هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

سئو صفحه درباره ما + نکات مهم صفحه درباره ما

دسته بندی : سئو
1402/04/31
تحقیقات نشان داده که اکثر سایت‌های ایرانی توجه زیادی به سئو صفحه درباره ما از خود بروز نمی‌دهند.
هنگامی که به صفحه درباره ما این سایت‌ها سر میزنیم. اغلب مشاهد می کنیم که محتوای خاصی ندارند و یا اگر هم داشته باشند محتوای آن ها خیلی خلاصه و کوتاه هست و فقط به چند خط معرفی شرکت و ارائه راه‌ های ارتباطی محدود می‌شود.
تعداد خیلی زیادی از سایت‌ های داخلی در سئو صفحه درباره ما اشکال و ایراد دارند. اما اگر به سایت‌ های معتبر خارجی و یا حتی برخی سایت های ایرانی سر بزنید مشاهده خواهید کرد. که سئو صفحه درباره ما در این سایت‌ها از اهمیت ویژه‌ و خاصی برخوردار است و اغلب این سایت‌ها روی برندسازی خود در این صفحه ها کار می‌کنند. ما در این مقاله از سایت برتر آموزقصد داریم که به شما بگوییم که چگون میتوانید صفحه درباره ما سایت خودتان را سئو کنید.  بهتر است که اگر شما دانشی از سئو ندارید، آموزش سئو را به صورت صفر تا صد فرا بگیرید.

تاثیر و اهمیت سئو صفحه درباره ما :

چرا سئو صفحه درباره ما مهم است و چه تاثیری در کسب و کار ما خواهد داشت؟ پاسخ: هنگامی ‌که بر روی برندینگ کسب و کار خود در این صفحه(صفحه درباره ما)به خوبی کار کنید. شما می‌توانید به گسترش آگاهی از برند خود کمک شایانی کنید. این موضوع به صورت غیرمستقیم بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
زیرا با گسترش برند شما در فضای وب و سایت ها. گوگل هم به آن توجه بیشتری نشان خواهد داد که در نتیجه باعث بالا آمدن و ارتقا رتبه سایت شما خواهد شد. نکات مهم و کلیدی در سئو صفحه درباره ما در صفحه درباره ما فقط صحبت از نوشتن یک محتوای آموزشی عادی کافی نیست. بلکه صفحه درباره ما قرار است کسب و کار شما را به کاربران نشان بدهد و به معرفی برند شما به بپردازد. پس باید در آن جزئیات،نکات مهم و کلیدی را بخوبی رعایت کنید. حال بیایید تا این نکات مهم و کلیدی به ترتیب برای شما معرفی کنیم و هر یک را توضیح دهیم.
تفاوت سئو صفحه درباره ما با صفحه تماس با ما

نکات کلیدی در سئو صفحه درباره ما:

■ مطالب صفحه درباره ما منحصر بفرد و خاص باشد: قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که صفحه درباره ما با صفحه تماس با ما متفاوت است. در بسیاری از سایت‌ها مشاهده می‌کنید که محتوای این دو صفحه تکرای می‌باشد. ولی این یک اشتباه است و نباید شما را به دام بیاندازد زیرا صفحه درباره ما فرصت خوب را به شما می‌دهد که برند خود را به مخاطبان معرفی کنید. پس حتما محتوایی منحصربفرد و خاص خود را برای آن در نظر بگیرید.
■بیان کردن ارزش‌های شرکت یا کمپانی خود: امروزه بسیاری از مخاطبان و مشتری ها به دنبال ارزش‌های انسانی هستند. یعنی برای جذب آن ها نیاز است به ارزش‌های انسانی که برای خودشان تعریف کرده اند توجه نشان دهید. هر کسب‌وکاری باید ارزش‌های انسانی را برای خود تعریف کرده و به آن ها پایبند باشد. تعدادی از آن ها در صفحه درباره ما خود به مخاطبان ارائه دهد. بر فرض مثال یک کمپانی که تولید پلاستیک انجام می‌دهد پلاستیک هایی تجزیه پذیر به منظور کاهش آلودگی و محیط زیست تولید می‌کند. باید معرفی و توضیحات این درباره این محصول خود در صفحه درباره ما سایت خود قرار بدهد.
■از ادبیات مناسب استفاده کنیم: بقول معروف همیشه باید متناسب با شنونده سخن خود را انتخاب کنید. این موضوع در رابطه با برندسازی کسب و کار نیز صدق می کند اهمیت زیادی دارد . ادبیاتی که در نوشتن صفحه درباره ما سایت خود بکار میبرید نشان‌دهنده شخصیت برند شما می‌باشد. و این ادبیات باید مناسب با شخصیت مشتریان شما انتخاب شود، یعنی مثلا اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید که با مشتریان رسمی سروکار دارید استفاده از ادبیاتی عامیانه یا صمیمانه جالب خیلی جالب نخواهد بود و بالعکس.

اصولی نوشتن را فراموش نکنید :

■نوشتن فواید و مزیت‌های کار خود: نگارش و سئو صفحه درباره ما به صورت درست و اصولی فرصت بسیار مناسبی است تا مزیت‌ها و فواید کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنید. مزیت های هر کسب‌وکار با بقیه متفاوت میباشد. ممکن است مزیت شما در قیمت کمتر و یا در کیفیت بالاتر محصولات باشد. به هرحال در هر کسب و کاری لازم است مزیت خود را در صفحه درباره ما معرفی کنید. اینجوری مخاطب شما دقیقا به سمت همان چیزی که نفطه قوت کسب‌وکار شما است در متمایل می‌شود.
■گفتن جزئیات کسب و کار خود: هر مخاطبی که برای نخستین بار به صفحه سایت شما مراجعه می‌کند. تعداد زیادی از سوالات و ابهامات درباره کسب و کار شما در ذهنش شکل میگیرید. همه ما وقتی برای خرید محصولی به یک سایت وارد می‌شویم ابتدا سعی می‌کنیم با گشت‌وگذار در سایت موردنظر یا تحقیق درباره آن پاسخ سوالات خود را پیدا کنیم.
شما می‌توانید با گفتن جزئیات مربوط به کسب‌وکار خود در صفحه درباره ما مانند: سابقه کار، میزان رضایت دیگر مشتریان، مجوزهای قانونی کسب‌وکار،اندازه و گسترده خدمات‌دهی و… سوالات و ابهامات ایجاد شده در ذهن مخاطبان خود را بر طرف کنید.
نکات مهم سئو صفحه درباره ما

داستان نویسی کنید :

■استفاده از داستان نویسی: داستان‌نویسی مهارتی است که هر تولیدکننده محتوایی باید بتواند از آن استفاده کند. شما هر چقدر هم که بتوانید از فوت و فن و تکنیک های جذاب‌سازی محتوا بهره ببرید. باید بدانید که باز هم در آخر این داستان‌ها هستند که می‌توانند مخاطبان را در کنار شما نگه دارند. برای نوشتن صفحه درباره ما یکی از بهترین راهکار ها این است که داستان برند خود را در این صفحه تعریف کنید. منظور از داستان نویسی برای معرفی برند شما این است که مسیر رشد کسب‌وکار را از زمان تولد تابه امروز پله به پله با همه تحول‌ها.
تغییر مسیرها فراز و فرود ها و..‌. بیان کنید و فراموش نکنید که این داستان قرار است مخاطب شما را به مشتری و مشتری را به مشتری ثابت شما تبدیل کند. هرچقدر داستان برند شما صادقانه‌تر و جذاب تر بیان بشود در این راه موفق‌تر خواهید بود.

اعتماد سازی در صفحه درباره ما :

■ایجاد اعتماد و اطمینان در مخاطب: پیش تر به شما توضیح دادیم که تاثیر و اهمیت سئو صفحه درباره ما این است. بسیاری از مخاطبان تازه‌وارد برای شناخت بهتر سایت و کسب‌ و کار ابتدا به این صفحه(صفحه درباره ما) سر می‌زنند. پس اینجا بهترین فرصت شما برای معرفی برند و جلب اطمینان مخاطبان خود است. استفاده از نمادهای اعتبار کسب ‌و کار و نشان‌های استاندارد و هر گونه مدرکی دیگری که نشان‌دهنده اعتبار شما و است موجب جلب شدن اعتماد کاربران به شما می شود. در این مورد برای ایجاد اعتماد بیشتر در مخاطبان خود می‌توانید از فاوآیکون نیز استفاده کنید.
■مخاطب و مشتری خدمات یا محصولات خود را مشخص کنید: در این صفحات می‌توانید دقیقا مشخص کنید که مخاطب و مشتری محصولات یا خدمات شما کدام گروه یا قشر خاصی از افرادهستند. مانند:زنان یا مردان، نوجوانان یا جوانان یا میانسالان، بیماران قبلی ،کشاورزان،دامداران و …این کار باعث می‌شود مخاطبان شما خیلی سریع تر و دقیق تر شما را پیدا کنند.
انجام ندادن تبلیغات در صفحه: نیاز به توضیح ندارد که در صفحه درباره ما نباید محصولات خود را تبلیغ کنید. زیرا صفحه درباره ما جایی معرفی برند و کلیات کسب‌وکار ما می باشد. در واقع جایی است که شما باید تلاش کنید مخاطبان را با خود همراه کنید و آن ها را به یک مشتری ثابت تبدیل کنید. معرفی و تبلیغ محصولات در اینجا(صفحه درباره ما ) باعث فرار مخاطب از صفحه ما می‌شود به علاوه هیچ گونه کمکی هم به سئو صفحه درباره ما نخواهد کرد.
■استفاده کردن از تصاویر شرکت(کمپانی) و نیروهای کاری خود(کارگران شرکت): یکی دیگر از راه‌های نزدیک‌شدن و جلب اطمینان و اعتماد بیشتر کاربران و مخاطبان شما.
انتشار عکس ها و تصاویری از فضای شرکت و کارمندان هنگام کار می‌باشد.

از تیزر برای معرفی مجموعه خود استفاده کنید :

■استفاده از فیلم و ویدیو برای معرفی کسب و کار خود: فیلم ها و کلیپ ها امروزه ترند اینترنت و فضای مجازی هستند، نه ‌فقط الان بلکه در آینده هم ویدیوها نقش اصلی را در برقراری ارتباط بین کسب‌وکارها و مشتریان ایفا خواهند کرد.

صفحه درباره ما بهترین جایی است که به ما این فرصت را می‌دهد تا از کلیپ ها و ویدیوها برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنیم.

ویدیوها این امکان را به شما می‌دهند تا در زمانی کمتر اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان خود بگذارید. با توجه به اینکه ویدیو تعامل بیشتری از مخاطب می‌گیرد شانس تبدیل کاربر به مشتری را برای ما افزایش می‌دهد. به علاوه استفاده از ویدیو برای صفحه درباره ما تاثیر مثبتی دارد زيرا شما می‌توانید با ساخت کلیپ هایی از لحظات درخشان موفقیت‌های کسب‌وکار و اعضای تیم خود در چنین ویدئویی هایی استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای ویدئوها از اسکیمای ویدئو استفاده کنید چرا که به بهبود سئو صفحه درباره ما سایت شما کمک می‌کند.

■معرفی کردن مشتری های ویژه و خاص: اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که همه کسب‌وکارهای معتبر بخشی از سایت خود را به معرفی مشتریان مهم و ویژه خود اختصاص داده اند.

شما هم می‌توانید این عمل را در صفحه درباره ما خود انجام بدهید تا روی روند افزایش اعتماد و اطمینان مخاطبان شما تاثیر بیشتری بگذارد.

به طور قطعی زمانی که مخاطبان تازه‌وارد. در سایت شما بداند که شرکت‌های مهم و معتبری از شما خدمات یا محصولات دریافت کرده اند، خیلی سریع تر و راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد.

چرا باید به سئو صفحه درباره ما اهمیت دهیم؟

خطا ها و اشتباهات رایج در سئو صفحه درباره ما :

1- عدم استفاده از صفحه درباره ما.
2- استفاده از محتوای مشابه صفحه تماس با ما.
3- مناسب نبودن لحن محتوا برای جامعه هدف.
4- تعریف و تمجید بی‌پایه و اساس از کسب‌وکار خود.
5- بی‌توجهی به هدف جلب اعتماد مخاطب. اين ها از جمله موارد مهمی هستند که رعایت نکردن آن‌ها قطعا تاثیرات منفی روی سئو سایت شما خواهد گذاشت.

مرور مطالب و چک لیست نهایی :

اگر به سایت‌ های معتبر خارجی و یا حتی برخی سایت های ایرانی سر بزنید مشاهده خواهید کرد که سئو صفحه درباره ما در این سایت‌ها از اهمیت ویژه‌ و خاصی برخوردار است.
اغلب این سایت‌ها روی برندسازی خود در این صفحه ها کار می‌کنند،هنگامی ‌که شما بر روی برندینگ کسب و کار خود صفحه درباره ما بخوبی کار کنید. می‌توانید به گسترش آگاهی از برند خود کمک شایانی بکنید. گسترش برند شما در فضای وب و سایت ها موجب می‌شود که گوگل هم به آن توجه بیشتری نشان دهد که در نتیجه باعث بالا آمدن و ارتقا رتبه بندی سایت شما می‌شود.
در صفحه درباره ما فقط صحبت از نوشتن یک محتوای آموزشی عادی کافی نمی‌باشد بلکه صفحه درباره ما قرار است کسب و کار شما را به کاربران نشان بدهد و به معرفی برند شما به مخاطبان بپردازد.
در ادامه نکات مهم و کلیدی سئو صفحه درباره ما را برای شما بطور کامل شرح دادیم که شامل موارد خاص و منحصر بفرد بودن مطالب صفحه درباره ما،بیان کردن ارزش‌های شرکت یا کمپانی خود.
نوشتن فواید و مزیت‌های کار خود،گفتن جزئیات کسب و کار خود، استفاده از ادبیات مناسب. ایجاد اعتماد و اطمینان در مخاطب،مشخص کردن مخاطب خدمات یا محصولات خود،معرفی کردن مشتری های ویژه و خاص. استفاده کردن از تصاویر شرکت(کمپانی) و نیروهای کاری خود(کارگران شرکت) و استفاده از فیلم و ویدیو برای معرفی کسب و کار خود می‌شود.
در نهایت هم چند مورد از مهمترين ترین خطا ها و اشتباهات رایج در سئو صفحه درباره ما را برای شما شرح دادیم که موارد مهم آن: عدم استفاده از صفحه درباره ما.  استفاده از محتوای مشابه صفحه تماس با ما مناسب نبودن لحن محتوا برای جامعه هدف، تعریف و تمجید بی‌پایه و اساس از کسب‌وکار خود،بی‌توجهی به هدف جلب اعتماد مخاطب.
نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *