هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

ترفند های تند خوانی به صورت كامل و صد در صد تضمينی

دسته بندی : تحصیلی
1400/12/26

قطعا برای تحصيل و افزايش حضور ذهن ترفند های تند خوانی يكی از عوامل بسيار موثری بوده كه می ‌توان تسلط بر مطالب را با آن بسيار بهتر كرد، ترفند های تند خوانی باعث می شود شما سريعا پاراگراف ها را بخوانيد و البته با تسلط كافی بر مطالب سريعا آن ها را فرا بگيريد. تند خوانی علاوه بر تلاش و كوشش شما قطعا بايد پيش زمينه هایی برای قبل  آماده كرده باشيد به اين دليل كه در تمامی آموزش ها بايد تحقيقاتی را انجام دهيم، اما اين ترفند ها باعث می شود كه شما در سن های پايين تر آماده اين موضوع باشيد و قطعا پيشرو در اين زمينه قرار بگيريد. ما در اين مقاله ازسايت برترآموز قصد بر آن داريم كه ترفند های تند خوانی را برای شما ارائه دهيم و البته كه با در نظر گرفتن نكته هایی ‌كه در ادامه عنوان خواهيم كرد می‌ توانيم در اين موضوع پيشگام باشيد.

تا به حال ميزان مطالعه متوسط ما ايرانيان را مطالعه كرده ايد؟ قطعا شايد اين موضوع را شنيده باشيد كه خيلی كمتر از 10 دقيقه در سال خواهد بود، به اين دليل است كه هر فرد بزرگسال هر 200 كلمه را برای اينكه بر روی آن تسلط داشته باشند بايد 40 دقيقه زمان را بگذارند تا به موضوع مسلط شوند، اما آيا تند خوانی بستگی‌ به ذهن كاربر دارد؟ آيا سن هر يك از افراد می‌ تواند ميزان گنجايش مطالب بيشتری را در بر بگيرد؟ اين دسته از سوالات را در ادامه پاسخ خواهيم داد.( بهتر است شما آموزش تند خوانی را به صورت كامل فرا گيريد كه در ادامه كار خود هميشه موفق باشيد و البته با ترفند های تند خوانی هميشه در كمترين زمان مطالب را بخوانيد)

ترفند های تند خوانی + برترآموز سورنا بابایی

تند خوانی در سن های مختلف:

قطعا هر ترفند های تند خوانی برای سن های مختلفی قابل انجام هستند، به عنوان مثال در سن های پايين ميزان تسلط به موضوعات بسيار فراگير تر نسبت به سن های بالاتر است ، اما مسائل بسيار زيادی هم در اين موضوع دخالت خواهند داشت. اولين موضوع ميزان ساعات مطالعات شما خواهد بود، به اين دليل كه مغز شما اگر هميشه آماده پذيرفتن مطالب جديد باشد قطعا در تند خوانی می تواند پيشگام باشد، در سه دوران ترفند های تند خوانی متفاوت خواهد بود. اول شما در خردسالی می‌ توانيد اين موضوع را شروع كنيد به اين دليل كه افراد دارای گنجايش ذهنی زيادی هستيد و قطعا با اين موضوع می‌ توانند تند خوانی را شروع كنند، در سال های دانشجویی اين موضوع خيلی به درد كاربران خواهد خورد به اين دليل كه حجم دروس ها بالا خواهد بود و البته كه با حجم بالا تر شما بايد تسلط كافی بر موضوعات داشته باشيد، راه و روش های بسيار زيادی در اين موضوع قرار دارد كه بهترين راه آن تند خوانی خواهد بود، به اين دليل كه حجم بالا در زمان كم را فرا خواهيد گرفت.

 

فوايد فرا گرفتن تند خوانی:

ترفند های تند خوانی يك فعاليت اكتسابی خواهد بود كه با تلاش و استمرار در آن می توانيد رتبه يك آن شويد. راهكار های ذهنی و فعاليت حفظياتی‌ مطالب از جمله فرايند هایی هستند كه باعث می شود رفته رفته سرعت يادگيری‌ به مرور زمان افزايش يابد.

موضوع اصلی در رابطه با فوايد تند خوانی بود و البته كه اين موضوع فوايد بسيار متنوعی را دارد، اولين فايده ایی‌ كه اين موضوع دارد در دوران طلایی كنكور رغم خواهد خورد به اين دليل كه در آن زمان( بازه زمان‌ تا شروع كنكور) ميزان و حجم مطالب به گونه ایی زياد است كه بايد شما مرور و روتين های مطالبی را به صورت روزانه انجام دهيد و قطعا اگر اين راهكار را انجام ندهيد مطالب را سريعا فراموش خواهيد كرد، قطعا راهكاری كه برای اين موضوع پيشنهاد شده استفاده از ترفند های تند خوانی است و البته كه با آموزش های درست در اين زمينه می‌ توانيد يادگيری را دو برابر كنيد. دومين فايده افزايش تمركز در اين ترفند ها است؛ به اين دليل كه برای ترفند های‌ تند خوانی شما بايد به صورت كامل تمركز داشته باشيد و البته با استمرار در اين بازه می توانيد افزايش تمركز را برای خود رغم بزنيد.

ترفند های تند خوانی به صورت كامل و البته صد در صد تضمينی

ترفند های تند خوانی:

تا به اينجای مقاله آشنایی كامل را نسبت به اين موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ ترفند های تند خوانی را برای شما شرح دهيم، اما قبل از آن توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكته و پيشنهاداتی داده خواهد شد كه بهتر است آن ها را در راستای كار خود قرار دهيد:

  • افزايش تمركز: تمركز در ترفند های تند خوانی به صورت اشتباهی‌ از طرف افراد منجر می شود، پس اولين راه از ترفند های تند خوانی را می‌توان افزايش تمركز دانست. اين موضوع به آن معنا نيست كه به يك كلمه زل بزنيد و دائم بر آن توجه كنيد، بلكه شما بايد تمامی حواس خود را به اطراف به صدا ها و… داشته باشيد. ابتدای انجام دادن فرايند ها در اين بخش برای شما بسيار سخت خواهد گذست و البته كه ابتدا بايد در مكان های ساكت تمرين كنيد و البته افزايش تمركز را برای‌ خود به ارمغان بياوريد.( توجه داشته باشيد با پيشرفت در اين موضوع در مكان های مختلف اين موضوع را امتحان كنيد و البته كه اگر نتوانستيد بايد دوباره از اول شروع كنيد و اما بايد بدانيد كه هر بار انجام دادن اين كار باعث پيشرو بودن شما در اين بخش است)

 

  • افزايش سرعت: دومين مورد از ترفند های تند خوانی سرعت شما خواهد بود، ما به اين دليل تند خوانی را می آموزيم كه افزايش سرعت برای ما حاصل شود و البته كه با افزايش سرعت می توانيم در زمان كم ميزان مطالعات بسيار زيادی را در كم ترين زمان آن ها را بررسی كنيد. اما راه حل برای‌ اين موضوع را برای شما عنوان خواهيم كرد؛ اول آنكه مطالعه چشمی‌ را شروع كنيد مطالعه ایی كه به صورت چشمی انجام شود و زبان شما اصلا تكان نخورد( اين روش از مطالعه می‌ تواند سرعت مطالعه را سرعت ببخشد، توجه داشته باشيد كه مطالعه چشمی‌در خواندن سوالات آزمون بسيار كارساز خواهد بود به اين دليل كه سوالات را سريعا می توانيد مطالعه كنيد و علاوه بر آن سريعا جواب های آن ها را دريابيد) هيچ وقت با صدای بلند خواندن را شروع نكنيد به اين دليل كه اين كار باعث افت سرعت خواهد شد، توجه داشته باشيد كه در اين صورت علاوه بر زبان مغز شما خواهد بود كه فعاليت زيادی را انجام می‌ دهد.( شما در اين بخش می‌ توانيد تنها با مطالعه چشمی افزايش سرعت را رغم زنيد، اين بخش را در كلاس های كنكوری برای خواندن سريع سوالات پيشنهاد می كنند و البته جز ترفند های تند خوانی هم محسوب خواهد شد)

انواع و اقسام ترفند های تند خوانی به صورت كامل

  • حافظه خود را افزايش دهيد: سومين ترفند های تند خوانی افزايش حافظه شما خواهد بود كه در اين بخش شما می‌ توانيد حافظه خود را با توجه به آن ها قدرتمند كنيد. ميزان مرور خود را كم كنيد.( در كلاس ها و سمينار ها برای دانش آموزان توضيح خواهند داد كه مطالعات چشمی خود را سريعا انجام دهيد و البته بعد از آن آزمون هایی در رابطه با متنی ‌كه خوانديد طراحی كنيد و حال نوبت پاسخ دادن به آن ها است، بعد از اينكه اين موضوعات را پاسخ داديد بايد مرور را شروع كنيد، بعد از اتمام اين مراحل حافظه شما تقويت خواهد شد به اين دليل كه چند موضوع را چندين باز تكرار كرده و تند خوانی هم انجام داديد) بهتر است بدانيد كه برای‌ افزايش حافظه خود قطعا بايد تمرين های مناسبی را انجام دهيد كه دور از ترفند های‌ تند خوانی است.

 

  • اشتباهات را كنار بگزاريد: اشتباهاتی زيادی را در رابطه با ترفند های تند خوانی افراد انجام می ‌دهند كه قرار است آن ها را برای شما شرح دهيم، زمزمه را بايد برای‌هميشه فراموش كنيد، زمزمه بايد برای هميشه فراموش شود به اين دليل كه فعاليت مغز شما چندين برابر خواهد شد، اما چرا اين موضوع پيشنهاد نمی شود؟ زمزمه كردن در برخی‌ از موارد بسيار خوب خواهد بود مخصوصا در ابتدای شروع خواندن دروس و البته كه با طولانی شدن زمان احساس خستگی درونی‌ را برای شما به ارمغان می‌ آورد و البته خشكی دهان هم يكی‌ از معظلات بسيار بد اين موضوع خواهد بود.

 

 

نكته: استفاده از راهنمايان در اين حوزه می تواند به شما بسيار كمك كند به اين دليل كه برای اين موضوع استادان بسيار زيادی وجود دارند، شما می توانيد با الگو قرار دادن آن ها در فرايند كاری خود راهنمایی كامل را داشته باشيد به اين دليل كه در اين راه يك اشتباهی را انجام دهيد دومينو وار تمامی تلاش های شما را بیهوده خواهد شد.

 

  • كنترل چشم ها و ترفند های آن: پيش از شروع هر پارگراف جمله اول و آخر آن را به خوبی مطالعه كنيد اين موضوع از جمله موضوعات بسيار مهمی است كه در آزمون ها بسيار به شما كمك می كنند و اما دليل اصلی آن است كه تمامی افراد ابتدای موضوع و انتهای آن را به خوبی مطالعه می كنند. هميشه چشمان خود را در زاويه های مناسب قرار دهيد؛ شما هنگام خواندن كلمات بايد زاويه و ديدگاه خود را نسبت به آ« كلمه تنظيم كنيد و اين موضوع باعث می‌ شود كه متن مورد نظر در حافظه شما به خوبی به ثبت برسد. مكث زيادی را روی كلمات انجام ندهيد به طور میانگین چشم ها می توانند در هر ثانیه 4 کلمه را بخوانند، در واقع بايد ميزان اين موضوع را كاهش دهيد و به 2 ثانيه برسانيد.

 

بسياری از روش های تند خوانی به صورت كامل و البته پيشرفته

چه آموزش هایی را می‌ توانيم در رابطه با تند خوانی انتخاب كنيم؟

آموزش و ترفند های تند خوانی به دو صورت عرضه می شود حضوری و يا غير حضوری، شركت كردن در هر يك از اين آموزش ها بستگی به سليقه شما خواهد داشت و البته كه آموزش حضوری بسيار مفيد است و اما بايد جوانب آن را هم در نظر داشته باشيد به اين دليل  كه بايد در آموزشگاه ها حضور يابيد و اين موضوع برای شما هزينه بردار است، ما به شما آموزش غير حضوری را در شرايط ويروس كوويد پيشنهاد می دهيم، شما تنها با انتخاب و خريداری كردن اين محصولات می‌ توانيد ويديو ها ار به سرعت دريافت كنيد و علاوه بر آن سريعا آن را مشاهده بفرماييد( برخلاف آموزش های حضوری كه در ساعات مشخص امكان پذير است، البته شما با آموزش غير حضوری می‌ توانيد در هر ساعت شبانه روز آموزش را مشاهده كنيد).

نكته حائز اهميت در رابطه با آموزش غير حضوری در مورد پشتيبانی‌ دوره ها است، شما اگر در هر يك از  موضوعات ترفند های تند خوانی يا آموزش تند خوانی مشكل داشتيد سريعا می توانيد با پشتيبانی تماس بگيريد و البته از آن ها كمك بخواهيد. اگر هم سوالات شما چالشی بود سريعا با مدرس می توانيد ارتباط برقرار كنيد.( همانند سايت برترآموز كه در تمامی دوره های موجود سايت اين موضوع را رعايت كرده و البته كه هزاران كاربر با اين موضوع ارتباط خوبی را برقرار كرده اند)

 

نكته: ترفند های تند خوانی‌ از جمله موضوعاتی است كه بايد با مدرس گفت و گو شود به اين دليل كه موضوعات مبهم زيادی وجود می آيد كه بايد با مشاوره حل شود.

 

 

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان اشتراك بگذاريد. در انتهای مطب چند نكته مهم را بايد بازگو كنيم، اولين نكته در رابطه با تمركز شما خواهد بود و شما با توجه به بخش های بالایی و توضيحات لازمه اين بخش را به خوبی بگذرانيد و در صورت رعايت نكردن آن قطعا پيشرفت نخواهيد كرد، زمزمه كردن را برای هميشه كنار گذاشته و ديگر دنبال آن نرويد.( اگر بخش های قبلی را به خوبی‌ مطالعه كرده باشيد متوجه آن خواهيد بود كه مغز شما درگيری زيادی را خواهد داشت و اين موضوع به ضرر شما است)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *