هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نکات طلایی محتوا نویسی

نکات طلایی محتوا نویسی |نکات مهم 2022

1400/10/19

نوشتن محتوا و به قول معروف تولید محتوا یکی از مهارت های مهمی است که هر دیجیتال مارکتری باید در آن مهارت داشته باشد، علاوه بر دیجیتال مارکتر ها خود تولید کننده های محتوا باید تمامی نکات و قاعده آن را بدانند، اما متاسفانه برخی افراد در پروژه های تولید محتوای خود شکست میخورند و نمی توانند به تارگت اصلی خود برسند. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید اصلا نگران نباشید زیرا برتر آموز اینجاست تا جدید ترین نکات طلایی محتوا نویسی را برای شما بازگو کند.

پس اگر تخصص شما در این زمینه است و میخواهید در زمینه تولید محتوا پروژه های زیادی را دریافت و کسب درآمد کنید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا نکات طلایی محتوا نویسی را بررسی کنیم و به توضیح مفصل بپردازیم. با این کار شما این نکات را می توانید در محتوا های خود اجرا کنید و نتیجه مثبت بگیرید تا بتوانید درآمد خود را افزایش دهید . اگر شما در تولید محتوا ماهر باشید و بتوانید خواننده را جذب کنید می توان گفت که محتوای جذابی نوشتید و از نرخ پرش جلوگیری کرده اید. پیشنهاد میشود مقاله نرخ پرش با بانس ریت چیست؟ را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • تولید محتوا چیست؟
  • نکات طلایی محتوا نویسی

تولید محتوا چیست؟

قبل از شروع به توضیحات میخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم که اصلا تولید محتوا به چه معناست؟ تولید محتوا یعنی خلق مجموعه اطلاعاتی که با هدفی خاص حالا به صورت متن ، صورت، ویدیو و….. می باشد. تولید کننده محتوا لزوما نویسنده محتوا نیست بلکه گردآورنده مطالبی است که قبلا وجود دارد ولی با بیان جدید بیان میشود.

پیشنهاد میشود مقاله بازاریابی ویدیویی چیست؟ را مطالعه نمایید.

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا

نکات طلایی محتوا نویسی

در این قسمت حالا به توضیح نکات مفید و مهم می پردازیم در ادامه با برتر آموز همراه باشید.

شما باید مهارت نویسندگی داشته باشید!!

دقت کنید که نیاز نیست نویسنده باشید بلکه باید مهارت این کار را داشته باشید. شما باید اصول اولیه نویسندگی را آموخته باشید، حالا با سلیقه و طرز فکر خود میتوانید محتوا را جهت ببخشید. شما باید با تولید محتوای حرفه ای خواننده را تا انتهای مقاله خود بکشانید. پس برای اینکه تولید محتوا حرفه ای داشته باشید به مهارت نویسندگی نیاز دارید.

تولید کننده محتوا نیاز دارد تا در مورد مسائل روز دانش مطالعه داشته باشد تا بتواند به محتوا نویسی بپردازد. در تولید محتوا کپی برداری ممنوع است زیرا کاربران یه سرعت قلم تکراری نویسنده را تشخیص میدهند و این کار اعتبار شما را کم می کند.

اگر میخواهید تولید کننده محتوا قوی ای باشید در درجه اول دایره لغات خود را افزایش دهید، سپس به مطالعه کتاب های مرجع بپردازید تا در این زمینه آموزش ببینید و در آخر هم شروع به نوشتن کنید تا جوهر نویسندگی شما قوی شود.

تایپ سریع بلد باشید.

شما به عنوان تولید کننده محتوا با کیبورد و کامپیوتر سر و کار دارید پس باید بتوانید از این ابزار استفاده نمایید. برای مثال شما نویسنده ماهری هستید که قلم روانی دارید و میخواهید برای کارفرما مقاله تهیه کنید. چون شما باید این محتوا را تایپ کنید پس به تایپ سریع هم نیاز دارید. خیلی مهم است که شما یک مقاله 2000 کلمه ای را در چه ساعتی تایپ می کنید.

اگر مهارت تایپ شما سریع باشد در زمان کمتری می توانید محتوا خود را تولید کنید پس در نتیجه پروژه های بیشتری را انجام می دهید و درنهایت درآمد بیشتری را بدست می آورید. اینکه بخواهید برای نوشتن مقاله 2000 کلمه ای در کیبورد دونه به دونه دنبال کلمات در کیبورد بگردید امتیاز منفی برای شما به همراه دارد و باعث میشود پروژه های کمتری را داشته باشید و داشتن پروژه کمتر یعنی درآمد کمتر!!

سئو بلد باشید!!

تولید کننده محتوا، متخصص سئو و به عبارتی سئوکار نیست، اما باید دانش نسبی سئو و کار کردن با افزونه Yoast Seo را بلد باشد. نمیتوان گفت که تولید کننده محتوا نیازی نیست سئو بلد باشد بلکه شما نیاز دارید با اصول فنی سئو، محتوای خود را سئو کنید. شما باید علاوه بر اینکه برای مخاطب محتوا تولید می کنید، باید بتوانید این محتوا را برای الگوریتم های گوگل هم سفارشی سازی کنید.

اولین نکته این است که تولید کننده محتوا با لینک سازی داخلی و زنجیره لینک سازی آشنا باشد، سپس با چگالی کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی در تیتر ها مهارت داشته باشد. اگر به سئو علاقه مندید ولی اطلاعات زیادی در این باره ندارید پیشنهاد میشود حتما آموزش سئو محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

با سیستم مدیریت محتوا وردپرس آشنایی داشته باشید.

امروزه بیشتر سایت ها با سیستم مدیریت محتوا وردپرس پیاده سازی میشود، پس نیاز است یک تولید کننده محتوا به طور کامل با نحوه پست گذاری در این سیستک آشنا باشد. شما باید حتما یک دوره آموزش وردپرس دیده باشید تا تفاوت برگه و نوشته، نحوه گذاشتن محتوا ، برچسب گذاری ، کار با افزونه و…. را بدانید.

امروزه بیشتر آگهی های استخدام تولید کننده محتوا برای اشخاصی است که کار با سیستم مدیریت محتوا وردپرس را بلد باشند.

با فتوشاپ آشنا باشید.

یک تولید کننده محتوا باید آشنایی نسبی با ابزار فتوشاپ داشته باشد ، شما نیاز ندارید که یک بنر حرفه ای طراحی کنید اما برخی اوقات نیاز دارید که عکس ها و تصاویری را برای محتوای خود ادیت و دیزاین کنید که این امر به مهارت فتوشاپ نیاز دارد. حتما یک آموزش فتوشاپ ساده در این زمینه را مشاهده کنید تا بتوانید نیاز های اولیه تولید کننده محتوا را بر طرف کنید.

دقت داشته باشید که در اکثر موارد با محتوای تصویری میتوانید تاثیر گزاری بیشتری داشته باشید. در ضمن اگر به عنوان تولید کننده محتوا برای شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام استخدام شدید، حتما به فتوشاپ برای طراحی پسا های خود نیاز دارید پس این مسئله را جدی بگیرید.

مدیریت زمان

اکثر تولید کننده های محتوا به صورت دورکاری یا فریلنسری کار می کنند، پس نیاز است با برنامه ریزی و مدیریت زمان به خوبی آشنا باشند. اگر تولید کننده محتوا برنامه ریزی برای محتوا های خود نداشته باشد باعث مبسود تمام پروژه ها از زمان بندی عقب بیفتد که این موضوع نتیجه مطلوبی نیست.

اکثر کارفرما ها در زمان بندی محتوا های خود حساسیت دارند و با الگوریتم خاصی پیش میروند اگر نتوانید این زمان بندی کارفرما را برای انتشار محتوا رعایت کنید قطعا با مشکل مواجه می شوید. پس به این نکته توجه داشته باشید.

زبان انگلیسی

شما برای اینکه تولید کننده محتوای خوبی باشید نیاز است که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید و شاید بپرسید چرا؟ شما نیاز دارید تا مقالات و سایت های خارجی را مطالعه کنید و در برخی از موارد این متن ها را به فارسی ترجمه کنید و در محتوا های خود استفاده کنید پس به یک دانش نسبی زبان انگلیسی نیاز دارد و حتما باید از پکیچ های آموزش زبان انگلیسی استفاده نمایید.

جدا از این موارد در برخی از عنوان های شغلی از تولید کننده محتوا خواسته میشود تا محتوا به زبان انگلیسی تولید کنند. پس اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و میتوانید به این زبان محتوا تولید کنید ، پروژه های بیشتری را می توانید مشاهده کنید.

محتوا پادشاه است

باید مهارت ویراستاری داشته باشید.

حتما قبل از اینکه محتوای نوشاه شده را تحویل کارفرما دهید و یا منتشر کنید حتما آن را ویراستاری کنید. ویراستاری شامل رعایت نکات نگارشی، درست کردن املای کلمات، درست کردن جمله بندی و فعل و فاعل و….. می باشد.

حتما این کار را برای محتوا های خود انجام دهید و از این کار غافل نشوید. زیرا اگر محتوای شما دارای هرکدام از مشکلات بالا باشد از ارزش کار مشا کم می شود پس حتما این مرحله را با دقت رعایت نمایید.

هیمن ویراستاری محتوا ها شما را از یک تواید کننده محتوای معمولی به یک شخص تولید کننده محتوای حرفه ای تبدیل می کند.

بلد باشد در سطح وب سرچ کنید.

شما به عنوان تولید کننده محتوا باید بتوانید در سطح وب درباره ی موضوعات مختلف سرچ کنید تا با موضوعات مختلف آشنا شوید و بتوانید به شیوه خودتان آن را بازنویسی کنید.

شما باید بتوانید با گوگل یک پرسش و پاسخ راه بیندازید و بدین صورت در سطح وب درباره ی موضوعات مختلف سرچ کنید.

به office مسلط باشید.

شما باید به office به خصوص word مسلط باشید زیرا گاهی نیاز است که محتوا های خود را در غالب word به کارفرما ارسال نمایید، پس حتما به این موضوع واقف باشید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل به توضیح و بررسی نکات طلایی محتوا نویسی بپردازیم و نکات کلیدی را برای بهتر شدن پروژه های شما بیان کنیمو شاید به نظر شما نکات گفته شده ساده باشد و نیازی به انجام دادن نداشته باشد ولی بدانید که اگر به حداقل 2 یا 3 تا از موارد دقت کنید و اصولی انجام دهید تاثیر بسزایی در عملکرد شما خواهد داشت. پس از این نکات غافل نشوید.

اگر به تولید محتوا علاقه دارید حتما آموزش تولید محتوا برتر آموز را مطالعه نمایید تا دانش خود را افزایش دهید.

اگر در زمینه تواید محتوا در پروژه های مختلف و کار با کارفرما تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با ما و دوستان برتر آموز به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *