هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ایده ی تولید محتوای پیج های فروش لباس کودک

ایده ی تولید محتوای پیج های فروش لباس کودک

فروش در شبکه های اجتماعی کسب و کار نوینی است که به سرعت محبوبیت یافته است علی الخصوص انلاین شاپ ها و پیج های فروش لباس کودک جایگاه ویژه ای در بین شکبه های اجتماعی پیدا کرده اند. این شکل از کسب و‌کار هم در بین خریداران و هم میان فروشندگان مورد استقبال قرار گرفت و توانست بسیاری از افراد را به درآمدهای بالا برساند. امروزه علاوه بر تعداد بی شمار فروشگاه های آنلاین، بسیاری از مشاغل حضوری نیز یا فروش مجازی خود را شروع کرده اند یا به فکر شروع آن هستند؛ چرا که می دانند میلیون ها آدم از سراسر جهان می توانند کسب و‌کار آن ها را رصد کنند.

اینستاگرام با داشتن کاربران میلیونی محبوب ترین پلتفرم برای آنلاین شاپ ها در سراسر جهان از جمله ایران است. برتر اموز در این مقاله قصد داریم صفر تا صد راه اندازی و تولید محتوای پیجی در زمینه فروش لباس کودک را آموزش دهیم.

ایده ی تولید محتوای پیج های فروش لباس کودک

مهمترین نکته ای که همواره باید آن را رعایت کنید نظم و طراحی زیبای پیج است. اولین برخورد مخاطب با پیچ شما اهمیت دارد و او در اولین نگاه ظاهر پیج را می بیند پس در گام اول انتخاب لوگوی مناسب برای عکس پروفایل پیج و ایجاد متن بیو bio جذاب برای پیج ضروری است. یک لوگوی انحصاری به کسب و کار اعتبار می بخشد؛ در نتیجه اگر آشنایی کافی با گرافیک و نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ دارید، همین الان اقدام کنید و در غیر این صورت اگر بودجه ی کافی در اختیار دارید می توانید سفارش ساخت لوگو را بدهید و در صورتی هم که منابع مالیتان محدود است از خیر آن بگذرید و آن را در جای مهم تری که در ادامه خواهیم گفت خرج کنید.

برای متن بیو پیج هم می توانید از ایموجی emoji و فونت های متنوعی که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید. فراموش نکنید که کسب و کارتان را حتما به نوعی در آی دی و یا در بیو پیج ذکر کنید تا با جستجوی کلید واژه هایی مثل «خرید لباس کودک» در قسمت سرچ اینستاگرام توسط مخاطب، پیج شما نمایان شود. در بیو پیج ویژگی های خاص کسب و کارتان مثل ارسال رایگان، ضمانت های کالا، امکان مرجوعی و … را ذکر کنید.

حال که پیج خود را ساختید، به گام های بعدی توجه داشته باشید :

نکات زیر اگر رعایت نشوند براحتی سرمایه و کسب و کار شما به خطر خواهد افتاد بنابراین موارد زیر را جدی بگیرید.

  • خرید فالوور فیک به هیچ عنوان توصیه نمی شود

ممکن است در ابتدای کار تعداد کم فالوور ها کمی برایتان آزار دهنده باشد اما با این حال این خلا را با فالوور های فیک پر نکنید. فالوور فیک اعتماد مشتریان را از بین می برد و به جای آن، برای جذب فالوور می توانید راه های زیر را امتحان کنید، از دوستان و آشنایان بخواهید پیج شما را دنبال کنند و آن را به دیگران هم معرفی کنند.

ایده ی تولید محتوای پیج های فروش لباس کودک

به پیج های معروف درخواست تبلیغات بدهید و آن بودجه ای را که کمی بالاتر گفتیم در این زمینه به کار ببرید. توجه داشته باشید که جامعه هدف شما افرادی هستند که برای کودک خود لباس می خرند پس برای گرفتن پاسخ مناسب تر و صرفه جویی در هزینه سراغ پیج هایی بروید که در کارشان در ارتباط با کودکان است مثل مادران بلاگر، معلمان، اسباب بازی فروشی ها و یا کسانی که هم شغل شما هستند.

  • نکات مربوط به پست گذاری

سعی کنید پست هایتان قالب خاصی داشته باشد که هنگام ورود به پیج، طراحی پست ها جلوه ی زیبایی بدهد. همچنین از هر محصول در زوایای مختلف عکس تهیه کنید و یا برای معرفی بیشتر می توانید از آن فیلم های کوتاه بگیرید.

تصاویر با کیفیت از محصولات خود تهیه کنید. اگر محیط بسته است از پس زمینه ساده استفاده کنید؛ اگر در محیط بیرون عکس برداری می کنید از زیبایی های طبیعت بهره ببرید.

  • تکنیک مانکن نامرئی

تهیه ی تصویری زمینه سفید از محصول به حالتی که گویا تن فردی قرار گرفته است. این روش هم مخاطب را در تصویر سازی لباس بر تن کودک یاری می کند و هم موجب تمرکز کامل فرد به محصول می شود. در اغلب سایت های فروش لباس مثل دیجی استایل از این نوع عکسبرداری استفاده شده است. بکار بردن این روش برای پیج های فروش لباس به ویژه پوشاک کودک توصیه نمی شود.

  • استفاده از مدل ار فراموش نکنید

مدل واقعی به محصولات روح می بخشد. این نوع عکسبرداری بیشتر در فروش اینستاگرامی به چشم میخورد چرا که در فضای مجازی برخلاف سایت ها ارتباط صمیمی تری بین خریدار و مشتری برقرار است. تماشای استفاده کردن کودکان مدل از محصولاتتان همذات پنداری بیشتر کودکان و والدین خریدار را به ارمغان می آورد.

  • تلفیق لباس ها با اشیای دیگر

این نوع عکسبرداری نیز بیشتر در پیج های اینستاگرامی دیده می شود. در این نوع عکس برداری بیشتر به ست بودن رنگ ها توجه میشود تا عکس ها جلوه ی هنری زیبایی پیدا کنند؛ مثل تلفیق لباس های بهاری به رنگ سبز با فضای طبیعت و گل ها و گیاهان یا لباس های زمستانی در کنار شومینه و آتش و … و مهمتر از همه این که حتما اموزش تولید محتوا را جدی بگیرید، زیرا اموزش دیدن در رابطه با تولید محتوا میتواند باعث رشد کسب و کار شما شود.

عکس برداری و تصوربرداری با کیفیت

  • نورپردازی مناسب

مهمترین عامل در تهیه ی یک عکس با کیفیت، نورپردازی است. از دو منبع نور طبیعی و مصنوعی در عکس برداری استفاده می شود. نور طبیعی همان نور خورشید است که هنگام عکس برداری از محصول در محیط بیرون یا برای نشان دادن کاربرد محصول در محیط خارج از منزل استفاده می شود. همچنین در صورتی که از مدل استفاده می کنید یا قصد دارید محیط اطراف هم جلب نظر کند از نور طبیعی استفاده کنید. نور مصنوعی شامل شمع و آتش و لامپ ها و… می شود که در صورتی که از محیط داخل استفاده می کنید یا می خواهید صرف محصول و جزییات آن جلب نظر کند از این نوع نور استفاده کنید.

تولید محتوا

دوربین را روی پایه ی ثابت قرار دهید و از قابلیت فوکوس استفاده کنید، برای تاکید روی محصول می توانید از قابلیت پرتره (sweep) استفاده کنید.

  • استفاده از اپلیکیشن ها

نرم افزارهای زیادی برای ویرایش عکس و فیلم وجود دارد که به طور مثال برای ادیت (edit)  عکس می توانید از نرم افزار های picsart, snapseed, canva,  VSCO و برای ادیت ویدئو می توانید از برنامه هایی مثل Inshot, Imovie و Vivavideo استفاده کنید. توجه داشته باشید که این ویرایش نباید به گونه ای باشد که تصویر محصول با شکل واقعی آن متفاوت شود که در این صورت باعث نارضایتی مشتریان می شود.

  • کپشن نویسی اصولی و جذاب

نوشتن کپشن مناسب از دیگر نکات پست گذاری است. کپشن را جذاب بنویسید و از ایموجی استفاده کنید و تمام اطلاعات محصول از جمله جنس، سایز، موجودی، قیمت و … را ذکر کنید به طوری که سوالی برای مخاطب پیش نیاید. یکی از روش های کپشن نویسی جذاب استفاده از سناریو است. می توانید لباس کودک خود را در قالب قصه ای کوتاه به مخاطب معرفی کنید.

در انتهای کپشن، از هشتگ گذاری اصولی و استفاده کنید چرا که این کار منجر به افزایش بازدید و در نهایت افزایش فالوور می شود. کپشن گذاری اصولی به معنای استفاده از واژه های مرتبط با لباس کودک است. استفاده از کپشن های داغ و جنجالی فضای مجازی اگر چه ممکن است باعث افزایش بازدید شود اما این بازدید غالبا فاقد ارزش بوده و به اعتبار برند شما لطمه وارد میکند.

  • نکات مربوط به گذاشتن استوری

پس از اضافه شدن قابلیت استوری در اینستاگرام، رفته رفته این بخش از انتشار پست محبوب تر شد. عمده فعالیت ادمین آنلاین شاپ مربوط به انتشار استوری ها است. انتشار استوری ها باید منظم باشد و باید این تحلیل را داشته باشید که در چه ساعاتی از شبانه روز استوری ها بازدید بیشتری دارند؛ همچنین توجه داشته باشید که مخاطبان تان به چه نوع استوری ای بازخورد مثبت بیشتری می دهند.

ایده ی تولید محتوای پیج های فروش لباس کودک

برای استوری گذاری یک استراتژی تعیین کنید و استوری ها را به بخش های مختلف تقسیم بندی کنید و آن ها را هایلایت کنید. برای کاور هایلایت ها از عکس های سِت استفاده کنید و بهتر است که با قالب پست ها هم ست باشد تا پیج جلوه ی بصری بی نظیری پیدا کند.

  • مشخص کردن سایز لباس

مهم ترین دغدغه افراد هنگام خریداری یک لباس اندازه نبودن سایز آن ها است. در نتیجه حتما جدول راهنمای سایز را هایلایت کنید. همچنین در صورتی که می توانید سایز ها را تغییر بدهید یا قابلیت دوخت با اندازه های شخصی و سفارشی شده دارید حتما اعلام کنید.

سعی کنید روزانه یا یک روز در میان استوری های آموزشی بگذارید و آن ها را هایلایت کنید. این استوری های آموزشی می تواند در زمینه نگهداری و شستشوی لباس ها، توضیحات جنس لباس ها و … باشد.

  • تعامب با مخاطبین را جدی بگیرید

تعامل با مخاطبین شدیدا در پیج های فروش لباس کودک سیار اهمیت دارد. این تعامل از طریق استوری های متعدد روزانه صورت می گیرد. از استوری های خارج از موضوع فروش لباس مثل استوری های فان، انگیزشی، انرژی مثبت و حال خوب و … استفاده کنید.

  • پاسخ دادن کامنت ها و دایرکت ها

سعی کنید پاسخ کامنت ها و دایرکت را به موقع پاسخ بدهید. گاها ممکن است سوالات تکراری و یا ناشی از عدم توجه کافی به پست ها و هایلایت های پیج باشد اما با  این حال با احترام و اخلاقی مناسب پاسخ مراجعین را بدهید. هیچکداممان از فروشنده های بد اخلاق خوشمان نمی آید !

  • استفاده از قابلیت های اینستاگرام

سعی کنید از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید. این کار امتیاز مثبتی در جهت افزایش بازدید است. به طور مثال از استیکر های اینستاگرام جهت قرار گیری در ابتدای لیست استوری های فالوور ها و باکس های پرسشی و نظر سنجی جهت تعامل بیشتر با مخاطبین استفاده کنید.

ایده ی تولید محتوای پیج های فروش لباس کودک

  • طراحی چالش و مسابقه

برای مخاطبین چالش و مسابقه طراحی کنید و هدیه ای برای آن در نظر بگیرید. این هدیه می تواند تخفیف، محصول یا جایزه نقدی باشد. از چالش هایی که احتمالا شما هم تا به حال دیده اید اهدای هدیه در ازای فالو کردن پیج و گذاشتن بیشترین کامنت در زیر پست است.

مشخص بودن هویت شخصی تان در جلب اعتماد مردم و تبدیل کردن آن ها به خریدار محصولاتتان تاثیر مثبتی دارد. در نتیجه می توانید اتفاقات زندگی شخصی خود را هم با بقیه به اشتراک بگذارید.

نکته پایانی

علاوه بر اینستاگرام، می توانید پیج و کانال های دیگری هم در سایر شبکه های اجتماعی به وجود بیاورید و فروش لباس کودک خود را در آن پلتفرم ها هم دنبال کنید. یکی از شبکه های اجتماعی که می تواند تاثیرخوبی در فروشتان داشته باشد پینترست (pinterest) است. در پینترست هر فرد می تواند تعداد بیشماری عکس را با هر اندازه و کیفیتی پین کند و همچنین آن ها را دسته بندی نماید. با جستجوی لباس کودک می توانید هم انواع طرح های موجود را ببینید. از آن ایده بگیرید و هم عکس محصولات خود را به آن ها اضافه کنید. با همگام سازی فروشگاه آنلاین خود با حساب پینترست می توانید دسترسی مشتریان به فروشگاهتان را ساده تر کنید.

نویسنده : پریسا نصرتی

سلام من 9 سال سابقه تولید محتوای یونیک (ترجمه شده) دارم و به وردپرس و محتوای سئو شده تسلط کامل دارم. طی این سال ها در زمینه های مختلفی تولید محتوا انجام دادم اما در زمینه ارز دیجیتال، پزشکی و شیمی هیچ تخصصی ندارم. در سایر زمینه ها تخصص کامل دارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نرگس دلی

    عالی بود سپاسگزارم از شما❤🌹

    1. جواد فرازمند

      سلام نرگس عزیز
      خوشحالیم برات مفید بوده ✨

  2. مهدیه یوسفی

    عالی بود

    1. جواد فرازمند

      ممنون از نظرتون:) خوشحالیم که براتون مفید بوده