برند چیست؟
ویژگی برند – اصطلاح برند به مفهوم تجاری و بازاریابی اشاره دارد که به افراد کمک می کند یک شرکت، محصول یا فرد خاص را شناسایی کنند. برندها ناملموس هستند، به این معنی که شما واقعا نمی توانید آنها را لمس کنید یا ببینید. به این ترتیب، آنها به شکل دادن به برداشت مردم از شرکت ها، محصولات یا افراد کمک می کنند. برندها معمولاً از نشانگرهای شناسایی برای کمک به ایجاد هویت برند در بازار استفاده می کنند. آنها ارزش بسیار زیادی برای شرکت یا فرد ایجاد می کنند و به آنها برتری رقابتی نسبت به سایرین در همان صنعت می دهند. به این ترتیب، بسیاری از نهادها با به دست آوردن علائم تجاری به دنبال حمایت قانونی برای برندهای خود هستند.
شناخت برندها
ویژگی برند – همانطور که در بالا ذکر شد، یک نام تجاری دارایی نامشهودی است که به افراد کمک می کند یک شرکت خاص و محصولات آن را شناسایی کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که شرکتها باید خود را از سایرینی که محصولات مشابه در بازار ارائه میکنند، از جمله برندهای عمومی، متمایز کنند. ادویل یک نام تجاری رایج از ایبوپروفن است که شرکت از آن برای متمایز کردن خود از اشکال ژنریک داروی موجود در داروخانه ها استفاده می کند. این به عنوان ارزش ویژه برند شناخته می شود.
مردم اغلب لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص متعلق به شرکت ها را با برندهایشان اشتباه می گیرند. در حالی که این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، آنها متمایز هستند. اولی ابزارهای بازاریابی هستند که شرکت ها اغلب برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود از آنها استفاده می کنند. هنگامی که این ابزارها با هم استفاده می شوند، یک هویت برند ایجاد می کنند . بازاریابی موفق می تواند به حفظ جلوه و مرکز برند یک شرکت در ذهن مردم کمک کند. این می تواند تفاوت بین فردی را که نام تجاری شما را نسبت به رقیب شما انتخاب می کند، نشان دهد.
برند یکی از با ارزش ترین و مهم ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شود. در واقع، بسیاری از شرکتها اغلب با نام تجاری خود شناخته میشوند، به این معنی که آنها اغلب جدایی ناپذیر هستند، و یکی میشوند. کوکاکولا یک مثال عالی است که در آن نوشابهای محبوب مترادف با خود شرکت شد. این بدان معنی است که ارزش پولی فوق العاده ای دارد که هم بر قیمت نهایی و هم برای شرکت های دولتی بر ارزش سهامداران تأثیر می گذارد.
به همین دلیل است که برای شرکت ها مهم است که از برندهای خود از نقطه نظر قانونی محافظت کنند. علائم تجاری، مالکیت انحصاری برند و/یا محصول را به همراه هر ابزار بازاریابی مرتبط مشخص میکنند. ثبت علائم تجاری مانع از استفاده دیگران از محصولات یا خدمات شما بدون کسب اجازه می شود.
آموزش تولید محتوا
برند عمومی
ویژگی برند – اصطلاح نام تجاری عمومی به نوعی از محصول مصرفی در بازار اشاره دارد که فاقد نام یا لوگوی شناخته شده است زیرا معمولاً تبلیغ نمی شود. مارک های عمومی معمولاً به دلیل عدم تبلیغ، قیمت کمتری نسبت به همتایان نام تجاری خود دارند که می تواند هزینه یک کالا یا خدمات را افزایش دهد. این برندها که بهعنوان جایگزینی برای کالاهای با نام تجاری گرانتر طراحی شدهاند، بهویژه در صنایع غذایی و دارویی رایج هستند و در دوران رکود از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.
ملاحظات خاص
برندها فقط برای استفاده شرکتی نیستند. در واقع، آنها در حال حاضر معمولاً توسط افراد، به ویژه در عصر تلویزیون واقعیت و رسانه های اجتماعی استفاده می شوند. به عنوان مثال، خانواده کارداشیان پس از به دست آوردن محبوبیت در نمایش واقعیت، ارزش برند خود را توسعه دادند. این خانواده به طور جمعی و شخصی از نام خود برای راه اندازی موفقیت آمیز مشاغل رسانه ای و مدلینگ، نمایش های اسپین آف، لوازم آرایشی، عطر و خطوط لباس استفاده کرده اند.
کارشناسان بر این باورند که برندسازی نقش کلیدی در بهبود دنیای شرکتها در پاسخ به همهگیری COVID-19 ایفا میکند.
تاریخچه برندها
ویژگی برند – در طول تاریخ از برندها برای متمایز ساختن محصولات استفاده شده است. ایده برندسازی ممکن است به سال 2000 قبل از میلاد برگردد، جایی که بازرگانان از آن برای فروش کالاهای خود در بازارهای مختلف استفاده می کردند. در آن زمان، معمولاً به عنوان تکنیکی برای نشان دادن مالکیت یک محصول یا یک قطعه از دارایی استفاده می شد.
برندسازی در طول اعصار مورد استفاده قرار گرفته است. در قرن سیزدهم، ایتالیایی ها شروع به گذاشتن واترمارک روی کاغذ خود به عنوان نوعی برند کردند. اصطلاح برند همچنین به علائم منحصر به فردی اشاره دارد که در پوست گاو سوزانده می شود تا حیوانات یک صاحب را از حیوانات دیگر متمایز کند. 3
اما یکی از محبوب ترین کاربردها در مناطق روستایی آمریکا بود. احتمالاً واژه برندینگ را شنیدهاید که توسط دامداران استفاده میشد و دامهای خود را بهعنوان نوعی شناسایی علامتگذاری میکردند. بعد از اینکه شرکتها شروع به بستهبندی کالاهای خود در قرن نوزدهم کردند تا خودشان را از سایر شرکتها متمایز کنند، برندها شروع به رشد کردند.
هوش مالی و هوش سرمایه گذاری
انواع برندها
ویژگی برند – نوع برند مورد استفاده بستگی به نهاد خاصی دارد که از آن استفاده می کند. در زیر برخی از رایج ترین انواع برندها آمده است:
- برندهای شرکتی: برندسازی شرکتی راهی است برای شرکت ها برای بازاریابی خود به منظور برتری در برابر رقبا. آنها یک سری تصمیمات مهم مانند قیمت گذاری، ماموریت، بازار هدف و ارزش ها را برای انجام این کار می گیرند.
- برندهای شخصی: همانطور که در بالا ذکر شد، برندسازی دیگر فقط مختص شرکت ها نیست. مردم از ابزارهایی مانند رسانه های اجتماعی برای ساختن شخصیت های خود استفاده می کنند و در نتیجه برند خود را تقویت می کنند. این شامل پستهای منظم در رسانههای اجتماعی، اشتراکگذاری تصاویر و ویدیوها، و برگزاری ملاقات و احوالپرسی است.
- برندهای محصول: این نوع برندینگ که به نام تجاری کالا نیز معروف است، شامل بازاریابی یک محصول خاص است. برندسازی یک محصول مستلزم تحقیقات بازار و انتخاب بازار هدف مناسب است.
- برندهای خدماتی: این نوع برندسازی برای خدمات اعمال میشود، که اغلب نیاز به خلاقیت دارد، زیرا در واقع نمیتوانید خدمات را به صورت فیزیکی نشان دهید.
ایجاد یک برند
ویژگی برند – هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد برندی را به عنوان تصویر عمومی خود معرفی کند، ابتدا باید هویت برند خود را مشخص کند یا اینکه چگونه می خواهد به آن نگاه شود. به عنوان مثال، لوگوی شرکت اغلب حاوی پیام، شعار یا محصول یک شرکت است. هدف این است که برند را برای مصرف کننده به یاد ماندنی و جذاب کند.
این شرکت معمولاً با یک شرکت طراحی، تیم یا نرمافزار طراحی لوگو مشورت میکند تا ایدههایی برای جنبههای بصری یک نام تجاری، مانند لوگو یا نماد ارائه دهد. یک برند موفق پیام یا احساسی را که شرکت میخواهد منتقل کند را به دقت به تصویر میکشد. این منجر به آگاهی از برند یا شناخت وجود برند و آنچه ارائه می دهد می شود. از سوی دیگر، نام تجاری ناکارآمد اغلب ناشی از عدم ارتباط است.
هنگامی که یک برند احساسات مثبتی را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کرد، گفته می شود که شرکت ارزش ویژه برند را ایجاد کرده است. برخی از شرکتهای دارای ارزش ویژه برند و مارکهای بسیار شناخته شده محصولات عبارتند از: مایکروسافت، کوکاکولا، فراری، اپل و متا (فیسبوک سابق).
اگر یک برند به درستی انجام شود، منجر به افزایش فروش نه تنها برای محصول خاص در حال فروش، بلکه برای سایر محصولات فروخته شده توسط همان شرکت می شود. یک نام تجاری خوب باعث ایجاد اعتماد در مصرف کننده می شود و پس از داشتن یک تجربه خوب با یک محصول، مصرف کننده احتمالاً محصول دیگری مرتبط با همان برند را امتحان می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، این پدیده اغلب به عنوان وفاداری به برند شناخته می شود.
بر اساس گزارش فوربس، اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و متا ارزشمندترین برندها در سال 2020 بودند.
مزایای برندها
ویژگی برند – ایجاد یک نام تجاری مزایای متعددی دارد، چه برای یک شرکت یا یک فرد. برندسازی موفق منجر به برداشت های زیادی می شود. اما به چه معنی است؟ شرکتی که بتواند پیام خود را منتقل کند، می تواند احساسات را در پایگاه مشتریان خود القا کند و برانگیزد. این مشتریان روابط منحصر به فردی را با این شرکت ها ایجاد می کنند و به آنها اجازه می دهد تا از وفاداری خود سرمایه گذاری کنند. شرکت ها همچنین برای کمک به جذب سایر مشتریان جدید به این مشتریان متکی هستند.
این به شرکت ها کمک می کند تا اعتماد و اعتبار ایجاد کنند. به هر حال، مردم تمایل بیشتری به خرید کالاها و خدمات (یا برندها) از شرکت هایی دارند که می شناسند و به آنها اعتماد دارند. این به شرکت ها مزیت رقابتی در برابر رقبایشان می دهد. حفظ برندها در ذهن مصرف کنندگان به معنای نتیجه بزرگتر است.
همچنین به شرکت ها کمک می کند تا محصولات و خدمات جدیدتر را معرفی کنند. از آنجایی که مصرفکنندگان به برندهایی که میشناسند و به آنها اعتماد دارند وفادار میمانند – و قبلاً با آنها رابطه دارند – احتمالاً هنگام عرضه محصولات جدید، حتی اگر گرانتر باشند، خرج کنند.
بیایید از اپل به عنوان مثال استفاده کنیم. این شرکت یک پایگاه مشتری بسیار وفادار ایجاد کرده است که مایل است به دلیل وفاداری آنها به برند، برچسب قیمت مربوط به iMac، MacBook، iPad یا iPhone را نادیده بگیرد. بسیاری از مشتریان فعلی کاملاً مایلند که لوازم الکترونیکی موجود خود را هنگامی که شرکت عرضه می کند، جایگزین کنند.
آموزش سئو از پایه تا پیشرفته
سوالات متداول برند
برند در بازاریابی به چه معناست؟
برند مفهومی نامشهود است که به افراد (به ویژه مصرف کنندگان) کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا فرد خاص را شناسایی و شناسایی کنند.
4 نوع برند چیست؟
انواع مختلفی از برندها وجود دارد، اما چهار مورد از رایج ترین آنها شامل برندهای شرکتی، برندهای شخصی، برندهای محصول و برندهای خدماتی است.
نمونه های برند چیست؟
اگرچه برندها عموماً نامشهود هستند، ما اغلب چیزهایی مانند محصولات و نام ها را با برندها مرتبط می کنیم. به عنوان مثال می توان به اپل، نایک، کوکاکولا، ادویل و تیلنول اشاره کرد.
اهمیت یک برند چیست؟
برندها مهم هستند زیرا برای شرکت ها و افراد ارزش ایجاد می کنند. آنها همچنین یک مزیت رقابتی در بازار در برابر رقابت یک واحد تجاری ایجاد می کنند. برندسازی موفق، پایگاه مشتری شرکت را افزایش میدهد، که اعتماد و اعتبار ایجاد میکند و منجر به وفاداری به برند میشود – همه اینها به یک شرکت مزیت رقابتی در بازار و نتیجه بزرگتری میدهد.
ارزش ویژه برند به چه معناست؟
ارزش ویژه برند مفهومی است که به ارزش تولید شده از محصول یا خدمات یک شرکت در مقایسه با یک معادل عمومی که در دسترس مصرف کنندگان در بازار است، اشاره دارد. به Advil در مقایسه با همتایان عمومی ایبوپروفن آن در قفسه های داروخانه فکر کنید.
ارزش ویژه برند چیست؟
ویژگی برند – ارزش ویژه برند به حق بیمه ارزشی اشاره دارد که یک شرکت از محصولی با نام قابل تشخیص در مقایسه با یک معادل عمومی ایجاد می کند. شرکتها میتوانند با به یاد ماندنیکردن، بهراحتی قابل تشخیص و برتر از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان، ارزش ویژه برند را برای محصولات خود ایجاد کنند. کمپین های بازاریابی انبوه نیز به ایجاد ارزش ویژه برند کمک می کند.
وقتی یک شرکت ارزش ویژه برند مثبتی دارد، مشتریان با میل و رغبت قیمت بالایی برای محصولاتش می پردازند، حتی اگر می توانند همان چیزی را با قیمت کمتری از یک رقیب دریافت کنند. مشتریان، در واقع، برای انجام تجارت با شرکتی که می شناسند و تحسین می کنند، هزینه ای را پرداخت می کنند. از آنجایی که شرکتی که دارای ارزش ویژه برند است هزینه بیشتری نسبت به رقبای خود برای تولید محصول و عرضه آن به بازار متحمل نمی شود، تفاوت قیمت به حاشیه آنها می رسد. ارزش ویژه برند شرکت را قادر می سازد تا در هر فروش سود بیشتری کسب کند.
درک ارزش ویژه برند
ویژگی برند – ارزش ویژه برند دارای سه جزء اساسی است: ادراک مصرف کننده، اثرات منفی یا مثبت، و ارزش حاصل. مهمتر از همه، ادراک مصرف کننده، که شامل دانش و تجربه در مورد یک برند و محصولات آن است، ارزش ویژه برند را ایجاد می کند. این تصور که یک بخش مصرف کننده در مورد یک برند به طور مستقیم به اثرات مثبت یا منفی منجر می شود. اگر ارزش ویژه برند مثبت باشد، سازمان، محصولات و وضعیت مالی آن می توانند سود ببرند. اگر ارزش ویژه برند منفی باشد، عکس آن صادق است.
در نهایت، این اثرات می توانند به ارزش محسوس یا ناملموس تبدیل شوند. اگر اثر مثبت باشد، ارزش ملموس به عنوان افزایش در درآمد یا سود محقق می شود. ارزش نامشهود در بازاریابی به عنوان آگاهی یا حسن نیت تحقق می یابد. اگر اثرات منفی باشد، ارزش محسوس یا نامشهود نیز منفی است. به عنوان مثال، اگر مصرف کنندگان مایل به پرداخت بیشتر برای یک محصول عمومی نسبت به یک برند باشند، گفته می شود که نام تجاری دارای ارزش ویژه برند منفی است. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که یک شرکت یک فراخوان عمده محصول داشته باشد یا باعث یک فاجعه زیست محیطی عمومی شود.
تاثیر بر حاشیه سود
وقتی مشتریان سطحی از کیفیت یا اعتبار را به یک برند میدهند، ارزش محصولات آن برند را بیشتر از محصولات ساخته شده توسط رقبا میدانند، بنابراین حاضرند هزینه بیشتری بپردازند. در واقع، بازار برای برندهایی که دارای سطوح بالایی از ارزش ویژه برند هستند، قیمت های بالاتری را متحمل می شود. هزینه تولید یک پیراهن گلف و عرضه آن به بازار برای Lacoste، حداقل تا حد قابل توجهی بالاتر از هزینه یک برند کمتر معتبر نیست.
با این حال، از آنجایی که مشتریان آن مایل به پرداخت بیشتر هستند، می تواند قیمت بالاتری را برای آن پیراهن در نظر بگیرد که تفاوت آن به سود خواهد رسید. ارزش ویژه برند مثبت حاشیه سود به ازای هر مشتری را افزایش می دهد، زیرا به شرکت اجازه می دهد برای یک محصول بیشتر از رقبا هزینه کند، حتی اگر با همان قیمت به دست آمده باشد.
ارزش ویژه برند تأثیر مستقیمی بر حجم فروش دارد زیرا مصرف کنندگان به سمت محصولاتی با شهرت زیاد گرایش دارند. به عنوان مثال، زمانی که اپل یک محصول جدید را عرضه می کند، مشتریان در سراسر بلوک صف می کشند تا آن را بخرند، حتی اگر معمولاً قیمت آن بالاتر از محصولات مشابه رقبا است. یکی از دلایل اصلی فروش محصولات اپل به این تعداد این است که این شرکت مقدار خیره کننده ای از ارزش ویژه برند مثبت را جمع آوری کرده است. از آنجایی که درصد معینی از هزینه های یک شرکت برای فروش محصولات ثابت است، حجم فروش بالاتر به حاشیه سود بیشتر تبدیل می شود.
ویژگی برند – حفظ مشتری سومین حوزه ای است که ارزش ویژه برند بر حاشیه سود تاثیر می گذارد. با بازگشت به مثال اپل، اکثر مشتریان این شرکت تنها مالک یک محصول اپل نیستند، بلکه مالک چندین محصول هستند. به علاوه، آنها مشتاقانه منتظر انتشار نسخه بعدی هستند. پایگاه مشتریان اپل به شدت وفادار است، گاهی اوقات با انجیلی هم مرز است. اپل از حفظ مشتری بالایی برخوردار است که یکی دیگر از نتایج ارزش ویژه برند آن است. حفظ مشتریان فعلی با کاهش مقداری که یک کسب و کار باید برای بازاریابی هزینه کند تا به همان حجم فروش برسد، حاشیه سود را افزایش می دهد. حفظ یک مشتری موجود کمتر از به دست آوردن یک مشتری جدید هزینه دارد.
آموزش سرمایه گذاری در ایران
نتیجه گیری و پایان
ویژگی برند – وقتی کلمه “برند” را می شنویم، بیشتر ما به آرم ها، شعارها و سایر علائم قابل شناسایی فکر می کنیم. اما این تنها بخشی از تعریف است. اصطلاح برند در واقع یک مفهوم بازاریابی نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک کسب و کار یا شخص را شناسایی و شناسایی کنند.
برندها یکی از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی هایی هستند که یک شرکت یا شخص در اختیار دارد. آنها می توانند یک شرکت را ایجاد یا شکست دهند، بنابراین مهم است که شرکت ها قبل از راه اندازی یک محصول یا خدمات، یا قبل از اینکه درهای خود را برای تجارت باز کنند، تحقیقات خود را انجام دهند. برندسازی موفق می تواند به شرکت کمک کند تا پایگاه مشتری را جذب و حفظ کند، که می تواند به وفاداری به برند منجر شود و در عین حال به آن پا در رقابت می دهد.
نکات مهم
- ویژگی برند – برند یک مفهوم بازاریابی یا تجاری نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا فرد را شناسایی کنند.
- مردم اغلب برندها را با چیزهایی مانند لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص اشتباه می گیرند که ابزارهای بازاریابی هستند که به تبلیغ کالاها و خدمات کمک می کنند.
- برندها از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند.
- شرکت ها می توانند با ثبت علائم تجاری از برندهای خود محافظت کنند.
- انواع برندها شامل برندهای شرکتی، شخصی، محصول و خدمات است.
نظرات کاربران