هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم

چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم؟ « بررسی مهمترین راهکارهای درآمدی ویژه 2023 »

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1402/01/12

در گذشته افراد بسیار زیادی از وبلاگ برای زندگی روزمره خود استفاده می‌کردند. گروهی با جذب تبلیغات و خدمات به درآمد میرسیدند و گروهی دیگر صرفا خدمات خود را به رایگان ارائه می‌کردند.

اما در سال 2023 می‌توان به صورت قطعی به درآمدهای بسیار عالی دست پیدا کرد. برای آموزش این روش‌ها تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍👋🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کامل در مورد درآمد زایی از وبلاگ شخصی. شاید فکر کنید که امروزه دیگر مانند گذشته مردم به وبلاگ‌ها اهمیت نمی‌دهند و سایت‌های بسیار بزرگ و شبکه‌های اجتماعی جای همه چیز را گرفته‌اند، اما باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. چرا که امروزه افراد زیادی از وبلاگ شخصی خود به درآمدهای قابل توجه میرسند. البته مدت زمان فعالیت آن‌ها و تخصص آ‌ن‌ها نیز مهم است. به نظر شما چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم؟

پاسخ به این سوال نیازمند بررسی چند پارامتر اساسی می‌باشد. اولین سوال این است که وبلاگ شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند. برخی از حوزه‌های به سبب مشاوره‌ای که می‌دهند دارای درآمد می‌باشند. اما اگر بخواهیم به بررسی دیگر حوزه‌ها بپردازیم، باید بگوییم که موضوعی کمی سخت خواهد شد. چرا که تنها راه شما برای درآمد زایی از وبلاگ دریافت تبلیغات از سایت‌های مختلف نمی‌باشد.  و شما می‌توانید با تکنیک‌هایی درآمد جانبی برای خود ایجاد کنید.

قبل از اینکه به سراغ مهمترین مطالب برویم، باید به این نکته توجه داشته باشید که در یک بازار رقابتی برای کسب درآمد از وبلاگ لازم است که در برخی موارد روی آن سرمایه گذاری کنید. در نتیجه اگر به شما می‌گوییم که برای فلان موضوع روی وبلاگ هزینه کنید. این کار را بدون هیچ چون و چرایی انجام دهید. چرا که کسب درآمد از وبلاگ در برخی موارد نیازمند سرمایه گذاری است. از طرف مقابل نیز مدت زمانی که به آن اختصاص می‌دهید نیز روی آن تاثیر بسزایی دارد.

چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم و مخاطب جذب کنیم؟ « بررسی پیش نیاز کسب درآمد از وبلاگ»

قبل از سوال « چگونه از وبلاگ پول در بیاوریم » باید از خود سوال کنید که کیفیت وبلاگ شما در چه سطحی می‌باشد. زمانی که کیفیت وبلاگ شما مشخص شد، می‌توانید با توجه به حوزه کاری مورد نظر خود استراتژی جذب مخاطب و درآمد زایی را استارت بزنید. برای این منظور پارامترهایی که در این بخش گفته می‌شود را به دقت بررسی کنید.

1.    محتوای جذاب تولید کنید

خودتان را در جایگاه مخاطب خود قرار دهید. آیا محتوای شما برای او با ارزش است. و یا محتوای شما نیز یک محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر می‌باشد. به این نکته دقت داشته باشید که بدون مخاطب بالا از درآمد خبری نیست. و برای جذب مخاطب نیز، نیاز به تولید محتوای با کیفیت خواهید داشت. حال اگر شما بتوانید محتوای وبلاگ خود را بر اساس سئو داخلی طراحی کنید و نوع نگارش آن را برای موتورهای جستجو قابل درک‌تر کنید. قطعا ورودی شما دو چندان خواهد شد.

اگر در مورد سئو داخلی و به صورت کلی در مورد سئو اطلاعاتی ندارید، می‌توانید از آموزش سئو برترآموز به صورت ویژه استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که امروزه محتوا برای شما همه چیز است. اگر شما به دنبال رشد می‌باشید و قصد دارید که یک وبلاگ بسیار عالی با پلن درآمدی فعال داشته باشید، باید روی محتوای آن حساسیت ویژه داشته باشید. و منظور ما از تولید محتوا فقط محتوای متنی نمی‌باشد.

شما به عنوان یک لیدر کار باید محتوای خود را به صورت محتوای ویدیویی و محتوای گرافیکی نیز استفاده کنید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که مخاطب در حوزه کاری شما را انتخاب کند. سعی کنید همه چیز را از دیدگاه مخاطب ببینید.

محتوای جذاب تولید کنید

2.    ظاهر وبلاگ خود را بررسی کنید و آن را خاص جلو دهید

اگر شما نگاهی عمیق به وبلاگ‌های خارجی داشته باشید، متوجه خواهید شد که برخی از این وبلاگ‌ها از چند سایت کیفیت طراحی بسیار بالاتری دارند. آن‌ها به نحوی وبلاگ خود را طراحی کرده‌اند که شما پس از ورود به آن فکر می‌کنید داخل یک سایت مطرح شده‌اید. سعی کنید در مورد رابط کاربری و همچنین طراحی سایت خود به اندازه کافی تحقیق کنید و نظرات دیگران را در این مورد بررسی کنید. پس از این موضوع می‌توانید به سوال « چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم »  فکر کنید. به این موضوع دقت داشته باشید که یک وبلاگ بدون ظاهری جذاب و زیبا نمی‌تواند برای شما بازدهی بسیار عالی به ثبت برساند.

3.    اعتماد سازی کنید

در این بخش در مورد مهمترین المان‌های یک وبلاگ جذاب با شما صحبت کردیم. اگر شما به دنبال کسب درآمد از وبلاگ خود می‌باشید. باید کاری کنید که مخاطب شما برای شما هزینه کند. یک مخاطب تنها در حالتی برای شما هزینه می‌کند که شما روی اعتماد سازی خود تمرکز ویژه کرده باشید. در غیر این صورت کسب درآمد از وبلاگ رویایی بیش نیست. اگر شما بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی را داشته باشید. اما مخاطب شما به شما اعتماد نداشته باشد، در این صورت نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به درآمد برسید. دقت کنید که در این بخش صحبت ما در مورد میزان درآمد نیست.

بلکه اصل صحبت ما در مورد این است که یک جریان درآمدی ایجاد کنید و سپس به دنبال افزایش راه‌های درآمدی از آن باشید. شما برای اعتماد سازی لازم است که تعامل خود را با مخاطبین خود افزایش دهید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید. از طرفی سعی کنید که اعتماد سازی شما به نحوی باشید که مخاطبین شما، یک مبلغ برای وبلاگ شما باشند. به عنوان مثال شما یک سری پادکست آموزشی جذاب تولید می‌کنید و مخاطب شما نیز از آن استفاده می‌کند.

زمانی مخاطب شما آن را با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت که از آموزه‌های شما اطمینان داشته باشد. از طرف مقابل برند شما نیز باید برای او مزایای جانبی داشته باشد. حوزه کاری خود را بررسی کنید و ببینید که اعتماد سازی در آن چگونه انجام می‌شود. در برخی مواقع یک تست رایگان، یک پروژه نمونه، یک مشاوره کوتاه و … می‌تواند بزرگترین راه برای اعتماد سازی شما باشد.

بررسی مهمترین استراتژی‌های کسب درآمد از طریق نوشتن در وبلاگ

در این بخش قرار است که به شما چند استراتژی مهم برای کسب درآمد از وبلاگ را آموزش دهیم. اگر شما به دنبال پاسخ به سوال « چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم » می‌باشید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نکاتی که در این مقاله مطرح می‌شود را به صورت عالی با کسب و کار خود شخصی سازی کنید. دقت کنید، زمانی که شما مراحل قبلی را به خوبی انجام دهید، کسب درآمد از وبلاگ برای شما بسیار ساده خواهد شد. با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه با نوشتن مقاله پول در بیاوریم.

1.    در حوزه کاری خود متخصص شوید و از سایت‌های مختلف رپورتاژ قبول کنید

اگر شما به دنبال درآمد دلاری می‌باشید، یکی از بهترین راه‌های آن استفاده از رپورتاژ می‌باشد. همانطور که می‌دانید، رپورتاژ نویسی یک موضوع بین المللی می‌باشد که دیگران بابت آن هزینه دلاری پرداخت می‌کنند. از طرف مقابل زمانی که سایت شما در یک حوزه خاص متخصص شود، دیگران هزینه قابل توجهی برای حضور در وبلاگ شما پرداخت می‌کنند. به عنوان مثال شما آموزش وبلاگ نویسی در سایت خود می‌دهید. معمولا سایت‌های مکمل حوزه کاری شما سایت‌های وردپرسی می‌باشند.

حال اگر شما یک بخش آموزش وردپرس قوی داشته باشید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی برای این موضوع دست پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که در این مسیر شما باید اندکی روی برندینگ خود نیز کار کنید. چرا که شما از دو طریق می‌توانید رپورتاژ قبول کنید. اولین راه این است که سعی کنید با سایت‌هایی که فروشنده رپورتاژ می‌باشند وارد مذاکره شوید.

دومین راه این است که خود شما به اندازه‌ای روی برخی از کلمات بالا باشید، که دیگران برای آموزش به شما مراجعه کنند. به عنوان مثال سایت‌های مختلف برای آموزش زبان آلمانی شما جزوه 7 سایت برتر بدانند و از طریق آن نیز تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در سایت شما رپورتاژ منتشر کنند. و از همه مهمترین برای این کار به صورت مستقیم با پشتیبانی سایت شما در ارتباط باشند. در این صورت می‌توانید روی درآمد آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

در حوزه کاری خود متخصص شوید و از سایت‌های مختلف رپورتاژ قبول کنید

2.    دریافت تبلیغات کلیکی

یکی از جذابترین و مهمترین پاسخ‌ها برای سوال « چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم » این است که تبلیغات کلیکی قبول کنید. با توجه به حوزه کاری شما زمانی که مخاطبین شما زیاد باشند. محتوای شما نیز با کیفیت باشد، سایت‌های مختلف برای قبول خدمات از شما با یک دیگر رقابت جدی خواهند کرد. تبلیغات کلیکی معمولا توسط آژانس‌های تبلیغاتی مختلف و یا خود گوگل انجام می‌شود. شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و سایت خود را به نوی سازماندهی کنید که توجه سایت‌های تبلیغاتی مختلف را به خود جلب کند. البته در این باره باید به دو نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

اولین نکته این است که به اندازه‌ای تبلیغات کلیکی قبول کنید که مخاطبین شما را آزرده نکند. برخی از وبلاگ‌ها به اندازه‌ای تبلیغات کلیکی در خود دارند که با یک دیوار اعلانات هیچ تفاوتی ندارند! 😵 این موضوع می‌تواند موجب ریزش مخاطبین سایت شما شود و از همه مهمتر درآمد شما به صورت قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که در ازای هر کیلک مقدار هزینه‌ای به شما پرداخت خواهد شد. سعی کنید در سایت خود چند بخش ساده را برای تبلیغات انتخاب کنید و تنها در آن بخش‌ها اجازه تبلیغات به دیگران بدهید.

نکته بعدی که بسیار مهم می‌باشد، این است که روی نوع تبلیغات و کیفیت آن نیز یک نظارت داشته باشید. ممکن است که در سایت شما  تبلیغاتی انجام شود که خود شما می‌دانید آن اشتباه است. شما باید از تبلیغات چنین سایتی جلوگیری کنید. به عنوان مثال اگر شما یک سایت فارکس می‌باشید و می‌دانید که ربات معامله گر وجود ندارد. برای به دست آوردن مخاطب وفادار باید از تبلیغات چنین اطلاعاتی در سایت خود جلوگیری کنید.

3.    خدمات مشاوره‌ای ارائه دهید

یکی از بهترین پاسخ‌ها برای سوال « چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم » این است که خدمات مشاوره‌ای به مخاطبین خود ارائه دهید. اما یک نکته بسیار مهم و کاربردی در این حوزه وجود دارد. و آن هم این ست که سعی کنید به مخاطبین خود اطلاعات واقعی بدهید. اگر شما تخصص یک موضوع را ندارید، سعی کنید که در مورد آن با دیگران صحبت نکنید. به عنوان مثال اگر قرار است که روی یک حوزه تمرکز ویژه داشته باشید و از طرفی فروم گفت و گوی قوی نیز برای آن داشته باشید. سعی کنید نظرات و اطلاعات را بررسی کنید.

برخی سایت‌ها در حال حاضر فروم های بسیار قوی دارند و اما ناظری بر روی اطلاعات آن وجود ندارد. به عنوان مثال ممکن است که یک فرد از بخواهد در مورد یک موضوع ساده مانند رژیم غذایی تحقیق کند. چندین فروم در این حوزه موجود می‌باشد که هیچ یک اطلاعاتی مفیدی به کاربر ارائه نمی‌دهد. در این صورت اعتبار شما از بین خواهد رفت و نمی‌توانید خدمات مشاوره‌ای با کیفیت بدهید. اما از طرف مقابل امروزه برخی از مشاورین حوزه املاک، وکالت، درمان طب سنتی نیز وجود دارند که روی اطلاعات سایت خود تمرکز ویژه دارند.

زمانی که شما به دنبال یک مطلب آموزشی می‌باشید برای شما اطلاعات با ارزش بسیار زیادی را قرار می‌دهند. و زمانی که از آن‌ها در خواست مشاوره می‌کنید از شما هزینه‌های قابل توجه دریافت می‌کنند. افراد مختلف نیز بدون هیچ درنگی هزینه آن را پرداخت می‌کنند. دلیل آن هم این است که با محتوای با کیفیت و اصیل اعتماد سازی کرده‌اند. دقت داشته باشید که هر کسی می‌تواند با یک هزینه بسیار کم این موضوع را برای شما انجام موضوع نظارت روی اطلاعات سایت را انجام دهد. در این صورت کیفیت مخاطبین شما و همچنین درخواست مشاوره از شما به صورت ویژه افزایش خواهد یافت.

4.    وبلاگ خود را تبدیل به یک فروشگاه بسیار کوچک کنید

همه‌ی ما در کنار خود افرادی را می‌شناسیم محصولات متفاوتی را تولید می‌کنند. این محصولات می‌توانید در حوزه‌های بسیار گوناگونی باشد. زمانی که شما یک وبلاگ جذاب ساختید، می‌توانید آن را برای فروش این خدمات شخصی سازی کنید. به عنوان مثال مادر شما ترشی‌‌های بسیار خوشمزه‌ای درست می‌کند. شما می‌توانید یک وبلاگ جذاب داشته باشید که در آن در مورد تغذیه سالم نیز با دیگران صحبت می‌کنید. حال می‌توانید در آن بخش  به صورت غیر مستقیم اقدام به  تبلیغ ترشی خوشمزه مادر خود نیز کنید. دقت کنید که مهم نیست که محصول شما چیست. مهم این است که در زمان مناسب آن را تبلیغ کنید.

البته نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مخاطبین خود را برای این موضع آماده کنید. شما نمی‌توانید در یک وبلاگ دیتیلینگ خودرو، یک بخش سلامت و تغذیه ایجاد کنید و در آن به معرفی ترشی خانگی مادر خود بپردازید. شما باید مخاطبین خود را آماده کنید و به مرور زمان فروشگاه خود را نیز کامل کنید. هدف این نیست که یک سایت فروشگاهی چندلایه طراحی کنید. بلکه هدف این است که شما وبلاگ خود را تبدیل به یک سایت محلی کنید و خدمات خود را به فروش برسانید.

در نهایت به یاد داشته باشید که به مرور زمان برای فروش محصولات خود از یک بلاگر در سایت خود استفاده کنید تا کیفیت کار شما افزایش پیدا کند. از طرفی برای تقویت سئو وبلاگ خود نیز می‌توانید از سوشال سیگنال استفاده کنید. در این صورت بازدهی کار شما به صورت همه جانبه افزایش پیدا خواهد کرد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که وبلاگ شما باید اطلاعات جذابی را نیز به مخاطب خود ارائه دهد. اگر در وبلاگ شما تمام هدف شما فروش محصولات باشد، به مرور زمان مخاطبین خود را از دست خواهید داد. در این صورت برای سوال « چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم » هیچ پاسخ پیدا نخواهید کرد.

وبلاگ خود را تبدیل به یک فروشگاه بسیار کوچک کنید

5.    دوره آموزشی اختصاصی طراحی کنید « فروش دوره ویدیویی »

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی این است که در حوزه کاری خود یک دوره جذاب طراحی کنید و به دیگران آن را بفروشید. دقت کنید اطلاعات شما باید به نحوی باشد که دیگران برای کسب آن سر و دست بشکنند. در این صورت می‌توان گفت که اطلاعات شما بسیار با ارزش است و برای سرمایه گذاری یک گزینه بسیار جذاب می‌باشد. در غیر این صورت این کار برای شما تنها هزینه خواهد داشت و لاغیر. زمانی که وبلاگ خود را روی یک موضوع خاص شخصی سازی می‌کنید. باید روی کیفیت اطلاعات خود نیز تمرکز ویژه داشته باشید.

اگر شما نتوانید با اطلاعات رایگان نظر مخاطبین خود را جلب کنید، امکان فروختن دوره ویدیویی را نخواهید داشت. چرا که مخاطب شما از اطلاعات اولیه شما ناراضی است و چه دلیلی دارد که برای شما زمان و پول صرف کند و دوره جدید شما را خریداری کند. در بخش اول چند پیش نیاز به شما آموزش دادیم. با این حال اگر شما به این چند راهنما پایبند نباشید. در این صورت کسب درآمد از وبلاگ برای شما بسیار سخت خواهد شد. چرا که اعتماد سازی به درستی انجام نشده است و مخاطب به سختی برای آن هزینه خواهد کرد. با توجه به دوره‌های بسیار بی کیفیتی که در حال حاضر وجود دارد، فروش دوره بدون اعتماد سازی و اطلاعات دقیق کمی سخت است.

البته یکی از مهمترین راه‌های کسب درآمد از وبلاگ این است که اطلاعات دوره ویدیویی خود را به صورت قسمت، قسمت به مخاطبین خود منتقل کنید. در این صورت شما فرصت کافی خواهید داشت که سطح دانش مخاطبین خود را بررسی کنید و با توجه به دانش آن‌ها قسمت بعدی را نیز برای آن‌ها منتشر کنید. در این صورت اعتماد سازی برای مخاطبین شما بهتر انجام خواهد شد و فروش دوره شما نیز بدون چالش خواهد بود.

6.    استفاده از سرویس‌های حق اشتراک

در پاسخ به سوال « چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم » باید به شما بگوییم که فروش حق اشتراک وبلاگ نیز یک راه بسیار عالی برای کسب درآمد از وبلاگ شما می‌باشد. به این سوال فکر کنید که چگونه می‌توانید یک سری خدمات قابل عرضه برای مخاطبین خود ارائه کنید که برای آن حق اشتراک بپردازند. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک سایت در مورد خرید و فروش خودرو دارید. در آن به مردم یاد می‌دهید که چگونه یک خودرو تصادفی و یا مشکل دار را شناسایی کنند. می‌توانید در آن یک بخش اختصاصی قرار دهید که در آن فرصت‌های خرید و فروش ماشین را به نمایش بگذارند.

در این صورت شما یک فضای اختصاصی برای خرید و فروش خودرو دست دوم معرفی کرده‌اید. که خود شما نیز می‌توانید برای آن ها نظر تخصصی ثبت کنید. در این صورت مخاطبین شما برای بررسی نمونه‌های بازاری و قابل خرید و فروش آن لازم است که به اشتراک وبلاگ را تهیه کنند. دقت داشته باشید که فروش اشتراک باید به نحوی باشد که مخاطب در قبال آن یک سود حداقلی به دست آورد. به این سوال فکر کنید که منافع مخاطبین شما در چیست و روی همان برای فروش اشتراک سرمایه گذاری کنید. به این سوال توجه داشته باشید، مخاطبین شما چرا باید این خدمات را از شما تهیه کنند.

امروزه فروش حق اشتراک در وبلاگ‌های تحلیل فیلم و سینما و یا دانلود فیلم و … یک امری طبیعی و رایج می‌باشد. شما نیز می‌توانید با الگو برداری از این سایت‌ها و شخصی سازی آن برای کسب و کار خود به یک استراتژی بسیار عالی در این حوزه دست پیدا کنید. دقت داشته باشید که مخاطبین شما همیشه باید یک دلیل محکم داشته باشند که رقیب شما را انتخاب نکنند. چه بسا که رقیب شما این خدمت را به صورت رایگان ارائه کرده باشد.

سخن پایانی

 در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد پاسخ سوال « چگونه از وبلاگ خود پول در بیاوریم » با شما صحبت کردیم. با این وجود اگر در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌های همین مقاله مطرح کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ شما را ثبت کنند. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که شما کسب درآمد از وبلاگ بسیار ساده است، البته به شرطی که خدمات و فعالیت شما متفاوت از دیگران باشد و کیفیت آن نیز برای مخاطبین شما قابل درک باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *