هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
6 گام برای بهبود دائمی برند شما

6 گام برای بهبود دائمی برند شما

دسته بندی : کسب و کار
1402/01/10

اگر شما به دنبال افزایش بهره‌وری و همچنین فروش بهتر در کسب و کار خود می‌باشید.

باید روی بهبود دائمی برند خود تمرکز ویژه داشته باشید. با مطالعه این مقاله می‌توانید به سادگی به این هدف دست پیدا کنید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله جذاب در حوزه فروش و برندینگ. در این مقاله قصد داریم که شما را با نکاتی آشنا کنیم که می‌تواند کسب و کار و همچنین برند تان را متحول سازد. به این نکته توجه داشته باشید که بدون بهبود دائمی برند شما شهرت آنلاین و فروش شما پایدار نمی‌ماند. در بهترین حالت جریان‌های نقدی کسب و کار شما حالت سینوسی به خود خواهد گرفت.

برند شما قرار است که کسب و کار شما را رشد دهد و از طرفی در شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی نیز از شما محافظت کند. اگر برند شما یک حالت بسیار قوی داشته باشد، در این صورت می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید. با این حال اگر به دنبال روش‌های سنتی بهبود دائمی برند باشید، هدف نهایی را به سادگی به دست نخواهید آورد. اما اگر تمرکز خود را به صورت ویژه روی استراتژی‌های نوین البته مبتنی بر تکنولوژی قرار دهید. در این صورت می‌توانید به اهداف نهایی خود دست پیدا کنید.

قبل از شروع مقاله لازم است که شما یک نکته بسیار مهم را یادآوری کنیم. اگر شما به دنبال افزایش فروش خود می‌باشید. باید تمام تمرکز و تلاش خود را به کار گیرید تا برند خود را به بهترین نحو ممکن برای خود شخصی سازی کنید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که بازدهی شما بالاتر از رقبای شما خواهد بود. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کسب و کار شما باید متفاوت از دیگران روی برند خود کار کند. در این صورت می‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

مهمترین اصول برندینگ قبل از شروع به برندینگ چیست؟

شما برای اینکه بتوانید به خوبی روی بهبود دائمی برند خود سرمایه گذاری کنید، باید درک درستی از آن داشته باشید. قبل از اینکه به بررسی اصول برندینگ بپردازیم، باید یک نکته بسیار مهم و ضروری را به شما آموزش دهیم. اولین و مهمترین نکته این است که هر مرحله از برندینگ شما نیاز به اطلاعات اولیه و بررسی دقیق برندینگ شما دارد. اگر شما ندانید که برند شما و از همه مهمتر کسب و کار شما در چه وضعیتی قرار دارد، چگونه می‌توانید از استراتژی‌های بهبود دائمی برند استفاده کنید. البته برای بررسی وضعیت کسب و کار خود نیز باید تلاش کنید که بیگ دیتا در کسب و کار خود استفاده کنید.

 منظور ما این است که کسب و کار خود را باید به نسبت بازار کار موجود خود بررسی کنید و نه به نسبت شرایط سابق آن. به عنوان مثال اگر حاشیه سود کسب و کار شما در گذشته در حدود 15 درصد بوده است و امروزه 20 درصد است، شاید فکر کنید که رشد کرده‌اید و این رشد را نیز مدیون بهبود دائمی برند می‌باشد. اما زمانی که آن را با صنعت خود بررسی می‌کنید، متوجه خواهید شد که حاشیه سود صنعت کاری شما در حدود 35 درصد است. در این صورت کسب و کار شما در آستانه شکست می‌باشد و وضعیت آن همیشه ثابت خواهد ماند. در نتیجه شما به جای سرمایه گذاری روی برندینگ خود باید از یک متخصص صنعت کمک دریافت کنید و مشکل خود را کسب و خود را بررسی کنید.

مراحل برندینگ پایدار چیست؟ « بررسی 6 گام برای بهبود دائمی برند شما »

در این بخش قصد داریم که شما را با 6 گام اصلی و اساسی بهبود دائمی برند آشنا کنیم.با این حال اگر در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ ن را برای شما ثبت خواهند کرد.

مراحل برندینگ پایدار چیست؟ « بررسی 6 گام برای بهبود دائمی برند شما »

1.    بررسی جریان‌های مالی

اگر قرار است که برندینگ شما به صورت پایدار و با برنامه ریزی باشد، باید جریان‌های مالی شما به صورت کوتاه مدت و بلند مدت بررسی شود. سپس برای هر ماه بررسی کنید که چه میزان می‌توانید بودجه برندینگ خود را کم و یا زیاد کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که روی برندینگ خود برای آموزش زبان انگلیسی کار کنید و فروش این ماه شما کمتر از تارگت مورد نظر شما ثبت شده است. در این صورت باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با یک برنامه ریزی منسجم و همچنین کمپین تبلیغاتی ویژه فروش خود را ثبت کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که جریان‌های مالی کسب و کار شما راهنمای شما می‌باشند.

اگر در یک ماه فروش شما به صورت ویژه افزایش پیدا کرده است باید بررسی کنید که علت این موضوع چیست و مجدد روی آن سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال آموزش زبان انگلیسی شما به این دلیل افزایش پیدا کرده است که ترند مهاجرت به وجود آمده است. در نتیجه شما باید برندینگ خود را با مهاجرت تقویت کنید. اما در صورتی که شما به این جزئیات توجه نکنید و بخواهد صرفا با هزینه پایین و تبلیغات زرد برندینگ خود را انجام دهید. در این صورت می‌توان گفت که کسب و کار شما به بالا و پایین‌های زیادی را تجربه خواهد کرد.

آخرین نکته باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که سود شما زمانی لحاظ می‌شود که هزینه‌های جاری شرکت را کسر کرده باشید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که مشکلی برای برندینگ کسب و کار شما به وجود نمی‌آید. برنامه ریزی برای توسعه کسب و کار شما باید با توجه به برندینگ شما باشد. در این صورت بهبود دائمی برند شما معیار شما برای رشد و ارتقاء کسب و کار ممکن خواهد شد. به عنوان مثال در مثال آموزش زبان انگلیسی زمانی که بهبود دائمی برند شما با چالش مواجه است، در صورتی که کلاس آنلاین راه اندازی کنید با استقبال مناسبی روبرو نخواهد شد.

2.    مسیرهای ارتباطی برند خود را به روز نگهدارید

در مورد کانال‌های بازاریابی برند می‌توان صد مقاله نوشت. اما نکته بسیار مهم این است که یک مسیر را به عنوان مسیر اصلی خود انتخاب کنید و روی آن یک سرمایه گذاری جدی ثبت کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مسیری را برای بهبود دائمی برند خود انتخاب کنید که پایداری قابل قبول داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما اینستاگرام برای مسیر ارتباطی اصلی خود انتخاب کرده‌اید، آموزش اینستاگرام شما نباید متوقف شود. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که رشد شما به صورت بازه‌ای نیست.

از طرف مقابل نیز همیشه به فکر یک مسیر ارتباطی  جایگزین برای مسیر اصلی خود باشید. به عنوان مثال اگر قرار است که بهبود دائمی برند شما از طریق اینستاگرام انجام شود. در این صورت باید اندکی سعی کنید که در اینستاگرام خود را روی سایت خود نیز اندکی کار کنید و آن را به دیگران معرفی کنید. در این صورت اگر برای یک مسیر ارتباطی شما مشکلی به وجود بیاید، کل بیزینس شما دچار خطر نمی‌شود. از طرف مقابل نیز بهبود دائمی برند برایش زمانی امکان پذیر خواهد بود که دید همه جانبه استراتژیک شما در کار وجود داشته باشد.

آخرین نکته باید برای به روز نگه داشتن مسیرهای ارتباطی خود به آن توجه کنید. این است که کسب و کار خود در شبکه‌‌های اجتماعی جدید نیز عضو کنید و سعی کنید که با هزینه کم روی مخاطبین جدید خود نیز سرمایه گذاری کنید. زمانی اینستاگرام معرفی شد، افراد کمی به آن به چشم یک شبکه قوی نگاه می‌کردند، چرا که سرعت بسیار پایین اینترنت موجب شده بود که بازدهی بالا ثبت نکند. اما زمان که به مرور اینترنت ADSL و همچنین شبکه‌های 3G به وجود آمدند، افراد یک رشد انفجاری را تجربه کردند. شما نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به این هدف دست پیدا کنید.

3.    از یک مشاوره برندینگ با قدرت شبکه سازی بالا استفاده کنید

بهبود دائمی برند بدون شبکه سازی قوی یک رویا بیش نیست. اما شبکه سازی نیز یک دانش تخصصی و به روز است که المان‌های بسیار متفاوتی در آن موجود می‌باشد. نکته بعد که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که برندینگ خود را به نحوی انجام دهید که شبکه سازی شما با شبکه سازی تجاری شما همسو باشد. منظور ما این است که در برند خود از یک رقبا و شرکاء خود استفاده کنید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که اهداف مورد نظر شما به دست می‌آید.

نکته بعدی که باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشید این است که شبکه سازی شما باید به اعتبار شما نیز کمک کند. برخی از مشاورین برندینگ شبکه سازی را به نحوی تعریف می‌کنند که فقط برای شما فروش بیشتر به همراه داشته باشد. این روش ممکن است که در کوتاه مدت جواب دهد. اما به شما اطمینان می‌دهیم که در بلند مدت هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد. اما زمانی که برندینگ شما بر پایه شبکه سازی و افزایش اعتبار باشد زمانی که نیاز به توسعه شبکه سازی خود دارید هزینه آن برای شما بسیار کم می‌باشد. با این حال بهتر است که با ذکر یک مثال کمک به شفافیت آن کنیم.

فرض کنید که شما قصد فروش آموزش سئو دارید. حوزه کاری خود را نحوی گسترش می‌دهید که مشتریان بسیار زیادی جذب می‌کنید و از طرفی شبکه‌ سازی شما نیز به نحوی است که اکثر بلاگرهای حوزه تکنولوژی در مورد شما صحبت کرده‌اند. برای رشد بازار خود یک مشکل دارید و آن هم این است که از تمام ظرفیت آزاد بازار مشتریان خود استفاده کرده‌اید. در این صورت باید تمام تمرکز و دانش خود را روی شبکه سازی با رقبا خود کنید. در این صورت علاوه بر کسب اعتبار بسیار عالی از برای توسعه شبکه سازی خود نیز فقط به دانش قوی نیاز دارید و نه هزینه بیشتر برای تبلیغات.

4.    نقاط قوت خود را به مخاطبین برند تان نشان دهید

اگر شما به دنبال بهبود دائمی برند خود می‌باشید، باید به مخاطبین خود یک دلیل برای دنبال کردن بدهید. از همه مهمتر دلیل شما باید به اندازه‌ای قوی باشد که برند تان را به دیگران نیز معرفی کنند. در این صورت به صورت غیر مستقیم بهبود دائمی برند را تجربه خواهید کرد. سعی کنید رقبا خود را بررسی کنید و ببینید که رقبای شما در چه چیزی ضعف دارند، دقیقا این همان جایی است که شما باید نقطه قوت خود را با آن هماهنگ کنید. دقت داشته باشید که این موضوع با مزیت رقابتی تفاوت دارد و نباید این دو را یکی بدانید.

مزیت رقابتی چیزی است که به صورت ذاتی برای شما امکان پذیر است و می‌تواند یک امتیاز ویژه و یک موقعیت مکانی خاص باشد. اما نقطه قوت چیزی است که شما با استراتژی آن را به دست می‌آورید و آن را نیز به دیگران معرفی می‌کنید. هنگامی که به دنبال بهبود دائمی برند خود می‌باشید، باید به رشد کسب و کار خود فکر کنید. چرا که طبل تو خالی شاید صدای بلندی داشته باشد، اما مخاطبین زیادی ندارد. این همان شهرت مجازی زرد می‌باشد که برای شما هیچ مزیتی نخواهد داشت. با این حال شما می‌توانید نقاط قوت خود را بر اساس نیاز مخاطب نیز تعریف کنید.

به عنوان مثال شما در حوزه آموزش فتوشاپ فعالیت دارید و می‌دانید که مخاطب شما معمولا نیاز به دنبال یادگیری سریعترین راه می‌باشد. شما می‌توانید با طراحی چند پادکست و یا فایل آموزشی به آن‌ها امکان یادگیری هات کی به صورت غیر مستقیم را بدهید. البته نه یک آموزش معمولی، آموزشی که همه از کیفیت آن شگفت زده شوند. نقاط قوت شما باید به نحوی باشد که به این سادگی‌ها برای کسی قابل دستیابی نباشد. دقت کنید که استراتژی شما باید به نحوی باشد که برند شما نیز در آن تعریف شده باشد. در این صورت وظیفه بهبود دائمی برند شما به صورت غیر مستقیم به دنبال کنندگان شما منتقل خواهد شد.

نقاط قوت خود را به مخاطبین برند تان نشان دهید

5.    برای برند خود هزینه جانبی و مناسب داشته باشید

قطعا هزینه کردن برای بهبود دائمی برند بسیار ساده است و اگر شما با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید از 1 میلیون تا چند 100 میلیون می‌توانید در یک روز هزینه کنید. اما سوال اصلی این است که این مقدار هزینه برای شما چه مقدار هزینه جانبی به همراه خواهد داشت. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا هزینه‌های خود را با دلیل و منطق انجام دهید. به عنوان مثال اگر قرار است که یک تبلیغاتی کلیکی انجام دهید. در ابتداء پلن خود را شارژ کنید و نرخ تبدیل خود را بررسی کنید.

اگر بازدهی شما قابل قبول است و به نظر شما این روند امکان پذیر است می‌توانید به مرور هزینه خود را افزایش دهید. به عنوان مثال اگر یک میلیون تومان هزینه برای شما 4 فروش دارد، فکر نکنید 100 میلیون تومان برای شما 400 فروش دارد. بلکه صد میلیون تومان برای شما بین 200 تا 300 میلیون فروش دارد. این دقیقا همان چیزی است که شما به عنوان استراتژیست باید به آن توجه ویژه داشته باشید. نکته بعدی که شما باید به آن توجه داشته باشید، هزینه برای خود مخاطب است و نه تبلیغات. همانطور که می‌دانید، استراتژی‌های تبلیغاتی بسیار زیاد می‌باشد.

یکی از بهترین و جذابترین استراتژی‌های تبلیغاتی استفاده از خود مخاطب برای به دست آوردن مخاطب بیشتر است. شما می‌توانید یک کمپین فروش طراحی کنید و به مخاطبین خود اطلاع دهید که به ازای معرفی شما به دیگران به آن‌ها جوایز نقدی و غیر نقدی می‌دهید. زمانی که مخاطبین برند تان دستی در بازی داشته باشند و منافعی به دست آورند، کاملا طبیعی است که برای کسب و کار شما به میزان قابل توجه هزینه کنند. در این صورت می‌توانید انتظار بازدهی بالاتری نیز داشته باشید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشد که مخاطبین یک برند می‌توانند به طور میانگین حداقل 5 تا 8 نفر برند شما اضافه کنند. این همان چیزی است که می‌تواند به کسب و کار شما توان بسیار بیشتری بدهد.

6.    قدرت و رضایت همراهان خود را به دیگران نشان دهید

یکی از بهترین استراتژی‌های بهبود دائمی برند در این است که کیفیت خدمات خود را به دیگران نشان دهید. این موضوع به چه صورت است؟ برای این کار باید از رضایت حقیقی مشتریان خود استفاده کنید. دقت کنید که در این روش قرار نیست که صرفا چند رضایت مشتری به صورت اسکرین شات ارسال کنید. بلکه قرار است که یک سناریو جذاب برای آن طراحی کنید و هم شما و هم مخاطبین شما به معرفی آن بپردازند. در این صورت می‌توانید به نتایج  مورد خود به صورت کامل دست پیدا کنید. البته کاری کنید که قدرت و رضایت همراهان شما به صورت همه جانبه باشد.

مرحله بعدی این است که خود این افراد نیز شروع به تبلیغ برند شما کنند. بهتر است که با ذکر یک مثال به بررسی بهتر این موضوع بپردازیم. فرض کنید که شما دوره آموزش زبان آلمانی را به فروش می‌رسانید. خوب یکی از ساده‌ترین موضوعات این است که شروع کنید به مصاحبه با مخاطبین خود که شما چقدر اطلاعات عالی دارید. این روش بسیار ساده است و همان روشی است که دیگران از آن استفاده می‌کنند. اما این روش به هیچ وجه مورد قبول نیست، چرا که همه از آن استفاده می‌کنند و آن به هیچ وجه موجب بهبود دائمی برند شما نمی‌شود. اما یک روش بسیار بهتر نیز وجود دارد.

شما می‌توانید یک سناریو طراحی کنید که برخی از مخاطبین شما که اولا شرایط فضای مجازی آن‌ها قوی است. دوما آن‌ها در حوزه کاری خود سرشناس می‌باشند و سوما به صورت عملی از اطلاعات شما استفاده می‌کنند، در حال حاضر با کمک اطلاعات شما توانسته‌اند، درآمد خود را توسعه دهند. به عنوان مثال تاجر سر شناسی که توانسته است که دوره شما به فروش بین المللی دست پیدا کند. و یا مدرس زبان آلمانی که با دوره شما توانسته است، تعداد شاگردان خود را چند برابر کند.

قدرت و رضایت همراهان خود را به دیگران نشان دهید

نکته بسیار مهم

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چنین کسانی حاضر به این کار نیستند و یا برند آن‌ها نیز به اندازه برند شما قوی است و …. . در این صورت استفاده از کسب و کارهای مکمل به صورت دو طرفه مطرح خواهد شد. شما باید سناریو تبلیغاتی خود را به نحوی طراحی کنید که طرف مقابل نیز از همکاری با شما منافعی را به دست آورد. دقت کنید که شما به دنبال بهبود دائمی برند خود می‌باشید. در این صورت باید به دو نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که کسب و کار شما باید اعتبار بیشتری از رقبا به دست آورید و دومین نکته این است که شما باید خلاقیت و توانایی خود را در مشارکت خود با دیگران نشان دهید.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که این استراتژی در صورتی بازده مثبت دارد که طرف مقابل نیز اولا شناخته شده باشد و دوما یک شبکه سازی بسیار قوی داشته باشد. دقت که در این شبکه سازی هدف ما تعداد دنبال کنندگان نیست، بلکه کیفیت دنبال کنندگان است. در این صورت می‌توانید انتظار داشته باشید که به نتایج بسیار عالی دست پیدا می‌کنید. این استراتژی به نوعی استراتژی ترکیبی است که می‌تواند 5 گام قبلی خود را تکرار کند.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد 6 گام برای بهبود دائمی برند با شما صحبت کردیم. شما می‌توانید با شاخ و برگ دادن به این چند استراتژی تا چندین و چند مورد دیگر نیز به آن اضافه کنید. اما نکته بسیار مهم در این روش این است که سعی کنید کسب و کار خود را به نحوی برند سازی کنید که تفاوت شما با دیگران ملموس باشد. از طرفی زمانی که یک استراتژی برند سازی برای همه قابل تکرار است، شما نباید مجدد آن را تکرار کنید. بلکه شما باید تمام توان خود را به کار گیرید از طریق کانال‌های دیگر بازار یابی مخاطبین خود را جذب کنید.

با این حال یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شناخت مخاطب به شما کمک می‌کند که بخش قابل توجهی از توان خود را در جهت برطرف کردن نیاز مخاطب صرف کنید. در غیر این صورت ممکن است که به بازدهی مورد نظر خود دست پیدا کنید. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید آن را در شبکه‌های اجتماعی خود با دیگران به اشتراک بگذارید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *