هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ابزار KWfinder چیست + آموزش استفاده از آن

ابزار KWfinder چیست + آموزش استفاده از آن

دسته بندی : سئو
1402/05/02

امروزه پیدا کردن کیبورد مناسب برای سئو یک سایت بسیار مهم ضروری می‌باشد.

با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت کامل و جامع با ابزار KWfinder آشنا شوید و یکی از چالش‌های بسیار بزرگ خود را در حوزه سئو حل نمایید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه پیدا کردن کلمات کلیدی یا همان کیبورد ریسرچ. اگر شما با حوزه سئو آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که بخش قابل توجهی از سئو یک سایت مربوط به پیدا کردن عنوان مثال برای وبلاگ آن می‌باشد. البته این که شما چه وبلاگی با چه کیفیتی پیدا کنید، خود یک موضوع کاملا مجزا می‌باشد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از ابزار KWfinder به جمع بندی مناسب در این حوزه دست پیدا نمایید.

در دوره آموزش سئو یکی از ابزارهایی که به صورت کامل و جامع بررسی شد، KWfinder بود. با این حال بر خود لازم دیدیم که برای اطلاعات بیشتر شما نیز یک اشاره اجمالی به ابزار KWfinder نماییم. چرا که امروزه افراد بسیار زیادی برای پیدا کردن کیبورد مناسب و یا بررسی ارزش و اعتبار یک کیبورد سوال و چالش دارند. خوشبختانه ابزار KWfinder به شما اجازه بررسی همه جانبه خواهد داد و شما به سادگی می‌توانید اهداف مورد نظر خود را با آن دنبال کنید. در بخش‌های بعدی به صورت مفصل در مورد هر پارامتر آن صحبت خواهیم کرد.

 در صورتی که شما KWfinder را به خوبی بشناسید، می‌توانید کلمات کلیدی موثر در حوزه کاری خود را پیدا کنید. استفاده از ابزار KWfinder برای تولید کنندگان محتوا یا بهتر است که بگوییم برای یک Content Maker  بسیار مهم و ضروری می‌باشد. در صورتی که مباحث بررسی شده در این مقاله برای شما چالش برانگیز است، به سادگی می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله آن را با ما مطرح نمایید. در این صورت متخصصین این حوزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد. به یاد داشته باشید که سئو بدون داشتن کلمات کلیدی مناسب تقریبا امری محال است و بازدهی مناسبی به همراه نخواهد داشت.

ابزار KWfinder چیست؟

KWfinder یک سایت ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به واسطه آن می‌توانید میزان ترند بودن و جستجو یک کلمه کلیدی را به دست آورید. نکته بسیار مهم آن در این است که در ایران به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم از این ابزار کاربردی و مهم استفاده داشته باشیم. از طرفی این سایت به در ابتداء به شما اجازه استفاده رایگان را می‌دهد، اما بعد از مدت 10 روز از شما می‌خواهد که اکانت آن را تهیه نمایید. در غیر این صورت نیز به شما اجازه استفاده از آن را نمی‌دهد. برای این حال در این مقاله به شما در مورد ابزار KWfinder رایگان نیز اطلاعاتی منتقل خواهیم کرد. قبل از اینکه به بررسی کامل و جامع این موضوع بپردازیم، بهتر است که به چند موضوع بسیار مهم و ضروری توجه نمایید.

اولین و مهمترین نکته در این است که از سایت اصلی KWfinder استفاده نمایید. امروزه سایت‌های بسیار زیادی می‌باشند که به شما ابزار KWfinder ارائه می‌دهند. در برخی مواقع اطلاعات به دست آمده از سایت‌های ثانویه دارای خطا می‌باشد. نکته بعدی که در استفاده از ابزار KWfinder باید به آن توجه نمایید، موضوع محل بررسی می‌باشد. در برخی مواقع افراد لوکیشن موجود در سایت کی دبلیو فایندر را روی افغانستان و یا پاکستان تنظیم می‌کنند. سپس به بررسی کلمات کلیدی مورد نظر خود می‌پردازند.

این کار اشتباه می‌باشد، چرا که در برخی مواقع املاء کلمات استفاده شده با ادبیات آن ها متفاوت است. به همین دلیل است که آمار به دست آمده قابل اطمینان نمی‌باشد. به همین دلیل بهتر است که لوکیشن موجود در سایت KWfinder روی حالت « Any where » قرار دهید. در این صورت آمار شما حالت کلی به خود خواهد گرفت و اندکی اطمینان شما افزایش پیدا می‌کند. دقت کنید که آمار به دست آمده در این بخش به صورت تقریبی است و در برخی مواقع لازم است که آن را چندین برابر کنید. به عنوان مثال اگر آمار جستجوی « آموزش وردپرس » 300 مرتبه در ماه ذکر است. زمانی که به آمار اصلی آن نگاه می‌کنید به عدد خیره کننده 3900 مرتبه در ماه میرسید.

ابزار KWfinder چیست؟

روش کار با ابزار KWfinder به چه صورت است؟

در این بخش قصد داریم، مهمترین تکنیک‌های استفاده از ابزار KWfinder به شما آموزش دهیم. برای این هدف لازم است که بخش به بخش آن را برای شما بررسی کنیم. سپس به شما اجازه دهیم که با توجه به نیاز خود یک انتخاب مناسب داشته باشید. به این موضوع دقت کنید که استراتژی شخصی شما بهتر از هر آموزشی می‌باشد. برای این منظور شما نیاز به درک دو موضوع خواهید داشت. اولین موضوع درک شما از سئو و همچنین طبقه بندی کلمات در آن می‌باشد. دومین عامل آن شناخت کامل و جامع ابزار KWfinder می‌باشد.

 با توجه به این نکته دنبال کنندگان سایت برترآموز همگی با سئو آشنایی دارند و درک حداقلی از پارامترهای سئو دارند. ما در این بخش به صورت کامل و جامع به بررسی هر بخش از ابزار KWfinder خواهیم پرداخت. در این صورت می‌توانید با استفاده از نحوه تفسیر هر آمار مطرح شده در این سایت به خوبی کلمات کلیدی خود را انتخاب نمایید، در بخش‌های بعدی از ابزار KWfinder رایگان را نیز به شما آموزش خواهیم داد. در نتیجه نیازی به خرید اکانت ابزار KWfinder  نخواهید داشت.

1.    Search by keyword

زمانی که شما ثبت نام خود را انجام می‌دهید و داخل سایت KWfinder می‌شوید، در اولین بخش آن سه عبارت برای شما موجود است. اولین گزینه قابل بررسی Search By Keyword می‌باشد. در این بخش شما می‌توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. به این موضوع دقت نمایید که کلمه کلیدی خود را از نگاه کاربر وارد نمایید. به عنوان مثال اگر قرار است که در مورد  « آموزش زبان انگلیسی » جستجو انجام دهید، آن را بدون نیم فاصله وارد کنید. اگر شما « آموزش زبان‌انگلیسی » را وارد نمایید، ممکن است که ابزار KWfinder به درستی آن را درک نکند. در این صورت اطلاعات که به شما نمایش می‌دهد، قابل اطمینان نیست.

برای استفاده بهتر از این بخش بهتر است که پرسونای مخاطبین خود را بررسی نمایید. سپس به بررسی کلمات کلیدی مورد نظر آن ها و مقایسه هریک بپردازید. هیچ گاه یک کلمه کلیدی را صرفا بر اساس ترند بودن و یا میزان جستجوی بالای آن بررسی نکنید. بلکه شما باید یک کلمه کلیدی را با توجه به موقعیت زمانی و همچنین مقایسه با کلمات مشابه آن بررسی نمایید. البته برای این کار گاها لازم است که شما زمان بیشتری را صرف کنید. اما زمانی که نتیجه نهایی آن را بررسی می‌کنید، ارزش آن را دارد.

2.    Any where

در  ابزار KWfinder معمولا یک گزینه تحت عنوان لوکیشن قرار دارد. این بخش در حالت پیشفرض روی هر جایی تنظیم شده است. زمانی که شما به دنبال لوکال سئو و یا همان سئو محلی می‌باشید، این بخش برای شما بسیار کاربردی می‌باشد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که ایران به دلیل تحریم‌های گوگل دسترسی به این بخش ندارد. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم بهتر است که تنظیمات آن را نیز روی کشورهای همسایه قرار ندهید تا آمار آن دقت بیشتری داشته باشد.

3.    Any Language

شما در این بخش می‌توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ابزار KWfinder بسیار مهم است که کیبورد شما در چه محیطی بررسی شود. به عنوان مثال زمانی آموزش زبان آلمانی در کشورهای اروپایی بیشتر از جستجوی آموزش زبان آلمانی در کشورهای عربی و یا فارسی زبان می‌باشد. زمانی که شما کیبورد خود را در گویش مناسب جستجو کنید، دقت و اعتبار جستجوی شما به صورت ویژه افزایش پیدا می‌کند. با این که ایران در لیست تحریم‌های شرکت گوگل قرار دارد، با این حال شما به سادگی می‌توانید در این بخش کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. دقت کنید که پس انتخاب کلمه کلیدی مورد نظر خود باید روی گزینه سبز رنگ Find Keyword کلیک کنید تا به بخش آنالیز ابزار KWfinder دست پیدا کنید.

4.    Related Keywords

زمانی که جستجو شما توسط ابزار KWfinder کامل می‌شود، به صورت خودکار کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی به شما نمایش داده می‌شود. دقت کنید که در این بخش شما می‌توانید کلمات کلیدی مهمتر و بهتری نسبت به کلمه کلیدی اصلی خود پیدا کنید. اما برای این کار کافی است که به چند نکته بسیار مهم توجه نمایید. اولین نکته در این است که کلمات ارائه شده در این بخش به صورت تقریبی روی حالت گوگل گلوبال می‌باشد. در صورتی که شما به این نکته نمایید می‌توانید کلمات مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس برای اولویت بندی هر یک از ابزارهای مشابه و مناسب دیگر استفاده نمایید.

دقت کنید که پیدا کردن کلمات کلیدی که فرآیند چند مرحله‌ای می‌باشد. یک سئو کار حرفه‌ای معمولا از چند ابزار مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی پیدا می‌کند و بررسی می‌کند که هر یک از این کلمات کلیدی در چه جایگاهی با چه کیفیتی قرار دارد. به عنوان مثال اگر قرار است که در مورد « آموزش فتوشاپ » به تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم، بهتر است که کلمات کلیدی مرتبط را به نیز به تنهایی در با همین ابزار و یا ابزارهای مشابه که در بخش‌های بعدی به بررسی آن خواهیم پرداخت بپردازیم.

کلمات کلیدی مرتبط

5.    Auto Completed

در همان ابتدای صفحه یک گزینه تحت عنوان تکمیل خودکار کلمات کلید نیز قرار دارد. این بخش به شما کمک می‌کند که کلمات کلیدی لانگ تیل را پیدا کنید. در این صورت می‌توانید از طریق یک انتخاب کلمات کلیدی مناسب در حالت جستجوی پیشرفته به مخاطب هدف خود دست پیدا کنید. دقت داشته باشید که نکات مطرح شده در این بخش با تکمیل خودکار به صورت شخصی سازی شده تفاوت دارد. دلیل آن نیز این است که در حالت شخصی تکمیل خودکار بر اساس آیپی شما و همچنین میزان جستجو‌های قبلی شما انجام می‌شود.

 اما در حالت گلوبال گوگل  جستجوی خودکار شما بر اساس هوش مصنوعی گوگل انجام می‌شود. دقت کنید که این موضوع یک دید بسیار مهم در مورد سایت به شما خواهد داد. در این صورت زمانی شما به دنبال تولید محتوای حرفه‌ای می‌‎باشید، می‌دانید که برای هد دوم و هد سوم مقاله خود از چه نکاتی استفاده نمایید. به همین علت است که برخی از افراد صرفا با مقالات خود و هزینه آف پیچ بسیار پایین به رتبه‌های بسیار عالی دست پیدا می‌کنند. در صورتی که تمایل دارید در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست آورید. پیشنهاد ما به شما این است که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه نمایید. در آن بخش نیاز از مقاله « لانگ تیل کیورد چیست » به صورت جامع و کامل استفاده نمایید. دقت داشته باشید که نوع دیدگاه شما به کلمات کلیدی بسیار مهم و می‌باشد.

6.    Trend

یکی از مهمترین بخش‌هایی که در تحلیل ابزار KWfinder مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخش ترند می‌باشد. دقت کنید که این بخش با ابزار گوگل ترند مشابهت‌هایی دارد، اما در برخی مواقع اطلاعات آن کاملا مجزا می‌باشد. شما با استفاده از بخش ترند در ابزار KWfinder می‌توانید به حجم جستجوی این کلمه کلیدی در بازه زمانی 12 ماهه دسترسی داشته باشید. البته دقت نمایید که این بخش قابلیت شخصی سازی نیز دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود تایم آن را تغییر دهید و در نهایت به یک جمع بندی مناسب دست پیدا کنید.

7.    KD « Keyword SEO Difficulty »

KD یا همان میزان سختی کلمه کلیدی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که شما می‌توانید در زمان استفاده از ابزار KWfinder به آن دسترسی داشته باشید. البته ذکر این نکته بسیار مهم است که این سختی کلمات کلیدی معمولا بر اساس پارامترهای جهانی انجام می‌شود. به همین دلیل ممکن است که این سختی عدد درستی نباشد و تنها یک بازه حدودی را به شما نمایش دهد. به عنوان مثال زمانی که عدد کلمه کلیدی « خرید موبایل آیفون 13 » را جستجو می‌کنید، سختی این عدد در حدود متوسط می‌باشد.

اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز سختی کلمه کلیدی « خرید موبایل آیفون » که یک کلمه کوتاهتر از کلمه کلیدی قبلی می‌باشد، در حوزه کلمات کلیدی سخت و حرفه‌ای قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که معمولا کلمات کلیدی در این بخش بین دو تا سه واحد افزایش پیدا می‌کند. برای درک بهتر این موضوع نیز می‌توانید از بخش راهنمای آن استفاده نمایید. معمولا بازه 0 تا 14 به معنای آسان است، از بازه 14 تا 29 به معنای کلمه کلیدی معمولی است. کلمه 30 تا 49 کلمه کلیدی متوسط رو به بالا می‌باشد و می‌توان جایگاه مناسبی روی آن به دست آورد.

زمانی که رتبه سختی کلمه کلیدی شما در ابزار KWfinder بین 50 تا 69 باشد، میزان سختی آن است و اگر بتوانید کلمات کلیدی لانگ تیل آن را به دست آورید، به یک جایگاه بسیار عالی دست پیدا می‌کند. در صورتی که سختی کلمه کلیدی شما بین 70 تا 84 باشد، احتمالا هزینه انجام پروژه شما بسیار بالا خواهد رفت. چرا که هزینه آف پیج آن به شدت زیاد است و از طرفی میزان مقاله و کیفیت مقالات آن نیز بسیار مهم و با ارزش می‌شود. در نهایت نیز سختی کلمه کلیدی 85 تا 100 نیز بسیار سخت است و به این سادگی‌ها نمی‌توان آن را انجام داد. البته در حوزه وب فارسی معمولا چنین کلماتی پیدا نمی‌شود.

8.    Search by Domain

شاید برای شما هم این چال به وجود آمده باشد که در برخی مواقع در یک سایت بسیار عالی رپورتاژ رفته باشید. اما اعتبار مورد نظر و یا ورودی مورد نظر از رپورتاژ خود را دریافت نکرده باشید. در این صورت شما می‌توانید از بخش Search by Domain به سادگی استفاده نمایید. زمانی که شما آدرس سایت مورد نظر خود را در این بخش قرار می‌دهید، متوجه خواهید شد که میزان جستجوی آن چقدر است. از طرفی در حال حاضر جستجوی این سایت در یک ترند صعودی است و یا در خیر. گاها یک سایت در نزد کاربران اعتبار بسیار بالایی دارد، اما زمانی که شما آمار جستجوی آن را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که این مسیر رو به پایان است.

 در صورتی که شما در این سایت بهترین استراتژی محتوایی را نیز به کار بگیرد، آنچنان که باید محتوای شما دیده نمی‌شود. مگر اینکه شما از محتوای چند لایه استفاده نمایید. در این صورت می‌توانید اطمینان دارید که محتوای شما بازخورد مناسبی را نیز به ثبت می‌رساند. در صورتی که به نحوه نوشتن رپورتاژ و یا اصول انتشار رپورتاژ علاقه دارید، می‌توانید از صفحه « آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد » دیدن نمایید. تمام اصول رپورتاژ نویسی را به صورت کامل و جامع بررسی نموده‌ایم و می‌توانیم مهمترین نکات مربوط به آن را نیز به شما آموزش دهیم.

جستجوی دامنه

9.    Organic Keyword / paid keyword

یکی از مهمترین بخش‌هایی که در ابزار KWfinder می‌تواند برای شما جذاب و کاربردی باشد، دقیقا همین بخش است. زمانی که شما یک کیبورد خاص را انتخاب می‌کنید، لازم است که بخش به بخش آن را مورد بررسی قرار دهید. حال کلمات کلیدی مکمل شما در دسته بندی قرار می‌گیرند. اولین دسته بندی کلمات کلیدی شما، کلمات کلیدی ارگانیک می‌باشد. برای رتبه گرفتن روی این دسته بندی معمولا نیاز نیست که شما هزینه بسیار زیادی در بخش تبلیغات سایت خود انجام دهید. در این صورت با استفاده از مقالات معتبر و همچنین کانتنت مارکتینگ حرفه‌ای می‌توانید در مدت زمان مناسبی به جایگاه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

دسته بندی بعدی کلمات کلیدی پولی می‌باشد، در این دسته بندی شما باید برای بخش به بخش سایت خود هزینه انجام دهید. البته دقت نمایید که کلمات کلیدی سایت شما معمولا در چند دسته بندی تبلیغاتی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر قرار است ک در مورد خرید فرش دستباف کلمات کلیدی پولی را انتخاب نمایید. برای جایگاه گرفتن روی این دسته از کلمات نیاز است که در تبلیغات گوگل ادز نیز حضور پیدا کنید. معمولا شرکت‌ها و یا سایت‌هایی که قرار است در مدت زمان کوتاهی یک رشد قابل توجه به دست آورند، از این بخش استفاده می‌کنند. این دسته بندی از کلمات کلیدی در ابزار KWfinder مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط نیست.

البته شما می‌توانید با چند تکنیک ساده و یا سوشال سیگنال‌ پیوسته از اینستاگرام نیز به یک جایگاه مناسب دست پیدا کنید. اما نکته بسیار مهم آن استراتژی به سئو سایت و همچنین استراتژی تبلیغاتی شما می‌باشد. حتی برخی از سئوکاران حرفه‌ای برای دریافت بازخورد مناسب از این بخش تمام تلاش خود را به کار میگرند تا با مشورت یک متخصص Content manager  استراتژی محتوای خود را بر اساس هرم بازاریابی محتوا تعیین کنند و صفحات پیلار خود را نیز جزیره سازی می‌کنند..

ابزار KWfinder به صورت رایگان

همانطور که می‌دانید ابزار KWfinder تمامی خدمات خود را به صورت رایگان عرضه نمی‌کند. به همین دلیل سئوکاران لازم است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب نسخه پولی آن را تهیه کنند. امروزه سایت‌های بسیار زیادی نیاز ابزار KWfinder پریمیوم را به صورت ریالی به فروش می‌رسانند. در صورتی که شما به تازگی با حوزه سئو آشنا شده‌اید و توانایی پرداخت هزینه‌ برای ابزار KWfinder ندارید، شما می‌توانید از یک تکنیک بسیار ساده استفاده نمایید.

در ابتدا شما بادی حافظ کش مرورگر خود را پاک کنید. سپس از یک سایت ایمیل جعلی استفاده نمایید تا به شما یک ایمیل جعلی با مدت زمان کوتاه بدهد. سپس از یک سایت شماره مجازی نیز برای بده دست آوردن یک شماره مجازی بدون دریافت پیامک استفاده کنید. چرا که ابزار KWfinder نیازی به تایید شماره تلفن ندارد. در نهایت هر 10 روز یک بار مجدد در این سایت ها ثبت نام نمایید. به این موضوع دقت نمایید که تمامی اطلاعات مورد مربوط به این سایت مانند کوکی ها باید پاک شود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد ابزار KWfinder با شما عزیزان صحبت کردیم. توجه نمایید که این ابزار یک ابزار مناسب برای کلمات کلیدی است، اما نمی‌توان آن را به عنوان یک ابزار جامع و کامل دانست. تنها دلیل آن نیز تحریم بودن ایران است. با توجه به این موضوع بهتر است که شما اطلاعات مورد نظر خود را از این ابزار استخراج کنید، سپس با دیگر ابزارهای جستجو و تحقیق کلمات کلیدی به بررسی هر یک از این کلمات بپردازید. البته شما می‌توانید بخش به بخش ابزار KWfinder را خودتان کشف کنید و اطلاعات مورد نظر خود را با توجه سرچ شخصی خود شخصی سازی کنید. این کار نیازمند تجربه زیاد و  آگاهی از تمامی الگوریتم‌های فعال گوگل می‌باشد. شما می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله دیگر ابزار جستجوی کلمات کلیدی که از آن استفاده می‌کنید را به دیگر دوستان خود معرفی نمایید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *