هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نحوه پیدا کردن مشتری از چت آنلاین سایت

بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین + به فکر فروش بیشتر باشید

دسته بندی : سئو
1402/03/18

زمانی که میخواهید یک محصولی را خریداری کنید، یکی از بهترین خدماتی که ممکن است برای شما ارائه شود مشاوره است. شما با ایجاد چت آنلاین در سایت خود بین کاربر و پشتیبان میتوانید به فکر بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین باشید که فروش فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورد.

بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین همیشه برای برخی از افراد تازه کار سخت بوده است و یا حتی افرادی که چندین سال در حوزه وب فعالیت دارند نمی‌توانند به خوبی مشتری‌های حقیقی از چت آنلاین دریافت کنند.

اما چاره چیست؟ چکاری باید انجام داد؟ قدم اولی که برخی از افراد آن را طی می‌کنند شرکت در دوره‌های تبدیل نرخ تبدیل سایت است. این نوع از آموزش‌ها هزینه‌هایی به دنبال دارد و روش‌های نوین را ارائه خواهد داد.

اما شرکت در این دوره‌ها واجب است؟ قطعاً که خیر، شما می‌توانید با دریافت چند نکته مهم و به انجام رساندن هر چه‌بهتر آن‌ها نتیجه خوبی به دست آورید در صورتی که ممکن است که اشتباهاتی هم داشته باشید.

ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین به شما آموزش داده و تمامی ترفندهای بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین را برای شما در قالب یک مقاله ارائه دهیم.

در دهه اخیر با رواج یافتن خریدهای اینترنتی و البته باروی کار آمدن بسیاری از سایت‌ها قطعاً پیدا کردن مشتری و اینکه کاربری از بین بسیاری از سایت‌ها وارد سایت شما شود قطعاً که سخت‌تر شده است.

شما باید ابتدا آموزش طراحی سایت خودتان را به نحو احسن به اتمام رسانده و با توجه به معیارهای اصلی سایت را بالا آورید، قابل ذکر است که شما علاوه بر این، آموزش سئو را هم باید فرا گیرید.

به این دلیل که ایجاد یک سایت تازه ابتدای مسیر است و بهتر است که شما برای اینکه سایت شما در گوگل نمایش داده شود، فعالیت‌های سئویی را بادانش سئو از همان ابتدا شروع کنید.

توجه نکردن به سئو مساویست با نابود کردن بیزینس آینده خود.

فروش از طریق چت آنلاین سایت

چگونه چت آنلاین تأثیر گذار می‌شود؟

اولین موضوعی که در رابطه با بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین مطرح می‌شود، قطعاً که در رابطه با نحوه تأثیر گذاری چت آنلاین خواهد بود.

ببینید شما ترجیح می‌دهید برای خرید یک محصول جدید که اطلاعی از آن ندارید از یک مشاور استفاده کنید.

مشاوری که به شما بگوید که چگونه می‌توان از این محصول استفاده کرد، نحوه نگه داری آن و نحوه قیمت و اینکه در آینده ممکن است افزایش قیمت رو به رو باشد و…

حال شما تصور کنید که سایت در رابطه با حوزه خرید و فروش کولر و تجهیزات  آن ایجاد کرده‌اید، آیا تمامی افراد با نوع و برند و کارکرد تجهیزات کولر آشناس هستند؟

قطعاً که خیر، پس شما برای اینکه کاربران سایت خودتان را به مشتری تبدیل کنید بهتر است هر چه سریع‌تر به سراغ چت آنلاین بروید.

ایجاد چت آنلاین سبب می‌شود شما نسبت به ورودی سایت خود متوجه شوید که دقت کاربران به نوع صفحه و محصول چقدر است.

به‌عنوان مثال اگر شما محصولی با تخفیف را برای فروش گذاشته باشید، کاربران به گفت و گو با چت آنلاین وارد می‌شوند؛ آن‌ها ممکن است تاریخ انقضا تخفیف را از شما بپرسند و یا اینکه خرید خود را سریع‌تر هم انجام دهند.

بیشتر وب سایت‌های ایرانی امروزه نیز از چت آنلاین بهره‌مند هستند، به عبارتی که با استخدام کردن پشتیبانی چت آنلاین و افرادی که در فن مذاکره را آموزش دیده‌اند یا… توانسته‌اند که فروش سایت خودشان را چندین برابر کنند.

نکته: اگر شما به فکر فروش عالی هستید بهتر است ابتدا اعتماد سازی را به‌وسیله چت آنلاین به ارمغان بیاورید.

بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین:

تا به الان با موضوعات کلیدی رو به رو بوده‌اید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به‌صورت تخصصی به بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین بپردازیم.

قابل ذکر است که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی ارائه داده خواهد شد، بهتر است که به آن‌ها توجه کرده و در صورت نیاز آن‌ها را یادداشت کنید:

  • انتخاب افزونه مناسب برای چت آنلاین: اولین قدم از بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین انتخاب یک افزونه منحصر به فرد است.

وردپرس به‌عنوان یک سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بسیاری از افزونه‌های بروز و جدید دنیا را پشتیبانی کند، اعم از افزونه‌های چت آنلاین.

انتخاب نوع افزونه و ارتباط آن با قالب سایت شما بسیار مهم است. اگر شما قالب خاصی برای سایت خود دارید در حوزه شرکتی یا فروشگاهی و… بهتر است ابتدا درباره هماهنگی قالب و افزونه تحقیقی انجام دهید.

افزونه مد نظر شما باید به‌راحتی ویرایش شود و از طرفی نیز شرکت سازنده آن پشتیبانی هم در قبال افزونه خود نیز به شما ارائه دهد که این موضوع نیز بسیار مهم بوده و باید به آن هم توجه خاصی شود.

دسترسی آسان پشتیبانان از طریق وردپرس به آن، نحوه ذخیره پیام‌ها، وجود لیست شماره‌ها و… از جمله ویژگی‌های یک افزونه چت آنلاین تلقی می‌شود.

بهتر است برای انتخاب افزونه نهایت وسواس را به خرج دهید تا با مشکل رو به رو نشوید.

چونه مشتری از چت آنلاین سایت پیدا کنیم؟

  • طراحی جذاب و نوع استراتژی برای بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین: دومین مورد از بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین انتخاب استراتژی و طراحی است.

نبود استراتژی در سئو و… مساویست با شکست خوردن شما و این موضوع اصلاً با شما شوخی ندارد.

اما منظور از استراتژی بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین چیست؟ وقتی که شما افزونه را نصب کردید باید تنظیمات آن را هم سفارشی و شخصی سازی کنید.

استراتژی را فراموش نکنید:

به‌عنوان مثال قبل از هر گفت و گو اگر کاربران لیست شماره و نام خود و ایمیل را وارد کنند و بعد از آن وارد گفت و گو شوند، یکی از عاملان موفقیت شما تکمیل شده است.

شما با داشتن شماره موبایل و ایمیل افراد نیز می‌توانید بازاریابی خودتان را هم پس از فروش کالا و یا قطع ارتباط و… نیز ادامه دهید که این موضوع یک نکته به نفع شما و سایت شما خواهد بود.

طراحی جذاب از جمله عواملی است که افراد می‌توانند به‌وسیله آن بیشتر در اتاقک چت آنلاین بمانند و این موضوع نیز به نفع سایت شما هم خواهد بود.

ابتدا آن که کاربر زمانی زیادی را روی یک صفحه از سایت می‌گذارند، از طرفی هم ممکن است کاربر به خریدار تبدیل شود.

  • افراد متخصص را برای پشتیبانی انتخاب کنید: از قدیم‌الایام تا به الان نیز، همیشه برای بازاریابی از افراد متخصص استفاده می‌شد.

مخصوصاً شما برای بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین نیز از افرادی که با محصولات و نحوه ارائه خدمات آشنا هستند نیز باید استفاده کنید.

اما چرا؟ ضرورت این کار چیست؟ فرض کنید شما قرار است محصولی دیجیتالی را برای فروش بگذارید، آیا انتخاب فردی که با محصول آشنا است برای پشتیبانی بهتر خواهد بود یا افرادی که اصلاً اطلاعی ندارند؟

قطعاً که افراد آشنا به محصول شما بهتر می‌توانند به شما کمک کنند. اما چرا؟ فرض کنید که یکی از سؤالات کاربران داخل چت آنلاین نسبتاً تخصصی در رابطه با محصول باشد و اگر فرد پاسخ درستی به کاربر ندهد یا پاسخ آن اشتباه باشد.

شما یکی از مشتریان خودتان را از دست خواهید داد، این موضوع سبب بد نام شدن سایت و برندینگ می‌شود. توجه کردن به این موضوع بسیار مهم است.

تاثیر اعتماد سازی برای بیرون کشیدن کابران از چت آنلاین:

  • اعتماد سازی را در پیش بگیرید: اصلاً یکی از اهداف ایجاد چت آنلاین آن است که شما اعتماد کاربران را جلب کنید که این موضوع سبب فروش سایت می‌شود.

برای درک بهتر شما از این بخش بهتر است مثالی را عنوان کنیم. آیا شما حاضر هستید از سایتی که فقط محصول دارد و یک شماره تماس خریداری کنید؟

قطعاً که خیر، ابتدا باید اعتماد سازی رخ دهد. اما انواعی از روش‌های اعتماد سازی وجود دارد که یکی از آن‌ها ایجاد چت آنلاین است.

وقتی افراد می‌خواهند در رابطه باقیمت و تخفیف و یا ویژگی محصول( در صورت توجیه نشدن) اطلاعاتی به دست آورند قطعاً که چت آنلاین به آن‌ها کمک خواهد کرد.

تجربه نشان داده زمانی که افراد با یک فرد حقیقی ارتباط برقرار می‌کنند قطعاً که اعتماد سازی به‌صورت ناخودآگاه نیز اتفاق میفتد.

برای اعتماد سازی بیشتر باید چکاری انجام دهیم؟

اما علاوه بر وجود چت آنلاین روش‌های دیگری هم وجود دارد که اعتماد سازی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

به‌عنوان مثال وجود بخش ارتباط با ما یا تماس با ما با درج دادن اطلاعات درست شرکت یا تماس و آدرس و… نیز شما می‌توانید بخشی از اعتماد سازی را پیش بروید.

زیرا برخی از افراد برای اعتماد کردن به سایت‌ها نیز به شماره‌ها تماس حاصل می‌کنند تا اینکه از صحت اطلاعات درج شده باخبر شوند.

موردی دیگر موجود شدن نماد اینماد است. اکثر سایت‌های فروشگاهی  و خدماتی و… که می‌خواهند درگاه پرداخت آنلاین داشته باشند، قطعاً که به این نماد نیاز دارند.

این نماد به سایت‌هایی داده می‌شود که باید از عمر سایت کمی گذشته شود و از طرفی نیز تمامی بخش‌های سایت کامل شده باشد( همانند بخش ارتباط با ما و…)

برخی از افراد برای اعتماد نیز به این نماد توجه می‌کنند.

ترفند های استفاده از چت آنلاین سایت

چگونه سؤالات کاربران در چت آنلاین سریع‌تر پاسخ داده شود؟

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران را آزرده خاطر می‌کند زمان نسبتاً طولانی برای پاسخ به سؤالات آن‌ها است.

قطعاً که اگر سایت شما سئو شده باشد و کاربران زیادی نیز به آن وارد شود؛ قطعاً که نیازی به چند نفر پشتیبان برای پاسخ به سؤالات خواهید داشت. به این دلیل که بسیار طول می‌کشد که به‌تمامی سؤالات پاسخ داده شود.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید از پیام‌های پیش آمده نیز استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای سلام و خوش آمد گویی ممکن است که زمانی را برای پاسخ دادن به آن صرف کنید.

برای صرفه جویی زمان نیز می‌توانید از پیام های پیش آمده خوش آمد گویی نیز استفاده کنید.

از طرفی ممکن است که بسیاری از سؤالات تکراری باشند و می‌توانید پیام پیش آمده.

پاسخ سؤالات تکراری را آماده داشته باشید که با نمایش داده شدن آن سریع پاسخ ارائه شود.

استفاده هدفمند از چت آنلاین:

یکی از موارد مهم بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین و سئوی صفحات و… هدفمند کار کردن از صفحه چت آنلاین خواهد بود.

شما می‌توانید تنظیمات چت را طوری فعال که کنید که با ورود هر کاربر به آن‌ها پیشنهاد شرکت در چت آنلاین نیز ارائه شود.

اگر کاربر آن را رد کرد اصلاً که موردی نیست.

اما نکته و ترفند مهم‌تر آن است که شما می‌توانید فهرستی از مطالب ویژه سایت خود تهیه کرده.

از طریق چت آنلاین هر چند دقیقه به کاربران آن‌ها را پیشنهاد دهید.

این موضوع سبب می‌شود که هر کاربر در صورت علاقه به صفحه مورد نظر رجوع کند.

هم سبب بهبود سئو سایت و از طرفی هم ممکن است برخی از افراد به‌صورت تصادفی به مشتری نیز تبدیل شوند.

 فعال کردن نظر سنجی در چت آنلاین برای کنترل کیفیت:

برخی از کارفرمایان و مدیران سایت برای کنترل کیفیت کار خود بهتر است که نظر سنجی چت آنلاین را فعال کنند.

این نظر سنجی بعد از پایان هر چت برای کاربران ارائه می‌شود و افراد می‌توانند به گفت و گو خود نظر دهند، در صورت عدم کمک و… می‌توانند دلیل خود را شرح دهند.

حال مدیر سایت با بررسی نظرات کاربران و مطمئن شدن نسبت به اطلاعات وارده نیز می‌توانند برخوردی با پشتیبانان برای ارائه بهتر خدمات داشته باشند.

این موضوع فقط و فقط برای ارتقا کیفیت فعالیت کاری شما خواهد بود؛ برای اینکه شما بتوانید تعداد کاربران و فروش خودتان را نیز افزایش دهید.

سخن پایانی و جمع بندی:

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اولین موضوع مهم نحوه پیکر بندی و تنظیمات چت آنلاین است. وجود طراحی مناسب و وجود فرم اطلاعات برای بازاریابی بسیار کار ساز و خوب خواهد بود.

شما می‌توانید از طریق تنظیمات افزونه چت آنلاین نیز صفحات دیگر را پیشنهاد دهید.

زمان بندی پاسخ به کاربران بهتر است برای شما مهم باشد. به این دلیل که کاربر با عدم پاسخ پشتیبان در چند دقیقه ابتدایی ممکن است از صفحه و سایت خارج شود.

انتخاب پشتیبان آشنا به محصول و متخصص نیز بسیار مهم بوده و تأثیر شما را چندین برابر می‌کند.

در صورتی که شما اگر از افراد تازه کار یا افرادی که آشنایی با محصول ندارند استفاده کنید ممکن است که مشتریان خودتان را از دست بدهید.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *