هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تکنیک‌های طلایی برای محصول و فروش چند برابری

تکنیک‌های طلایی برای محصول و فروش چند برابری

دسته بندی : سئو
1402/10/10

با مطالعه این مقاله می‌توانید با یکی از بزرگترین چالش‌های سئو سایت فروشگاهی آشنا شوید.

معمولا یک سایت رتبه و جایگاه بسیار عالی به دست می‌آورد، اما نرخ تبدیل بسیار پایین دارد و در بیشتر مواقع می‌توان با یک محتوای طوفانی این مشکل را حل کرد.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه آموزش سئو vip و کانتنت مارکتینگ. امروزه سایت‌های بسیار زیادی به ما مراجعه می‌کنند و در مورد نرخ تبدیل پایین خود گله دارند. البته برخی از آن ها اشتباه می‌کنند، چرا که ملاک و معیار مقایسه ما نرخ تبدیل عمومی در یک حوزه خاص است. به عنوان مثال اگر شما در حوزه آموزش وردپرس دارای نرخ تبدیل 8 الی 15 درصد می‌باشد، این عدد طبیعی است. اما اگر نرخ تبدیل شما کمتر از 5 درصد است، باید این موضوع مورد نقد و بررسی قرار گیرد. تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول، به بهبود فروش سایت شما کمک خواهد کرد، به شرطی که انتظاری معقول از آن داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به پاشنه آشیل هر کسب و کار اشاره کنیم و آن کانتنت مارکتینگ می‌باشد. نحوه استفاده از این مفاهیم به قدرت سئو و همچنین قدرت بازاریابی شما بستگی دارد. قرار نیست که یک کورس 100 ساعته در مورد اصول و اساس کانتنت برگذار کنیم. اما قرار است نکاتی را به صورت دقیق مورد نقد و بررسی قرار دهیم، که می‌تواند روی فروش سایت شما تاثیر بگذارد.  تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول زمانی به شما کمک خواهد کرد که بتوانید با دید باز نسبت به محصول خود اقدام به تولید محتوا نمایید.

کانتنت مارکتینگ چیست؟

قبل از اینکه به صورت تخصصی در مورد تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول صحبت کنیم، لازم است که اساس کار آن را اندکی بسط دهیم. هدف از کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا، استفاده از اطلاعاتی است که مخاطب را به سمت خرید سوق دهد. البته قرار نیست که به صورت آشکار مخاطب را به سمت محتوا سوق دهیم. بلکه قرار است که محتوای خود را به نحوی مدیریت نماییم که مخاطب به صورت ناخودآگاه به محتوای ما علاقه مند شود و خرید خود را نهایی کند. محتوای محصول زمانی ارزشمند است که مخاطب بدون احساس فشار آن را خریداری و استفاده کند. در این صورت می توانید به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید. فروش با استفاده از تکنیک‌های کانتنت مارکتینگ معمولا پایدارتر است و می‌تواند مدت زمان بیشتری شما را رشد دهد.

 اولین موضوعی که برای تولید محتوا بر اساس اصول کانتنت مارکتینگ باید مد نظر قرار دهید، استراتژی محتوایی است که برای سایت خود مورد استفاده قرار میدهد. در صورتی که بخواهید از محتوای ارزان بدون توجه به اصول سئو داخلی استفاده نمایید، نتیجه کاملا مشخص است و نمی‌توانید به یک نتیجه جذاب دست پیدا کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، سرمایه گذاری روی محتوای با کیفیت برای محصولات است. در این مسیر نیز ما به شما هر آنچه لازم داشته باشید، آموزش خواهیم داد. همواره به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت با شناخت رقبا ممکن خواهد بود، در بخش های بعدی بیشتر در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

کانتنت مارکتینگ چیست؟

مهمترین اصول و تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول چیست؟

در این بخش قرار است چند تکنیک در حوزه کانتنت مارکتینگ به شما آموزش دهیم. البته هر نکته بر اساس اصول روانشناسی و بک تست های ثبت شده است. این نکات می‌تواند فروش شما را افزایش دهد، به شرطی که به صورت متمرکز نکات آن را برای کسب و کار خود شخصی سازی کنید. سپس هر یک را با توجه به نیاز خود استفاده نمایید، در این صورت می‌توانید بازدهی کسب و کار خود را به صورت ویژه افزایش دهید.

1.     نتیجه را به فروش برسانید و نه محصول

قرار نیست که برای افزایش فروش خود یک محتوای چند هزار کلمه ای نگارش کنید. بلکه قرار است محتوای خود را به نحوی مدیریت کنید که با کمترین تعداد کلمه، بیشتر احساس خرید به مخاطب خود القاء نمایید. به عنوان مثال برای فروش یک دوره « آموزش زبان آلمانی » نتیجه و مزایای زبان آلمانی را به افراد توضیح دهید. در این صورت افراد بیش از اینکه به فروش فکر کنند، تمام تمرکز و تلاش خود را روی نتیجه متمرکز خواهد کرد. به هر اندازه که مخاطب با محصول شما ارتباط بهترین برقرار کند، بازدهی شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

فرض کنید که محصولات شما بهترین و باکیفیت‌ترین محصول بازار است. یک مشتری بعد از خرید این محصول چه احساسی دارد. احساسات او پس از خرید را به تصویر بکشید. در این صورت می‌توان دیگران را متقاعد کرد که این محصول بهترین و جذابترین محصول مورد نیاز ما خواهد بود.

2.     به کلمات کلیدی و نحوه نگارش آن توجه ویژه ای داشته باشید

در حال حاضر افراد بسیار زیادی روی محتوای محصولات کار می‌کنند. قیمت نگارش محتوا در این بخش بسیار گسترده است. برخی از افراد هزینه‌های بسیار زیادی پرداخت می‌کنند و برخی دیگر در پرداخت هزینه صرفه جویی خواهند کرد. اما تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول صرفا محدود به هزینه نیست، بلکه وابسته به تخصص است. به جای این که روی قیمت کلمات چونه بزنید، در مورد کیبورد استفاده و نحوه نگارش محتوا تحقیق انجام دهید. در صورتی که بهترین محتوا را بنویسد، اما کسی آن را نبیند، این محتوا ارزش چندانی نخواهد داشت.

به همین دلیل است که سئوکاران خبره معمولا تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که با یک استراتژی بسیار جذاب و کاربردی محتوای محصولات خود را سازماندهی کنند. کیبورد استاف آن ها به نحوی است که در دسته بندی سئوکاران کلاه سیاه قرار نگیرند. از طرفی پلن محتوای آن ها نیز به گونه‌ای است که محتوای آن ها بهترین و بیشترین بازخورد را از خود نشان دهد. از مهمترین تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول، استفاده از اصول سئو در محتوای نویسی محصول است. در غیر این صورت باید تبلیغات بسیار زیادی انجام شود تا محتوا دیده شود. سپس از طریق فروش و کسب اعتبار این محتوا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

3.    صفحات محصول خود را شلوغ نکنید

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مد نظر قرار دهید، استفاده از استراتژی محتوایی مناسب برای یک صفحه است. در صورتی که حجم محتوای یک صفحه بسیار زیاد باشد، احتمال مطالعه آن توسط مخاطب بسیار کم است. برای درک بهتر این موضوع محتوای مربوط به محصولات کمپانی اپل را مورد نقد و بررسی قرار دهید. البته منظور ما سایت اصلی اپل است و نه سایت های مشابه فارسی زبان. در صورتی که محتوای این صفحات را بررسی کنید، معمولا محتوا بسیار خلاصه مفید و کاربردی می باشد.

 به همین دلیل است که استراتژیست‌های محتوا تمام تلاش خود را به کار میگیرند که با برنامه ریزی و همچنین کاهش تعداد کلمات  توجه مخاطب را به خود جلب کند. از طرفی نیز المان‌های بصری موجود در صفحه را زیاد کند. حتی برخی از سایت‌های مطرح خود در صفحه محصولات از محتوای بصری کم ارزش استفاده می‌کنند. در این صورت اولین سایتی که دچار چالش و آسیب می‌شود خود شما خواهید بود.

صفحات محصول خود را شلوغ نکنید

4.    به جای بیان تمام ویژگی‌های محصول مزیت رقابتی آن را مطرح کنید

یکی از جذابترین استراتژی‌هایی که در بخش تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول می‌توان مطرح کرد، تمرکز روی مزیت رقابتی محصولات است و نه ویژگی آن. اگر سایت‌های فروشگاهی را نگاه کنید، بدون توجه کنیبالیزه شدن صفحات ویژگی‌های مشترک محصولات را کپی و جایگذاری می‌کنند. گوگل نیز به صورت ویژه با این موضوع برخورد خواهد کرد. به همین دلیل است که سئو کاران حرفه‌ای به افراد پیشنهاد میدهند که به جای تمرکز روی محتوای صفحات تمرکز خود روی مزیت رقابتی محصولات قرار داده و آن را برای مخاطبین خود توضیح دهید.

البته قیمت پایین و کیفیت بالا هیچگاه مزیت رقابتی شناخته نمی‌شود. زمانی که برخی از محتواهای کم ارزش را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که افراد صرفا یک سری کلمات تکراری را پست سرهم تکرار می‌کنند و انتظار نتیجه بسیار عالی دارند. در صورتی که واقعیت این گونه نیست. معمولا مخاطبین سایت شما نیز از قبل محتوای چند سایت را مورد بررسی قرار میدهند و با ویژگی محصولات آشنایی دارند. حال اگر به دنبال قرار دادن یک ویژگی تمام محصولات خود می‌باشید، می‌توانید ویژگی عمومی محصولات خود را به صورت کشویی در صفحه محتوا قرار دهید. در این صورت زمانی که مشتری روی محتوا ویژگی عمومی کلیک می‌کند، به محتوای مورد نیاز خود دست پیدا خواهد کرد.

5.    عکس خوب، عکس خوب و عکس خوب

عکس خوب دارای تعاریف بسیار زیادی است و قصد نداریم تمامی آن ها را توضیح دهیم. فرض کنید که در حوزه فروش عروسک مشغول به کار می‌باشید. اگر بخواهید عکس تمامی محصولات خود را به صورت ژورنالی و با حجم بالا بارگذاری کنید، نرخ پرش شما افزایش پیدا می‌کند. مخاطب قبل از اینکه تمام صفحه لود شود، تصمیم به خروج از این صفحه می‌گیرد و شما را ترک می‌کند. شما باید از یک عکس با کیفیت به صورت انحصاری برای صفحه خود استفاده کنید. در این صورت مخاطب نیز می‌تواند از محتوای با کیفیت برخوردار شود و همچنین احساس اعتماد بیشتری به محصول خواهد داشت.

دقت کنید که سئو تصاویر نیز جزو تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول است و نباید آن را دست کم بگیرید. سعی کنید تصاویر خود را به نحوی انتخاب کنید که اگر خود شما نیز در جایگاه مخاطبین سایت خود قرار داشتید، خرید انجام میدادید. از طرفی در عکس محصولات خود المان و پارامترهای جذاب استفاده کنید. این موضوع به تحریک بهتر احساسات آن ها کمک خواهد کرد. همین موضوع نیز موجب افزایش احتمال خرید محصول می‌شود.

6.    امکان مقایسه محصولات

در صورتی که یک فروشگاه جامع می‌باشید، برای بهره‌مندی کامل از تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول، لازم است محصولات را با یک دیگر مقایسه کنید. اگر محصولات را با یک دیگر مقایسه نکنید، احتمال موفقیت شما به صورت قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد. در بخش بعدی این موضوع را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار می دهیم. همواره به این موضوع توجه نمایید که محتوای محصولات باید قابل اندازه گیری باشد. در غیر این صورت چگونه مخاطب متوجه ارزش محصول شما شود. به هر اندازه که محصول خود را کیفی و گنگ معرفی کنید، امکان خرید آن کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال اگر بگویید که این محصول در رقبا عملکرد بهتری از خود ارائه میدهد، فروش به دنبال ندارد. چرا که سوال آن ها این است که در مقابله با کدام ویژگی رقبا از خود عملکرد بهتری نشان میدهد.

امکان مقایسه محصولات

7.    وجود بخش نظرات قوی

اگر بخواهیم اندکی  تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در محتوا نویسی را بررسی نماییم، باید به کامنت مارکتینگ نیز اشاره کنیم. دقت کنید که منظور ما خرید و فروش کامنت نیست. بلکه منظور ما ایجاد یک فروم در پایین هر محصول است. اکثر افراد به دنبال تایید اجتماعی می‌باشند. به هر اندازه که این حس در آن ها قوی‌تر باشد، احتمال موفقیت آن ها افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که در بخش نظرات احساس آن ها را درگیر کنید.

برای این محصول نظرات موافق و مخالف قرار داده و اجازه دهید که مخاطب بر اساس خرد جمعی تصمیم به خرید گیرد. افراد کمی به این موضوع توجه می‌کنند، همین امر نیز موجب می‌شود که بازدهی آن ها کمتر شود. ما بارها در باره این موضوع صحبت کردیم، که نظرات باید بر اساس یک انسان واقعی باشد. در صورتی که مخاطب به یک نظر کوچکترین شکی داشته باشید، محتوای محصولات او از بین خواهد رفت. چرا که نسبت به این محصول اعتماد ندارد و این بزرگترین چالش ما خواهد بود.

سخن پایانی

ما در این پست آموزشی به صورت اجمالی اما کاربردی در مورد « تکنیک‌های طلایی برای محتوای محصول » صحبت کردیم. در صورتی که به دنبال بهبود فروش خود از طریق محتوای محصولات می‌باشید، باید از بازاریابی و سئو به صورت همزمان کمک گیرید، در غیر این صورت محتوای شما ارزش چندانی نداشته و همین موضوع نیز موجب سرخوردگی شما خواهد شد. استفاده از محتوای کمتر اما باکیفیت می‌تواند در آینده و بقاء کسب و کار شما نقش مهمی ایفا کند. از طرفی در سال 2024 نیز گوگل به صورت ویژه نظر خود را در مورد محتوای با ارزش بیان کرده است. در صورتی یک محتوا موفق به کسب رتبه خواهد شد که متفاوت از دیگران ظاهر شود.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *