هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
😐 فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ 😐

😐 فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ 😐

دسته بندی : سئو
1402/02/29

امروزه رقابت اصلی بین هوش مصنوعی و گوگل نیست! بلکه رقابت اصلی بین موتورهای جستجو می‌باشد. موتور جستجو گوگل، یاهو، بینگ سه موتور جستجو اصلی شناخته شده در کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌باشند. 😨

 از سال 2014 این رقابت قویتر شده و در سال 2023 به اوج خود رسیده است. مطالعه این مقاله برای هر سایت فروشگاهی و یا سایت خبری الزامی است.😳

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ک😍 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو. این مقاله شاید برای شما اندکی عجیب باشد و مطالعه آن به نظر شما ضروری نباشد. اما باید به شما بگوییم که بخش مهمی از ورودی سایت شما در آینده به این مقاله بستگی خواهد داشت. امروزه سیاست‌های مرورگرهای مختلف تغییر بازی و استفاده بهتر از موتورهای جستجو می‌باشد. به همین دلیل در سال 2014 این جنگ بین موتورهای جستجو و مرورگرها آغاز شد به عبارتی موتور جستجویی محبوبیت بالاتری دارد که بتواند مرورگر خود را به پرزنت بهتری انجام دهد. با توجه به نکات بیان شده، لازم است که به صورت کامل و جامع به بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ بپردازیم.

در آموزش سئو برترآموز به بهینه سازی سایت برای دیگر موتورهای جستجو اشاره نموده‌ایم. با این حال لازم است که در این مقاله نیز به بررسی بهتر آن‌ها بپردازیم و همچنین برای به درک بهتر شما از سئو کمک کنیم. چرا که مدرسین عادی تمام تلاش خود را روی بهینه سازی برای موتور جست و جوی گوگل قرار می‌دهند. در صورتی که این کار به شدت اشتباه است. از سال 2014 تا به امروز نقش موتور جستجو بینگ به شدت در حال افزایش است. برخی از استراتژی‌های آن با استراتژی‌های بهینه سازی گوگل تضادی ندارد و حتی می‌تواند به عنوان مکمل نیز استفاده شود.

دقیقا این همان جایی است که هنر یک سئو کار شروع می‌شود.  به عنوان مثال اگر قرار است که یک سایت آموزش وردپرس برایم موتورهای جستجو بهینه سازی شود. در این صورت شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا پارامترهای اصلی بینگ را نیز در آن رعایت کنید.

آیا داده‌های و نتایج موتور جست و جوی بینگ قابل تحلیل است؟ « Bing »

قبل از اینکه شما را قانع کنیم تا به بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ بپردازیم، لازم است که به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشیم. یکی از دلایل محبوبیت گوگل تحلیل پذیر بودن آن است. از طرفی می‌توان با آنالیز نتایج تغییر استراتژی خود نیز به یک جمع بندی برای رشد بهتر برسیم. این موضوع به مراتب در موتور جستجوی یاهو ضعیف‌تر خواهد بود و از طرفی نحو کار و استراتژی آن نیز به مراتب متفاوت‌تر می‌باشد. موتور جست و جوی بینگ آنقدر که در سایت‌های انگلیسی زبان مورد استقبال قرار گرفته. در سایت‌های فارسی زبان مورد بررسی و استفاده قرار نگرفته است.

با توجه به این موضوع برای پاسخ به این سوال از وبمستران حوزه وب انگلیسی نقل قول خواهیم کرد. اولا موتور جستجوی بینگ اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، دقت به مراتب بالاتری دارد. نکته بعدی تنوع ابزاری است که می‌توانید با آن به تحلیل و آنالیز داده بپردازید. شما در حالت عادی برای سایت خود از سرچ کنسول سایت، گوگل آنالیتیکس، موز و … برای تحلیل استفاده می‌کنید. این ابزار در برخی بخش‌ها رایگان است و در برخی بخش‌ها برای دقت بالاتر و یا حجم بالاتر اطلاعات نیاز به خرید اکانت خواهند داشت. با توجه به تمامی این موارد باید بگوییم که بینگ دست بالاتر را دارد!

این موضوع به این معنی است که ابزار و نوع دیتایی که شما می‌توانید از موتور جست و جوی بینگ استخراج کنید، به مراتب قوی‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ برای سایت‌های فروشگاهی و سایت‌های خبری اهمیت بسیار زیادی دارد. نکته بعدی که باید آن به توجه داشته باشید، مرورگر فایر فاکس می‌باشد. این مرورگر در زمان آپدیت خود با تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض خود توانست آمار استفاده از گوگل را به صورت قابل توجه مورد تغییر قرار دهد. در نتیجه این موضوع به معنی یک هشدار بسیار مهم برای ما می‌باشد و علاوه بررسی فاکتورهای رتبه بندی در مورد جست و جوی بینگ باید روی طراحی استراتژی منطبق با آن نیز سرمایه گذاری کنیم.

آیا داده‌های و نتایج موتور جست و جوی بینگ قابل تحلیل است؟ « Bing »

آیا استفاده از موتور جست و جوی بینگ برای سایت‌های ایرانی ضروری می‌باشد؟

فرض کنید که شما یک سایت آموزش زبان انگلیسی مطرح و قوی دارید. زبان پایه شما فارسی است و زبان دوم نیز انگلیسی می‌باشد. در ایران نیز آمارهای جانبی نشان می‌دهد که اولین و قدرتمندترین موتور جست و جو گوگل می‌باشد. شاید با خود بگویید که با این اوصاف نیاز به شخصی سازی موتور جستجوی خود برای بینگ ندارم. این ظاهر جریان می‌باشد و شما باید به باطن آن نیز توجه داشته باشید. اولین نکته این است که کشورهای پارسی زبان مانند افغانستان و همچنین تاجیکستان از جمله کشورهای مهمی می‌باشند که از موتور جستجو بینگ استفاده می‌کنند. دومین نکته این است که پارامترهای سئو در حوزه گوگل به قدری تخصصی و رقابتی شده است که گاها افراد با تجربه نیز دچار نتایج ضعیف می‌شوند.

سوما در حال حاضر شرکت‌های مهم و استارتاپ‌های ایرانی به دلیل تحریم‌های گوگل و برخی از استراتژی‌های مارکتینگ خود به دنبال تغییر استراتژی و سرمایه گذاری روی موتور جستجوی بینگ می‌باشند. این موضوع به این منزله است که مخاطبین این مراکز نیز در آینده نزدیک به سراغ استفاده از بینگ می‌روند. چهارما هزینه سئو برای موتور جستجوی بینگ به مراتب پایینتر از موتور جستجو گوگل می‌باشد و بازدهی آن نیز به مراتب بالاتر می‌باشد. اگر شما خودتان این نکات را کنار هم بگذارید، به پاسخ دست پیدا می‌کنید.

مجدد تاکید می‌کنیم که هدف ما از بررسی فاکتورهای رتبه بندی در مورد جست و جوی بینگ این نیست که گوگل منسوخ شده است. بلکه ما به دنبال یک محیط قوی برای سرمایه گذاری در آینده می‌باشیم. از طرفی نتایج به دست آمده نیز نشان می‌دهد که مردم به دنبال یک تغییر کلی در سیستم جستجوی خود می‌باشند. هوش مصنوعی چت جی پی تی بخش کوچکی از آن می‌باشد و تکنولوژی بسیار مهم دیگری قرار است که شما را در این زمینه همراهی کند. تغییر استراتژی از موتور جستجوی گوگل به بینگ تنها بخش کوچکی از این مسیر است. از طرفی شما می‌توانید آمار مخاطبین خود را در بینگ بررسی کنید و ببینید که آیا این کار ارزش دارد و یا خیر؟ قطعا شما از نتیجه نهایی جستجوی خود حیرت زده خواهید شد.

فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ چیست؟

در این بخش به بررسی مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در سئو ویژه موتور بینگ خواهیم پرداخت. اما قبل از شروع نکات اصلی آن لازم است که به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. بر خلاف گوگل که ابزار تحلیلی و یا منابع مورد نیز شما رایگان نیست. و یا برخی خدمات تبلیغاتی مورد نیاز شما در حال حاضر تحریم می‌باشد و برای دور زدن آن باید هزینه بیشتری انجام دهید. موتور جستجوی بینگ در زمان نگارش این مقاله تمامی خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. حتی ابزارهای بسیار پیشرفته‌تر از ابزارهای تحلیلی گوگل را نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، نرخ تبلیغات آن نیز به مراتب ارزانتر از دیگر موتورهای جستجو می‌باشد. در نتیجه سعی کنید قبل از تصمیم گیری برای هر کاری نگاهی به جامعه آماری خود در موتور جستجوی بینگ داشته باشید.

1.    Engagement – Pogosticking

یکی از اصلی‌ترین  و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوی بینگ، میزان تعامل کاربران با سایت شما می‌باشد. خوب این موضوع در موتور جستجوی گوگل اندکی متفاوت تر بررسی می‌شود. در موتور جستجوی بینگ هدف از تعامل کاربر صرفا مدت زمان استفاده از سایت شما نیست. بلکه تعداد مراجعه کاربر به سایت شما و همچنین مدت زمان سپری کردن مخاطب در سایت شما نیز می‌باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک سایت آموزش اینستاگرام دارید. مخاطب به عنوان نتیجه 3 خود  به سایت شما مراجعه می‌کند و در آن نیز خود را به صورت حدودی  برطرف می‌سازد. اما هنوز نیاز مخاطب به صورت کامل تامین نشده است و به مراتب به جستجوی خود در دیگر سایت‌ها ادامه می‌دهد.

در این صورت بینگ برای شما یک امتیاز منفی در نظر خواهد گرفت. در صورتی که این الگو برای دیگر صفحات شما توسط دیگر افراد نیز تکرار شود، در این صورت افت جایگاه قابل توجهی را نیز تجربه خواهید کرد. از طرفی بینگ به محتوای صفحه شما نیز توجه دارد و برای بررسی آن یک تایم لاین تعریف می‌کند. به عنوان مثال اگر شما داخل صفحه لندینگ مورد نظر خود اطلاعات کمی گذاشته باشید و مخاطب مدت زمان کمی را برای آن صفحه ثبت کند، شاهد افت رتبه شدید نخواهید بود، چرا که محتوای شما یک محتوای قوی نمی‌باشد. اما اگر شما داخل سایت خود اطلاعات بسیار زیادی ثبت کرده باشید و از طرفی این اطلاعات مورد استقبال مخاطب قرار نگیرد، این موضوع اندکی خطرناک خواهد شد.

با این حال سعی برای کسب رتبه عالی از طریق موتور جستجوی بینگ لازم است که تمامی تلاش خود را به کار گیرید تا مدت زمان حضور مخاطب در سایت خود را افزایش دهید و نکته مهمتر باید سعی کنید که مخاطب این رفتار را تکرار کند. در این صورت شما یک بهینه سازی بسیار عالی انجام داده‌اید، چرا که مخاطب برای تامین نیاز خود مجدد به شما مراجعه می‌کند.

2.    CTR

یکی از چالش‌های بسیار بزرگ سئو کاران به دست آورن یک نرخ کلیک مناسب می‌باشد. این موضوع در موتور جستجوی بینگ به مراتب اهمیت بیشتری دارد و سایت‌هایی که در صفحه اول قرار دارند، معمولا سختگیری بیشتری را تجربه می‌کنند. اما نکته بسیار مهم آن در این است که دید و خلاقیت سئو کار در این مرحله می‌تواند به او کمک کند. اگر شما یک استراتژی قدیمی داشته باشید و صرفا بخواهید که از طریق تبلیغات به یک نرخ کلیک بالا دست پیدا کنید. در این صورت هر کسی که پول بیشتری دارد و برای سئو بیشتر هزینه می‌کند، می‌تواند جایگاه بهتری به دست آورد. البته این موضوع در موتور جست و جوی گوگل صادق است و بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ استراتژی و الگوریتم به نحوی متفاوت کار انجام خواهد داد.

معمولا نرخ کلیکی که شما از طریق کلمات کلیدی و همچنین متا تگ و یا توضیحات متا با کیفیت به دست می‌آورید به مراتب بهتر از تبلیغات می‌باشد. از طرفی معمولا 5 سایت برتر برای برخی از کلمات کلیدی خاص به صورت دائم تغییر جایگاه خواهند داشت. این الگوریتم موتور جست و جوی بینگ شبیه به الگوریتم گوگل دنس می‌باشد، با این تفاوت که تلورانس جا به جایی شما زیاد نیست و نمی‌تواند سایت شما را مورد تغییرات بزرگ قرار دهد. با این حال بهتر است که با یک جلسه طوفان فکر بزرگ به صورت شخصی سازی شده روی نرخ کلیک خود کار کنید.

 بررسی کنید که چه نکاتی می‌تواند نرخ کلیک سایت شما را به صورت قابل توجه افزایش دهد. در این صورت کسب رتبه توسط شما کار سختی نخواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که هر شما در خلاقیت بیشتر است و نه صرفا صرف هزینه بالاتر.

نرخ کلیک در بینگ

3.    استفاده از انکر تکست‌های با کیفیت

زمانی که به بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ از طریق وبمستران می‌پرداختیم، به یک نکته بسیار مهم دست پیدا کردیم و آن هم اهمیت کیفیت انکر تکست‌ها می‌باشد. برای موتور جستجوی گوگل معمولا بک لینک پشت انکر تکست بسیار مهم است و باید از یک بخش با قدرت سئو بالا بک لینک داده باشیم. اما در موتور جستجوی بینگ نوع کلمات کلیدی و همچنین کلمات کلیدی مترادف و مرتبطی که به آن صفحه لینک می‌شود. بسیار مهم است. البته به این نکته توجه داشته باشید که ابزار بررسی او برای این موضوع در حال حاضر اندکی ضعیف است. اما شما نمی‌توانید از این موضوع چشم پوشی کنید. چرا که موتور جست و جوی بینگ به صورت کاملا واضح در گاید لاین خود به آن اشاره کرده است.

پیشنهاد تیم تولید محتوای برترآموز بر این است که به بررسی نمونه‌های موجود آن از طریق موتور جست و جوی بینگ بپردازید. زمانی که هدف شما بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ می‌باشد، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برخی از پارامترهای آن‌ را خودتان بررسی کشف کنید. چرا که این استراتژی در گوگل نیز به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال زمانی آپدیت‌های هسته گوگل ارائه می‌شود، معمولا برخی از اطلاعات توسط وبمستران بزرگ منتشر می‌شود. اما اطلاعات اصیل و مهم توسط خود سئو کاران به دست خواهد آمد. با این حال توصیه ما بر این است که اندکی بیشتر روی استفاده از انکر تکست‌های و نحوه استفاده از کلمات کلیدی تحقیق کنید. البته این موضوع باید از طریق موتور جست و جوی بینگ انجام شود و نه گوگل!

4.    سوشال سیگنال

اگر شما نیم نگاهی به منابع سئو پیشرفته داشته باشید، معمولا چند استراتژی ساده برای سوشال سیگنال مطرح شده است. در صورتی که بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط تیم تولید محتوای برترآموز، استفاده از سوشال سیگنال در موتور جست و جوی بینگ به شدت مهم است و از طرفی استراتژی‌های آن نیز بسیار متنوع می‌باشد. خوشبختانه موتور جست و جوی بینگ خود را به عنوان هسته اصلی در سایت شما نمی‌داند. بینگ اعتقاد دارد که یک سایت با ارزش باید یک شبکه سازی قوی نیز داشته باشد. البته این شبکه سازی مختص یک شبکه اجتماعی نیست. به عنوان مثال برای گوگل استفاده از فیسبوک و همچنین استفاده از توییتر بسیار مهم می‌باشد. اما برای موتور جست و جوی بینگ استفاده از دیگر شبکه‌های اجتماعی حتی واتساپ نیز مهم است.

در بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ به این نکته دست پیدا کردیم که برای بینگ مهم است، دیگران تا چه اندازه در مورد شما صحبت می‌کنند. دقت کنید که خط مشی بینگ با گوگل اندکی متفاوت است. شما ممکن است که در استفاده از گوگل برای سوشال سیگنال کاربردی خود از محتوای زرد استفاده کنید و یک بازخورد بسیار عالی نیز به دست آورید. چرا که تعداد کلیک و همچنین ورودی سایت شما در حال افزایش است. اما برای بینگ این موضوع اندکی متفاوت است. برای او بیش از اینکه کمیت سوشال سیگنال شام مهم باشد، کیفیت آن مهم است. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با یک استراتژی قوی به شبکه سازی با ارزش در شبکه‌های اجتماعی مختلف بپردازید.

5.    تولید محتوای مفهومی و دست اول

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، گوگل نیز در دو سال اخیر با ارائه الگوریتم MUM و همچنین بهینه سازی هوش مصنوعی خود در این بخش تغییرات بسیار زیادی را ثبت نموده. با این حال زمانی که یک محتوا بازنویسی می‌شود، گوگل درک درستی نسبت به آن نخواهد داشت. اگر شما یک محتوای دست اول را با تکنیک‌های سئو کلاه سیاه ترکیب کنید. همزمان یک کیبورد استاف قوی نیز در آن به کار ببرید و تراکم کلمه کلیدی خود را به شدت افزایش دهید. در این صورت می‌توانید حتی از سایت اول نیز رتبه بهتری به دست آورید. اما در بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ متوجه شدیم که این استراتژی برای بینگ صادق نیست. چرا که شما نمی‌توانید پارامتر زمان را نادیده بگیرید.

از طرفی موتور جستجوی بینگ روی تراکم کلمه کلیدی مورد استفاده توسط شما حساس است و نمی‌توانید هر کجا که دوست داشتید با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا ان را تقویت کنید. بهترین کار برای کسب رتبه در موتور جستجوی بینگ این است که روی کیفیت و ارزش محتوای خود کار کنید. اگر شما یک محتوای 500 کلمه‌ای با ارزش در سایت خود بارگذاری کنید. بسیار بهتر از آن است که یک محتوای 3500 کلمه‌ای ضعیف در سایت خود بارگذاری نمایید. این استراتژی ممکن است که در گوگل مثبت باشد، قطعا برای بینگ مناسب نیست.

تولید محتوای مفهومی و دست اول

6.    روی ساختار هدینگ خود به شدت حساس باشید

در بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ به این نکته دست پیدا کردیم که موتور جستجوی بینگ به شدت روی ساختار هد بندی و همچنین روی کلمات کلیدی موجود  در آن حساس است و بخش به بخش آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که در گوگل یک صفحه شما صرفا دارای هد 1 و هد 2 می‌باشد، از طرفی حجم محتوایی آن نیز به شدت بالا می‌باشد. این موضوع به این معنی است که سایت شما بازدهی مناسبی را کسب می‌کند. اما اگر شما همین استراتژی را به جهت موتور جستجو بینگ استفاده کنید، سایت شما قطعا بازدهی بسیار بدی به دست می‌آورد.

از نظر بینگ هر صفحه تنها می‌تواند یک هد 1 داشته باشد و از طرفی به هر میزان که محتوای آن افزایش پیدا می‌کند نوع هد بندی آن باید افزایش پیدا کند. به عنوان مثال اگر شما قرار است که یک محتوای 3 هزار صفحه‌ای برای صفحات خود مورد استفاده قرار دهید. بسیار مهم است که شما حتما تا هد 4 را نیز داشته باشید. البته از آن مهمتر این است که در هد بندی خود از کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مکمل نیز استفاده نمایید. در این صورت می‌توانید بازدهی سایت خود را به صورت ویژه افزایش دهید. به این نکته توجه داشته باشید که سایت شما در صورتی می‌تواند از طریق موتور جست و جوی بینگ به یک بازدهی بسیار عالی برسد که روی جزئیات و کیفیت تمرکز ویژه داشته باشد.

7.    Page Authority

اگر بخواهیم به بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ بپردازیم باید به اعتبار صفحه توجه ویژه داشته باشیم. این موضوع شاید بتوان گفت که یکی از نقاط ضعف موتور جستجوی بینگ می‌باشد. چرا که بالا آوردن یک دامنه جدید برای موتور جست و جو بینگ به مراتب سخت از گوگل خواهد بو. در گوگل شما می‌توانید اعتبار صفحه خود را با استفاده از بک لینک افزایش دهید. در صورتی که این استراتژی در بینگ سازگار نیست.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جوی بینگ پرداختیم. اگر شما کسب و کار اینترنتی معتبری دارید، همیشه پدید قوی سیاه را مد نظر خود قرار دهید. به همین دلیل شما نباید تمام زمان و سرمایه خود را روی یک مسیر قرار دهید. در آینده نزدیک شاهد قدرت نمایی بسیار بیشتری از بینگ خواهیم بود. چرا که بینگ به صورت مستقیم روی جذب مروگرهای تمرکز کرده است. در این صورت ممکن است که بازی قدرت اندکی چالش برانگیز شود. شما به عنوان یک سئو کار با تجربه باید به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *