با مطالعه این مقاله میتوانید به صورت کامل و جامع در مورد شهرت آنلاین و راههای تقویت آن نکاتی را آموزش ببینید.
به یاد داشته باشید که فضای کسب و کار شما بدون شهرت آنلاین رونق بالایی نخواهد داشت.
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کامل راههای تقویت شهرت مجازی. در گذشته شاید شهرت آنلاین روی فروش شما به صورت غیر مستقیم تاثیر داشت. اما امروزه بدون داشتن یک نام نیکو و حضور فعال در فضای مجازی نمیتوان به کسب و کار عالی دست پیدا کرد. رونق کسب و کار شما در گرو شناخت مردم میباشد. البته استراتژیهای برندینگ نیز در این بخش به شما کمک خواهد کرد، اما نمیتواند همه چیز باشد.
یکی از دلایلی که برترآموز روی آموزش سئو تاکید ویژه دارد، این است که سئو به شما کمک خواهد کرد به صورت ویژه روی شهرت آنلاین خود کار کنید. مهم نیست که حوزه کاری شما چیست. مهم نیست که شما در حوزه وب فعالیت میباشید و یا حوزه فضای مجازی مهم این است که با بهینه سازی سایت و شبکه اجتماعی خود برای سرعت بیشتر آشنا باشید. نکته بعدی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که تقویت شهرت آنلاین بدون حاشیه و اخبار زرد کیفیت و اعتبار بیشتری دارد.
در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که مخاطب باهوش است. اگر شما بخواهید صرفا با اخبار زرد و حاشیه او را به سمت خود جذب کنید. ممکن است که برای او سرگرم کننده باشید، اما به شما اطمینان میدهم که جایگاه بالایی نخواهید داشت. هنر شما به عنوان یک چهره در فضای مجازی این است که اعتبار و برند خود برای در راه درست کسب کنید. در این صورت میتوانید روی کسب درآمد و اعتبار آن در کوتاه مدت و بلند مدت حساب ویژهای باز کنید. با مطالعه این مقاله به جزئیات دقیق آن پی خواهید برد، با ما تا پایان همراه باشید تا با تقویت شهرت آنلاین بیش از بیش آشنا شوید.
زمانی که در مورد تقویت شهرت آنلاین با افراد سرشناس صحبت میکنیم. همیشه یک چالش بسیار بزرگ وجود دارد و آن هم این است که بیزینس خود را بر شهرت خود مقدم میدانند. در صوتی که این موضوع از اساس و بنیاد اشتباه است. شما باید دقیقا در نقطه مقابل این موضوع ظاهر شوید. به عنوان مثال اگر شما در اینترنت آموزش زبان انگلیسی را جستجو کنید، قطعا دورههای بسیار زیادی را به شما نمایش خواهد داد. اما سوال اصلی این است که شما از کدام یک خرید خود را انجام میدهید. معمولا شما نگاه به برند میکنید. سپس بررسی میکنید که مدرس آن چه کسی است.
این دقیقا همان جایی است که به شما کمک میکند، تصمیم گیری درست داشته باشید. زمانی که شما به دنبال برندینگ خود میباشید، نیاز به یک چهره دارید و چه چهرهای بهتر از خود شما. اگر شما نتوانید به درستی کسب و کار خود را پرزنت کنید، شاید مشکلی برای آن به وجود نیاید. اما اگر شما نتوانید به درستی خود را معرفی کنید، قطعا کسب و کار شما به صورت محدود اداره خواهد شد. امروزه موضوع بسیار گستردهتر است، امروزه فضای آنلاین کمک کرده است که همه به دیگر افراد دسترسی داشته باشند.
با این کار شما زمانی میتوانید کسب و کار خود را رشد دهید و یا در بازار رقابتی دوام بیاورید که روی تقویت شهرت آنلاین خود سرمایه گذاری کرده باشید. در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشید که دیگران شما را انتخاب کنند. در نتیجه اگر تا به امروز فقط روی کسب و کار آنلاین خود سرمایه گذاری کرده بودید. از امروز باید اول روش تقویت شهرت آنلاین خود و سپس روی تقویت شهرت آنلاین کسب و کار خود تمرکز کنید. به این موضوع توجه کنید، اگر یک نفر اسم شما را در اینترنت جستجو کند به چه چیزی دست پیدا خواهد کرد. این دقیقا همان شهرت شما است، اگر خوب و قوی باشد به هر بازاری دست پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت کسب و کار شما همیشه محدود خواهد بود.
یکی از مهمترین راههایی که شما به واسطه آن میتوانید برای تقویت شهرت آنلاین خود کاری انجام دهید، بررسی وضعیت فضای مجازی شما میباشد. البته هر شخصی با توجه به حوزه کاری خود نیاز دارد که روی یک بخش سرمایه گذاری کند. به عنوان مثال اگر کار شما فروش خدمات میباشد، بهتر کار این است که روی آموزش شبکه سازی توییتر خود کار کنید. اگر کار شما فروش محصولات و خدمات فیزیکی میباشد، بهتر کار این است که روی آموزش اینستاگرام خود کار کنید. زمانی شما به شهرت آنلاین دست پیدا میکنید که دیگران درک درستی از وجود شما داشته باشند. در غیر این صورت تلاش شما برای شهرت آنلاین بی فایده خواهد بود.
نکته بعدی که در شبکه سازی باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که رقبای خود را بالا ببرید و آنها را معرفی کنید. شاید این جمله برای شما کمی عجیب باشد، اما باید به شما بگوییم که بهترین مخاطب برای شما مخاطب رقبای شما میباشند. بنابراین اگر به دنبال تقویت شهرت آنلاین خود میباشید، باید بهتر از رقبای خود باشید و این موضوع را نیز به کمک یک شبکه سازی بسیار قوی به دیگران نمایش دهید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از شرکاء خود به نیکی و درستی استفاده کنید.
برخی از افراد فکر میکنند که اگر شرکاء خود را در فضای مجازی پنهان کنند. کار درستی انجام دادهاند اما باید به شما بگوییم که این کار از اساس اشتباه است. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به نحوی شرکاء خود را به دیگران معرفی کنید که دیگران اعتبار آنها را به شما نیز نسبت دهند. به این نکته دقت داشته باشید که اگر شبکه سازی شما در فضای مجازی مورد نیاز شما به درستی انجام نشود. به صورت قطع میتوان گفت که نتیجه ایدهآل شما برای تقویت شهرت آنلاین به واقعیت نخواهد پیوست. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که این بخش را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنید.
شاید این موضوع در نگاه اول برای شما کمی گنگ باشد. اما نگران نباشید، ما آن را برای شما به وضوح توضیح خواهیم داد. برای تقویت شهرت آنلاین لازم است که کاری کنید تا دیگران در مورد شما صحبت کنند. اما نکته بسیار مهم و ضروری این است که در مورد شما به نیکی صحبت کنند. در غیر این صورت برای شما مزایای نخواهد داشت. زمانی که شما یک کار بزرگ و مثبت انجام دهید. نظر دیگران جلب خواهد شد. در این صورت میتوانید شهرت خود را به درستی تعریف کنید.
همانطور که میدانید ما هم شهرت به خوبی داریم و هم شهرت بد. اگر نتوانید به درستی خود را پرزنت کنید، همان نداشتن شهرت آنلاین برای شما بهتر است. اگر شما نتوانید به درستی اتیکیت شخصیتی خود را رعایت کنید و سعی کنید با حاشیه سازی یک کار بزرگ و مثبت انجام دهید، این کار شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. چرا که مخاطبین امروزه بسیار باهوش میباشند و تفاوت شو آف و کار حقیقی را به خوبی درک میکنند. نکته بعدی که باید به آن توجه جدی داشته باشید، این است که این کار را به دلیل درست بودن آن انجام دهید و نه به خاطر تایید دیگران. چرا که اگر هدف شما به درستی مشخص نباشد، برنامه ریزی مناسبی نیز نخواهید داشت.
به عنوان مثال شما به جهت انجام یک کار خیر دوست دارید که به چند کسب و کار خانگی آموزش وردپرس به صورت رایگان بدهید تا آنها کسب و کار خود را به صورت آنلاین نیز راه اندازه کنند. اصلا قرار است که شما در حال حاضر رایگان آموزش بدهید و اجازه دهید زمانی که آنها به سود رسیدند به هزینه آن را پرداخت کند. اولا باید برای آن به درستی اطلاع رسانی کنید. دومین نکته این است که سعی کنید آن را به خوبی دیگران نشان دهید و دیگران را نیز به این امر ترغیب کنید. « این همان استفاده از رقبا میباشد. » در نهایت نیز شما باید سعی کنید که نتیجه آن را به صورت همگانی اعلام کنید و شفافیت آن را به دیگران نشان دهید.
یکی از بزرگترین مشکلات امروزه فضای مجازی این است که سطح انتظار مخاطبین آن به شدت افزایش پیدا کرده است. اگر شما قرار است که یک عکس برای اینستاگرام و یا توییتر خود بارگذاری کنید. باید تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرید تا به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است که نظر مخاطبین شما را جلب نکند. اگر شما سرمایه کافی دارید میتوانید تمام محتوای بصری خود را به یک ادیتور حرفهای بدهید. اما اگر بودجه کافی ندارید آموزش فتوشاپ و آموزش تدوین برای شما یکی از مهمترین امور خواهد شد.
شهرت آنلاین ممکن است که در گذشته سختی بسیار بالایی نداشته باشد. اما به شما اطمینان میدهم به دلیل رقبای سرسختی که وجود دارد. تقویت شهرت آنلاین کار بسیار سختی میباشد و باید برای آن هزینه کرد. این هزینه جدای از تبلیغات میباشد. بلکه تمام هدف این است که این هزینه فقط و فقط برای کیفیت کار شما باشد. از طرف مقابل نیز این موضوع را بررسی کنید. اگر شما نتوانید به خوبی مخاطبین خود را اقناع کنید که شما را دنبال کنند. شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که مخاطبین شما، برندتان را به دیگران معرفی کنند. دقت کنید که پرسونال برندینگ و شهرت آنلاین اندک تفاوتهای ساختاری دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
در این بخش لازم بود که اشاره کنیم، محتوای صوتی به اندازه محتوای بصری مهم است. در گذشته افراد برای تقویت شهرت آنلاین خود از خوانندگی و موسیقی استفاده میکردند. اما این همان شهرت با حواشی زرد است که مورد نظر ما نمیباشد. شما باید به سمت پادکست بروید و محتوای آموزشی و خاص را به مخاطبین خود با پادکست منتقل کنید. دقت کنید که شما میتوانید به مخاطبین خود درس چگونه زندگی کردن بدهید. این موضوع به این معنی است که شما میتوانید کسب و کار خود را به نحوی مدیریت کنید که آوازه شما به دانش شما به گوش همه برسد.
این دقیقا همان چیزی است که برای تقویت شهرت آنلاین به آن نیاز داریم. برند شما نیاز دارد که دیگران راجب شما صحبت کنند. این موضوع حتی میتواند همان کار بزرگ و مثبت باشد. به عنوان مثال امروزه پادکستهایی وجود دارد که آموزش تدوین و آموزش برنامه نویسی را به صورت کاملا صوتی انجام میدهد. دقت کنید که یک کار بصری حرفهای را به صورت صوتی به شما منتقل میکنند. این همان چیزی است که میتواند به کسب و کار شما کمک کند که یک شهرت آنلاین بسیار جذاب به دست آورید. سعی کنید به نمونههای خارجی و رقبای بزرگ خود در حوزه زبان انگیسی بررسی کنید. قطعا ایدههای بسیار جذابی به دست خواهید آورد.
شاید فکر کنید که امروزه داشتن یک سایت کار بسیار درستی نمیباشد و داشتن اینستاگرام و تلگرام بیش از هر چیزی میتواند به تقویت شهرت آنلاین شما کمک کند. اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه میباشید. زمانی که شما به دنبال مراحل بالاتر برای شهرت آنلاین خود میباشید. دقیقا این همان جایی است که باید به سراغ یک زمین بازی بزرگتری بروید. شما باید فامیلی به همراه شهرت مورد نظر خود را با پسوند مرتبط با کار خود خریداری کنید و برای آن تولید محتوای حرفهای داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که شبکههای اجتماعی یک بخش بسیار کوچک از حوزه وب میباشد.
شاید فکر کنید که این دو فضای کاری و اساس کاری متفاوتی دارند. اما باید به شما بگوییم که شبکههای اجتماعی یک فضای مشتق شده از وب میباشد که طراحی و اهداف آن خرد میباشد. شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که در فضای مجازی از چه چیزی استفاده کنیم، بهتر است. به عنوان مثال بهترین کار این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید که اولا یک بیوگرافی بسیار قوی از خود ارائه دهید و دومین مرحله کار شما این است که یک دلیل به دیگران بدهید. یک دلیل برای دنبال کردن شما این موضوع میتواند شما را از دیگران متمایز کند.
صرفا این که شما یک سایت به نام خود بزنید و جملات قصار و سخنان فلسفی بزرگان را تکرار کنید و عکسهای بنری مختلف از خود ارائه دهید. به شما تضمین میدهیم که شکست میخورید. چرا که مخاطب دلیل ندارد شما را دنبال کند وقتی برای او منفعتی ندارید. ما برای خودنمایی به دنبال تقویت شهرت آنلاین خود نمیباشیم. ما برای تقویت کسب و کار خود و همچنین افزایش اعتبار خود به دنبال سرمایههای اجتماعی میباشیم. چرا که سرمایه مالی به سادگی به دست میآید. اما سوال ما این است که این سرمایه آیا به سادگی نیز حفظ میشود و یا داستان چیز دیگری است.
بهتر است که برای درک این موضوع به دو وجه نگاه داشته باشیم. اولین وجه این است که افراد موفق با شهرت آنلاین بسیار قوی را بررسی کنیم. دومین وجه این است که افراد با شهرت آنلاین محلی را بررسی کنیم. زمانی که یک شخص در عرضه جهانی معروف است به هیچ وجه روابط شخصی و یا دوستان خود را به دیگران معرفی نمیکند. چرا که دلیل ندارد شما آقای ایکس و مشکلات و یا حتی تواناییهای او را بشناسید. اما در زمانی که افراد با حواشی و جریان سازیهای خبری زودگذر به دنبال رشد میباشند، با آشکار سازی روابط شخصی خود به دنبال جذب مخاطب میباشند.
این دقیقا همان مرحله است که شما میتوانید به سطح افراد پی ببرید. به عنوان مثال افرادی مانند فلان بلاگر ایرانی که در ترکیه زندگی میکند. و یا فلان خواننده زیر زمینی که خارج از ایران میباشد، برای جذب مخاطب میتواند روی روابط خود مانور دهد و اندک مخاطبینی را جذب کند. اما این فرد دیگر جایگاه اجتماعی بسیار بالایی نخواهد داشت چرا که به قوانین پرسونال برندینگ احترام نگذاشته است. دقیقا این همان چیزی است که ما برای تقویت شهرت آنلاین خود باید به آن توجه داشته باشیم.
زمانی که شما به دنبال بلاگری نیز میباشید، البته بلاگری از صنعت و حرفه خودتان. لازم است که روابط کاری و اسرار آن را مخفی نگه دارید. چرا که این موضوع همان چیزی است که رقبای شما دوست دارند از آن استفاده کنند تا شما را پایین بکشند. در نتیجه سعی کنید که حد و مرض روابط خود را خوبی مشخص کنید و آن را به تقویت شهرت آنلاین خود ربط ندهید. از طرف مقابل میتوانید از شرکاء و رقبای خود برای نمایش شبکه سازی خود استفاده کنید. این همان چیزی است که علاوه بر این که برای مخاطب شما جذاب است. میتواند به شما مخاطبین بیشتر و حتی اعتبار اجتماعی بسیار بالاتری را نیز منتقل کند. البته برای هر استراتژی باید به هدف خود فکر کنید و ببینید که جامعه مخاطبین شما به چه صورت است.
در بخشهای قبلی به شما چند روش برای تقویت شهرت آنلاین به شما آموزش دادیم. اما لازم است که یک نکته بسیار مهم و ضروری را نیز به شما آموزش دهیم که اساس شهرت آنلاین میباشد و آن هم صداقت است. اگر اشتباه میکنید از دیگران عذر خواهید کنید. اگر استراتژی شما تغییر میکند آن را به دیگران اعلام کنید و از آن خجالت نکشید. برخی از افراد در حوزه کاری خود یک تصمیم اشتباه میگیرند و آن را با مخاطبین خود به اشتراک میگذارند. اتفاقا همین تصمیم موجب میشود که افراد زیادی را نیز به کسب و کار خود جذب کنند. اما بعد از مدتی متوجه میشوند که از اساس اشتباه فکر میکردند.
این موضوع هیچ اشکالی ندارد، دقیقا شما میتوانید با نشان دادن صداقت خود به دیگران نظر آن ها را به کسب و خود بیش از قبل جذب کنید. از طرفی در بخشهای قبلی نیز به شما گفتیم که نیت خود را مثبت نگه دارید و اگر کار مثبتی انجام میدهید به آن متعهد باشید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که قبل از هر کاری مخاطبین خود را در نظر بگیرید و ببینید که واکنش مخاطبین شما به آن چیست.
به عنوان مثال شما با یک مصاحبه اشتباه به صنعت خود و رقبای خود آسیب وارد کردهاید. قطعا مشخص است که بعد از این کار نظرات بیشتری به شما جلب میشود و بعد از به کار گرفتن صداقت و اعلام آن به دیگران رفتارهای تندی را مشاهده میکنید.
حال نباید به دلیل صداقت خود انتظار مجازات و سختی نداشته باشید. بلکه در این مرحله شما باید ان را درک کنید و به مخاطبین خود اجازه دهید که با این موضوع کنار بیایند. در این صورت اولا تقویت برند شخصی شما به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد و دوما رقبای شما نیز نمیتوانند از آن سوء استفاده کنند.
در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد راههای تقویت شهرت آنلاین با شما صحبت کردیم. در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما گنگ و یا نامفهوم بود، پیشنهاد ما به شما این است که در بخش کامنتهای همین مقاله با برترآموز مطرح کنید تا ما تا پاسخ آن را برای شما ثبت کنیم و کمک به شفافیت بیشتر آن داشته باشیم. دقت داشته باشید که شهرت آنلاین یک شبکه به وجود نمیآید.
میتوان با برخی از تکنیکها سرعت آن را کم و زیاد کرد. اما باید به شما بگوییم که زمان برای تثبیت آن لازم است. دقت داشته باشید زمانی که شما یک رشد بسیار سریع را تجربه میکنید، قطعا یک ریزش شدید نیز پشت آن خواهد بود. اما این هنر شما است که مخاطبین خود را به خود وابسته کنید و تحسین و اعتماد آنها را به دست آورید. این موضوع نیز به زمان نیاز دارد. در غیر این صورت نمیتوان انتظار داشت که به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنید. البته شبکه سازی قوی شما میتواند تا حدودی این مسیر را برای شما کوتاه کند.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران