هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
سئو را از کجا شروع کنیم؟

سئو را از کجا شروع کنیم؟

دسته بندی : سئو
1403/01/14

اگر به تازگی با حوزه سئو سایت آشنا شدید و هنوز اطلاعات کافی در این رابطه ندارید، این پست آموزشی مانند یک نقشه راه عمل خواهد کرد.

شما سرنخ‌هایی برای شروع آموزش سئو خواهید داشت و در کوتاهترین زمان ممکن به تسلط مناسبی دست پیدا خواهید کرد.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی برای پاسخ به سوال « سئو را از کجا شروع کنیم ». مسیر آموزش سئو می‌تواند از دو طریق خود آموز و کمک از طریق دوره‌های آموزشی انجام شود. گرچه برخی از اساتید این حوزه اقدام به برگزاری همایش‌های حضوری می‌کنند که بیشتر برای سئو کاران آماتور مناسب خواهد بود. اگر بخواهید از دوره آموزشی برای یادگیری سئو استفاده کنید، قطعا بهترین انتخاب شما دوره آموزش سئو استاد حبیبی می‌‌باشد. چرا که سابقه درخشان او و همچنین دانش به روز جناب حبیبی، خود بیان کننده کیفیت دوره می‌‌باشد. اما اگر بخواهید به صورت خود خوان به یک نتیجه مناسب دست پیدا کنید، این پست آموزشی نکات بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

آموزش سئو به زبان ساده گام به گام

برای یادگیری سئو سایت به صورت خود خوان دانش پایه شما بسیار حائز اهمیت است. چرا که برخی از مفاهیم بیان شده در پکیج آموزش سئو رایگان نیاز به شناخت محیط وب دارد. سئو به دانش و مهارت بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو گفته می‌شود که بر اساس قوانین پویا بنا شده است. همین عامل یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مد نظر قرار دهید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. به همین دلیل است که کتاب آموزش سئو در این حوزه کاربرد چندانی ندارد. برای یادگیری اصول اولیه مناسب است، اما برای طراحی و تعریف استراتژی نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. با ما همراه باشید تا با پاسخ به سوال « سئو را از کجا شروع کنیم » به خوبی آشنا شوید.

آموزش سئو به زبان ساده گام به گام

1.    تحقیق اجمالی در مورد سئو داخلی، سئو خارجی

سئو به صورت کلی به دو بخش تقسیم خواهد شد، سئو داخلی و سئو خارجی. زمانی که در مورد این دو تحقیق می‌کنید، کلی عبارت جدید و نا آشنا به گوش شما خواهد خورد. دقیقا هدف ما همین است که با فضای کلی و اصطلاحات رایج حوزه سئو آشنا شوید. در صورت امکان، تمامی این اصطلاحات و نکات جدید را یادداشت کنید و سپس در مورد هر یک به صورت اختصاصی تحقیقات انجام دهید. حتی اگر بخواهید برای آموزش خود یک نقشه کلی نیز تعریف نمایید، باید نقاط تاریک ذهن خود را پیدا کنید. با توجه به این که سایت برترآموز به صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت می‌کند. صفحه « سئو داخلی چیست؟ همه چیز درباره On page SEO + نکات مفید » می‌تواند یک نقطه شروع مناسب برای افراد باشد.

در این صفحه با چهارچوب کلی یک سایت آشنا خواهید شد و همین موضوع می‌تواند در مسیر تحقیقات شما نقش موثری را ایفا کند. البته یکی از زیر شاخه‌های سئو داخلی یا همان سئو تکنیکال نیز خود یک کورس آموزشی مجزا خواهد بود. قرار نیست که شما تمامی این مفاهیم را با یک پست آموزشی به سادگی فرا گیرید. بلکه قرار است که برای آموزش سئو سایت خود برنامه ریزی انجام دهید و منابع مناسب را فرا گیرید. این حالت برای سئو خارجی نیز وجود دارد. تا زمانی که مفاهیم سئو داخلی را به خوبی فرا نگرفتید به سراغ سئو خارجی نروید. چرا که در این بخش باید چند مبحث خارج از سئو را به صورت مکمل آموزش ببینید، که در بخش‌های بعدی بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. برای یادگیری سئو خارجی می‌توانید از پست آموزشی « سئو خارجی چیست؟ با قدرتمندترین فاکتورهای سئو آشنا شوید » به عنوان یک نقطه شروع مناسب استفاده نمایید.

2.    پیدا کردن اساتید مناسب و منابع آموزشی مناسب هر بخش

اگر بخواهید به صورت تخصصی و جامع در حوزه سئو فعال شوید، با یک دوره آموزشی نمی‌توانید به یک جمع بندی عالی برسید. بر اساس تحقیقات ما هر استاد می‌تواند یک مطلب آموزشی را به خوبی آموزش دهد. به عنوان مثال ممکن است که تحقیق کلمات کلیدی از استاد ایکس بهترین استراتژی و آموزش باشد. اما برای یادگیری سئو تکنیکال لازم باشد که به سراغ استاد دیگری بروید. البته ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن بررسی تمامی اطلاعات یک دوره می‌‌باشد. حتی اگر تحقیق کلمات کلیدی را بلد هستید، زمانی که یک دوره رایگان و یا پولی از استاد ایکس تماشا می‌کنید، این بخش آموزش تحقیق کلمات کلیدی را به صورت دقیق باید بررسی کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید به یک نتیجه کاربردی و مناسب برسید.

3.    راه اندازی یک سایت به صورت تستی

فرض می‌کنیم که شما تمامی مباحث مربوط به سئو را به صورت جسته و گریخته فرا گرفتید. حال زمان آن رسیده است که یک رزومه فعال برای خود ایجاد نمایید. باید یک سایت بزنید و آن را به بهترین شکل ممکن سئو کنید. برای این منظور لازم نیست که ارائه کننده خدمات و یا محصولات خاصی باشید برخی مواقع لازم است که روی یک کلمه کلیدی کسب رتبه کنید. سپس توزیع کنندگان این کالا و خدمات به سراغ شما خواهند آمد. به عنوان مثال اگر روی کلمه کلیدی « آموزش وردپرس » یک رتبه خوب به دست آورید. مدرسین این حوزه از شما درخواست خواهند کرد تا دوره آموزشی آن ها را در سایت خود به بفروش برسانید. اما پاسخ به سوال « سئو را از کجا شروع کنیم » اینچنین ساده نیست و هنوز نیاز به یک سری پارامتر مکمل و جزئی دارد.

قطعا در مسیر سئو سایت خود با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد که این امری کاملا طبیعی است. حال باید پاسخ هر سوال را از اساتید مد نظر خود سوال کنید تا به رفع مشکلات خود دست پیدا کنید. فرض کنید که برای برقراری امنیت در سایت خود با چالش مواجه شدید و یا با نصب چند افزونه سرعت سایت به شدت کاهش پیدا کرد. برای حل مشکلات خود باید به سراغ منابع آموزشی مختلف بروید و با آزمون و خطا مشکلات را یکی پس از دیگری حل نمایید.

به همین دلیل است که مسیر خودآموز سئو اندکی طولانی خواهد بود. البته برای حل برخی از چالش‌های خود می‌توانید روی کمک سایت برترآموز به صورت رایگان حساب باز کنید. در بخش وبلاگ سایت اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند دانش سئو شما را به بهترین شکل ممکن رشد دهد و یک منبع عالی برای پیدا کردن پاسخ سوالاتتان باشد.

راه اندازی یک سایت به صورت تستی

چگونه با سئو کار کنیم؟

گاها کارآموزهای سئو برای مدیریت یک سایت با چالش مواجه می‌شوند و نمیدانند که از کجا شروع کنند. در این بخش قصد داریم یک مسیر کلی برای سئو سایت به شما معرفی نماییم. این مسیر برای سایت‌های با سابقه و سایت‌های تازه ثبت شده اندکی متفاوت خواهد بود. فرض ما بر این است که قصد راه اندازی یک سایت و سئو آن به صورت صفر تا صد را دارید. معمولا برای سایت‌های با سابقه و قدیمی یک مرحله هرس محتوایی اضافه می‌شود که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت.

1.    تحقیق کلمات کلیدی

برخی از اساتید حوزه سئو برای پاسخ به سوال « سئو را از کجا شروع کنیم » اولین موضوعی که تدریس می‌کنند. تحقیق کلمات کلیدی می‌‌باشد، این موضوع از نظر ما استراتژی درستی نخواهد بود. چرا که فرد آماتور اطلاعاتی در مورد سئو و همچنین نحوه عملکرد موتورهای جستجو ندارد. با این حال پس از درک مفاهیم پایه‌ای سئو اولین موضوعی که باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی می‌‌باشد. دقت کنید که این موضوع با یک ساعت آموزش عملی نخواهد شد و نیاز به تمرین تکرار دارد. پس از یادگیری اصول کلی آن باید زمان صرف کنید و در مورد نتایج آن تحلیل انجام دهید. در حوزه سئو کسی می‌تواند درآمد بهتری کسب کند که در این حوزه دقت و تجربه بیشتری داشته باشد.

از طرفی ابزارهای نوین تحقیق کلمات کلیدی نیز بسیار زیاد است و اگر زمان صرف کنید تا تمامی بخش‌های آن را تحلیل کنید، با چالش مواجه نخواهید شد. به همین دلیل است که باید تمام انرژی و توان خود را به کار گیرید که با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی کلمات کلیدی خود را بر حسب اولویت مرتب سازید و درجه سختی آن را به درستی تخمین بزنید. ملاک سئوکاران حرفه‌ای برای قیمت گذاری روی یک پروژه سئو تحقیق کلمات کلیدی به روش حرفه‌ای و نوین آن می‌‌باشد. به همین دلیل پس از یادگیری سئو تمرکز روی چنین بخشی کاملا ضروری است.

2.  الگوریتم های گوگل

یکی از مهمترین موضوعاتی که در پاسخ به سوال « سئو را از کجا شروع کنیم » باید مد نظر قرار دهید، الگوریتم‌های گوگل و از همه مهمتر هوش مصنوعی آن است. با پیشرفت تکنولوژی سئو یک سایت هوشمندانه‌تر خواهد شد. به همین دلیل است که در جلسات استخدام سئوکار ویژه مراکز حرفه‌ای روی این موضوع تمرکز بالایی خواهد بود. الگوریتم‌های گوگل زمانی می‌تواند برای شما جذاب و کاربردی باشد که با مفاهیم ابتدایی گوگل آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال اگر اسکیما مارک آپ برای FAQ حذف می‌شود باید به دنبال جایگزین آن باشید. از طرفی اگر لینک سازی دارای استانداردهای سختگیرانه می‌شود، باید به لحاظ سئو تکنیکال توانایی تحلیل آن را به دست آورید.

 3 . بررسی سئو سایت‌های موفق

پس از یادگیری مفاهیم کلی سئو باید به سراغ چند سایت برتر در حوزه مورد علاقه خود بروید. استراتژی‌های سئو آن را دنبال کنید و نتایج آن را بررسی نمایید. به عنوان مثال تقویم محتوایی سایت ایکس به چه صورت است و تعداد کلمات مقالات او بر چه اساسی مشخص می‌شود. آیا از محتوای ویدیویی استفاده می‌کند و یا تنها تمرکز او روی محتوای متنی است. در صورتی که بتوانید به سایت او را به لحاظ سئو تکنیکال دنبال کنید و Data Struthers آن را تحلیل نمایید، عملکرد به مراتب بهتری خواهید داشت. به همین دلیل است که سئوکاران حرفه‌ای تمامی تلاش خود را به کار خواهند گرفت که با تعریف یک استراتژی ویژه و کاربردی سایت رقبای خود را تحلیل کنند و این موضوع نیز در راستای شناخت بهتر حوزه هدف آن ها خواه بود.

بررسی سئو سایت های موفق

4.    تحقیق در مورد ابزارهای سئو

یکی از نکاتی که شاید آنچنان بین سئوکاران مورد توجه نباشد، ابزارهای به روز حوزه سئو می‌‌باشد. همیشه قرار نیست برای ابزارهای حرفه‌ای هزینه بالایی پرداخت کنید، برخی مواقع شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی مناسب ابزارهای خود، جهت سازماندهی بهتر یک سایت استفاده کنید. کمتر کسی در پاسخ به سوال « سئو را از کجا شروع کنیم » به تحلیل و بررسی ابزارهای فعلی حوزه سئو اشاره می‌کند. همین موضوع نیز باعث می‌شود که سئو کار سمت ابزارهای حرفه‌ای این حوزه نرود و با چالش مواجه شود. چرا که برای شناسایی سئو منفی روی سایت و جلوگیری از خرابکاری  سئوکاران کلاه سیاه درک و بررسی این حوزه بسیار حائز اهمیت می‌‌باشد و می‌تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

سخن پایانی

در این پست آموزشی تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم تا در مورد پاسخ به سوال « سئو را از کجا شروع کنیم » نکاتی خلاصه بیان نماییم. در صورتی که نقشه راه مناسبی برای آموزش سئو ندارید و از همه مهمتر به دنبال نتیجه گیری سریع از این حوزه نیز می‌‌باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دوره‌های آموزشی فعال و معتبر این حوزه استفاده کنید. کمتر کسی با یک دوره آموزشی می‌تواند به سئو تخصصی مشغول شود، چرا که نیاز به کسب تجربه دارد. اما به جرات می‌توان با استفاده از سئو اصولی و به روز در کوتاهترین زمان ممکن به یک عملکرد بسیار عالی دست پیدا کرد.

اگر به دنبال فعالیت در حوزه سئو می‌باشید، داشتن یک رزومه معتبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای این منظور می‌توانید یک سایت در حوزه‌ای کم رقابت تاسیس نمایید. سپس روی آن سئو انجام دهید تا به یک عملکرد بسیار عالی دست پیدا کنید. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با رزومه معتبر موفق به کسب درآمد نشده باشد. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت در حوزه سئو اول از همه روی سایت شخصی خودتان کار کنید و به دنبال جایگاهی بالا بگردید. در این مسیر برترآموز نیز در کنار شما خواهد بود و با انتشار به روزترین مقالات حوزه سئو، همواره دانش شما را شما را به روز نگه میدارد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *