هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چک لیست سئو محلی چیست؟

چک لیست سئو محلی چیست؟

دسته بندی : سئو
1402/10/18

امروزه تعریف یک چک لیست سئو محلی برای آنلاین شاپ های کوچک و متوسط امری حیاتی است.

با مطالعه این مقاله می‌توانید از مهمترین بخش‌های چک لیست سئو محلی آگاه شوید و بودجه سئو خود را کاهش دهید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه آموزش سئو. در این پست آموزشی قصد داریم مهمترین اصول چک لیست سئو محلی را بررسی کنیم. قطعا نکات مطرح شده در این پست آموزشی روی فروش و برندینگ شما تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت. متاسفانه امروز بخش بسیار زیادی از بودجه سئو یک سایت صرف امور بیهوده می‌شود. این موضوع نیز به دلیل عدم شناخت پارامترهای مهم این حوزه خواهد بود. با ما همراه باشید تا فرا گیرید چگونه کالا و خدمات مورد نیاز خود را به شریک خود بفروشید.

آیا استفاده از سئو محلی الزامیست؟

زمانی که در مورد اهمیت سئو محلی با افراد صحبت می‌کنیم، دیدگاه‌های جالب زیادی را مطرح می‌کنند. سئو محلی به شما کمک خواهد کرد که افراد هدف خود را بهتر و سریعتر پیدا کنند. این موضوع نه تنها روی قدرت فروش و برندینگ شما تاثیر گذار است. بلکه گردش مالی سایت شما را نیز به صورت ویژه افزایش خواهد داد. البته لازم به ذکر است که سئو محلی زمانی تاثیر گذار می باشد که به صورت اصولی انجام شود. به همین دلیل است که سئو کاران حرفه‌ای هیچگاه از یک چک لیست سئو محلی ثابت استفاده نمی کنند و دائما آن را به صورت آپدیت نگه میدارند.

اگر بخواهیم اندکی واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، سئو محلی در ایران همواره با چالش مواجه است. چرا که گوگل خدمات خود را برای ایران محدود می کند. شما نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از این محدودیت‌ها عبور کنید و سئو سایت خود را به صورت استراتژیک انجام دهید. در ادامه منظور ما از یک چک لیست سئو محلی را بهتر درک خواهید کرد. همواره به یاد داشته باشید که سئو یک دانش کاملا پویا بوده و زمانی می‌توانید در آن موفق شوید که برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

سئو محلی چیست؟ « Local Seo »

قبل از اینکه بخواهیم در مورد چک لیست سئو محلی صحبت کنیم، باید به یک درک مشترک از سئو محلی دست پیدا کنیم. سئو محلی به معنای تشریح مکان فیزیکی یک سایت است. اگر بخواهیم مفهوم آن را اندکی به روز کنیم، باید سئو محلی را به تشریح دایره خدمات یک سایت برای گوگل تشبیه کنیم. فرض کنید که شما در یک آموزشگاه قصد آموزش عکاسی حرفه‌ای دارید. قطعا برخی از مباحث شما به صورت حضوری بازدهی بهتری خواهد داشت. به همین دلیل لازم است که افراد نزدیک به خود را پیدا کنید. سئو محلی به شما این امکان را به می دهد که مشتریان به هدف خود دست پیدا کنند.

اگر به لحاظ ساختاری بخواهیم سئو محلی را بررسی کنیم، باید آن را زیر شاخه سئو داخلی و سئو خارجی بدانیم. چرا که در چک لیست سئو محلی ما به هر دو شاخه نیاز خواهیم داشت. سئو محلی زمانی می‌تواند برای شما جذاب باشد که از طریق آن بتوانید فرآیند سئو سایت خود را کم هزینه تر انجام دهید. در این صورت می‌توانید بازدهی سایت خود را به صورت ویژه افزایش دهید. از طرفی ما نیز برای درک بهتر و انجام تمامی مراحل توسط شما چک لیست سئو محلی را به زبانی ساده و قابل انجام برای شما شخصی سازی خواهیم نمود. برای درک بهتر از سئو محلی می‌توانید از طریق بخش وبلاگ برترآموز به مقالات و اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید. به سبب اهمیت بسیار زیاد این موضوع گوگل نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته است که در سئو محلی به سایت‌های مختلف خدمات جذابی ارائه کند.

سئو محلی چیست؟ « Local Seo »

مهمترین پارامترهای یک چک لیست سئو محلی چیست؟

ممکن است که در چک لیست سئو محلی ما نکاتی وجود داشته باشد که برای شما بدیهی باشد. اما بهتر است که آن را به صورت دقیق بررسی کنید، چرا که هدف ما سئو کلی سایت نیست. دیدگاه ما بررسی سئو یک سایت از لنز سئو محلی می باشد. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و به سراغ اصل موضوع برویم.

1.    ثبت آدرس و اطلاعات هویتی خود در گوگل

اولین و مهمترین بخش در چک لیست سئو محلی، ثبت اطلاعات محل شرکت شما خواهد بود. به هر اندازه که کسب و کار خود را دقیقتر در بخش گوگل مای بیزینس ثبت کنید، گوگل درک بهتری از نیاز شما پیدا خواهد کرد. از طرفی مشتریانی که در اطراف شما زندگی می کنند به دلیل نزدیکی مکانی احتمال ثبت سفارش بالاتری را برای شما به وجود می اورند. البته ثبت اطلاعات تصویری از سایت شما نیز می تواند به کسب و کار شما کمک شایانی داشته باشد. از طرفی ثبت آدرس سایت نیز در گوگل مپ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.  در این بخش شما باید تمامی اطلاعات خود را به نحوی ثبت کنید که با جستجوی آدرس و یا نام شما محل دسترسی به کسب و کارتان بسیار ساده باشد.

2.    استفاده از نام و اطلاعات هویتی خود به صورت مکمل در محتوای سایت

اگر برای سایت خود از یک متخصص کانتنت مارکتینگ استفاده می‌کنید، او می‌داند چگونه در کنار هر کلمه کلیدی از اطلاعات سایت شما استفاده کند. برخی از سایت ها در محتوای خدمات خود نیز به محل سکونت و همچنین اطلاعات جغرافیای کسب و کار خود اشاره می‌کنند. این موضوع توجه گوگل را بهتر به خود جذب می‌کند. از این رو اگر یک کاربر اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کند و در نزدیکی شما باشد، به سادگی به فروشگاه کسب و کارتان دسترسی خواهد داشت. دقت کنید که در این بخش نباید به هیچ وجه زیاده روی کنید. چرا که در این صورت ساختار محتوایی شما آسیب خواهد دید. به این موضوع به چشم یک فرصت نگاه کنید و در آن زیاده روی نکنید.

3.    لینک سازی محلی

یکی از جذابترین بخش های یک چک لیست سئو محلی، لینک سازی محلی خواهد بود. در صورتی که به دنبال برنامه ریزی کاربردی و جذاب برای لینک سازی سایت خود می‌باشید، حتما به سایت‌های مکمل خود نیم نگاهی داشته باشید. از طرفی برخی این سایت‌های مکمل کسب و کار شما دارای سئو محلی قوی می‌باشند. به همین دلیل لینک سازی با آن ها به شما نیز اعتبار بسیار زیادی منتقل خواهد کرد. به عنوان مثال اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید و به دنبال یک سایت برای تبلیغات می‌باشید، قطعا بهترین و جذابترین انتخاب برای شما سایت‌هایی در حوزه کاری مشترک و دفتر حضوری در تهران می‌باشند.

حتی برخی از افراد با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه نیز با این سایت‌ها لینک سازی می‌کنند. اما این لینک سازی به نحوی است که غیر از موتورهای جستجو کسی به آن دسترسی ندارد. به همین دلیل است که علاوه بر حفظ کردن موقعیت خود به عنوان یک کسب و کار یونیک می‌توانند بازدهی کسب و کار خود را افزایش دهند.

4.    استفاده از اسکیمای مرتبط

اگر به دنبال تحول در حوزه استراتژی سئو خود می‌باشید، بهتر است که در مورد انواع اسکیما تحقیق کنید. معمولا گوگل برای درک بهتر ساختار یک محتوا به اسکیما اهمیت بسیار زیادی میدهد. حال اگر شما بتوانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و یک برنامه ریزی مناسب انجام دهید، به سادگی می‌توانید با استفاده از اسکیما مناسب در مورد جغرافیای کسب و کار خود و یا طراحی اسکیما در مورد انواع رویدادهای مهم در آنلاین شاپ‌تان نظر گوگل را به سمت خود جذب کنید. زمانی که گوگل بتواند محیط کاری و همچنین شرایط شما را درک کند، یک تصمیم گیری بهتر در مورد سایت شما انجام خواهد داد.

البته به این موضوع نیز توجه نمایید که گوگل به کیفیت اسکیما نیز اهمیت میدهد. در صورتی که سایت شما به لحاظ سئو تکنیکال مشکل فنی دارد. بهتر است به جای طراحی و استفاده از اسکیما در سئو محلی خود، زیر ساخت خود را تقویت کنید. به همین دلیل است که برای قرار دادن اسکیما در چک لیست سئو محلی، باید یک پیش شرط قرار دهید و آن هم بررسی زیر ساخت سایت به جهت قرار دادن اسکیما خواهد بود.

5.    استفاده از سوشال سیگنال هدفمند

یکی از مهمترین نکاتی که در هر چک لیست سئو قرار دارد، سوشال سیگنال خواهد بود. حال اگر بتوانید آن را شخصی سازی کنید و به گوگل نیز آن را منتقل کنید که بازدهی شما چند برابر خواهد شد. به همین دلیل است که در هنگام راه اندازی صفحات شبکه اجتماعی مرتبط با یک سایت به ثبت دقیق آدرس تاکید داریم. از طرفی هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید به سراغ صفحاتی بروید که به محل زندگی شما ارتباط دارند. به عنوان مثال اگر یک سایت فروش لوازم آرایشی در شهر گیلان می‌باشید، اولین صفحات هدف شما برای انجام تبلیغات در محدوده زندگی شما خواهد بود. این موضوع به آنلاین شاپ شما کمک خواهد کرد که هزینه‌های لجستیک خود را کاهش دهد و از طرفی مشتریان هدف بیشتری نیز به سمت سایت خود جذب کنید.

از طرفی اگر به دنبال لینک سازی با کسب و کارهای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی می‌باشید، سعی کنید بهترین انتخاب‌های خود را بر اساس محل فعالیت مرتب کنید. سپس بر اساس میزان بودجه مورد نیاز آن ها را شخصی سازی نمایید.

استفاده از سوشال سیگنال هدفمند

6.    هنگام برندینگ به محل سکونت و شهر هدف خود اشاره نمایید

معمولا سایت ها هزینه بسیار زیادی برای برندینگ خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام میدهند. سعی کنید در زمان برندینگ خود حتما به مناطق هدف خود اشاره نمایید. در این صورت می‌توانید به گوگل نیز اهداف خود را بهتر منتقل کنید. دقت کنید که با جذب هر چه بیشتر مخاطب هدف از مناطق نزدیک به شما، احتمال تکرار خرید افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که در سئو محلی معمولا برندینگ سایت مورد تحلیل و بررسی قرار میگرد. اگر قرار است که در یک سایت خاص تبلیغات انجام شود، ما به دنبال معرفی خود به همراه محل کسب و کار خود می باشیم.

7.    بررسی مستمر نتایج به دست آمده از سئو محلی

هر چک لیست سئو محلی به یک جمع بندی و نتیجه گیری نیاز دارد. اگر شما یک استراتژی ترکیبی برای سئو محلی، سئو تکنیکال و سئو داخلی استفاده می‌کنید و روی سئو محلی شما تاثیر مثبت دارد، باید آن را ثبت کنید. البته نقطه مقابل آن نیز صادق است و اگر با یک استراتژی محلی سئو، روی سئو تکنیکال و همچنین سئو خارجی سایت خود تاثیر مثبت می‌گذارید باید به فکر تقویت آن باشید. سعی کنید که همواره استراتژی های سئو خود را به نحوی شخصی سازی نمایید که نتایج آن به صورت کمی نیز قابل نقد و بررسی باشد. در این صورت می‌توانید بهینه سازی سایت خود را به صورت مستمر انجام دهید.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد چک لیست سئو محلی صحبت کردیم. در صورتی که به دنبال بهبود شرایط سئو سایت خود می‌باشید، استفاده از یک چک لیست سئو محلی امری ضروری و حتمی خواهد بود. به همین دلیل است که سئو کاران خبره روی سئو محلی تاکید ویژه ای دارند. نکته بعدی که در سئو محلی می‌توان به آن اشاره کرد، صرفه جویی در زمان، انرژی و مخارج شما است. در صورتی که برای سئو محلی تعریف استراتژی نداشته باشید، امکان شکست شما بسیار زیاد خواهد بود. با در نظر گرفتن تمامی این نکات اگر بخشی از محتوای آموزشی امروز برای شما گنگ یا نا مفهوم بود، از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن  را برای شما ثبت می‌کنند.

همواره به یاد داشته باشید که سئو یک دانش کاملا پویا است. به همین دلیل ما نیز رسالت خود میدانیم که مهمترین و به روزترین نکات سئو در این حوزه را به دنبال کنندگان خود آموزش دهیم. به تازگی نیز از یک دوره سئو اختصاصی برای آموزش بهتر مباحث روز سئو استفاده خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره جدید آموزش سئو کافیست که از طریق بخش پشتیبانی برترآموز اقدام کنید. در این بخش همکاران ما تمام اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم خواهند نمود. معمولا کسانی در حوزه سئو موفق عمل می‌کنند که برای به روز رسانی اطلاعات و دانش خود زمان و انرژی صرف کنند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *