هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم

چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ 😉

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1402/03/02

اگر شما به دنبال افزایش نمودار فروش و یا بهبود برندینگ خود می‌باشید. باید روی نرخ بازگشت مخاطبین به صفحه اصلی خود تمرکز کنید. 🙄

در این مقاله قرار است که به صورت کامل و جامع به بررسی مهمترین نکات دیجیتال مارکتینگ برای حل چالش عدم بازگشت مخاطبین به سایت تمرکز کنیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید نرخ بازگشت خود را حداقل 30 درصد افزایشی دهید. 😃

سلام بر دنبال کنندگان برترآموز 😍👌🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه فروش آنلاین. امروزه زمانی که با صاحبین سایت‌های فروشگاه صحبت می‌کنیم، معمولا یک چالش بسیار بزرگ دارند. آن هم این است که مشتریان آن‌ها به صورت مستمر از آن‌ها خرید ندارند. البته خرید این مشتریان معمولا با توجه به تایم لاین زمانی کالای مورد استفاده مورد بررسی قرار می‌گیرد. به نظر شما چرا مشتری یک بار خرید می‌کند و برای بار دوم شما را فراموش می‌کند. در این مقاله قرار است که به صورت تخصصی به بررسی پاسخ سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » بپردازیم. این سوال قطعا پاسخ‌های بسیار متفاوتی دارد و هر شخص باید توجه به کسب و کار خود به آن پاسخ دهد.

از طرفی به این نکته توجه داشته باشید، که این سوال معمولا به عوامل بسیار مربوط می‌شود. بنابراین نباید فقط روی آموزش سئو و یا آموزش اینستاگرام خود تمرکز کنید. حتی برخی از افراد فکر می‌کنند که با تمرکز روی روانشناسی فروش می‌توانند این موضوع را رفع کنند. در صورتی که پاسخ در خود مجموعه آن‌ها می‌باشد. به عنوان مثال فرض کنید با یک رپورتاژ و کمپین تبلیغاتی توانسته‌اید یک فروش قابل توجه ثبت کنید. کاملا طبیعی است که این موضوع مجدد برای شما تکرار نشود. چرا که مشتریان شما از یک مسیر تبلیغاتی کوتاه مدت به سمت سایت شما جذب شده‌اند.

 شما باید مخاطبین خود را داخل سایت به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. با این حال در این مقاله به صورت ویژه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. سعی کنید قبل از مطالعه این مقاله به ماهیت کسب و کا نقاط گنگ کسب‌وکار خود توجه کنید و آن را لیست نمایید.

به جای بررسی ترافیک سایت روی محصول و خدمات خود تمرکز کنید!

در برخی مواقع افراد برای پاسخ به سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » در جای اشتباهی به دنبال پاسخ آن می‌گردند. آن‌ها آمار ترافیک سایت و همچنین تبلیغات خود را بررسی می‌کنند. سپس به دنبال رابطه آن با فروش می‌باشند. کاملا طبیعی است که یک رابطه مستقیم و خطی نیز برای آن بسازند. اما مشکل در این است که این رابطه از اساس اشتباه است. زمانی که شما فروش خود را با تبلیغات افزایش می‌دهید، اما در این زمان کالا و خدمات با کیفیت به مخاطب خود نمی‌دهید. چگونه انتظار دارید که او به مجدد به سایت شما مراجعه کند.

بهتر است که برای درک بهتر این موضوع روی یک موضوع عملی کار کنیم. در سال گذشته یک سایت در حوزه آموزش وردپرس برای سئو سایت خود با تیم برترآموز وارد همکاری شد. زمانی که بچه پارامترهای سئو آن را بررسی می‌کردند، کیفیت و قدرت آن بسیار عالی بود. اما این سایت بدون تبلیغات فروشی نداشت. برای پاسخ سوال بچه های فنی برترآموز به سراغ بررسی چت‌های سایت رفتند. در چت‌های سایت آمار قابل توجهی از افراد از پشتیبانی و همچنین کیفیت دوره آموزش وردپرس ناراضی بودند.

حتی برخی از این افراد از افزونه‌های خریداری شده نیز گله و شکایت داشتند. بعد از بررسی ما محتوای دوره مشکلی نداشت، اما نوع بیان و سطح بندی آن اشتباه بود. درنهایت بچه‌های تیم سئو با همکاری مدرس سایت توانستند، کیفیت محتوای آموزش را افزایش دهند. از سال گذشته تا کنون فروش این سایت بدون تبلیغات نزدیک 7 برابر شده است. این موضوع به این معنی است که افراد زیادی مجدد به این سایت مراجعه می‌کنند و به دنبال خرید افزونه و آپدیت دوره می‌باشند. شما نیز برای پاسخ سوال خود می‌توانید به ماهیت کسب و کار خود نگاه کنید و بررسی کنید که کسب و کار شما تا چه اندازه خدمات با کیفیت به مردم ارائه می‌کند. از طرفی به این موضوع دقت داشته باشید که ماهیت کسب و کار افراد زمانی بازدهی بسیار بالا دارد که بتوانید محصولات و خدمات با کیفیت را به صورت منظم ارائه کنید.

به جای بررسی ترافیک سایت روی محصول و خدمات خود تمرکز کنید!

خدمات رایگان و کاربردی خود را بررسی کنید

اگر به دنبال پاسخ سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » می‌باشید. قبل از هر چیزی بررسی کنید که مخاطب شما در سایت شما چه خدمت رایگان با ارزشی دریافت می‌کند. امروزه سایت‌های بیشماری خدمات رایگانی ارائه می‌دهند که هیچ ارزشی ندارد. مخاطب اگر به سایت شما مراجعه نکند و صرفا یک جست و جوی ساده اینترنت انجام دهد، با سادگی پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند. از طرفی اگر شما به او قول خدمات رایگان می‌دهید. خدمات شما باید به نحوی باشد که مخاطب شما پس از استفاده از آن بتواند به شما امتیاز بدهد. بله مخاطب باید ارزش کار شما را به شما منتقل کند. به عنوان مثال اگر قرار است که شما یک سایت آموزش زبان آلمانی را مدیریت کنید. مخاطبین چرا باید اطلاعات رایگان داخل یوتیوب را رها کنند و از سایت شما استفاده کنند.

در زمان مطرح کردن سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » شما باید به دنبال پاسخ سوال در ماهیت کسب و کار خود باشید. در این صورت می‌توانید بازدهی کار خود را به صورت قابل توجه افزایش دهید. از طرفی زمانی که شما خدمات و یا حتی کالای رایگان به مخاطبین خود ارائه می‌‎کنید. مخاطب شما یک دلیل بسیار محکم برای تبلیغات شما خواهد داشت. در این صورت مخاطب وفادار شما علاوه بر اینکه مجدد به سایت شما مراجعه می‌کند، حتی یک مبلغ رایگان نیز می‌شود. به این موضوع فکر کنید که در حال حاضر مخاطبین صفحه شما به چه چیزی بیش از هر چیز نیاز دارند. در این صورت می‌توانید بازدهی بهتری کسب کنید.

از طرفی برخی از سایت‌های مطرح در حوزه خدمات برای راندمان بهتر کسب و کار خود روی استراتژی یک تکه پیتزا مانور می‌دهند. در این استراتژی شخص برخی از خدمات اصلی خود را به صورت رایگان به شما عرضه می‌کند. در این صورت فرد می‌تواند برای استفاده از خدمات به صورت مستمر به سایت شما مراجعه داشته باشد. البته این شما این بخش را به صورت پویا مدیریت کنید، روی نتیجه نهایی به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

برای مخاطبین خود غیر قابل انتظار باشید!

معمولا در جلسات مشاوره سئو، صاحبین سایت و یا سئو کار مجموعه مقابل در مورد نرخ تبدیل پایین سایت سوال می‌کند. و یا این سوال را مطرح می‌کنند، چرا مخاطبین آن‌ها خرید خود را تکرار نمی‌کنند. و یا از همه مهمتر « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » پاسخ تمامی این سوالات با توجه به احساسات مخاطب تعریف می‌شود. فرض کنید که مخاطبین شما بر حسب اتفاق یا هر روش دیگری یکبار به صفحه شما مراجعه کرده‌اند. در این صورت باید تمام تلاش خود را به کار گیرید، تا آن‌ها را شوکه کنید. معمولا این موضوع در ذهن آن‌ها ثبت می‌شود و برای تکرار این حالت مجدد به صفحه شما مراجعه می‌کنند. البته در این بخش یک تکنیک سئو کلاه سیاه نیز وجود دارد، اما برای شما فروشی به همراه نخواهد داشت.

معمولا سئوکاران کلاه سیاه برای جلب نظر مخاطبین خود در لحظه حجم زیادی از اخبار زرد را به مخاطبین خود منتقل می‌کنند. در این صورت مخاطبین آن‌ها نیز اطلاعات بسیاری زیاد را مشاهده می‌کنند و شوکه می‌شوند. در این صورت سایت شما حکم یک منبع خبری برای او خواهد داشت و فرد برای کسب اطلاعات حوزه کاری خود به سراغ شما خواهد آمد. اما نکته بسیار مهم آن این است که این افراد معمولا فروش بسیار بالایی را ثبت نمی‌کند. این تکنیک شاید در موضوع برندینگ آن‌ها معجزه کند، اما معمولا در فروش آن‌ها نمی‌توان آمار بسیار بالایی را ثبت کند.

بهترین استراتژی برای این بخش این است که  اخبار زرد و خدمات با کیفیت را ترکیب کنید. در این صورت مخاطبین شما هر بار که به سایت شما مراجعه می‌کنند با اطلاعات و خدمات شما شگفت زده می‌شوند. البته توجه داشته باشید که صداقت شما نیز بسیار مهم می‌باشد. منظور ما این است که به هر قیمتی سعی نکنید که به مخاطبین خود نزدیک شوید. در این صورت ممکن است که بازدهی کار شما کاهش پیدا کند و حتی نتیجه عکس به همراه داشته باشد. سعی کنید که این استراتژی را با توجه به کسب و کار خود بهینه کنید و متفاوت از دیگران دیده شوید.

به دنبال سئو کاربردی سایت خود باشید

برای پاسخ به سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » بهتر است که این موضوع را به صورت همه جانبه بررسی کنیم. اولین و مهمترین نکته آن در این است که سایت خود را به صورت مستمر پایش کنید و بر اساس داده‌های آن شروع به سئو سایت خود نمایید. شاید برای شما این سوال مطرح شود که این استراتژی چه ربطی به پاسخ سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » دارد؟ زمانی که فرد در یک حوزه به خصوص کار می‌کند و یا به یک حوزه به خصوص علاقه دارد. به این معنی است که کلماتی را جستجو می‌کند که همگی به هم ارتباط دارند.

به عنوان مثال آموزش فتوشاپ، تغییر فونت در فتوشاپ، و یا ادیت عکس چهره در فتوشاپ و … . زمانی که شما روی تمامی این کلمات یک جایگاه مناسب داشته باشید، احتمال مراجعه مجدد به سایت شما بسیار بالا می‌باشد.

از طرفی زمانی که شما در صفحه اول این نتایج باشید، هوش مصنوعی گوگل به نحوی است که با توجه به آمار قبلی این مخاطب شما را جایگاه بهتری نشان می‌دهد. به عنوان مثال شما برای کسی که برای اولین بار آموزش فتوشاپ را جست و جو می‌کند، لینک 4 می‌باشید. اما برای مخاطبین سایت خود لینک 2 و یا 3 می‌باشید. این موضوع مخاطب شما ترغیب می‌کند که مجدد به سایت شما مراجعه داشته باشد. البته شما باید محتوای خود را به نحوی دسته بندی کنید، که مخاطب نتواند محتوای بهتر از شما پیدا کند. از طرفی تنوع محتوایی شما نیز باید بالا باشد.

به عنوان مثال شما توانسته‌اید، روی یک کلمه خاص مخاطب را به صفحه خود جذب کنید. اما زمانی که مخاطب به صفحه شما مراجعه کرده است، فقط محتوای متنی وجود داشته. این استراتژی در حال حاضر شکست خورده است. چرا که رقبای شما محتوای شخصی سازی شده از نوع محتوا ویدیویی و محتوای صوتی تولید می‌کنند. در نتیجه این موضوع احتمال بازگشت مخاطبین به صفحه شما را به صورت قابل توجه کاهش خواهد داد. باید متفاوت و شگفت انگیز باشید، تا آن‌ها ترغیب به مراجعه مجدد شوند.

به دنبال سئو کاربردی سایت خود باشید

همیشه مقابل چشم مخاطب باشید

اگر قرار است که برای سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » یک پاسخ استراتژیک داشته باشید. بسیار مهم است که به عوامل مکمل آن نیز توجه داشته باشید. فرض کنید که سایت شما خدمات و یا کالاهایی با سرعت گردش پایین ارائه می‌کند. به عنوان مثال سایت شما فقط مانیتور و یا تلویزیون‌های خانگی به فروش می‌رساند. کاملا طبیعی است که مخاطب شما یک بار از شما خرید کند و به شما کاری نداشته باشد. اما شما در سایت خود خدمات جانبی و لوازم جانبی بسیار متنوعی دارید. معمولا کسی که یک خرید از شما انجام می‌دهد برای بار دوم خرید بعدی را ساده‌تر انجام می‌دهد. این موضوع به این معنی است که شما باید روی بازگردانی مخاطبین به صفحه خود و یا به اصطلاح روی ریتارگتنیگ مخاطبین خود کار کنید. اما برای این کار شما باید از استراتژی‌های غیر مستقیم استفاده کنید.

پاسخ سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » در حالت ساده این است که با آن‌ها مجدد ارتباط برقرار کنید. شما چند بار می‌توانید با مخاطبین خود تماس بگیرد. در نتیجه بهترین کار این است که دیگران در مورد شما صحبت کنند. حال به نظر شما چگونه می‌توان به این هدف دست پیدا کرد. ساده‌ترین راه حل آن برگزاری تبلیغات به صورت منظم می‌باشد. زمانی که مخاطبین شما هر از گاهی شما را ببینند، معمولا احتمال این که به دنبال خدمات و اطلاعات جدید باشند، بیشتر است. به عنوان مثال افراد زیادی بررسی می‌کنند که کالایی که خریداری کرده‌اند تا چه میزان گران شده است. 😟

این موضوع شاید از نظر شما عجیب باشد، اما تحقیقات صورت گرفته توسط تیم تولید محتوای برترآموز نشان می‌دهد که افراد بسیار زیادی پس از جهش ارزش خریدی که در 6 ماهه گذشته انجام داده‌اند را مجدد بررسی می‌کنند تا سود خود را از خرید خود محاسبه کنند. معمولا این افراد به دلیل احساس FOMO احتمال خرید بیشتری دارند. اما تمام این ‌مزایا به این بستگی دارد که شما در زمان مناسب تبلیغات داشته باشید. در صورت می‌توانید انتظار یک بازدهی عالی داشته باشید.

از بازاریابی عصبی به صورت خلاقانه استفاده نمایید

اگر به دنبال پاسخ سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » می‌باشید. چندین و چند راه حل خواهید داشت، برخی از آن‌ها بسیار گران است و برخی دیگر برای شما هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. زمانی که یک مخاطب از شما خریدی انجام می‌دهد  و شما از خرید او بین 200 تا 600 هزار تومان سود به دست می‌آورید. حال اگر بخش اندکی از این سود را برای او خرج کنید، مخاطبین شما بارها و بارها به سایت شما مراجعه خواهند کرد. او حتی شما را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی خواهد کرد. استراتژی استفاده شده در این بخش بسیار ساده است و نیاز به یک تولید محتوای سریالی خواهد داشت. در اولین بخش شما باید مخاطبین با ارزش خود را جدا کنید. سپس مسیر‌های ارتباطی آن‌ها را بررسی نمایید و ببینید که چه نیازی به صورت مستمر خواهند داشت.

به عنوان مثال شخصی که یکبار از صفحه فروشگاه شما تجهیزات ورزشی و یا مکمل ورزشی خریداری می‌کند، این موضوع برای شما یک معنی به همراه خواهد داشت. این فرد به سلامت و تغذیه خود به صورت جدی اهمیت می‌دهد. شما می‌توانید از طریق ایمیل، پیامک و یا شبکه‌های اجتماعی با او ارتباط برقرار کنید. در این مسیر لازم است که شما اولا به او احساس خوب دهید. به عنوان مثال یک پیام انگیزشی جذاب ارسال کنید. سپس هر از چند گاهی اخبار ورزشی مهم را به صورت سریالی برای او ارسال کنید. مطالب را به صورت نیمه قرار دهید که برای دریافت اطلاعات کامل مجدد به سایت و صفحه شما مراجعه کند.

سپس در آخرین مرحله شما باید بازاریابی خدمات و محصولات جدید خود را انجام دهید. نکته بسیار مهم آن این است که مخاطب شما اصلا متوجه این موضوع نشود. تمام این کارها باید به صورت غیر مستقیم باشد. به عنوان مثال در صفحه خبری خود چند کال تو اکشن مناسب باری خدمات جدید خود قرار دهید. در این صورت احتمال تبدیل مخاطب شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا می‌کند. از طرفی حتی اگر خریدی نیز انجام ندهد، مجدد به صفحه شما مراجعه کرده است.

از بازاریابی عصبی به صورت خلاقانه استفاده نمایید

از تکنیک نمایش آمار بازدید در سایت استفاده کنید

قبل از اینکه بخواهیم این تکنیک را بررسی کنیم، باید بگوییم که آن خیلی جدید است و نه خیلی قدیمی. شما برای استفاده از آن باید چند سایت رقیب خود را بررسی کنید. اگر همه آن‌ها به درستی از آن استفاده می‌کنند و یا به آن توجه نمی‌کنند. این موضوع برای شما مفید خواهد بود و می‌تواند موجب رشد شما شود. اما اگر رقبای شما این تکنیک را به شکل غیر اصولی و اغراق آمیز استفاده می‌کنند، بهتر است که از ان استفاده نکنید. در این صورت بازدهی شما به مراتب بیش از رقبا خواهد بود. در این تکنیک شما یک افزونه را سایت خود نصب می‌کنید و تعداد کاربران آفلاین و آنلاینی که از یک بخش خاص استفاده کرده‌اند را به او نشان می‌دهید.

با این کار معمولا مخاطب شما اندکی به مطالب بیشتر توجه می‌کند و از طرفی این تکنیک ریشه در روانشناسی فروش دارد. معمولا افراد یک جامعه رفتارهای جمعی بسیار زیادی را انجام می‌دهند. به عنوان مثال اگر صف خرید میوه باشد، همه به آن وارد می‌شوند، فارق از اینکه واقعا به آن نیاز دارند و یا خیر. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که حالت باید برای مخاطب شما قابل درک باشد. زمانی که شما برای یک مقاله 5 هزار بازدید ثبت می‌کنید و آن هیچ گونه نظری ندارد، اندکی درک آن برای مخاطب شما سخت خواهد بود. بهتر است که قبل از استفاده از این تکنیک خود را در جایگاه مخاطب خود قرار دهید و ببینید که تا چه اندازه برای مخاطبین شما قابل بارو می‌باشد.

معمولا این استراتژی در پاسخ به سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ »  نتیجه خوبی به همراه دارد. البته به شرطی که به درستی شخصی سازی شده باشد. در غیر این صورت ممکن است که بازدهی مورد انتظار شما حتی منفی شود. چرا که این کار شما برای مخاطب زننده می‌باشد و حتی ممکن است که او را از استفاده مجدد سایت شما منصرف کند. در نتیجه سعی کنید با بررسی تمامی جوانب از این استراتژی استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا پاسخ سوال « چگونه مخاطبان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟ » از جوانب متفاوت بررسی کنیم. ممکن است که سطح این مقاله برای برخی از افراد اندک بالا باشد. در این صورت به سادگی سوالات خود را در بخش کامنت‌ها این مقاله مطرح کنید. در این صورت متخصصین این حوزه در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد. از طرفی به این نکته توجه داشته بشاید که مراجعه مجدد مخاطبین به سایت شما به شدت به رابط کاربری سایت شما نیز مرتبط می‌باشد.

اگر مخاطبین شما نتوانند با سایت شما به درستی کار کنند، ممکن است که تمایلی به استفاده مجدد از سایت شما نداشته باشند. از طرفی به این موضوع دقت داشته باشید که یک سایت زمانی می‌تواند نظر مخاطبین مختلف را به خود جلب کند که در عین سادگی، کارآیی بسیار بالایی داشته باشد. در نتیجه با کال تو اکشن‌های زیاد و یا تبلیغات آزار دهنده مخاطبین خود را از سایت خود دور نکنید. در این صورت دستیابی به پرسش سوال شما بسیار ساده و آسان خواهد بود.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *