هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
هاست ویندوز چیست؟ برترآموز

هاست ویندوز چیست؟ (مزایا و معایت این نوع هاست)

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1400/06/13

اینکه هاست ویندوز چیست؟ سوال مهمی است که خریداران هاست، قبل از خرید خود باید اطلاعاتی را نسبت به ویژگی های هاست داشته باشند. در زمینۀ هاست ویندوز مطالب

گسترده ای وجود دارد که ما سعی کردیم تا موارد کابردی تر را تحت عنوان خلاصه ای درجه1 به شما ارائه دهیم.

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز در واقع یک فضای مشخص در هارد یک سرور هست که به شما امکان آپلود کردن اطلاعات سایت را می دهد و سیستم عاملی که برای آن در نظر گرفته شده است، ویندوز نسخه مخصوص سرور هست. این هاست بیشتر مناسب سایت هایی است که با زبان برنامه نویسی Asp.net یا Asp نوشته شده است و همچنین سایت هایی که پایگاه داده یا همان دیتابیس آن، SQL Server می باشد، مناسب است.

نکتۀ بسیار مهمی که در رابطه با این هاست وحود دارد، این هست که می توان سایت هایی با زبان برنامه نویسی PHP را هم در هاست ویندوزی اجرا کرد، اما توجه داشته باشید که در سرور های لینوکس، سرعت لود شدن و پردازش، اعمال تغیایرات و… بهتر از هاست ویندوز می باشد. هاست ویندوزی همچنین بر پایۀ وب سرور IIS مستقر هست، این IIS مختص مایکروسافت می باشد. بر روی سرور های ویندوز علاوه بر IIS از آپاچی هم استفاده می شود، اما باز اینجا به مسئلۀ سرعت آپلود برمیخوریم.

استفاده از هاست لینوکس برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که از زبان برنامه نویسی Asp.net و بانک اطلاعاتی یا همان دیتابیس SQL Server استفاده می کنند، هاست ویندوزی بسیار پیشنهاد می شود، همچنین افرادی که برای راه اندازی وبسایت خود نیاز به وب سرور IIS ویندوز دارند، بسیار مناسب است.

3 مزیت منحصر به فرد هاست ویندوزی، برای مشاغل

درست است که این هاست برای همۀ مشاغل مناسب نیست ولی مزیت های منحصر به فردی را برای مشاغل مناسب، ارائه می دهد.

اجرا شدن بر روی سیستم عامل ویندوز

ویندوز از محبوب ترین سیستم ها در جهان هست که نسخه فعلی آن به تنهایی بیش تر از 400 میلیون کاربرد دارد، حتی یک سری از تخمین ها تعداد کل کاربردان را بیش از 1 میلیارد نفر اعلام کرده است، این سیستم عامل همچنین شناخته تر و معروف تر است.

وقتی صحبت از میزبانی وب می شود، اکثریت صاحبان وب سایت ها مستقیما به سیستم عامل وب سرور دسترسی ندارند ، شما با میزبانی سرور Windows گزینۀ کنترل پنل plesk را هم دارید. اگر شما قصد دارید مستقیما از رابط کاربری سرور استفاده کنید، هاست ویندوز تجربه کاربری بسیار بهتری را نسبت به رابط کاربری لینوکس ارائه می دهد.

سازگاری با سایر ابزارهای ویندوز

برای اکثر مشاغل، این دلیل، اصلی ترین دلیل انتخاب میزبانی ویندوز است. ممکن است کسب و کار شما به تعدادی دیگر از ابزارهای ویندوز وابسته باشد، پس انتخاب یک پلتفرم میزبانی وب که با سایر نرم افزارها و خواسته های شما سازگار باشد، زندگی شما آسان تر می شود.

اگر سایت مرجع شما با استفاده از میزبانی وب asp.net ساخته شده است، شما باید از سرور ویندوز استفاده کنید، از طرفی دیگر شرکت هایی که از سرور زبان برنامه نویسی SQL برای وبسایت خود استفاده می کنند، پس 100% بهتر است که پایگاه داده هم از هاست ویندوزی استفاده کند.

قظعا هر چه قدر کسب و کار شما به برنامه های ویندوزی وبستگی بیشتری داشته باشد، پس به یک هاست ویندوز نامحدود هم بیشتر نیاز پیدا می کند. با این کار شما همیشه اطمینان داشته باشید که پلتفرم میزبانی وب شما با سایر برنامه های قدیمی هم سازگاری خواهد داشت و همچنین مطمئنم باشید که سیستم عامل و برنامه های مرتبط با آن بروزرسانی خواهند شد و اصلا نباید نگران از دست دادن عملکرد سایر برنامه های وابسته به آن ها باشید، بلکه همه چیز از یک شرکت تهیه می شود.

نکتهۀ قابل توجه دیگری هم وجود دارد و این هست که اکثر مشاغلی که از یک سری ابزارهای مبتنی بر ویندوز استفاده می کنند، در حال حاضر تعداد زیادی از متخصصان پشتیبان فنی در جهت نگهداری، بروزرسانی و پشتیبانی برنامه های ویندوز متخصص هستند، به استخدام خود در می آورند. این افراد، قبل از شروع باید نحوۀ مدیریت محصولات ویندوز شما را بدانند و همچنین پاسخ سوال هاست ویندوز چیست را به خوبی بدانند!

هاست ویندوز چیست؟ برترآموز

دارای کنترل پنل آسان برای استفادۀ Plesk

میزبان وب لینوکس دارای Cpanel هست و میزبانی ویندوز دارای کنترل پنل plesk هست، اگر چه لازم به ذکر هست که plesk یک گزینه در دسترس برای میزبانی لینوکس هم هست، اما معمولا برای میزبانی ویندوز بهتر است. معمولا کاربرانی که از قبل با سیستم عامل ویندوز آشنا هستند، قطعا از این رابط میزبانی استفاده می کنند و کسانی که به دنبال چیزی هستند

در همین زمان، بسیاری از کاربرانی که از قبل با سیستم عامل آشنا هستند می توانند مستقیماً از رابط میزبانی سرور ویندوز استفاده کنند ، کسانی که به دنبال چیزی هستند که کاربران را بیشتر جذب کند، می توانند روی کنترل پنل plesk حساب باز کنند تا تغییرات و آپدیت کردن اطلاعات وبسایتتان آسان تر انجام شود.

plesk چیست؟

Plesk یک رابط کاربری بصری را به شما ارائه می دهد و این امکان را می دهد که چندین وب سایت و دامنه ایجاد و مدیریت کنید، حساب های ایمیل ایجاد کنید و یا حساب های نمایندگی فروش را مدیریت کنید. برخلاف cPanel، بیشتر بر نیازهای صاحبان وب سایت و برنامه های تجاری متمرکز هست، همچنین با سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، دروپال و جوملا سازگار است. همانطور که آموزش وردپرس و آموزش سئو بیش از پیش وجود دارد، برای plesk هم آموزش های بی نظیری هست که پیشنهاد می کنم حتما ببینید.

Plesk تعدادی از برنامه های مختلف را ارائه می دهد که شرکت ها می توانند برای افزودن عملکرد بیشتر به کنترل پنل از جمله مواردی که امنیت وب سایت را افزایش می دهند، عملکرد وب سایت را هم افزایش دهند یا برنامه های جدیدی را به وب سایت اضافه کنند.

هاست ویندوز چیست؟ برترآموز

معایب هاست ویندوز چیست؟

در حالی که مزایای هاست ویندوز قابل توجه است ولی بهتر است که از معایب این نوع میزبانی هم اطلاع داشته باشیم، زیرا قرار هست که تصمیم درستی بگیریم و هاست مناسب کسب و کار خود را بشناسیم.

نسبت به هاست لینوکس امنیت کمتری دارد

در سال اخیر، وبسایت هایی که با میزبانی ویندوز کار می کنند، دچار حملات باج افزارهای زیادی شده اند و از طرفی دیگر آمیزبانی لینوکس تا این حد آسیب ندیده است. پس می توانیم بگوییم هاست لینوکس به عنوان امن ترین گزینه برای وبسایت ها در نظر گرفته شده است.

برای سایت های تجاری، امنیت از مهم ترین نکات کاری هست، به ویژه اگر محصولات خود را در سایت به فروش می رسانند، زیرا در این شرایط اطلاعات مالی حساس مشتریان را جمع آوری می کنند و ممکن است هکرها به حساب های خریداران وارد شوند و به دارایی مالی آن ها صدمات جبران ناپذیری وارد کنند.

این در حالی است که هاست لینوکس از نظر امنیت میزبانی ویندوز را شکست می دهد، اگر هاست ویندوز را انتخاب کردید می توانید با برنامه های جلوگیری از هک امنیت را تا حدودی برای سایت خود به وجود بیاورید، اما باز هم باید گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب کار شما باشد و بتواند به بهترین شکل به ثابت بودن و پابرجا بودن سایت شما کمک کند.

از دستۀ هاست های گران می باشد

هزینه ای که برای میزبانی ویندوز باید پرداخت کرد نسبت به لینوکس بیشتر است و حتی این هزینه ها با افزایش نیاز های وبسایت، بالا تر می رود. برای مثال: برنامه های مبتنی بر لینوکس از 2.75 دلار در ماه شروع می شود و برنامه های میزبانی ویندوز از 4.76 شروع خواهد شد.

ثبات کمی دارد

سرورهایی که برای لینوکس در نظر گرفته شده است، به دلیل قابلیت اطمینان زیاد، معروف تر هستند و از همین رو به ندرت نیاز به راه اندازی مجدد دارد، همچنین قابلیت انجام هم زمان کارها را هم دارند. در مقابل سرور های ویندوز در کارکرد و مدیریت مداوم برنامه ها مشکل بیشتری پیدا می کند، درست است که به مرور زمان و با پیشرفت های بسیار می توانند این مشکلات را برطرف کنند اما عموما در عملکرد خود نسبت به هاست لینوکس ضعیف تر عمل می کنند.

پس این هم یکی از مواردی بود که در انتخاب ارائه دهندۀ خدمات میزبانی وب، تفاوت زیادی ایجاد می کند، یک شرکت حرفه ای میزبانی وب باید تمام تلاش خود را بر روی ثابت نگه داشتن وضعیت مطلوب سایت ها و پابرچا بودن آن بگذارد.

نتیجه گیری

قبل از اینکه به فکر خرید هاست لینوکس یا ویندوز بیفتید، ابتدا باید نیاز های وبسایت خود را تعیین کنید، تعیین نیازهای وبسایت به معنی این هست که سایت شما با کدام زبان برنامه نویسی نوشته شده است. ممکن است طراحی سایت خود را به دست شخصی دیگر سپرده باشید پس حتما از او زبان سایت خود را بپرسید. البته به این نکته هم اشاره کنم، که اگر شما قرار هست از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا استفاده کنید، این را بدانید که زبان این سیستم ها php می باشد و بهترین هاست برای اینگونه سایت ها لینوکس می باشد و شما باید بدانید هاست لینوکس چیست و چه امکاناتی دارد.

نویسنده : زهرا سلیمانیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *