هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

تکنیک های ناب و اصول آموزش سرمایه گذاری در ایران

آموزش سرمایه گذاری

اگر می خواهید سرمایه گذاری و مبانی سرمایه گذاری را یاد بگیرید، هزاران دوره در دسترس است ، بنابراین امیدواریم با تمرکز بر دوره هایی که به نظر ما بیشتر برای یک سرمایه گذار متوسط ​​مفید هستند و تکنیک های سرمایه گذاری مفید را آموزش  می دهند ، در زمان شما صرفه جویی شود. منظور از « سرمایه گذار متوسط» چیست :
شما دکترای ریاضی ندارید.
شما زمان و هزینه زیادی برای سرمایه گذاری و سرعت گرفتن در آن ندارید.
شما سابقه ای در بانکداری سرمایه گذاری یا مدیریت صندوق ندارید و یک سرمایه گذار پیچیده یا حرفه ای نیستید.

ما دوره های آموزش سرمایه گذاری را به دوره های مربوط به سرمایه گذاری طولانی مدت محدود کرده ایم. این به این معنی است که ما هر دوره ای را که متمرکز بر برنامه های تجارت روزانه سریع ثروتمند شدن باشد از مطالعه حذف کرده ایم. تلاش برای پیش بینی کوتاه مدت برای بازار قمار است نه سرمایه گذاری. ما هیچ دوره ای در مورد تجزیه و تحلیل فنی که فاقد ارزش باشد را شامل نکرده ایم.

اگر مایلید آموزش سرمایه گذاری را به صورت چند تکه یاد بگیرید می توانید از بسیاری از منابع عالی قطعاتی را که باید بدانید را انتخاب کنید. اما مسئله این است که شما نمی دانید چه چیزی باید بدانید و منابع یادگیری از کیفیت متغیری برخوردار هستند. ما امیدواریم که این کار باعث صرفه جویی در وقت شما شود.

آموزش سرمایه گذاری

نهنگ اقتصاد باز 252 : بازارهای مالی

اگر فقط به یک دوره رایگان نگاه می کنید ( فقط استفاده نکنید ، تا جایی که می توانید استفاده کنید!) باید این دوره باشد. رابرت شیلر در امور مالی یک نهنگ اما همانطور که خواهید دید بسیار فروتن است. اگر عادت دارید مردان فریاد زنی که می خواهند چیزهایی را به شما بفروشند را ببینید بسیار تازه کننده است. برخی از مطالب در اینجا کمی آکادمیک است به همین دلیل ما کل دوره را برای همه توصیه نمی کنیم اما برای درک بیشتر گفته های او به هیچ ریاضیاتی احتیاج ندارید.
در دوره های آموزش سرمایه گذاری برای امور مالی رفتاری و نقش روانشناسی ابتدا این ویدئو را ببینید چون این موضوع تخصصی شیلر است و هیچ کس نمی تواند آن را بهتر توضیح دهد. شیلر در اوایل دهه 1980 وقتی اظهار داشت که بازارها منطقی نیستند ( یا اینکه در اصطلاحات مالی کارآمد نیستند) باعث خشم شد. دلیل اساسی این بی منطقی این است که بازارها به رفتار انسان بستگی دارند و انسان منطقی نیست. این روزها امور مالی رفتاری جریان اصلی و یکی از تکنیک های سرمایه گذاری اصلی است. اگر می خواهید در این زمینه عمق بیشتری پیدا کنید به کتاب سرخوشی غیر منطقی نوشته شیلر نگاهی بیندازید.

کلاس های آموزش سرمایه گذاری در بورس

در جایی از دوره آموزش سرمایه گذاری او توضیح می دهد یک شرکت چیست ، نقش سهامداران ، هیئت مدیره و مدیر عامل، وی توضیح می دهد که چگونه از دیدگاه یک شرکت دلیل انتشار سهام آنها افزایش سرمایه سهام است و او سرمایه بازار ، سود سهام ، خریدهای مجدد سهام ، کاهش ارزش سهام و تفاوت بین سهام عادی و ممتاز را پوشش می دهد.
سیاست های پولی مقدمه ای عالی در مورد بانک های مرکزی ، ریشه و تاریخچه آن­ها ، نرخ وجوه فدرال ، هدف گذاری شده توسط کمیته بازار آزاد فدرال است و حفظ نیازهای ذخیره و سرمایه مورد نیاز که به عنوان ابزاری برای ورشکستگی بانک ها استفاده می شود را توضیح می دهد. شیلر همچنین در مورد چگونگی رویکردهای نظارتی می تواند از بحران های بانکی در آینده جلوگیری کند.

آکادمی خان | Khan Academy

وب سایت خان بنیانگذار آن سلمان خان میباشد فقط برای کودکان نیست بلکه شامل مطالبی است که تا سطح درجه و فراتر از همه با استفاده از روایت دوستانه در کنار نمودارهای دستی و محاسبات روی تخته سیاه الکترونیکی توضیح داده شده است. ما فکر می کنیم برای آموزش سرمایه گذاری با اهداف سرمایه گذار منفعل بلند مدت موضوعات زیر مفید هستند:

بازارهای مالی و سرمایه ای 

بهره مرکب: شما باید ترکیب را درک کنید بنابراین بخش های « مبانی بهره مرکب» و « مبانی بهره» و « ارزش فعلی» بسیار مفید هستند.
تورم: تورم برای سرمایه گذاران بلند مدت و همچنین درک اینکه بانک های مرکزی چه کاری انجام می دهند بسیار مهم است. کل موضوع قابل انجام است و موضوع شامل اصول تورم ، سناریوهای تورم ، بازده واقعی و اسمی ، استفاده از ظرفیت و تورم است.
سهام و اوراق قرضه: مقدمه سهام و اوراق قرضه را مقایسه می کند که مکان خوبی برای شروع است اما بخش بسیار مفید در مورد ارزیابی سهام « معیارهای شرکت و ارزیابی» دارد. ارزش این را دارد که وقت خود را برای شنیدن فیلم ها و انجام تمرینات انجام دهید زیرا به شما نشان می دهد که بر اساس درآمد و ترازنامه گزارش شده سهام ارزان یا گران است.
وسایل آموزش سرمایه گذاری ، بیمه و بازنشستگی: اگر می خواهید بودجه و ETF را درک کنید مفید است. برخی از آن ها ایالات متحده محور هستند مانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک و 401K  که یک حساب بازنشستگی ایالات متحده است اما ایده کلی صندوق به خوبی توضیح داده شده است.
پول ، بانکداری و بانک های مرکزی: بانک های مرکزی می­توانند قیمت دارایی ها به ویژه اوراق قرضه را تحت تاثیر قرار دهند بنابراین پرداخت به آن ها برای پرداختن به این است که چه کاری انجام می دهند و چرا آن ها این کار را انجام می دهند. بخش های زیادی وجود دارد که مهم­ترین آنها عبارتند از : « خزانه داری (بدهی دولت)» که بدهی دولت ایالات متحده ، « اثر چند برابر و عرضه پول» و « بانکداری ذخیره کسری» را توضیح می دهد که ممکن است شما را بترساند.

 انواع آموزش سرمایه گذاری در بورس

اقتصاد کلان

تولید ناخالص داخلی: این مورد در رسانه ها مدام ذکر می شود و اگر در دراز مدت سرمایه گذاری کنید باید معنای آن را به عنوان یکی از مبانی سرمایه گذاری و بر اساس دوره های آموزش سرمایه گذاری بفهمید. بخش « اجزای تولید ناخالص داخلی» و « تولید ناخالص داخلی واقعی و اسمی» عالی هستند و اگرچه بر اساس اقتصاد ایالات متحده تولید می شوند حسابداری تولید ناخالص داخلی ما مشابه است.
تورم: تمام این بخش ها ارزش بررسی دارد. « اندازه گیری هزینه های زندگی – تورم و شاخص قیمت مصرف کننده» ، «بازده واقعی و اسمی» ، « تورم»، « سناریوهای تورم و تورم»، « منحنی فیلیپس: تورم و بیکاری»
ارز و تجارت: در صورت ایجاد عدم توازن بزرگ در تجارت ، این موضوعات می تواند به بحران هایی منجر شود ، بنابراین احتمالا ارزش درک دارد اما اهمیت آن از تولید ناخالص داخلی و تورم کمتر است. دارای دو بخش « تراز پرداخت – حساب جاری و حساب سرمایه» و « ذخایر ارزی» است.

یودمی

« مفاهیم اساسی سرمایه گذاری» توسط موسسه سواد مالی ، پگی چان این یک دوره مقدماتی آموزش سرمایه گذاری در مورد مفاهیم و تکنیک های سرمایه گذاری پایه است که درباره مفاهیم سرمایه گذاری زیر اطلاعات کسب می کنید:
اهداف سرمایه گذاری
معامله بازگشت-ریسک
استراتژی های سرمایه گذاری
مفاهیم فرعی در آموزش سرمایه گذاری شامل:
آنچه قبل از سرمایه گذاری باید بدانید
درک اهداف سرمایه گذاری شما
درک افق سرمایه گذاری شما
مراحل زندگی یک فرد
ریسک بازار در مقابل ریسک خاص
بازگشت سرمایه گذاری
متنوع سازی نمونه کارها
تخصیص دارایی ها
زمان بندی بازار
محدودیت در سرمایه گذاری
استراتژی ها

مخاطب هدف: بزرگسالان شاغل

آموزش عوامل مهم در سرمایه گذاری

مرکز آموزش سرمایه گذاری مورنینگ استار

اگر می خواهید در صندوق ها سرمایه گذاری کنید مورنینگ استار یک منبع عالی است. تیم های آنالیزور وقت خود را صرف تحقیق دقیق در مورد صندوق های سرمایه گذاری و دادن امتیاز به آنها می کنند. به علاوه اخبار ارائه می دهد و دارای یک مرکز یادگیری عالی است. مرکز آموزش دارای یک کتابخانه عظیم از مقالات و اخیرا فیلم هایی است که سهام ، اوراق قرضه و وجوه را توضیح می دهد و نحوه استفاده از آن ها برای ایجاد نمونه کارها را توضیح می دهد. مطالب قدیمی عمدتا به صورت مقالات متنی است ، بنابراین کمی خشک است ، اما دارای استاندارد بسیار بالا و بسیار جامع است.

در واقع ساختار مرکز یادگیری کمی ناقص است. ما مجبور شدیم بارها و بارها به Google برویم و « مرکز یادگیری مورنینگ استار» را جستجو کنیم تا مجددا مقالات ظاهر شوند. با جستجو می توانید مقالات را با عنوان پیدا کنید و موارد زیر مفید است :

کلاس سرمایه گذاری : وجوه قابل معامله در بورس ETF و مزایا و معایب آنها را توضیح می دهد.
کلاس سرمایه گذاری: صندوق چیست؟ چه کسی بهتر از مورنینگ استار برای پاسخ به این سوال؟ مکانیک و مزایای سرمایه گذاری در صندوق ها را توضیح می دهد. همچنین توضیح مفیدی درباره ارزش دارایی خالص دارد.

آموزش سرمایه گذاری در کلاس درس: مدت زمان اوراق قرضه اگر در اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنید مفهوم مدت زمان  بسیار مهم است که به سادگی توضیح داده می شود.
آنچه در صندوق جستجو می شود ، وجوه شاخص ، صندوق های وجوه و صندوق های چرخه عمر را توضیح می دهد.
کلاس سرمایه گذاری: ساخت نمونه کارها نحوه انتخاب دارایی ها برای ساخت نمونه کارها. ظاهرا در مورد چیزی بنام « زمین چربی» صحبت می شود که مرتبط با بیس بال است اما ایده این است که شما منتظر خرید بهترین شرکت ها با قیمت مناسب باشید. اما همچنین توضیحاتی در مورد خطر سیستماتیک و غیر سیستماتیک ، به حداقل رساندن گردش سهام ، استفاده از وجوه در نمونه کارها و جلوگیری از تمرکز بخش دارد.
آلفا چیست؟ و چرا باید از آن مراقبت کنید؟ آن ها فیلم های اخیر « از متخصص بپرسید» ، جایی که اما وال ، سردبیر ارشد در مورنینگ استار ، از متخصصان سوالات خاصی می پرسد را دارند. در اینجا او با یک استراتژیست تخصیص دارایی مصاحبه می کند و می پرسد معنی آلفا چیست و چرا مهم است و برخی از دیدگاه های جالب را ترسیم می کند.

پنج درس آموزش سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران جدید پیوند به پنج فیلم که توضیح می دهد « چرا شما نمی توانید سرمایه گذاری نکنید» ، « چگونه برای اولین بار سرمایه گذاری را شروع کنیم» ، « چگونه یک نمونه کار سرمایه گذاری بسازیم» ، « چطور برای بازنشستگی پس انداز کنیم» و « نحوه سرمایه گذاری در پست بازنشستگی».

آموزش سرمایه گذاران پیشتاز

ونگارد تامین کننده صندوق های انفعالی کم هزینه فوق العاده موفق ایالات متحده است. این کشور همچنین دارای منابع عالی آموزشی متناسب با فلسفه سرمایه گذاری خاص خود است که با فلسفه سرمایه گذاری ما نیز مطابقت دارد ( تکنیک سرمایه گذاری : برای بلند مدت سرمایه گذاری کنید ، هزینه ها را از طریق وجوه منفعل ارزان قیمت پایین نگه دارید و برای کاهش ریسک انواع مختلف دارایی را متنوع کنید).

آنچه در مورد صفحات آموزش سرمایه گذاران ونگارد بسیار جالب است این است که ساختار آن ها بسیار واضح است اما فقط در سایت ایالات متحده وجود دارد. توجه داشته باشید که چگونه تحقیقات مقدماتی را ارائه می دهند ، اگر می خواهید کمی عمیق تر شوید ، آن ها به تحقیقات پیشتاز پیوند می خورند. پنج بخش عبارتند از:

شروع به سرمایه گذاری بعد از اتمام دوره آموزش سرمایه گذاری

برنامه ها و ریسک های سرمایه گذاری در: اولین قدم این است که بدانید چه چیزی را می خواهید به انجام برسانید.
هدف خود را به یک برنامه سرمایه گذاری تبدیل کنید.
چگونگی ارتباط ریسک ، پاداش و زمان را دریابید.
به تحقیق مراجعه کنید: ایجاد اهداف سرمایه گذاری شفاف و مناسب.
از تخصیص و تنوع دارایی اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که این مفاهیم مهم را درک کرده اید.
از طریق تنوع بخشی از خود محافظت کنید.
همان طور که در طی آموزش سرمایه گذاری بیان می شود با تخصیص دارایی خود شروع کنید.
ایجاد یک تخصیص دارایی مناسب با استفاده از وجوه متنوع.
اهمیت هزینه ها: شما می توانید میزان هزینه های سرمایه گذاری خود را کنترل کنید.
اجازه ندهید هزینه های زیاد بازده شما را بخورد.
یکی از مبانی سرمایه گذاری ها این است: به حداقل رساندن هزینه ها.

انتخاب سرمایه گذاری ها

در کلاس های آموزش سرمایه گذاری برای قسمت دارایی ابتدا تصمیم بگیرید که در چه چیزی سرمایه گذاری می­کنید: سهام ، اوراق قرضه ، پول نقد یا انواع دیگر سرمایه گذاری ها.
از سهام برای افزودن فرصت رشد استفاده کنید.
برای درآمد و ثبات از اوراق قرضه استفاده کنید.
درباره همه گزینه های سرمایه گذاری خود بیشتر بدانید.
در مورد صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، ETF  و اوراق بهادار منفرد تحقیق کنید و سپس در مورد نحوه سرمایه گذاری تصمیم بگیرید. با صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ETF (صندوق های قابل معامله در آموزش بورس) شروع کنید. اگر می خواهید سهام و اوراق قرضه جداگانه اضافه کنید.
طبق دانسته های خود طی دوره های آموزش سرمایه گذاری بین صندوق ها و اوراق بهادار فردی انتخاب کنید.
نحوه تصمیم گیری در مورد صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا ETF مورد نظر خود را مشاهده کنید.
نحوه یافتن سهام یا اوراق قرضه منفرد را مشاهده کنید.
هزینه های سرمایه گذاری بیابید و بدانید برای انواع سرمایه گذاری هایی که انتخاب می کنید با چه هزینه هایی روبرو خواهید شد.
هزینه های انواع مختلف سرمایه گذاری ها را مشاهده کنید.

تجارت بصورت آنلاین

این بخش در مورد حساب کارگزار وان گارد صحبت می کند. اگر بعد از تحصیل نیستید ، مهم نیست.

مبانی سرمایه گذاری :
درک مالیات
مدیریت نمونه کارها
موفقیت در سرمایه گذاری ممکن است نزدیکتر از چیزی باشد که فکر می کنید.
عملکرد و توازن مجدد مدیریت موفقیت آمیز سرمایه گذاری های شما به معنای انجام چند کار اساسی است.
این استراتژی های سرمایه گذاری هوشمند را دنبال کنید:
حفظ دیدگاه و انضباط طولانی مدت
بازارهای سهام و اوراق بهادار: به دست آوردن دانش اولیه طی کلاس های آموزش سرمایه گذاری در مورد بازارهای مالی ممکن است به شما کمک کند تا نوسانات را در منظر خود حفظ کنید.
درباره بازارهای مالی بیشتر بدانید.
برای سرمایه گذاران پیشرفته: بررسی روند اقتصاد جهانی
برنامه ریزی املاک: اطمینان حاصل کنید که وراث شما از موفقیت سرمایه گذاری شما به روشی که می خواهید بهره مند می شوند.

بهترین مکان برای سرمایه گذاری چیست؟

حال که با قسمت های مختلف یک سرمایه گذاری آشنا شدید، احتمالا سوال هایی همانند سوال هایی که در ادامه پرسیده می شود، برای شما پیش خواهد آمد که بهترین جا برای سرمایه گذاری در سال 1401 چیست یا بهترین سرمایه گذاری با پول کم در 1401 چیست؟ بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان در سال 1401، بهترین سرمایه گذاری در ایران در سال 2022، سرمایه گذاری با سود بالا و …. این ها سوالاتی هستند که هر کسی ممکن است برای سرمایه گذاری از خودش بپرسد.

ریسک و بازدهی را در نظر داشته باشید

وقتی می خواهید یک سرمایه گذاری را انجام دهید، این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه سرمایه گذاری شما دارای بازدهی بالاتری باشد، احتمالا از ریسک بالاتری نیز برخوردار است. یعنی در واقع شما ممکن است برای گرفتن یک سود بالا، ضرر نیز بدهید. بنابراین باید همیشه به صورت متداوم آموزش هوش مالی و هوش مالی خود را تقویت کنید تا بتوانید یک تصمیم مناسب بگیرید. این مثال را برای شما بزنم تا هرچه بهتر بتوانید موضوع را متوجه شوید، فرض کنید یک کسی که 4 سال پیش با استفاده از آموزش اینستاگرام و همچنین در کنار آن آموزش سئو پیج اینستا و سایت خود را راه اندازی کرده بود، توانست در دوران مربوط به قرنطینه و کرونا، فروش و پول بسیار خوبی به دست آورد. این یک نمونه از هوش مالی بالا است که با یک سرمایه گذاری خوب، توانست پول خوبی به دست آورد.

مکان های مناسب برای سرمایه گذاری

در شروع هر سال افراد به دنبال بهترین مکان برای سرمایه گذاری می گردند. در یکی دو سال گذشته افراد از بورس به عنوان یک منبع عالی برای سرمایه گذاری یاد می کردند. اما از آنجایی که هنوز حجم نقدینگی مناسبی به این بازار وارد نشده است خیلی نمی توان این بازار را مکان مناسبی برای سرمایه گذاری دانست مگر اینکه در ادامه سال اتفاقاتی بیفتد و این بازار جزو بازارهای پر رونق شود.

بازارهای مختلفی نظیر بازار آتی و سکه، بازار خودرو، بازار دلار، بازار مسکن، بازار طلا و … وجود دارد که هر کدام می توانند به نوبه خود برای سرمایه گذاری مناسب باشند. در نظر داشته باشید، سرمایه گذاری به این منظور نیست که در 3 ماه به شما نتیجه بدهد بلکه منظور از سرمایه گذاری، یک کار بلند مدت است که زمان آن حداقل بالای یک سال باشد. با توجه به وصعیتی که در 5 سال گذشته بوده است، سرمایه گذاری در بورس می تواند گزینه مناسبی باشد و در کنار آن، بازار ارز دیجیتال نیز هست که جزو روش های سرمایه گذاری نوین است و می توانید از آن برای سرمایه گذاری استفاده کنید. می توانید برای یادگیری روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، به صفحه آموزش ارز دیجیتال مراجعه کنید.

به صورت کلی باید همیشه انواع بازارها را رصد کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و همچنین بتوانید در بهترین موقعیت و فرصت به بازارهای نوظهور و جدید کوچ کنید. آن وقت است که می توانید یک سرمایه گذاری بسیار مناسب و عالی داشته باشید.

منبع : برتر آموز