هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تاثیر صداقت در تبلیغ

تاثیر صداقت در تبلیغ؛ صداقت در تبلیغ کسب و کار چه تاثیری دارد

1401/06/14

قطعا شما هم به فروش بهینه و با کیفیت فکر می‌­کنید، این موضوع از زمان­‌ها دور فکر فروشندگان را به خود مشغول کرده است. معمولا در گذشته فروشندگان دو رویکرد کلی داشتند، در رویکرد اول از صداقت در اساس کسب و کار خود و صداقت در تبلیغ محصولات خود استفاده می­‌کردند. اما در رویکرد دوم شیطنت­‌هایی و یا گاها استفاده از دروغ­‌هایی صورت می­‌گرفت که شاید در ظاهر تاثیری نداشته باشند، اما در باطن به کسب و کار و اعتبار شخص آسیب می­زد. امروزه نیز این قاعده برپا است منتهی شکل و رویکرد تبلیغات ما به صورت کلی عوض شده است و حتی سیستم فروش ما نیز به طور کلی تغیر کرده است. ما در گذشته به صورت رو در رو با مشتری خود در ارتباط بودیم با هرکسی متناسب با شخصیت و مشخصات روانشناختی فرد ارتباط برقرار می­‌کردیم و انتخاب می­‌کردیم که صداقت داشته باشیم و یا که به او دروغ بگوییم و یا به قول برخی از فروشندگان همه چیز را نگوییم. اما امروزه دیگر شما ارتباط مستقیم را با مشتری خود ندارید و از طرفی مشتری نیز درسترسی به بینهایت اطلاعات و بی­نهایت انتخاب محصول مشابه دارد. درنتیجه بهترین استراتژی شما قطعا صداقت در فروش است، چرا که شما با این کار می­‌توانید به قلب مشتری نفوذ داشته باشید و در صورتی که قیمت شما اندکی بالا و پایین باشد و یا گاها کیفیت محصول شما اندکی متفاوت باشد. قطعا او نادیده خواهد گرفت و فروش شما متحول خواهد شد. برای آنکه تاثییر صداقت در تبلیغ و تاثیر آن بر کسب و کار خود را متوجه شوید، به شما توصیه می‌کنم در این مقاله سایت برترآموز با ما همراه شوید و تا انتهای این مقاله را بخوانید.

امروزه اگر شما با در تبلیغ کسب و کار خود قبل از اینکه به مشتری لطف کرده باشید، به خودتان لطف کرده‌­اید، چرا که امروزه بواسطه رشد تبلیغات و از طرفی بواسطه بمباران اطلاعاتی که به صورت لحظه به لحظه از شبکه­‌های مجازی صورت می­‌گیرد دیگر هر دروغی در مدت زمان کوتاه بر ملا خواهد شد و اعتبار کسب و کار شما به صورت غیر قابلی از بین خواهد رفت و در صورتی که اعتماد نباشد قطعا فروشی نیز نخواهد بود. در نتیجه پیشنهاد من به شما این است که تاثیر صداقد در تبلیغ را جدی بگیرید.

اگر شما علاقه دارید که فروش خود را افزایش دهید، نیاز به یک تیزر تبلیغاتی خاص برای فروش خواهید داشت، در صورتی که شما نمی­‌خواهید هزینه زیادی برای تدوین تیزر تبلیغاتی خود کنید به شما پیشنهاد می‌­دهم به بخش محصولات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از دوره جامع و کاربردی « آموزش پریمیر » استفاده کنید، شما با این کار می­‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنید، چرا که این دوره به صورت خلاصه آسان و کاربردی برای شما تکنیک‌­های فوق العاده­‌ای خواهد داشت و همچین  هزینه تدوین تیزر تبلیغاتی نیز نخواهید داشت.

آیا صداقت در تبلیغ کسب و کار امری ضروری است؟

زمانی که می‌­خواهیم در مورد تکنیک‌­های افزایش فروش در کسب و کار صحبت کنیم، معمولا اولین تکینکی که به آن اشاره می­‌کنیم، توانایی درک موثر مشتری است. بله درست متوجه شدید. توانایی درک موثر مشتری، منظور ما این است که شما بتوانید مانند یک مشتری به محصولات خود نگاه کنید! چه چیزی می­‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ چه چیزی می­‌تواند شما را تحریک به خرید نهایی کند.

زمانی که شما خود را جای مشتری قرار می­‌دهید، همیشه اولین سوالی که از خود می­‌پرسید این است که آیا فروشنده در گفت و گوی با من صداقت دارد؟ آیا این وب­سایت تمامی اطلاعات و مشخصات محصولات خود را بر پایه صداقت، معرفی کرده است؟ زمانی که اولین گام شما برای خرید یک محصول صداقت طرف مقابل است، در نتیجه داشتن صداقت در تبلیغ محصولات امری ضروری و حیاتی است و نمی‌­توان در مورد آن هیچ­گونه تردیدی داشت. حال ما در این بخش به صورت موردی به بررسی علل نیاز به صداقت در تبلغ کسب و کار می‌­پردازیم. تا پایان این بخش با ما همراه باشید.

چرا باید در کسب و کار صادق بود؟

مشتری دید متفاوتی به شما خواهد داشت

زمانی که شما برای خرید یک محصول به یک فروشگاه و یا که به یک مغاز مراجعه می­‌کنید،  فروشنده معمولا به گونه‌­ای با شما برخورد می‌­کند گویا از این محصول بهتر وجود ندارد و بهترین قیمت فقط متعلق به او است ولاغیر. او شروع می­‌کند به پرستش محصول خود و… . حال اگر شما یک دیدگاه و یک برخودر کاملا متفاوت داشته باشید، چطور؟ به عنوان مثال شما مزایای خرید مشتری از شما را به او می‌­گویید، در کنار آن معایب و یا ویژگی‌­های ناخوشایند محصول خود را نیز به او می‌­گویید. قطعا مشتری آماده چنین برخوردی از سمت شما نیست. زمانی که مشتری از شما صداقت در تبلیغ محصول شما را مشاهده می‌­کند، قطعا به شما راحت‌­تر اطمینان می­‌کند و در این صورت از شما راحت­تر خرید خواهد کرد و مهم­تر از همه مشتری نسبت به شما احساس بهتری نیز خواهد داشت. از این رو شما یک مشتری وفادار نیز بدست آورده‌­اید.

صداقت، صداقت می ­آورد

زمانی که شما با صداقت به تبلیغ محصول خود مشغول می­‌شوید کاملا طبیعی است که مشتری نیز به سبب جبران کار شما با شما کاملا صادقانه برخورد کند و این  موضوع می‌­تواند منجر به فروش با کیفیت­‌تر شما شود. از طرفی شما دیگر نیاز ندارید که انواع روش‌­های مختلف را به کار گیرید تا ذهن مشتری را بخوانید و نیاز او مشخص کنید. زمانی که مشتری با شما صادق است شما می­­‌توانید راجب شرایط معامله خود راحت­‌تر و با کیفیت­‌تر مذاکره کنید و این موضوع برای طرفین معامله جذاب خواهد بود.

اگر شما راجب اصول مذاکره اطلاعاتی ندارید به شما توصیه می­‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « چگونه به یک مذاکره کننده تبدیل شویم » استفاده کنید. مذاکره یک مهارت نرم ضروری است که می­‌تواند در تمامی مراحل زندگی برای شما مناسب و کاربردی باشد. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که شما به واسطه مهارت مذاکره در فروش می­‌توانید، از صداقت در کسب و کار خود را به نحوی استفاده کنید که به کسب و کار شما آسیبی وارد نکند و در مقابل برای دیگران نیز این موضوع جذاب باشد و به کسب و کار شما تمایل بیشتری نیز نشان دهند.

قطب نمای مشتری با کیفیت است

اگر شما اندک تجربه فروش داشته باشید، قطعات متوجه خواهید شد که برخی از مشتریان برای شما جز دردسر چیزی ندارند. ممکن است که در ابتدا با شما خیلی خوش برخورد باشند و یک ارتباط صمیمی برقرار کنند. اما اندکی که جلوتر می­‌روید متوجه خواهید شد که آن‌ها برای شما زیان خالص هستند ولاغیر.

زمانی که شما در معرفی و تبلیغ محصولات خود از صداقت استفاده می­‌کنید، مشکلات و یا ضعف محصولات خود را به مشتری خود می‌­گویید و در صورتی که مشتری شما از وسواس فکر برخوردار باشد، به سراغ یک برند دیگر خواهد رفت و این نقطه پیروزی شما است. اگر بخواهیم به صورت صادقانه و بی طرف به این موضوع نگاه کنیم، هیچ محصولی به صورت صد در صد نیست و گاها دارای ضعف و ایراداتی می­‌باشد، اگر شما محصول خود را به صورت صادقانه پرزنت کنید و بعدها محصول شما دچار چالش شود، شما دچار دردسر جدی نخواهید شد و گاها با یگ گارانتی و تعویض مشکل شخص حل خواهد شد.

صداقت در کسب و کار به منزله اعتبار شما است

اگر بخواهیم به صورت واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که مشتری امروز نسبت به مشتری دیروز بسیار باهوش‌­تر است و از طرفی دسترسی او به محصول مشابه و اطلاعات راجب محصول ما نیز به شدت بیشتر است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می­‌کند که شما با صداقت در تبلیغ محصول خود سعی می­‌کنید چهره خود را نزد مشتری مثبت و معتبر نشان دهید.

شما با صداقت خود اعتبار در نزد مشتری پیدا می‌­کنید و این موضوع به این منزله است که شما یک مشتری وفادار به جمع مشتریان خود اضافه کرده‌­اید. مشتری وفادار برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که به تبلیغ کسب و کار شما می‌­پردازد، به صورت ناخوداگاه برای شما عملیات برندینگ انجام می­‌دهد و در نهایت شما با این کار به اعتبار برند و کسب و کار خود کمک قابل توجه و شایانی کرده‌­اید.

چگونه صداقت در کسب و کار خود داشته باشیم؟

ما در این بخش به عواملی می‌­پردازیم که در صورتی شما به آن پای بند باشید، صداقت در کسب و کار خود را به صورت بی طرفانه و با تاثیر مثبت به دست آورده‌­اید. چرا که اگر شما ندانید که به چه صورت از صداقت در کسب و کار خود استفاه کنید ممکن است به کسب و کار خود آسیب بزنید، به عنوان مثال اگر قرار است شما مشکلات و چالش­‌های محصول خود را بیان کنید. اگر زمانی که  مشتری را مشاهده می­‌کنید، شروع به بیان چالش‌­ها و نقص محصولات خود کنید.

خوب طبیعی است که مشتری از شما خرید نکند و به سراغ دیگر رقبای شما برود. شما باید ابتدا به بیان ویژگی مثبت محصولات خود بپردازید و سپس به بیان ویژگی‌­های تعهدات خود در قبال محصول خود بپردازید و در آخر به عنوان نکته پایانی چالش­‌های استفاده از محصول خود را بیان کنید. در این صورت شما به یک فروش سالم دست پیدا خواهید کرد.

  1. شفافیت

اگر بخواهیم صداقت در کسب و کار را با یک قانون تعریف کنیم، قطعا آن شفافیت در کسب و کار است و لاغیر. شفافیت با هر روش و هر اصولی می‌­تواند به کسب و کار شما کمک کند. اگر شما به مقاله­‌های اصول بازاریابی نگاهی داشته باشید، یکی از نکاتی که به شما به طور موثر آموزش می‌­دهند، صداقت در کسب و کار است. حال این که این صداقت از طریق چه کانالی به مخاطب شما منتقل شود امری متفاوت است که من به شما پیشنهاد می­‌دهم که اولین گام صداقت در کسب و کار خود را شفاف سازی تمام مراحل کسب و کار قرار دهید. شما برای شفافیت در کسب و کار خود لازم است که ارتباط خود با مشتری را ساده کنید و برای او مسیرهای مستقیم و غیر مستقیم کسب اطلاعات طراحی کنید. در این صورت مشتری به جای این که برای تحقیق راجب شما به سراغ منابع ناامن برود و اطلاعات اشتباه کسب کند به سراغ شما می­‌آید و اطلاعات صحیح و شفاف از جانب شما کسب می­‌کند.

شفافیت در کسب و کار

اگر شما به مقالات صداقت در بازاریابی و همچنین استراتژی‌­های مرتبط با آن نگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شد که برای این کار به شما پیشنهاد می‌­دهند که یک مسیر ارتباطی با مشتری مانند یک وب­سایت تعریف کنید و تمام اطلاعات کسب و کار خود را به صورت مثبت و منفی در اختیار او قرار دهید، مشتری زمانی که به این اطلاعات مراجعه می­‌کند، هرچه که بخواهد در مورد شما بداند آنجا است و برای دانستن راجب شما فقط به خود شما نیاز دارد ولاغیر. ( اگر شما علاقه مند به بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو گوگل هستید، قطعا نیاز به سئو خواهید داشت، سئو موضوعی است که با دانستن برخی اصول ساده راجب آن می‌­توانید هم خودتان این کار را انجام دهید و هم می‌­توانید به صورت اصولی آن را برون سپاری کنید. از این رو به شما توصیه می­‌کنم که از « آموزش سئو » سایت برترآموز که به صورت جامع و کامل طراحی شده است، استفاده کنید. )

این که شما بتوانید ارتباط خود با مشتری را به صورت اصولی و صحیح پایه گذاری کنید، به نوعی می‌­توان گفت نیمی از مسیر فروش محصول و برندینگ خود را گذرانده‌­اید. این گونه است که شما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا کسب و کار خود را متحول کنید. هدف هر شخصی از بازاریابی فروش بیشتر محصولات است و شما با این کار می­‌توانید به اهداف کلان خود و فروش بیشتر خود باهم دست پیدا کنید.

  1. طراحی یک محیط بحث و گفت و گوی آزاد

شما برای این که صداقت در کسب و کار خود داشته باشید، نیاز است که برخی از اطلاعات را شما به دیگران بدهید و از طرفی نیاز است که برخی از اطلاعات را دیگران راجب شما بدهند. به عنوان مثال شما می‌­توانید در سایت خود یک روم گفت و گوی آزاد در مورد برند و محصولات خود طراحی کنید و مشتریانی که از شما خرید کرده‌­اند توانایی نظر دادن داشته باشند و از طرفی تمامی کاربرانی که برای تحقیق به سایت شما مراجعه کرده‌اند توانایی مشاهده کردن این نظرات را داشته باشند.

شما با این کار یک محیط آزاد و صمیمی برای مخاطبان خود طراحی کرده‌­اید که می‌­توانند با شما به سادگی ارتباط داشته باشند و از طرفی می­‌توانند نظرات خود را آزادانه بیان کنند. حال شاید سوال شما این باشد که مزایای این کار برای شما چیست؟ اولا شما با این کار ارتباط خود را با مشتریان خود حفظ کرده‌­اید که این از مهم­ترین اصول بازاریابی نوین است. دوما شما با این کار به یک مسیر ناب دسترسی دارید برای بررسی بازخوردهای مشتریان خود. شما می‌­توانید در صورت بروز هرگونه نقص در کسب و کار خود که باعث ناراحتی و عدم اطمینان خاطر مخاطب شده است را در اسرع وقت شناسایی کنید و آن را برطرف کنید.

ثالثا شما می­‌توانید با دلجویی از مشتریان ناراضی خود این شانس را داشته باشید که مجدد آن­‌ها به شما اعتماد کنند و از شما خرید انجام دهند. رابعا شما با این کار یک محیط عالی برای جذب اعتماد مشتریان جدید، ایجاده کرده‌­اید که هر مشتری و هرشخصی می­‌تواند به صورت ویژه از آن استفاده کند. شما با این کارمی­‌توانید یک محیط عالی و بکر را برای مشتریان جدید به جهت شناخت بی طرفانه خود معرفی کنید و از طرفی می‌­توانید در تبلیغات خود نیز از این مزیت رقابتی ویژه استفاده کنید.

دقت کردید صداقت در تبلیغ کسب و کار شما یا به طور کلی صداقت در کسب و کار شما می‌­تواند یکی از قوی ­ترین استراتژی­‌های کلان کسب و کار شما باشد و شما را به یک برند بزرگ و قابل اطمینان در سطح کلان تبدیل کند.

صداقت در تبلیغ کسب و کار به منزله افزایش تاثیر پذیری

اگر شما به دنبال افزایش بازخود مثبت تبلیغات خود هستید و از طرفی به دنبال افزایش تاثیر پذیری در تبلیغات خود هستید فقط و فقط یک راه دارید و آن هم صداقت در تبلیغ محصولات است. اگر شما با وعده‌­های جذاب و یا نتایج دورغین مشتری را به کسب و کار خود جذب کنید قطعا در بلند مدت پایداری نخواهید داشت و ممکن است یک نتیجه کوتاه مدت مقطعی کسب کنید، اما آن هم برای شما گران تمام خواهد و نتایج قابل توجه‌­ای نخواهد داشت و به شما آسیب خواهد زد.

زمانی که مشتری با وعده‌­های نادرست به کسب و کار شما جذب شود از شما و محصول شما یک انتظار نابه ­جا و غیرواقعی دارد و در صورتی که شما نتوانید این انتظار را پاسخ دهید به این منزله است که برای خود یک مشتری ناراضی ایجاد کرده‌­اید که اول برای شما ممکن است در هر مرحله­ای مشکل ساز شود و ثانیا شما به اعتبار برند خود را در جامعه عمومی به صورت اساسی آسیب زده‌­اید که این موضوع در آینده کسب و کار شما موثر است.

صداقت فقط مختص تبلیغ کسب و کار نیست!

ما تا این قسمت تمام موضوعاتی را که بررسی کردیم، فقط ویژه جو خارج از سازمان و یا جو خارج از کسب و کار ما بود اما شما برای این که یک تجارت موفق داشته باشید و بتوانید رشد خود را به صورت پایدار حفظ کنید، نیاز است که کسب و کار خود را از درون نیز مورد توجه قرار دهید، برای این کار شما باید با کارکنارن خود صداقت داشت باشید.

اگر شما به فکر فروش در سطح کلان هستید و اگر شما به فکر برندینگ خود در طولانی مدت هستید، شما به تنهایی نمی‌­توانید به تمامی این امور دست پیدا کنید، شما برای دسترسی به این اهداف نیاز است که از کارکنان ماهر و دلسوز استفاده کنید و این امر در صورتی امکان پذیر است که کارکنان کار را متعلق به خود بدانند.

شما برای دسترسی به این موضوع نیاز است که صداقت را امری بدیهی و ضروری در کسب و کار خود قرار دهید و از طرفی همه راجب اهداف کلان سازمان شما، آرمان‌­های سازمان شما و یا گاها چالش‌­های سازمان شما اطلاع داشته باشند. در این صورت افراد کار متعلق به خودشان می­‌دانند و برای پیشرفت بهتر آن هرکاری انجام می­‌دهند و تمام تلاش خود را می‌­کنند تا با موفقیت خود احساس بهتری نسبت به کار خودشان داشته باشند.

در اینجا لازم است به تحقیقی که در این مورد انجام شده است اشاره داشته باشیم. این تحقیق براساس نظرسنجی از 40 هزار نفر در سازمان­‌های بین المللی صورت گرفته است. در این تحقیق به این نتیجه رسیدند به هر میزان که صداقت در کسب و کار بیشتر باشد و یا به عبارت بهتر به هر میزان که صداقت با کارکنان درون شرکت بیشتر باشد، میزان رضایت کارکنان نیز بیشتر است. به طبع زمانی که رضایت کارکنان افزایش یابد میزان بازدهی آن­ها نیز افزایش می‌­یابد و زمانی که بازدهی افزایش یابد احتمال موفقیت شرکت در عرصه­‌های مختلف افزایش پیدا می­‌کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله راجب تاثیر صداقت در تبلیغ و به صورت کلی تاثیر صداقت در کسب و کار صحبت کردیم و به شما اطلاعاتی دادیم، اگر شما به فکر بیزینس در اسکیل بزرگ و ماندگاری برند به صورت پایدار هستید، باید به صداقت در کسب و کار خود  اهمیت دهید، اما در صورتی که شما به دنبال بازدهی کوتاه مدت و چالش‌­های اخلاقی و غیر اخلاقی هستید، می­‌توانید به این موضوع اهمیت ندهید و آن را نادیده بگیرید. این موضوع را به یاد داشته باشید که شما با صداقت در تبلیغ کسب و کار خود به مخاطبان خود احترام می­گذارید و این امر منجر به جذب مشتریان با کیفیت و وفادار می­شود که می‌­تواند هزینه‌­های بازاریابی و تبلیغات شما را به حداقل برساند و این موضوع می‌­تواند منجر به سود سازی بهتر شما و ماندگاری شما در عرصه تجارت شود. این مقاله را برای دوستانی که فکر می‌کنند با تبلیغات دروغ و یا عدم صداقت می‌توانند مسیر خود را هموار کنند ارسال کنید تا با ضرر و زیان‌هایی که می‌تواند برای کسب و کارشان داشته باشد، آشنا شوند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *