هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم

رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم؟

دسته بندی : سئو
1402/11/10

یکی از مهمترین اصول سئو خارجی برای معرفی یک سایت انتشار رپورتاژ خواهد می باشد.

در این پست آموزشی قصد داریم به صورت ویژه در مورد نحوه انتشار رپورتاژ و همچنین مهمترین نکات مربوط به آن صحبت کنیم.  با مطالعه این پست آموزشی می‌توانید بازدهی رپورتاژ خود را چندین برابر کنید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و ویژه بر گرفته از سرفصل‌های دوره آموزش سئو برترآموز. امروزه افراد بسیار زیادی از ما سوال می‌کنند که رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم. پاسخ به این سوال نیاز به بررسی چندین پارامتر متفاوت خواهد داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که یک پست آموزشی ویژه در این باره به رشته تحریر درآوریم. قبل از شروع این پست آموزشی بهتر است که به یک نکته بسیار مهم  توجه نماییم و آن هم رویکرد گوگل نسبت به خرید و فروش بک لینک می‌باشد.

بارها گوگل موضع خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده است و خرید و فروش بک لینک از نظر او حرکتی اشتباه می‌باشد. به همین دلیل نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته است که چنین حرکاتی را تا جای ممکن محدود کند. در نتیجه مطالعه پست آموزشی امروز برترآموز برای هر سئو کاری از اهمیتی بسیار بالا برخوردار خواهد بود. با ما همراه باشید تا با پاسخ سوال « رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم » به صورت دقیق و اصولی آشنا شوید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

تا مادامی که ماهیت رپورتاژ آگهی به خوبی آشنا نشوید، نمی‌توانید در مورد محل انتشار آن برنامه ریزی کنید. رپورتاژ اگهی به انتشار محتوای یک سایت با هدف تبلیغات در سایت دیگر گفته می‌شود. محتوای رپورتاژ اگهی می‌تواند به صورت صوتی، تصویری و حتی ویدیویی در دیگر سایت‌ها منتشر شود. دقت کنید که تولید محتوای رپورتاژ آگهی نیاز به یک اصول خاص دارد و هر شخصی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. در بخش « آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد » به صورت ویژه در این باره صحبت کردیم. معمولا یک رپورتاژ آگهی با اهداف کاملا متفاوتی منتشر می‌شود.

از دید سئوکاران کم تجربه رپورتاژ آگهی صرفا انتقال اعتبار از یک سایت به سایت دیگر است. اما از نظر سئوکاران خبره رپورتاژ اگهی می‌تواند باعث افزایش ورودی و همچنین نرخ تبدیل آن شود. معمولا کسانی که از رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند با استفاده از تکنیک‌هایی خاص مخاطبین یک سایت را به سمت سایت خود هدایت می‌کنند. دقت کنید که به هیچ وجه در رپورتاژ آگهی به صورت مستقیم تبلیغ سایت خود را انجام ندهید. چرا که در این صورت محتوای سایت شما بازدهی مناسبی نخواهد داشت و از طرفی گوگل نیز به رپورتاژ شما شک خواهد کرد. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید، استراتژی انتشار رپورتاژ آگهی می‌باشد.

در صورتی که پاسخ سوال « رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم » را بدانید، اما به استراتژی انتشار آن توجه نکنید، به جرات می‌توان گفت که بازدهی شما کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه در مورد انواع استراتژی‌های انتشار رپورتاژ آگهی نیز صحبت خواهیم کرد. از انتشار رپورتاژ آگهی به صورت رفت و برگشتی جدا خود داری کنید. برخی مواقع افراد برای صرفه جویی در منابع مالی خود با سایت‌های هم مرتبه تبادل لینک انجام می‌دهند. در حال حاضر گوگل نسبت به این موضوع اندکی حساس شده است و می‌تواند بازدهی شما را به صورت ویژه کاهش دهد. با این حال  در بخش مقالات سایت برترآموز بیشتر در مورد لینک‌های رفت و برگشتی صحبت خواهیم کرد.

ویژگی سایت‌های معتبر و مناسب برای رپورتاژ آگهی چیست؟

در این بخش چند قاعده مهم و کلی خدمت شما برای انتشار رپورتاژ آگهی آموزش خواهیم داد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یک استراتژی را انتخاب نمایید و با دیگری ترکیب کنید تا به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید. همواره به این موضوع توجه نمایید که برای گوگل انتشار رپورتاژ بر اساس منافع مالی، ارزش بالایی ندارد و به همین دلیل نباید در سایت مورد نظر شما از تگ تبلیغاتی استفاده شود. چرا که گوگل بک لینک‌های شما را کم ارزش تلقی خواهد کرد.

1.    انتشار رپورتاژ در سایت‌های مکمل

یکی از مهمترین نکاتی که در پاسخ به سوال « رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم » می‌توان مطرح کرد، انتشار رپورتاژ در سایت‌های مشترک در حوزه کاری کار ما خواهد بود. به عنوان مثال اگر ما در سایت خود اقدام به « آموزش وردپرس » می‌کنیم، برای رپورتاژ آگهی خود باید به سراغ سایت‌هایی برویم که در آن طراحی سایت و یا افزونه‌های وردپرسی به فروش میرسد. این موضوع زمانی برای شما اهمیت بیشتر پیدا خواهد کرد که بتوانید مخاطبین آن ها را تبدیل نمایید. برخی از افراد صرفا در سایت‌های خبری بی ربط رپورتاژ اگهی خود را منتشر می‌کنند. این موضوع در قدرت بک لینک شما تاثیر خواهد داشت، اما سوال اصلی در این است که چه تعداد از آن ها می‌تواند برای شما ورودی قابل تبدیل داشته باشد.

حتی برخی از افراد متخصص در این حوزه به سراغ سایت‌های رقیب خود میروند و با تعریف یک قرارداد برد برد، رپورتاژ آگهی خود را در سایت آن ها منتشر می‌کنند. این کار به آن ها کمک می‌کند علاوه بر دسترسی به مخاطبین هدف خود از گوگل نیز اعتبار بسیار بالایی را دریافت کنند. شاید انجام چنین استراتژی برای افراد کم رابطه و کم تجربه اندکی سخت باشد، اما به جرات می‌توان گفت که تاثیر قابل توجهی روی اعتبار و همچنین سئو سایت شما دارد. در ادامه نکات بیشتری در این باره را بررسی خواهیم کرد.

  انتشار رپورتاژ در سایت‌های مکمل

2.    بررسی ورودی سایت

زمانی که قصد انتشار رپورتاژ آگهی در یک سایت مکمل دارید، اولین موضوعی که باید مد نظر قرار دهید، میزان ورودی سایت هدف است. ممکن است که سایت مورد نظر از رتبه خوبی برخوردار باشد، اما ورودی مناسبی نداشته باشد و از همه مهمتر رپورتاژ آگهی شما را در دسته بندی‌های اصلی خود منتشر کند. در این صورت ارزش رپورتاژ آگهی شما کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که در زمان خرید رپورتاژ آگهی معمولا ورودی سایت را مورد نقد و بررسی قرار میدهید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، استفاده از ابزارهای مختلف برای بررسی میزان ورودی سایت شما است. برخی از سایت‌ها زمانی که قصد دارند سایت خود را به عنوان یک سایت منتشر کننده رپورتاژ در دیگر سایت‌ها ثبت کنند، اقدام به کمپین تبلیغاتی می‌کنند.

از طرفی محتوای خود را به روز نگه میدارند و سایت خود را به صورت چند لایه تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند. در این صورت سایت‌های واسطه نیز با بررسی میزان ورودی آن ها اعداد بالایی را ثبت می‌کنند. اما زمانی که وضعیت کنونی آن ها را بررسی می‌کنید، متوجه خواهید شد که میزان ورودی آن ها به صورت قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل است که شما نمی‌توانید به این سایت به چشم یک سایت معتبر نگاه کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید بررسی میزان ورودی یک سایت به کمک ابزارهای مختلف است. ممکن است که یک ابزار نتیجه دقیقی به شما نشان ندهد.

3.    انتشار رپورتاژ به سبک نویسندگان سایت هدف

اگر از یک سئوکار با تجربه و قدیمی سوال «  رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم » بپرسید به شما یک نکته مهم آموزش خواهد داد و آن هم یکسان بودن سبک نوشته رپورتاژ با سایت هدف می‌باشد. در صورتی که سایت شما به عنوان یک سایت با ارزش شناخته می‌شود، برای انتشار رپورتاژ آگهی به قلم و سبک محتوای سایت خود توجه کنید. بلکه هدف و تارگت اصلی شما قلم و سبک نوشته محتوای سایت منتشر کننده آگهی می‌باشد. ما بارها و بارها در این رابطه تذکر داده ایم که محتوای سایت هدف باید به نحوی نگارش شود که دنبال کنندگان سایت منتشر کننده آگهی، متوجه رپورتاژ اگهی نشوند.

به همین دلیل است که متخصصین کانتنت مارکتینگ برای انتشار یک رپورتاژ آگهی صفحات مختلف سایت منتشر کننده آگهی را بررسی می‌کنند و از تکه کلمات و همچنین نکات مورد نظر آن ها در انتشار رپورتاژ آگهی خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که آن ها بازدهی بسیار عالی از این کار به دست می آورند. یکی از تکنیک‌های بسیار جذاب این حوزه انتشار رپورتاژ اگهی به صورت مصاحبه خواهد بود. البته نوع لینک سازی و همچنین انکر تکست‌های هدف سایت شما نیز باید به صورت هماهنگ نگارش شود. در این صورت می‌تونید بازدهی بسیار عالی به دست آورید.

4.    نرخ پایین اسپم اسکور سایت هدف

هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف انتقال اعتبار می‌باشد. در صورتی که به دنبال پاسخ سوال « رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم » می‌باشید، حتما نرخ اسپم اسکور سایت هدف را بررسی کنید. اگر یک سایت نرخ اسپم بسیار بالایی دارد، از طرفی ورودی آن نیز بالا می‌باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را از لیست سایت‌های محبوب خود برای انتشار رپورتاژ آگهی خط بزنید. چرا که با انجام چنین کاری نه تنها انتقال اعتبار صورت نخواهد گرفت، بلکه سایت نرخ اسپم اسکور سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. حتی سئوکاران حرفه‌ای قبل از انجام این کار یک کار بسیار جذاب انجام می‌دهند که آن بررسی استراتژی سئو کار سایت منتشر کننده رپورتاژ می‌باشد.

در صورتی که سئو کار از استراتژی‌های سئو کلاه سیاه استفاده کند، آن سایت را به عنوان یک سایت معتبر نمی‌شناسند. به همین دلیل است که شما قبل از انتشار رپورتاژ آگهی در هر سایتی باید سلامت سئو و همچنین نحوه پذیرش تبلیغات آن را نیز بررسی کنید. در صورتی که در این سایت، سایت‌های بدنام رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند بهتر است که شما این کار را انجام ندهید. چرا که در این صورت اطمینان خواهید داشت که سایت شما یک سایت معتبر می‌باشد. قبل از انتشار رپورتاژ آگهی به مدت یک هفته سایت مذکور را مورد توجه قرار دهید. در این شرایط خواهید توانست یک تصمیم گیری درست داشته باشید.

نرخ پایین اسپم اسکور سایت هدف

5.    قیمت پایین یک سایت ملاک انتشار رپورتاژ آگهی نباشد

فرض کنید که در یک سایت واسطه مشغول بررسی سایت‌های مرتبط با سایت خود می‌باشید. در این زمان مشاهده می‌کنید که پکیج طلایی ایکس به شما امکان انتشار رپورتاژ آگهی به صورت همزمان در 10 سایت را میدهد. از طرفی آمارهای آن نیز در حد متوسط است و نسبت به سایت‌های دیگر برتری خاصی ندارد. در این صورت اگر به دنبال کسب یک بازدهی بسیار عالی می‌باشید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که به سراغ سایت‌هایی بروید که بدون تخفیف می‌باشد و از طرفی وضعیت مناسبی نیز دارند. چرا که این سایت‌ها به مراتب بازدهی بالاتری برای شما به همراه دارند.

معمولا سئوکاران خبره در زمان انتخاب رپورتاژ آگهی به تنها چیزی که نگاه نمی‌کنند، قیمت رپورتاژ آگهی می‌باشد. چرا که اطمینان دارند یک رپورتاژ آگهی با کیفیت چندین برابر هزینه‌ای که آن ها برای سئو خارجی انجام میدهند بازگشت خواهد داشت. شما نیز اگر در یک سایت پکیج خاصی مشاهده کردید، به جای انتشار رپورتاژ آگهی پیشنهاد می‌کنیم که  شرایط هر یک را به صورت دقیق بررسی نمایید و در پایان تصمیم گیری نهایی را انجام دهیذ.

6.    مخاطبین سایت منتشر کننده رپورتاژ نزدیک به مخاطبین سایت شما باشند

یکی از مهمترین نکاتی که در انتشار رپورتاژ آگهی معمولا افراد متخصص مد نظر قرار میدهند، پرسونای مشترک مخاطبین هر دو سایت می‌باشد. به هر اندازه که پرسونای مخاطبین هر دو سایت نزدیکتر باشد، گوگل نیز کمتر به تبلیغاتی بودن این رپورتاژ شک می‌کند. از طرفی پرسونای مخاطبین مشترک دو سایت به صورت ویژه روی نرخ تبدیل و همچنین ترافیک ورودی سایت شما تاثیر گذار است.

سخن پایانی

در پست آموزشی امروز به صورت ویژه در مورد پاسخ سوال « رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم » صحبت کردیم. در صورتی که هر بخش از این محتوا این بخش برای شما چالش برانگیز و یا گنگ بود، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همکاران ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن سوال شما را بررسی خواهند کرد و یک پاسخ مناسب به شما خواهند داد. حال لازم است که یک جمع بندی از نکات این پست آموزشی جذاب خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. خرید و فروش رپورتاژ آگهی از نظر گوگل غیر قانونی خواهد بود و به همین دلیل سایت، رپورتاژهایی که تگ تبلیغاتی دارند  بی‌اثر می‌کند. از طرفی اگر برای گوگل آشکار شود که شما اقدام به خرید رپورتاژ آگهی کرده‌اید، معمولا ارزش آن را کاهش میدهد و شما نمی‌توانید نتیجه مورد نظر خود را به دست آورید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *