هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهینه شدن محتوا به چه معناست

بهینه شدن محتوا به چه معناست؟ صفر تا صد بهینه سازی محتوا

دسته بندی : سئو
1402/05/16

اگر شما به سئو علاقه دارید، قطعا که بهینه شدن محتوا به گوش شما رسیده است. برای بهینه سازی محتوا باید چند نکته مهم را رعایت کنید که در این مقاله به صورت صفر تا صد به آن ها پرداخته ایم.

بهينه ‌سازی یا بهینه شدن محتوا اصطلاحاتی هستند كه حتما بار ها به گوش کسانی که حوزه های سئو و بازاريابي فعالیت دارند خورده است.  هم اکنون ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم تا به صورت مفصل‌ بهینه سازی محتوا را برای شما شرح دهیم. ابتدا به شما خواهیم گفت که بهینه شدن محتوا به چه معناست،سپس به سوالات مهم شما در این زمینه  جواب خواهیم داد، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اگر به سئو علاقه مند هستید و دانش کافی ندارید، کافی است که یک سر به صفحه آموزش سئو سایت ما بزنید و دانش سئویی خودتون رو افزایش بدهید.

بهینه سازی محتوا چیست؟

اگر بخواهیم خیلی مختصر مفید توضیح بدهیم، بهینه سازی یا بهینه شدن محتوا فرآیندی است که به ما می‌گوید چگونه یک محتوای معمولی و متوسط را به یک محتوای عالی و بی نقص تبدیل کنیم، این  بدین معناست که یک لایه بهینه سازی را به محتوای‌ خود اضافه کنید تا به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید و بتوانید تعداد بیشتری از این کاربران و مخاطبان را تبدیل به مشتری خود کنيد. البته این یک تعریف کلی بود و امکان دارد خیلی ها بطور کامل متوجه آن نشده باشند پس بگذارید برای اینکه همگی دقیق تر متوجه بشوید که بهینه شده محتوا به چه معناست، آن را به دو بخش <سئو> و <محتوا> تقسیم کنیم و بیشتر توضیح دهیم.

بخش سئو(بهینه سازی): سئو متشکل از تکنیک ها و فرآیند هایی می‌باشد که برای بهینه سازی(بهینه شدن) سایت شما و ارتقا  رتبه بندی آن در گوگل به کار می رود تا مخاطبان بتوانند وب سایت شما را با استفاده از موتور های سرچ(جستجو) گوگل یافت کنند.

بخش محتوا: محتوا شامل انواع موضوعات و مقالاتی می‌شود که اطلاعات آن ها در صفحات وب سایت خود قرار می دهید. اکنون بهینه سازی(بهینه شدن) محتوا که ترکیب این دو واژه می‌باشد، بدین معناست که  محتوایی با هدف جذب ترافیک موتور های جستجو  گوگل تولید شود. این که چگونه محتوای خود را بر اساس اصول سئو تولید و بهینه سازی بکنیم اساسی ترین و بر تکرار ترین سوالی است که در رابطه با این موضوع مطرح می‌شود، در پاسخ باید بگوییم  که روش ها،تکنیک ها و نکات مهم مختلفی برای بهینه سازی کردن محتوا وجود دارد که ما در این مقاله از جمله مهم ترین این نکات و تکنیک ها را برای شما معرفی کرده و توضیح می دهیم که ادامه به آن‌ ها خواهیم پرداخت.

محتوای بهینه شده یعنی چه + برتر آموز

بهینه شدن(بهینه سازی) شامل چه تکنیک های مهمی است؟

اکنون که همه می‌دانیم بهینه شدن محتوا به چه معناست وقتش است که به سراغ معرفی توضیح تکنیک و روش های مهم بهینه سازی(بهینه شدن) برویم.

  • انتخاب درست کلمه کلیدی: كلمه كليدی همان كليد واژه ای است كه شما با استفاده و تکرار  آن محتوا و مقاله خود را می‌نویسد و با  تمرکز روی آن بهینه سازی محتوا خود را انجام می‌دهید. هنگام انتخاب نمودن كلمه كليد لازم است تا به این نکات توجه زیادی داشته باشید؛ به منظور به دست اوردن ترافيك بيشتر ابتدا در باره كلمه كليدی خود تحقيق کرده و سعی كنيد كلمه‌ ای را انتخاب نمایید که اول از همه متناسب با كسب و كار و محتوای وب سایت شما باشد، به علاوه بهتر است كلمه كليدی را به‌ کار بگیرید که بیشتر کاربران و مخاطبان هنگام سرچ و جستجو در رابطه با اون موضوع از آن کلمه استفاده بکنند.
  • بهینه سازی محتوا با استفاده از کلمه کلیدی:پس از آن که كلمه كليدی مناسب خود را انتخاب نمودید، حال باید روی كاربرد بهينه سازی آن در محتواي متنی و همچنین هنگام به اشتراك گذاری عكس و فيلم کار کنید. مورد استفاده كلمات كليدی در محتوا از دو جهت؛ نحوه‌ی و موقعيت به كارگيری آن و تعداد موارد استفاده شده از كلمه كليدی مورد نظر قابل توجه و مهم می‌باشد.
  • بهینه سازی(بهینه شدن) عنوان یا موضوع محتوا: در هنگام انتخاب کردن عنوان یا موضوع به صورت بهينه بايد در نظر داشته باشید که عنوان شما علاوه بر مرتبط بودن با محتوای شما باید از نظر کاربران و مخاطبین جذاب باشد، علاو بر این بهتر است که عنوانی را برای محتوای خود انتخاب كنيد كه کاربران موقع استفاده از موتور های جستجو گوگل بیشتر آن عنوان استفاده نمایند، همچنین جديد و نو بودن محتوای شما به طوری كه در سایت های دیگران و خودتان از آن استفاده نشده باشد می‌تواند رتبه بندی سئو(بهینه سازی) شما را در بین رقبا افزايش و ارتقا دهد.
  • بهینه شدن(بهینه سازی) :محتوای متنی در رابطه با بهینه سازی و بهبود سئو در محتوای متنی رعایت مواردی همچون: پراكندگی كلمه كليدی در متن،تعداد مناسب استفاده از كلمه كليدی با توجه به اندازه متن،استفاده از لينک‌های داخلي و خارجی‌ مناسب،رعایت کردن علائم نگارشی،نوشته های جدید و بروز، تیتر بندی استاندارد،اندازه مناسب متن و… بسیار مهم هست.
  • بهينه سازی عکس ها و تصاوير: در ادامه مواردی را که در بهینه ‌سازی کرد تصاویر مهم و حائز اهمیت هستند را برای شما شما مطرح خواهیم کرد که عبارتند از :
  • استفاده از تصاوير اختصاصی‌؛در مورد سئو و بهينه سازی‌ محتوا تصاوير نخستین نکته مهم اختصاصی بودن تصوير می‌باشد يعنی این که شما تصاوير جديد  و منحصر به فردی را در محتوای خود استفاده کنید، حتی اگر لازم باشد که با گوشی موبايل از محصولات خود عكس و تصوير تهيه کرده و در وب سايت خود قرار دهيد، خيلي بهتر از آن است كه از یک و یا چند عكس تکراری هر چند با كيفيتی فوق‌العاده بالا استفاده نمایید. رعایت ای مورد در پيروز شدن شما در برابر رقبايتان كمك زيادی به شما خواهد کرد.•تلاش كنيد که در نام گزاری تصوير پیش از بارگزاری آن در وب‌سايت خود حتماً کمله  كليدی خود را در آن گنجانده باشید.
  • نوشتن توضیح تصوير و عکس: در موقع درج تصاوير در محتوا باعث بهينه شدن تصوير شما می‌شود همچنین بهتر آن است که در شرح و توضیح تصاوير شما نيز از کلمه کلیدی مد نظر استفاده شده باشد.
  • بهینه شدن(بهینه سازی) فیلم و ویدئو: بهینه شدن یا بهینه سازی ویدئو محتوا از دو جهت اهمیت دارد، اول آن که محتوای جديد و منحصر به فرد بودن فیلم یا ويدئو از اهميت فوق العاده‌ای بالایی برخوردار است، و توصیه می‌کنیم که موقع تهيه ويدئو نياز و حوصله مخاطبین را در نظر بگیرید و سعی کنید که ویدئو شما در عین مفید بودن کوتاه و جذاب باشد تا مخاطب را فراری نکند، و مورد دوم نوشتن متنی مطابق با موارد مطرح شده در ویدئو است که قطعا بهينه سازی(بهینه شدن) محتوا شما را افزایش خواهد‌ داد.

تقسیم بندی بهینه سازی محتوا :

بطور کلی بهينه‌ سازی محتوا را می توان به دو قسمت تقسیم کرد که شامل:سئو کردن محتوا برای موتور های جستجو و بهينه سازی‌ محتوا برای كاربران فضای مجازی می‌شود، اگر تنها هدف خود را بهينه كردن محتوا برای موتور های جستجو در نظر بگيريم، بدون شک سئو و ترافیک ما کاهش پیدا می‌کند.

چگونه محتوا را بهینه سازی کنیم؟

اهمیت بهینه شدن(بهینه سازی) محتوا :

بطور کلی وب سایت‌ هایی که توانسته‌ اند بر روی بهینه‌ سازی(بهینه شدن) محتوا های خود کار کنند و سئو را در صفحاتشان ارتقاء بدهند هنگام رقابت با رقبای قوی خود پیروز شده و به رتبه‌ های بالاتر گوگل صعود پیدا کرده اند،  پس بهتر آن است که اگر شما مدیریت وب‌ سایتی را بر عهده دارید به بهینه‌ سازی(بهینه شدن) سایت خود بسیار اهمیت بدهید و برایش وقت بزارید تا  هم زمان به هر دو هدف خود دست پیدا کنید؛

1-بهینه شدن محتوای وب‌ سایت شما برای موتور های جستجو الخصوص موتور های جستجوی پرکاربرد گوگل.

2-ارائه محتوای کاربردی و جذاب برای مخاطبان که باعث جذب و ماندگار شدن کاربران خواهد شد.

3- در نهایت بهینه سازی(بهینه شدن) محتوا باعث پیشی گرفتن شما از رقبا و سود و منفعت در کسب و کار شما می‌شود.

 

بررسی نکات مهم بهینه سازی(بهینه شدن) محتوا :

توجه و رعایت برخی نکات می‌تواند برای ارتقا و عالی شدن  محتوای شما  بسيار مفيد و حیاتی باشد، که ما در این پاراگراف کلیدی ترین و پر اهميت‌ ترين نکات را برای شما عزیزان معرفی کرده و شرح دهيم؛

تعیین کردن اهداف اصلی خود:قدم اول در بهینه سازی تعیین هدف خود به طور مشخص و دقیق است که در واقع مدير سايت بايد مشخص نمايد كه هدفش از راه‌ اندازی وب‌ سايت خود چيست.در ارتباط با هدف‌گذاری دو نوع رویکرد  متفاوت مد نظر مديران وب سايت ها است: •فروش اينترنتی محصولات و راه‌ اندازی سايت فروشگاهی؛ بهینه سازی صفحات و استفاده از عنوان و كلمات كليدی در اين گونه وب‌ سايت‌ ها منجر به موفقيت شما خواهد‌ شد.

توليد محتوا در قالب‌ های خبری يا آموزشی؛ در اين مورد بهتر است تمركز خود را بر روی توليد مقالات و محتوا ارزشمند و جديد با توجه به نياز و سليقه مخاطبان خود قرار بدهيد.

آموزش کامل بهینه سازی محتوا

شناخت مخاطبان:اين كه شما مخاطبین خود را از نظر های مختلفی همچون: سن، جنسیت، نياز ها، قشر، علاقه مندی ها و… بشناسيد در توليد محتواي بهينه به شما كمك کمک بسیار بزرگی خواهد‌ كرد. دليل اهميت داشتن شناخت مخاطب ها به اين مسئله مربوط می‌شود، كه همه تلاش‌ های تيم توليد محتوا شما تنها زمانی مفيد بوده و تاثیر خواهد داشت که كاربران و مخاطبین شما بتوانند در وب‌ سايت شما نياز های مختلف خود را از جمله، خريد محصولات، كسب آموزش و اطلاعات را به راحتی و با رضايت کامل برطرف کنند. برای شناسایی و تحليل مخاطبان خود می توانید از ابزار هايی مانند گوگل آناليتيك استفاده کنید.

آنالیز و شناخت رقبای وب‌ سایت خود:هنگام بهینه سازی(بهینه شدن) کردن وب‌ سایت خود داشتن توجه به فعاليت و نحوه‌ی توليد محتوای سایر رقبا اهمیت فراوانی دارد.

تجزیه و تحلیل وب‌ سایت خود:تلاش كنيد تا بازدهی، نتايج و ورودی های مخاطبان و  كاربران مربوط به وب ‌سايت خود را به صورت مستمر و دائما تحليل كنيد، چرا که اين اقدام شما باعث می‌شود که شما  متوجه‌ شوید که چه ترفند ها و روش‌ هایی باعث كسب امتياز از موتور های جستجویی همانند  گوگل و جلب توجه کاربران  و مخاطبان به وب‌ سایت شما خواهد‌ شد. در رابطه با این موضوع  شما می‌توانید از ابزار هايی همچون گوگل سرچ كنسول، گوگل آنالیتیک، گوگل وبمستر تولز، الکسا و… نیز استفاده نمائید.

جمع بندی و سخن پایانی :

ما در این مقاله ابتدا به شما گفتیم که بهینه شدن محتوا به چه معناست و آن را بطور مفصل‌ برای شما توضیح دادیم.بهینه سازی یا بهینه شدن محتوا فرآیندی بود که به ما میگفت چگونه یک محتوای معمولی و متوسط را به یک محتوای عالی و بی نقص تبدیل کنیم و این بدین معنا بود که یک لایه بهینه سازی را به محتوای‌ خود اضافه کنیم تا به ما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنیم و بتوانیم تعداد بیشتری از  کاربران و مخاطبان را تبدیل به مشتری خود کنيم.

بهینه سازی محتوا  را به دو بخش <سئو> و <محتوا> تقسیم می‌کنیم بخش سئو(بهینه سازی): سئو متشکل از تکنیک ها و فرآیند هایی می‌باشد که برای بهینه سازی(بهینه شدن) سایت شما و ارتقا  رتبه بندی آن در گوگل به کار می رود تا مخاطبان بتوانند وب سایت شما را با استفاده از موتور های سرچ(جستجو) گوگل یافت کنند.

بخش محتوا: محتوا شامل انواع موضوعات و مقالاتی می‌شود که اطلاعات آن ها در صفحات وب سایت خود قرار می دهید، بهینه سازی(بهینه شدن) محتوا که ترکیب این دو واژه می‌باشد، بدین معناست که  محتوایی با هدف جذب ترافیک موتور های جستجو  گوگل تولید شود.

تکنیک و روش های بهینه سازی شامل:انتخاب درست کلمه کلیدی، بهینه سازی(بهینه شدن) عنوان یا موضوع محتوا،بهینه شدن(بهینه سازی) فیلم و ویدئو،بهينه سازی عکس ها و تصاوير و… می‌شود، در ادامه گفتیم که بهینه سازی را می‌توان به دو بخش سئو کردن محتوا برای موتور های جستجو و بهينه سازی‌ محتوا برای كاربران فضای مجازی تقسیم کرد.

سپس اهمیت بهینه سازی(بهینه شدن) محتوا را برای شما توضیح دادیم و به بررسی نکات مهم بهینه سازی محتوا از جمله:تعیین کردن اهداف اصلی،شناخت مخاطبان و آنالیز و شناخت رقبای وب‌ سایت پرداختیم. امیدواریم که از خواندن این محتوا حداکثر استفاده را کرده باشید، از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودین

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *