هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش سئو سایت لوازم آرایشی

آموزش سئو سایت لوازم آرایشی

دسته بندی : سئو
1402/09/08

امروزه سئو یک دانش چند لایه و پیچیده است و در هر کسب و کاری با یک استراتژی خاص استفاده می‌شود.

با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت کامل و جامع با سئو سایت آرایشی آشنا شوید.

درود بر دنبال کنندگان برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب در حوزه آموزش سئو. در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از آنلاین شاپ‌های پرطرفدار را بررسی نماییم. معمولا فروش لوازم آرایشی در ایران به صورت آنلاین بسیار جذاب است. اما این شغل نیز همواره چالش‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال در مورد هر یک از محصولات اطلاعات کافی وجود ندارد. از طرفی سایت‌های بسیار زیادی اطلاعات یک دیگر را کپی می‌کنند، که این موضوع نیز چالش برانگیز خواهد بود. دقت کنید که سئو سایت آرایشی صرفا قوانین ساده سئو نیست و لازم است که هر یک از آن به بهترین شکل ممکن شخصی سازی شود.

سئو چیست؟

قبل از اینکه در مورد سئو سایت آرایشی با شما عزیزان صحبت کنیم، لازم است به یک درک واحد از سئو دست پیدا کنیم. در تعریف سنتی، سئو دانش بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. اما در حاظر سئو دانش روش کار موتورهای جستجو و همچنین شخصی سازی یک سایت از منظر مخاطبین خود و موتورهای جستجو است. در این حالت برای هر تغییر در پارامترهای کلیدی یک سایت معمولا نیاز به دو تاییده دارد. در اولین نتایج به دست آمده از نظر موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حالت دوم نتیجه تغییر از منظر مخاطبین یک سایت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دقت نمایید که سئو یک دانش کاملا پویا است. در صورتی که قصد تغییر استراتژی دارید بررسی آخرین آپدیت های گوگل بسیار مهم است. ممکن است یک استراتژی در گذشته برای شما جذاب باشد و نتایج بسیار زیادی به دنبال داشته باشد. اما در حال حاضر استفاده از این استراتژی برای سئو سایت آرایشی مناسب و جذاب نباشد و نتیجه مناسبی نیز به همراه نداشته ‌باشد. در بخش‌های بعدی این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. حتی نوع سایت وردپرسی و قالب آن نیز برای یک سایت مهم است. به همین دلیل است که در بررسی سئو سایت آرایشی به آموزش وردپرس نیز اشاراتی خواهیم داشت.

بررسی نمونه سایت لوازم آرایشی خارجی

فرض کنید که در بهترین نقطه تهران یک مغازه لوازم آرایشی جذاب دارید که تمامی محصولات آن کامل است. یک مشتری هر چه از لوازم آرایشی بخواهد در مغازه شما پیدا می‌کند. اما فروش شما مقدار بالایی نیست و به نوعی مشتریان بسیار زیادی دست خالی از مغازه شما خارج می‌شوند. حال همین مغازه با استخدام یک طراح دکور و همچنین یک تیم فروش حرفه‌ای می‌تواند به عدد واقعی فروش خود دست پیدا کند. برای سئو سایت آرایشی نیز همین داستان به نوعی دیگر وجود دارد. قبل از اینکه اقدام به طراحی سایت و یا خرید قالب سایت نمایید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که رقبای داخلی و خارجی خود را از چشم یک خریدار یا مشتری بررسی کنید. داشتن چند نمونه سایت لوازم آرایشی برای شما مهم است و می‌تواند روی نظر نهایی شما بسیار تاثیر گذار باشد.

سعی کنید که برای سایت خود تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهید و هر آنچه که به نظر شما جذاب است، در سایت خود اجرا نمایید. در این مرحله به نوعی مشغول تحلیل بازار برای سئو داخلی سایت خود می‌باشید. زمانی که صحبت از یک آنلاین شاپ فروش لوازم آرایشی می‌شود، اولین و مهمترین پارامتری که می‌تواند برای شما جذاب باشد، طراحی سایت است. در این بخش باید تمام نیازهای مشتری را در نظر بگیرید. از طرفی سفر مشتری در سایت نیز باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. اگر شما سایت خود را به لحاظ تکنیکال و سئو خارجی قوی کنید، اما سئو داخلی شما ضعیف باشد، نتایج جذابی به دست نخواهید آورد.

بررسی نمونه سایت لوازم آرایشی خارجی

در طراحی سایت لوازم آرایشی برای کسب رتبه برتر به چه نکاتی توجه نماییم؟

در این بخش قصد داریم علاوه بر آموزش سئو سایت آرایشی، در مورد مهمترین نکات طراحی سایت نیز صحبت کنیم. همچنین در صورتی که هر یک از اطلاعات مطرح شده در این بخش برای شما چالش برانگیز و یا گنگ بود، در بخش کامنت‌های این مقاله با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد.

1.    محتوای جذاب در مورد نحوه استفاده از هر یک لوازم آرایشی

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در سایت‌های لوازم آرایشی وجود دارد، عدم ارائه محتوای با کیفیت می‌باشد. دقت کنید که منظور ما صرفا محتوای وبلاگ نیست، بلکه محتوای محصولات می‌باشد. معمولا هر یک از سایت‌ها محتوای سایت‌های خارجی را ترجمه می‌کند، بدون این که در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشد. حتی ترجمه و استفاده از محتوای آن ها نیز قاعده و قانون دارد که در سئو سایت آرایشی باید مد نظر قرار دهید. اولین و مهمترین نکته ترجمه صحیح محتوای محصولات می‌باشد. به عنوان مثال اگر رژ لب ایکس متعلق به برند فلان می‌باشد، چه ویژگی‌هایی دارد. آیا برای پوست ایرانیان مناسب است و یا خیر.

دقت کنید که در محتوای محصولات فروش به هر قیمتی مهم نیست، بلکه داشتن یک استراتژی جذاب برای جذب مشتری مهم است. در محتوای محصولات خود حتی اگر قرار است که آن ها را کنونیکال کنید، از محتوای با کیفیت استفاده کنید. دقت کنید که این گونه محتواها را نه برای موتورهای جستجو بلکه برای مخاطبین خود شخصی سازی نمایید. هر یک از محتوای محصولات شما باید با توجه به نظر تیم فروش شما شخصی سازی شود و نه اتفاقات دیگر. در بخش‌های بعدی نیز پارامترهای مرتبط با متقاعد سازی مشتریان با استفاده از محتوا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

2.    استفاده از عکس های با کیفیت و طبیعی

شاید فکر کنید که استفاده از عکس‌های ژورنالی و همچنین استفاده از انواع آموزش فتوشاپ برای سایت آرایشی شما ضروریست. باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید، چرا که امروزه مشتریان به دنبال عکس واقعی محصولات می‌باشند. آن ها دوست دارند که هر یک از محصولات را به صورت واقعی و بدون انواع افکت و فونت‌های مختلف ببینند. در این صورت می‌توانند یک دید مناسب نسبت به محصولات پیدا کنند و بر اساس آن نیز یک برنامه ریزی مناسب انجام دهند. معمولا سایت‌های موفق از مشتریان خود درخواست می‌کنند که عکس محصولات را برای آن ها ارسال کنند. در این صورت مشتریان اعتمادی دو چندان به این برند خواهند داشت.

3.    استفاده از ویدیوی جذاب و معرفی محصول

 امروزه برخی از سایت‌های لوازم آرایشی جذاب برای سئو سایت آرایشی خود علاوه بر استفاده از محتوای متنی و صوتی جذاب به تولید محتوای ویدیویی نیز مشغول می‌باشند. چرا که در یک ویدیو شما می‌توانید ترافیک بیشتری به سمت سایت خود جذاب نمایید. از طرفی مشتریان نیز می‌توانند با نحوه استفاده صحیح از یک محصول آشنا شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، بسیار از خانوم‌ها هنوز با نحوه استفاده از کانسیلر و زیرساز‌های آن آشنایی ندارند. حال اگر شما در سایت خود به بررسی این مسائل بپردازید، در سئو سایت خود موفق خواهید بود. دقت کنید یکی از مهمترین رقابت‌های شما در حوزه سئو به دست آوردن توجه مخاطب برای زمانی طولانی خواهد بود. برخی از سئوکاران کم تجربه همه چیز را سئو تکنیکال می‌دانند. در صورتی که سئو تکنیکال مهم است، اما سئو داخلی مدیریت سایت نیز مهم است.

استفاده از ویدیوی جذاب و معرفی محصول

4.    استفاده از تیتر جذاب با کلمات کلیدی لانگ تیل برای بخش وبلاگ

شاید بتوان بخش وبلاگ یک سایت را از صفحه فروشگاه آن مهمترین دانست. چرا که بخش قابل توجهی از ورودی شما می‌تواند، وبلاگ باشد. از طرفی اگر تیم نویسندگان شما افراد حرفه‌ای باشند، با استفاده از کال تو اکشن مخاطبین شما را متقاعد به خرید خواهند کرد. یکی از مهمترین موضوعاتی که در سئو سایت آرایشی باید به آن توجه نمایید، استفاده از موضوعات جذاب است. موضوعاتی که چالش مخاطبین شما است و از طرفی حاوی کلمات کلیدی مناسب و طولانی است. سئوکاران کم تجربه از همان ابتداء به دنبال سئو کردن یک سایت با کلمات کلیدی کوتاه می‌باشند که اشتباه است. چرا که دامین آتوریتی سایت شما هنوز به اندازه‌ای نیست که بتوان از این استراتژی استفاده کرد.

نکته بعدی که در بخش وبلاگ سایت‌های آرایشی و بهداشتی باید به آن توجه نمایید، استفاده از موضوعات ترند روز می‌باشد. در صورتی که تمام تمرکز خود را روی کلمات کلیدی با ورودی بالا قرار دهید، گاها موضوعات ترند روز را از دست میدهید. شما در سایت خود با تبلیغات مناسب می‌توانید جریان ساز باشید. سعی کنید کاربرد هر یک از محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در انواع میکاپ برای مراسمات مختلف مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می‌توانید بازدهی خود را دو چندان نمایید.

5.    سوشال سیگنال

 معمولا در سئو سایت آرایشی به سوشال سیگنال توجه کافی نمی‌شود. چرا که آن ها وب سایت و شبکه‌های اجتماعی را دو فضای کاملا مستقل می‌دانند و هر یک را در یک واحد جداگانه تعریف می‌کنند. در صورتی که واقعیت چیز دیگری است و این دو مکمل یکدیگر می‌باشند. شما می‌توانید بخش قابل توجهی از ورودی سایت خود را به سمت شبکه‌های اجتماعی خود منتقل نمایید. دقت کنید برای یک مجموعه واحد مهم نیست که فروش از سمت شبکه‌های اجتماعی انجام شود و یا فروش از سمت سایت به سرانجام برسد. بلکه نکته بسیار مهم در این است که رشد به صورت همزمان انجام شود. دقت کنید که استراتژی‌های سوشال سیگنال صرفا برای کمپین مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. بلکه نکته بسیار مهم در این است که از سمت فضای مجازی ترافیک ارگانیک به دست آورید. در این صورت بازدهی سایت و کسب و کار شما افزایش پیدا خواهد کرد.

6.    منتشر کردن رپورتاژ آگهی در سایت‌های مرتبط

 سئوکاران کم تجربه زمانی که قصد انتشار یک رپورتاژ آگهی دارند، تمام تلاش خود را به کار میگیرند که سایت‌هایی با دامین آتوریتی بالا و نرخ اسپم اسکور کم محتوای خود را منتشر کنند. این موضوع برای سئو سایت آرایشی مناسب است، اما می‌توان آن را بهبود بخشید. در صورتی که بتوانید هزینه رپورتاژ آگهی و تبلیغات خود را با سود چند فروش بعدی آن، جبران کنید، شرایط سایت شما در بهترین حالت ممکن خواهد بود. دقت کنید که هدف ما در رپورتاژ آگهی صرفا خرید بک لینک معتبر نیست. بلکه هدف ما در رپورتاژ آگهی به دست آوردن مخاطب هدف نیز می‌باشد. در صورتی که پرسونای مخاطبین خود را به درستی مدیریت نکنید، بازدهی شما نیز جذاب نخواهد بود.

7.    از استراتژی های روز تبلیغاتی بهره‌مند شوید

 اگر از دنبال کنندگان سایت برترآموز باشید، قطعا اطلاعات بسیار زیادی در مورد اساس سئو دارید و نیاز به تکرار آن ها نخواهیم داشت. به عنوان مثال استفاده از عکس مناسب و هد بندی مناسب متن ها و … از بهترین نکات خواهد بود. اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمایید، تبلیغات هوشمند می‌باشد. شما برای سئو سایت آرایشی نیاز به اهرم تبلیغات خواهید داشت. اما نکته بسیار مهم تبلیغات هوشمند توسط شما است. در صورتی که سایت شما به واسطه تبلیغات دیده شود، اما بازدهی مناسبی به لحاظ ورودی و فروش نداشته باشید، به معنی استفاده از یک مسیر نادرست خواهد بود. اما در تبلیغات خود سعی کنید مزیت رقابتی خود را به مخاطبین گوش زد نمایید. در این صورت بازدهی شما دو چندان خواهد شد.

 

از استراتژی های روز تبلیغاتی بهره‌مند شوید

سخن پایانی

در این پست آموزشی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که به چالش سئو سایت آرایشی متفاوت نگاه کنیم. در این بخش به جای بیان نکات بدیهی سئو، به نکات ریز و مهم آن اشاره کردیم. نکاتی که شاید به علت پیچیدگی از قلم بیفتد. زمانی در سئو سایت آرایشی موفق عمل خواهید کرد که سایت خود را از نگاه مخاطب نیز مورد بررسی قرار دهید. آیا مسیر خرید محصولات مناسب است؟ از طرفی دسته بندی محصولات به نحوی ساده طراحی شده است؟ آیا دسترسی به محصولات مشابه و مقایسه آن امکان پذیر می‌باشد؟

در صورتی که پاسخ شما به سوالاتی از این دست مثبت خواهد بود، در سئو سایت خود موفق می‌باشید. هدف از سئو بهینه سازی یک سایت به نحوی است که تمام کاربران و همچنین موتورهای جستجو به آن علاقه ‌مند شوند. به همین دلیل است که ما در این بخش به جای تمرکز روی دید موتورهای جستجوی نسبت به سایت آرایشی و بهداشتی، تمام تمرکز خود را روی مخاطبین یک سایت قرار داده‌ایم.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *