
امروزه بازار پکیج فروشی بسیار داغ است و افراد زیادی به دنبال این پاسخ این سوال میباشند که چه دورهای بهتر است. 🙄
مطالعه این مقاله به شما کمک میکند که نه تنها دوره سئو بلکه هر دوره دیگری را با بالاترین کیفیت شناسایی و خریداری کنید. 🤩
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو. در این مقاله قرار است که به شما اطلاعات بسیار زیادی در مورد چگونگی پیدا کردن دوره سئو بدهیم. امروزه به دنبال پاسخ سوال « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم » میباشیم. به یاد داشته باشید که در این مقاله قرار نیست که تبلیغ دوره آموزش سئو برترآموز را داشته باشیم. 🤨 بلکه قرار است که برای شما یک مسیر طراحی کنیم و به شما آموزش دهیم که چگونه در وهله اول از منابع رایگان استفاده کنید و سپس به سراغ منابع پولی بروید. امروزه افراد بسیار زیادی تولید محتوای با کیفیت و به صورت رایگان دارند.
بسیار از این اطلاعات از دورههای آموزشی ارزش و اعتبار بیشتری دارد. با این حال در برخی مواقع نیز لازم است که شما از دورههای پولی استفاده نمایید. اما تا زمانی که این مقاله را تا انتها مطالعه نکردهاید نباید در این رابطه تصمیم گیری کنید. همیشه سعی کنید که قبل از خرید یک دوره آموزشی اهداف خود را مشخص کنید. در برخی مواقع ممکن است که دوره آموزشی مورد نیاز شما کیفیت بالایی داشته باشد، اما نیاز شما چیز دیگری باشد. به عنوان مثال ممکن است که شما قصد خرید دوره آموزش زبان انگلیسی برای ترجمه تخصصی داشته باشید.
اما زمانی که این دوره را بررسی میکنید، در آن مهمترین تکنیکهای گفتگوی محاورهای استفاده شده است. این موضوع به این معنی نیست که این دوره آموزشی ارزشی ندارد. بلکه این موضوع به این معنی است که این دوره آموزشی برای شما طراحی نشده است. به همین دلیل است که قبل از خرید یک دوره آموزشی بهتر است که در مورد اهداف خود به یک جمع بندی رسیده باشید. در این صورت بازدهی شما چندین برابر خواهد شد.
یکی از مهمترین نکاتی که قبل از خرید هر دوره آموزشی باید روی آن تمرکز و تسلط کافی داشته باشید. موضوع پشتیبانی دوره به صورت همه جانبه است. به این موضوع دقت داشته باشید که در یک دوره همه جانبه تمام تلاش و تمرکز شما بر این است که به یک بازدهی بسیار عالی از طریق سوالات خود برسید. قطعا در زمان بررسی و آموزش هر دورهای سوالاتی برای شخص به وجود میآید. اگر در زمان درست این موضوع بررسی نشود باید بگوییم که میتواند شما را از مسیر اصلی مصرف کند. از طرفی مدت زمان پشتیبانی چقدر میباشد. به عنوان مثال در دوره آموزش سئو برترآموز، ما پلن پشتیبانی همیشگی خواهیم داشت. اما به نظر شما این ویژگی کافی است، قطعا خیر! 😶 چرا که سوال بعدی این است که پشتیبانی شما قرار است با چه کیفیتی انجام شود.
ما یکی از دوره آموزش وردپرس را به جهت بررسی کیفیت دوره خریداری کرده بودیم. این دوره به جهت کیفیت بسیار بالا و همچنین به جهت تبلیغات بسیار قوی نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده بود. از طرفی مدرس آن نیز یکی از طراحان سایت معروف بود که در خارج از کشور زندگی میکرد. از طرفی دوره او نیز به زبان انگلیسی ضبط شده بود. در این دوره قرار بود که پشتیبانی مادام العمر قرار داده شده بود. اما زمانی که شما برای یک موضوع پیام میداید معمولا بین یک تا دو هفته بعد پاسخ شما ثبت میشد. خوب این نوع پشتیبانی هیچ ارزشی ندارد. شما نیز در پاسخ سوال « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم » باید نوع پشتیبانی دوره را حتما مد نظر داشته باشید.
از طرفی به این موضوع را از طریق پشتیبانی واحد فروش نیز میتوان بررسی کنید. سعی کنید بررسی کنید که هر فرد چه مدت زمان طول میکشد تا پاسخ شما را بدهد. به عنوان مثال اگر قرار است که شما دوره سئو ایکس را خریداری کنید. در فواصل زمانی مختلف به آنها پیام بدهید و بررسی کنید که در چه مدت زمانی پاسخ شما را ثبت میکنند.
زمانی که افراد مختلف در مورد خرید دوره سئو و یا اینکه « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم » از ما سوال میکنند. پاسخ ما این است که از شخصی دوره سئو خریداری کنید که از افراد متخصص برای پشتیبانی دوره استفاده کرده باشد. چرا که این موضوع را نتیجه نهایی و دانش شما به شدت تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال در دوره آموزشی برترآموز برای پشتیبانی دوره ما از چندین سئو کار خبره استفاده کردهایم. دلیل این موضوع نیز این است که سوالات افراد به صورت همه جانبه و متفاوت از دوره پاسخ داده شود. البته در برخی مواقع نیز افراد را برای درک بهتر دوره به ویدیوهای دوره ارجاع میدهند. اما نکته بسیار مهم آن این است که تنوع آموزش به خوبی احساس میشود.
شما میتوانید در مورد موضوعی که قرار است آموزش ببینید به خوبی تحقیق کنید. سپس چند پرسش تخصصی مناسب را لیست کنید و از واحد فروش بخواهید که به یکی از این سوالات پاسخ دهند. دقت داشته باشید که سرفصلهای آموزشی دوره پاسخ شما نیست. شما به دنبال این هستید که با پشتیبانان اصلی دوره ارتباط برقرار کنید. ممکن است که این اجازه را به شما ندهند. دوره را به شرطی استرداد وجه خریداری کنید. جلسه اول دوره را ببینید و سپس از با پشتیبانان دوره ارتباط برقرار کنید.
به این موضع توجه داشته باشید که مهمتر از هزینهای شما برای یک دوره پرداخت میکنید. زمانی است که برای آموزش خود صرف میکنید. حتی اگر هزینه شما به صورت کامل از بین برود. اما بفهمید که این دوره برای شما چیز جدیدی ندارد و زمان خود را نباید برای آن صرف کنید. در این صورت شما برنده این بازی خواهید بود. چرا که میتوانید به دنبال یک دوره با سطح و کیفیت بالا باشید و از زمان خود به خوبی بهره ببرید.
زمانی که یک شخص از من سوال میکند « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم » معمولا یک پاسخ ساده برای او خواهم داشت. دورهای خریداری کن که به روز رسانی داشته باشد. همانطور که میدانید سرعت پیشرفت علم بسیار بالا است. از طرفی در برخی از کسب و کارها مانند سئو نیز این آپدیت اطلاعاتی به صورت مستقیم روی رزومه و دانش شما تاثیر گذار خواهد بود. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این آپدیتها در زمان مناسبی انجام شود. به عنوان مثال ممکن است یک الگوریتم گوگل آپدیت شود و در طول دوره نیز این موضوع آموزش داده شود. اما پس از گذشت یک سال این الگوریتم اساس کارش تغییر کند. در این صورت بخش آموزشی باید از دوره حذف شود. چرا که روی آینده شغلی شما تاثیر گذار است و این موضوع نیز دوره آپدیت دوره میباشد.
در دوره آموزش سئو برترآموز نیز این موضوع به صورت جدی پیگیری میشود. افراد متخصص سئو این دوره را بررسی میکنند و بخشهایی که اضافی است و یا الگوریتم آن تغییر کرده است را حذف میکنند. اما این تمام ماجرا نیست و گروه تحقیق و توسعه دوره آموزش سئو نیز بیکار نمینشینند و تمام تلاش خود را به کار میگیرند که جایگزین مناسب برای آن پیدا کنند. در این صورت بازدهی کار آنها به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد. به این نکته توجه داشته باشید آپدیتهای دوره سئو برترآموز گاها سریعتر از منابع خبری این حوزه انجام میشود. دلیل آن هم تعهدی است که مجموع برترآموز به دانش پذیران خود دارد.
برند برترآموز بیش از اینکه به دنبال منافع مالی خود باشد به دنبال برندینگ و کمک به اکو سیستم آموزش سئو کشور میباشد. چرا که برترآموز به عنوان اولین مجموعه آموزش تخصصی سئو در کشور در قبال جایگاه و اعتبار خود مسئول است. با این حال به یاد داشت باشید که آپدیت آموزش سئو نیز باید اطلاع رسانی شود. در این صورت یاد آوری به موقع روی تصمیم نهایی شما و برنامه ریزی برای آن به شدت تاثیر گذار خواهد بود.
اگر شما نیم نگاهی به انواع دورههای آموزش سئو داشته باشید، متوجه خواهید شد که برخی از قیمتها معقول و منطقی نیست. اما افراد به سادگی از آن استفاده میکنند و سعی میکنند که دوره خود را به فروش برسانند. البته بیش از این که روی محتوای آنها کار شود، روی بازاریابی آن کار میشود. به عنوان مثال دوره آقای ایکس که در خارج از کشور ساکن است و پروژههای بسیار بالایی برای سئو قبل میکند، هزار دلار میباشد. خب دوره هزار دلاری در ایران باید یک دوره تخصصی باشد و در آن به شما اطلاعات تجربی منتقل شود. اما زمانی که شما این موضوع را بررسی میکنید، متوجه خواهید شد که بیش از 90 درصد اطلاعات این دوره آموزشی در اینترنت به صورت رایگان وجود دارد. 😑
البته این موضوع فقط و فقط مختص دوره آموزش سئو نیست. بلکه بر اساس بررسیهای صورت گرفته توسط تیم تولید محتوای برترآموز در حوزه آموزش اینستاگرام و همچنین آموزش زبان آلمانی نیز این موضوع به صورت قابل توجه مشاهده میشود. 🤨 در نتیجه این سوال « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم » سوال درستی نیست. بلکه سوال چگونه یک دوره آموزشی با کیفیت بخریم یک سوال درست است. شما میتوانید سرفصلهای آموزشی دوره را به صورت دقیق بررسی کنید و ببینید که چه اطلاعاتی در مورد آن به صورت رایگان وجود دارد. در این صورت میتوانید یک تصمیم درست در زمان درست برای این موضوع اتخاذ کنید.
از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که صرفا قیمت پایین یک دوره به معنی بی ارزش و یا کم محتوا بودن آن نیست. به عنوان مثال دوره آموزش سئو برترآموز قیمت بسیار پایینی دارد. این موضوع معمولا برای دنبال کنندگان دوره بسیار تعجب برانگیز است. که چرا دورهای با این سطح از اطلاعات تجربی چرا قیمت این چنین پایینی دارد. باید به شما بگوییم که این موضوع به دلیل اهداف مجموعه برترآموز میباشد. برترآموز بیش از اینکه که به دنبال افزایش منابع مالی خود باشد به دنبال این است که آموزش با کیفیت بالا و قیمت مناسب را در اختیار افراد قرار دهد.
یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، بررسی ارتباط مدت زمان آموزش و نوع محتوا دوره است. شاید این موضوع برای شما اندکی نامفهوم باشد، بهتر است که با چند مثال کاربردی آن را بررسی کنیم. فرض کنید که شما یک دوره آموزش سئو آقای ایکس را بررسی میکنید. در این دوره 10 سر فصل آموزش قرار داده شده است. که سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را به صورت کامل بررسی میکنند. حال چالش اصلی در این است که چرا سر فصلهای آموزش مشخص باید مدت زمان آموزشی 400 ساعته داشته باشند. 😨😐 شاید در نگاه اول فکر کنید که این دوره قرار است سرنوشت شما را عوض کند. شما نیز مانند سئوکاران مجموعههای خارجی دانش بالایی خواهید داشت. اما باید به شما بگوییم که این یک دام تبلیغاتی میباشد.
شاید شما نیز این مثال قدیمی را شنیده باشید که هر چه دروغ بزرگتر باشد، باور کردن آن سادهتر خواهد بود. اما باید به شما بگوییم که این موضوع در تبلیغات نیز استفاده میشود. این دوره آموزشی در بهترین حالت 150 ساعت آموزش خواهد داشت. که البته این 150 ساعت نیز به تکرار بدیهیات و همچنین مطالب منسوخ خواهد پرداخت. در نتیجه بر خلاف چیزی که آژانسهای تبلیغاتی به شما میگویند برای بررسی میزان کیفیت یک دوره نباید روی طول آموزش آن ذهن خود را درگیر کنید. بهترین سوالی که میتوانید از بپرسید، این است که از دانش پذیران دوره است.
امروزه افراد زیادی اطلاعات دوره آموزشی و همچنین اطلاعات دانش پذیران خود را به جهت بازاریابی بهتر قرار میدهند. شما میتوانید با چند نفر از آنها در این رابطه صحبت کنید. حتی میتوانید از طریق کامنتهایی که در فضای مجازی آنها قرار داده میشود نیز میتوانید به تحقیق بپردازید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروز در جوامع پیشرفته دوره آموزشی ارزش بالایی دارد که در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را به شما منتقل کند. شما نیز باید از این قاعده پیروی کنید و در مورد آن تحقیق نمایید.
زمانی که به بررسی پرسش و پاسخهای یک کمپین تبلیغاتی میپرداختیم. یک شخص سوالی کرده بود که « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم ». پاسخی که به او داده بودند، پاسخ جالبی بود. گفته بودند، دوره آموزش سئو برای شما مناسب خواهد بود که در آن آموزشها حضوری باشد. چرا که شما میتوانید با استاد ارتباط نزدیک داشته باشید و از طرفی نظارت استاد بر روی فرآیند یادگیری شما نیز به صورت مستقیم خواهد بود. اما باید به شما بگوییم که این تکنیک نیز یک تکنیک بازاریابی میباشد. چرا که دوره آموزشی برای شما مفید خواهد بود که مطالب آن به صورت عمیق و با کیفیت به شما ارائه شود. و نه اینکه صرفا حضوری باشد.
سئو یک شغل فریلنسری میباشد که در آن تمام تمرکز بر روی انجام استراتژیهای مختلف به صورت دورکاری میباشد. حال چرا باید آموزش آن به صورت حضوری باشد. اگر شما میخواستید که آموزش تعمیرات خودرو ببینید، ممکن بود که این پاسخ قانع کنند باشد. اما برای آموزش سئو این پاسخ به هیچ وجه قانع کننده نخواهد بود. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که سئو دانشی است که در آن هدف بهینه سازی موتورهای جستجو در مدت زمان بسیار کوتاهی میباشد. به همین دلیل شما به جای نظارت استاد باید روی آپدیت اطلاعات خود تمرکز ویژه داشته باشید. از مزایای دوره به صورت آنلاین این است که شما میتوانید زمان خود را برای تماشای دوره تنظیم کنید.
در صورتی که دوره حضوری این امکان را نخواهید داشت. از طرفی شما با دوره آنلاین میتوانید برای بارها و بارها روی آموزش خود کار کنید. میتوانید فیلم با کیفیت دوره را چندین و چند بار تماشا نمایید. در صورتی که در آموزش حضوری چنین امکاناتی را به دست نخواهید آورد. به این نکته توجه داشته باشید که ملاک شما به جای اینکه حضوری و یا غیر حضوری بودن دوره سئو باشد. باید روی آپدیت دوره و همچنین اطلاعات دوره باشد. در این صورت بازدهی شما به صورت قابل توجه افزایشی پیدا خواهد کرد.
در پاسخ به سوال « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم » باید به شما بگوییم، به دنبال دورهای باشید که مدرس آن یک فرد با تجربه باشد. البته تجربه ارتباطی به سن و سال ندارد و این دو موضوع بسیار متفاوت از هم میباشد. زمانی که یک شخص ادعا میکند که تجربه 10 ساله در حوزه سئو دارد. شما باید بررسی کنید که این اطلاعات به چه صورت است و از طرفی دانش او به چه میزان است. اگر او 10 سال سابقه فعالیت در حوزه سئو دارد و از طرفی رزمه او یک سایت فروشگاهی در صفحه اول میباشد. دوره آموزشی او ممکن است که اعتبار بسیار بالایی نداشته باشید. اما اگر او 5 سال سابقه دارد و حاصل تجربیات او 6 سایت در 5 لینک اول گوگل میباشد. در این صورت میتوانید اطمینان داشته باشید که بازدهی آموزش شما بیش از آنکه فکر میکنید، بالا باشد.
از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که در حوزه سئو، اطلاعات روی نیز بسیار مهم میباشد. فرد نباید فقط روی سابقه و رزومه خود اتکا داشته باشد. علاوه بر آن باید اطلاعات آموزش خود را نیز با شما در میان بگذارد. در این صورت این دوره آموزشی از هر لحاظ که شما فکر کنید که دوره بسیار عالی میباشد. دقت کنید که نکته بسیار مهم این است که فرد خود نیز آموزش پذیر باشد. چرا که در حوزه سئو الگوریتمهای گوگل و همچنین دادههای هوش مصنوعی گوگل به صورت مستمر در حال به روز رسانی میباشد. شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که سابقه چه ارتباطی به شبکههای مجازی دارد.
معمولا شخصی که اطلاعات و سابقه بسیار بالایی در حوزه سئو دارد. به جای اینکه به فکر فروش دوره خود در اینستاگرام باشد. معمولا یک سایت قوی دارد و دوره خود را در سایت خود به فروش میرساند. اما از همه این موارد مهمتری این است که در شبکه های مجازی مانند مدیوم و لینکدین و … نیز اطلاعات سایت خود را ثبت کرده است و از طرفی دیتای خود را با آنها به اشتراک میگذارد.
ممکن است که شما بخواهید یک دوره آموزش سئو را خریداری کنید، چرا که در پایان به شما مدرک فنی حرفهای معتبر ارائه میکند. بهتر است که قبل از این که به فکر خرید و پرداخت و هزینه دوره باشید. از چند کارفرما در مورد ارزش و اعتبار مدرک آن سوال کنید. در این صورت میتوانید به نتیجه معقول و منطقی دست پیدا کنید. چرا که در برخی از علوم بیش از آنکه مدرک تحصیلی شما اهمیت داشته باشید، دانش شما مهم است. سئو نیز یکی از آنها میباشد. به همین دلیل است که کارفرما به جای اینکه به مدرک شما اهمیت بدهد، به اساتید آموزشی شما اهمیت میدهد. در نتیجه بین مدرک دوره و استاد دوره تمایز قائل شوید و با چند کارفرما در مورد آن صحبت کنید.
خوشبختانه در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی پرسش شما « چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم » پرداختیم. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما گنگ و یا نامفهوم بود، پیشنهاد ما این است که در بخش کامنتها آن را مطرح کنید. در این صورت در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهیم کرد. به عنوان آخرین نکات به یاد داشته باشید که بهترین دوره آموزش سئو معمولا پروژه محور است و برای شما مثالهای عملی به همراه دارد. در صورتی که شما بخواهید یک دانش را فقط به صورت تئوریک آموزش ببینید. در این صورت بازدهی آن برای شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. این مشکل نیز در سیستم آموزشی برخی مراکز معتبر نیز وجود دارد و باعث میشود که دانش پذیران دائما به دنبال دوره جدید برای افزایش مهارت عملی خود باشند.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران