هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش ساخت بک لینک رایگان و قوی

چگونه بک لینک قوی بسازیم ؟ ساخت بک لینک مادام العمر

دسته بندی : سئو
1402/04/12

همیشه برای بهبود رتبه سئو لینکسازی داخلی کافی نیست؛ ممکن است که شما به لینکسازی خارجی نیاز داشته باشید. ما در این مقاله ( چگونه بک لینک قوی بسازیم ) صفر تا صد بک لینک سازی قدرتمند را شرح داده ایم.

چگونه بک لینک قوی بسازیم ؟ یکی از سؤالات حیاتی برای دانشجویان سئوکار نحوه ایجاد بک لینک قوی خواهد بود. قطعاً که سئو سایت به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود.

زمانی که شما می‌خواهید سئو سایت خودتان را به بهترین نحو ممکن پیش بگیرید؛ قطعاً که با چالش‌هایی رو به رو خواهید شد. سئو خارجی( لینک سازی خارجی و بک لینک و رپورتاژ و…) زمانی به نفع سایت شما خواهد بود که ابتدا سئو داخلی را سرو سامان داده باشید. اما سؤال اصلی آن است که ما چگونه می‌توانیم بک لینک مؤثر و قدرتمند ایجاد کنیم؟ آیا بک لینک‌های رایگان هم مؤثر واقع خواهند شد؟

این نوع از سؤالات ذهن بسیاری از علاقه مندان به سئو را درگیر کرده است. ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد چگونه بک لینک قوی بسازیم را برای شما شرح داده و ترفندهای ناب را ارائه دهیم. توجه کنید که در ادامه پیشنهادات و نکاتی ذکر می‌شود که شما با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید بهبود رتبه داشته باشید.

لینک سازی خارجی یکی از بخش های مهم آموزش سئو محسوب می‌شود. زمانی که شما برای یک صفحه تمام سعی و تلاش خودتان را کردید ولی بهبود رتبه آن چنانی لحاظ نشد، بهتر است به سراغ سئو خارجی بروید. شم می‌توانید روی اعتبار دامنه و اعتبار صفحات به‌صورت تخصصی فعالیت کنید و بهبود رتبه در نتایج گوگل داشت باشید.

نکته مهم آن است که لینک سازی خارجی به همین سادگیا ها هم نیست دوست من. اگر شما بدون پیش نیاز برید به سراغ لینک سازی خارجی و اینکه دلبخواهی شروع به بک لینک زدن کنید، به‌مرور زمان بهبود رتبه رخ نمی‌دهد که هیچ، اتفاقاً اثر سو و منفی بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. پس برای ساخت بک لینک قوی بهتره همراه ما باشید.

ترفند ساخت بک لینک قوی

چه زمانی باید بک لینک قوی بسازیم ؟

برخی از افراد بر این باور هستند که هر زمانی می‌توان روی سایت بک لینک زد. ابتدایی‌ترین هدف ما از این مقاله چگونه بک لینک قوی بسازیم آن است که شما زمان مناسب را برای درج بک لینک پیدا کنید.

پیشنهاد می‌شود که شما ابتدای روی سئو داخلی سایت خودتان و تکنیکال فعالیت داشته باشید. یعنی آن که محتوای صفحات اصلی سایت خودتان را بارگذاری کنید و بعد از آن به سراغ درج دادن محتوا در بخش بلاگ سایت بروید.

بخش بلاگ پس از درج دادن محتوا با کیفیت، لینک سازی داخلی روی کلمه کلیدی اصلی به صفحات هدف سایت خود داشته باشید. علاوه بر این مورد باید روی سئو تکنیکال  سایت خودتان نیز فعالیت داشته باشید.

رفع ارور و خطا ها، بهینه سازی سرعت صفحات، کوتاه کردن آدرس صفحات و بهینه کردن کدها و… از جمله موارد مهم سئو تکنیکال است.

توجه کنید که برخی از صفحات سایت شما تنها می‌توانید با سئو داخلی و بدون سئو خارجی وارد نتایج گوگل و جایگاه برتر آن شود. اما معمولاً این صفحات کم رقابت هستند و یا این که روی کلمات کلیدی لانگ تیل رتبه گرفتن. اما این موضوع به این معنی نیست که فقط کلمات کم رقابت و بلند با سئو داخلی می‌توانند رتبه بگیرند، بلکه شما می‌توانید با نهایت بهره بردن از سئو داخلی بسیاری از کلمات پر رقابت هم سئو کنید.

زمانی که شما سئو داخلی و تکنیکال سایت خودتان را قدرتمند ساختید، نوبت سئو خارجی است. به‌عنوان مثال زمانی که شما تمام زور خودتان را برای بهبود رتبه یک صفحه زدید و دیگر بهبود رتبه نداشتید؛ نوبت سئو خارجی است. آموزش مناسب بعلاوه اجرای نهایی کار بعلاوه به حداقل رساندن تعداد خطا ها سبب می‌شود که صفحه شما بهبود رتبه خوبی داشته باشد.

چگونه بک لینک قوی بسازیم ؟

تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به‌صورت تخصصی به (چگونه بک لینک قوی بسازیم) بپردازیم. قابل توجه است که در هر بخش نکات مهم و کلیدی ارائه می‌شود و بهتر است که شما به آن توجه کنید:

  • رپورتاژآگهی: اولین مورد از برای ساختن بک لینک قوی، هزینه کردن برای درج رپورتاژآگهی است. قطعاً شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چرا تا زمانی که سایت‌های خارجی و رایگان وجود دارند باید از رپورتاژ استفاده کنیم؟

توجه کنید که سایت‌های خارجی اصلاً ارتباط موضوعی با سایت شما ندارند و همین موضوع سبب اثر کمتری روی اعتبار صفحات سایت شما خواهد گذاشت. در صورتی که شما می‌توانید با درج دادن رپورتاژ سایت مقصد خودتان را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود که به دنبال سایت‌هایی باشید که حوزه فعالیت آن‌ها به سایت شما نزدیک‌تر باشد.

رپورتاژ آگهی از 900 کلمه شروع و به 3000 کلمه و حتی بیشتر هم می‌تواند درج داده شود. شما می‌توانید با یک محتوای بسیار کاربر پسند و لینک سازی مناسب به صفحات هدف خودتان، یک بک لینک قوی دریافت کنید.( توجه کنید که اگر محتوای شما با اصول سئو نگارش شود، قطعاً که می‌تواند رتبه مناسبی هم نزد گوگل پیدا کند)

پیشنهاد می‌شود در اولین رپورتاژ برای سایت خود، روی کلمه کلیدی اصلی لینک سازی داشته باشید و از رپورتاژ های بعدی روی کلمات کلیدی دیگر این فعالیت را انجام دهید.

معرفی سایت برای ساخت بک لینک

بک لینک رایگان ولی مؤثر :

در پاسخ به سؤال چگونه بک لینک قوی بسازیم باید ذکر شود که انواع و اقسام سایت‌های رایگان با دامین آتوریتی بالا در گوگل وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها لینک سازی انجام داد.

اما طی بک لینک زدن باید به نکات مهمی هم توجه کنید. به‌عنوان مثال سایت‌های خارجی وجود دارند که سرعت ایندکس آن‌ها بسیار بالا است و افراد در این فکر هستند که بعد از درج دادن یک محتوای 200 کلمه ایی و لینک سازی اعتبار صفحه آن‌ها افزایش خواهد یافت.

قطعاً که بهبود رتبه در صفحه مد نظر رخ می‌دهد ولی در بازه زمانی طولانی مدت این نوع از لینک سازی به سمت اسپم شدن خواهد رفت. به این دلیل که نه ارتباط موضوعی وجود دارد و این که ممکن است شما در انتخاب کردن کلمه کلیدی برای لینک دهی هم اشتباهی انجام بدهید که به ضرر خودتان است.

خب چگونه بک لینک قوی بسازیم ؟ پیشنهاد می‌شود که در سایت‌های رایگان خارجی، روی برند اصلی سایت خودتان لینک سازی کنید. حجم محتوای 200 الی 500 کلمه نگارش کرده و در رابطه با سایت خودتان توضیحاتی را ارائه دهید، سپس روی کلمه کلیدی اصلی برند نیز لینک به صفحه اصلی سایت خودتان بدهید.

اگر لینک سازی شما هم اشتباه باشد دیگر نگرانی نخواهید داشت چون که صفحه اصلی سایت هیچ‌گاه پنالت نمی‌شود و خیالتون از این بابت راحت باشه دوست عزیزم.

بک لینک دائمی داشته باشید :

یکی دیگر از فاکتور های( چگونه بک لینک قوی بسازیم ) قطعاً که موقت نبودن بک لینک و دائمی بودن آن است. برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است که مثالی را شرح دهیم. فرض کنید که شما برای یکی از صفحات سایت خودتان روی کلمات کلیدی مرتبط رپورتاژ درج داده‌اید. اگر این رپورتاژ برای شما بهبود رتبه داشته باشد و جایگاه برتر گوگل را به شما تقدیم کند قطعاً که شما به هدف خودتان رسیده‌اید.

اما برخی از سایت‌ها بعد از یک سال محتوای رپورتاژ را حذف می‌کنند. با این حال چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعاً که شما افت رتبه خواهید داشت. با این تفاسیر پیشنهاد می‌شود که رپورتاژ های دائمی داشته باشید.

هنگام خریداری کردن رپورتاژ، سیاست‌های سایت مقصد را بررسی کرده و اگر بعد از یک سال رپورتاژ حذف می‌شود، قطعاً که سایت دیگری را انتخاب کنید.

بک لینک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی :

یکی دیگر از روش‌های خفن برای ساختن بک لینک قوی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. لینکدین، توییتر، پینترست، فیسبوک و… از جمله شبکه‌های اجتماعی است که شما می‌توانید از آن‌ها بک لینک بگیرید. اما چگونه؟

بعد از هر محتوایی که در سایت شما درج داده می‌شود، بهتر است بعد از چند ساعت روی شبکه‌های اجتماعی خلاصه ایی از آن مطلب به همراه عکس و لینک صفحه مد نظر را درج دهید.

این کار سبب لینک دهی به صفحه سایت شما شده، از طرفی هم می‌توانید مخاطبان را از شبکه‌های اجتماعی به صفحه سایت خودتان منتقل کنید. گوگل این موضوع را درک خواهد کرد و به عبارتی با خودش می‌گوید که حتماً محتوای این صفحه مناسب و خوب است که لینک دهی به آن می‌شود و مخاطبان به سمت آن روانه می‌شوند؛ این گونه از فعالیت‌ها بهبود رتبه سایت را به ارمغان خواهند آورد.

برای ساخت بک لینک چکار کنیم؟

لینک سازی به کمک وبلاگ‌ها :

برای پاسخ به سؤال چگونه بک لینک قوی بسازیم باید ذکر شود که یکی از بخش های مهمی که می‌تواند به شما کمک کند قطعاً که وبلاگ‌ها می‌باشند. شما برای ساختن انواع و اقسام بک لینک‌ها می‌توانید به وبلاگ‌های خارجی و ایرانی رجوع کنید. در این بخش به‌صورت مختصر به این موضوع خواهیم پرداخت.

وبلاگ‌های خارجی : بلاگ های خارجی وجود دارند که دامین آتوریتی بسیار بالایی دارند. از طرفی هم که به دلیل بازدید کننده بالا در روز؛ می‌توان به‌سرعت ایندکس مناسب آن‌ها نیز اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود که شما برای لینک سازی روی برند اصلی سایت خودتان در حد 300 الی 500 کلمه توضیحاتی ارائه بدهید.

توضیحاتی در رابطه با فعالیت اصلی سایت شما و این که چگونه به کاربران کمک می‌کنید ارائه دهید و روی بند اصلی سایت خود و به صفحه اصلی لینک سازی کنید. بهتر است که در وبسایت‌های خارجی رو کلمات کلیدی لینک سازی نکنید چون در حجم بالا تبدیل به اسپم خواهند شد و به ضرر سایت است.

اما چرا نباید روی کلمات اصلی بک لینک بزنیم؟ به این دلیل که این نوع از بک لینک‌ها قدرت انچنانی ندارند و ممکن است که به لینک اسپم تبدیل شوند.

وبلاگ ایرانی : سایت‌های زیادی هستند که به‌صورت مجله وبلاگی فعالیت دارند و شما می‌توانید به‌تنهایی در آن‌ها تولید محتوا انجام دهید. این نوع از سایت‌ها بک لینک‌هایی به سایت شما می‌دهد که اثر و  تأثیر بهتری دارند. چون زبان فارسی است و کاربران ایرانی به این گونه از سایت‌ها نیز وارد می‌شوند.

پیشنهاد می‌شود که محتوای 500 الی 1000 کلمه تحت عنوان برند سایت خود یا یکی از خدمات ارزنده سایت خودتان نگارش کنید. توجه داشته باشید که در این حجم محتوا باید کلمه کلیدی اصلی برند سایت شما باشد.

چک لیست و جمع بندی :

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید. در انتهای مطلب بهتر که نکات مهم را بازگو کنیم:

بهتر است که قبل از شروع لینک سازی به سئو داخلی سایت خودتان اهمیت بدهید و آن را سر و سامان بدهید. بعد از این که سئو داخلی سایت شما به‌اصطلاح جون گرفت موقع لینک سازی خارجی است.

بهترین روش لینک سازی خارجی، استفاده از شبکه اجتماعی و رپورتاژآگهی است. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی توییتر و لینکدین و فیسبوک و… قسمت از محتوای سایت را منتشر کنید. در همان محتوا منتشر شده می‌توانید به صفحه اصلی سایت و به خود محتوا نیز لینک سازی کنید.

رپورتاژآگهی دارای نکات خاصی و منحصر به فرد خودش است. شما به‌عنوان یک سئوکار باید استراتژی رپورتاژ را از قبل چیده باشید. همانند ارتباط موضوعی سایت مقصد با سایت شما و البته چگونه در محتوا فضای تبلیغاتی کوچک ایجاد کنید. پیشنهاد می‌شود برای درج دادن رپورتاژ آگهی در ابتدای کار از سایت‌هایی که قیمت پایین تری دارند شروع کنید و به‌مراتب این میزان را افزایش دهید. به این دلیل که در ابتدای کار می‌توانید از سایت‌های زیادی لینک دریافت کنید و این موضوع سبب افزایش اعتبار دامنه شما خواهد شد.

زیاد روی سایت‌های رایگان خارجی برای بک لینک زدن حساب باز نکنید. فقط و فقط روی برند اصلی سایت خودتان لینک سازی کنید و بهتر است که 300 الی 500 کلمه نگارش بشه. این موضوع تأثیر دارد روی برند ولی اگر بخواهید روی کلمات کلیدی پر رقابت این‌گونه رتبه بگیرید، زیاد به این امید نباشید.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *