
مهمترین بخش در تولید محتوا، نوشتن یک رپورتاژ قوی میباشد.
شما با مطالعه این مقاله با نکات اصلی و اساسی محتوای رپورتاژی آشنا خواهید شد.
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز 😃👋🏻، ما اومدیم با یک مقاله کاربردی و مهم در حوزه تبلیغات و رپورتاژ نویسی. امروزه یکی از چالشهای بسیار بزرگ سئوکاران نتیجه مناسب نگرفتن از تبلیغات رپورتاژ میباشد. به نظر شما مهمترین دلیل اصلی نتیجه نگرفتن از رپورتاژ در سایتهای مختلف چیست؟ تیم تحقیقاتی برترآموز در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی تولید محتوای رپورتاژ خواهید پرداخت. از طرفی چند نکته مهم برای رپورتاژ نویسی تجاری و همچنین برای افزایش بازدهی رپورتاژ به شما آموزش خواهد داد. همانطور که میدانید محتوای رپورتاژ چند لول دارد که در آموزش سئو برترآموز به صورت کامل و جامع به آن اشاره شده است.
سئو کاران بیتجربه فکر میکنند که سئو محدود به یک محتوای درجه 2 میباشد که در یک سایت خبری درج شود. باید به شما بگوییم که اصلا این استراتژی درست نیست و نمیتواند برای شما بازدهی مناسب به همراه داشته باشد. رپورتاژ نویسی یک تکنیک القاء غیر مستقیم میباشد. لینک سازی آن، آگاهی از برنده آن و یا حتی عنوان آن باید به صورت کاملا محتاطانه انجام شود. در غیر این صورت ممکن است که شما نتایج مورد نظر خود را دریافت نکنید. تفاوت یک سئو کار معمولی و یک سئو کار حرفهای دقیقا در استراتژی تبلیغاتی آنها و همچنین نوع برند سازی آن مشخص میشود.
قبل از شروع به بررسی 10 نکته فوق العاده برای تولید محتوای رپورتاژی پیشنهاد ما به شما این است که ذهن خود را خالی کنید و نکات این مقاله را با توجه به مهمترین تغییرات گوگل بررسی کنید. در این صورت میتوانید به بازدهی مورد نظر خود دست پیدا کنید، برخی از قوانین تولید محتوا در سال 2023 دستخوش تغییرات جدی شده است.
رپورتاژ نویسی نوعی تولید محتوای پیشرفته است که در آن تمرکز و تخصص شما باید از جهات مختلف افزایش پیدا کند. برای نوشتن رپورتاژ فرد باید دید مناسبی به سئو داخلی داشته باشد. در غیر این صورت نمیتواند پارامترهای اصلی سئو را استفاده کند. هدف از رپورتاژ این است که سایت شما از نظر مخاطب شما خاص و ویژه پنداشته شود. از طرف مقابل نیز گوگل سایت را شما به عنوان یک سایت مهم و با ارزش بررسی کند. اگر شما فقط برای یک دسته رپورتاژ خود را آماده کنید، کاملا طبیعی است که نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکنید.
شما برای رپورتاژ نویسی باید مخاطبین سایت طرف مقابل را به خوبی بررسی کنید. در غیر این صورت ممکن است که رپورتاژ شما نتواند به خوبی بازدهی داشته باشد. اگر نوع نگارش محتوای شما و از طرفی نوع ادبیات شما در سایت منتشر کننده به خوبی درک نشود، مخاطب به رپورتاژ شما اهمیتی نخواهد داد. دقت کنید که شما برای نوشتن رپورتاژ باید یک مگا پست بنویسید، در غیر این صورت بازدهی رقبای شما بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال شما دوره آموزش وردپرس دارید. تمامی کلمات کلیدی شما نیز حول این کلمه کلیدی خواهد بود.
در این صورت محتوای رپورتاژی مانند محتوا شما بسیار زیاد است و در سایتهای مختلف نیز استفاده شده است. اما سوال اصلی و اساسی این است که چگونه میتوانید این محتوا را به یک مگا پست تبدیل کنید. در یک مگا پست، شما باید اصول سئو، اصول نگارش ادبی، اصول تخصصی در مورد کلمه کلیدی و اصول تبلیغاتی را به صورت کامل و جامع رعایت کنید. شما باید محتوای بنویسید که از نظر مخاطب و از نظر گوگل یک محتوای خاص باشد. مخاطب به دنبال جنس من خوب است، من پولدارت میکنم، من مشکلت رو حل میکنم و حرف درمانی نیست.
تمام تلاش ما در این بخش آموزش مهمترین نکات برای محتوای رپورتاژی میباشد. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوای رپورتاژی در صورتی بازدهی بالا دارد که از چند استراتژی ترکیبی استفاده کرده باشد، در غیر این صورت محتوای شما با محتوای موجود در سطح وب تفاوتی نخواهد داشت. در این بخش مهمترین نکات برای نوشتن محتوا به شما آموزش داده خواهد شد. به عنوان یک سئو کار و یا به عنوان یک تولید کننده محتوا وظیفه ترکیب استراتژی به عهده خود شما میباشد.
یکی از مهمترین نکاتی که شما برای بهبود محتوای رپورتاژ خود میتوانید از آن استفاده کنید، القا مفاهیم و نکات مد نظر خود به صورت غیر مستقیم است. به صورت کلی هدف از رپورتاژ نویسی القاء غیر مستقیم مفاهیم است. البته توجه داشته باشید که به نحوی باید نکات مد نظر خود را بیان کنید که خواننده شما به این نتیجه برسد که بهترین راهنما برای حل مشکل او، شما میباشد. به عنوان مثال اگر فرد در یاد گیری زبان انگلیسی مشکل دارد، شما نباید به او بگویید که ما بهترین هستیم و شما برای یادگیری زبان انگلیسی فقط و فقط با دورههای ایکس میتوانید موفق شوید. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که مخاطب باید از همان ابتدا مشتاق علم شما باشد و نه متنفر از خود بینی و تکبر شما
شما باید به صورت غیر مستقیم به مخاطب خود آموزش بدهید که یک آموزش زبان انگلیسی حرفهای این اصول را دارد و آموزشگاهی برای شما مناسب است که به این اصول واقف باشد. در این زمان مخاطب به دنبال مقایسه خواهد رفت و قطعا شما را تایید خواهد کرد. هرآنچه که شما در آموزش به مخاطب خود تلاش بیشتری داشته باشید، مخاطب شما زمان بیشتری روی محتوای رپورتاژ شما صرف میکند و از طرفی تلاش میکند که در مورد شما نیز بیشتر تحقیق کند.
اگر شما نتوانید دانش و توانایی خود را در زمان معرفی خود به مخاطب القا کنید، دیگر فرصت نخواهید داشت. حتی برخی از سئوکاران حرفهای برای نویسنده محتوای خود یک فایل صوتی در مورد هدف سایت و تواناییهای سایت تهیه میکنند. این موضوع به این جهت است که بار محتوایی رپورتاژ افزایش پیدا کند.. سعی کنید همیشه خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید و ببینید که دیدگاه مخاطب شما در این رابطه چیست؟
استفاده از این تکنیک نیاز به بررسی چند نکته دارد و نباید بدون بررسی از آن استفاده کنید. زمانی که قرار است یک محتوای رپورتاژی بنویسید اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی نوع مخاطبان سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی است. اگر قرار است که آموزش فتوشاپ خود را در یک سایت هنری منتشر کنید، در این صورت میتوانید با استفاده از لحن و ادبیات دوستانه به یک بازدهی بسیار بالا دست پیدا کنید. اما اگر قرار است که یک محتوای رپورتاژی علمی در یک سایت علمی داشته باشید، استفاده از لحن دوستانه ممکن است که اندکی سخت باشد و حتی اشتباه باشد.
از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که گوگل نیز در آخرین الگوریتمهای خود اهمیت استفاده از زبان محاوره را بیان کرده است. به عنوان مثال زمانی که الگوریتم MUM در سال 2023 راه اندازی شد. یکی از مهمترین تواناییهای آن درک زبان محاوره بود. آن هم زبان محاوره فرهنگهای مختلف و نه زبان انگلیسی و یا زبان لاتین. از طرفی این موضوع حتی در مورد هوش مصنوعی Chat GPT نیز صادق است. اگر شما به دنبال افزایش کیفیت محتوای خود میباشید، یکی از مهمترین اصولی که باید به آن واقف باشید، افزایش کیفیت محتوا از نظر ساختاری میباشد.
سعی کنید در محتوای رپورتاژ خود به نحوی از ادبیات دوستانه و یا حتی لحن عامیانه استفاده کنید که مخاطب شما ناراحت نشود. این تکنیک مانند یک تیغ دو لبه است، چرا که میتواند شما را خیلی رشد دهد و یا باعث کاهش قدرت محتوای رپورتاژی شما شود. اگر قرار است که در محتوای خود از شوخی و مزاح استفاده کنید، باید به نحوی باشد که مخاطبین شما احساس ناخوشایندی نداشته باشند. از طرفی با موضوعات ممنوعه مانند سیاست، ورزش و مذهب نیز به هیچ وجه شوخی نکنید، چرا عکس العمل افراد را شدید میکند.
در حال حاضر یکی از بزرگتری مشکلات در محتوا نویسی محتوای بی کیفیت است. چرا که محتوای بی کیفیت ممکن است که لحن و ادبیات متن را تغییر دهید، اما به مخاطب چیزی را اضافه نمیکند. معمولا افراد زمانی که در حال تحقیق روی یک موضوع میباشند چندین و چند سایت را بررسی میکنند. یکی از آزار دهندهترین موارد نبودن محتوای مفید و فنی میباشد. در بخشهای قبلی به این موضوع اشاره کردیم که محتوای رپورتاژ شما باید یک مگا پست باشد. برای دسترسی به یک مگا پست شما باید روی محتوای تخصصی و اطلاعات فنی تمرکز ویژه داشته باشید.
شما باید در محتوای رپورتاژی خود نکاتی را بیان کنید، که مخاطب را شوکه کند. به عنوان مثال شما اگر قرار است که آموزش اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، باید چند تکنیک منحصر به فرد به مخاطبین خود آموزش دهید. در غیر این صورت محتوای شما با محتوای کپی دیگر سایتها هیچ تفاوتی ندارد. البته این تکنیک یک پشتوانه تبلیغاتی و حتی تجاری دارد و بدون بررسی به شما پیشنهاد نشده است. زمانی که شما در خیابان قدم میزنید، معمولا عطر فروشیها به شما یک کاغذ خوشبو یا همان تستر را میدهند. دلیل آن این است که نظر شما را به یک بوی منحصر به فرد جذب کنند.
آنها با این کار احتمال خرید شما را بین 30 تا 45 درصد افزایش میدهند. حتی در مذاکره نیز از این تکنیک استفاده میشود به آن تکنیک یک تکه از پیتزا گفته میشود. زمانی که شما قدرت خود را در محتوای رپورتاژ خود به دیگران القا کنید، در این صورت میتوانید انتظار داشته باشید که مخاطبین شما به سایت شما مراجعه کنند. از طرفی هر چه مدت زمان حضور مخاطب روی محتوای رپورتاژ شما بیشتر باشد، از نظر گوگل نیز امتیاز و رتبه آن افزایش پیدا میکند.
برخی از افراد معمولا از محتوای رپورتاژی استفاده میکنند که با واقعیت فاصله بسیاری دارد. به عنوان مثال در محتوای خود اذعان میکنند که قیمت محصولات آنها بسیار مناسب است و کسی زیر این قیمت محصولات آنها را عرضه نمیکند. شاید در مرحله اول شما موفق شوید و افراد را به سمت سایت خود جذب کنید، اما با یک چالش جدی مواجه خواهید شد و آن هم زمان است که است مخاطبین شما به سایت شما مراجعه میکنند. زمانی که قیمت را با دیگران مقایسه میکنند به سرعت سایت شما را ترک خواهند کرد. در این صورت نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا میکند. این نوع رپورتاژ نه تنها به سئو سایت شما و به فروش شما کمکی نمیکند، بلکه باعث آسیب به برند شما نیز خواهد شد.
اما معضل بسیار بزرگ آن این است که مخاطبین خود را با دروغ و عدم صداقت به سایت خود جذب کردهاید. اگر شما به دنبال یک محتوای رپورتاژ قوی میباشید، میتوانید دلیل قیمت بالای خود را به خوبی به آنها توضیح دهید. به عنوان مثال میتوانید بگویید که شما به دلیل استفاده از کالای وارداتی و همچنین پرداخت گمرک بالا قیمتهای اندکی بالاتر دارید. و یا متریال کالای خود را به خوبی معرفی کنید تا مخاطبین شما مزایای محصول شما را درک کنند. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که مخاطبین امروزه بسیار باهوش هستند.
زمانی که شما در محتوای خود دروغ میگویید آنها به سرعت آن را درک میکنند و قطعا دیگر به شما اعتماد نخواهند داشت. برخی از افراد در معرفی محصولات خود نیز شروع به بزرگنمایی میکنند. اگر قرار است که یک رپورتاژ تبلیغی برای سایت خود بنویسید باید توجه کنید که مخاطبین شما از کدام گروه و دسته بندی میباشند. در این صورت میتوانید یک بازدهی مناسب آن کسب کنید. سعی کنید ویژگی واقعی محصولات خود را به درستی معرفی کنید.
معمولا انسانها برای بررسی ارزشی یک کتاب در ابتدا به مقدمه، فهرست و سخن پایانی آن نگاه میکنند. این رفتار در مطالعه یک مقاله نیز وجود دارد. موضوع بسیار مهم این است که مخاطب شما بررسی نمیکند که مقاله شما یک رپورتاژ تبلیغاتی است و یا یک محتوای یونیک متعلق به دسته بندی اصلی سایت. اما نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مخاطب خود را مجذوب محتوای خود کنید. شما باید محتوای خود را به نحوی بنویسید که در بخش مقدمه و یا در بخش سخن پایانی نظر او را به خود جلب کنید.
حتی محتوا نویسان حرفهای برای افزایش کیفیت محتوای خود سعی میکنند که از هد بندی مناسب و جذاب استفاده کنند. آنها از این تکنیک برای بهبود سئو داخلی استفاده نمیکنند، بلکه به دنبال جلب نظر مخاطب در نگاه اول میباشند. شما نیز باید برای محتوای رپورتاژ خود از این تکنیک استفاده کنید. سعی کنید به نحوی مخاطبان خود را بررسی کنید و ببینید که چه موارد مورد علاقه آنها است. از همان نکات در محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما قرار است که در مورد پوشاک یک محتوای رپورتاژ قوی کار کنید. در مقدمه و سخن پایانی خود باید روی زیبایی و استایل شیک تاکید کنید.
از طرفی برای هد بندی نیز از موضوعاتی استفاده کنید که مخاطب شما علاقه بیشتر به خواندن آن داشته باشد. از طرفی جامع بودن شرایط نیز در محتوای شما باید احساس شود. به عنوان مثال شما باید تلاش کنید که محتوای خود را به نحوی مدیریت کنید که ارتباط ساختاری آن دچار تنزل نشود. سعی کنید به جای درخواست بازنویسی از قبل ذهنیت خود را برای نویسنده خود شرح دهید. در این صورت ارزش محتوای شما افزایش پیدا خواهد کرد.
یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید، خلاصه گویی در محتوای رپورتاژ میباشد. به عنوان مثال اگر قرار است که 1200 تا 900 کلمه محتوا رپورتاژ خریداری کنید. دلیلی ندارد که تمام تلاش خود به کار گیرید تا با اضافه گویی از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. ممکن است که شما یک محتوای فنی آماده کرده باشید، و قرار باشد که در 5 محتوای رپورتاژ آن را پخش کنید. در این صورت اگر هر محتوای شما 700 کلمه باشد اما به صورت خلاصه و دقیق باشد، میزان بازدهی شما به مراتب بیشتر خواهد بود. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید کیفیت بسیار مهم تر از کمیت در تبلیغات میباشد.
اگر قرار است که یک محتوای تخصصی داشته باشید، پیشنهاد به شما این است که محتوای خود را به نحوی بودجه بندی که کنید که در کوتاهترین زمان ممکن اصل مطلب را به مخاطب القاء کنید. در این صورت میتوانید انتظار داشته باشید که مخاطب محتوای شما را تا به انتها مطالعه کند. از طرفی مخاطب بسیار هوشمند است، زمانی که شما با اضافه گویی به دنبال جذب او میباشید، او به سرعت شما واکنش نشان خواهد داد و حتی ممکن است که متن شما را تا پایان مطالعه نکند. این هنر شما است که چگونه با خلاصه گویی بیشترین دانش را به مخاطب خود منتقل کنید.
زمانی که شما به دنبال گرفتن رپورتاژ آگهی میباشید، میتوانید بین یک تا سه لینک سازی داشته باشید. شما باید در لینک سازی خود دقت بسیار زیادی داشته باشید و به نحوی لینک سازی انجام دهید که تمامی نکات قبلی در آن رعایت شده باشد. اگر قرار است که یک لینک سازی به محصولات خود داشته باشید، سعی کنید روی محتوای محصولات خود به صورت ویژه کار کنید. در صورتی که مخاطب روی لینک شما کیلک میکند، باید با یک اتفاق غیر منتظره روبرو شود. در این صورت میتوانید انتظار داشته باشید که به نتایج مورد نظر خود دست پیدا میکنید.
از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که لینک سازی شما میتواند ساختار محتوای شما را تغییر دهد. اگر قرار است که یک ساختار مولتی و چند گانه داشته باشید، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا خط فکری محتوای رپورتاژ خود را حفظ کنید. برخی از افراد صرفا با لینک دادن به صفحه اصلی و یا لینک دادن به محصول شاخص خود کار را تمام میکنند، درصورتی که این استراتژی منسوخ است.
زمانی یک محتوای رپورتاژ کامل است که از فراخوان عمل در زمان مناسب استفاده کند. هنگامی که به یک مغازه مراجعه میکنید و به دنبال یک محصول میباشید، یک فروشنده حرفهای با کال تو اکشن مناسب و برقراری ارتباط موثر شما را به سمت کالای مورد نظر خود راهنمایی میکند. اما نکته بسیار مهم این است که در سایت شما و یا در مقاله شما ارتباط یک طرفه است. بنابراین شما باید با کال تو اکشن مناسب و از طرفی با یک استراتژی غیر مستقیم مخاطب را به سمت اهداف خود راهنمایی کنید.
یکی از بزرگتری ویژگیهای منفی سئوکاران بی تجربه این است به توضیحات متای خود اهمیتی نمیدهند. از سال 2009 گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که توضیحات متا در سئو یک سایت نقشی ندارند. اما این توضیحات میتواند به صورت قابل توجه نظر مخاطب شما را به خود جلب کند. در این غیر صورت ممکن است که بازدهی مناسب برای شما کسب نشود و محتوای رپورتاژ شما کیفیت مورد نظر شما را نداشته باشد.
آخرین نکته برای تولید محتوای رپورتاژ عالی این است که از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید. اگر بتوانید از تصاویر یونیک و دست اول در محتوای خود استفاده کنید، ارزش کار شما چندین و چند برابر خواهد شد. سعی کنید تصاویر خود را به نحوی استفاده کنید که مخاطبین شما درک بهتری از محتوا داشته باشند. محتوای رپورتاژ باید همیشه بهترین شاهکار محتوایی شما باشد. در این صورت پیشنهاد ما به شما این است که از تصاویر اورجینال با حجم مناسب استفاده کنید.
ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که رپورتاژ سریالی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چگونه میتواند به محتوای ما کمک کند؟ منظور از نوشتن رپورتاژ سریالی رپورتاژی است که مخاطب بعد از مطالعه آن متوجه تبلیغات و همچنین اهداف شما نشود. به نوعی هدف ما در این است که مخاطب بعد از مطالعه مقاله فکر کند که این مقاله توسط نویسندگان سایت منتشر کننده مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور شما باید چند استراتژی به کار گیرید. اولین و مهمترین استراتژی که میتوانید به واسطه آن رپورتاژ خود را با ارزش کنید، آشنایی با قلم نویسندگان یک سایت میباشد. برای این هدف 10 مقاله آخر سایت هدف را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید مانند یک مخاطب اطلاعات این سایت را مورد بررسی قرار دهید.
در گام بعدی تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از لحن و همچنین نوع محتوای سایت منتشر کننده آگهی، رپورتاژ خود را همگام سازی کنید. زمانی که قرار است که محصول و یا خدماتی در سایت خود را به دیگران معرفی کنید، در این صورت نوع محصول و یا کلمات کلیدی محصول خود را مشخص کنید. حال این کلمات کلیدی را در سایت رقیب جستجو نمایید. بر اساس این کلمات کلیدی به تعدادی مقاله دست پیدا خواهید کرد. زمانی که این موضوع مشخص شد، باید تک به تک این مقالات را مورد مطالعه قرار دهید. حال این مقاله رپورتاژی خود را در راستای این مقاله منتشر نمایید. حال اگر هدف شما این است که استراتژی را به صورت دقیق در سایت مورد نظر اعمال کنید، کیفیت رپورتاژ آگهی شما به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.
نکته بعدی که در بررسی رپورتاژ آگهی باید مد نظر قرار دهید، تعداد کلمات مناسب میباشد. معمولا محتوای طولانی مخاطبین کمی دارد، به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با یک محتوای کوتاه نظر این افراد را به خود جلب کنید. در این صورت میتوانید اطمینان داشته باشید که به تمامی اهداف خود دست پیدا کردهاید. دقت کنید که شما به صورت خلاصه باید بیشترین محتوا را به آن ها منتقل نمایید.
امروزه یکی از مهمترین موضوعاتی که در سایتهای خبری و یا سایتهای ترافیک بالا مورد توجه قرار نمیگیرد، نقل قول موثق میباشد. زمانی که شما این دست سایت را مورد بررسی قرار میدهید، متوجه میشوید که تمامی این سایتها صرفا مقالات را منتشر میکنند و کاری به کیفیت محتوای آن ندارند. کاملا طبیعی است که دنبال کنندگان آن ها نیز بعد از مدت زمان کوتاهی متوجه این موضوع خواهند شد. حال نکته اساسی که باید مورد نظر قرار دهید، این است که شما رپورتاژ آگهی خود را به صورت کاملا متفاوت منتشر کنید. در این صورت میتوانید یک بازدهی بسیار عالی از آن ها دریافت نمایید.
دقت کنید که افراد از رپورتاژ آگهی صرفا برای بهبود دامین آتوریتی خود استفاده نمیکنند. بلکه هدف آن ها این است که مخاطبین سایت مقصد را به نیز به سمت سایت خود هدایت کنند. برای این منظور نیز یکی از بهترین تکنیکهایی که میتوانید استفاده کنید، استفاده از نقل قول موثق میباشد. برای این هدف باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا اعتماد مخاطب را به خود جلب کنید. در این صورت میتوانید کیفیت سایت خود را به صورت ویژه افزایش دهید. زمانی که محتوای سایت شما آماده شد، برای بهبود کیفیت کال تو اکشن خود، آن را از زبان افراد مطرح و مورد اعتماد در کسب و کار خود معرفی کنید. به عنوان مثال آقای حبیبی راد مدیر و موسس سایت برترآموز یک فرد معتبر و شناخته شده در حوزه سئو میباشد.
حال اگر قرار است که دوره سئو خود را پرزنت کنید، سعی کنید در مورد این دوره با استفاده از نقل قول او باشد و نظر او در این رابطه ثبت شود. البته زمانی که ما به نقل قول موثق اشاره میکنیم، این موضوع باید با تایید و نظر شخص برند نیز باشد. در این صورت نه تنها مشکل حقوقی از این بابت نخواهید داشت، بلکه به سادگی میتوانید اعتبار خود را نیز افزایش دهید. در صورتی که نمیتوانید به صورت مستقیم به این افراد دسترسی پیدا کنید، میتوانید از نظر متخصصین حوزه کاری خود به ذکر نام استفاده کنید.
با مطالعه ین مقاله درک بهتری از محتوای رپورتاژی با کیفیت پیدا نمودید. در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، پیشنهاد به ما به شما این است که در بخش کامنتها با ما مطرح کنید. به نظر شما چه نکاتی میتوان به این مقاله اضافه کرد. سئوکاران حرفهای ممکن است که برای رپورتاژ پروژههای خود تکنیکهای کلاه سیاه استفاده کنند. این موضوع ممکن است که در کوتاه مدت برای شما مشکلی ایجاد نکند، اما در بلند مدت برای شما چالش زا خواهد بود. در نهایت به یاد داشته باشید که خرید و فروش رپورتاژ از نظر گوگل اشتباه است و بنابراین شما باید حرکات خود را حساب شده انجام دهید.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران