هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
انواع مشکلات رایج قالب وردپرس + آموزش رفع تمامی مشکلات قالب وردپرس برتر آموز

مشکلات رایج قالب وردپرس + آموزش کامل رفع آن ها

شاید برای شما دوستان هم پیش آمده باشد که قالبی را روی سایت خودتان نصب کنید و با مشکلات همانند سفید شدن و… رو به رو شوید. اصلا نگران نباشید، در این مقاله انواع مشکلات رایج قالب وردپرس را برای شما معرفی کردیم و صفر تا صد رفع آن ها را هم آموزش داده ایم.

مشکلات رایج قالب وردپرس همیشه برای طراحان سایت و وبمستران همیشه دردسرساز بوده است. قالب‌های وردپرسی از زمانی که ظهور کرده کار طراحان سایت را هم آسوده‌تر کرده است، به گونه ایی که شما می‌توانید یک قالب وردپرس خریداری کرده و شروع به ویرایش آن کنید، به همین راحتی می‌توانید سایت خودتان را طراحی کنید. ولی در برخی از زمان‌ها ممکن است که مشکل از طراحی شما نباشد و مشکل اصلی از قالب وردپرس باشد، اگر قالب شما ایراد داشته باشد، قطعاً که سرعت سایت‌ها کاهش خواهد یافت و کاهش سرعت سایت ضربه به سئو سایت شما هم خواهد زد. اما چگونه یک قالب وردپرس خوب خریداری کنیم؟ مشکلات رایج قالب وردپرس چه مواردی هستند؟ آیا می‌توان آن‌ها را رفع کرد؟ چقدر هزینه دارد؟

ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد مشکلات رایج قالب وردپرس را برای شما همراهان گرامی شرح داده و نکات مهمی را عنوان کنیم. قابل ذکر است که در تمامی بخش‌ها پیشنهاداتی هم ارائه می‌شود که به هنگام خریداری قالب یا طراحی سایت بهتر است به آن‌ها توجه کنید.

هم اکنون که شما در حال مطالعه این مقاله هستید، بسیاری از سایت‌های ایرانی بر بستر وردپرس ایجاد شده‌اند و بسیاری از آن‌ها هم از قالب وردپرسی آماده استفاده می‌کنند. (یا از قالب‌ها اختصاصی در شرایط به‌خصوص)

قالب‌ها وردپرس علاوه بر قیمت مناسب، امکانات خوبی را هم به طراح سایت ارائه می‌دهد و دست آن را برای طراحی صفحات نسبتاً بازتر خواهد گذاشت. اما در برخی از مواقع ممکن است که افراد آموزش طراحی سایت را به‌خوبی فرا نگرفته باشند و از طرفی قالب هم مشکل داشته باشد، با این تفاسیر شما یک سایت غیراستاندارد ایجاد می‌کنید که خیلی به ضرر شما تمام خواهد شد دوست عزیزم.

آشنایی با انواع مشکلات رایج قالب وردپرس

چگونه یک قالب وردرپرسی خوب خریداری کنیم ؟

برای این که شما با مشکلات رایج قالب وردپرس رو به رو نشوید، باید انتخاب مناسبی برای انتخاب قالب سایت داشته باشید. هم اکنون بیش از 100 قالب آماده وردپرسی در زمینه فروشگاهی، خبری، آموزشی، وبلاگی، خدمات، گردشگری و فیلم و… ارائه شده است و قطعاً که نمی‌توان تمامی قالب‌ها را بررسی کرد. اما چگونه بهترین قالب را خریداری کنیم؟ برای انتخاب مناسب بهتر است که به موارد زیر توجه داشته باشید:

امکانات قالب را زیر نظر داشته باشید: اولین بخشی که شما باید به‌صورت اختصاصی به آن توجه ویژه داشته باشید، امکانات قالب است. برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است که مثالی را عنوان کنیم.

فرض کنید که شما می‌خواهید یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید، یکی از قالب‌های پرطرفدار و محبوب ، وودمارت است. این قالب به‌صورت اختصاصی برای سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌شود ولی آن‌قدر انعطاف پذیر است که به کمک این قالب می‌توانید سایت‌های دیگری را هم طراحی کنید.

از امکانات خوب یک قالب می‌توان به تنظیمات قالب اشاره کرد. تنظیمات وودمارت یک بخش هدر ساز حرفه ایی دارد به گونه ایی که فقط با کشیدن و رها کردن المان‌ها به‌خوبی می‌توانید یک سایت کاملاً عالی طراحی کنید. همچنین این قالب دموی آماده و از طرفی هم برای هدرهای پیش‌فرض برای استفاده دارد. به‌عنوان مثال شما یک پروژه طراحی سایت در دست دارید و می‌خواهید که خیلی سریعاً آن را به کارفرما تحویل دهید، در این صورت کافی است که فقط هدرها و صفحه‌های پیش‌فرض خود قالب وودمارت استفاده کرده و تغییرات کوچکی روی آن‌ها اعمال کنید. به همین راحتی می‌توانید یک بخش خوب برای سایت خودتان طراحی کنید.

مشکلات رایج قالب وردرپرس چه مواردی هستند ؟

تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به‌صورت اختصاصی به مشکلات رایج قالب وردپرس بپردازیم. توجه داشته باشید که در هر بخش نکات مهم بعلاوه پیشنهاداتی ارائه می‌شود که در روند کاری بهتر است از آن‌ها استفاده کنید:

  • پس از نصب با صفحه سفید رو به رو می‌شوید : اولین مشکلات رایج قالب وردپرس آن است که پس از نصب قالب روی وردپرس، صفحه کاملاً سفید می‌شود.

منشأ اصلی این مشکل به ورژن پی اچ پی سرور است و شما برای رفع آن باید ورژن پی اچ پی خودتان را ارتقا دهید تا این مشکل را رفع کنید. زمانی که این مشکل برای شما پیش آمد و خود شما به‌تنهایی نتوانستید آن را حل کنید، کافی است که به شرکت هاستینگ خودتان تیکت زده و از آن‌ها درخواست که ورژن پی اچ پی را ارتقا دهند. (یا آن که می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید که سایت را بررسی کنید و آیا مشکل از ورژن پی اچ پی است یا نه)

اما برخی از مواقع ممکن است که یکی از افزونه‌هایی که روی سایت نصب است، با قالب تداخل دارد. برای حل این مشکل کافی است که همه افزونه را به یک باره غیرفعال کرده و از طرفی اگر مشکل حل شد، دونه دونه افزونه ها را فعال کنید و آن افزونه ایی که تداخل دارد را پیدا کنید. (اگر با غیرفعال کردن همه افزونه ها مشکل حل نشد، مشکل از ورژن پی اچ پی است)

چگونه مشکلات رایج قالب وردرپرس را حل کنیم؟

تب‌ها و اسلایدها کار نمی‌کنند :

یکی دیگر از مشکلات رایج قالب وردپرس کار نکردن منوها و تب و اسلایدر ها است. ممکن است که قالب را شما نصب کنید و بعد از فعال‌سازی روی تب‌ها و منو و… کلیک کنید ولی اصلاً این بخش‌ها کار نکنند، مشکل از چیست؟

دوستان عزیز بسیاری از بخش‌های سایت شما همانند منو و تب‌ها از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند (همان‌طور که خود شما هم میدانید، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت کاربر است که نقش آن اعتبار سنجی فرم و اسلایدر های سایت شما است)

برای حل این مشکل می‌توانید به پیشخوان سایت خودتان وارد شده و این بار هم تمامی افزونه ها را به یک‌باره غیرفعال کنید. حالا نوبتی و یک به یک آن‌ها را فعال کنید و بعد از فعال‌سازی صفحه اصلی سایت را مشاهده کنید. (مشکل اصلی این بخش، از تداخل افزونه با قالب است و با این روش می‌توانید به‌خوبی افزونه ایی که تداخل دارد را شناسایی کنید. دوستان عزیز همچنین شما برای رفرش کردن صفحه سایت خود بهتر است از کلیدهای ctrl+f5 استفاده کنید تا کش مرورگر به‌خوبی پاک شود)

تغییرات ایجاد کردیم ولی اعمال نشده : خب شاید این مورد هم جزئی مشکلات رایج قالب وردپرس باشد. دوستان عزیز بعد از اعمال کردن تغییرات روی قالب باید وارد آدرس همان صفحه شوید و چندین بار صفحه را رفرش کنید.(کنترل و اف پنج را بگیرید تا به‌خوبی کش پاک شود و تغییرات را مشاهده کنید) اگر باز مشکل حل نشد، کافی است که کش افزونه‌های خودتان را پاک‌سازی کنید، با این روش هم می‌توانید این مشکلات رایج قالب وردرپرس را حل کنید.

قالب را نصب کردیم ولی اما شبیه دمو نیست :

دوستان عزیز یکی از سؤالات بسیار پرتکرار شما عزیزان آن است که قالب خریداری کردید ولی اصلاً شبیه دمو های آماده آن نیست. به‌صورت کلی این بخش از مشکلات رایج قالب وردپرس محسوب نمی‌شود و شما باید ابتدا فایل مناسب قالب را انتخاب کنید یا آن که به‌صورت دستی درون ریزی کنید.

درون ریزی کردن: شما ابتدا باید فایل درون ریزی را از مارکتی که این قالب را خریداری کردید، دانلود کنید. سپس بعد از نصب قالب روی وردپرس باید وارد بخش ابزارها و درون ریزی شوید، حالا فایل مورد نظر خودتان را درون ریزی کنید. دوستان عزیز فقط داشته باشید که این فعالیت ممکن است که کمی طول بکشد و یا با خطاهایی رو به رو شود. (منها این مواردی که ذکر کردیم، کندی اینترنت یا از کش مرورگر خواهد بود)

از ایزی اینستالر استفاده کنید: دموی قالب آماده را دانلود کرده و از طریق ایزی اینستالر آن را نصب کنید. کافی است که دموی قالب را در پوشه پابلیک اچ تی ام هاست خودتان بارگذاری کرده و سپس یو آر ال سایت خودتان را بنویسید و در آخر اینستالر پی اچ پی به آدرس اضافه کنید. به صفحه نصب می‌روید و اطلاعات دیتابیس را وارد کرده و به‌راحتی متوانید دموی کاملاً آماده داشته باشید.

آیا حل مشکلات رایج قالب وردرپرس هزینه دارد ؟

همراهان عزیز باید بدانید که مشکلات رایج قالب وردپرس تا یک جایی قابل حل شدن است. به‌عنوان مثال اگر مشکل از تب‌ها و یا سفید شدن صفحه (یا مواردی که در بخش‌های قبلی ذکر کردیم) باشد، قطعاً که خودتان به‌تنهایی می‌توانید آن‌ها را حل کنید و اصلاً هم به یک فرد متخصص نیاز نخواهید داشت.

اما برخی از مواقع ممکن است که مشکل از کد نویسی قالب و یا وجود کدهای مخرب باشد که تداخل با افزونه ایجاد می‌کند. شما با مواجه شدن با این موضوع چندین راه خواهید داشت. ابتدا آن که به مارکتی که این قالب را خریداری کردید، تیکت بزنید و این مشکل را برای آن‌ها شرح دهید تا آن را رفع کنند.

در غیر این صورت می‌توانید از فرد برنامه نویس قالب وردپرس کمک بگیرید، افراد کل کدها قالب را مورد بررسی قرار می‌دهند تا اگر مشکلی وجود داشت سریعاً آن را رفع کنند و از طرفی افزایش سرعت هم برای قالب به ارمغان می‌آید. (توجه داشته باشید که برنامه نویس قالب، هزینه ایی از شما دریافت خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود که اگر شما می‌خواهید یک کسب و کار بزرگ را در بستر سایت ادامه دهید، بهترین راه استفاده از دانش افراد متخصص است، به این دلیل که مشکل امنیتی سایت شما بررسی شده و هم افزایش سرعت برای قالب به ارمغان می‌آید)

آموزش رفع مشکلات رایج قالب وردپرس

چگونه بهترین مارکت را برای خریداری قالب وردپرس انتخاب کنیم ؟

شما برای خریداری کردن قالب باید به چندین نکته مهم توجه داشته باشید. اولین موضوعی که به آن باید اشاره شود، راهنمای نصب و آموزش استفاده از قالب است. هم اکنون برخی از سایت‌های ایرانی به‌خوبی این موارد را به هنگام فروش قالب به مشتریان خود ارائه می‌دهند تا آن که مشتریان به‌راحتی سایت خودشان را طراحی کنند.

پشتیبانی سریع محصول نیز یکی از معیارهای انتخاب مارکت برای خریداری کردن قالب سایت است. به‌عنوان مثال برخی سایت‌ها فقط پشتیبانی 6 الی 8 ماهه برای محصولات خودشان دارند و برخی دیگر از آن‌ها پشتیبانی مادام‌العمر. (طبیعتاً سایت‌هایی که پشتیبانی همیشگی دارند انتخاب بهتری هستند)

وجود یا عدم لایسنس در محصولات نیز یکی دیگر از معیارهای مهم است. ممکن است که شما بخواهید یک قالب را برای طراحی چندین سایت استفاده کنید، آیا سایت‌ها به شما اجازه این کار را می‌دهند؟ برخی از سایت‌ها برای فعال‌سازی قالب، ابتدا باید دامنه سایت را وارد کرده و فقط لایسنس برای آن دامنه وجود دارد و شما فقط می‌توانید روی آن دامنه قالب را نصب کنید. برخی دیگر از سایت‌ها نیز اصلاً لایسنس ندارد و شما می‌توانید چندین بار از محصولات بدون هیچ دغدغه ایی استفاده کنید.

جمع بندی و سخن پایانی :

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستان به اشتراک بگذارید. بهتر است در انتهای مقاله چند نکته مهم در رابطه با مشکلات رایج قالب وردپرس بازگو کنیم.

باز نشدن تب و یا منو از جمله مشکلات رایج قالب وردرپرس هستند. برای رفع این مشکل می‌توانید ورژن پی اچ پی را افزایش دهید (با تیکت به شرکت هاستینگ) در صورت رفع نشدن این مشکل، کافی است که افزونه ها را دونه دونه غیرفعال کنید و پس از هر غیرفعال سازی وارد سایت شوید و ببنید که مشکل حل شده یا نه.

در صورتی که شما قالب وردپرس را نصب کردید و دید که اصلاً با دموی آماده آن از زمین تا آسمان فرق دارد، دوست عزیز شما باید از دموی آماده استفاده کنید و نه فایل تکی قالب. برای این موضوع کافی است که ابتدا فایل درون ریزی قالب را خریداری کرده و سپس به پیشخوان وردپرس و بخش ابزار ها وارد شوید و بعد فایل را آپلود کنید.

روش دوم نصب دموی آماده قالب از طریق ایزی اینستالر است. شما باید به هاست خودتان وارد شده و در پوشه پابلیک اچ تی ام ال فایل دموی آماده را درون ریزی کنید. سپس با وارد کردن آدرس اینستالر پی اچ پی می‌توانید بسته نصبی را به‌خوبی نصب کنید و سایتتان را بالا بیاورید. (به همین راحتی می‌توانید یک سایت آماده داشته باشید)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *