هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
طراحی سایت با وردپرس چه مزایایی دارد

طراحی سایت با وردپرس چه مزایایی دارد

دسته بندی : دسته‌بندی نشده - سئو
1403/01/24

اگر بخواهیم محبوبترین سیستم مدیریت محتوا را معرفی کنیم، قطعا اولین پیشنهاد ما وردپرس خواهد بود.

با مطالعه این پست آموزشی مزایا و برتری وردپرس به نسبت سایر CMS بررسی خواهیم کرد.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو. گاها برای دانش پذیران دوره آموزش سئو، این سوال ایجاد می‌شود که چرا وردپرس بهترین گزینه برای طراحی سایت می‌‌باشد و چرا آموزش وردپرس برترآموز تا این اندازه شناخته شده است. طراحی سایت با وردپرس نه تنها در ایران بلکه در حوزه وب انگلیسی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. در این پست آموزشی قصد داریم یک نگاه فنی از منظر سئو و طراحی سایت به وردپرس و قالب‌های موجود آن داشته باشیم. طراحی سایت با وردپرس نه آنقدر ساده است که همه با یک کلیپ 5 دقیقه‌ای آن را فرا گیرند. به هر اندازه که درک بهتری از سئو و پارامترهای تاثیر گذار بر آن داشته باشید، طراحی سایت با وردپرس برایتان جذابتر خواهد بود. از نظر امنیت نیز به سطحی قابل قبول دست پیدا خواهید کرد، به شرطی که طراحی سایت اصولی را تجربه نمایید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟ CMS WordPress

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای چند منظوره است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی بخش‌های یک سایت فروشگاهی و غیر فروشگاهی را مدیریت نمایید. با استفاده از سیستم وردپرسی یک سایت نیاز به دانش برنامه نویسی نخواهید داشت و به سادگی می‌توانید تمامی بخش‌های سایت خود را مدیریت کنید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس با فرمت open Source طراحی شده است.  هر شخص با توجه به نیاز  خود می‌تواند آن را تغییر دهد و از افزونه‌های مختلف آن استفاده کند. به صورت کلی طراحی سایت با وردپرس با دلیل سادگی و همچنین کاربردی بودن محبوبیت بسیار زیادی دارد و هنوز رقیب جدی پیدا نکرده است. به همین در ادامه مهمترین مزایای طراحی سایت با وردپرس را بررسی خواهیم کرد تا درک بهتری از آن به دست آورید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟ CMS WordPress

1.    ارائه خدمات حرفه‌ای به صورت کاملا رایگان

اگر اندکی در مورد قالب آماده سایت تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که خدمات CMS رایگان نیست. شرکت‌های معتبر بسیار زیادی مانند Drupal و یا Magento که حوزه آنلاین شاپ‌ها بسیار محبوب می‌باشند، برای ارائه کوچکترین خدمات از شما پول دریافت خواهند کرد. به همین دلیل است که طراحی سایت با وردپرس تا این اندازه محبوب است. از طرفی افزونه‌های بسیار زیادی به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود. این موضوع به شما کمک می‌کند که در زمانی مناسب بهترین و بیشترین استفاده از وردپرس را به دست آورید. از طرفی خدمات وردپرس به صورت ساده و قابل دسترس می‌‌باشد و همین موضوع موجب می‌شود که خدمات رایگان آن به سادگی در دسترس باشد.

به عنوان مثال برای افزایش سرعت سایت به دنبال پیدا کردن چند افزونه رایگان می‌باشید. با یک جستجوی ساده به راحتی می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید و از همه مهمتری در مدت زمانی کوتاه بک تست و نظرات آن را نیز بررسی کنید. برخی مواقع شما به یک ابزار تخصصی سئو نیاز دارید و هزینه زیادی نیز برای آن پرداخت خواهید کرد. اما مشکل اینجاست که نظرات مستند زیادی برای آن وجود ندارد. به دلیل رایگان بودن خدمات وردپرس و سهولت در طراحی سایت با وردپرس افراد بسیار زیادی از این افزونه‌ها استفاده کرده‌اند و می‌توانند برای نتیجه مناسب شما را راهنمایی کنند. نکته بسیار جذاب وردپرس در این است که تمامی این خدمات به صورت رایگان می‌‌باشد.

2.    تنوع بسیار زیادی در قالب

اگر قصد ثبت یک سایت در حوزه پوشاک و یا خرید لوازم منزل دارید، برای شخصی سازی و طراحی قالب سایت باید هزینه قابل توجهی انجام دهید. از طرفی اعمال تغییرات با بک تست گرفتن و همچنین نظرات یک متخصص UI/UX امکان پذیر خواهد بود که خود هزینه‌ای مجزا در پی خواهد داشت. اما به کمک تنوع بسیار زیادی قالب وردپرسی شما چنین چالشی نخواهید داشت. از طرفی در هر حوزه به خصوص نیز تنوع بسیار زیاد است و می‌توانید بر اساس نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر قرار است که در حوزه پزشکی یک سایت طراحی کنید، تنوع قالب سایت در حوزه خدمات پزشکی شما را شگفت زده خواهد کرد. طراحی سایت با وردپرس به دلیل تنوع بالا قالب از دیرباز تا کنون بین فعالین این حوزه محبوب است.

3.    آپدیت پیوسته برای رابط کاربری ساده

به جرات می‌توان گفت کمتر مجموعه‌ای همانند وردپرس روی آپدیت خدمات خود حساس است. دقت کنید که بخش قابل توجهی از متخصصین حوزه وردپرس در بخش R&D مشغول می‌باشند و به صورت پیوسته در حال به روز رسانی آن می‌باشند. اما ذکر و بررسی چند نکته اهمیت بسیار زیادی دارد. اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید، اطلاع رسانی به موقع آن می‌‌باشد. در صورتی که برای قالب سایت و افزونه‌های مورد نظرتان یک آپدیت ارائه شود، وردپرس از چند طریق مختلف آن را به شما اطلاع خواهد داد. به همین دلیل است که افراد متخصص تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت در ارائه فیدبک خدمات مورد استفاده خود به درستی عمل کنند.

با توجه به این که تمامی خدمات وردپرس رایگان است و طراحی سایت با وردپرس به سهولت انجام می‌شود. طراحان سایت در صورت بروز مشکل آن را به دقت و سریع اطلاع رسانی خواهند کرد و پیشنهادات خود را برای رفع آن نیز ثبت می‌کنند. اما اگر از سیستم مدیریت محتوای پرمیوم و حرفه‌ای مانند Adobe Experience Manager استفاده کنید، برای ثبت مشکلات و برطرف شدن آن باید مدت زمانی طولانی در انتظار باشید، تا مشکلات شما حل شود. البته افزونه‌های وردپرسی نیز به همین سرعت آپدیت می‌شوند و خدمات خود را به صورت رایگان به شما ارائه خواهند داد. البته برخی  از خدمات نیز به صورت پرمیوم می‌‌باشد، اما نکته مثبت آن آپدیت سریع و مطابق نیاز افراد می‌‌باشد.

آپدیت پیوسته برای رابط کاربری ساده

4.    سازگاری عالی با SEO

به نظر شما چرا بیشتر کسانی که با حوزه سئو آشنایی دارند، از سیستم مدیریت محتوای وردپرسی استفاده می‌کنند. حتی برنامه نویسانی که توانایی طراحی سایت دارند، هنگام طراحی سایت با وردپرس عملکرد به مراتب بهتری خواهند داشت. مهمترین دلیل سئو بهتر با استفاده از وردپرس می‌‌باشد. بسیاری از آپدیت‌های وردپرس بر مبنای سئو بهتر یک سایت و بر مبنای آپدیت‌های گوگل می‌‌باشد. فرض کنید که یک گوگل یک آپدیت سنگین ارائه می‌کند و نحوه جستجوی خود را اندکی تغییر میدهد، در این صورت سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز آن تغییرات در مدت زمانی کوتاه اعمال خواهد کرد و همین مزیت بسیار مهم وردپرس خواهد بود. از طرفی باید به این موضوع توجه نمایید که طراحی سایت با وردپرس در انجام امور سئو نیز به عنوان یک دستیار کنار شما خواهد بود.

به عنوان مثال زمانی که قصد هرس محتوایی دارید و به دنبال صفحات زامبی می‌‌باشید، به سادگی با استفاده از وردپرس می‌توانید آن ها را شناسایی و مدیریت کنید. اما اگر یک قالب کد نویسی سازی شده شخصی استفاده کنید، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد صفحات زامبی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنم که از پست آموزشی « صفحات زامبی چیست؟ » استفاده نمایید. در پست آموزشی مذکور به صورت ویژه در این رابطه صحبت خواهیم کرد و به نتایج بسیار عالی دست پیدا خواهید کرد. از طرفی وردپرس برای سئو تکنیکال نیز اختیارات بسیار زیادی به شما میدهد و از همه مهمتر شما را بی نیاز از دانش برنامه نویسی می‌کند. چرا که هر آنچه مورد نیاز سئو کار باشد، از قبل به صورت افزونه وجود دارد.

5.    مدیریت آسان محتوا

در مورد رابط کاربری ساده سایت وردپرسی به هر اندازه که بگوییم کم است، اما نکته بسیار جذابی که شاید کمتر کسی به آن توجه می‌کند، مدیریت چند منظور محتوا و همچنین پشتیبانی از رسانه‌های متعدد می‌‌باشد. از طرفی برای معرفی محتوای خود به گوگل نیز ابزارهای بسیار زیادی به زبان ساده در اختیار مدیر وب قرار خواهد گرفت. سئوکاران حرفه‌ای و آماتور برای مدیریت محتوای سایت خود تمایل به استفاده از یک سایت وردپرسی دارند. چرا که می‌توانند بخش به بخش سایت خود را شخصی سازی کنند و بر اساس آن یک برنامه ریزی کامل و جامع انجام دهند. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که سایت‌های حرفه‌ای معمولا مدیریت محتوای خود را با یک قالب پرمیوم وردپرسی انجام میدهند. از طرفی برای معرفی کلمات کلیدی و استفاده از اسکیما مارک آپ نیز سایت‌های وردپرسی عملکرد به مراتب بهترین نسبت به سایرین دارند.

اگر قصد آپدیت و بهینه سازی محتوای سایت خود دارید، به کمک قالب وردپرسی می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید. ویراستاری و ویرایش محتوا در وردپرس علاوه بر سادگی با سرعت بسیار بالا انجام می‌شود. در صورتی که از یک برنامه نویس با تجربه استفاده کنید، امکان آنالیز و تحلیل محتوای سایت وردپرسی نیز قابل انجام خواهد بود. از طرفی با تغییر الگوریتم‌های جستجوی گوگل مدیریت محتوای شما نیز به صورت خودکار دستخوش تغییراتی خواهد شد. در این صورت می‌توانید بر اساس پارامترهای کلیدی گوگل مدیریت محتوا انجام دهید. البته تجربه در طراحی سایت با وردپرس نیز تاثیر گذار است. اگر یک سایت در مراحل اولیه خود به صورت اصولی مدیریت محتوای خود را شروع نکند، پس از گذشت مدت زمان طولانی کار سخت خواهد بود.

6.    عملکرد عالی در سایت‌های قدیمی با دامین آتوریتی بالا

برخی موارد افراد با کمک یک طراح سایت و برنامه نویس یک سایت بالا می‌آورند. همه چیز خوب است تا زمانی که سایت رشد می‌کند و تعداد صفحات آن به صورت قابل توجه افزایش پیدا می‌کند. در این زمان علاوه بر این که عملکرد سایت با مشکل مواجه می‌شود، سئو آن نیز به درستی انجام نمی‌شود. این موضوع دلایل بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها ناتوانی در سیستم مدیریت محتوا می‌‌باشد. اما زمانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرسی استفاده می‌کنید، با چنین چالشی مواجه نخواهید شد. چرا که سایت‌های با سابقه و قدیمی بسیار زیادی را پیدا می‌کنید که با یک سیستم مدیریت محتوای وردپرسی دامین آتوریتی بالا دارد و عملکرد مناسبی نیز از خود ارائه میدهد. این موضوع چه به لحاظ شخصی سازی سایت و چه به لحاظ امنیت سایت کاملا اثبات شده است.

عملکرد عالی در سایت‌های قدیمی با دامین آتوریتی بالا

7.    امکان ساخت آنلاین شاپ با افزونه های اختصاصی

همانطور که می‌دانید سیستم مدیریت محتوای وردپرسی به صورت منبع باز طراحی شده است. در این صورت یک برنامه نویس می‌تواند آن را ارتقاء دهد و کدهای خود را در قالب یک کتابخانه عمومی به شما منتقل کند. از طرفی سیاست کلی وردپرس بیشتر به سمت سایت‌های فروشگاهی می‌‌باشد و همین امر نیز موجب شد که افزونه‌های تخصصی بسیار زیادی برای انواع آنلاین شاپ وجود داشته باشد. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید اشتراک API مختلف و کاربردی توسط طراحان سایت می‌‌باشد.

هر طراح سایت پس از طراحی سایت با وردپرس و همچنین شخصی سازی آنلاین شاپ و یا سایت خدماتی خود می‌تواند، اطلاعات و افزونه‌های خود را به صورت رایگان و یا با هزینه‌ای بسیار کم در اختیار دیگران نیز قرار دهد. به همین دلیل است که سئوکاران بسیار زیادی از طراحی سایت با وردپرس استقبال می‌کنند و ترجیح میدهند که از آن بهره‌مند شوند. البته لازم به ذکر است که وردپرس قابلیت بسیار زیادی دارد و همین امر نیز موجب می‌شود که انجمن‌های بسیار زیادی جهت تبادل اطلاعات به وجود آید. همین امر موجب دسترسی آسان طراحی سایت به افزونه‌های اختصاصی جهت آنلاین شاپ در حوزه‌های گوناگون می‌شود.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد طراحی سایت با وردپرس و همچنین مزایای آن صحبت کردیم. در صورتی که به این حوزه علاقه دارید و نمیدانید که از کجا و چطور شروع کنید، حتما به وبلاگ برترآموز سری بزنید. چرا که مقالات و دوره‌های آموزشی بسیار زیادی در مورد طراحی سایت با وردپرس قرار داده‌ایم. سیستم مدیریت محتوای وردپرس با عملکرد بسیار عالی موجب شد که افراد بسیار زیادی از آن استقبال کنند و آن را به عنوان اولیه گزینه برای طراحی سایت استفاده نمایند.

با این حال اگر سوال و چالشی در مورد وردپرس و افزونه‌های آن دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید، توجه به امنیت یک سایت می‌‌باشد. معمولا افراد به سئو و همچنین شخصی سازی سایت‌های وردپرسی توجه بالایی دارند، اما از امنیت آن غافل می‌شوند، که امری اشتباه است و در آینده مشکل آفرین خواهد شد. مباحث مرتبط با امنیت سایت بسیار ساده است، تنها باید برای آن زمان کافی صرف نمایید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *