هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
فواید صبوری چیست؟

چگونه صبور باشیم؟

دسته بندی : سلامت
1401/06/27

ما در این مقاله در سایت برترآموز قرار است در مورد صبور بودن صحبت کنیم، شاید در یک نگاه سطحی فکر کنید که صبور بودن محدود به آموزه‌های دینی است. در صورتی صبور بودن محدود به دین و مذهب نمی‌شود و به عنوان یک مهارت نرم باید شروع به آموزش آن کنید. صبور بودن به معنی بی خیالی و تنبلی نیست بلکه به این معنی است که در زمان مناسب، انتخاب مناسب داشته باشید. برخی از افراد فکر می‌کنند که افراد صبور افرادی هستند که از زندگی روزمره خود به درستی استفاده نمی‌کنند. در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه است. افراد صبور معمولا همیشه برای خود برنامه‌هایی دارند و تمام سعی خود را می‌کنند که از زمان خود به درستی استفاده کنند.

به عنوان مثال ممکن است که ترافیک‌های طولانی و یا صف انجام برخی از امور اداری برای شما عذاب آور باشد اما افراد صبور سعی می‌کنند که از زمان خود به درستی استفاده کنند و در این مدت زمان سعی می‌کنند که برخی از امور عقب افتاده خود را بواسطه تلفن همراه خود انجام دهند و یا گاها این موارد را پیشبینی می‌کنند و برای این مدت زمان چالش برانگیز نیز برنامه‌هایی دارند. لازم به ذکر است که افراد صبور معمولا آرامش دارند. که این موضوع اصلا قابل مقایسه با هیچ چیز نیست و می‌تواند برای شما یک دستاورد فردی مناسب باشد.

چرا که شما زمانی که فرد صبوری باشید و آرامش داشته باشید به این معنی است که تمرکز شما نیز روی امور بالاتر است و در نهایت این موضوع به این معنی است که بازدهی شما در کار شخصی شما بالاتر است و زندگی آرام و جذابی خواهید داشت. به عنوان مثال زمانی که شغل شما خدمات وب می‌باشد و شما برای پیشرفت کار خود نیاز دارید که آموزش سئو را به صورت غیر حضوری و در منزل مشاهده کنید. زمانی می‌توانید بالاترین بازدهی را داشته باشید که تمرکز بسیار بالایی داشته باشید و با توجه به نکات بیان شده شما نیاز دارید که فرد صبوری باشید. ما در این مقاله به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم که بواسطه آن می‌توانید قدرت صبر خود را افزایش دهید و این موضوع برای شما به این منزله است که علاوه بر آموزش هنر صبور بودن مزایای جانبی دیگری نیز بدست خواهید آورد.

صبر کردن در چه مواقعی منطقی است و در چه مواقعی نباید صبور بود؟

هر کسی با توجه به نقشی که در زندگی به عهده دارد، وظایفی به عهده دارد که باید به آن پایبند باشد، از طرفی برخی از امور هست که او برای انجام دادن آن باید با دیگران همکاری داشته باشد، تا بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهد. برای مثال ممکن است که شما برای انجام کار خود نیاز داشته باشید که مواد اولیه خود را از دیگران تهیه کنید. زمانی که دیگران با شما بدقولی می‌کنند و برای تامین مواد شما امروز و فردا می‌کنند، وظیفه شما این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا فردی را جایگزین این فرد کنید. در این جا صبور بودن معنی ندارد. یا اگر کارفرمای شما شخصی است که به خواسته‌های شما احترام نمی‌گذارد و گاها شما را به رسمیت نمی‌شناسد وظیفه‌ی شما است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این افراد را جایگزین کنید پیدا کنید. اما صبور بودن در این نیست که با آن‌ها ادامه دهید بلکه صبور بودن این است که در زمان درست با آن‌ها قطع همکاری کنید. شما باید در زمانی با آن‌ها قطع همکاری کنید که شخصی را جایگزین کرده باشید.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید که صبر کردن در کجا منطقی است و صبر کردن در کجا منطقی نیست. به طور کلی به یاد داشته باشید که یک فرد صبور کسی نیست که اجازه دهد حقی از او را ضایع کنند و یا او را به رسمیت نشناسند، بلکه برعکس یک فرد صبور یک فرد کاریزماتیک است که افراد نمی‌توانند او را نادیده بگیرند. شما باید در عین خونسردی و آرامش خود در برخی مواقع به صورت جدی و کاملا قاطع پیگیر حق و حقوق خود باشید، تا دیگران بدانند که از صبوری شما نمی‌توانند سوء استفاده کنند.

فواید صبوری چیست؟

عصر حاضر، عصر تکنولوژی و سرعت است و به نوعی می‌توان گفت که صبور بودن در این زمان یک قابلیت بسیار ارزشمند است. امروزه ما به سرعت عادت کرده‌ایم و اگر موضوعی خلاف آن باشد، برای ما رنج آور است. ما عادت کرده‌ایم که قبض‌های خود را با تلفن در کسری از ثانیه پرداخت کنیم. هر زمان که نیاز به غذا داشته باشیم در یک مدت زمان بسیار کوتاه می‌توانیم هر غذایی را سفارش دهیم. زمانی که ما به سرعت و تکنولوژی عادت کرده باشیم، این موضوع به این معنی است صبور بودن برای ما امری عجیب است و در این زمان افراد نادرست از این ویژگی استفاده می‌کنند.

فواید صبوری چیست؟

اگر شما به شبکه‌های مجازی نگاهی داشته باشید متوجه خواهید شد که همه دنبال سریع پولدار شدن می‌باشند، همه به دنبال سریع یاد گرفتن زبان انگلیسی می‌باشند. همه به دنبال افزایش ظرفیت‌های خود در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌باشند و این موضوع به این منزله است ممکن است در مسیر افراد نادرست قرار بگیرند و این افراد از آن‌‌ها سوء استفاده خواهند کرد. شما با صبور بودن فرصت کافی خواهید داشت که تمام گزینه‌های موجود را بررسی کنید. فرصت این را خواهید داشت که به راستی آزمایی بپردازید. فرصت این را خواهید داشت که بررسی این موضوع بپردازید که بهترین گزینه برای شما چیست و این پارامتر در کوتاه مدت و بلند مدت باعث رشد شما خواهد شد.

شما در عصر حاضر با صبور بودن یک مزیت رقابتی نسبت دیگران خواهید داشت که می‌تواند زمینه موفقیت شما را فراهم کند. از این رو شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این مهارت نرم مهم را درون خود نهادینه کنید. همچنین شما با عمل نکات این مقاله می‌توانید تا حد زیادی صبور بودن را در خود را تقویت کنید. گرچه برخی از افراد با توجه به طبعی که دارند و همچنین  شرایط محیطی که بزرگ شدند ممکن است که  مقداری صبورتر و یا مقداری عجول‌تر باشند که این موضوع نمی‌تواند به صورت قطع شما را محدود کند.

قوانین طلایی صبور بودن

ما در این بخش در مورد مواردی با شما صحبت خواهم کرد، که اگر شما به صورت روتین آن را تمرین کنید می‌توانید صبور بودن را در زندگی خود تجربه کنید، به یاد داشته باشید برای صبور شدن شما باید یک سری تمرینات روتین داشته باشید که در ادامه برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. حفظ استمرار تمرینات و نکات بیان شده برای هر فرد صبوری مهم است. چرا که شما با این کار آرامش را به ضمیر ناخودآگاه خود منتقل خواهید کرد.

  1. تنفس عمیق داشته باشید

یکی از مواردی که شما باید به صورت روتین آن را داشته باشید، تمرین برای تنفس عمیق است. زمانی که شما به صورت منظم تنفس عمیق داشته باشید، اکسیژن بهتری به مغز شما و همچنین عضلات شما میرسه و این موضوع باعث میشه که عملکرد شما بهتر بشود. زمانی که شما به تنفس عمیق عادت کرده باشید و این موضوع برای شما یک عمل غیر ارادی و ناخودآگاه باشد، این موضوع در مواقعی که شما دچار تنش و استرس می شوید به شما کمک شایانی داشته باشد. به عنوان مثال زمانی که در انتظار باز شدن مسیر پیش روبروی خود می‌باشید، با تنفس صحیح ‌می‌توانید تسلط بهتری روی خود داشته باشید و از طرفی با تنفس عمیق می‌توانید احساس آرامش بهتر و بیشتری را نیز تجربه کنید. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که شما در مواقع پر تنش و پر استرس تنفس شما به صورت طبیعی کوتاه و سریع ‌شود که این موضوع شاید برای سیستم پاراسمپاتیک شما مناسب باشد، اما برای تمرکز و تعادل شما مناسب نیست. در نتیجه به تنفس خود اهمیت بدهید و آن را تبدیل به یک روتین برای خود کنید. یکی از تمرین‌هایی که می‌تواند به تنفس شما کمک کند، انجام مدیتیشن است اگر شما در مورد آن اطلاعات مناسبی ندارید به شما توصیه می‌کنم که از مقاله « مدیتیشن چیست؟ » استفاده و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

صبور بودن یعنی چه؟

  1. در غذا خوردن خود آرامش داشته باشید و متمرکز باشید

یکی از موارد که می‌تواند به شما در صبور شدن کمک کند، انجام کارهای روزانه با آرامش و تمرکز در لحظه حال است، به عنوان مثال شما باید سعی کنید که غذای خود را آرام بجوید و از طرفی سعی کنید که مزه آن را به درستی احساس کنید و در مدت زمانی که غذا میل می‌کنید، نیز شما باید تمرکز خود را روی غذا بگذارید و با تلفن همراه خود کار نکنید و تلویزیون نیز خاموش باشد، با دیگران صحبت نکنید و… . متاسفانه برخی از افراد امروزه مولتی تسکینگ ( انجام همزمان دو کار با هم )  را یک مهارت جانبی می‌دانند در صورتی که این مهارت می‌تواند قدرت تمرکز شما را نبود کند و در نتیجه به صبوری شما در بلند مدت آسیب خواهد زد، چرا که شما با این کار به ضمیر ناخودآگاه خود این پیام را ارسال می‌کنید که من زمانی کافی ندارم بهتر است که عجله کنی.

  1. با بازی ذهن خود آشنا باشید

زمانی که شما برای انجام کاری احساس عجله فراوان داشتید و به نوعی درون خود یک بی ‌قراری احساس می‌کردید به این موضوع فکر کنید که شما در گذشته چند بار دچار این احساس شده‌اید و نتیجه این اتفاق چه بوده است؟ به طور کلی ذهن ما این گونه طراحی شده است که اتفاقاتی که قرار است در آینده برای ما بیوفتد را به نوعی بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. می‌دانید علت این موضوع چیست؟

این موضوع به سبب بقاء ما در گذشته بهینه شده است و تا به امروز نیز به ما رسیده است. اما به یاد داشته باشید که شما باید از این حقه آگاه باشید و تمام سعی خود را به کار گیرید تا اتفاقات را به درستی ترجمه کنید. به عنوان مثال زمانی شما فکر می‌کردید که اگر به این سفر بروید، بهترین سفر زندگی شما خواهد بود. شما قطعا از آن سفر لذت بردید اما ذهن شما آن را برای شما اندکی بزرگ کرده بود و یا شما یک چالش خاصی با خانواده خود داشتید که فکر می‌کردید دیگر روابط شما مانند گذشته نخواهد بود اما با گذشت زمان این موضوع حل شد و شما به ثبات در روابط خود با خانواده رسیدید. با توجه به مطالب  بیان شده در این قسمت باید به این نکته توجه کرد که هر موضوعی که در آینده صبر شما را تحت تاثیر قرار دهید به این دلیل است شما آن را به درستی درک نکرده‌اید.

  1. سعی کنید نقطه آرامش درون خود را پیدا کنید

یک فرد صبور می‌داند که دقیقا چه چیزی او را آرام می‌کند و در مواقعی که او دچار یک چالش‌، بحران و یا یک موقعیت پرتنش در لحظه‌ای خاص می‌شود به این نتیجه می‌رسد که نیاز است از نقطه آرامش خود استفاده کند. نقطه آرامش برای هر کسی یک معنی متفاوت دارد و شما باید آن را پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

شما برای پیدا کردن نقطه آرامش خود باید به درون خود یک سفری داشته باشید و به این موضوع دقت کنید که چه چیزی در درون شما می‌تواند باعث آرامش شما شود. به عنوان مثال ممکن است که زمانی که شما به گذشته خود نگاه می‌کنید متوجه شوید که دریا به شما آرامش می‌دهد و یا ممکن است که متوجه شوید که زیبایی آسمان شما را آرام می‌کند. این موضوع یک موضوع کاملا شخصی است و شما باید نقطه آرامش خود را پیدا کنید. در مواقعی که ممکن است شما دچار چالش شوید، شما باید به نقطه آرامش خود فکر کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این موضوع را برای خود حل کنید. فرض کنید که شما در حال حاضر یک امتحان مهم دارید و شما تمرکز و ذهنیت مورد نیاز خود را ندارید، در این لحظه شما می‌توانید با چند نفس عمیق و تمرکز روی نقطه آرامش خود با چشمان بسته، صبر خود را افزایش دهید و به یک فرد صبور و متمرکز تبدیل شوید.

تست صبور بودن

  1. هدف بلند مدت وجود ندارد

شاید این موضوع برای شما اندکی عجیب باشد، چرا که همه به شما در باره اهداف بلند مدت توصیه‌های مختلفی کرده‌اند و آن‌ را برای شما امری مهم قلمداد کرده‌اند. اما من از شما یک سوال دارم، چه تضمینی وجود دارد که شما واقعا به اهداف خود دست پیدا کنید؟ به عنوان مثال شما قصد دارید که تبدیل به بزرگترین رستوران زنجیره‌ای ایران شوید و تمام تلاش خود را نیز در این باره به کار گرفته‌اید. زمانی که شما به صورت واقع بینانه به این موضوع فکر می‌کنید، شما رقبایی دارید که مانند شما فکر می‌کنند. اما یک نفر قرار است که بهترین شود، در این مسیر قطعا چالش‌های فراوانی خواهید داشت، اما به طور کلی این موضوع را به یاد داشته باشید که همه موفق نمی‌شوند. تاریخ پر از کسانی است که استخوان‌های آن‌ها زیر بار شکست‌های آن‌ها خرد شده است و از طرفی هیچ نامی از آن‌ها وجود ندارد. زمانی که ما در دنیای زندگی می‌کنیم که قطعیت معنایی ندارد به نظر شما بهترین عملکرد و بازخورد چیست؟ به نظر شما چگونه می‌توان برای زندگی برنامه ریزی داشته باشیم؟

 به طور کلی با توجه به مواردی که برای شما بیان کردیم باید به این موضوع توجه داشته باشید که برنامه ریزی برای پیشرفت هر آدمی بسیار مهم است و از طرفی به این موضوع اشاره کرده‌ بودیم که افراد صبور افراد تنبل و ضعیفی نمی‌باشند. برعکس این افراد، افراد شجاع و فعال می‌باشند. اما شما زمانی که قصد برنامه ریزی بلند مدت را دارید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که مجموعه‌ای از اهداف کوتاه مدت شما تشکیل یک هدف بلند مدت دهد، در این صورت شما همیشه یک احساس رضایت خواهید داشت و از آن بابت می‌توانید اطمینان داشته باشید که شما اگر به هدف نهایی خود نرسیدید حداقل به اهداف کوتاه مدت خود رسیدید از اهداف خود در این مسیر لذت بریدید به طور کلی این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد. شما باید از مسیر رسیدن به اهداف خود لذت ببرید. در این صورت اهداف شما ملموس‌تر خواهید شد و شما برای رسیدن به آن بیشتر تلاش خواهید کرد و اگر به هر دلیلی نیز شما به اهداف خود دست پیدا نکردید این موضوع به این منزله است که شما از مسیر رسیدن به اهداف خود لذت برده اید و این موضوع می‌تواند از هر گونه احساس سرخوردگی درون شما جلوگیری کند و صبر و استقامت شما را در مسیر رسیدن به اهداف شما افزایش دهد.

  1. به احتمالات در زندگی خود وزن بدهید

یکبار برای همیشه زندگی خود را بررسی کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید که احتمالات مختلف را در زندگی خود بررسی کنید. به عنوان مثال اگر شما برنامه ریزی کرده‌اید که در مدت زمان 6 ماه وزن خود را از یک عدد بالایی به یک عدد پایین تغییر دهید، باید قبل از آن تمام عواملی که می‌تواند برای شما مانند یک عامل مخرب باشد را بررسی کنید تا در صورت وقوع آن اولا یک برنامه برای پاسخ به آن داشته باشید و ثانیا شما را شکه نخواهد کرد.

زمانی که موضوعی شما را نتواند شکه کند به این معنی است که نمی‌تواند تعادل و آرامش ذهنی شما را برهم زند و در این صورت شما می‌توانید صبر و آرامش خود را به خوبی حفظ کنید. دقت داشته باشید که شما قرار نیست که درباره زندگی روزمره و اهداف خود منفی بافی کنید بلکه قرار است به تمام موارد و اتفاقات به صورت واقع بینانه نگاه کنید. این موضوع به این دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که اهداف خود را به صورت روشن و در شرایط مختلف بررسی کنید، در این صورت احتمال موفقیت شما نیز افزایش پیدا می‌کند، چرا که شما برای هر اتفاقی همیشه برنامه ریزی مدون خواهید داشت.

صبور بودن یک مهارت نرم است که شما برای دستیابی به آن باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که برای آن برنامه ریزی داشته باشید. این که شما صبور بودن را تمام یک عمل ذهنی بدانید شما را به سمت مسیری اشتباه و نادرست هدایت خواهد کرد که آینده مطمئن و جذابی نخواهد داشت. صبور بودن یک مسیر ذهنی و عملی است که شما باید به صورت همزمان رو هر دو بعد آن کار کنید تا بهترین نتیجه را از این ترکیب دریافت کنید.

  1. عوامل عجله و بی صبری خود را پیدا کنید

یکی از بهترین کارهایی که شما به عنوان یک فرد صبور می‌توانید آن را انجام دهید این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا عواملی که می‌تواند به صورت مستقیم روی بی‌صبری شما تاثیر گذار باشد، را پیدا کنید و از طرفی این موضوع را به یاد داشته باشید که چگونه می‌توانید این  عوامل بی صبری را کنترل کنید. به عنوان مثل یک از عواملی که در اکثر افراد مشترک است، دمای زیاد و گرما می‌تواند بی صبری را درون افراد تشدید کند و این موضوع می‌تواند روی تصمیم گیری آن‌ها نیز تاثیر منفی و مستقیم داشته باشد. زمانی که شما این موارد را درک می‌کنید اولا با آن به صورت آگاهانه برخورد می‌کنید و ثانیا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا حدالمقدور در این موقعیت قرار نگیرید.

این موضوعات در هر شخصی با توجه به طبعی که دارد و با توجه به شرایط محیطی و زندگی او می‌تواند عوامل متفاوتی باشد. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این عوامل را به صورت شخصی سازی شده برای خود پیدا کنید و با آن‌ها به صورت آگاهانه برخورد کنید و در نهایت به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید با آن مقابله کنید.

چگونه در برابر کودکان صبور باشیم

امروزه ارتباط ما با کودکان اندکی نسبت به گذشته بیشتر است. در گذشته بچه‌ها مدت زمان زیادی را خارج از خانه بازی می‌کردند. ممکن بود که بچه‌ها راحتی چند روزی خانه فامیل و بستگان ما باشند. اما امروزه دیگر اینطور نیست. امروزه ما در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‎کنیم، و بچه‌ها نیز به طبع حق بیرون رفتن و بازی با دیگران را ندارند. از طرفی فرهنگ ما نیز نسبت به گذشته اندکی تغییر کرده است. در نتیجه امروزه چگونه در برابر کودکان صبور باشیم امری مهم و ضروری است. از طرفی اگر شما بتوانید در مقابل کوک خود صبور باشید. این موضوع به این معنی است که شما در برابر دیگران نیز می‌توانید صبوری خود را بهتر حفظ کنید. به صورت کلی به این موضوع توجه داشته باشید که صبوری در هر جایگاهی می‌تواند برای شما مهم و جذاب باشد. با ما تا پایان این بخش همراه باشید تا چگونگی صبوری در مقابل کودکان را به شما آموزش دهیم.

صبوری در مقابل کودکان

1.    برای این موضوع با یک مشاوره کودک مشورت کنید

به این موضوع توجه داشته باشید که ما در بخش‌های قبلی تکنیک‌های به شما گفتیم که اگر شما به آن دقت کرده باشید. و آن را فرا گرفته باشید، در آن صورت در مقابل هر کسی حتی کودکان می‌توانید صبوری خود را حفظ کنید. اما اگر کودک شما به اندازه‌ای شیطون است که می‌تواند، ذهن شما را به خود مشغول کند. کاملا طبیعی است که شما باید در قبال کودک خود از مشاور استفاده کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که آموزش صبوری به شما به عنوان یک فرد بزرگسال امری محال نیست و به نوعی حتی ساده است. اما آموزش موضوعات به کودکان نیاز به تخصص دارد. به عنوان مثال فرض کنید که کودک شما علی رقم تمام صبوری شما هنوز در پذیرایی منزل بازی می‌کند و در زمان استراحت شما نیز با شما بازی می‌کند. و گاها شما را اذیت می‌کند.

2.    سعی کنید به او کم محلی کنید

با توجه به نکات گفته شده، شما صبوری را تمرین کرده‌اید. از طرفی با مشاور نیز در این رابطه صحبت کرده‌اید و او به شما گفته است که فرزند عزیزتان بیش فعالی پیشرفته دارد. در نتیجه این شما نتوانید او را وارد به آرامش  و صبوری کنید. امری کاملا طبیعی است و شما باید در رفتار خود اندکی تغیرات ایجاد کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید در برخی مواقع با رفتار خود کودک خود اندکی آرام کنید. البته مجدد تاکید، شما باید زمانی از این موضوع استفاده کنید که تکنیک‌های صبوری گفته شده برای شما کارساز نباشد.

اگر کودک شما زیر سه سال است. شما باید در هر شرایطی او را تحمل کنید و گاها می‌توانید با در آغوش گرفتن و یا نوازش کردن اندکی آرام کنید. خود شما نیز با این کار احساس آرامش و صبوری بیشتری خواهید کرد. اما اگر فرزند شما بزرگ است داستان کمی متفاوت می‌شود. شما در این زمان باید در برخی مواقع شروع به کم محلی به او کنید.

زمانی که علت این کار را از شما جستجو کرد، باید به او علت این موضوع را بگویید و در نهایت نیز به کار خود ادامه دهید. او باید تلخی بی محلی شما را قشنگ درک کند. در این صورت می‌توانید کاری کنید که او قشنگ علت کار شما را درک کند. گذشت شما در این مواقع ممکن است که در آینده برای شما مشکلات بیشتری ایجاد کند.

3.    خواب کافی داشته باشید

 دو عاملی که می‌تواند به صورت جدی روی صبوری شما در مقابل فرزندانتان و در مقابل افراد بزرگ تاثیر داشته باشد. خواب کافی و دمای مناسب محیط است. معمولا دمای محیط همیشه مناسب است. اما یکی از شایع‌ترین موارد در بین بزرگسالان نداشتن خواب کافی است. زمانی که شما خواب کافی نداشته باشید، در این صورت شما تمرکز و توانایی کنترل خود را نخواهید داشت. در این صورت با کوچکترین شیطنت فرزندتان دچار چالش خواهید شد. به این نکته توجه داشته باشید که شما باید شرایط را برای خود و فرزندتان آرام و مناسب نگه دارید. در این صورت صبوری در مقابل کودکان تبدیل به امری ناخودآگاه خواهد شود. صبوری کار سختی نیست بلکه نیاز به تمرین و تکرار دارد.

سخن پایانی

انسان صبور ممکن است که این مهارت را به صورت ذاتی داشته باشد که تعداد آن‌ها معمولا خیلی محدود است و ممکن است که با برنامه ریزی و تلاش به آن دست پیدا کرده باشد. از این رو ما باید تمام تلاش خود را کار گیریم که به این مهارت نرم چه از طریق مسیر اول و چه از طریق مسیر دوم دست پیدا کنیم. به یاد داشته باشید که زندگی برای شما مانند یک دو ماراتن است که شما باید با برنامه ریزی آن را به پایان برسانید، در غیر این صورت ممکن است که هزینه‌ بسیاری برای آن پرداخت کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *