هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

سير تا پياز بهترين دانشگاه های آلمان بعلاوه تصاوير آنها

دسته بندی : تحصیلی
1400/05/20

كشور آلمان چگونه كشوری است  ؟ آيا برای تحصيلات ميتواند بهترين گزينه ممكن باشد ؟

كشور آلمان واقع در اروپا است و اينكه اين كشور در اين چند سال اخير توانسته مهاجران متعددی از كشور های دوست و آشنا كسب كند ، در اين مقاله از سايت برتر آموز قرار است كه بهترين داشنگاه های آلمان را معرفی و آنها را زير نظر قرار بدهيم .

اكشورآلمان درقاره اروپا است ونام پايتخت اين شهر برلين است.اين كشورازمرزشمال بادريای دانمارك وبالتيك وازغرب بافرانسه وبلژيك.هلند.وازجنوب بااتريش وازشرق باكشورلهستان وجمهوری چك مرزدارد ؛ جمعيت اين كشور83ميليون نفراست.

آلمان يكی از بهترين كشورها برای ادامه تحصيل درخارج ومحبوب ترين كشوربرای دانشجويان است كشورآلمان كم هزينه ترين نسبت به سايركشورهاست.بعضي از دانشگاهای آلمان رايگان است ومقدارشهريه اش همان قدراست كه دانشجوهای آلمان پرداخت ميكنند .

درآلمان روز به روز زبان اينگليسی دردانشگاه ها بيشتراز زبان اصلی است كه يكی ازبهترين ويژگي های كشوآلمان است  . ودانشجويان ميتوانند بدون حضور دركلاس ها دوره كارشناسی وتكميلی روطی كنند بخاطرهمين دانشجويان اين كشور را انتخاب ميكنند.

دراين كشور اگر به زبان آلمانی علاقه داشته باشين بصورت رايگان به شما آموزش ميدهند و شما را تشويق ميكند تا آن رابه پايان برسانيد.

و اما بحث مهمی كه كاربران و دانشجويان را متقاضی مهاجرت به اين كشور ميكند چيست ؟  كشور آلمان همانطور كه در ابتدا برای شما عنوان شد ؛ دارای بهترين دانشگاه ها است كه در سرتاسر دنيا اسمشان پيچيده و دانشجويان تشنه تحصيل در آن هستند و اما اينكه ميزان رشته ضذيری در آن ها بسيار محدود است و برای اينكه بتوانيد در آنجا ميزی و نمكتی برای خود داتشه باشيد بهتر است سطح خودتان را بسيار بالا ببريد . ( البته در موضوعات تحصيلی و زبان )

 

بهترين دانشگاه های آلمان :

بهترين دانشگاه های آلمان و اينكه در اين مقاله 4 دانشگاه معروف و عالی در آلمان را برای شما عنوان و برخی از مزايا و معايب آنها را شرح خواهيم داد :

  • دانشگاه برلين : دانشگاه برلين يكی از بهترين دانشگاه های آلمان است كه در پايتخ آن ( برلين ) واقع شده است ؛ در اين دانشگاه محدوديت های تحصيلی وجود ندارد ( به آن معنا كه هر چقدر ميخواهيد ميتوانيد واحد انتخاب كرده و آن ها را پاس بكنيد ) و اما از اين مورد كه بگذريم مرسيم به ويژگی ها و مزيت های اين دانشگاه :
  1. در تمام دوره های درسي در اين دانشگاه زبان اينگليسی به صورت جامع و حتمی تدريس خواهد شد و جزو ضروريات است .
  2. مهم ترين مزيت دانشگاه برلين اين است كه بين المللی ات و در اين دانشگاه به زبان آلمانی برای افرادی كه به آن توجه نميكنند ضرور نيست و با توجه به ميل آنها ميتواند در اين مورد پيش بروند .
  3. يكی از بهترين ويژگی ها در اين دانشگاه اين است كه افراد بزرگ در تاريخ در اين دانشگاه هم تحصيل كرده اند و از نظر پيشرفت تدريس بسيار بالا است این دانشگاه خانهٔ بسیاری از بزرگترین متفکران آلمانی در دو قرن گذشته بوده ‌است که از میان آنها می‌توان به فیلسوف ایدئالیست یوهان گوتلیب فیشته، استاد معارف اشلایرماخر، فیلسوف برجستهٔ ایدئالیست هگل، فیلسوف الهی‌دان ایدئالیست فردریش شلینگ، منتقد فرهنگی والتر بنیامین و فیزیک‌دان برجسته آلبرت اَینشتین و ماکس پلانک اساره كرد و شما ميتواند دليل انتخاب شدن اين دانشگاه جزو بهترين دانشگاه های آلمان را ببنيد.

دانشگاه فرای برلين

 

  • دانشگاه فريه برلين : اين دانشگاه جزو بهترين دانشگاه ها در زمينه های تحقيقاتی است و اينكه بيشتر دانشجويان می توانند در اين دانشگاه جزو افراد برتر در آزمون هر ماهه قرار بگيرند و مورد بعدی اين است كه اين دانشگاه در رتبه كيو اس ( ليستی كه هر ساله بهترين دانشگاه های دنيا را معرفی ميكند ) 87 را كسب كرده و عنواينی در اين مورد هم كسب كرده است ؛ و اما برخی از مزيت های اين دانشگاه :

 

  1. اين دانشگاه بزرگترين دانشگاه شهر برلين لقب گرفته و در تمام حوزه تحقيقاتی رتيه اول را در آلمان دارد و اين امكان را به افراد حاضر در دانشگاه ميدهد كه بتوانند خود را به بهترين نخبه های آلمان تبديل كنند .
  2. دليل مشهوريت اين دانشگاه در آلمان پرورش نخبه ها است كه در رتبه های جهانی توانسته رشد چشمگيری را بر فراز كشور ها دريافت بكند .

 

  1. برای امكانات اين داشنگاه ميتوان عرض كرد كه : درای كتابخانه های بسيار بزرگ و جامع است ؛ آزمايشگاهی پيشرفته و سالن های هنری و سيستم های رايگان نقليه و سالن های غذا خوری بسيار مجهز و … دارد .

 

 

  1. تحصيل در دانشگاه فريه برلين فقط ديپلم كشور مبدا مورد نياز ميداند و اينكه شما بتوانيد در اين دانشگاه مورد تاييد و پذيرش قرار بگيريد كافی است كه در برخی از آزمون های اين دانشگاه شركت كرده و نمره مورد قبولی را دريافت بكنید ، این دانشگاه در حال حاضر حدود ۳۶۰۰۰ دانشجو دارد و در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه در سال ۱۹۴۸ به دنبال آن تأسیس شد که نیروهای شوروی مستقر در برلین شرقی کنترل دانشگاه دیگر برلین یعنی دانشگاه هومبولت برلین را در اختیار گرفتند . ( اين هم از تاريخچه اين دانشگاه )

 

  1. موضوعی بعدی در مورد اين دانشگاه نام آن است كه فريه به معنای آزاد است و در واقع اسم اين دانشگاه ( دانشگاه آزاد برلين ) است ؛ در مورد خدمات و شهريه پردازی هم بايد بگوييم كه در اين دانشگاه شهريه ایی پرداخت نمی شود و اين كه شما در هر ترم مبلغ 250 يورو برای هزينه های خدماتی ( از جمله غذاخوری و خوابگاه و كتابخانه و … ) پرداخت بكنيد .

  • دانشگاه هومبلت برلين : در اين دانشگاه بالای 15 درصد افراد حال حاظر در آنها از كشور های مختلف آمد اند و هر يك از آنها دارای استعداد های ذاتی عای برخوردار هستند و اين دانشگاه شرايط دريفت بورسيه آن افراد وپذيرش آن ها را دارد و اما ويژگی های اين دانشگاه :

 

  1. دارای اساتيد بسيار مشهور در زمينه های علمی و اقتصادی و هواشناسی و تغييرات اقليمی و زيست شناسی و … را دارد كه رتبه اين دانشكاه را در ليست كيو اس 99 ( نود و نهمين ) دانشگاه برتر دنيا لحاز كرده است .
  2. این دانشگاه یکی از مناسب‌ترین دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان علاقه‌مند به تحقیقات علمی است و اينكه از همان اول كه دانشجويان در مورد اين دانشگاه تحقيقات مورد نياز را انجام بدهند ميفهمند كه اين دانشگاه پيشرفت های اساسی در مورد اين موضوع را دارد .

  • دانشگاه فنی مونيخ : دانشگاه فنی مونيخ با رتبه 55 در ليست كيو اس توانسته يكی از بهترين دانشگاه های آلمان شده است و در حال حاضر دارای بالای 5000 دانشجو را دارد و اما برخی از مزيت های اين دانشگاه :
  1. اين دانشگاه دارای اعتبار خاصی در مورد رشته های مهنرسی و عمران و راه سازی و شهر سازی و … دارد كه در تمام دنيا زبان زد است ، و اينكه اين دانشگاه بر اساس اين موضاعات در سرتاسر قاره اروپا زبان زد همه كشور ها رسيده است .

 

  1. موضوع پذيرش دانشجو در اين دانشگاه هم اين است كه شما بايد روزمه تحصيلی بسيار خوبی در دبيرستان داشته باشد و اينكه بتوانید بهترين موضوعات را شرح بدهيد .

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *