هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش کامل روش قیمت گذاری گوگل ادز

روش قیمت گذاری در گوگل ادز + بهترین نتیجه ممکن از گوگل ادز

دسته بندی : سئو
1402/03/19

هنگامی که برای کلمات کلیدی بسیار پر رقابت نمیخواهید زمانی برای سئو سایت به صورت طبیعی صرف کنید زمان آن رسیده که به سراغ گوگل ادز بروید. روش قیمت گذاری در گوگل ادز از نکات مهم و تاثیر گذار بر روی عملکرد خواهد بود که در این مقاله به صورت کامل آن را شرح داده ایم.

روش قیمت گذاری در گوگل ادز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارفرمایانی است که می‌خواهند روی کلمه کلید به خصوصی سئو صفحه از سایت آن‌ها برای کاربران به نمایش در بیاید.

قابل ذکر است که این موضوع و روش علاوه بر داشتن تخصص و پیش زمینه نیاز به تجربه هم دارد، به این دلیل که شاید پیشنهاد شما توسط گوگل رد شود.

از دلایل رد شدن پیشنهاد شما می‌تواند قیمت پایین به ازای کلمه کلیدی بسیار پر رقابت باشد، یا اینکه شما نحوه شخصی سازی را به‌درستی پیکر بندی نکردید و… از جمله دلایل مهم هستند.

اما چگونه باید گوگل را وارد به این چنین کار کرد؟ آیا می‌توان به‌راحتی با گوگل ادز کار کرد؟ نتیجه گرفتن حتمی است؟

پاسخ به این سؤالات در این مقاله از سایت برتر آموز  برای شما دوستان عزیز ارائه شده است. بهتر است نکات و پیشنهادات ما را در ادامه مقاله یادداشت کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

خب بهتره هر چه سریع‌تر بریم سراغ روش قیمت گذاری در گوگل ادز. ابتدا شما باید در رابطه با ساز و کار گوگل برای ادز نیز آشنا باشید.

فرض کنید افرادی که به‌درستی آموزش سئو  را فرا نگرفته‌اند و یا کارفرمایانی که می‌خواهند هزینه ایی برای سئو سایت خود ندهند به سراغ گوگل ادز می‌روند.

به عبارتی درخواست آن‌ها از گوگل آن است که کلمه کلیدی مد نظر آن‌ها روی صفحه ایی از مشخص از سایت سئو شود و اینکه با آن کلمه در لینک یک گوگل قرار بگیرد.

آن‌ها به گوگل پیشنهاد می‌دهند که برای این کار مبلغ فلان قدر را در نظر گرفته‌اند و اگر گوگل این پیشنهاد را قبول کرد که وارد بخش تبلیغات به خصوصی خواهد شد.

اما شما برای اینکه بتوانید کلمه کلیدی خود را وارد ادورز کنید باید روش قیمت گذاری در گوگل ادز را بدانید.

صفر تا صد قیمت گذاری گوگل ادز

انواع روش قیمت گذاری در گوگل ادز:

روش قیمت گذاری در گوگل ادز به همان آسانی که فکر می‌کنید اصلاً نیست و شما باید در رابطه با این موضوع تجربه کسب کرده باشید یا آموزشی را فرا گرفته باشید.

روش قیمت گذاری در گوگل ادز به دو بخشی دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شود که هر بخش را به‌صورت مختصر برای شما شرح خواهیم داد.

  • قیمت گذاری دستی کلمات کلیدی: شما در این بخش از تبلیغات گوگل ادز می‌توانید به‌صورت دستی مقدار هزینه و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

شما با استراتژی انتخاب کلمات کلیدی و قیمت گذاری روی آن‌ها به‌صورت دستی می‌توانید کنترل میزان بیشتری روی قیمت و بودجه خودتان داشته باشید.

این روش مطمئن‌تر خواهد بود ولی شما باید برای این موضوع کمی حوصله به خرج دهید تا اینکه سایت شما بالا بیاید و ورودی بگیرد.

خب روش قیمت گذاری در گوگل ادز به‌صورت دستی آن است که شما برای کلمه مد نظر خود مقدار هزینه ایی به‌عنوان مثال 0.01 درهم انتخاب می‌کنید و منتظر می‌مانید که پاسخ گوگل به این موضوع چیست و ارزیابی آن.

پیشنهاد می‌شود که اصلاً در ابتدا قیمت بالایی را ارائه ندهید و فکر نکنید که اگر قیمت بالاتر می‌دادید گوگل پیشنهاد شما را قبول می‌کرد یا آنکه اصلاً سریعاً شما را در لینک 1 قرار بدهد.

به این دلیل که اصلاً گوگل هنوز بررسی کاملی برای موضوع سایت شما انجام نداده است.

بهترین کاری که شما در ابتدا می‌توانید برای کلمه کلیدی خودتان انجام دهید آن است که حداقل قیمت ممکن را انتخاب کنید( یعنی کمترین مقدار قیمت) و اینکه بعد از بررسی تازه متوجه داستان و تغییر قیمت آن خواهید شد.

ضرورت روش قیمت گذاری در گوگل ادز:

خب در بخش قبلی گفتیم که برخی از افراد فکر می‌کنند که قیمت بالایی را ارائه بدهند بهتر. به‌عنوان مثال کلمه خرید کاغذ از سایت خودتان وارد ادز کنید. مثال شما قیمت 1 درهم را پیشنهاد داده‌اید در صورتی که شما می‌توانستید با پیشنهاد دادن 0.02 درهم نیز نتیجه بگیرید و این موضوع به ضرر شما خواهد بود.

نکته حائز اهمیت آن است که اگر شما یک کلمه کلیدی بسیار پر رقابت را انتخاب کرده باشید و اینکه بخواهید روی قیمت بسیار پایینی ادز کنید آن را قطعاً که امکان پذیر نیست.

به اختصار به این موضوع Below First Page Bid میگویند. یعنی افراد برای ادز کردن کلمه کلیدی خود باید کمی افزایش قیمت داشته باشند.( قابل توجه است که به مقدار کم و کم قیمت را افزایش دهید و سعی کنید که به یک‌باره این موضوع صورت نگیرد که به ضرر شما خواهد بود)

شما علاوه بر روش قیمت گذاری گوگل ادز به‌صورت دستی می‌توانید گزینه Enhanced CPC را هم فعال کنید. یعنی در عین واجد گوگل به شما نیز پیشنهاد قیمت

گذاری را ارائه می‌دهد که به نفع شما خواهد بود.

ساز و کار Enhanced CPC در گوگل ادز چگونه است؟

شما فرض کنید که عین روش قیمت گذاری گوگل ادز وسواس دارید، یعنی فکر می‌کنید که باقیمت پایین‌تر هم می‌توان نتیجه گرفت.

خب بهتر است در کنار تنظیمات دستی برای قیمت گذاری ادز، از Enhanced CPC استفاده کنید.

این ابزار به شما می‌گوید که حداقل میزان قیمت چقدر است. البته زمانی که شما قیمت بالاتری هم ارائه داده باشید این ابزار می‌گوید که باقیمت پایین‌تر نیز این درخواست قابل اجرا است.

اما یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی که این ابزار به کاربران خود ارائه داده است، نحوه نرخ تبدیل و مشتری نهایی آن است.

زمانی ممکن است که شما روش قیمت گذاری گوگل ادز را به نحو احسن پیکر بندی کرده باشید ولی نتیجه نگیرید.

حال این ابزار می‌گوید که قیمت را چقدر بالا ببرید تا اینکه نرخ تبدیل و مشتری نهایی شما افزایش یابد.

نکته: این ابزار به جایگاه گوگل سایت شما با هزینه مد نظر شما هم بررسی کرده و پیشنهاد نهایی را به شما ارائه می‌دهد.

تنظیمات اتوماتیک روش قیمت گذاری در گوگل ادز:

تا به الان روش دستی قیمت گذاری گوگل ادز را مطالعه کرده‌اید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ روش اتوماتیک آن برویم.

زمانی ممکن است که شما حوصله تنظیمات دستی و تک به تک کلمات کلیدی را ندارید و در این صورت به شما پیشنهاد می‌شود که از بخش اتوماتیک نیز استفاده کنید.

برخی از افراد در این فکر هستند که استفاده از این بخش فقط هدر دادن هزینه‌ها خواهد بود و اصلاً نتیجه مثبتی نیز حاصل نمی‌شود. در صورتی که این طرز تفکر کاملاً اشتباه است.

افراد بسیار زیادی با بررسی و تجربه کسب کردن از این بخش توانسته‌اند نرخ تبدیل بالا در فروش و ورودی سایت کسب کنند.

تنها کاری که شما نیاز دارید برای این بخش انجام دهید، گفتن هدفتان از تبلیغ به گوگل است. یعنی هدف شما افزایش ورودی یا افزایش فروش یا برندینگ و… است شما باید این بخش را به گوگل ارائه دهید.

حال گوگل ادز تمامی اطلاعات ممکن را از شما دریافت کرده و سعی بر این دارد که بر اساس نوع انتخاب شما و الگوریتم‌های گوگل و… بهترین قیمت گذاری را ارائه دهد تا اینکه شما بهترین نتیجه را کسب کنید با توجه به هدفی که از تبلیغات تعیین کرده‌اید.

بحث دیگر در رابطه بازمان مورد نظر برای انجام فعالیت اتوماتیک است. ممکن است 3 الی 7 روز و یا بیشتر هم این پروسه طول بکشد چون گوگل در حال آنالیز کردن است.

آن‌ها می‌خواهند با ارائه قیمت مناسب شما نیز بهترین نتیجه را به دست بیارید و این موضوع کاملاً به نفع شما تمام شود.

مناسب ترین قیمت گوگل ادز

تنظیم دستی یا تنظیم اتوماتیک کدام اثر گذاری بیشتری روی ادز دارند؟

هر دو مورد برای روش قیمت گذاری در گوگل ادز کارایی به خصوصی دارند.

به‌عنوان مثال در بخش تنظیم دستی قطعاً که شخصی سازی بیشتری شما می‌توانید انجام دهید و از طرفی هم باید توجه داشته باشید که تنظیمات دستی به شما حس اطمینان خاطر بیشتری هم خواهد داد.

به این دلیل که نحوه قیمت گذاری دقیق می‌توانید انجام دهید که با بودجه شما تداخل نداشته باشد و اینکه در کنار تنظیم دستی، از پیشنهاد گوگل هم می‌توانید استفاده کنید.

تنظیم اتوماتیک برای روش قیمت گذاری در گوگل ادز قطعاً که سریع‌تر انجام خواهد شد و شما فقط و فقط با تعیین هدف می‌توانید این موضوع را به سر انجام برسانید.

پیشنهاد ما به شما تنظیم دستی خواهد بود. چون کنترل میزان کلمات، بودجه و… خواهید داشت.

البته که از پیشنهادات گوگل هم می‌توان استفاده کرد و این یعنی یک تیر و دو نشان مشخص.

هزینه‌های گوگل ادز چقدر برای ما تمام می‌شود؟

یکی از سؤالات بسیار پر تکرار در رابطه با این موضوع نحوه تمام شدن قیمت‌ها خواهد بود و اینکه تمامی قیمت‌ها به‌اصطلاح چقدر برای ما تمام خواهد شد.

قابل ذکر است که هزینه‌های گوگل برای شما بالا خواهد بود. یعنی اگر شما بودجه محدودی داشته باشید پیشنهاد نمی‌شود به‌صورت تخصصی رو ادز و کلمات پر رقابت کار کنید.

اما چگونه می‌توان با بودجه کم محصول خود را به نحو احسن با ادز به فروش رساند؟  شما برای فروش عالی در کنار هزینه‌های ادز باید به چند نکته توجه کنید.

ابتدا آن که محصول شما باید پر تقاضا باشد و اینکه افراد با خرید اینترنتی آن مشکلی نداشته باشند( همانند آموزش‌های پکیجی یا آنلاین و…)

دومین نکته در رابطه با صفحات لندینگ است. یعنی شما باید حداکثر میزان اعتماد سازی را به‌خوبی انجام دهید. که هر کاربر با وارد شدن به صفحه شما ترویج به خرید شود.

کامل بودن محتوا محصول و ویژگی‌ها و… می‌تواند تأثیر بالایی برای فروش شما بگذارد.

نکته: شما با توجه کردن به این موارد می‌توانید با ادز رفتن روی کلمه کلیدی مورد نظر فروش خوبی داشته باشید.

انواع روش قیمت گذاری گوگل ادز

آیا روش کم هزینه‌تر نسبت به گوگل ادز وجود دارد؟

قطعاً بله، شما با فرا گرفتن آموزش سئو می‌توانید هزینه‌های سایت خود برای به فروش رساندن محصولات را به حداقل میزان ممکن برسانید.

اما باید به موارد زیر به‌خوبی توجه کنید:

1- آموزش مناسب: شما برای اینکه بتوانید نتیجه بسیار خوبی از سایت و فروش داشته باشید قطعاً باید بهترین آموزش را انتخاب کنید.

دوره آموزش سئو سایت ما، به شما این امکان را می‌دهد که با حداقل دانش خود به یک سئوکار حرفه ایی تبدیل شده و اینکه سایت خودتان را در سریع‌ترین زمان ممکن به جایگاه‌های برتر گوگل برسانید.

2- صبور بودن: داشتن صبر برای سئو سایت از عوامل مهم و تأثیر گذار خواهد بود.

شما باید سئو را با صبر و استمرار و نظم پیش ببرید و این موارد است که شاید بازه زمانی برای شما طول بکشد ولی به نتیجه دائمی خواهید رسید که بهترین کار ممکن خواهد بود.

3- وجود استراتژی: شما قبل از آن که سئو سایت خودتان را به‌صورت حرفه ایی پیش ببرید، قطعاً که به استراتژی نیازمند خواهید بود.

نحوه تولید محتوا، انتخاب کلمات کلیدی، حداقل بودجه مورد نیاز برای تبلیغات، تیم سازی و… از جمله موارد مهم برای سئو یک سایت می‌باشد.

وجود استراتژی به شما کمک می‌کند که بهترین نتیجه را در بازه زمانی مشخصی به دست آورید.

اگر شما راه و نقشه مناسبی داشته باشید؛ قطعاً که زمان موفقیت و شکوفا شدن سایت و فروش بی‌نظیر آن را پیش‌بینی خواهید کرد.( یعنی قدرت استراتژی انقدر است)

به‌عنوان مثال استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی پولساز از جمله موارد مهم است.

جمع بندی و سخن پایانی:

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت نیاز آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

در انتهای مطلب بهتر است به چند نکته مهم در رابطه با روش قیمت گذاری در گوگل ادز توجه کنید.

ابتدا بهتر است نوع هدف خود از ادز رفتن را تعیین کنید. یعنی آن که می‌خواهید فروش داشته باشید یا اینکه فقط و فقط ورودی داشته باشید.

قطعاً که برای فروش بیشتر باید هزینه‌های بیشتری هم در نظر داشته باشید.

انتخاب تنظیم دستی یا اتوماتیک نیز از جمله مراحل مهم برای روش قیمت گذاری در گوگل ادز بود.

پیشنهاد می‌شود که شما تنظیمات دستی را انتخاب کنید تا اینکه بتوانید نتیجه بهتر و حداقل میزان هزینه را داشته باشید.

در صورتی که بودجه کافی برای ادز رفتن نداشتید بهتر است که از آموزش سئو را فرا بگیرید و به‌تنهایی سئو سایت را ادامه دهید.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *