هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ برتر آموز

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ بررسی آن بر تبلیغات و فروش

دسته بندی : اینستاگرام
1401/07/20

در دنیای شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام افرادی هستند که به طریق‌های مختلف در حال درآمدزایی هستند. یکی از ویژگی‌های مثبت اینستاگرام این است که با تخصص و تکرار و تمرین می‌توانید درآمد خوبی را برای خود رقم بزنید. حتما نیازی نیست که شما فروشگاه و کسب و کار آنلاین داشته باشید گاهی اوقات می‌توانید با انتخاب مشاغل دیگر مانند اینفلوئنسر به درآمد بیشتری برسید. خوب مسلما هر شغلی نیاز به آموزش و دانستن یک سری از مفاهیم دارد. در این سری از مقالات برتر آموز می‌خواهیم راجع به موضوع مهم میکر اینفلوئنسر صحبت کنیم. موضوعی مهم و محبوب که امروزه افراد زیادی می‌خواهند تا راجع به آن اطلاع مفید داشته باشند.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ سوالی مهم که قرار است به خوبی آن را بررسی کرده و تاثیرات آن بر تبلیغات و فروش کسب و کارها را متوجه بشویم.

اگر بر مفهوم شبکه اجتماعی اینستاگرام مسلط نیستید پیشنهاد می‌شود حتما محتوای کاربردی آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایید.

این موضوع را در نظر بگیرید که شما زمانی می‌توانید بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید که بر مفاهیم و روش‌های موجود باید کاملا مسلط باشید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • بررسی مفهوم میکرو اینفلوئنسر کیست؟
  • میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
  • مزایای میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
  • چگونه کمپین میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ طراحی نماییم؟

بررسی مفهوم میکرو اینفلوئنسر کیست؟

سوال مهمی که باید قبل از هر چیزی به آن بپردازیم توضیح مفهوم میکرو اینفلوئنسر است و شما باید بدانید که به چه شخص یا اشخاصی میکرو اینفلوئنسر گفته می‌شود؟

قبل از این‌که به بررسی موضوع میکرو اینفلوئنسر بپردازیم ، مفهوم اینفلوئنسر را مرور می‌کنیم.

اینفلوئنسرها افرادی با دنبال کننده‌های زیاد در فضای شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام هستند که این افراد با توجه به تعداد دنبال کننده‌هایی که دارند می‌توانید بیشترین تاثیرگذاری را روی جامعه هدف داشته باشند.

اینفلوئنسرها می‌توانند در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده و دنبال کننده جذب نمایند. اینفلوئنسر در معنای لغوی به زبان انگلیسی به معنی تاثیرگذار است و همانطور که در توضیحات بالا آن را بررسی کردیم ، اینفلوئنسرها افراد تاثیرگذار هستند.

در مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ به خوبی این موضوع را بررسی کرده‌ایم و با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه هم داشته باشید و با دید بازتری اینفلوئنسر مارکتینگ و میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ را انتخاب نمایید.

خوب اینفلوئنسرها معمولا تعداد فالوورهای آنها متفاوت است ، برخی از آنها میلیونی و برخی دیگر تعداد کمتری فالوور دارند و در دنیای مارکتینگ ما تعداد فالوورها را دسته بندی و اینفلوئنسرها را بخش بندی کرده‌ایم.

افرادی که تعداد فالوور یا دنبال کننده‌های آن‌ها بین 10 تا 100 هزار نفر است به آنها میکرو اینفلوئنسر گفته می‌شود.

افرادی که دنبال کننده یا فالوور آن‌ها بالاتر از 100 هزار نفر است ماکرو اینفلوئنسر هستند.

یکی از توصیه‌هایی که مهم است به آن توجه نمایید این است که سعی کنید در کنار داشتن اینستاگرام ، یک سایت مناسب برای فروش محصولات خود طراحی نمایید. شما با این کار می‌توانید با تبلیغات ترافیک خوبی را به سمت سایت هدایت نمایید.

اگر ابتدای مسیر هستید می‌توانید با طراحی یک سایت وردپرسی این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. در آموزش وردپرس به خوبی راجع به طراحی این موضوع صحبت کرده‌ایم.

حالا قرار است به خوبی راجع به مفهوم میکرو اینفلونسر مارکتینگ صحبت کنیم و آن را با ماکرو اینفلوئنسر مقایسه نماییم.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

خوب شما کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای رونق و کسب فروش بیشتر نیاز دارید تا اینفلوئنسرها همکاری نمایید و به عبارتی تبلیغات داشته باشید.

ما به برخی از کسب و کارهای کوچک و یا کسب و کارهای بزرگ پیشنهاد می‌کنیم که میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ را در کسب و کار خود داشته باشند.

یعنی این‌که شما برنامه مارکتینگ و تبلیغات خود را با میکرو اینفلوئنسرها انجام دهید. قطعا همکاری با این افراد برای شما تاثیر خوبی به همراه خواهد داشت و بر اساس تجربه در برخی از کسب و کارها تجربه بهتری را از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ گرفته‌اند.

قدرت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ را اصلا دست کم نگیرید ، گاهی اوقات با یک استراتژی ساده میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیرات مثبتی را دریافت خواهید کرد.

بررسی تعداد فالوورها و جایگاه اینفلوئنسرها برتر آموز-min

مزایای میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

الان زمان آن رسیده است که شما کاربران در استفاده از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ قانع بشوید.

سعی کنید بعد از این مقاله از آن استفاده نمایید پس با دقت تمامی مزایا را بررسی خواهیم کرد.

هزینه میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ پایین‌تر است.

یکی از مشکلات مشترک کسب و کارها به خصوص کسب و کارهایی که به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اند این است که معمولا از هزینه‌های بالای اینفلوئنسرها شاکی هستند و نمی‌توانند بودجه خود را مطابق با این هزینه‌ها تطبیق بدهند.

خوب ما برای حل این مشکل به این افراد میکرو اینفلوئنسرها را پیشنهاد می‌دهیم.

میکرو اینفلوئنسرها با توجه به این‌که تعداد فالوورهای آن‌ها نسبت به ماکرو اینفوئنسرها کمتر است ، هزینه تبلیغات و تعرفه تبلیغات آنها پایین‌تر است.

البته بعضی از افراد تصور می‌کنند که ممکن است بازدهی خوبی از میکرو اینفلوئنسرها نداشته باشند اما این موضوع کاملا اشتباه است.

اینفلوئنسر تمام چیزی نیست که شما برای تبلیغات به آن نیاز دارید بلکه فاکتورهای دیگری وجود دارد که باید از جانب شما رعایت شود.

برای اینکه روی این موضوع مسلط شوید پیشنهاد می‌شود حتما مقاله راهنمای کامل تبلیغ در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

در این راهنما به خوبی متوجه خواهید که باید برای تبلیغات چه استراتژی‌هایی داشته باشید و چگونه از میکرو اینفلوئنسرها بیشترین بازخورد را دریافت نمایید.

میکرو اینفلوئنسرها بازخورد بهتری دارند!

شاید با خواندن این تیتر کمی تعجب کرده باشید ولی کاملا این قضیه درست است. برخی از میکرو اینفلوئنسرها هستند که پیج آنها بازخورد بهتری دارند.

یک میکرو اینفلوئنسری که 50 هزار فالوور دارد ممکن است تعامل خیلی بیشتری با فالوور های خود داشته باشید و تمامی این 50 هزار نفر فالوور واقعی هستند بنابراین شما نتیجه بهتری را می‌گیرید.

در مقابل اینفلوئنسرهایی هستند که 150 هزار تا دنبال کننده دارند اما تنها 30 یا 40 هزارتای آن‌ها فالوور فعال هستند بنابراین در حالت اول شما بازخورد بالاتری دارید.

بهتر است شما قبل از تبلیغات میزان فالوورهای فعال اینفلوئنسرها را تا حدودی که امکانات دارید بررسی نمایید که ما در مقاله فالوور فعال چیست؟ به خوبی آن را توضیح داده‌ایم.

بر اساس آمار و ارقام نرخ تعامل اینفلوئنسرها به صورت زیر بررسی می‌گردد.

کمتر از 1000 فالوور : 8%
1000 تا 10,000 فالوور : 4%
10,000 تا 100,000 فالوور : 2.4%
1 تا 10 میلیون فالوور : 1.7%

در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ ارتباط موثرتری وجود دارد!

با ذکر یک مثال این موضوع را شرح می‌دهیم ، جامعه‌ای را تصور کنید که در آن 50 هزار نفر بیشتر جمعیت وجود ندارد ، خوب طبیعتا حاکمین بیشتر می‌توانند به اترباط موثر بپردازند.

حتی ممکن است بتوانند با تمامی این افراد ارتباط مستقیم برقرار کنند.

بر عکس تصور کنید که یک جامعه هدف 1 میلیون جمعیت دارد خوب طبیعتا حاکمین نمی‌توانند به خوبی با این 1 میلیون نفر ارتباط برقرار کنند.

با تعمیم همین مثال ساده به دنیای اینستاگرام می‌توانید متوجه بشوید که قطعا در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ شما با ارتباط موثرتری روبرو خواهید بود.

دسترسی آسان‌تر به میکرو اینفلوئنسرها

یک سری از بلاگرها هستند که برای این‌که با آنها بخواهید تبلیغات داشته باشید باید بازه زمانی دو تا سه ماهه را مورد نظر بگیرید بنابراین اگر برا یتبلیغات پر بازده عجله دارید می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها کمک بگیرید.

میکرو اینفلوئنسرها نسبت به اینفلوئنسرهای بزرگ راحت‌تر در دسترس هستند و معمولا حتی تا بازه زمانی یک هفته‌ای هم می‌توانید با آن‌‌ها تبلیغ داشته باشید.

ماکرو اینفلوئنسرها درست است که فالوور بیشتری دارند اما شما می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها بازخورد خوب و بهتری را دریافت نمایید.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ برتر آموز

چگونه کمپین میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ طراحی نماییم؟

اکنون که به خوبی با موضوع میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شدید نوبت به آن می‌رسد که راجع به نحوه تشکیل یک کمپین مفید و پربازده در زمینه میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ آموزش ببینید.

مهم‌ترین نکته این است که باید بتوانید به خوبی تمام نکات را پیاده سازی نمایید تا در نهایت نتیجه خوبی را کسب نمایید.

هدف خود را مشخص نمایید.

مهم‌ترین نکته در اول مسیر این است که شما باید بتوانید به خوبی هدف خود را از تبلیغات مشخص نمایید. اگر بی هدف به طراحی استراتژی تبلیغات بپردازید ، قطعا بازخورد خوبی را دریافت نخواهید کرد.

هدف شما می‌تواند جذب جامعه هدف ، جذب فالوور واقعی ، فروش بیشتر ، برند سازی یا همان آگاهی از برند ، ایجاد مشتریان وفادار و یا غیره باشد.

پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب برای تبلیغات

حالا که هدف کسب و کارتان را به خوبی مشخص کردید اکنون نوبت به آن می‌رسد که میکرو اینفلوئنسرهای مناسب برای تبلیغات را پیدا نمایید.

در این مرحله بسیار وسواس به خرج بدهید.

البته قبل از این موضوع حتما بودجه خود را مشخص نمایید تا بتوانید طبق بودجه به پیدا کردن میکرو اینفلوئنسرها بپردازید.

برای این‌کار زمان بگذارید و حتما از تیم مارکتینگ خود بخواهید تا این‌ کار را به صورت دستی و نه بر اساس مطالب موجود در وب انجام دهند.

اگر کسب و کار شما بزرگ است و برند شما شناخته شده می‌توانید لیست فالوورهای خود را بررسی نمایید قطعا اینفلوئنسرهایی شما را فالوو کرده‌اند برای همین می‌توانید زمینه تبلیغات را با آن‌ها فراهم کنید.

اگر نتواستید به صورت دستی اینفلوئنسر خود را پیدا نمایید توصیه می‌شود که از آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ کمک بگیرید تا این افراد بهترین اینفلوئنسرها را با توجه به شرایطی که دارید به شما معرفی نمایند.

سعی کنید که مرتبط‌ترین میکرو اینفلوئنسر را با موضوع کسب و کارتان پیدا نمایید تا بیشترین جذب جامعه هدف را داشته باشید.

حتما پیج میکرو اینفلوئنسر را از لحاظ کیفیت بررسی نمایید. برای مثال تعداد استوری‌ها در روز ، تعداد لایک و کامنت نسبت به تعداد فالوورها ، محبوبیت وی میان مردم و غیره.

نحوه تولید محتوا را بررسی نمایید ، مشخص کنید که آیا این نوع تولید محتوا به عنوان تبیلغ برای پیج شما موثر خواهد بود و یا خیر!

بررسی کنید که آیا این میکرو اینفلوئنسر قبل از شما با رقبایتان تبلیغ داشته است یا خیر! سعی کنید اینفلونسرهایی را انتخاب نمایید که تبلیغات برای رقبایتان نداشته‌اند این کار وجه خوبی برای برند شما باقی نخواهد گذاشت.

با میکرو اینفلوئنسر ارتباط برقرار نمایید.

بعد از این که تمامی موارد را به خوبی بررسی کرده‌اید و میکرو اینفلوئنسر خود را پیدا کردید حال نوبت به آن می‌رسد که با میکرو اینفلوئنسر ارتباط برقرار نمایید.

میکرو اینفلوئنسرها راه‌های ارتباطی مختلفی برای شما قرار داده‌اند ، شما می‌توانید با انتخاب یکی از روش‌ها تبلیغات خود را بررسی نمایید.

در ارتباط با میکرو اینفلوئنسر باید تعرفه‌های تبلیغ ، تایم برای درج تبلیغ و… تمامی موارد را به خوبی بررسی و در صورت تائید هزینه را برای میکرو اینفلوئنسر واریز نمایید.

حتما بپرسید که شما بنر در اختیار او قرار می‌دهید و با این شخص با توجه به سبک خودش برای شما تبلیغات انجام می‌دهد.

البته این نکته را در نظر بگیرید که اگر تبلیغ شما با استفاده از سبک خود میکرو اینفلوئنسر باشد تاثیرگذاری بیشتری روی پیج شما خواهد داشت لذا روی این موضوع تاکید نمایید.

معمولا میکرو اینفلوئنسرها تبلیغاتی که با سبک خودشان انجام می‌دهند هزینه بالاتری را برای آن در نظر می‌گیرند.

کمپین میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ خود را آنالیز نمایید.

پس از اینکه کمپین میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ شما برقرار شد نوبت به آن می‌رسد که کمپین خود را بررسی نمایید.

بررسی نحوه برگزاری کمپین‌ها بسیار مهم و با ارزش است که حتما باید آن را بررسی نمایید.

با بررسی این موضوع می‌توانید نقاط منفی و مثبت کمپین خود را مشخص نمایید و در کمپین‌های بعدی این موارد را رعایت نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در این مقاله به خوبی راجع به موضوع میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز مطرح نماییم.

قطعا هر شخصی که این مقاله را مطالعه می‌کند آنلاین شاپ‌های زیادی در اینستاگرام دارند و همواره به دنبال موفقیت و کسب درآمد هستند.

مطمئن باشید یکی از راه‌های موثر برای کسب درآمد و موفقیت شما تبلیغات خواهد بود ، سعی کنید با تبلیغات اصولی توسط میکرو اینفلوئنسرها بهترین نتیجه را برای کسب و کار خود رقم بزنید. اگر بودجه کمی برای این کار دارید میکرو اینفلوئنسرها گزینه خوبی برای شما خواهند بود زیرا بیشترین بازدهی را به شما خواهد داد. میکرو اینفلوئنسرها به شما کمک خواهند کرد که جامعه هدف خوبی را به سمت کسب و کارتان هدایت نمایید.

اگر درمورد تبلیغات توسط میکرو اینفلوئنسرها اطلاعاتی دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ما در قسمت جدیدترین‌های اینستاگرام همیشه برای شما بهترین اخبار را داریم.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *