هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مهارت های قابل انتقال

مهارت های قابل انتقال چیست؟ +20 مهارت قابل انتقال در 2022

1401/01/05

مهارت‌های قابل انتقال، که به عنوان «مهارت‌های قابل حمل» نیز شناخته می‌شوند، ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند از یک شغل به شغل دیگر منتقل شوند. برجسته کردن مهارت های قابل انتقال شما به ویژه هنگام تغییر شغل یا صنعت مهم است. شما احتمالاً قبلاً دارای بسیاری از مهارت‌های قابل انتقالی هستید که کارفرمایان برای آنها ارزش قائل هستند، مانند سازمان، ارتباطات، ایجاد رابطه یا توجه به جزئیات.

در این مقاله، مهارت‌های قابل انتقال را تعریف می‌کنیم و مثال‌ها و نکاتی را برای برجسته کردن آن‌ها در جستجوی شغل ارائه می‌دهیم.

مهارت های قابل انتقال چیست؟

مهارت های قابل انتقال مهارت هایی هستند که در مشاغل و صنایع مختلف مفید هستند. مهارت‌های قابل انتقال را می‌توان برای موقعیت‌یابی تجربیات گذشته خود در هنگام درخواست شغل جدید به‌ویژه اگر در صنعت دیگری باشد، استفاده کرد. به عنوان مثال، کارفرمایان اغلب به دنبال نامزدهایی با مهارت های ارتباطی قوی هستند. اگر توانایی به اشتراک گذاری آسان اطلاعات با و از همکاران را توسعه داده اید، می توانید آنها را در هر محل کار اعمال کنید.

به عنوان مثال، مشاغل در آموزش به افرادی نیاز دارند که بتوانند به خوبی با دانش آموزان، والدین و سایر اعضای هیئت علمی ارتباط برقرار کنند. در همین حال، افراد در موقعیت های بازاریابی باید بتوانند با اعضای تیم، مشتریان، مدیران و دیگران ارتباط برقرار کنند تا یک کمپین را از ایده به تولید برسانند.

آموزش سئو

مهارت های برتر قابل انتقال

قبل از درخواست برای مشاغل جدید، زمانی را در نظر بگیرید که در حال حاضر چه مهارت هایی دارید که می تواند به یک کارفرمای جدید منتقل شود. اگر مطمئن نیستید، چند شرح شغلی را برای نقشی که به آن علاقه دارید بخوانید و به مهارت ها و تجربه مورد نیاز آنها توجه زیادی داشته باشید. فهرست مهارت‌های قابل انتقال هر فرد متفاوت است، اما برخی از مهارت‌های رایجی که کارفرمایان به دنبال آن هستند عبارتند از:

ارتباط

ارتباط قوی توانایی انتقال اطلاعات به دیگران از طریق صحبت کردن، نوشتن یا در رسانه های دیگر است. مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند بدانید چه زمانی و چگونه سوال بپرسید، چگونه زبان بدن را بخوانید و چگونه با افراد در زمینه های مختلف صحبت کنید. در محل کار، کارفرمایان برای توانایی آنها در کار با دیگران و پیشبرد پروژه ها به افراد ارتباطی قوی اهمیت می دهند.

مهارت های ارتباطی قابل انتقال عبارتند از:

  • گوش دادن فعال

  • ارتباط نوشتاری

  • ارتباط کلامی

  • اعتماد به نفس

  • دادن و دریافت بازخورد

  • ارتباط غیر کلامی

  • پاسخگویی

  • سخنرانی عمومی

روابط اغلب عنصر اصلی سازنده هر شرکتی است. بدون روابط خوب بین بخش ها یا با مشتریان، هیچ تجارتی وجود نخواهد داشت! افرادی که روابط ایجاد می کنند، تعارض یا اهداف متفاوت را مدیریت می کنند و به طرفین کمک می کنند تا به یک راه حل برسند.

آموزش بلاگری حرفه ای

حل مسئله

یک مهارت قابل انتقال در هر شرایطی، تقریباً در هر شغلی ارتباط برقرار خواهید کرد. مهارت های ارتباطی شما توانایی شما برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و اطلاعات به شیوه ای واضح و مختصر است و جایی برای سوء تفاهم باقی نمی گذارد. شما به توانایی برقراری ارتباط موثر و کارآمد نیاز دارید، بنابراین هر کسی که با او ارتباط برقرار می کنید پیام شما را درک می کند.

مهارت های حل مسئله به شما کمک می کند نه تنها تشخیص دهید که یک مشکل وجود دارد، بلکه به شما کمک می کند تا علت مشکل را شناسایی کنید و راهی برای پیاده سازی راه حل پیدا کنید. کارفرمایان از آن قدردانی می کنند که یک کارمند تنگناها یا ناکارآمدی ها را در یک فرآیند یا رویه شناسایی کند. با این حال، زمانی که کارکنان نیز راه حل هایی برای آن مسائل ارائه می دهند، قدردانی می کنند.

استدلال تحلیلی

استدلال تحلیلی، از برخی جهات، بخشی از مهارت های حل مسئله شماست: مسئله بزرگتر را در نظر بگیرید و آن را به مسائل کوچکتر تقسیم کنید تا راه حلی پیدا کنید. به عبارت دیگر، کارفرمایان کارکنانی می خواهند که بتوانند راه حل های منطقی برای مشکلات شرکت بیابند.

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی مانند حل مسئله و استدلال تحلیلی، ارزیابی و تفسیر اطلاعات برای قضاوت، نتیجه‌گیری یا انتخاب مسیر عمل است. این چیزی بیشتر از خواندن چیزی و گفتن “خب، باید درست باشد.” بررسی شواهد و ارزیابی آنها برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا اطلاعات بیشتر نظر است تا واقعیت قبل از استفاده از آنها برای تأیید یک تصمیم.

نوشتن

البته نوشتن یک روش ارتباطی است. در حالی که نوشتن ممکن است وظیفه اصلی هر شغلی نباشد، با توجه به ماهیت کسب و کارهای مدرن، مهارت های نوشتن به یک عنصر ضروری در اکثر مشاغل تبدیل شده است. کارمندانی که مهارت های ارتباطی نوشتاری مؤثر دارند، علی رغم فقدان نشانه های بصری، می توانند پیام ها و اطلاعات را به وضوح منتقل کنند.

آموزش هوش بورسی

گوش دادن

مهارت های گوش دادن، به ویژه مهارت های گوش دادن فعال، مهارت های قابل انتقالی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت، به خصوص اگر در مدیریت هستید. برای حل مشکل یک مشتری یا حل اختلافات تیمی، باید بتوانید گوش کنید و بفهمید طرف مقابل چه می گوید. اگر شنونده خوبی نیستید، ممکن است واقعاً متوجه نشوید که گوینده سعی دارد چه چیزی را منتقل کند.

خلاقیت

خلاقیت همیشه به مهارت های نقاشی یا طراحی شما مربوط نمی شود (مگر اینکه به نقش شما مربوط باشد). خلاقیت در مورد نحوه برخورد شما با وظایف و حل مشکلات است. آیا شما یک متفکر خارج از جعبه هستید؟ آیا از تکنیک های جدید برای کمک به مشتریان برای درک نحوه استفاده از محصول استفاده می کنید؟ متفکران خلاق راه حل های جدیدی برای مشکلاتی که با آن مواجه هستند پیدا می کنند. آنها از این مهارت ها برای کمک به کارفرمای خود برای دیدن چیزها و حل مشکلات به روش های جدید استفاده می کنند.

توجه به جزئیات

توجه به جزئیات ریز به این معنی است که متوجه همه چیز می شوید. شما پروژه‌ها را با یک شانه دندانه‌ای ظریف انجام می‌دهید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است و هیچ چیز – هر چقدر هم که کوچک باشد – گم نشود. جزئیات گرا بودن به این معنی است که کارفرمای شما می تواند روی شما حساب کند که به تمام جزئیات یک تکلیف توجه کند و اشتباهات را تشخیص دهد و در صورت نیاز آنها را اصلاح کند. همچنین به این معنی است که شما در مورد نحوه اجرای پروژه ها عمدی دارید و استدلال قوی پشت همه تصمیمات وجود دارد.

مدیریت پروژه

مهارت های مدیریت پروژه به شما کمک می کند تا وظایف را از ابتدا تا انتها مدیریت کنید. شما مطمئن می شوید که همه چیز به موقع باقی می ماند و همچنین زمانی که کارها طبق برنامه پیش نمی رود، جدول زمانی را تنظیم می کنید. کارفرمایان افرادی را می خواهند که نه تنها می توانند یک کار را به درستی ببینند، بلکه بتوانند آنچه را که باید در یک پروژه از ابتدا تا انتها اتفاق بیفتد، تجسم کنند. این مهارت قابل انتقال کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ضرب‌الاجل‌ها رعایت شده و پروژه‌ها به طور مؤثر و مؤثر تکمیل می‌شوند.

مهارت های کامپیوتری

شاید شما یک جادوگر تکنولوژی نباشید، اما بهتر است راه خود را در مورد بسیاری از برنامه های نرم افزاری که امروزه کسب و کارها استفاده می کنند، بشناسید. برای مثال، اگر می‌دانید چگونه در یک نوع صفحه‌گسترده کار کنید، شانس بسیار خوبی است که بتوانید هر صفحه‌گسترده را پیدا کنید، به این معنی که شرکت مجبور نیست اصول اولیه را به شما آموزش دهد.

مدیریت

مدیریت خیلی بیشتر از تعیین تکلیف است. همچنین اطمینان حاصل می کند که افراد کارها را انجام می دهند و به آنها کمک می کند تا بر موانعی که ممکن است با آنها برخورد کنند غلبه کنند. مهارت های مدیریتی به شما این امکان را می دهد که مطمئن شوید افراد در جایی هستند که باید باشند و وظایف خود را به طور موثر انجام می دهند.

قابل اعتماد بودن

قابل اعتماد بودن شامل ویژگی هایی است که شما را به یک کارمند قابل اعتماد تبدیل می کند. این شامل وقت شناسی، سازماندهی و مسئولیت است. هر کارفرمایی به دنبال نامزدهایی است که بتوان به آنها اعتماد کرد تا وظایف را به خوبی و به موقع انجام دهند. آنها اغلب به همین افراد برای مدیریت موفق روابط، تکالیف و اهداف اعتماد دارند.

مهارت های قابل اعتماد قابل انتقال عبارتند از:

  • وقت شناسی

  • تمامیت

  • اخلاق کاری

  • دست آورد بالا

  • ضرب الاجل ها را رعایت می کند

  • صداقت

آموزش تندخوانی صفر تا صد

کار گروهی

مهارت های کار تیمی شامل توانایی کار با دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک است. کار گروهی مؤثر به چندین ویژگی دیگر مانند همدلی، گوش دادن فعال و ارتباط قوی نیاز دارد. ارائه نمونه های موفق کار تیمی در طول مصاحبه می تواند به کارفرمایان کمک کند تا بفهمند چگونه با دیگران در شرکتشان کار خواهید کرد.

مهارت های کار گروهی قابل انتقال عبارتند از:

  • ایجاد رابطه

  • گوش دادن فعال

  • همکاری

  • خودآگاهی

  • حل تعارض

کار تیمی یعنی کار با هم به عنوان یک گروه برای رسیدن به یک هدف مشترک. اما حضور در تیم و عضوی از تیم دو چیز جداست. کارفرمایان کارمندانی را نمی خواهند که ظاهر شوند اما به تیم در دستیابی به اهدافش کمک نکنند. آنها بازیکنان تیم را می خواهند، افرادی که کمک های مثبتی به گروه می کنند تا به موفقیت آن کمک کنند.

سازمان

یک فرد منظم دارای ساختار قوی و منظمی در فضای کاری، وظایف و روابط خود است. کارکنان سازمان یافته معمولاً ضرب الاجل ها را رعایت می کنند، به موقع با دیگران ارتباط برقرار می کنند و دستورالعمل ها را به خوبی دنبال می کنند. کارفرمایان می توانند به کارگران سازمان یافته برای رعایت ضرب الاجل ها، یادداشت برداری و اطمینان از تکمیل کارآمد پروژه ها اعتماد کنند.

مهارت های سازمانی قابل انتقال عبارتند از:

  • مدیریت زمان

  • توجه به جزئیات

  • تفکر تحلیلی

  • اولویت بندی

تطبیق پذیری

مهارت های انطباق پذیری برای ادامه کار برای رسیدن به اهداف مورد استفاده قرار می گیرد، حتی با تغییر تیم ها، پروژه ها، مدیریت یا محصولات. کارفرمایان نامزدهای انعطاف پذیری را استخدام می کنند که می توانند به سرعت مهارت ها و فرآیندهای جدید را بیاموزند تا مطمئن شوند کار به سرعت، کارآمد و با نگرش مثبت انجام می شود.

مهارت های سازگاری قابل انتقال عبارتند از:

  • خلاقیت

  • نگرش مثبت

  • انعطاف پذیری

  • صبر

همانطور که در یک نقش کار می کنید، ممکن است متوجه شوید که باید تاریخ سررسید، گردش کار یا حتی نحوه برخورد با شغل خود را تنظیم کنید. در برخی موارد، ممکن است برای کمک به انجام کار، نیاز به یادگیری مهارت های جدید داشته باشید. محورها اغلب در تجارت اتفاق می‌افتند، خواه استراتژی باشد یا خط تولید. نشان دادن اینکه می‌توانید خود را با تغییرات وفق دهید، نشان می‌دهد که می‌توانید در عین حال که نگرش مثبت خود را حفظ کرده و کارتان را انجام می‌دهید، با جریان پیش بروید.

رهبری

مهارت های رهبری شامل ویژگی هایی مانند ارتباط قوی، ایجاد رابطه و قابل اعتماد بودن است. می‌توانید مهارت‌های رهبری را به بسیاری از صنایع مختلف منتقل کنید، زیرا اکثر کارفرمایان برای افرادی که می‌توانند تیم‌هایی را برای رسیدن به اهداف مشترک سازماندهی کنند، ارزش قائل هستند.

مهارت های رهبری قابل انتقال عبارتند از:

  • هیئت نمایندگی

  • مهارت های بین فردی

  • حل تعارض

  • مدیریت پروژه

  • تیم سازی

  • ریسک پذیری

  • تعیین هدف

مهارت های رهبری تنها توانایی شما برای نظارت و مدیریت یک تیم نیست. مهارت‌های رهبری همچنین شامل توانایی شما برای رهبری یک پروژه و واداشتن یک تیم به دنبال کردن و دستیابی به اهداف مشترک است. رهبری شامل بسیاری از مهارت های قابل انتقال اضافی مانند ارتباط، حل مسئله و ایجاد رابطه است.

تصمیم گیری

تصمیم گیری برای کارفرمایان در سراسر هیئت جذاب است زیرا نشان دهنده اعتماد به نفس و قضاوت خوب است که در هر صنعتی ارزشمند است. تصمیم گیری مستلزم آن است که یک موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید، نتایج احتمالی را پیش بینی کنید و در یک بازه زمانی کارآمد راه حل یا اقدامی ارائه دهید.

مهارت های تصمیم گیری قابل انتقال عبارتند از:

  • حل مسئله

  • خلاقیت

  • تفکر انتقادی

  • تحلیلی

یکدلی

داشتن همدلی و هوش هیجانی قوی باعث ارتقای یک محیط کاری سالم می شود و به ایجاد روابط قوی با مشتریان و همکاران کمک می کند. از آنجایی که بسیاری از مشاغل شامل کار یا تعامل با افراد دیگر است، داشتن همدلی مهارتی است که برای اکثر کارفرمایان مطلوب است.

مهارت های همدلی قابل انتقال عبارتند از:

  • مهارت های شنیداری

  • پادرمیانی

  • چشم انداز گرفتن

  • کنجکاوی

ابتکار عمل

توانایی ایجاد انگیزه در محل کار، مهارتی است که بدون توجه به صنعتی که در آن فعالیت می کنید، قابل توجه است. ابتکار عمل برای پیگیری وظایف جدید، مشارکت دادن ایده ها و تولید کار با کیفیت بالا به نشان دادن تعهد به شغل شما کمک می کند و اغلب منجر به پیشرفت شغلی شما می شود. .

مهارت های ابتکاری قابل انتقال عبارتند از:

  • خودانگیختگی و یا انگیزه دهی به خود

  • دست آورد بالا

  • بهبود فرایند

  • اشتیاق

  • تعیین هدف

سواد فناوری

سواد فناوری راحتی و توانایی شما برای هدایت فناوری جدید است. تقریباً هر موقعیتی در هر صنعتی مستلزم استفاده از فناوری در سطوحی است. در یک محل کار با فناوری روزافزون، کارفرمایان برای نامزدهایی ارزش قائل هستند که می توانند ابزارها و نرم افزارهای جدید را به سرعت برای تکمیل وظایف یاد بگیرند.

مهارت های سواد فناوری قابل انتقال عبارتند از:

  • عیب یابی

  • مهارت های برنامه نویسی

  • نرم افزار نقطه فروش

  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

  • نرم افزار بهره وری

چگونه مهارت های قابل انتقال خود را برجسته کنید

می‌توانید مهارت‌های قابل انتقال را در رزومه، نامه پوششی و در مصاحبه‌های خود بگنجانید. شرح شغل را به دقت بررسی کنید تا مشخص کنید کدام یک از مهارت های قابل انتقال شما به آن موقعیت مرتبط است.

آموزش تولید محتوا

مهارت های قابل انتقال در رزومه

در رزومه شما، هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه مهارت های کلیدی قابل انتقال را درج کنید، چندین گزینه وجود دارد. می‌توانید مهارت‌های قابل انتقال را در رزومه خود در بخش‌های زیر فهرست کنید:

  • خلاصه یا هدف رزومه

  • شرح سابقه استخدام

  • لیست مهارت ها

بیشتر بخوانید: در اینجا همه چیزهایی که باید در رزومه خود بگنجانید آمده است.

در خلاصه یا هدف رزومه خود، ارزشمندترین و مرتبط ترین مهارت قابل انتقال خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مهارت های ارتباطی قوی دارید، ممکن است بگویید:

“مدیر پروژه سرسخت با پنج سال تجربه با استفاده از مهارت های ارتباطی قوی برای تکمیل پروژه های موفقیت آمیز نهایی در چندین تیم.”

در بخش سابقه اشتغال خود، مشخص کنید که از چه مهارت هایی برای موفقیت در نقش های قبلی استفاده کرده اید. به جای اینکه به سادگی وظایف شغلی خود را فهرست کنید، باید دو تا سه مورد از مرتبط ترین دستاوردهای خود را انتخاب کنید. شما احتمالاً از چندین مهارت مختلف برای دستیابی به آن اهداف استفاده کرده اید، بنابراین نیازی به بیان مستقیم مهارت قابل انتقال ندارید. برای مثال، یکی از دستاوردهای شما در نقش قبلی ممکن است بگوید:

ایجاد سهمیه های رقابتی و برنامه پاداش برای بخش فروش، افزایش درآمد سالانه 10٪ در سال مالی اخیر

این به کارفرما می گوید که شما از چندین مهارت مختلف مانند خلاقیت، ارتباطات و رهبری استفاده کرده اید که برای شرکت آنها مفید خواهد بود.

فهرست مهارت های شما نیز راهی مفید برای نمایش قوی ترین مهارت های قابل انتقال شما است. در حالی که احتمالاً چندین ویژگی مفید دارید، حتماً از شرح شغل استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که کدام مهارت ها را در رزومه خود قرار دهید. این موارد را می توان در بخش هایی مانند “وظایف شغلی” یا “الزامات” یافت.

مهارت های قابل انتقال در نامه پوششی

هنگام نوشتن نامه خود، روی یک یا دو مهارت قابل انتقال خود تمرکز کنید که کارفرما در شرح شغل گنجانده است. در پاراگراف های متن نامه خود بنویسید که چه زمانی از این مهارت ها در تجربیات کاری گذشته استفاده کرده اید. به عنوان مثال، یک پاراگراف در یک نامه پوششی برای یک حسابدار ممکن است بگوید:

در طول نقش قبلی ام در کرین و جنکینز، بیش از پنج سال مدیر دفتردار بودم و تمام سوابق مالی را مرور می کردم. در طول مدت تصدی من در آنجا، کرین و جنکینز 18 درصد افزایش درآمد را طی پنج سال تجربه کرد. من همچنین از نزدیک با مدیران دیگر کار کردم و در محیط تیم محور عالی بودم.”

نامزد در اینجا توضیح می دهد که چگونه کار تیمی و مهارت های سازمانی آنها به موفقیت شرکتشان کمک کرده است. این به کارفرمایان کمک می کند تا به وضوح درک کنند که چگونه مهارت های خود را در زمینه نشان داده اند، و درک آنها را برای موقعیت مناسب آسان تر می کند.

آموزش فتوشاپ Photoshop

مهارت های قابل انتقال در حین مصاحبه

در طول مصاحبه خود، در صورت وجود، از نمونه هایی استفاده کنید که از مهارت های قابل انتقال مرتبط برای پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه کننده خود استفاده کرده اید. به خاطر داشته باشید که به جای «گفتن» در زمانی که می توانید، «نشان دهید»، و داستان های خاصی از زمانی که از مهارت های خود با موفقیت استفاده کردید، ارائه دهید.

هنگامی که به دنبال فرصت های شغلی جدید هستید، خواهید دید که بسیاری از مهارت های فعلی شما، مانند مهارت های بین فردی، به کارفرمایان جدید قابل انتقال هستند.

همه مهارت های قابل انتقال مهم هستند. با این حال، کارفرمایان به دنبال برخی از مهارت‌های قابل انتقال مانند مهارت‌های بین فردی هستند. اینها مهارت هایی هستند که در هر شغلی از آنها استفاده خواهید کرد و می توانند شما را از یک کارمند خوب به یک کارمند ارزشمند تبدیل کنند.

این مهارت های قابل انتقال مطلوب هستند زیرا اگر قبلاً آنها را دارید، کارفرمای شما نگران آموزش شما در مورد آنها نیست. با این لیست از مهارت های قابل انتقال، می توانید در هر زمینه شغلی به میدان بروید و کمک های مثبت را بلافاصله شروع کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *