هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
هزم بازاریابی محتوا چیست؟

هرم بازاریابی محتوا چیست

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/05/24

امروزه تمام کسب و کارهای بزرگ به دنیای دیجیتال مارکتینگ ورود داشته‌­اند. همان طور که می‌دانید در دیجیتال مارکتینگ اولین و مهم ترین رکن، محتوای شما است؛ چرا که تنها راه ارتباطی شما با مخاطب محتوا است. شما به واسطه محتوا مفاهیم خود را به خواننده منتقل می­‌کنید. از طرفی، این موضوع به دلیل وجود مطالب غیر مفید و به نوعی می­‌توان گفت هجویات برای رسانه­‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار شده است. ما در این مقاله قصد داریم به واسطه آموزش صحیح هرم بازاریابی محتوا به شما، مفاهیم اصلی و استراتژی­‌های اساسی هرم بازاریابی محتوا را به شما آموزش دهیم. شما در این مقاله با فیلتر کردن محتوا و دسترسی به محتوای با ارزش آشنا خواهید شدو همچنین خواهید دانست که تولید محتوا کار آسانی است. اما شما باید به صورت اصولی آن را انجام دهید.

همواره در تمامی بیزینس­‌ها تهیه و تدوین محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. اما متاسفانه نیروی متخصص در این حوزه به اندازه نیاز بازار وجود ندارد. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که برخی از کسانی که وظیفه تولید محتوا دارند متاسفانه با کپی کردن مفاهیم باعث از بین رفتن خلوص اطلاعات و کیفیت محتوا  می­‌شوند. درست است که شخص با کپی کردن به صورت مسقیم به کسب و کار و فروش آنلاین شخص آسیب می­زند. اما با این کار علاوه برخود به فضای آزاد اطلاعات نیز آسیب­ می­‌زند که این موضوع می­‌تواند کار را برای کاربران نیز سخت کند.

شما برای تبلیغات خود نیز به محتوای با کیفیت و ارزشمند نیاز دارید. به عبارت کلی شما برای سازماندهی کردن محتوا و تعیین و تدوین استراتژی­ تولید محتوا نیاز به هرم بازاریابی محتوا خواهید داشت. همچنین شما برای تبلیغات هدفمند و قوی در محیط وب باید اصول رپورتاژ نویسی را بلد باشید و براساس ساختار صحیح آن به تولید محتوای تخصصی جهت رپورتاژ بپردازید. از این رو ما مجموعه آموزشی برترآموز برای شما به جرات بهترین و کامل­ترین دوره آموزشی ایران را  آموزش رپورتاژ  برای شما تهیه و تدوین کرده‌­ایم.

با ما  در برترآموز همراه باشید تا شما را با هرم بازاریابی محتوا ( Content Marketing Pyramid ) به صورت اصولی و دقیق آشنا کنیم.

تعریف عمومی  هرم بازاریابی محتوا

« تهیه و تدوین محتوا بر اساس استراتژی­های متفاوت به منظور افزایش کیفیت محتوا، همچنین ساده سازی و افزایش درک پذیری محتوا و همچین حذف محتوای ضعیف»

به صورت کلی اگر بخواهیم درک بهتری از هرم محتوا داشته باشیم. همانطور که از اسم آن پیداست ما در ابتدا، محتوای زیادی را بررسی می­‌کنیم. در این مرحله ما در کف هرم قرار داریم. هرچه به سمت سقف هرم حرکت می­‌کنیم به واسطه فیلترها و استراتژی­‌های متفاوت تولید محتوا به لحاظ کمی مقدار آن کاهش پیدا می‌­کند و به لحاظ کیفی مقدار آن افزایش پیدا می‌­کند. شما به واسطه این روش می­‌توانید محتوای ساختارمند و با کیفیت تولید کنید.

ساختار هرم بازاریابی محتوا

زمانی که صحبت از هرم بازاریابی محتوا می­‌شود. ما یک ساختار هرم گونه داریم که از 5 لایه تشکیل شده است. که هر چه به نوک آن نزدیک می­‌شویم، محتوای ما فشرده­ تر ( حجم کم­تر و کیفیت بالاتر ) می­‌شود.

اولین سطح ما نوک هرم است که به آن محتوای مرکزی می‌­گوییم و سطح دوم، سوم و چهارم میانه هرم می­‌باشند که به آن­‌ها محتوای اشتقاقی « جانبی » می‌­گوییم و آخرین سطح کف هرم می­‌باشد که به آن خرده محتواهای ترویجی می­‌گوییم. شاید اسامی آن اندکی برای شما عجیب باشد، اما مفاهیم آن به شدت ساده و کاربردی است.

  1. محتوای مرکزی

همان­طور که از اسم این بخش نیز مشخص است، محتوای مرکزی یک محتوای دقیق و با کیفیت است که به شما درکی کامل از موضوع اصلی می‌­دهد. به طور کلی جان کلام و اصل محتوای شما به این بخش مربوط می­‌شود. هدف از تولید محتوای اشتقاقی (جانبی) این است که درک محتوای مرکزی را آسان تر کنند، چرا که شخص نمی‌­تواند بدون درک محتوای جانبی به درک درستی از محتوای مرکزی برسد. به نوعی با توجه به نکات بیان شده محتوای مرکزی نوعی محتوای رمزنگاری شده است که برای رمزگشایی و درک آن نیاز به محتوای جانبی است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که علت این ساختار چیست؟

هرم بازاریابی محتوا

شما به واسطه جذاب کردن محتوای مرکزی خود و همچنین تعیین ساختار هدفمند برای آن به بهترین شکل ممکن بازدید کنندگان را تبدیل به مشتریانی وفادار و با ارزش می­‌کنید. بازدید کنندگان به این دلیل به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌­شوند که خارج از این هرم از محتوای بی کیفیت و بی­ ارزش زیادی استفاده کرده‌­اند اما شما به آن­‌ها شاه کلید نهایی را می­‌دهید. مطالب بیان شده در این سطح معمولا عمیق و پیچیده می‌باشند. اگر بخواهیم به برخی از فرمت­‌های مورد استفاده آن اشاره کنیم می­‌توانیم به پژوهش­‌‌های معتبر، کتاب­‌ها و ای بوک­­‌ها، راهنمای گزارشات و مقالات و همچین به ویدیوهای طولانی اشاره کنیم.

محتوای تولیدی در این بخش معمولا کاملا جامع است و برای تولید آن نیاز به سرمایه گذاری، تلاش و برنامه ریزی ویژه می­‌باشد. محتوای شما در این بخش نشان دهنده ایده­‌های بزرگ شما می­‌باشد و به صورت قابل توجه­‌ای بازاریابی و فروش شما را رشد تساعدی می­‌دهد.

  1. محتوای اشتقاقی

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، بخش میانی هرم ما محتوای جانبی است که دارای سه لایه متفاوت می­‌باشد. ما در این سه لایه محتوای خود را از محتوای مرکزی بدست می­‌آوریم. محتوای جانبی ما قرار است بخش­‌هایی از محتوای مرکزی را به صورت جزئی­ تر و دقیق­‌تر بیان کند. به صورت کلی می‌­توان گفت این محتوا نسبت به محتوای مرکزی عمومی ­تر و جذاب­تر است.

با توجه به نوع محتوا و کیفیت آن، این محتوا معمولا در پست­‌های وبلاگی طولانی، پاورپوینت، اینفوگرافی و مقالات در سطح 2 و سطح 3 انتشار می­‌یابد و کاربر را به خود مشغول می­‌کند. معمولا محتوا در این بخش پیچیدگی خاصی ندارد و هدف او مشغول کردن مشتری و هدایت او به سطح یک یا همان محتوای مرکزی می­‌باشد. شما در این بخش معمولا از محتوای با ارزش، جذاب، مخاطب پسند و گاها همراه با جذابیت­‌های بصری استفاده می­‌کنید و به نوعی کاربر را آماده محتوای اصلی می­‌کنید.

ما دو سطح از بخش میانی هرم را بررسی کردیم و بخش اخر آن محتوای پست­‌های وبلاگی و محتوای برون سپاری شده است که به  سطح 4 ما مربوط می‌­شود. ما در این سطح معمولا به صورت روزانه به تولید محتوا می­‌پردازیم و در آن محتوای بازاریابی و استراتژی‌­های فروش خود را اولیت اصلی قرار می­‌دهیم. همچین ما در این بخش از محتوای برون سپاری شده نیز استفاده می­‌کنیم. ما در این بخش از محتوای دریافتنی و یا مهمان استفاه می‌­کنیم تا دیگران را بهتر به سطح 3 و 2 خود ارجاع دهیم و در نهایت نیز آن­ها را به نوک هرم و سطح 1 می­‌رسانیم.

اجزای اصلی هرم بازاریابی محتوا

برای درک بهتر این بخش به، صحبت یکی از برجسته­ ترین و معروف­ ترین استراتژیست­‌های فروش را  اشاره می­‌کنیم. آقای میرمان اسکان در این باره می­گوید : « هیچ­گاه به صورت مستقیم برای محصولات و خدمات خود تولید محتوا نکنید. چرا که این موضوع برای دیگران اهمیت ندارد مگر خود شما. مردم همیشه در الویت اول به خودشان اهمیت می­‌دهند. در نتیجه سعی کنید برای حل مشکلات و چالش­‌های مردم به تولید محتوا مشغول شوید. همچنین مردم دوست دارند سرگرم شوند و موضوعات جذاب را با دیگران به اشتراک بگذارند. با توجه به این موضوع، اگر دوست دارید مردم تبلیغ کننده شما شوند و در مورد شما با دیگران صحبت کنند، باید به جای تمرکز روی محصولات و خدمات خود روی تفریح مردم و علایق آن­ها متمرکز شوید و به عنوان خدمات جانبی به معرفی خود بپردازید. زمانی که مردم مبلغان شما باشند، در این صورت مردم به صف می­‌شوند تا بیشتر با شما آشنا شوند. مردم با کمال میل و علاقه از محصولات و خدمات شما استفاده می‌­کنند. »

شما در این بخش معمولا دو هفته یکبار و یا چند هفته یکبار به تولید محتوا مشغول می­‌شوید. از مهم­ترین فرمت­‌های این بخش می‌­توان به وبینارها، ارائه پاورپوینت­‌ها، اینفوگرافی­‌ها و محتوای مهمان اشاره کرد. در این سطح نسبت به سطح 1 مفاهیم متمرکزتر و محدودتر هستند و اغلب به یک برنامه ریزی زمانی نیاز دارند و معمولا یک محتوای واحد در چندین فرمت تولید می­‌شود.

  1. خرده محتوای ترویجی

ما در این بخش به کف هرم خود، ینی سطح 5 رسیدیم. به این سطح خرده محتوای ترویجی و یا محتوای تعاملی می­‌گوییم. شما در این سطح مخاطب را از سطوح مختلف محتوای خود اگاه می­‌کنید. شما در این سطح به واسطه گفتگو با مخاطب خود و استفاده از شبکه­‌های اجتماعی به تولید محتوای ویرایشی و یا محتوای انباشته مشغول می­‌شوید. (محتوای انباشته به محتوایی می­‌گویند که شما تولید کننده آن نیستید و شما صرفا نشردهنده آن هستید. مانند استفاده از منابع رسمی، کامنت­‌ها و تجربیان دیگران، استفاده از وبلاگ دیگران و… )

شما در این سطح به صورت روزانه و یا گاها چندین بار در روز مشغول تولید محتوا می­‌شوید مانند استوری گذاشتن در اینستاگرام. شما در این سطح نیاز به تخصص و یا صرف زمان طولانی برای تولید محتوا ندارید. محتوای تولید شما در این بخش معمولا رمزنگاری شده نیست و بسیار ساده و قابل درک می­‌باشد و مانند محتوای مرکزی شما به پیش نیازی نیاز ندارد. این محتوا بیشتر مناسب محتوای شبکه­‌های اجتماعی شما مانند فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و… می­‌باشد.

همچنین شما برای تولید محتوا در این بخش می­‌توانید از دوره آموزشی  آموزش ولاگری استفاده کنید. چرا که این محتوای آموزشی به شما کمک می­‌کند برای شبکه­‌های اجتماعی به صورت جذاب تولید محتوا کنید و همچین به برای شما درآمد جانبی جذابی به همراه دارد.

چرا استفاده از هرم بازاریابی محتوا امری ضروی است؟

شما تا این قسمت از مقاله هرم بازاریابی محتوا به صورت کلی با ساختار و مفاهیم کلی هرم بازاریابی محتوا آشنا شدید، ممکن است برای شما سوال ایجاد شود چرا باید تولید محتوای خود را به صورت پیچیده و استراتژیک انجام دهیم، در صورتی که ما با همین سبک و روش نیز نتیجه گرفته­‌ایم. امروزه تولید محتوای بدون پلن و استراتژی مانند، ریختن ماست در برکه­‌ای است به امید ساختن یک دوغ محلی!! به همین میزان اشتباه و نادرست است چرا که زمانی که شما بدون هدف و استراتژی دقیق به تولید محتوا مشغول هستید نمی‌­توانید از تمام ظرفیت خود استفاده کنید.

به نوعی می­‌توان گفت شما در حال حاضر، با صرف انرژی ، زمان و هزینه زیاد به تولید محتوای با کیفیت معمولی مشغول هستید که فروش شما و ارتباط شما با مخاطب را به صورت متوسط و ضعیف نگه می­دارد در ادامه به توضیح دلایل بیشتر مبنی بر استفاده شما هرم محتوا می­‌پردازیم.

اجزای هرم بازاریابی محتوا

  1. تشکیل یک هدف همه ­جانبه

از مهم­ترین دلایل استفاده کمپانی­‌های بزرگ فروش از هرم بازاریابی محتوا در این است که شما به واسطه این روش به چارچوب مشخص و اصولی دست پیدا می‌­کنید، که به صورت هدفمند تمامی محتوای تولیدی شما را  به اهداف اصلی سازمان که فروش و توسعه است پیوند می‌زند. شما اگر ساختاردقیق و پارامتر­های مشخص برای تولید محتوا نداشته باشید، قطعا منابع خود و سازمان را به هدر می­دهید و نتیجه مناسب نمی­‌گیرید.

  1. تکرار پذیری

شما اگر به گذشته خود در دوران مدرسه رجوع کنید. همیشه به ما می­گفتن تکرار، مادر یادگیری و اثر بخشی است. شما نیز برای این که بتوانید محتوای خود را به مخاطب خود به صورت موثر انتقال دهید؛ نیاز دارید که محتوای خود را در یک قالب تعریف شده و صحیح به مخاطب خود منتقل کنید و در نهایت به تکرار آن بپردازید. در این صورت است که به هدف نهایی که فروش کالا و یا خدمات است دست­ پیدا می‌­کنید.

  1. از فرمت­ های گوناگون استفاه می ­کنید

همان­طور که در بحث شناخت اجزاء هر محتوا اشاره کردیم، شما به واسطه هرم بازاریابی محتوا، محتوای خود را در چندین قالب متفاوت استفاده می­‌کنید و با این کار اولا به مخاطبین بیشتری دست پیدا می­‌کنید و دوما به لحاظ زمان نیز به به شدت صرفه جویی می‌­کنید. شما به واسطه این کار به روش­‌های بازاریابی مختلف نیز دسترسی دارید. که این موضوع می­‌تواند یک مزیت رقابتی جذاب برای شما باشد.

  1. حرکت شما دو جهته می­‌شود

زمانی که شما ساختار مند و براساس هرم بازاریابی محتوا شروع به تولید محتوا می­‌کنید، می­‌توانید هم از محتوای مرکزی خود به محتوای جانبی دست پیدا کنید و هم از محتوای جانبی به محتوای مرکزی دست پیدا کنید. یعنی شما هم حرکت از بالا به پایین دارید و هم حرکت از پایین به بالا. این موضوع زمانی برای شما حائز اهمیت است که می­‌خواهید در مورد یک موضوع تخصصی و با محتوای ناب بسیار کم شروع به تولید محتوا کنید. در این صورت شما بر اساس تجربیات خود و نظرسنجی و صحت سنجی اطالاعات موجود می­‌توانید به یک محتوای یونیک و تازه دست پیدا کنید.

  1. افزایش فروش

شاید برای شما سوال باشد چگونه با هرم بازاریابی محتوا می­‌توانیم فرم معمولی فروش خود را تغیر دهیم. همان­طور که در قسمت‌­های قبلی به این موضوع اشاره کردیم. محتوای مرکزی شما، محتوای رمزنگاری شده است. شخص برای دسترسی به آن نیاز به پیش ­نیازهایی دارد که می‌­توان برای آن پارامترهایی تعریف کرد. به عنوان مثال شما برای دسترسی به نظرات نهایی کارشناسان باید عضویت سایت را تهیه فرماید.

این عضویت برای فرد هزینه‌­ای ندارد، اما ارتباط یک طرفه شما به ارتباط دو طرفه تبدیل می­‌شود. به عنوان مثال شما اگر علاقه­‌مند به سرمایه گذاری باشید،مشاهده می­‌کنید که سایت­‌های سرمایه گذاری از این روش به شدت استقبال می‌­کنند و شما برای دسترستی به نظرات اساتید این حوزه باید عضوی از آن سایت باشید.

  1. افزایش کارایی

این هرم به دلیل تعریف ساختار و استراتژی به روش­‌های مختلفی می‌­تواند منجر به افزایش کارایی شما شود که به اختصار به برخی از آن­ها اشاره می‌­کنیم.

  1. دسترسی شما به منابع ارزشمند محتوایی آسان­تر می­ شود.
  2. هم راستا کردن فعالیت­‌های شما با فعالیت‌­های شرکت و سازمان اصلی.
  3. تعین هدف برای شما امری الزامی می­‌شود.
  4. یکپارچه سازی اقدامات و طرح­های شرکت به جهت تولید محتوای بهینه.
  5. کاهش مصرف منابع.
  1. افزایش تولید محتوا

این هرم برای شما خواص اهرمی دارد و به جهت تعیین ساختار و استراتژی برای شما جریان­‌های تولید محتوای موفق می‌­سازد و به این واسطه ارتباط شما با خریداران و مشتریان به صورت سازمان یافته افزایش پیدا می­‌کند. در نتیجه خوراک شما برای تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند بیشتر می­‌شود. همچین شما می­توانید فعالیت‌­های بازاریابی خود را نیز به این قسمت متصل کنید.

  1. درک بهتر کاربر از شما

زمانی که شما به صورت گسسته و بدون ساختار شروع به تولید محتوا می­‌کنید با این کار نقطه تماس خود را با مشتری از دست می‌­دهید. هماهنگی محتوا و تبلیغات شما با یک دیگر منجر به افزایش رضایت کاربر و درک بهتر شما می­‌شود و از این رو مخاطب نقطه تماس خود را با شما حفظ می‌­کند. این هرم به مخاطب شما کمک می‌­کند که پیام‌­هایی یکپارچه و متمرکز از شما دریافت کند و اهداف شما را به خوبی درک کند.

برای درک بهتر شما از مخاطب و همچنین ایجاد رشد در ورودی سایت خود و همچنین افزایش نرخ تبدیل به شما توصیه می­کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و در آن از مقاله هک رشد چیست استفاده کنید. این مقاله به صورت کابردی به درک شما از کاربران کمک می‌­کند.

نکات نهایی در استفاده از هرم بازاریابی  محتوا

وجود یک رهبر الزامیست

شما برای این که بتوانید به روش هرم بازاریابی محتوا به تولید محتوا مشغول شوید، قطعا از افراد زیادی در کار خود کمک می­گیرید اما نکته مهم و حائز اهمیت این است که شما باید برای هماهنگی و یکپارچه سازی تمامی مراحل با یک دیگر، یک رهبر برای این منظور تعیین کنید. شما اگر به کمپانی­‌های موفق در این حوزه نگاهی داشته باشید متوجه می‌­شوید، که همه‌­ی آن­ها از یک رهبر استفاده می‌­کنند در نتیجه شما هم برای توسعه کار خود از این قاعده مستثنی نیستید.

استراتژی تدوین کنید

اگر دقت کرده باشید ما در بخش­‌های مختلف این مقاله صحبت از وجود یک استراتژی ضروری کردیم. ما در این قسمت یک استراتژی پیشنهادی به شما می­‌دهیم که شما با توجه به نیاز خود باید اون رو شخصی سازی کنید. این استراتژی 4 مرحله اساسی دارد:

  1. تعین اهداف

شما در این بخش باید منابع خود را به صورت کامل بدست بیاورید. موضوعات کلیدی و اهداف خود را به صورت دقیق مشخص کنید. نقشه کار خود را تدوین کنید و در نهایت به مراحل جذب خریدار فکر کنید و برای کاربران  کال تو اکشن­‌هایی تعریف کنید.

  1. تولید

شما در این مرحله باید تقویم محتوای خود را مشخص کنید. تولید و انباشت محتوا را برنامه ریزی کنید و  در نهایت گردش کار خود را نیز بهینه کنید.

  1. توزیع

در این مرحله شما برای یک هرم بازاریابی قوی نیاز دارید. مراحل انتشار، ترویج، ایجاد فرصت و فروش خود را به صورت دقیق مشخص کنید.

  1. تجزیه و تحلیل

مهم­ترین مرحله هر استراتژی این مرحله است، مرحله‌ای که شما در آن به بررسی نتایج و تجزیه و تحلیل داده­‌ها می­‌پردازید. شما در این بخش باید به بررسی درگیری کاربر،  تاثیرات بازاریابی و فروش ، میزان کیفیت عملیات اجرا شده و… بپردازید. شما در این مرحله است که بهترین شکل ممکن با توجه به شرایط می­‌توانید شخصی ­سازی کنید.

شناخت کاربردی هرم بازاریابی محتوا


ما در این بخش قرار است که بررسی نکاتی بپردازیم که نگاه شما را به تولید محتوا تغییر خواهد داد. هدف ما از بررسی هرم بازاریابی محتوا در این است که یک تولید محتوای بهینه و کاربردی داشته باشیم. از این رو در این بخش به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند استفاده شما را از هرم بازاریابی محتوا نیز بهینه‌تر کند. به این موضوع توجه داشته باشید که تولید محتوا یک امر پویا است و شما باید با توجه به نیاز مخاطب، تولید محتوای خود را بهینه کنید.

مدت زمان ساخت یک هرم بازاریابی محتوا چقدر است؟

اگر شما به صورت اصولی تمام بخش‌های یک هرم بازاریابی محتوا را تکمیل کنید، تقریبا 3 تا 4 ماه یک هرم به مرحله بلوغ خود میرسد. در مرحله بعد شما باید برنامه ریزی کنید که استفاده خود را این هرم بهینه کنید. شما پس از مدتی چندین هرم بازاریابی محتوا خواهید داشت که نیاز شما را برای تولید محتوا تامین می‌کند. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید یک چرخه از هرم بازاریابی محتوا داشته باشید. شما باید بتوانید به صورت فصلی هرم بازاریابی محتوا مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

البته شما با توجه به نوع فعالیت خود ممکن است که در این پریود زمانی اندکی تغییراتی به وجود بیاورید. اما این تغییرات نمی‌تواند به نحوی باشد که تعداد لایه‌های هرم بازاریابی محتوا شما تغییر کند. این موضوع به این دلیل بیان می‌شود که کیفیت هرم بازاریابی محتوا در راس حفظ شود. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید، که شرایط ترند روز جامعه نیز می‌تواند فعالیت شما را تحت تاثیر قرار داد.

آیا می‌توان یک لایه از هرم بازاریابی محتوا را حذف کرد؟

زمانی که شما به بررسی هرم بازاریابی محتوا می‌پردازید، متوجه می‌شوید که این روش یک روش جامع است که می‌تواند تولید محتوا در اسکیل بزرگ را نیز مدیریت کند. اما ممکن است که شما در مراحل اولیه کار خود باشید و تسلط کافی رو تولید محتوا نداشته باشید. و یا ممکن است که تولید محتوای شما فقط ویژه فضای مجازی باشد. در این صورت ممکن است راس هرم بازاریابی محتوا  برای شما کاربردی نداشته باشد.

شما در این شرایط می‌توانید هرم بازاریابی محتوا  خود را تغییر دهید. اما به این نکته توجه داشته باشید که شما باید از راس شروع به حذف کنید. شما نمی‌توانید محتوای خود را از کف کم کنید و فقط موضوع کار خود را یک موضوع تخصصی قرار دهید. در این صورت شما مخاطبان زیادی نخواهید داشت. علت این موضوع نیز بسیار روشن است، شما مخاطب زیادی نخواهد داشت. شما باید مخاطبین خود را از سطوح مختلف جذب کنید، شما نمی‌توانید فقط مخاطب هدف نهایی و مخاطب تخصصی جذب کنید.

به عنوان مثال شما نمی‌توانید فقط مخاطبانی را جذب کنید که از کالا و خدمات شما خرید کنند. شما باید مخاطب خود را به صورت مرحله به مرحله به سمت راس هرم هدایت کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که امروزه هرم بازاریابی معمولا استراتژی شناخته شده است. اما این استراتژی یک استراتژی شخصی سازی شده مناسب نیست و شما باید این کار را انجام دهید.

چگونه با تفسیر چند هرم بازاریابی محتوا از هرم خود بهتر استفاده کنیم؟‌

ما در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم که ممکن است شما چندین هرم بازاریابی محتوا برای خود تهیه کنید. اما سوال اصلی این است که چگونه هر هرم را نسبت به هرم قبل بهینهتر هدایت کنیم. شما برای دسترسی به این هدف باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از استراتژی ترویج مناسب استفاده کنید.

اگر شما دقت داشته باشید، امروز فضای مجازی به صورت بسیار سریعی در حال رشد و سریع شدن است. این موضوع به این معنی است که حجم اطلاعات درون آن نیز در حال افزایش است. شما باید با تفسیر صحیح این موارد، محتوای خود را زودتر به دست دیگران برسانید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با سازکار هرم بازاریابی محتوا آشنا شدید، اما نکته مهم و اساسی در این است که شما چگونه برای استفاده از این سیستم کاربردی استراتژی تعین می­‌کنید. امروز تولید محتوا یکی از مهم­ترین و ارزشمندترین ارکان بیزینس‌­ها و کسب و کارها می­‌باشد. چرا که در دیجیتال مارکتینگ ابزار اصلی شما برای رشد و فروش همیشه خلق یک ارزش به واسطه محتوای جذاب است. به یاد داشته امروزه نیاز به تولید محتوای ساختارمند و ارزشمند برای هر کسب وکاری نیاز می­‌شود. و نکته مهم در این است که به اندازه کافی متخصص در این حوزه وجود ندارد.  شما در صورتی که بتوانید با توجه به شرایط کلان اقتصادی سیاسی ایران یک استراتژی تدوین شده بر مبنای هرم بازاریابی محتوا داشته باشید، قطعا در بین شرکت‌­های زیادی محبوبیت خواهید داشت و این موضوع می­‌تواند به رشد شما و رشد بازار آزاد اطلاعات نیز کمک کند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *