هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی ابزار حذف پس زمینه تصاویر + برتر آموز

ابزار حذف پس زمینه تصویر + ابزار آنلاین و آفلاین

دسته بندی : فناوری
1402/07/05

برخی اوقات ممکن است که شما تصویری داشته باشید که پس زمینه نامناسب آن باعث افت جذابیت آن شده باشد، در این مواقع باید چه کاری انجام داد؟ بهتر است که شما هر چه سریعا پس زمینه تصویر را حذف کنید. در این مقاله به صورت صفر تا صد برای شما ابزار حذف پس زمینه آنلاین و آفلاین را معرفی کرده ایم.

شاید برای شما دوستان پیش آمده باشد که بخواهید پس زمینه تصویری را تغییر دهید و یا به صورت کلی بخواهید که بخش از پس زمینه تصویر را حذف کنید. در این مواقع ابزار حذف پس زمینه تصویر به شما کمک خواهد کرد و شما می‌توانید به کمک این ابزار ها به راحتی پس زمینه تصاویر خودتان را پاک کنید. پس زمینه‌ها برخی از اوقات می‌توانند باعث جذابیت تصاویر شوند و در برخی دیگر از مواقع ممکن است که زیبایی تصاویر شما را کاهش دهند. (به‌عنوان مثال، شما زمانی که در طبیعت عکاسی می‌کنید قطعاً که پس زمینه تصاویر باعث افزایش جذابیت تصویر خواهد شد و لزومی به حذف پس زمینه نیست ولی در برخی از اوقات ممکن است که شما تصویر سوژه را بخواهید و به این منظور پس زمینه را حذف و سفید کنید.

ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که به صورت صفر تا صد به معرفی ابزار حذف پس زمینه تصویر بپردازیم و شما را با انواع ترفندهای خاص حذف پس زمینه آشنا کنیم. اما چه زمانی باید پس زمینه تصاویر را حذف کنیم؟ کلاً برای چه تصاویری حذف پس زمینه واجب است؟

دوستان عزیز فرض کنید که شما می‌خواهید یک محصولی را به فروش برسانید و یا آن که تصویر محصول را در شبکه اجتماعی و یا سایت به فروش برسانید. تصاویر محصول همیشه باید با پس زمینه سفید به کاربران نشان داده شوند (البته وابسته به نوع محصول). اگر به سایت‌های فروشگاه رجوع کرده باشید، قطعاً که اکثر تصاویر محصولات آن‌ها با پس زمینه سفید نمایش داده می‌شود. (به‌نوعی پس زمینه تصاویر را برش زده‌اند با کمک ابزار حذف پس زمینه تصویر و سپس آن‌ها را آپلود کردند) دوستان عزیز بهتر است بدانید که فروش محصول از طریق سایت هم اصلاً سخت نیست و شما با تسلط بر روی دانش سئو و با سپری کردن دوره آموزش سئو می‌توانید یک سایت را به درآمد برسانید.

ابزار حذف پس زمینه تصویر به چند دسته تقسیم می‌شوند ؟
شما برای حذف بک گراند تصاویر می‌توانید به چندین روش اقدام کنید که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت. روش اول برای حذف بک گراند تصاویر، استفاده از سایت‌ها آنلاین است. یعنی سایت‌هایی وجود دارند که شما با وارد شدن به آن‌ها کافی است که تصاویر مورد نظر خودتان را آپلود کرده و سپس منتظر بمانید که پس زمینه تصویر را برای شما حذف کند. (این گونه از ابزارهای آنلاین همیشه با خطا هم می‌تواند رو به رو شود. مثلاً شما تصویر مورد نظر را آپلود کردید و اگر سوژه اصلی تصویر بزرگ باشد، این ابزار به هنگام برش بک گراند با مشکل رو به رو خواهد شد و به‌خوبی نمی‌تواند پس زمینه را حذف کند)

دسته دوم ابزار حذف پس زمینه تصویر نرم افزار هستند. استفاده از نرم افزار حذف بک گراند تصویر کاملاً به صورت آنلاین بوده و از فقط از شما کمی زمان خواهد گرفت. به‌عنوان مثال شما در نرم افزار فتوشاپ می‌توانید بک گراند تصاویر را حذف کنید. کافی است که ابتدا آموزش فتوشاپ را فرا گرفته و سپس تصویر را آپلود و دور تا دور سوژه اصلی را برش داده و پس زمینه سفید انتخاب کنید. (به همین راحتی می‌توانید به صورت کلی سوژه را از بک گراند جدا کنید و یا به‌نوعی پس زمینه تصاویر سایت خودتان را حذف کنید) اصلاً نگران نباشید در بخش بعدی به صورت مفصل انواع روش و ابزار حذف پس زمینه تصویر (آنلاین و آفلاین) مورد بررسی قرار خواهیم داد. (البته به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از ابزارهای مختلف استفاده کنید و شما را با ترفندهای مختلف آشنا خواهیم کرد)

آموزش صفر تا صد حذف پس زمینه تصاویر + سایت آموزشی برتر آموز

معرفی ابزار حذف پس زمینه تصویر آنلاین :

تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ ابزار حذف پس زمینه تصویر آنلاین برویم. توجه داشته باشید که در هر بخش نکات مهمی ارائه می‌شود که به هنگام استفاده از ابزار ها بهتر است به آن‌ها نیز توجه کنید:

  • Adobe Express : اولین ابزار حذف پس زمینه تصویر که آن را به شما معرفی می‌کنیم، Adobe Express است. این پلتفرم قدرت فتوشاپ را دارد و شما با استفاده از این نرم افزار به راحتی هر چه تمام تر می‌توانید تصاویر را ادیت کنید. اما این پلتفرم شبیه به برنامه کانوا است. (کانوا یک نرم افزار است که در بستر وب و به صورت آنلاین به کاربران ارائه می‌شود، برای اطلاعاتی بیشتر بهتر است مقاله آموزش کانوا را مطالعه کنید)

شما به این ابزار به راحتی دسترسی خواهید داشت و صرفاً فقط برای حذف تصویر بک گراند از آن استفاده نمی‌شود. اگر شما بخواهید پس زمینه تصاویر را حذف کنید، کافی است که بخش برش را انتخاب کرده و دور تا دور سوژه را کراپ کنید تا پس زمینه جا شود. اما دوستان عزیز شما نباید به شکل ساده به این پلتفرم نگاه کنید، شما می‌توانید تصاویر خودتان را هم ویرایش کنید. (مثلاً پس از حذف پس زمینه می‌توانید نورپردازی تصویر را تغییر دهید و یا افکت خاصی را روی تصاویر بارگذاری کنید که نتیجه آن یک تصویر کاملاً فانتزی باشد)

  • Removebg : یکی دیگر از ابزارهای آنلاین حذف پس زمینه removebg است که شما به صورت آنلاین می‌توانید از آن استفاده کرده و پس زمینه تصاویر را در کمتر از 5 دقیقه حذف کنید.

این ابزار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، به گونه ایی که این هوش مصنوعی سوژه را در وهله اول پیدا و دور تا دور آن را کراپ کرده و پس زمینه کاملاً شفاف به شما ارائه خواهد داد. تصویر نهایی در قالب فرمت png برای شما ارائه می‌شود که به هنگام استفاده از تصویر با مشکل رو به رو نشوید. (مثلاً برای بارگذاری در سایت و شبکه‌های اجتماعی و…)

برای کار کردن با ابزار removebg کافی است که وارد آن شده و تصویر خودتان را آپلود کنید، کمی صبر کنید و یک تصویر نهایی به شما داده می‌شود. آن را دانلود کنید. (به همین راحتی در کمتر از 5 دقیقه یک تصویر بدون پس زمینه خواهید داشت)

  • Slazzer : رسیدیم به یکی از قدرتمندترین ابزارهای حذف پس زمینه تصاویر و از طرفی افزایش کیفیت و کاهش حجم تصویر که تمامی این ویژگی‌ها متعلق به ابزار Slazzer است.

برای بهره‌مند شدن از قدرت این ابزار کافی است که وارد سایت Slazzer شده و در وهله اول فایل تصویر را آپلود کنید. کمی صبر کنید (اگر حجم تصویر زیاد است بیشتر باید صبر کنید)سپس وارد صفحه ایی جدید می‌شوید که گزینه‌هایی ادیت برای شما وجود دارد. قبل از هر چیزی شما می‌توانید بخش کراپ را انتخاب کنید و پس زمینه به صورت خودکار حذف خواهد شد. البته دوستان شما می‌توانید فرمت تصویر را تغییر دهید و از طرفی هم حجم آن‌ها. (شما می‌توانید کیفیت تصویر را افزایش دهید و از طرفی حجم تصویر هم افزایش خواهد یافت)

  • removal.ai : اگر شما به دنبال ابزار رایگانی هستید که تمام کار را برایتان انجام دهد، قطعاً که بهترین انتخاب شما removal.ai خواهد بود. اما ساز و کار این ابزار آنلاین چگونه است؟ کافی است که شما تصویر را آپلود کنید و بقیه راه را به ابزار removal.ai بسپارید تا تمامی کار را برایتان انجام دهد. اما این عملیات حذف بک گراند تصاویر چقدر طول خواهد کشید؟

شما بعد از این که تصویر را آپلود کردید در کمتر از 1 دقیقه تصویر بدون پس زمینه و در فرمت png به شما ارائه داده خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

معرفی روش حذف پس زمینه تصاویر + برتر آموز

معرفی ابزار حذف بک گراند تصویر آفلاین :

در بخش قبلی با انواع روش های آنلاین آشنا شدید و حالا نوبت آن فرا رسیده که ابزارهای آفلاین و نرم افزار های مختلفی را برای شما معرفی کنیم:

  • Adobe Photoshop : خب دوستان اگر بخواهیم نرم افزار آفلاینی را برای حذف پس زمینه تصویر معرفی کنیم، قطعاً که ادوبی فتوشاپ در رتبه اول قرار دارد. به صورت کامل نرم افزار فتوشاپ یک پکیج کامل است که شما با آپلود کردن تصویر می‌توانید عملیات روتوش و افزایش کیفیت و ادیت تصویر و حتی حذف پس زمینه تصویر و… به کمک فتوشاپ می‌توانید انجام دهید.

شما برای حذف پس زمینه تصویر می‌توانید ابتدا تصویر را آپلود کرده و سپس بخش «Magic Wand» یا «Lasso tool» انتخاب کنید. حالا کافی است که گزینه دیلیت را انتخاب کنید تا پس زمینه تصویر حذف شود. (به همین راحتی شما می‌توانید پس زمینه یک تصویر را حذف کنید) البته پیشنهاد می‌شود که شما فقط به شکل یک ابزار حذف پس زمینه به آن نگاه نکنید و می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن تصاویر را ادیت کنید.

  • Inkscape : دومین ابزار حذف پس زمینه تصویر آفلاین Inkscape است. این ویرایشگر تصویر کاملاً رایگان و به صورت آفلاین به کاربران ارائه می‌شود. این ابزار همانند نرم افزار فتوشاپ نمی‌تواند امکانات گسترده ایی به شما ارائه دهد و برای آن که شما بتوانید ادیت بسیار پیچیده و از افکت های خاص استفاده کنید، بهتر است از همان فتوشاپ استفاده کنید. ولی برای حذف پس زمینه تصاویر استفاده از Inkscape کار راه انداز و سریع خواهد بود.

شما برای استفاده از این ابزار کافی است که در وهله اول تصویر را آپلود و سپس گزینه کراپ را انتخاب کنید. دور تا دور سوژه را کراپ کرده و پس زمینه از آن جدا خواهد شد. (به همین راحتی می‌توانید پس زمینه را جدا کنید)

  •  Leawo PhotoIns : یکی دیگر از ابزارهای تخصصی در زمینه حذف بک گراند تصاویر Leawo PhotoIns است. این ابزار آفلاین فقط و فقط به حذف پس زمینه تصویر و به ادیت جزئی تصاویر کمک خواهد کرد. (یعنی شما به کمک این ابزار به راحتی نمی‌توانید افکت های فانتزی مانند اضافه کنید)

اما یکی از مشکلات اصلی این نرم افزار واتر مارک آن است. یعنی اگر شما نسخه پولی این نرم افزار را تهیه نکنید، واتر مارک برند این نرم افزار روی تصویر به صورت کاملاً کوچک مورد نمایش قرار خواهد گرفت ولی با داشتن نسخه پرمیموم این تصویر دیگر از واتر مارک خبری نخواهد شد.

چرا باید بک گراند تصاویر را حذف کنیم ؟

تا به الان با انواع ابزار حذف پس زمینه تصویر آشنا شدید و این نوع از ابزار ها در دو حالت آنلاین و آفلاین فعالیت خودشان را انجام می‌دهند. اما یکی از سؤالات رایج کاربران، آن است که چرا بک گراند تصاویر را باید حذف کنیم؟ برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است مثالی را ذکر کنیم.

فرض کنید که شما یک سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید که محصولات خودتان را به فروش بگذارید. برای این که تصاویر تمامی محصولات شما با بک گراند سفید (همانند بسیاری از فروشگاه های اینترنتی) به کاربران نمایش داده شود، کافی است که از محصول عکس گرفته و سپس بک گراند آن را حذف کنید، به همین راحتی. (البته بهتر است بدانید که این ابزار حذف پس زمینه تصویر که معرفی کردیم، اکثر مواقع فرمت پیش فرض تصاویر را روی png قرار می‌دهند تا شما به راحتی روی هر پلتفرمی تصاویر را بارگذاری کنید)

جمع بندی و سخن پایانی :

امیدواریم از این مقاله ( معرفی ابزار حذف پس زمینه تصویر ) نهایت بهره را کسب کرده و برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. در این مقاله بهتر است که چند نکته مهم را بازگو کنیم.

اولین نکته ایی که باید به آن اشاره کنیم، در رابطه با ابزارهای آنلاین حذف پس زمینه تصویر است. شما وقتی وارد این گونه از سایت‌ها می‌شوید ابتدا باید تصویر را آپلود کنید. اگر حجم تصاویر بالا باشد قطعاً که هنگام آپلود کردن با مشکل رو به رو خواهید شد. (بهتر است که هنگام آپلود، اتصال اینترنت خودتان را هم چک کنید)

ابزارهای آفلاین به‌خوبی در دسترس هستند ولی یکی از نکات منفی ابزارهای آفلاین، واتر مارک است. اکثر نرم افزار ها نسخه پولی دارند و نسخه های رایگان آن‌ها روی تصاویر واتر مارک ایجاد می‌کند. (شما برای از بین بردن واتر مارک باید نسخه پولی نرم افزار ها را تهیه کنید)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *