امروزه روش های زیادی وجود دارد که میتوانید به کمک آن ها سئو سایت خودتان را بهبود ببخشید. شما با استفاده از ویژگی رپورتاژآگهی میتوانید سئو سایت خودتان را قدرتمندتر کنید.
همان گونه که در جریان هستید مبحث روابط عمومی و اللخصوص روابط عمومی دیجیتال امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ویژگی رپورتاژآگهی بخشی از زیر مجموعه های بسیار مهم و کلیدی در مبحث روابط عمومی میباشد و بسیار حائز اهمیت است بطوری که سبب میشود حتی خیلی ها خیال میکنند که تمام کار روابط عمومی محدود به انتشار رپورتاژ آگهی میشود در صورتی که این باوری غلط میباشد و در واقع این گونه نیست. رپورتاژ خبری در بسیاری از موارد دیگر همانند: معرفی محصولات و یا خدمت در رسانه های پر مخاطب بکار میرود.
به احتمال زیاد شما هم تا بحال این مطلب را شنیده اید که بعضی از کسب و کار ها در رسانه های پر مخاطب و پرطرفداری همچون: سایت های پربازدید در حوزه های مختلف، رپورتاژ آگهی منتشر میکنند. بدانید و آگاه باشید که رپورتاژ آگهی به غیر از تحقق اهداف تبلیغاتی و در گرفتن بک لینک نیز نقش مهی را ایفا میکند. ما امروز در این مقاله از سایت برتر آموز قصد داریم تا به شما بگوییم رپورتاژ آگهی چیست، ویژگی های رپورتاژ آگهی بررسی کنیم و توضیح دهیم که رپورتاژ آگهی (ویژگی رپورتاژ آگهی) چگونه به سئو سایت ما کمک میکند و مواردی از این قبیل پس لطفا در ادامه این مطلب مارا همراهی کنید.
اول از همه و پیش از باز کردن موضوع ویژگی رپورتاژ آگهی یا هر بحث دیگری لازم است تا ابتدا توضیح دهیم که رپورتاژ آگهی اصلا به چه معناست؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که رپورتاژ آگهی در واقع نوعی متن است که به منظور معرفی خدمات و محصول و یا ویژگی های کسب و کار شما استفاده میشود به علاوه رپورتاژ اخباری یا خبری، یک خبر یا فکت از کسب و کار شما (ترجیحا حقیقت داشته باشد ) را برای مخاطبین منعکس میکند. متن ریپورتاژی شما باید برخی از سایت های پر بازدید خبری و مرتبط با کسب و کار شما درج بشود و صد البته که درون متن شما میبایست چند کلمه کلیدی هدف وجود داشته باشد که به سایت شما لینک بشوند.
برای درک بهتر اهیمت این موضوع بدانید که بدانید اثر رپورتاژ آگهی بر سئو به قدری زیاد است که بنیانگذار گوگل یعنی جناب لری پیج ایده گوگل را با بک لینک آغاز کرد. وی به خوبی آگاه بود که اعتبار مطالب سایت ها را میشود با استفاده از بک لینک ها سنجید و این نقطه شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. با وجود آنکه در حال حاضر گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد اما هنوز هم بهترین روش و راهکار برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی درج آگهی رپورتاژ است. البته اگر شما دانش کاملی از رپورتاژ آگهی ندارید، بهتر است که آموزش رپورتاژآگهی سایت برتر آموز را تهیه کنید.
در هنگام نوشتن و نگارش متن رپورتاژی آگهی خود لازم است تا محصولات یا خدمات سایت خود را به صورت یک محتوای کپی نشده و منحصر به فرد به مخاطبان خود معرفی بکنید. به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که چنانچه زبان و نوع نگارش محتوای رپورشما خارج از اصول و نامطلوب باشد، علاوه بر این که به موفقیت سایت شما هیچ گونه کمکی نمیکند حتی میتواند سبب آسیب رسیدن به سایت شما و نزول در رتبه بندی آن در گوگل نیز بشود.
یکی از اساسی ترین نکات در رابطه با ویژگی های رپورتاژ آگهی که بسیار حائز اهمیت میباشد بررسی انواع رپورتاژ(Types of reports) است. منحیصل مجموع لازم است بدانید که رپورتاژ آگهی جز روش های جدید و نوین در تبلیغات به حساب میآید که در قالب های مختلفی ارائه می شود. در زمان های گذشته اکثر روزنامه ها و مجلات را با استفاده از همین روش نگارش میکردند. در ادامه ویژگی های دسته بندی های مختلف رپورتاژ آگهی که لازم است آن ها را بشناسید را برای شما نام برده و شرح خواهیم داد که عبارتند از:
به منظور چندین برابر کردن موفقیت سایت شما میباشد. مضاف بر این که شما با استفاده کردن از رپورتاژ قادر هستید برند سازی کنید در کنارش میتوانید رتبه بندی سایت خود را هم ارتقا بدهید و آن را بالاتر ببرید. چنانچه قصد دارید اثر مثبت بالا برنده وب سایت خود با سئو را مشاهده بکنید بی هیچ شک و تردیدی رپورتاژ خبری انتخابی مناسب برای شما میباشد.
به طور قطع کمپین های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده بشوند باز هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکی از عللی که موجب پر اهمیت شدن رپورتاژ آگهی میشود فراگیر بودن این راهکار است که با استفاده از میتوانید متن خود را در طیف وسیعی از رسانه های آنلاین و آفلاین انتشار بدهید، صد البته که رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری فواید و مزیت های بسیاری دارد که در ادامه با چند مورد از مهم ترين موارد آن آشنا خواهیم شد:
1- مناسب بودن برای همه : یکی از مزایای و نکات مثبت مهم در رپورتاژ آگهی این است که برای همه کسب و کار ها، چه کوچک و چه بزرگ و از هر نوع قشر دسته ای متناسب است و صاحبان کسب و کار های مختلف میتوانند با وجود داشتن اهدافی متفاوت از این روش استفاده نمایند. در این روش به هیچ وجه فرقی نمیکند که کسب و کار شما جز کدام نمونه و دسته از مشاغل با حساب میآید و تنها چیزی که اهیمت دارد این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند شما میتوانید حرف و سخن خود را به گوش مخاطبین بسیار زیادی برسانید و آنها را با محصولات،خدمات و یا دیگر ویژگی های کسب و کار خود آشنا کنید.
2- بیشتر دیده شدن : با توجه به گسترده بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که پیش تر هم به آن اشاره کردیم. شما قادرید تا کانال های توزیع محتوای بسیاری را همچون سایت های پربازدید و پرمخاطب، شبکههای اجتماعی، رسانههای مکتوب و… انتخاب نمایید تا بدین وسیله بتوانید طیف وسیعی از مخاطبین خود را هدف قرار دهید. در نتیجه فهمیدم که انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین و چند برابر خواهد کرد به طوری که یکی از کارکرد های اصلی و پایه رپورتاژ آگهی برند سازی و آگاهی از برند ها میباشد.
3- مناسب بودن هزینه : خوب است بدانید که رپورتاژ خبری يا رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر راه ها و روش های رپورتاژ هزینه بسیار مناسب تری دارد حتی در صورتی که رپورتاژ به حدی جذاب و قوی باشد که بتواند مخاطبین بیشتری را به خود جذب بکند که در این صورت تعداد خیلی زیادی از کانال های توزیع محتوا آن را انتشار خواهند داد. شما در این گونه از رپورتاژ آگهی برای خود این امکان را دارید که صرف هزینه ای کمتر و معقول تر پیام و سخن خود را به گوش مخاطبین هدف خود برسانید و بدین وسیله هم نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشیده و ارتقا بدهید.
4- افزایش اعتبار و برند سازی : همان گونه که قبل تر هم به آن اشاره کوچکی کردبم یکی از مهم ترين فواید و مزایای انتشار رپورتاژ در کانال های پر بازدید و پر مخاطب توزیع محتوای بیشتر شدن آگاهی مخاطبین به ویژه مخاطبین هدف نسبت به برند شما میباشد، به علاوه اینکه تداوم انتشار رپورتاژ آگهی میتواند منجر به افزایش اعتبار برند شما نیز بگردد.
5- بهبود یافتن سئو : انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین راه ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت میباشد و دلیل اصلی این مسئله هم این است که زمانی که شما رپورتاژ خود را در یک سایت پر بازدید و پر مخاطب انتشار میدهید و سپس بر روی کلمات کلیدی مد نظر خود لینک میدهید، قادرید که از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) دریافت کنید. به علاوه متن رپورتاژ شما هم در نتایج گوگل رتبه مطلوبی خواهد داشت.
موضوع مورد بحث ما در این مقاله ویژگی یا ویژگی های رپورتاژ آگهی بود در ابتدا به شما گفتیم که رپورتاژ آگهی در واقع نوعی متن است که به منظور معرفی خدمات و محصول و یا ویژگی های کسب و کار شما استفاده میشود.
بعد به شما گفتیم که در هنگام نوشتن و نگارش متن رپورتاژی آگهی خود لازم است تا محصولات یا خدمات سایت خود را به صورت یک محتوای کپی نشده و منحصر به فرد به مخاطبان خود معرفی بکنید. به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که چنانچه زبان و نوع نگارش محتوای رپورتاژشما خارج از اصول و نامطلوب باشد، علاوه بر این که به موفقیت سایت شما هیچ گونه کمکی نمیکند حتی میتواند سبب آسیب رسیدن به سایت شما و نزول در رتبه بندی آن در گوگل نیز بشود.
در ادامه به معرفی ویژگی های مهم یک رپورتاژ آگهی خوب و مناسب پرداختیم که شامل:ویژگی رپورتاژ آگهی تصویری،ویژگی رپورتاژ آگهی خبری،ویژگی رپورتاژ آگهی ژورنالیستی،بکار بردن جملاتی با بار مثبت،صداقت داشتن هنگام معرفی محصولات یا خدمات،تیتر نویسی جذاب میشدند در آخر هم به معرفی توضیح مزایای رپرتاژ آگهی پرداختم. با تشکر از همراهی شما
سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .
نظرات کاربران