هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

معرفی جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

دسته بندی : سئو
1402/04/16

امروزه استفاده از هوش مصنوعی برای کارهای دیجیتالی تبدیل به امری عادی شده است.

با این حال اگر به نکات استفاده از آن توجه نداشته باشید، برای شما چالش‌های بسیار بزرگی به وجود خواهد آمد. برای درک بهتر این موضوع تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله به شدت جنجالی و جذاب در مورد جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا. همانطور که می‌دانید امروزه یکی از مهمترین ارکان سئو سایت، تولید محتوای آن می‌باشد. در برخی مواقع این موضوع ممکن است که هزینه‌ای قابل برنامه ریزی به همراه داشته باشد. در دوره آموزش سئو برترآموز به صورت ویژه در مورد اهمیت تولید محتوای با کیفیت صحبت کردیم و در این بخش روی این موضوع تمرکز بسیار بالایی نخواهیم داشت.

قبل از شروع به بررسی مهمترین نکات در باب جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا، باید به یک موضوع بسیار مهم توجه داشته باشیم. نکات مطرح شده در این مقاله حاصل تحقیقات بنده بوده و ممکن است، برخی اساتید سئو آن را قبول نداشته باشند، چرا که منابع آموزشی و همچنین اطلاعات دریافتی آن‌ها متفاوت است. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که به ما به تولید محتوا از زاویه Content Marketing نگاه خواهیم کرد. این موضوع علاوه بر تقویت سئو سایت شما، روی فروش سایت و همچنین برندینگ سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل است که نباید نکات مطرح شده در این مقاله را به صورت تک بعدی بررسی کرد.

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که نکات این مقاله تماما از منابع به روز استخراج شده است. در صورتی که این نکات برای شما تامل برانگیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما این است که روی آپدیت اطلاعات خود تمرکز کنید و به بررسی اطلاعات روز این حوزه بپردازید. ما نیز در صورت نیاز این مقاله را آپدیت خواهیم کرد.

آیا تولید محتوا با ابزار هوش مصنوعی برای سئو سایت مفید است؟

پاسخ این سوال هم بله است و هم خیر! چرا که نحوه استفاده شما از این ابزار به شدت مهم خواهد بود. از طرفی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هوش مصنوعی اطلاعاتی که به افراد مختلف نشان می‌دهد، معمولا شباهت بسیار زیادی دارد. در صورتی که به این موضوع توجه نداشته باشید، در دام الگوریتم‌های گوگل خواهید افتاد. به عنوان مثال در سال 2021 برای اولین بار به الگوریتم MUM و راه اندازه آن اشاراتی شد. هدف از این الگوریتم در این است که محتوای بازنویسی را پیدا کند و امتیاز آن را کاهش دهد. چرا که در گذشته شما به دنبال بررسی یک موضوع خاص بودید و معمولا اطلاعات سایت‌های صفحه اول تقریبا یکسان بودند و تنها نوع بیان آن تفاوت پیدا کرده بود.

سرانجام در سال 2022 این الگوریتم راه اندازی شد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا به یک محتوا با مفهوم جدید امتیاز بالاتر بدهد. دقت نمایید که این الگوریتم قدرت بسیار بالایی در شناسایی زبان‌های مختلف دارد. این موضوع به این معنی است که فارق از نوع زبان این الگوریتم به دنبال پیدا کردن اطلاعات با کیفیت است. حال شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که این الگوریتم چه ارتباطی به جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا دارد؟

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که تولید محتوا با هوش مصنوعی در صورتی که با قواعد خاص صورت نگیرد، نمی‌تواند برای شما بازدهی مناسبی به همراه داشته باشد. البته توجه فراوان به این موضوع داشته باشید، کیفیت محتوا همیشه مهمتر از کمیت محتوا می‌باشد. به همین دلیل است اگر قرار است که شخصی با ابزار هوش مصنوعی برای شما تولید محتوا انجام دهد، باید شخصی باشد که از سه زاویه به موضوعات نگاه کند. اولین زاویه آن سئو می‌باشد که هدف اصلی تولید محتوا است. دومین زاویه بازاریابی و فروش می‌باشد که در رشد سایت شما بسیار مهم است. سومین زاویه نیز برندینگ و نزدیکی به مخاطب می‌باشد، چرا که این موضوع به صورت ویژه روی کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

آیا تولید محتوا با ابزار هوش مصنوعی برای سئو سایت مفید است؟

Chat GPT جزو بهترین سایت های تولید محتوا با هوش مصنوعی

در حال حاضر یکی از بهترین و جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا سایت Chat GPT می‌باشد. این ابزار برای تولید محتوا بسیار عالی خواهد بود، اما نکته منفی آن در این است که این هوش مصنوعی برای تولید محتوای خبری گزینه مناسبی نمی‌باشد. چرا که در نسخه رایگان آن تمامی اطلاعات موجود در آن متعلق به دسامبر سال 2021 می‌باشد. در صورتی که بخواهید در مورد علوم پایه تحقیقاتی داشته باشید، قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما چت جی پی تی می‌باشد. چرا که این سایت هوش مصنوعی درک بسیار درستی از زبان فارسی دارد و به نسبت دیگر ابزارهای فعال در این حوزه گزینه بهترین می‌باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، نحوه درست سوال پرسیدن از هوش مصنوعی می‌باشد. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در به شفافترین شکل ممکن محتوای مورد نیاز خود را برای او تعریف کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که یک مقاله در مورد آموزش وردپرس داشته باشید، لازم است که برای او هدف خود از تولید محتوا به خوبی تعریف نمایید. البته دقت داشته باشید که این موضوع برای تولید محتوای حوزه وب انگلیسی معمولا بازخورد به مراتب بهتری به همراه دارد. چرا که چت جی پی تی درک به مراتب بهتری از هدف شما خواهد داشت.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید این است که هوش مصنوعی تولید محتوای رایگان برای شما انجام می‌دهد. اما معمولا به لحاظ نگارشی دارای اشکالات بسیار زیادی می‌باشد. دقت کنید که این موضوع مربوط به زبان فارسی نیست و این چالش در زبان انگلیسی نیز وجود دارد. به همین دلیل شما بعد از دریافت محتوای خود از هوش مصنوعی باید روی ویراستاری، لینک سازی، هد بندی و … به دقت کار نمایید. چرا که هوش مصنوعی نمی‌تواند برای شما اصول سئو داخلی را به صورت جزء به جزء با توجه به سایت شما شخصی سازی کند. البته شاید نظر ما در آینده‌ای نزدیک تغییر کند.

تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی Synthesia

همانطور که می‌دانید استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای متنی رایگان تقریبا کار بسیار ساده‌ای شده است. گوگل نیز در سال‌های اخیر روی تولید محتوای ویدیویی و یا تولید محتوای صوتی تاکید فراوان نموده است. با توجه به این موضوع در این بخش قصد داریم که شما را با هوش مصنوعی Synthesia آشنا کنیم. این هوش مصنوعی شاید جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا نباشد. اما به شما اطمینان می‌دهیم که رقبای بسیار کمی در این حوزه دارد. از همه مهمتر سابقه این هوش مصنوعی و دیتای بیس بسیار عالی آن می‌باشد.

این هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد که با استفاده از آواتارهای مختلف یک تولید محتوای ویدیویی بسیار جذابی داشته باشید. نکته قابل توجه آن در این است که این هوش مصنوعی می‌تواند به بیش از 120 زبان زنده دنیا صحبت کند. به عنوان مثال اگر شما قرار است که یک سایت آموزش زبان انگلیسی راه اندازه کنید، Synthesia می‌تواند بیشتر درسنامه‌ های مورد نظر شما را به بهترین شکل ممکن با آواتار زن و یا مرد به مخاطبین شما آموزش دهد. البته این بخشی از توانایی هوش مصنوعی Synthesia می‌باشد. فرض کنید که شما قصد دارید برای یک محتوای توسط شما یک عکس و موزیک مناسب پیدا کنید. شما می‌توانید نیاز خود را به صورت کامل و واضح با Synthesia مطرح کنید و سپس منتظر بمانید که او برای شما این کار را انجام دهد.

در حال حاضر Synthesia مانند چت جی پی تی دارای دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد. در صورتی که نسخه رایگان آن برای شما کافی جذاب بود، به سادگی می‌توانید از او نسخه پریمیوم آن را نیز نصب نمایید. البته بر اساس بررسی‌های ما، هوش مصنوعی Synthesia می‌توانید بیش از 70 درصد نیاز شما را به صورت کاملا رایگان پاسخ دهد. در صورتی که شما یک برنامه تولید محتوای حرفه‌ای برای کار خود بخواهید قطعا هوش مصنوعی Synthesia بهترین انتخاب خواهد بود. در لیل این موضوع نیز رشد ابزار و امکانات او می‌باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، که این هوش مصنوعی با سرعت بسیار زیاد در حال اضافه کردن آواتارهای جدید و زبان‌های جدید می‌باشد.

تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی Synthesia

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای سئو شده surferseo

یکی از جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا surferseo می‌باشد. البته این هوش مصنوعی بیشتر برای بررسی کیفیت تولید محتوای ارائه شده قابل بررسی است. در صورتی که شما برای تولید محتوای خود بتوانید از یک سایت مناسب استفاده کنید. سپس نتیجه نهایی آن را به کمک surferseo تحلیل کنید، در این صورت بازدهی کار شما به مراتب بیشتر خواهد شد. امروزه سئو کاران کمی در مورد surferseo شناخت کافی دارند، به همین دلیل است که در مورد تغییرات الگوریتم‌های گوگل نیز اطلاعات کمی دارند. در صورتی که با سایت surferseo به سادگی می‌توانید از این تغییرات در سریعترین زمان ممکن آگاه شوید. به جرات می‌توان گفت بهترین سایتی که به کمک ان می‌توان یک محتوای با کیفیت از نظر را تحلیل و بررسی کرد، surferseo می‌باشد.

این ابزار هوش مصنوعی علاوه بر بررسی تولید محتوای انجام شده می‌توانید تحلیل رقبا و یا تحلیل کلمات کلیدی نیز به همراه داشته باشد. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که تمامی آمار و ارقام این سایت با توجه به آپدیت هسته گوگل در کوتاهترین زمان ممکن تغییر خواهد کرد. این موضوع برای کسانی که قصد تحلیل و آنالیز نتایج سرچ کنسول خود را دارند، بسیار حیاتی و مهم خواهد بود. از دیگر مزایای بسیار مهم surferseo در این است که تمامی سرقت‌های ادبی محتوا را به شما نشان می‌دهد. بر اساس بررسی‌های صورت تیم تولید محتوای برترآموز، دقت و کیفیت ابزار به شدت بالا بوده است و می‌تواند در حالت عمومی نیز برای شما استفاده شود.

هوش مصنوعی surferseo با وردپرس هماهنگی بسیار بالایی دارد و به سادگی می‌تواند با آن ترکیب شود. البته استفاده پیشرفته از هوش مصنوعی surferseo، نیاز به یک پلن سئو بسیار دقیق دارد. این موضوع را شما زمانی درک خواهید کرد که پارامترهای اصلی سئو سایت خود را با استفاده از surferseo بهینه سازی کنید و از طرفی بعد از مدت 7 تا 14 روز به بررسی نتایج حاصله بپردازید. در این صورت دقت کار شما نیز به مراتب بهتر خواهد بود.

هوش مصنوعی GRAMMARLY تولید محتوای حرفه‌ای برای زبان انگلیسی

در بررسی جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا در بسیار از منابع فارسی و یا انگلیسی در مورد GrammarlyGO صحبت می‌شود. اما باید به شما بگوییم که این ابزار با سابقه و قدیمی تنها ابزار تولید محتوای انگلیسی نیست، بلکه در بهترین حالت یک هوش مصنوعی ویراستار می‌باشد که می‌تواند برای شما به بهترین شکل ممکن یک متن زبان انگلیسی را بررسی کند و نقاط نامفهوم آن را نیز شناسایی نماید. البته متخصصین این بخش معتقدند که GrammarlyGO به عنوان یک هوش مصنوعی متوسط کیفیت تولید محتوای قابل قبولی دارد. اما باید شرایط تعریفی برای آن را به صورت مستمر تغییر دهید، تا بهترین درک از نظر شما برسد و بتواند برای شما یک تولید محتوای مناسب به ارمغان آورد.

بر اساس گفته‌های شرکت Open AI در حال حاضر GPT –  3 مشغول ادغام با GrammarlyGO می‌باشد. در صورتی که نتیجه نهایی این دو به صورت عمومی به بازار عرضه شود، قطعا تولید محتوا انجام شده کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، این است که هوش مصنوعی GrammarlyGO در حال حاضر در بخش تولید محتوای صوتی به زبان انگلیسی نیز فعال شده است. اگر شما برای سایت خود به دنبال یک نرم افزار حرفه‌ای برای تولید پادکست صوتی می‌باشید، پیشنهاد ما به شما این است که از این هوش مصنوعی بهره ببرید.

در صورتی که شما تولید محتوای خود را با یک هوش مصنوعی دیگر مانند چت جی پی تی انجام دهید و از طرفی ویراستاری آن را با GrammarlyGO انجام دهید. در این صورت گرامرلی به صورت خودکار برای شما پیشنهادات بهتری به لحاظ ادبیاتی خواهد داشت. دقت کنید که در این بخش هدف گرامرلی ویراستاری متن شما نیست، بلکه هدف او افزایش غنای محتوای شما می‌باشد. این موضوع دقیقا همان چیزی است که به محتوای شما کمک می‌کند تا در دام الگوریتم ام یو ام و یا دیگر الگوریتم‌های گوگل و گرفتار نشود. دقت داشته باشید که تولید محتوای اختصاصی نیز با استفاده از GrammarlyGO امکان پذیر خواهد بود، البته به شرطی که در نیاز به اطلاعات به روز نداشته باشید.

ContentBot یک ابزار کاربردی برای تولید محتوا اینستاگرام با هوش مصنوعی

بر اساس بررسی‌های ما جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا در سال 2021 و 2022 ContentBot می‌باشد. البته در سال 2023 نیز این ابزار توانست با آپدیت‌های بی نظیر خود نظر منتقدان بسیار زیادی را به خود جلب کند. ContentBot به صورت تخصصی برای تولید محتوای یونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرض کنید که شما یک موضوع بسیار مهم برای تولید محتوا دارید و از طرفی اطلاعات بسیار زیادی نیز در این حوزه وجود دارد. اگر شما بخواهید هر بخش از این اطلاعات را دستخوش تغییر کنید، به احتمال زیاد، بخشی از ارزش محتوایی شما از بین خواهد رفت. از طرفی اگر بخواهید تمام نکات آن را نیز بررسی کنید، ممکن است که مخاطب شما نتواند به خوبی آن درک کند.

با در نظر گرفتن مفروضات مورد نظر، بهترین هوش مصنوعی برای خلاصه سازی  و بررسی کیفیت محتوای شما ContentBot خواهد بود. این ابزار تولید محتوا می‌تواند به شما برای خلاصه سازی انواع محتوا کمک کند. فرض کنید که شما در حوزه آموزش فتوشاپ فعالیت دارید. مقالات موجود در سایت شما کیفیت بسیار بالایی دارد، اما نمی‌توانید از آن در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده نمایید. در این صورت می‌توانید شبکه مجازی مورد نظر خود را به صورت کامل و دقیق مشخص کنید و سپس از ContentBot بخواهید که محتوای شما را به صورت کوتاه برای اینستاگرام شما شخصی سازی کند. دقت کنید که این هوش مصنوعی حتی برای تولید محتوای ویدیویی شبکه‌های مجازی نیز می‌تواند به شما کمک کند. بهترین راه حل در این است که وارد سایت ContentBot شوید و هر قابلیت آن را خودتان کاوش کنید.

در صورتی که به دنبال تولید محتوای فوری با هوش مصنوعی می‌باشید و باید سایت خود در مدت زمان بسیار کوتاهی آپدیت نمایید، در این صورت می‌توانید از ContentBot استفاده کنید. حتی شما می‌توانید نوع ادبیات مورد استفاده در محتوای خود را به صورت دقیق با ContentBot تعیین کنید. البته دقت داشته باشید این مدل زبانی قوی باید محتوای اولیه را برای شما تولید کند و خود شما یک برای ویراستاری و همچنین بررسی باگ‌های احتمالی آن زمان صرف کنید تا به یک بازدهی مناسب دست پیدا کنید.

ContentBot یک ابزار کاربردی برای تولید محتوا اینستاگرام با هوش مصنوعی

Writesonic هوش مصنوعی رایگان برای تولید محتوای طولانی

در بررسی جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا پیشنهادات بسیار زیادی را بررسی کردیم. معمولا تمامی این ابزارها به شما اجازه می‌دهند که 700 تا 1400 کلمه محتوا تولید کنید. در صورتی که بخواهید تولید محتوای رایگان شما تعداد کلمات بیشتری داشته باشد، نیاز است که پلن‌های پریمیوم آن را خریداری کنید. اما writesonic استراتژی کاملا متفاوتی را دارد. این ابزار به شما امکان تولید محتوای حرفه‌ای 2400 کلمه را به صورت رایگان خواهد داد. البته اگر بخواهید که تولید محتوای بیشتری داشته باشید، لازم است که هزینه‌ اکانت پریمیوم آن را نیز پرداخت کنید. در حال حاضر اکانت پریمیوم آن در حدود 1 میلیون تومان قیمت دارد که برای یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای عددی قابل قبول می‌باشد.

هوش مصنوعی writesonic به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای خود را به صورت شخصی سازی برای عموم مردم و یا برای افراد متخصص یک حوزه خاص بنویسید. این موضوع زمانی که افراد به دنبال تولید محتوای تخصصی باشند، بسیار کاربرد دارد. حتی شما بعد دریافت محتوای  می‌توانید از او بخواهید که محتوای شما را به لحاظ سئو و یا دیگر پارامترهای کانتنت مارکتینگ بررسی کند. در این صورت کیفیت محتوای شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد. البته در روزهای اول استفاده از این برنامه ممکن است مدت زمان زیادی را صرف کنید. اما زمانی که  ترفندهای کار با آن را فرا بگیرید، به مراتب سرعت و دقت استفاده شما افزایش پیدا خواهد کرد.

 خرید اکانت پریمیوم آن به افراد این اجازه را خواهد داد تا محتوای خود را به صورت خلاقانه تولید کنند. البته دقت نمایید که خلاقیت این هوش مصنوعی بستگی به پارامترهای های تعریفی توسط خود شخص دارد. چرا که محتوای اولیه آن برای اکثر افراد حالت یکسان دارد و این نیاز شما است که می‌تواند کیفیت محتوای شما را متحول سازد. البته تولید محتوا با این ابزار هوش مصنوعی برای زبان انگلیسی بازدهی و کیفیت بهتری دارد و در زبان فارسی ممکن است که به درست هدف شما را درک نکند.

سخن پایانی

 در صورتی که شما با یک ابزار ویژه هوش مصنوعی برای تولید محتوا کار می‌کنید، خوشحال می‌شویم که آن را با به اشتراک بگذارید. بر اساس بررسی‌های تیم ما جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا معمولا نیاز به چندین دوره باز نویسی دارند. هوش مصنوعی در این بخش سرعت پیشرفت خوبی داشته است، اما نکته بسیار مهم آن در این است که هنوز تا تولید یک محتوای حرفه‌ای فاصله بسیار زیاد دارد. چرا که هوش انسان و همچنین درک انسان از محتوای به مراتب بیشتر از هوش مصنوعی می‌باشد. از همه مهمتر این است که این دو پارامتر توسط موتورهای جستجو و همچنین مخاطب شما به خوبی احساس می‌شود.

به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو به سادگی مارکت خود را تقدیم ابزارهای تولید کننده محتوا و یا تحلیل محتوای هوش مصنوعی نخواهند کرد. چرا که در این صورت خود آن ها از مارکت اصلی حذف خواهند شد. شما به عنوان یک تولید کننده محتوا و یا به عنوان سئو کار می‌توانید با این ابزار کار کنید و با پیشرفت این ابزار بخش بیشتری از کار خود را به هوش مصنوعی منتقل نمایید. اما نکته بسیار مهم آن در این است که شخص استفاده کننده از این ابزار هوش مصنوعی بهتر است که درک درستی از آن داشته باشد. در این صورت می‌تواند پارامترهای تعریفی برای افزایش دقت هوش مصنوعی را نیز افزایش دهد. در صورتی که در این باره نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله چالش خود را با مطرح نمایید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *