت بیشتری از وب سایت های معتبر دریافت کنید، رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو و در نتیجه ترافیک وب سایت ارگانیک خود را بهبود می بخشید.

  1. شامل لینک های داخلی

پیوندهایی را در وب سایت خود قرار دهید که خوانندگان را به صفحه دیگری در وب سایت خود هدایت می کند. انجام این کار باعث می شود بازدیدکنندگان در وب سایت شما درگیر شوند. علاوه بر این، از آنجایی که بازدیدکنندگان همچنان روی پیوندهای داخلی که ارائه می‌دهید کلیک می‌کنند، ممکن است به علاقه‌مندان به برند تبدیل شوند.

  1. از تست A/B استفاده کنید

تست A/B به تشخیص اینکه کدام یک از کمپین های شما بهترین عملکرد را دارد کمک می کند. از تست A/B برای به دست آوردن بینش نسبت به مخاطبان خود استفاده کنید. هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود دارید، ایجاد محتوای هدفمند در تلاش برای هدایت ترافیک به وب سایت خود آسان تر می شود.

  1. جامعه آنلاین خود را رشد دهید

یک جامعه آنلاین از علاقه مندان به برند بسازید تا به جذب ترافیک به وب سایت شما کمک کند. به عنوان مثال، ایجاد یک گروه رسانه های اجتماعی برای دنبال کنندگان خود یا سایرین در صنعت خود را با تاکید بر ارزش افزودن به جامعه خود در نظر بگیرید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که به وب سایت خود پیوند دهید و آگاهی خود را از آنچه در صنعت خود انجام می دهید گسترش دهید.

  1. پوشش رسانه ای دریافت کنید

وقتی رسانه‌ها برند شما را پوشش می‌دهند و داستان‌هایی درباره محصولات و خدمات شما به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند به بازگشت ترافیک به وب‌سایت شما کمک کند. مطمئن شوید که تیم های بازاریابی و روابط عمومی شما را برای این نوع پوشش آماده کرده اند.

  1. نرخ کلیک خود را تعیین کنید

نرخ کلیک شما در مقایسه با افرادی که لینک محتوای شما را مانند ایمیل یا تبلیغات مشاهده کرده اند، تعیین می کند چه کسی روی پست شما کلیک کرده و در واقع آن را خوانده است. نرخ کلیک خود را برای افزایش ترافیک وب سایت خود با نوشتن توضیحات متا با کیفیت و عناوین صفحه که خوانندگان را وادار می کند روی پیوند کلیک کرده و به خواندن مطالب شما ادامه دهند، بهبود دهید.

  1. یک وب سایت ریسپانسیو طراحی کنید

از آنجایی که بسیاری از مردم وب‌سایت‌ها را در تلفن‌های هوشمند خود مشاهده می‌کنند، مهم است که وب‌سایت شما بتواند متناسب با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش باشد. داشتن یک سایت واکنش گرا با بارگذاری سریعتر و کاهش نرخ پرش به بهبود قابلیت استفاده سایت شما کمک می کند.

  1. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را پیاده سازی کنید

با اجرای دکمه های رسانه های اجتماعی، اشتراک گذاری مطالب و صفحات وب خود را در رسانه های اجتماعی برای خوانندگان خود آسان تر کنید. وقتی خوانندگان محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، وب سایت شما به طور کلی ترافیک بیشتری ایجاد می کند.

  1. ترکیب چند رسانه ای

همانطور که محتوا ایجاد می کنید، چند رسانه ای را در جایی که می توانید پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، اضافه کردن عکس، فیلم یا اینفوگرافیک به پست های وبلاگ خود را در نظر بگیرید تا متن خود را شکسته و به محتوای خود کمی رنگ بدهید. افزودن عناصر چندرسانه ای همچنین خوانندگان را جذب می کند و محتوای شما را از نظر بصری جذاب تر می کند، چه در وب سایت شما و چه زمانی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

  1. محتوای همیشه سبز تولید کنید

محتوای همیشه سبز به محتوایی اشاره دارد که ارتباط خود را بدون توجه به تاریخ انتشار اصلی حفظ می کند. در حالی که برخی از محتواها قدیمی می شوند، محتوای همیشه سبز بدون توجه به زمانی که نوشته شده است، همچنان ارزشی برای خوانندگان شما فراهم می کند. محتوای همیشه سبز برای وب سایت خود ایجاد کنید تا ترافیک مداوم و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را دریافت کنید.

  1. پست های لیست ایجاد کنید

بسیاری از مردم خواندن مطالب با قالب فهرست را ترجیح می دهند زیرا هضم آن آسان تر است. هدف از نوشتن پست های فهرستی در وب سایت خود برای پاسخگویی به این نوع خوانندگان است. به عنوان مثال، می توانید لیستی از بهترین مکان های پیتزا در شهر یا بهترین مشاغل شهر خود ایجاد کنید. ارائه یک عدد در عنوان خود مانند “10 مکان برتر برای بازدید در آمریکای شمالی”، می تواند خوانندگان را ترغیب کند تا روی محتوای شما کلیک کرده و بخوانند، زیرا این عدد عنصر جالبی را به موضوع اضافه می کند.

  1. از تقویم محتوایی استفاده کنید

با استفاده از یک تقویم محتوا، پست های خود را برنامه ریزی و پیگیری کنید. یک تقویم محتوا به شما امکان می دهد بدانید چه چیزی را منتشر می کنید، چه زمانی و به چه ترتیبی. استفاده از تقویم محتوا، ثبات استراتژی محتوای شما را تضمین می‌کند و به شما امکان می‌دهد پست‌ها را با سرعتی ثابت منتشر کنید، بدون اینکه فالوورهای خود را تحت فشار قرار دهید.

  1. تیترهای جذاب بنویسید

سرفصل های قوی می توانند ترافیک وب سایت شما را جذب کنند. از آنجایی که عناوین و عناوین وبلاگ اولین چیزهایی هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند، ایجاد عناوین مرتبط و قانع کننده ای مهم است که کاربران وب بخواهند روی آنها کلیک کنند و زمانی را صرف خواندن آن کنند.

افزلیش ترافیک سایت

نتیجه گیری و پایان، چگونه ترافیک وب سایت را افزایش دهیم؟

در این مقاله سعی کردیم در مورد ترافیک و راه های جذب ترافیک از طریق کانال های گوناگون صحبت کنیم. مطمئنا نکاتی که ارائه شده است، می تواند یک راهنمای درست در مسیر جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت شما باشد.

افزایش ترافیک سایت – نکات مهم این مقاله:

شما می توانید ترافیک وب سایت خود را با موارد زیر افزایش دهید:

  • فعال تر بودن در رسانه های اجتماعی و جذب دنبال کنندگان با محتوای باکیفیت که آنها را تشویق می کند تا به وب سایت شما مراجعه کنند
  • ایجاد محتوای ویدیویی در سراسر YouTube و رسانه های اجتماعی برای افزایش دید
  • برای افزایش رتبه سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمپین سئوی خود را تقویت کنید
  • استفاده از نرم افزار بازاریابی ایمیل خودکار برای درگیر کردن مخاطبین خود با تخفیف ها و پیشنهادات، که می تواند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنید.
نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *