هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت + برتر آموز

عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت + فاکتور های مهم

یکی از دغدغه های طراحان سایت در رابطه با ارائه تعرفه و قیمت به کارفرما است. اما برای ارائه قیمت مناسب به کارفرما و دریافت پروژه، کافی است که با عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت آشنا شوید و بر اساس آن تعرفه پیشنهاد خودتان را ارائه دهید.

همانطور که می‌دانید این روز ها کسب و کار های اینترنتی نسبت به گذشته رونق بسیار زیادی پیدا کرده و روز به روز هم دارد بازارش گرم تر می‌شود، که یکی ازبخش های بسیار مهم و گسترده آن مربوط به کسب‌ وکار های وابسته به سایت و طراحی سایت ها می‌باشد که در این بخش هزینه طراحی سایت و عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت از جمله کلیدی ترین و اساسی ترین فاکتور ها برای مشتریان هستند.

به همین دلیل ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد داریم تا عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت را با هم دیگر بررسی کنیم. تعرفه و قیمت گذاری وب سایت نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور های مختلف جهان نیز موضوعی گیج کننده و نا مشخصی محسوب می‌شود. چنانچه شما هم تا به این لحظه به دنبال سفارش طراحی سایت بوده اید قطعا با این مشکل مواجه شده اید. پس در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید چرا که ما می خواهیم با هم به بررسی عوامل تاثیر گذار بر تعرفه طراحی سایت و هزینه های پنهان آن بپردازیم. بررسی ما شامل انواع مختلف سایت ها می‌شود به عنوان مثال می‌توانیم به طراحی سایت با وردپرس اشاره کنیم.

باید بدانید که در بسیاری از مواقع بحث ارزان بودن یا گران بودن هزینه طراحی سایت مطرح نمی‌شود بلکه تناسب بین هزینه به ازای کیفیت سایت طراحی شده است که مهم است. به طور قطع وب‌سایت های شرکت های بزرگی که خدمات متنوعی ارائه می‌دهند به هیچ عنوان با وب‌سایت های  پرسنال برند قابل قیاس نیستند به علاوه مواردی همچون: شیوه طراحی و کدنویسی سایت، تکنولوژی به کار رفته در طراحی سایت، اعتبار شرکت نرم افزاری که پروژه را انجام می دهد، نحوه پشتیبانی،خدمات پس از فروش و… همگی جز عوامل تاثیر گذار بر تعرفه و قیمت سایت محسوب می‌شوند.

تعرفه و هزینه طراحی سایت وردپرسی :

در زمان فعلی وردپرس محبوب ترین و پرکاربردترین پلتفرم در بین پلتفرم های طراحی سایت می‌باشد. تعرفه و هزینه طراحی سایت با وردپرس نسبت به بقیه سیستم های مدیریت محتوایی بسیار شفاف تر و مشخص تر است علاوه بر این به علت تعداد بالای برنامه نویس های وردپرس در جهان قیمت طراحی سایت ورد پرس نسبت به سایر سیستم ها کم هزینه تر و مقرون بصرفه تر  می‌باشد. ولیکن با وجود تمامی این موارد تعرفه افراد، تیم ها و شرکت های مختلف سازنده ای که در وردپرس فعالیت دارند بسیار متنوع است. دو شرکت را تصور کنید که یکی از سیستم محاسبه آنلاین هزینه طراحی سایت وردپرس استفاده می کند  دیگری به شکل پکیجی قیمت های خود را می گوید. تفاوت بین نرخ های آن ها برای یک پروژه چندین میلیون تومان خواهد بود که علت این اتفاق را در تیتر بعدی توضیح خواهیم.

حوزه طراحی سایت بازارکار مناسبی دارد و اگر شما  از طراحی سایت دانشی ندارید، میتوانید از آموزش طراحی سایت استفاده کنید و بدون حتی یک خط کد نوشتن یک سایت زیبا طراحی کنید. (برای درآمدزایی از سایت خودتان هم آموزش سئو را تهیه کرده ایم که دیگر بهونه ایی برای داشتن یک سایت نداشته باشید)

عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی سایت + برتر آموز

علت تفاوت قیمت و تعرفه بین شرکت های طراحی سایت :

هنگامی که یک فرد قصد دارد طراحی سایت خودش را به یک شرکت و یا یک تیم طراحی سایت بسپارد احتمال زیاد پس از اندکی تحقیق بشدت گیچ خواهد شد، علت این اتفاق هم تفاوت های زیاد عجیب غریب تعرفه و قیمت ها است. به طور معمول پس از تماشای صفحه قیمت گذاری با یک لیست بلند بالا با توجه به امکانات وبسایت ها متوجه این موضوع خواهید شد که بیشتر این وب‌سایت ها به 3 پکیج طلایی، نقره ای و برنزی تقسیم بندی شده اند که هر کدام از این پکیج ها متشکل از زیر مجموعه های بسیار زیادی می‌باشند.

برای افرادی که اطلاعات زیادی در زمینه ساخت وب سایت ندارد بسیار پیچیده، نامفهوم و گنگ خواهد بود. جالب این است که برخی از این امکانات کاملا بدیهی و معمولی هستند و در اغلب وب سایت های امروزی یافت می‌شوند. ولی بعضی از شرکت های طراحی سایت اینکه هیجانی الکی در مشتریان خود ایجاد کنند و آن ها را بیشتر جذب کنند بیخودی لیست خود را عریض و طویل می کنند.به همین دلیل است که ما به شما به عنوان مشتری پیشنهاد می‌دهیم که پیش از سفارش دادن حتما از مشاوره های رایگان و مجانی چندین مجموعه مختلف استفاده کنید.

عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت :

عوامل زیادی وجود دارند که در تعرفه و هزینه های طراحی سایت شما تاثیر گذار هستند اما برای بررسی می‌توانیم آن ها به چند دسته کلی که شامل: نمونه کار های طراحی سایت، پاسخگویی که مشتریان  قبل و بعد از فروش وب سایت، برند و اعتبار شرکت طراحی سایت شما، عوامل فنی سایت، تعداد پروژه های در حال اجرا، تعداد صفحات و امکانات مد نظر کارفرما می‌شوند که در ادامه هر یک را برایتان شرح خواهیم داد.

  • نمونه کار های طراحی سایت: بطور کلی طراحان سایت ها وب‌ سایت ها با توجه به تعداد و کیفیت نمونه کار هایشان قیمت های متفاوتی نیز دارند لازم است که به این نکته توجه داشته باشید که تعداد زیاد نمونه کار ها به تنهایی نمی تواند معیاری صحیح باشد زیرا شرکت های معروفی وجود دارن که تعداد خیلی زیادی نمونه کار طراحی سایت دارند، ولی اگر نمونه کار هایشان را را یک فرد با سواد در حوزه از طراحی وب سایت بررسی نماید نمره قابل قبول به آن ها نخواهد داد و همچنین

کاملا منطقی می‌باشد که تعرفه و قیمت این دو حالت با هم کاملا تفاوت داشته باشند. حتی در صورتی که  هر دوی آن‌ها بخواهند برای شما طراحی سایت با وردپرس رو انجام بدهند.

  • عوامل فنی سایت: عوامل فنی سایت شامل مواردی همچون: زبان برنامه نویسی، سیستم مدیریت محتوای مورد نظر شما، استفاده از زبان های برنامه نویسی مکمل و … هستند. بر فرض مثال هنگامی که شما قصد سفارش طراحی سایت با وردپرس دارید قطعا میانگین قیمت در سایتی که بر پایه PHP نوشته شده باشد ارزان تر خواهد بود. توجه داشته باشید که این موضوع دلیلی بر بهتر یا بدتر و ارجعیت داشتن این سایت ها نسبت به یگدیگر نخواهد بود.

علت آن‌که هزینه طراحی سایت با وردپرس ارزان تر می‌باشد ساختار و پلتفرم از پیش طراحی و تعیین شده وردپرس است که همین موضوع ساعت های زیادی از زمان تیم طراحی سایت را ذخیره  و در وقت صرفه جویی می‌کند که در نهایت سبب می شود تعرفه وردپرس جز یکی مناسب ترین نوع تعرفه و قیمت ها در میان سایت ها باشد.

  • پاسخگویی به مشتریان قبل و بعد از فروش وب سایت: بطور کلی سفارش طراحی سایت شامل 2 مرحله مهم است که یکی مشاوره قبل از فروش و دومی خدمات پس از فروش و ساخت سایت می‌باشد.

برخی از شرکت های طراحی سایت دارای سیستم های پیچیده ای هستند. به زبان ساده یعنی این‌که وقتی که شما قصد دارید  یک سایت به آن ها سفارش بدهید انگار که می‌خواهید شاخ غول را بشکنید و در آخر هم پس از سفارش یک تاریخ تحویل چند ماهه به شما خواهند داد و عملا شما نمی توانید ارتباطی مستقیم با تیم سازنده سایت سفارشی خود برقرار کنید.

چون که باید از لایه های مختلفی عبور کنید و مشقت های فراوانی  را تحمل کنید تا بتوانید به فرد مورد نظر خود در شرکت دسترسی پیدا کنید خب البته یک سری از شرکت ها و طراحان سایت هم وجود دارند بروکراسی ندارند اما باز هم امکان دارد که شکل  مناسبی پاسخگوی شما نشوند.

اما بر خلاف آن تیم های طراحی سایتی هم وجود دارند که سیستم خود را به دور از بروکراسی ایجاد کرده اند و هدف چنین مجموعه هایی چابک بودن و انعطاف پذیری می‌باشد. آن ها با استفاده از ارتباط مستقیم و سازنده  با مشتریان  پروژه ها را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. يقينا همین تفاوت ها می توانند بر روی هزینه طراحی سایت بسیار تاثیر گذار باشند.

فاکتور های مهم برای هزینه طراحی سایت + برتر آموز

  • برند و اعتبار شرکت طراحی سایت: برند هم یکی از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت هر گونه کلا و خدماتی می‌باشد. زمانی که یک شرکت طراحی سایت و اسم و رسم و اعتبار خود را در بین رقبای خود کسب بکند طبيعتا تعرفه و قیمت‌شان هم نسبت به نام های ناشناخته بیشتر خواهد بود و به همین دلیل یک رابطه مستقیمی بین تعرفه قیمت و اعتبار گروه طراحی سایت وجود دارد.
  • تعداد صفحات و امکانات مد نظر کار فرما: تعداد صفحات جز ارکان اساسی و پایه موثر بر هزینه طراحی وب سایت می باشد و این موضوع کاملا هم بدیهی است قطعا سایتی که کلا ۱۰ صفحه دارد با سایتی که ۵۰ صفحه دارد قیمت یکسان و مشابهی ندارد.

از سوی دیگر هم امکانات مد نظر کارفرما هم می تواند به شدت بر روی قیمت و تعرفه  طراحی سایت شما تاثیر گذار باشد. هزینه طراحی یک قالب سفارشی با یک قالب استاندارد کاملا فرق دارد بر فرض مثال تصور بکنيد که یک کارفرما تیم برنامه نویس و سازنده سایت خود را آزاد می گذارد و به آن ها می گوید که سایتی می خواهم که طراحی متناسب با زمینه کسب و کارم را داشته باشد.

همچنین کارفرمای دیگری لینک وب‌سایت یکی از رقبای داخلی یا خارجب خود را ارسال می کند و به طراحان خود می‌گويد که  سایتی تماما مشابه این سایت را از شما می خواهم. که این به معنی شخصی سازی تمام و کمال است.

هزینه طراحی قالب اختصاصی و سفارشی  شامل آن خواهد شد و مسلما  هزینه طراحی سایت در حالت دوم بیشتر خواهد بود. زیرا کارفرمای دوم یک سایت کاملا اختصاصی منحصر بفرد می خواهد که زمان و انرژی بیشتری از تیم طراح سایت می گیرد در حالی که در بسیاری از  مواقع کارفرما هایی که اختيار کار را به تیم سازنده سایت خود می‌دهند نتایج  مطلوب تری دریافت می‌کنند چون که طراحان سایت با تجربه دیدن هزارن سایت قادرند که گزینه های مناسب تری را برای آن کسب و کار ایجاد کنند.

  • تعداد پروژه های در حال اجرا: زمان هایی هستند که یک مجموعه‌ یا تیم طراحی وب سايت به علت مارکتینگ قوی خود تعداد پروژه هایی که در حال اجرا و در دست ساخت دارد زیاد می‌باشند و از سوی دیگر هم فرد و یا افرادی هستند که به تازگی دانش و علم طراحی سایت به یاد گرفته اند به دنبال نخستین سفارش های طراحی سایت خود می‌گردند.

جمع بندی و سخن پایانی :

هدف ما در این مقاله معرفی کردن و شرح دادن عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت برای شما عزیزان بوده در ابتدای این متن به شما گفتیم که؛یکی از بخش های بسیار مهم و گسترده مربوط به کسب‌ و کار های اینترنتی وابسته به سایت و طراحی سایت ها می‌باشد که در این بخش هم هزینه طراحی سایت و عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت از جمله کلیدی ترین و اساسی ترین فاکتور ها برای مشتریان هستند.

تعرفه و قیمت گذاری وب سایت نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور های مختلف جهان نیز موضوعی گیج کننده و نا مشخصی محسوب می‌شود چرا چه عوامل و علل مختلفی در آن دخیل می‌باشند در این مورد باید بدانید که در بسیاری از مواقع بحث ارزان بودن یا گران بودن هزینه طراحی سایت مطرح نمی‌شود بلکه تناسب بین هزینه به ازای کیفیت سایت طراحی شده است که اهمیت زیادی دارد.

شیوه طراحی و کدنویسی سایت، تکنولوژی به کار رفته در طراحی سایت، اعتبار شرکت نرم افزاری که پروژه را انجام می دهد، نحوه پشتیبانی،خدمات پس از فروش و… همگی جز عوامل تاثیر گذار بر تعرفه و قیمت سایت محسوب می‌شوند، در ادامه در خصوص طراحی سایت وردپرسی به شما گفتیم که تعرفه و هزینه طراحی سایت با وردپرس نسبت به بقیه سیستم های مدیریت محتوایی بسیار شفاف تر و مشخص تر است.

علاوه بر این  قیمت طراحی سایت ورد پرس نسبت به سایر سیستم ها کم هزینه تر و مقرون بصرفه تر می‌باشد و علت تفاوت قیمت بین شرکت های طراحی سایت را به شما توضیح دادیم در آخر هم به معرفی توضیح عوامل پایه و اصلی موثر بر هزینه طراحی سایت پرداختم. از همراهی شما سپاسگزاریم🙏

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *