هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه دامنه منقضی بخریم؟

راهنمای خرید دامنه منقضی شده + خرید تضمینی

دسته بندی : سئو - ساخت سایت
1402/03/27

اگر شما به دنبال گسترش و فراگیر شدن نام برند خودتان هستید، بهتر است که از دامنه منقضی شده استفاده کنید؛ زیرا دارای اعتبار و کاربران ثابت است. ما در این مقاله به صورت صفر تا صد و قدم به قدم نحوه خریداری کردن دامنه منقضی شده برای شما ارائه داده ایم.

هر سایتی که در دنیای وب ثبت شده است قطعاً که با آدرس و دامنه مشخصی ایجاد شده. اما زمانی که اعتبار دامنه تمام شود باید چکار کرد؟ راهنمای خرید دامنه منقضی شده بسیار کارساز و هم است.

فرض کنید که شما دامنه ایی بسیار خوب و پویا را به مدت یکسال خریداری کرده‌اید و زمان زیادی هم برای طراحی سایت روی آن دامنه و… صرف کرده‌اید. حال با این تفاسیر آیا بعد از منقضی شدن دامنه باید چکار کرد؟

قطعاً که باید سریعاً به دنبال راهنمای خرید دامنه منقضی شده باشید و اینکه اگر دامنه خودتان را تمدید نکنید نیز اثرات زیان باری برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد راهنمای خرید دامنه منقضی شده را برای شما ارائه دهیم. قابل ذکر است که در هر بخش نکات جدید و پیشنهاداتی به شما ارائه می‌شود که بهتر است شما به آن‌ها توجه خاصی را ارائه دهید.

اما خرید دامنه منقضی شده انقدر اهمیت دارد؟ فرض کنید که شما در یک حوزه ایی دست به فعالیت زده‌اید، در این حوزه علاوه بر اینکه رقیبان سر سختی دارید بلکه درآمد زایی در این حوزه هم فوق‌العاده است. حال یکی از رقیبان شما تصمیم گرفته است که دیگر فعالیت انجام ندهد( یعنی آن همه زمانی که برای سایت گذاشته را به‌کلی رها می‌کند)

شما می‌توانید از این فرصت به‌خصوص به‌صورت عالی استفاده کنید. ولی چگونه؟ با خرید دامنه منقضی شده. شما با خریداری کردن می‌تواند کل اعتبار و کاربران و برندینگ آن سایت را از آن خود کنید و قطعاً که نسبت به سایر رقبای خود نیز پیشی خواهید گرفت. اما این کار به همین سادگی نیست و باید از ترفندهای به‌خصوص در این راه استفاده کنید.

مزایا و معایب دامنه منقضی شده

مراحل ثبت دامنه منقضی شده:

بهتر است که در این بخش به مراحل راهنمای خرید دامنه منقضی شده توجه کنید. فرض کنید ک شما می‌خواهید برای کسب و کار خودتان یک دامنه مناسب انتخاب کنید. اولین فعالیت شما باید انتخاب یک شرکت هاستینگ مناسب برای خرید دامنه باشد.( به‌عنوان مثال شما می‌خواهید دامنه با پیشوند ir-com-org-… داشته باشید) البته که این نوع پیشوندها هزینه‌های مختص به خود را دارند و از همه لحاظ باید مورد بررسی قرار گیرند.

شما ابتدا دامنه مد نظر خودتان را وارد کرده و در صورتی که موجود بود آن را خریداری می‌کند. باید به مدت زمان انقضای دامنه هم توجه خاصی را ارائه دهید؛ چون اگر شما دامنه ایی را به مدت یکسال خریداری کرده باشید و بعد از تاریخ ذکر شده، دامنه شما منقضی  خواهد شد.

این مراحل برای خرید یک دامنه ساده بود ولی برای دامنه‌های منقضی شده باید چکار کرد؟ زمانی که یک دامنه منقضی می‌شود، یعنی دیگر آزاد خواهد شد. یعنی اگر شما به‌عنوان مثال یک دامنه خریداری کرده باشید و بعد از یکسال منقضی شود؛ دیگر افراد می‌توانند به‌راحتی آن را خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

شما برای خرید دامنه منقضی شده هم می‌توانید از این مورد استفاده کنید. اما چگونه از منقضی شدن دامنه جلوگیری کنیم؟ موضوعی که بسیار از دانشجوها و… برای آن به خودشان استرس وارد می‌کند و اینکه تمامی زحمات و برندینگ آن‌ها از بین نرود.

برای این موضوع بهتر است که بخش بعدی رو به‌صورت کامل مطالعه کرده و پیشنهادات ما را به‌خوبی اجرا کنید.

چگونه از منقضی شدن دامنه جلوگیری کنیم؟

یکی از بخش‌های مهم این مقاله راهنمای خرید دامنه منقضی شده آن است که چگونه از منقضی شدن دامنه جلوگیری کنیم. قطعاً افرادی که به‌صورت مستمر روی برند خود فعالیت داشته‌اند و اینکه هزینه‌های زیادی هم برای سایت خود وقف کرده‌اند؛ این موضوع کاملاً مهم است.

در این بخشی به چند روشی که می‌تواند به شما کمک کند اشاره کرده‌ایم:

  • انتخاب شرکت مناسب برای تهیه دامنه: اولین مورد از روش‌های جلوگیری از منقضی شدن، انتخاب شرکت مناسب است.

امروزه تعداد شرکت‌هایی که خدمات هاستینگ و به عبارتی خرید دامنه و… ارائه می‌دهد در حال افزایش است. شما به‌عنوان کاربر و کارفرما برای انتخاب شرکت مناسب با چالش های بزرگی هم رو به رو هستید.

بهتر است قبل از هر چیزی، به نظرات افراد را در رابطه با شرکت های هاستینگ توجه کنید. به‌عنوان مثال فلان شرکت در ارائه خدمات و پاسخگویی به تیکت ها خیلی تأخیر دارد و یا سرعت سرور های بسیار کند است و… تمامی این موارد باید ملاک اصلی شما برای انتخاب یک شرکت مناسب باشد.

در صورتی که اگر شما به این موارد توجه نکنید، قطعاً که از انتخاب خودتان بسیار پشیمان خواهد شد.

هزینه ها و قیمت و… از جمله موارد مهمی است که بسیار افراد به آن توجه می‌کنند. فرض بر این بگذارید که شما شرکت مناسبی را برای تهیه هاست و یا خرید دامنه انتخاب کرده‌اید. اما آیا قیمت ها معقول است؟

پیشنهاد ما به شما آن است که اگر شرکتی را انتخاب کردید که هزینه‌های زیادی قبال ارائه دادن خدمات دریافت می‌کند؛ قطعاً که به دنبال شرکت دیگری باشید. به این دلیل که شرکت های بهتر و عالی تر هم وجود دارد برای ارائه خدمات یکسان.

صفر تا صد خریداری کردن دامنه منقضی شده

پس از خریدن دامنه منقضی باید چکار کنیم؟

یکی دیگر از سؤالات همیشگی آن است که بعد از خریداری کردن دامنه‌های منقضی باید چکار کرد؟ فرض کنید که شما یک دامنه دارید و سایت شما و اطلاعات آن روی دامنه ابتدایی شما بالا آمده است. حال یک دامنه منقضی شده را خریداری کرده‌اید حال با این وضعیت باید چکار کرد؟ بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید ریدایرکت 301 است.

اما توجه داشته باشید که ریدایرکت 301 نیز دارای مزایا و معایب خاص خودش است.

به‌عنوان مثال از مزایای ریدایرکت 301 می‌توان به سریع بودن و زیاد سخت نبودن آن اشاره کرد. شما می‌توانید با انتقال دامنه به دامنه منقضی شده نیز اعتبار آن‌ها را هم دریافت کنید.( موضوعی که اکثر سئوکاران ایرانی روی آن اختلاف نظر دارند و برخی از آن‌ها این موضوع را تأیید نمی‌کنند)

از جمله معایب ریدایرکت 301 هم می‌توان به فیلتر شدن سایت( در شرایط خاص توجه کرد)

فرض کنید که دامنه منقضی خریداری شده از طرف شما قبلاً درگیر فیلترینگ شده و یا اینکه از طرف گوگل نیز جریمه شده است. شما با انتقال تمامی اعتبار سایت خودتان بر روی دامنه جدید قطعاً که آن جریمه ها برای سایت شما و برندینگ شما هم اعمال خواهد شد.

با توجه به همین دلایل است که پیشنهاد می‌شود قبل از خرید دامنه؛ آن را مورد بررسی قرار دهید و اینکه از مالک آن برند هم اطلاعاتی به دست آورید.

ممکن است که صاحب قبلی دامنه؛ روی این دامنه کلاه‌برداری انجام داده باشد و شما بعد از خریداری و انتقال سایت خود به آن سبب ضعف برندینگ شما شود. پس بهتر است که شما به این موضوع توجه کرده و از آن فاکتور هم بگیرید.

چرا انتخاب دامنه برای کسب و کار مهم است؟

شاید شما در راهنمای خرید دامنه منقضی شده به نوع و ارتباط موضوعی دامنه و کسب و کار خودتان توجه کاملی نداشته باشید.

ولی یکی از موضوعاتی که باید به آن بسیار توجه شود، قطعاً که نوع ارتباط موضوعی دامنه است. فرض کنید که شما یک سایتی می‌خواهید  ایجاد کنید با محوریت خرید و فروش لوازم خانگی آیا با این تفاسیر انتخاب کردن دامنه غیر مرتبط منطقی است؟

قطعاً که خیر، دامنه مورد نظر شما باید تمامیت کسب و کار شما را نشان دهد و اینکه افراد با مشاهده کردن دامنه از محوریت و حوزه سایت با خبر شوند.

اما موضوع دیگری که باید در انتخاب دامنه به آن توجه کرد، اثر گذاری روی سئو سایت است. در بسیاری از دوره های آموزش سئو اشاره شده است که افراد به دنبال دامنه‌هایی باشند که کارکتر کمتری داشته و بیشترین ارتباط موضوعی را با حوزه کاری خود داشته باشند. این موضوع سبب می‌شود که کاربران نام دامنه سایت شما را در ذهن خود جای دهند و از طرفی هم می‌تواند باعث ترند شدن دامنه شود.

ترفند خریدن دامنه منقضی شده

بهبود سئوی دامنه منقضی شده:

خب شما تا به الان با راهنمای خرید دامنه منقضی شده آشنا شدید و حال نوبت آن رسیده که به دنبال افزایش بهبود و قدرت سئویی دامنه منقضی شده باشید.

سایت شما از زمانی که روی دامنه جدید بالا می‌آید بهتر است که از همان روز اول روی سئو سایت فعالیت انجام دهید. برای اینکار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • ساختن صفحات مرتبط سایت و انتشار محتوا: شما در ابتدا بهتر است که صفحات اصلی سایت خودتان را مشخص کنید.

منظور از صفحات اصلی سایت؛ صفحاتی که برای شما فروش را به ارمغان می آورند و شما می‌توانید از طریق آن‌ها درآمد زایی داشته باشید به‌عنوان صفحات هدف نامیده می‌شوند.

شما بعد از ایجاد این صفحات بهتر است که هر چه سریعاً محتوای باکیفیت و سئو شده را در آن صفحه ها انتشار دهید. به‌عنوان مثال اگر شما صفحه محصول خودتان را طراحی کردید بهتر است که هر چه سریع‌تر به سراغ انتشار محتوا در رابطه با محصول بروید.

  • لینک سازی فراموش نشود: یکی از موضوعاتی که سبب بهبود رتبه سایت می‌شود، قطعاً که لینک سازی است.

لینک سازی در سئو بسیار اهمیت دارد و اینکه افراد هم باید به این موضوع توجه خاصی را هم ارائه بدهند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید در بخش بلاگ خود با ارائه مقالات خوبی می‌تواند به صفحات خود لینک سازی کنید. قابل ذکر است که مقالات شما باید مرتبط با حوزه سایت باشند و نه اینکه برای یک سایت فروشگاه لوازم خانگی، مقاله ایی تحت عنوان بهترین موبایل های ایران منتشر شود.

چگونه لینک سازی خارجی را به درستی انجام دهیم؟

علاوه بر لینک سازی داخلی به‌صورت طبیعی، نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ لینک سازی خارجی برای بهبود سئو سایت هم بروید.

شما برای لینک سازی خارجی می‌تواند از درج دادن رپورتاژآگهی استفاده کنید. رپورتاژ علاوه بر تأثیر مناسبی که بر روی سئو سایت شما دارد، می‌تواند به دامنه شما هم اعتبار خاصی را ارائه دهد.

پیشنهاد می‌شود که شما آموزش رپورتاژآگهی را فرا گرفته و با توجه به آن بهترین رپورتاژ ها را برای سایت خودتان بروید.

شما می‌توانید از بک لینک زدن هم استفاده کنید. ابتدا سایت هایی که دامین آتوریتی بالایی دارند را انتخاب کرده و یک اکانت برای خودتان بسازید. یک محتوای 300 کلمه ایی انتشار دهید و می‌توانید روی برند خودتان نیز لینک سازی به صفحه اصلی سایت کنید.

نکته مهمی که در رابطه با لینک سازی خارجی وجود دارد؛ طبیعی بودن است. شما ابتدا باید به لینک سازی داخلی خودتان سر و سامان دهید و بعداً به سراغ لینک سازی خارجی بروید. قطعاً که اگر به‌صورت یک‌باره و بدون هیچ پیش زمینه ایی به سراغ این نوع لینک سازی بروید؛ فقط زمان خودتان را هدر داده‌اید. از طرفی هم ممکن است که اثر سو بر روی سئو سایت شما بگذارد.

جمع بندی و سخن پایانی:

امیدوار هستیم که از این مقاله راهنمای خرید دامنه منقضی شده از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و برای دوستانتان آن را به اشتراک بگذارید.

در انتهای مطلب بهتر است که چند نکته مهم را برای شما بازگو کنیم.

یکی از نکات مهم راهنمای خرید دامنه منقضی شده آن است که شما اطلاعات کلی در رابطه با دامنه داشته باشید. یعنی دامنه برای شخص کلاه‌بردار یا جریمه شده و فیلتر شده و… نباشد، در غیر این صورت خود شما ضرر خواهید کرد.

زمانی که دامنه ایی تمدید نشود بعد از مدتی به‌صورت دامنه آزاد به فروش می‌رسد و شما می‌توانید از شرکت های هاستینگ، دامنه هم خریداری کنید.

انتخاب مناسب ترین شرکت برای خریداری دامنه بسیار مهم است. زمانی که شما دامنه را خریداری می‌کنید بهتر است که تاریخ انقضا برای شما ایمیل شود و یا در هفته های انتهایی که دامنه در حال منقضی شدن است به شما ایمیلی مبنی بر تمدید دامنه نیز زده شود.

زمانی که می‌خواهید اعتبار سایت قبلی را بر روی دامنه جدید انتقال دهید، نهایت دقت را به اعمال دربیاورید و سعی کنید کمتر اشتباه داشته باشید.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *