هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
0 تا 100 پینترست

پینترست چیست و نحوه کار کردن با آن چگونه است؟

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/07

پینترست یک سایت اجتماعی است که در آن می‌توانید تصاویری از هر چیزی که برایتان جالب است جمع‌آوری و به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با مرور مجموعه‌های دیگر کاربران Pinterest، علایق جدید را به‌صورت بصری کشف کنید. در اینجا نحوه شروع استفاده از این ابزار به اشتراک‌گذاری اجتماعی خلاقانه منحصربه‌فرد است.

آیا پین‌تر است یک اپلیکیشن است یا خیر؟

این برنامه یک پلن ارائه می‌دهد تا بتوانید از Pinterest در هر دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید، اما در دسکتاپ شما نیز موجود است. با استفاده از مرورگرهای پیشنهادی کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج از Pinterest در دسکتاپ استفاده کنید یا برنامه تلفن همراه Pinterest را برای iOS یا Android دریافت کنید.

Pinterest دقیقاً برای چه چیزی استفاده می‌شود؟

Pinterest را به عنوان یک پینبرد مجازی یا تابلوی اعلانات، اما با ابزارهای سازمانی و نشانه‌گذاری در نظر بگیرید. اگر به موضوعی مانند آشپزی یا تزئین علاقه دارید، تصاویری را که دوست دارید در پین‌تر است یا وب پیدا کنید و سپس آن تصاویر را در تابلوی اعلانات پین‌تر است خود ذخیره کنید. چندین تابلوی اعلانات ایجاد کنید تا علایق خود را فهرست کنید. به‌عنوان‌مثال، یک تخته عروسی، یک تخته دستور پخت و یک تخته تزئینی ایجاد کنید.

به‌عنوان‌مثال، برای ایجاد یک تابلوی دستورالعمل Pinterest، در Pinterest مرور کنید تا تصاویر غذاهای خوشمزه‌ای را که می‌خواهید امتحان کنید پیدا کنید، سپس روی تصویر کلیک کنید تا دستور پخت و دستورالعمل آن را بیابید. آن دستورالعمل را ذخیره یا سنجاق کنید تا در صورت تمایل به آن دسترسی داشته باشید.

جالب اینجاست که طبق گزارش جدید سرویس توزیع محتوای آنلاین ShareThis در حال حاضر، Pinterest سریع‌ترین پلتفرم رسانه‌ای در حال رشد برای اشتراک‌گذاری محتوای آنلاین است. این گزارش میلیون‌ها (به‌احتمال‌زیاد یک میلیارد) سهم ماهانه را که از طریق ShareThis در سه‌ماهه سوم سال 2013 در بیش از 120 کانال رسانه‌های اجتماعی و دو میلیون وب‌سایت ایجاد شده بود، تجزیه‌وتحلیل کرد.

و دریافتند که اشتراک‌گذاری محتوا در پین‌تر است در سه‌ماهه آخر سال 2013 19.2 درصد افزایش یافته است و اشتراک‌گذاری لینکدین 15.1 درصد رشد داشته است. فیس بوک شاهد افزایش 14.7 درصدی اشتراک محتوا بود درحالی‌که اشتراک‌گذاری در توییتر 7.6 درصد کاهش یافت. داده‌های جدید یادآوری می‌کنند که کسب‌وکارها باید در هنگام مدیریت گسترش رسانه‌های اجتماعی، فراتر از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آشکار نگاه کنند.

کرت آبراهامسون، مدیرعامل ShareThis در بیانیه‌ای می‌گوید: «هرچه تبلیغ‌کنندگان بیشتر بفهمند که مصرف‌کنندگان چگونه از همه کانال‌های اجتماعی – فراتر از فیس‌بوک و توییتر – استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌طور مؤثرتری از رسانه‌های اجتماعی برای تقویت و بهبود تبلیغات و کمپین‌ها استفاده کنند.»

پین‌تر است نیز یک شبکه اجتماعی است. کاربران از طریق فالو کردن یکدیگر و با لایک کردن و کامنت گذاشتن روی تصاویر، مشابه فیس بوک یا اینستاگرام، با یکدیگر تعامل دارند. تصاویر شخص دیگری را در تابلوهای خود ذخیره کنید و به افرادی که با آن‌ها علایق مشترک دارید پیام خصوصی دهید.

نحوه استفاده از Pinterest

برای راه اندازی و اجرای با Pinterest، یک حساب Pinterest رایگان ایجاد کنید و سپس شروع به کاوش کنید.

  1. به Pinterest.com بروید. شما یک نمایش اسلاید خواهید دید که به شما ایده ای از انواع موضوعاتی که Pinterest می تواند الهام بخش باشد، می دهد. fرای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Pinterest، درباره، کسب و کار یا وبلاگ را از گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید.

پینترست چیست؟

  • Sign up را در گوشه سمت راست بالای صفحه وب انتخاب کنید.

  • ایمیل خود را وارد کنید، یک رمز عبور ایجاد کنید، سن خود را وارد کنید و ادامه را انتخاب کنید. یا با استفاده از حساب کاربری فیسبوک یا گوگل خود ثبت نام کنید.

پینترست

  • پیام خوش آمدید به Pinterest را خواهید دید. برای ادامه گزینه Next را انتخاب کنید.

  • هویت جنسیتی را انتخاب کنید

  • یک زبان را انتخاب کنید، سپس کشور یا منطقه خود را انتخاب کنید.

  • برخی از مناطق مورد علاقه را انتخاب کنید (بعداً می توانید موارد بیشتری را اضافه کنید)، سپس انجام شد را انتخاب کنید.

آموزش پینترست

  • Pinterest یک فید خانه اولیه را بر اساس علایق شما ایجاد می کند. تصاویری که می بینید پین نام دارند.

  • روی پینی که دوست دارید کلیک کنید تا در مورد آن بیشتر بدانید. شما خواهید دید که چه کسی تصویر را آپلود کرده است و هر نظری دارد. ذخیره را انتخاب کنید تا تصویر در یک برد ذخیره شود.

  • برای افزودن نظر، فلش کنار تعداد نظرات را انتخاب کنید.
  • دنبال کردن را انتخاب کنید تا آپلودکننده را دنبال کنید و پین‌های او را ببینید.

کار با پینترست

  • هنگامی که ذخیره را انتخاب می کنید، از شما خواسته می شود که یک برد جدید ایجاد کنید. نام برد را انتخاب کنید و Create را انتخاب کنید.

چگونه می توانیم با پینترست کار کنیم

  • دفعه بعد که تصویری را انتخاب و ذخیره می‌کنید، Pinterest به شما این امکان را می‌دهد که آن را در برد فعلی خود ذخیره کنید یا یک برد جدید ایجاد کنید.

  • در هر زمان، صفحه اصلی را انتخاب کنید تا به فید اصلی خود بازگردید. پین هایی که مشاهده می کنید به طور مداوم بر اساس پین هایی که دوست داشته اید و ذخیره کرده اید به روز می شوند.

  • برای مشاهده ایده ها و موضوعات پرطرفدار مرتبط با علایق خود ، به برگه امروز در گوشه سمت چپ بالا بروید.

  • برای مشاهده آخرین پین‌های افراد و تابلوهایی که دنبال می‌کنید، و برای یافتن پیشنهادهایی در مورد اینکه چه کسانی را بر اساس علایق خود دنبال کنید، به برگه Following بروید.

پینترست برای کسب و کار

چگونه یک پین را از وب ذخیره کنیم؟

شما محدود به ذخیره پین ​​هایی نیستید که در Pinterest هستند. اگر در حال مرور وب هستید و با چیزی مناسب برای کسب و کار اینترنتی خود مواجه شدید، در اینجا نحوه اضافه کردن آن آورده شده است.

  • از صفحه اصلی Pinterest خود، علامت مثبت را در گوشه سمت راست پایین صفحه انتخاب کنید.

  • دکمه دریافت مرورگر ما یا ایجاد پین را انتخاب کنید. برای استفاده از دکمه مرورگر، باید از کروم، فایرفاکس یا اج استفاده کنید.

  • اگر دکمه دریافت مرورگر ما را انتخاب کرده اید، از صفحه بعد Got it را انتخاب کنید.

  • علامت مثبت را در نوار ابزار مرورگر خواهید دید. آن را انتخاب کنید و سپس Install را انتخاب کنید تا افزونه مرورگر نصب شود.

پینترست چیست؟

  • وب سایت را با تصویری که می خواهید پین کنید باز کنید، مکان نما را روی تصویر ببرید و Pinterest Save را انتخاب کنید (لوگوی Pinterest با کلمه Save در کنار آن).

  • یک تابلو انتخاب کنید و ذخیره را انتخاب کنید.

  • اگر نمی‌خواهید افزونه دکمه مرورگر را نصب کنید، علامت مثبت را انتخاب کنید و سپس Create a Pin را انتخاب کنید.

همه چیز درباره پینترست

  • ذخیره از سایت را انتخاب کنید.

  • آدرس وب سایت را وارد کنید و برای ادامه پیکان را انتخاب کنید.

  • یک تصویر را انتخاب کنید و سپس افزودن به پین ​​را انتخاب کنید.

  • عنوانی را اضافه کنید، یک تابلو را از منوی کشویی انتخاب کنید، سپس ذخیره را انتخاب کنید.

چرا از Pinterest برای تجارت استفاده کنیم؟

کسب‌وکارها و وب‌سایت‌های خرید می‌توانند از این افزایش برای بازاریابی محصولات و خدمات خود و رشد پایگاه مصرف‌کننده خود به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی خود استفاده کنند.

بسیاری از کسب‌وکارها به‌طور پیوسته، ماه‌ها متوالی سود می‌بینند. پینترست، یک رسانه بصری، به کسب‌وکارها فرصتی برای طراحی گرافیک برای جذب مشتریان می‌دهد. اینفوگرافیک‌های رنگارنگ و رسانه‌های تصویری که معاملات، محصولات جدید و موارد دیگر را تبلیغ می‌کنند، می‌توانند فروش و ترافیک با کیفیتی را به صفحه وب شما ایجاد کنند.

سنجاق کردن تصاویر کارمندان می‌تواند به مشتریان کمک کند تا با افرادی که در شرکت کار می‌کنند شناسایی شوند، نام خود را نشان دهند و اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان یا مشتریان بالقوه قرار دهند که دوست دارند بدانند.

صاحبان مشاغل کوچک همچنین می‌توانند با افزودن دکمه‌های “اشتراک گذاری” به هر صفحه از وب‌سایت خود، به ایجاد مکالمه در مورد مارک های خود به صورت آنلاین کمک کنند. این آیکون‌های دیجیتال به بازدیدکنندگان سایت اجازه می‌دهند تا از طریق یک صفحه خاص Pinterest روی یک محتوا کلیک کرده و به اشتراک بگذارند و به تجربه کاربری وب‌سایت شما اضافه کنند.

همه گفته‌ها، امروزه، پینترست مانند سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند به ایجاد آگاهی از برند و احتمالاً تسهیل سرنخ‌های وب‌سایت کمک کند، اما ما همچنان معتقدیم که برای اکثر کسب‌وکارها، موتورهای جستجو می‌توانند بازگشت سرمایه بهتر و تبدیل مستقیم بازدیدکنندگان به مشتری را فراهم کنند.

پینترست یک شبکه اجتماعی است که در آن افراد می‌توانند الهامات و ایده‌هایی برای علایق و سرگرمی‌های خود پیدا کنند. هر ایده با یک پین نمایش داده می‌شود، که تصویری است که توسط کاربران Pinterest جستجو و ذخیره می‌شود. پین‌ها همچنین می‌توانند به وب‌سایت‌ها پیوند داده شوند، به همین دلیل است که Pinterest برای افزایش ترافیک و فروش عالی است. و مهم‌تر از همه برای کسب‌وکارها، پین‌ها به افراد کمک می‌کنند اطلاعات بیشتری در مورد محصولاتی که به دنبال خرید هستند بیابند.

هنگامی که از Pinterest برای تجارت استفاده می‌کنید، همیشه باید با هر پین یک پیوند به وب‌سایت خود اضافه کنید. این می‌تواند یک پست وبلاگ، یک فروشگاه آنلاین یا یک وب‌سایت شرکت باشد.

وقتی پینترست را با اینستاگرام مقایسه می‌کنیم، توانایی افزودن آسان لینک‌ها همان چیزی است که پینترست را از اینستاگرام به عنوان یک استراتژی بازاریابی قدرتمند متمایز می‌کند. افزودن پیوند به پین‌ها، کسب اطلاعات بیشتر در مورد پینی که توجه آن‌ها را به خود جلب کرده است، برای کاربر Pinterest بسیار آسان می‌کند و احتمالاً به خرید ادامه می‌دهد. پینترست 3.8 برابر بیشتر از سایر پلتفرم‌ها فروش دارد و 87 درصد از پینرها محصولی را به دلیل Pinterest خریداری کرده‌اند. اما با 200 میلیون کاربر ماهانه، اگر Pinterest را با مخاطبان فیس بوک و اینستاگرام مقایسه کنید، ممکن است قدرت رسانه‌های اجتماعی نباشد. به همین دلیل مهم است که به افرادی که از Pinterest استفاده می‌کنند و اینکه آیا این گروه با مخاطبان هدف کسب‌وکار شما مطابقت دارد نگاهی بیندازید!

پس بیایید با نگاهی دقیق‌تر به مخاطبان پینترست شروع کنیم:

نیمی از افراد آنلاین در ایالات متحده هر ماه از پینترست استفاده می‌کنند و از بین مخاطبان جهانی آن، 66 درصد را زنان 25 تا 54 ساله تشکیل می دهند.

بزرگ‌ترین مناطق مورد علاقه در Pinterest از مد، غذا، خودرو، فضای داخلی و مسافرت متغیر است، بنابراین نقاط تماس برای طیف وسیعی از کاربران وجود دارد. وقتی صحبت از قدرت خرج کردن به میان می‌آید، یک نظرسنجی اخیر توسط Pinterest نشان داد که 93٪ از Pinners از Pinterest برای برنامه‌ریزی خرید استفاده می‌کنند و 40٪ از کاربران پینترست درآمد خانوار +100k دلاری دارند. برای کسب‌وکارها، این تعداد زیادی از کاربران آماده، مایل و قادر به خرج کردن بر اساس آنچه در پینترست کشف می‌کنند است.

اگر مخاطبان هدف شما در پینترست هستند و شما از آن به عنوان بخشی از استراتژی کسب‌وکار خود استفاده نکرده‌اید، ممکن است هر بار که وارد سیستم می‌شوند، شانس دستیابی به مشتریان جدید بالقوه را از دست بدهید!

مزایای پینترست

1. ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید

Pinterest این توانایی را دارد که از طریق لینک های ورودی حجم زیادی از ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند. از آنجایی که هر پین شامل یک لینک است، می توانید به راحتی مخاطبان خود را به منبع (مانند وب سایت خود) هدایت کنید. به تعداد بازدیدکنندگانی که می توانید با ارسال تصاویر محصولات خود یا حتی تبلیغ محتوای تغییر کاربری داده شده از پست های وبلاگ خود به وب سایت خود بیاورید، فکر کنید.

ترافیک ارجاع از پینترست از اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی بالاتر است. نکته مهم این است که این ترافیک به شدت به محتوای خوب وابسته است. به یاد داشته باشید که Pinterest یک رسانه بصری است، بنابراین برای اینکه مخاطبان خود را به دنبال کردن پیوندهای شما علاقه مند کنید، تصاویر شما باید کیفیت بالایی داشته باشند.

2. از جستجوی بصری استفاده کنید

همانطور که Pinterest ممکن است شبیه هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری به نظر برسد، در واقع به عنوان یک موتور جستجو اما برای تصاویر کار می کند. به جستجوی گوگل فکر کنید. شما می روید عبارت جستجوی خود را در نوار جستجو تایپ کنید سپس گوگل نتایج مربوط به درخواست شما را به شما می دهد. اساساً Pinterest چگونه کار می کند. بهترین نتایج را در قالب پین و تابلو برای کلمه کلیدی که تایپ کرده اید به شما داده می شود.ظاهر شدن در این نتایج می تواند برای کسب و کار شما بسیار سودآور باشد. این امر با ایجاد و سازماندهی پین های خود به گونه ای امکان پذیر است که افراد بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. علاوه بر این، پین های تبلیغ شده در بالای جستجوهای مرتبط ظاهر می شوند. با بهینه سازی صحیح پین های خود، می توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که دقیقاً به دنبال چیزی هستند که شما ارائه می دهید.

3. تبدیل های بیشتری ایجاد کنید

Pinterest به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای اکثر کاربران خود در هنگام خرید عمل می کند. به یاد داشته باشید که مانند یک موتور جستجو است که کاربران قبل از تصمیم گیری در حال انجام تحقیقات هستند. و حتی اگر آنها ممکن است بلافاصله تصمیم نگیرند، می توانند به راحتی پین های شما را در هنگام برنامه ریزی برای خرید بعدی ذخیره کنند.

با Pinterest، احتمالاً با داشتن محتوای بصری عالی که به محصول یا خدمات شما مرتبط است، مخاطبان خود را به مشتریان بالقوه یا مشتریان تبدیل خواهید کرد. این به این دلیل است که برخلاف سایر پلتفرم‌های اجتماعی، Pinterest تعداد مراحل سفر خریدار را کاهش می‌دهد. یا بهتر بگوییم، شما را قادر می سازد تا سرنخ ها را با سرعت بسیار بیشتری به فروش تبدیل کنید.

4. اعتبار برند خود را افزایش دهید

به غیر از پین کردن محتوای خود، می توانید محتوای مرتبط را از منابع خارجی به تابلوهای خود اضافه کنید. دنبال کردن و تعامل با سایر مشاغل (در همان صنعت با شما یا کسانی که علایق مشابهی دارند) نه تنها برند شما را انسانی می کند، بلکه اعتبار برند شما را نیز افزایش می دهد.

تعامل اجتماعی هنوز در Pinterest مهم است و به شما کمک می کند تا توسط سایر کاربران شناخته شوید و در عین حال تابلوهای مفیدتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید. تابلوهای گروه نیز یک ویژگی در دسترس در Pinterest است که به شما امکان می دهد ایده ها و برنامه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. آنها یک راه عالی برای افزایش ترافیک وبلاگ شما هستند.

5. دریابید که مخاطب شما به چه چیزی علاقه دارد

هر کسب و کاری با درک و پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود هدایت می شود. این همان چیزی است که اهداف کسب و کار و در نهایت اهداف بازاریابی شما را تغذیه می کند. با حضور در پینترست، خواهید دید که مخاطبان هدف شما به چه چیزهایی علاقه مند هستند و روندهای صنعت خود را دنبال می کنند. این ممکن است به شما کمک کند که شکاف های موجود در محصول یا پیشنهاد پیام خود را شناسایی کنید.

شما اساساً قادر خواهید بود راه های جدیدی برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود به گونه ای بیابید که متناسب با آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند، باشد. اگر هنوز در مورد هدف قرار دادن مصرف کنندگان مناسب مطمئن نیستید، با الگوی رایگان ما در زیر، یک شخصیت خریدار بسازید.

Pinterest چگونه کار می‌کند؟

Pinterest چیست و چگونه کار می‌کند؟ پینترست یک شبکه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت بصری به اشتراک بگذارند، و علایق جدید را با ارسال (معروف به “پین کردن”) تصاویر یا ویدیوها در تابلوهای خود یا دیگران (مثلاً مجموعه‌ای از “پین”، معمولاً با یک موضوع مشترک) کشف کنند. و مرور مواردی که سایر کاربران پین کرده‌اند.

می‌توانید یک حساب راه‌اندازی کنید، وارد شوید، و پست‌های دیگر کاربران را لایک کنید، یا حساب خود را راه‌اندازی کنید. با استفاده از جهت‌گیری بصری، شبکه اجتماعی بسیار بر مفهوم سبک زندگی یک فرد متمرکز است و به شما امکان می‌دهد سلایق و علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و علایق افراد همفکر را کشف کنید.

اخیراً آن‌ها حتی یک ویژگی “Pinterest Lens” را به برنامه خود اضافه کرده‌اند. لنز به شما امکان می دهد ایده‌های الهام گرفته از هر چیزی را که دوربین Pinterest خود را به سمت آن نشانه می‌گیرید کشف کنید. با استفاده از جهت‌گیری بصری، شبکه اجتماعی بسیار بر مفهوم سبک زندگی یک فرد متمرکز است و به شما امکان می‌دهد سلایق و علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و علایق افراد همفکر را کشف کنید.

برای استفاده از قابلیت لنز در پینترست کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه Pinterest را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید و ضربه بزنید
  • روی دوربین در نوار جستجو ضربه بزنید
  • برای زوم کردن، روی یک شی‌ء خاص ضربه بزنید تا دوربین خود را فوکوس کنید
  • برای گرفتن عکس یا انتخاب عکس از رول دوربین خود، روی دکمه ضربه بزنید
  • کاوش و کشف ایده‌ها
  • لنز یک ویژگی عالی اضافه شده در برنامه Pinterest است.

هدف Pinterest این است که «هرکسی را در دنیا از طریق چیزهایی که برایشان جالب می‌دانند به هم مرتبط کند». افراد می‌توانند تصویری را از رایانه خود آپلود کنند یا چیزهایی را که در وب پیدا می‌کنند با استفاده از بوک مارکلت Pinterest پین کنند.

مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر، در Pinterest افراد می‌توانند عملکردهای استاندارد شبکه‌های اجتماعی را انجام دهند. مانند فالو کردن دوستانشان، لایک کردن و نظر دادن روی تابلوی کاربران دیگر، پین کردن مجدد محتوا به تابلوی خودشان، اشتراک گذاری رسانه دیگران در فیس بوک و توییتر یا از طریق ایمیل، انجام جستجو و حتی جاسازی پین‌های فردی در وب‌سایت یا وبلاگشان.

پینترست در سال 2013 شاهد رشد باورنکردنی بود. برای اولین بار، آن‌ها از ایمیل به عنوان یک رسانه اشتراک‌گذاری پیشی گرفتند و از فیس‌بوک پیشی گرفتند و این آخرین چیزی است که بسیاری حتی فکر می‌کردند ممکن است. با رفتن به سال 2020، Pinterest گزارش داد که بیش از 320 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. و از امروز آمار جمعیتی Pinterest شامل بیش از 40٪ مرد است و سومین شبکه اجتماعی بزرگ در اینترنت است.

به نظر می‌رسید که Pinterest در ابتدا با علایق در هنرهای خانگی مانند آشپزی، دکوراسیون، مد، باغبانی و سایر موضوعات مورد علاقه زنان شروع شد. اما با گذشت زمان، پایگاه کاربری خود را برای همه جنسیت‌ها و گروه‌های سنی متنوع کرده است. در کمال تعجب به هنگام ورود به پینترست می‌بینید که حتی تصاویری در مورد شکار، ماهیگیری و انواع سیگار وجود دارد. پس جای تعجب ندارد اگر بتوانید تصویری از هر دسته‌ای را که تصور می‌کنید پیدا کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *