هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین پلاگین های افزایش سرعت سایت

بهترین پلاگین های افزایش سرعت سایت (نقد و بررسی حرفه ای)

دسته بندی : وردپرس
1400/09/13

بهترین پلاگین های افزایش سرعت سایت های وردپرسی کدام ها هستند؟ سرعت سایت خیلی مهم است. اگر سرعت سایتی بالا باشد استفاده از آن نیز خیلی راحت خواهد بود. در مقابل اگر سایتی سرعت پایین داشته باشد، دیر لود می شود یا وقتی که کاربر می خواهد از یکی از بخش های سایت استفاده کند، مثلا می خواهد جست و جو کند یا از صفحه ای به صفحه دیگر برود کار برایش سخت می شود چون باید برای هر کاری که انجام می دهد مدتی صبر کند تا دوباره سایت بالا بیاید.

از این رو می گوییم سرعت سایت خیلی اهمیت بالایی دارد و موتورهای جست و جو نیز خیلی به آن اهمیت می دهند و یکی از مهمترین پارامترهایی است که در آموزش سئو به آن می پردازیم.. اگر سایت شما وردپرسی است، خوشبختانه راه حل های زیادی برای حل مشکل سرعت سایت وجود دارد و یکی از این راه حل ها استفاده از بهترین پلاگین های افزایش سرعت سایت وردپرس است. قبلا در مقاله ای در مورد روش های افزایش سرعت سایت صحبت کرده ایم و امروز با معرفی بهترین پلاگین های افزایش سرعت سایت برای وردپرس سعی می کنیم مشکلات سرعت سایت را به حداقل امکان برسانیم. البته قبل از آن نیاز است آموزش وردپرس را دیده باشید تا بتوانید با وردپرس به آسانی کار کنید.

در این مقاله در مورد چند مورد از پلاگین بسیار قدرتمند افزایش سرعت سایت صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می کند تا سرعت سایت خود را به حداقل برسانید. افزونه هایی که معرفی می شوند توسط وب مسترهای خیلی زیادی استفاده شده اند و امتحان خود را پس داده اند، پس ما نیز می توانیم از آن ها استفاده کرده و سرعت سایت خود را بهبود ببخشیم.

بهترین پلاگین های افزایش سرعت سایت

پلاگین های افزایش سرعت سایت

گزینه 1 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: وردپرس راکت – WP Rocket

WP Rocket را می توان برترین افزونه افزایش سرعت سایت های وردپرسی نامید. این پلاگین با امکانات کم نظیری که دارد سرعت سایت شما را به صورت چشمگیری پایین می آورد. لازم است تنها این پلاگین را نصب کنید و می بینید که بدون انجام هیچ کار خاصی، سرعت سایت 3،4 ثانیه کاهش پیدا کرده است. سپس دوباره با انجام کانفیگ های ساده ای می توانید سرعت سایت خود را از چیزی که هست نیز بیشتر کاهش دهید.

تمامی قابلیت های افزایش سرعت سایت که باید در این پلاگین باشد را شما دریافت خواهید کرد و نکته مهم اینجاست که بعضی ویژگی هایی را نیز دریافت می کنید که اصلا انتظارش را ندارید که وردپرس راکت آن ها را داشته باشد. همه امکاناتی که دریافت می کنید در ساده ترین حالت ممکن به شما ارائه می شود و همه آپشن های این پلاگین در یک رابط کاربری بسیار زیبا و کاربرپسند ارائه می شود.

خیلی از پلاگین های بهینه سازی سرعت سایت وردپرس از شما می خواهند تا قبل از شروع کار با آن ها، یک فایل راهنما را مطالعه کنید یا کار با آن ها آنقدر سخت خواهد بود که مجبور می شوید در اینترنت به دنبال جستجوی راهنمای استفاده از آن ها باشید در حالیکه موشک وردپرس اصلا اینطور نیست و وقتی آن را نصب می کنید همه موارد به راحتی قابل دستیابی و استفاده هستند و به روشنی می دانید که هر یک از گزینه ها چه کاری انجام می دهد.

دلیل محبوبیت وردپرس راکت این است که شامل ویژگی هایی است که اگر بخواهید از آن ها استفاده کنید باید چند پلاگین جداگانه را نصب کنید و به قولی هرآنچه که خوبان دارند، تو همه یکجا داری 🙂 برای مثال در وردپرس راکت امکان بارگذاری تنبل تصاویر یا Lazy load، بهینه سازی پایگاه داده یا Database و توانایی دیگری مانند بهینه سازی کدهای جاوا اسکریپت و CSS وجود دارد.

کمپرس کردن کدهای جاوا اسکریپت و CSS می تواند باعث کاهش حجم سایت و در نتیجه افزایش سرعت سایت می شود. همچنین WP-Rocket باعث می شود تا زمان اجرای جاوا اسکریپت به تاخیر بیفتد و در نتیجه باعث می شود زمان بارگذاری صفحه و Core Web Vitals می شود. اگر یک پلاگین بهینه سازی سرعت می خواهید که همه کارها را برایتان یکجا انجام دهد، پلاگین WP Rocket می تواند یک گزینه عالی باشد.

امکانات وردپرس راکت

  • رابط کاربر پسند دارد.
  • حداقل تنظیمات مورد نیاز برای بهبود سرعت و به علاوه امکانات بسیار زیاد بیشتری دارد.
  • با استفاده از آن می توانید فایل های کد CSS، HTML و Javascript را کمپرس کنید
  • فعالسازی کش صفحه
  • پیش بارگیری کش که باعث می شود سایت سریع تر لود شود/
  • فعالسازی Lazy loading
  • امکانات بسیار بالا برای کش صفحه
  • بهینه سازی پایگاه داده
  • فعالسازی و ادغام CDN
  • فعالسازی و ادغام مستقیم Cloudflare
  • ادغام Google Analytics برای بارگیری کد از سرور شما و کاهش بیشتر سرعت سایت
  • تنظیمات Import و Export
  • بارگذاری دیرتر جاوا اسکریپت

افزایش سرعت سایت

گزینه 2 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: پلاگین Perfmatters

پلاگین Perfmatters یک پلاگین متفاوت برای بهبود زمان بارگذازی صفحات نسبت به سایر پلاگین های افزایش سایت وردپرس دارد. به طور پیشفرض وردپرس گزینه های غیرضروری خاصی دارد که برای خیلی از سایت ها غیرضروری و بلااستفاده است. پلاگین Perfmatters امکان غیرفعال سازی گزینه های غیرضروری را با چند کلیک فراهم می کند.

همچنین یکی دیگر از بهترین ویژگی های این پلاگین این است که با کاهش درخواست های HTTP یا HTTP Request که مورد نیاز نیستند باعث می شود تا سرعت سایت در وضعیت بهینه تری قرار بگیرد. یکی از امکاناتی که این پلاگین دارد این است که به شما این امکان را می دهد تا اسکریپت های غیرضروری را در هر صفحه غیرفعال کنید. این بدان معناست که اگر پلاگینی دارد کدهایی را در بخش غیرضروری از سایت بارگیری می کند متوقف می کنید.

همچنین می توانید از ویژگی های جذاب دیگر افزایش عملکرد سرعت سایت مانند لود اولیه DNS، اولین لحظه لود، بخش میزبانی Google Analytics که با استفاده از آن می توانید گوگل آنالیتیکس را در سایت خود فعال کنید و نیازی به مراجعه به سایت گوگل آنالیتیکس نیست و یک نکته مهم این است که برخی از پلاگین های افزایش سرعت سایت چون همه یک کار را انجام می دهند وقتی با هم نصب می شوند دچار تداخل خواهند شد اما Perfmatters با افزونه های کش کاملا سازگار بوده و می توانید این پلاگین را نیز همراه پلاگین های کش دیگر مانند وردپرس راکت نصب کرده و سرعت سایت خود را در وضعیت بهتری قرار دهید.

یک امتحان: چند نفر از وبمستران طی یک آزمایش، با استفاده از ترکیب پلاگین های Perfmatters و WP Rocket توانستند امتیاز سرعت صفحه سایت خود را از 59 به 95 بردارند. پس استفاده از این دو پلاگین می تواند عالی باشد.

امکانات:

  • با پلاگین های ذخیره سازی کشی که نصب کرده اید کار می کند و می توانید با نصب هر دو پلاگین نتیجه بهتری از افزایش سرعت سایت بگیرید.
  • با استفاده از آن می توانید گزینه های پیشفرض وردپرس را که سرعت سایت شما را کند می کنند غیرفعال کنید.
  • می توانید اسکریپت های غیرضروری را بر اساس هر صفحه یا پست غیرفعال کنید.
  • از عملکردهای پیشرفته افزایش عملکرد مانند لود اولیه DNS و اتصال اولیه یا اولین لحظه لود سایت، پشتیبانی می کند.
  • یک پلاگین سبک است.

پلاگین افزایش سرعت سایت وردپرسی

گزینه 3 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: پلاگین NitroPack

پلاگین NitroPack را می توان بیشتر از یک پلاگین وردپرسی حساب کرد. نیترو پک در واقع یک پلتفرم کامل برای بهینه سازی سرعت است. ایده کلی این پلاگین این است که با انجام کارهایی ساده، روند افزایش سرعت وب سایت ها بهتر شود. به جای اینکه از چند پلاگین دیگر که هر کدام یک کار را انجام می دهند، می توانید با نصب NitroPack همه موارد را یکجا داشته باشید. عملکرد NitroPack شبیه WP Rocket است.

می توانید این پلاگین را بر روی سایت خود نصب کنید و سپس با انجام تنظیمات می توانید این را انتخاب کنید که بهینه سازی های صورت گرفته چقدر زیاد باشد. گزینه هایی وجود دارد که بهینه سازی را در حالت کم انجام می دهد و سرعت سایت شما را کمی افزایش می دهد اما بنا به نیاز خود می توانید بهینه سازی سرعت سایت را تا حدی که امکان دارد بالا ببرید.

وقتی که NitroPack را نصب می کنید به صورت خودکار شروع به بهینه سازی سرعت سایت می کند. این پلاگین یک CDN جهانی داشته که می توانید با ست کردن آن بر روی هاست خود سرعت سایت خود را بیشتر کنید. همچنین این پلاگین دارای تنظیمات مختلف برای انواع مختلف کش، کوچک کردن و فشرده سازی کدها، بهینه سازی تصویرها، تغییر فرمت تصاویر مانند SVG برای کاهش حجم تصاویر، لود اولیه DNS به تعویق انداختن بارگذاری جاوا اسکریپت و موارد بسیار دیگر است.

افزونه افزایش سرعت وردپرس

همه این بهینه سازی ها توسط سرورهای این پلاگین انجام می شود و چیزی در سایت شما اتفاق نمی افتد که سرور را با کاهش سرعت یا منابع را محدود کند. تغییراتی که با استفاده از این پلاگین به وجود می آورید از اولین لحظه لود سایت TTFB تا بارگذازی نهایی سایت وجود دارند و می توانید کارهایی که در سایت انجام می شوند تا سایت لود شود را به حداقل برسانید، موارد حیاتی هسته وب یا Core Web Vitals را بهبود ببخشید و کارهای دیگری انجام دهید که در نهایت سرعت سایت را به طور ملموسی پایین می آورد.

همچنین برای کاهش بیشتر حجم سایت می توانید تنظیماتی را سفارشی کنید. همچنین در بخش تنظیمات پیشرفته می توانید با انجام کارهایی، پیشرفت های خیلی بزرگی در زمان بارگذاری صفحه داشته باشید و در ابزارهای بررسی سرعت سایت مانند Google PageSpeed نیز نمره سایت خود را بهتر کنید. طبق بررسی یک تیم وبمستری، یک سایت که با صفحه ساز المنتور ساخته شده بود، توانست با استفاده از امکان GeneratePress این پلاگین زمان بارگذاری سایت را بیش از 3 ثانیه کاهش داده و در PageSpeed موبایل، امتیار 90 را کسب کند. پس با استفاده از این پلاگین می توانید به بهینه سازی سایت برای موبایل یا Mobile friendly نیز بپردازید.

این پلاگین در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است اما امکاناتی که در نسخه رایگان دریافت می کنید زیاد نیست و همچنین در پاورقی سایت شما یک نماد “ساخته شده توسط یا Powered by” قرار داده می شود پس وجهه خوبی ندارد. البته نسخه رایگان آن برای سایت های کوچک یا کسانی که برایشان مهم نیست یک نماد در پاورقی سایتشان نمایش داده شود مناسب است اما توصیه می کنم که از نسخه پریمیوم آن استفاده کنید.

امکانات NitroPack

  • به محض نصب آن و بدون انجام هیچ تنظیمات خاصی، سایت بهینه سازی خواهد شد.
  • این پلاگین برای سایت های وردپرسی عرضه شده است، اما نسخه های دیگری برای سایر سیستم های مدیریت محتوا مانند اپن کارت نیز دارد و اگر سایتی با سایر سیستم های مدیریت محتوا ساخته شده است نیز می توانید از سایر نسخه های این نرم افزار استفاده کنید.
  • یک CDN جهانی در این پلاگین قرار داده شده است و به صورت خودکار کانفیگ شده است.
  • با استفاده از آن می توانید از انواع دیگر کش مانند کش صفحه، مرورگر و روش های دیگر کشینگ استفاده کیند.
  • با نصب این پلاگین می توانید بهینه سازی خودکار تصویر را در سایت خود انجام دهید.
  • می توانید تصاویر سایت را به فرمت های نسل بعدی مانند SVG تغییر دهید.
  • فعالسازی لود اولیه DNS
  • با این افزونه می توانید بارگذاری JS را به تعویق بیندازید
  • کوچک سازی فایل های HTML، JS و CSS
  • فشرده سازی فایل های HTML، CSS و JS

 

افزونه سرعت سایت

گزینه 4 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: WP Fastest Cache

WP Fastest Cache یک افزونه برای افزایش سرعت وردپرس است که تمرکز آن بر روی فعالسازی کش و سایر روش های کشینگ برای افزایش سرعت سایت است. این پلاگین دارای مجموعه ای عالی از امکانات و روش های بهینه سازی بوده که استفاده از آن بسیار ساده است. برخی از افزونه ها خیلی ابتدایی هستند و برخی دیگر خیلی بیش از حد پیشرفته هستند و در واقع حد متعادل را رعایت نمی کننند در حالیکه برنامه نویس این پلاگین، حد نرمال را در نظر گرفته است.

فقط کافی است که این پلاگین را نصب و فعالسازی کره و تنظیمات آن را کانفیگ کنید و ببینید که سایت شما در بهینه ترین حالت ممکن قرار می گیرد. یکی از امکانات ساده این پلاگین این است که می توانید زمان انقضای کش را تنظیم کنید. مثلا می توانید تنظیم کنید که برای 10 روز کش سایت بر روی دستگاه کاربر باقی بماند در حالیکه بعضی از افزونه های بهینه سازی کش این امکان را ندارند.

این پلاگین کاملا رایگان بوده و تاکنون بیش از 1 میلیون نفر از این افزونه استفاده می کنند و در WordPress.org نظرات بسیار خوبی نیز دریافت کرده است. در ادامه برخی از امکانات این پلاگین را با هم مرور می کنیم.

امکانات:

  • راه اندازی این پلاگین خیلی آسان است
  • می توانید با یک کلیک زمان کش را تنظیم کنید.
  • می توانید هر موقع که خواستید کش سایت را غیرفعال کنید.
  • می توانید فایل های کد HTML و CSS را کوچک کرده و هر موقع که خواستید تنظیمات اعمال شده را بازگردانی کنید.
  • پست ها و صفحات غیرضروی را می توانید با این پلاگین حذف کنید. برخی صفحات مانند بخش مدیریت و صفحاتی که به صورت اضافه در وردپرس ایجاد شده است به صورت پیش فرض حذف می شوند.
  • می توانید از ادغام CDN در این پلاگین استفاده کنید.
  • می توانید برای همه پست ها، صفحات و URLها زمان انقضای کش تعیین کنید.
  • این افزونه به صورت رایگان عرضه شده است و در نسخه رایگان نیز امکانات بسیار خوبی در آن قرار داده شده است اما نسخه پریمیوم این پلاگین نیز وجود دارد که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

پلاگین افزایش سرعت سایت

گزینه 5 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: پلاگین Cache Enabler

Cache Enabler یک افزونه عالی از تیم KeyCDN است که تمرکزش بر روی کشینگ صفحات است و می توانید در عرض چند دقیقه آن را راه اندازی کنید. علاوه بر امکاناتی که برای کشینگ سایت وجود دارد می توانید از امکانات دیگر مانند تنظیم زمان انقضای کش، تنظیم کوچک سازی کش و گزینه های دیگر ارائه می شود. این افزونه سبک است و گزینه های زیادی ندارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اگر به یک سرویس شبکه تحویل محتوا یا همان CDN احتیاج دارید می توانید از پلاگین خواهر این افزونه که CDN Enabler استفاده کنید.

امکانات پلاگین Cache Enabler:

  • به راحتی راه اندازی می شود.
  • با یک کلیک می توانید کش را پاک کنید.
  • تنظیم ویژگی های حافظه پنهان
  • می توانید فایل های کد را کوچک سازی یا Minify کنید.
  • شناسه پست را طوری تنظیم کنید که از حافظه پنهان حذف شود
  • زمان انقضا را تنظیم کنید

افزایش سرعت سایت

گزینه 6 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: پلاگین WP Super Cache

یکی از پرکاربردترین افزونه های کش موجود برای وردپرس پلاگین WP Super Cache است. در زمانی که در حال نوشتن این پست هستم این پلاگین بیش تر از 5.5 میلیون دانلود داشته است و نکته جالب توجه این است که راه اندازی خیلی سریعی دارد و تنظیماتی که برای کاربران حرفه ای دارد خیلی خوب هستند. کاربران حرفه ای می توانند از تنظیمات پیشرفته این پلاگین استفاده کنند و سرعت سایت خود را بهینه نمایند.

برخی از امکانات این پلاگین:

  • پشتیبانی از چندین نوع کش (Mod_Rewrite، PHP و Legacy)
  • سرویس بهینه سازی فایل های html استاتیک (فایل های HTML که نیاز به ویرایش ندارند شامل این سرویس می شوند.)
  • پیش بارگیری کش
  • پشتیبانی از CDN

افزونه سرعت وردپرس

گزینه 7 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: W3 Total Cache

پلاگین W3 Total Cache یکی دیگر از پلاگین های محبوب افزایش سرعت است و چیزی فراتر از یک افزونه ذخیره سازی کش ساده است. مجموعه بزرگی از روش ها و گزینه های مختلف کش وجود دارد که توسط این پلاگین پشتیبانی شده و می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین این افزونه باکیفیت از CloudFlare و سایر خدمات مانند CDN نیز پشتیبانی پیشرفته دارد.

اما نکته ای که این وسط وجود دارد این است که پلاگین W3 Total Cache یک پلاگین آسان نیست و راه اندازی آن نیز به اندازه سایر پلاگین ها ساده نیست پس اگر مبتدی هستید یا به دنبال موارد آسان تر هستید بهتر است از سایر پلاگین های معرفی شده در این مقاله استفاده کنید. افزونه W3 Total Cache را بیشتر به افراد حرفه ای توصیه می کنیم. همچنین اگر این پلاگین را نصب کردید حذف آن به راحتی حذف دیگر افزونه نیست و امکان دارد که حذف آن برایتان مشکل ساز باشد و باید کاری بیشتر از غیرفعالسازی و حذف معمولی انجام داد.

امکانات:

  • پشتیبانی از CDN
  • فعالسازی کش مرورگر
  • ذخیره سازی پایگاه داده
  • کوچک کردن فایل ها
  • و خیلی چیزهای دیگر
  • این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده است.

پلاگین وردپرس برای افزایش سرعت

گزینه 8 بهترین پلاگین های افزایش سایت وردپرس: WP Smush.it

WP Smush بر اساس سرویس Yahoo Smush.it پایه گذاری شده و کار متفاوتی با سایر افزونه ها انجام می دهد. این پلاگین برای بهینه سازی تصاویر و حذف حجم اضافی تصاویر و فایل های تصویری استفاده می شود. اکثر افزونه های همکار WP Smush از فرمت هایی استفاده می کنند که در نهایت باعث کاهش کیفیت عکس ها می شود اما این پلاگین از فرمت هایی استفاده می کند که ضمن کاهش سایز عکس ها باعث کاهش کیفیت نمی شود.

البته این افزونه در گذشته باگ هایی داشت که زیاد جدی نبودند. این پلاگین در گذشته تصاویر کوچک را کوچک تر و غیرقابل استفاده می کرد اما با استفاده از افزونه دیگری به نام Regenerate Thumbnails این مشکل در عرض 5 دقیقه حل شد. این را نیز در نظر داشته باشید که این اتفاق در گذشته رخ می داد و امروز با استفاده از سرویس WPMU DEV دیگر این اتفاق رخ نمی دهد.

این پلاگین در دو نسخه رایگان و پولی ارائه داده شده است که همان نسخه رایگان نیز کار ما را تا حدود زیادی برطرف می کند.

از جمله امکانات WP Smush.it می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ هایی که از آن ها در تصاویر استفاده نشده را حذف می کند.
  • داده های متا را از فایل های JPEG حذف می کند چون به هر حال این مورد نیاز نیستند.
  • بهینه سازی و فشرده سازی فایل های تصویر با فرمت JPEG
  • با Smush.it API یکپارچه می شود و تاثیرگذاری بیشتری بر روی کاهش حجم عکس ها خواهد داشت.
  • می توانید از طریق تنظیمات تعیین کند که کدام تصاویر بهینه سازی شوند.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله طولانی و مفصل سعی داشتم تا با استفاده از دیتاهای موجود، نظرات کاربران، کارایی افزونه ها و تجربیات کسانی که قبلا از پلاگین های معرفی شده استفاده کرده اند، بهترین پلاگین های افزایش سرعت وردپرس را به شما معرفی کنم. اگر نظر، سوال یا تجربه ای درباره استفاده از هر یک از پلاگین های بالا دارید، آن را از طریق بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ورا وب

    فوق العاده عالی بود سرعت سایت خودم varaweb.ir رو خیلی افزایش دادم دمتون گرم

  2. ستاره پلیمر گلپایگان (امپراطور گلپایگان)

    سلام وقتتون بخیر
    آیا پلاگین wp rocket برتری خاصی نسبت به باقی پلاگین ها داره و نیازه که بخریم؟

    1. جواد فرازمند

      سلام روزت بخیر رفیق
      این پلاگین هم در کنار بقیه پلاگین ها میتونه به بهینه سازی کمک کنه ولی نمیشه گفت ارجحیت خاصی داره…با این حال جزو یکی از بهترین پلاگین ها برای افزایش سرعت و بهینه سازی هست

  3. آیبایک

    به به واقعا عالی و کاربردی بود مرسی از شما.

    1. جواد فرازمند

      سلام رفیق
      قوربون شما 🙂