هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش افزایش دامین آتوریتی + ترفند های جدید 2023

دسته بندی : سئو
1402/04/04

آموزش افزایش دامین آتوریتی یکی از بخش های مهم سئو سایت. امروزه ترفند های جدید برای افزایش دامین و پیج آتوریتی معرفی شده است که شما برای تسریع فعالیت خود میتوانید از آن استفاده کنید.

آموزش افزایش دامین آتوریتی یکی از آموزش های مهم و از مبانی مهم سئو است. در بسیاری از دوره‌های آموزش سئو دانشجویان را با اصطلاح دامین آتوریتی و پیج آتوریتی آشنا می‌کنند و اگر شما به حوزه سئو علاقه‌مند هستید باید این دو اصطلاح را به‌خوبی بشناسید.

پیج آتوریتی معیاری است که سایت ماز با توجه به الگوریتم‌ها و معیار خود؛ به یک صفحه ارائه می‌دهد. به آن معنا است که تمامی جوانب یک سایت را به‌خوبی مورد بررسی قرار داده. از طرفی هم با توجه کردن به نتایج نیز امتیاز مورد نظر خود را ارائه خواهد داد.

دامین آتوریتی به آدرس اصلی سایت داده می‌شود. یعنی آن که شما با URL  اصلی دامنه سایت خود می‌توانید به‌خوبی رنک و دامین آتوریتی آن را مشاهده کنید. برای اینکه بفهمید که دامین آتوریتی سایت شما چقدر است؛ کافی است که به سایت ماز مراجعه کرده و با بخش بررسی دامنه سایت می‌توانید از مقدار دامین آتوریتی سایت خودتان مطلع شوید.

ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد آموزش افزایش دامین آتوریتی را برای شما ارائه دهیم. قابل ذکر است که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی ارائه می‌شود که شما اگر به آن‌ها توجه کنید قطعاً که می‌توانید افزایش دامین آتوریتی داشته باشید.

زمانی که شما سایتی را ایجاد می‌کنید( در ابتدای طراحی سایت) اگر بخواهید دامین آتوریتی را بررسی کنید، عدد آن 1 است. قابل توجه است که رساندن آن به عدد 20 ابتدا می‌تواند آسان باشد. در صورتی که می‌خواهید از عدد 20 بالاتر باشد قطعاً که فعالیتی سخت خواهید داشت.

برای افزایش دامین آتوریتی سایت خودتان بهتر است که از بخش‌های بعدی که مهم‌تر هستند بهتر استفاده و نکته برداری مناسبی هم داشته باشید.

روش افزایش دامین آتوریتی سایت

اهمیت دامین آتوریتی سایت :

بهتر است که در ابتدا به اهمیت دامین آتوریتی سایت بپردازیم. فرض کنید که شما می‌خواهید در سایتی رپورتاژ بروید( برای افزایش بهبود رتبه سایت) قطعاً که یکی از عوامل مهم در انتخاب سایت مقصد؛ بالا بودن دامین آتوریتی سایت است.

دامین آتوریتی یک سایت مشخص می‌کند که میزان تعداد صفحات و اینکه چقدر روی دامنه و اعتبار آن کار شده است. پیشنهاد می‌شود که اگر شما به‌عنوان یک فردی که می‌خواهید سایت خودتان را ایجاد کنید با آموزش افزایش دامین آتوریتی قطعاً آشنا باشید.

هر چقدر بتوانید دامین آتوریتی سایت خودتان را افزایش دهید به نفع شما است. زیرا این موضوع جنبه تجاری برای شما هم به ارمغان خواهد آورد.

فرض بر این داشته باشید که ترافیک روزانه سایت شما بالا رفته. حال می‌توانید به‌عنوان یک سایت مرجع  برای دریافت رپورتاژ  از سایت‌های دیگر اقدام کنید. قطعاً که این مورد برای شما هزینه های خوبی را به ارمغان می آورد و از طرفی هم شما برای دست یافتن به این هدف باید دامین آتوریتی و پیج آتوریتی بالایی هم داشته باشید.

اما ذکر یک نکته مهم: شما برای دریافت پروژه های سئو سایت خود باید به کارفرما بگویید که آیا می‌خواهند این افزایش دامین داشته باشند یا خیر. قطعاً که این اعداد و ارقام توسط سایت ماز ارائه می‌شود و بهتر است که این موضوع را به کارفرما بگویید.

آموزش افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی :

تا به الان با موضوعات متعددی رو به رو شده‌اید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به‌صورت تخصصی به آموزش افزایش دامین آتوریتی بپردازیم. قابل ذکر است که در این بخش آموزش افزایش دامین آتوریتی به‌صورت نکات و پیشنهادات ارائه می‌شود.

این موارد عبارت اند از:

  • تولید محتوا سئو شده: یکی از موارد مهم در آموزش افزایش دامین آتوریتی تولید محتوا سئو شده ست.

حتماً شما هم شنیده‌اید که محتوا بخش بلاگ سایت و یا محتوای خود سایت پادشاه بوده و سئو صفحات با آن جان می‌گیرد. شما به‌عنوان یک مدیر سایت باید تقویم تولید محتوا داشته باشید.

به‌عنوان مثال حوزه سایت شما در محور آموزش فتوشاپ است. ابتدایی کار شما تحقیق کلمات کلیدی خواهد بود.

یعنی علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی، باید موضوعاتی که بسیار پر سرچ هستند را در بخش بلاگ ارائه دهید. به‌عنوان مثال می‌توانید ترفند استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ را در بخش بلاگ سایت خود ارائه دهید.

حال نوبت سئو کردن محتوا رسیده است. استفاده از کلمات کلیدی به تعداد مناسب( برای محتوای 1000 کلمه ایی حداقل 6 بار و برای محتوای 2000 کلمه 12 الی 15 بار تکرار)

استفاده از تیتر های مناسب( با استفاده از کلمات کلیدی) و در طول محتوا استفاده کردن از کلمات کلیدی مترادف از جمله مواردی است که به سئو محتوا سایت شما به‌خوبی کمک می‌کند و بهتر است که شما از آن‌ها نیز بهره برداری کنید.

نکته: پیشنهاد می‌شود که تقویم محتوایی داشته باشید. یعنی آن که شما مثلاً در ماه قرار است که 15 محتوا در سایت درج دهید. بهتر است که نظم درج دادن محتوا یک روز در میان باشد، این نظم برای سئو مناسب است. نه اینکه 3 محتوا در یک روز در سایت درج داده شود.

لینک سازی داخلی و تأثیر افزایش دامین آتوریتی :

علاوه بر محتوای سئو شده دیگر چه چیزی سبب افزایش دامین آتوریتی می‌شود؟ آیا فقط باید تولید محتوا برای سایت داشته باشیم؟

قطعاً که خیر. تولید محتوا زمانی به نفع سایت است که در آن لینک سازی داخلی انجام شود. به‌عنوان مثال شما یکی از صفحات سایت خودتان را صفحه هدف قرار می‌دهید. در راستای آن صفحه در بخش بلاگ مقاله ایی منتشر کرده و روی کلمه کلیدی اصلی به صفحه هدف لینک سازی انجام می‌دهید.( البته که می‌توانید به چندین صفحه هم لینک سازی کنید)

این گونه از لینک سازی‌ها در آموزش افزایش دامین آتوریتی بسیار اهمیت داشته و مهم است.

نکته مهم آن است که شما می‌توانید در صفحه اصلی سایت خودتان نیز لینک سازی انجام دهید. فرض کنید که سایت شما 3 ماه است که اعتبار داشته است. اینکه شما می‌توانید یک محتوای 1000 کلمه ایی در مورد خود سایت در صفحه اصلی درج داده. از طرفی هم در آن محتوا سر تیترهایی در رابطه با صفحات هدف سایت درج دهید.

حال در پاراگراف همان بخش‌ها اگر شما لینک سازی مناسب به صفحات هدف داشته باشید قطعاً که این اعتبار رد و بدل خواهد شد.

بهترین روش برای افزایش دامین آتوریتی

لینک سازی خارجی و تأثیر آن بر روی دامین آتوریتی و پیج آتوریتی :

در بخش قبلی از آموزش افزایش دامین آتوریتی لینک سازی داخلی عنوان شد. در این بخش به موضوع حساسی تحت عنوان لینک سازی خارجی خواهیم پرداخت. اما لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟

زمانی که از یک سایت خارجی به سایت خودتان لینکی داده می‌شود؛ به این فعالیت لینک سازی خارجی گفته می‌شود. اما این موضوع چرا اهمیت دارد؟

فرض کنید که یک سایت معتبر که بسیار برند خوبی هم دارد، به یکی از صفحات سایت شما لینک می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود که گوگل این لینک را بررسی و در نهایت به سایت شما برخورد کند.

حتماً صفحه شما ارزشی داشته است که سایت دیگر به شما لینک داده، این موضوع سبب افزایش دامین آتوریتی سایت شما خواهد شد.

رپورتاژ نیز جزء لینک سازی خارجی محسوب می‌شود. شما به سایت‌های درج کننده رپورتاژ هزینه ایی را می‌دهد که محتوای که جنبه اطلاعاتی یا تبلیغاتی سایت شما را دارد و به‌واسطه آن لینک سازی انجام می‌شود.

این روشی مهم از آموزش افزایش دامین آتوریتی که می‌توانید از آن نهایت بهره را کسب کنید.

برای کدام صفحات سایت بک لینک بزنیم ؟

یکی از سؤالات مهم دانشجویان دوره سئو در مورد بک لینک زدن برای صفحات سایت است. برخی از افراد بر این باور هستند که باید برای تمامی صفحات سایت بک لینک زد در صورتی که اصلاً این‌گونه نیست.

شما می‌توانید برای صفحات اصلی و صفحات محصول و صفحات مهم بخش بلاگ خود نیز بک لینک بزنید. این نوع از صفحات سایت شما مهم هستند و اینکه اگر روی سئو آن و لینک سازی داخلی و خارجی فعالیت داشته باشید؛ قطعاً که رنک خوبی هم خواهید گرفت.

نکته حائز اهمیت در مورد بک لینک زدن آن است که سعی کنید که برای این موضوع نزدیک‌ترین سایتی که مربوط به حوزه سایت شما است را انتخاب کنید.

به‌عنوان مثال اگر سایت شما آموزشی است و اگر شما یک سایت خبری خارجی که اصلاً مربوطه به حوزه فعالیت شما نیست را انتخاب کنید، قطعاً که لینک سازی در آن سایت‌ها سبب اسپم شدن لینک‌ها خواهد شد.

اسپم شدن تأثیر منفی روی سئو سایت دارد؛ اگر لینکی داشتید که اسپم است؛ بهترِ که هر چه سریع‌تر به سرچ کنسول سایت خودتان بروید و به‌اصطلاح که آن‌ها را دیساوو کنید.

برای دیساوولینک کافی است که URL لینک‌هایی که اسپم هستند را در یک فایل ذخیره کردن و آن فایل را در بخش دیساوولینک سرچ کنسول بارگذاری کنید.

افزایش قدمت دامنه و سرعت سایت سبب بهبود پیج آتوریتی :

یکی از موارد پایه که برای سئو سایت هم مهم است قدمت دامنه و سرعت سایت است.

شما اگر می‌خواهید که یک سایت برای کسب و کار خودتان داشته باشید بهتر است که دامنه با قدمت بالا تمدید کنید. به‌عنوان مثال شما برای خریداری کردن یک دامنه می‌توانید که مدت زمان 1 سال الی 5 سال را خریدارید کنید.

پیشنهاد ما به شما آن است که 5 سال را انتخاب کنید. به این دلیل که تفاوت قیمت زیادی هم ندارند و البته که به نفع سئو سایت هم خواهد بود.

موضوع دیگر سرعت سایت است که امروزه برای الگوریتم‌های گوگل بسیار مهم‌تر بوده و این که شما به‌عنوان یک سئوکار باید همیشه سرعت سایت را بهبود ببخشید.

ابتدا برای اینکه بدانید که سرعت سایت شما مناسب است یا نه بهتر است که سایت جی تی متریکس رجوع کنید.( یکی سایت‌هایی که امروزه برای بررسی سرعت سایت بسیار باب شده است و اینکه شما می‌توانید با وارد کردن آدرس صفحه، سرعت آن را بررسی کنید)

در صورتی که میزان سرعت سایت پایین‌تر 80 درصد بود؛ بهتر است که هر چه سریع‌تر به سراغ آموزش افزایش سرعت سایت بروید.

ترفند افزایش پیج آتوریتی سایت

فعالیت داشتن در شبکه‌های اجتماعی :

یکی دیگر از موارد مهم آموزش افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی قطعاً که استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

توییتر، فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و… از جمله شبکه‌های اجتماعی معروف هستند.

زمانی که شما یک محتوای جدیدی در سایت بارگذاری کردید می‌توانید چند ساعت بعد نیز در شبکه‌های اجتماعی چکیده ایی از این محتوا را بارگذاری کنید به همراه تصاویر بسیار جذاب.

اما نکته مهم آن است که شما در هر پشت از شبکه ای اجتماعی خود به صفحه مربوطه در سایت خودتان نیز لینک بدهید.( غوغای سوشال سیگنال بر روی سئو سایت شما و تأثیر عالی آن)

به برندینگ سایت توجه کنید :

یکی دیگر از عوامل مهم در آموزش افزایش دامین آتوریتی قطعاً برند شدن سایت است. شما برای افزایش دامین آتوریتی سایت خود می‌توانید روی برند شدن سایت نیز ابتدا کار کنید.

قبل از هر چیزی شما می‌توانید برند سازی را از شبکه‌های اجتماعی شروع کنید. تولید محتوا به‌صورت مکرر در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند سبب بیشتر دیده شدن آن شود. البته که هر چقدر نام سایت و برند کاری شما بیشتر دیده شود. قطعاً که برخی از افراد آن را سرچ کرده و وارد سایت شما هم خواهند شد.

این موضوع همان برند سازی است که بسیاری از سایت‌های بزرگ روی آن سرمایه گذاری زیادی انجام می‌دهد.

جمع بندی افزایش دامین آتوریتی سایت :

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت نیاز آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

در انتهای مطلب بهتر است که چند نکته مهم را بارگذاری کنیم.

تولید محتوا برگ بنده سایت است. شما بهتر است که کلمات کلیدی مشخصی برای تولید محتوای خود و از طرفی هم در انتشار آن‌ها نیز نظم را رعایت کنید. به‌عنوان مثال درج دادن محتوا یک روز در میان.

لینک سازی خارجی و داخلی اصلاً فراموش نشود. زمانی که لینک سازی داخلی سایت شما قدرت گرفت بعد به سراغ لینک سازی خارجی سایت بروید.

لینک سازی خارجی عموماً هزینه بردار خواهد بود. به‌عنوان مثال درج دادن رپورتاژ در سایت‌های مطرح و گرفتن بک لینک از آن‌ها به‌واسطه هزینه ایی قابل انجام خواهد بود.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *