هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش-سئو-سایت-خدماتی

آموزش سئو سایت خدماتی

دسته بندی : سئو
1402/06/18

همانطور که می‌‌دانید سئو هر سایت با توجه به حوزه فعالیت و همچنین نوع استراتژی فروش او کاملا متفاوت می‌باشد.

با مطالعه این مقاله به صورت تخصصی با سئو سایت خدماتی آشنا خواهید شد. البته نکات مطرح شده در این مقاله بیشتر حالت نقشه راه برای شما خواهد داشت.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جامع و کامل در حوزه آموزش سئو سایت خدماتی. برخی از سئوکاران کم تجربه فکر می‌کنند که سئو یک قاعده و قانون کلی دارد و همه افراد به سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که اشتباه فکر می‌کنند، سئو یک سری قوانین پویا دارد که دائما در حال به روز رسانی می‌باشد. از طرفی باید به این نکته توجه کرد که استراتژی سئو هر سایت برای سایت دیگر مناسب نمی‌باشد. چرا که این استراتژی‌های سئو به صورت شخصی سازی شده با توجه به اهداف کارفرما تعریف شده است.

ممکن است که یک سایت آموزش وردپرس با ایکس مقدار هزینه در مدت یک سال به صفحه اول  برسد، اما از طرف مقابل یک سایت دیگر با هزینه کمتر در مدت زمان 6 ماه به صفحه اول برسد. در سایت اول هدف برندینگ و در سایت دوم هدف صرفا فروش می‌باشد. شاید کلمات کلیدی این دو سایت یکسان باشد، اما استراتژی سئو و همچنین نوع ساختار سایتشان بسیار با یک دیگر متفاوت است. از طرفی  باید به این موضوع نیز توجه نمایید که ارزش این دو سایت نیز یکی نیست. در مجموع قصد داریم در این مقاله به صورت ویژه به آموزش سئو سایت‌های خدماتی بپردازیم.

البته به این نکته دقت نمایید که نکات مطرح شده باید با توجه به حوزه کاری فرد شخصی سازی شود. به عنوان مثال سئو یک سایت آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین با یک سایت آموزش فتوشاپ کاملا متفاوت است. شاید هر دو در یک حوزه آموزش آنلاین فعالیت کنند، اما هدف آن ها در نهایت متفاوت خواهد بود. با این حال برای شخصی سازی هر بخش نیز به شما نکات مهمی را آموزش خواهیم داد که می‌تواند روی سرعت و دقت کار شما تاثیر فراوانی داشته باشد.

سئو چیست؟

قبل از اینکه در مورد سئو سایت خدماتی با شما صحبت کنیم، بهتر است که به یک درک واحد از مهارت و دانش سئو برسیم. سئو یک مهارت و دانش کاملا پویا است که با توجه به رشد تکنولوژی قوانین آن دستخوش تغییرات می‌شود. هدف از سئو بهینه سازی یک سایت برای کسب رتبه بهتر می‌باشد. برای این منظور نیز رفتار موتورهای جستجو مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که افراد به سادگی می‌توانند در یک مدت زمان کوتاه به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنند. البته ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که شخصی سازی استراتژی‌های سئو برای هر متخصص سئو ضروری است.

دقت کنید که سئو یک دانش تجربی است و ممکن است که هر شخص با توجه به تخصص و همچنین تجربیات خود نظر متفاوتی نسبت به آن داشته باشد. به همین دلیل است که یک سئو کار با تمرکز روی کانتنت به نتایج عالی دست پیدا می‌کند و از طرف مقابل یک سئوکار با تمرکز روی تبلیغات یک سایت آن را رشد می‌دهد. این موضوع به معنی درست و یا غلط بودن یکی از آن ها نیست. از طرفی تکه پازل گم شده در حوزه سئو موضوع بهینه سازی منابع و زمان می‌باشد. امروزه یک متخصص سئو زمانی میتواند به جایگاه عالی دست پیدا کند که روی بهینه سازی زمان و همچنین منابع تحقیقات زیادی انجام دهد، در غیر این صورت در این حوزه دوام زیادی نخواهد داشت.

نکته بعدی در که در مورد سئو سایت خدماتی و یا سئو سایت فروشگاه باید به آن توجه نمایید، بررسی جدیدترین الگوریتم‌های گوگل می‌باشد. زمانی که گوگل یک الگوریتم جدید آپدیت می‌کند و یا یک الگوریتم را به صورت کلی حذف می‌کند، بررسی آن برای شما بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به همین دلیل است که سئو را یک دانش پویا و به روز می‌دانیم، چرا که تمامی قوانین و همچنین استراتژی‌های آن به صورت پیوسته در حال به روز رسانی می‌باشد. در صورتی که شما بتوانید این نکات را درک کنید به سادگی می‌توانید به در این حوزه موفق شوید.

سئو سایت خدماتی با سئو سایت فروشگاه چه تفاوتی دارد؟

سئو سایت خدماتی با سئو سایت فروشگاه چه تفاوتی دارد؟

زمانی که شما یک سایت خدماتی و یک سایت فروشگاهی را با یک دیگر مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که اهداف آن ها و همچنین استراتژی فروش آن ها با یک دیگر متفاوت می‌باشد. زمانی که شما قصد فروش یک گوشی موبایل را دارید، تعداد رقبا شما بسیار زیادی می‌باشد. معمولا آن کسی فروش بالاتری را ثبت می‌کند که بتواند قیمت پایینتری را ارائه دهد. اما در سایت‌های خدماتی این موضوع اندکی متفاوت است، معمولا کسی در سایت خدماتی بیشترین فروش را ثبت می‌کند که بتواند پرزنت بهتری ارائه دهد. با توجه به این موضوع استراتژی سئو سایت خدماتی و همچنین سئو سایت فروشگاهی نیز متفاوت می‌باشد.

البته توجه نمایید که در سئو سایت خدماتی و سئو سایت فروشگاهی نکات مشترک بسیار زیادی وجود دارد که شما با توجه به حوزه فعالیت هر یک می‌توانید آن ها را شخصی سازی کنید. از طرفی به این موضوع دقت نمایید که یک سایت زمانی می‌تواند بهترین بازدهی را کسب کند که روی تحلیل رقبای خود زمان کافی صرف کند. با این حال در بخش‌های بعدی این موضوع را بهتر بررسی خواهیم نمود. دقت کنید که تا زمانی که شما متوجه تفاوت یک سایت فروشگاهی و یک سایت خدمات نشوید، نمی‌توانید استراتژی مناسبی نیز برای آن تعریف کنید.

برای درک نوع فعالیت دو سایت مختلف می‌توانید روی جریان‌های مالی آن تمرکز کنید. زمانی که بتوانید جریان مالی یک سایت خدماتی و همچنین یک سایت فروشگاهی را تحلیل کنید، در این صورت می‌توانید برای تقویت سئو آن نیز یک پلن جذاب داشته باشید. هر کار فرمایی بیش از آنکه به دنبال کسب رتبه باشد، به دنبال افزایش فروش خود می‌باشد. حال سایت خدماتی باشد و یا سایت فروشگاهی هدف کاملا مشخص است. نکات مطرح شده در بخش‌های بعدی می‌تواند دید بسیار مناسبی از سئو سایت خدماتی و همچنین سئو سایت فروشگاهی به شما دهد. از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که در بخش مقالات سایت برترآموز، یک مقاله کاملا مستقل نیز با عنوان سئو سایت فروشگاهی برای شما قرار خواهیم داد.

مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئو سایت خدماتی چیست؟

در این بخش نکاتی را به شما عرض خواهیم کرد که با توجه به آن ها و همچنین شخصی سازی آن ها می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی از سئو سایت خدماتی خود دست پیدا کنید. البته توجه نمایید که در سئو سایت خدماتی حتما نتایج استراتژی‌های خود را به صورت کوتاه مدت بررسی کنید. در این صورت می‌توانید برای آینده سئو سایت خدماتی خود برنامه ریزی جذابتری انجام دهید. در صورتی که نکات مطرح شده در این بخش برای شما چالش برانگیز بود، به سادگی می‌توانید از طریق کامنت‌های این مقاله با مطرح کنید. و در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را به شما خواهند داد.

از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که بخش مقالات سایت برترآموز یک منبع بسیار عالی برای پیدا کردن پاسخ سوالات شما خواهد بود. چرا که هر نکته مطرح شده در این بخش به صورت یک مقاله کامل و جامع در بخش مقالات سایت برترآموز وجود خواهد داشت.

1.    بررسی تخصصی و دقیق پرسونای مخاطب

اولین و مهمترین گام در سئو سایت خدماتی بررسی دقیق و موشکافانه پرسونای مخاطبین یک سایت می‌باشد. فارق از اینکه در این سایت قرار است چه خدماتی ارائه شود، شما باید بررسی کنید که مشتریان این خدمات چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند. در این صورت شما می‌توانید به سادگی برای این موضوع یک برنامه ریزی جذاب انجام دهید. از طرفی به این موضوع دقت نمایید که سئو سایت‌های خدماتی برای شما زمانی ارزشمند خواهد بود که بخش به بخش آن را بر اساس نظر موتورهای جستجو راه اندازی کنید و سپس با توجه به ویژگی مخاطبین خود شخصی سازی کنید. در این صورت می‌توانید یک بازدهی بسیار عالی به دست آورید.

از طرفی زمانی که شما به دنبال تعریف استراتژی‌های سئو داخلی می‌باشید، نظر کاربران شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود. دقت کنید که در بررسی پرسونای مخاطبین خود حتما با چند مشتری به صورت تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید. در این صورت می‌توانید درک بهتری از رفتار مخاطبین و علایق آن ها به دست آورید. هر چقدر که سئو سایت خدماتی خود را بر اساس نظر مخاطبین خود شخصی سازی کنید، سرعت رشد و میزان بازدهی شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. با این شما برای بررسی پرسونای مشتریان خود می‌توانید از تحقیقات رقبای خود نیز استفاده نمایید.

زمانی که بخش وبلاگ و یا نظرات مربوط به خدمات رقبای خود را بررسی می‌کنید، می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی از سلیقه مشتریان احتمالی خود به دست آورید. در صورتی که شما بتوانید این نظرات را در سئو سایت خدماتی خود استفاده نمایید، دنبال کنندگان بیشتری به سایت خود اضافه خواهید کرد. از طرفی شما با شناخت بیزینس پلن کارفرما و همچنین پرسونای مشتریان برنامه ریزی بهتری نیز می‌توانید به ثبت برسانید. در این صورت بازدهی سایت خدماتی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد و نتایج تحلیل سئو شما برای برنامه ریزی آینده سایت به بهترین شکل ممکن رقم خواهد خورد.

بررسی تخصصی و دقیق پرسونای مخاطب

2.    برای سوشال سیگنال هدفمند سایت خود برنامه ریزی نمایید

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، امروزه شبکه‌های اجتماعی در حوزه خدمات نتایج بسیار عالی به ثبت رسانده‌اند. با این وجود نمی‌توانند به اندازه یک سایت خدماتی برای شما پول ساز باشند، اما اگر بتوانید از این ابزار برای سئو سایت خدماتی خود استفاده کنید، قطعا قدرت سئو سایت شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد. دقت کنید که سوشال سیگنال در ادبیات سئو اشکال بسیار گوناگونی دارد. از طرفی اگر شما به دنبال یک سوشال سیگنال هدفمند برای سئو سایت خود می‌باشید، اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید، خلاقیت می‌باشد. در صورتی که شما بخواهید از رفتار دیگران کپی برداری کنید، به جرات می‌توان گفت که بازدهی شما قابل توجه نیست.

از طرفی به این موضوع دقت نمایید که سوشال سیگنال صرفا به جهت شناخت بهتر سایت شما برای موتورهای جستجو نیست. بلکه شما می‌توانید از طریق این استراتژی حجم ورودی ارگانیک خود را افزایش دهید. با این حال یکی از نکاتی که باید به آن توجه نمایید داشتن یک فضای مجازی مستقل همگام با سایت می‌باشد. دقت کنید که میزان فعالیت این فضای مجازی شما آنچنان مهم نیست، اما وجود آن بسیار ضروری می‌باشد. ممکن است که شما بخواهید به صورت آهسته و پیوسته رشد کنید. در یک مدت زمان بسیار کوتاه نیز می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. اما اگر بخواهید به صورت طولانی مدت روی این موضوع تمرکز کنید نتایج فروش خدمات و همچنین سئو سایت خدماتی  به بهترین نحو ممکن جلو خواهد رفت.

نکته بعدی که در سئو سایت خدماتی باید به آن توجه نمایید استفاده از سوشال سیگنال به صورت منظم در بازه‌های زمانی تعریف شده می‌باشد. این که شما به صورت نامنظم با میزان بودجه متفاوت سعی در استفاده از سوشال سیگنال داشته باشید، ممکن است که نتایج جذابی برای شما خلق نکند. به همین دلیل است که برای استفاده از سوشال سیگنال ویژه سئو سایت خدماتی باید یک برنامه ریزی کاملا منظم انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است که نتایج مورد نظر شما حاصل نشود.

3.    استفاده از محتوای قدرتمند و متفاوت

اگر به دنبال تولید محتوای هدفمند می‌باشید، اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید، تخصص تولید کننده محتوا می‌باشد. زمانی که یک محتوا نویس در مورد علوم پزشکی دانش کافی ندارد، نمی‌تواند برای شما محتوای یونیک خلق کند. اما این موضوع یک حالت استثنا نیز دارد که باید به آن توجه کافی نمایید و آن دانش کانتنت مارکتینگ شخص می‌باشد. در صورتی که تولید کننده محتوای شما دانش و تخصص کافی در حوزه کانتنت مارکتینگ کسب نموده است، به سادگی می‌تواند در یک حوزه بسیار سخت نیز برای شما تولید محتوا انجام دهد.

نکته بعدی که در سئو سایت خدماتی باید به آن توجه نمایید، قلم سبک شخص می‌باشد. زمانی که قرار است خدمات خود را پرزنت کنید، باید محتوای سایت شما به صورت همه جانبه باشد. منظور ما این است که علاوه بر وجود محتوای متنی و محتوای صوتی از محتوای بصری مناسب نیز استفاده کنید. البته به این موضوع توجه نمایید که تمامی این استراتژی‌ها باید بر اساس محتوای متنی اولیه باشد. چرا که این محتوا در نظر موتورهای جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حال اگر بتوانید این محتوا را به اشکال گوناگون نیز نمایش دهید، می‌توانید بازدهی خود را به صورت ویژه افزایش دهید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، استفاده از تولید محتوا با ساختار شناور می‌باشد.

زمانی که ساختار محتوای شما به صورت شناور تعریف شده باشد، در این صورت برای آپدیت محتوای خود هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت. اما اگر محتوای شما به صورت تک بعدی مشکل شده باشد، در این صورت می‌توان گفت که محتوای شما غیر قابل به روز رسانی می‌باشد و هر گونه تغییر ساختار برای موتورهای جستجو غیر جذاب خواهد بود. البته تا زمانی که در مورد کانتنت مارکتینگ و همچنین تولید محتوای هدفمند تحقیقات کافی انجام ندهید، نمی‌توانید به یک بازدهی مناسب دست پیدا کنید. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا علاوه بر استفاده از محتوای با کیفیت در یک سایت خدمات به جهت سئو سایت خدماتی روی اصول آن نیز تحقیق کنید.

استفاده از محتوای قدرتمند و متفاوت

4.    بهینه سازی محتوای تصویری سایت خدماتی

زمانی که شما قصد خرید از یک سایت فروشگاهی دارید، معمولا تصویر محصول موجود است و از طرفی شما می‌توانید ارتباط مناسبی نیز با آن برقرار کنید. اما زمانی که قرار است که از یک سایت خدماتی استفاده کنید، معمولا موضوع کمی فرق دارد و شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا خدمات شخص را درک کنید و سپس آن را ثبت کنید. با توجه به این موضوع شما باید روی سئو تصاویر خود تمرکز بسیار بالایی داشته باشید. چرا که این موضوع علاوه بر تاثیر مستقیم روی سئو سایت خدماتی شما، روی برندینگ و همچنین فروش شما نیز تاثیر خواهد داشت. زمانی که یک مخاطب به سایت شما مراجعه می‌کند و از تصاویر با کیفیت دیدن می‌کند، این موضوع مدت زمان حضور او در سایت شما را افزایش می‌دهد. همین عملکرد او باعث می‌شود که سئو سایت شما به صورت ویژه تقویت شود.

از طرفی به این موضوع توجه نمایید که آخرین آپدیت‌های هسته گوگل و همچنین جدیدترین آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل روی محتوای بصری با کیفیت تاکید فراوان نموده‌اند. حال اگر شما بتوانید این موضوع را به صورت ساختاری یافته و با برنامه ریزی در سئو سایت خدماتی خود اجرا کنید، بازدهی و سرعت کسب نتایج شما به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که یک سایت معمولا زمانی می‌توانید بازدهی شما را تضمین کند، که سئو آن به صورت هدفمند و قابل تحلیل انجام شود.

نکته بعدی که در باب ارتباط سئو تصاویر و همچنین سئو سایت خدماتی باید به آن اشاره کنیم، عملکرد رقبای شما می‌باشد. همواره شما باید در این حوزه برتر از رقبای خود عمل کنید. چرا که این حوزه معمولا هزینه تبلیغات و همچنین چالش‌های سئو سایت شما را به صورت قابل ملاحظه کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای برای سئو سایت خدماتی مورد نظر خود باید روی بهینه سازی تصاویر سایت یک حساب ویژه باز کنید.

5.    استفاده از URL متناسب

یکی از موضوعاتی که امروزه به در سئو سایت خدماتی به آن توجه کافی نمی‌شود، آدرس و شناسه یک سایت می‌باشد. در گذشته ممکن است که یک شخص در با یک آدرس سایت بلند و غیر مرتبط و حاوی چند کلمه کلیدی یک نتیجه به مطلوب به دست آورد. اما امروزه این موضوع کاملا متفاوت می‌باشد. جزء به جزء حرف‌های موجود در آدرس سایت شما می‌تواند روی سئو سایت خدماتی مورد نظرتان تاثیر مستقیم بگذارد. به همین دلیل است که سئوکاران با تجربه زمانی که به دنبال سئو یک سایت می‌باشند به جای این که زمان و انرژی خود را روی یک سایت با دامنه نامناسب بگذارند، معمولا با کارفرما مذاکره می‌کنند تا یک سایت با یک آدرس و دامنه جدید راه اندازی کند.

 شاید ای موضوع از نظر شما غیر قابل انجام باشد، اما باید به شما بگوییم که سئوکاران بسیار زیادی قبل از قبول سئو سایت خدماتی روی این موضوع فکر می‌کنند. از طرفی به این نکته نیز توجه نمایید که یک سایت خدماتی معمولا نیاز به یک شناسه کوتاه و ماندگار در حافظه دارد. در غیر این صورت ممکن است که نتایج مورد نیاز فرد حاصل نشود. از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که یک سایت خدماتی نیاز دارد که تا خود را متفاوت از دیگران نشان دهد. به همین دلیل است که دامنه آن اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرفی این موضوع به صورت مستقیم روی سئو سایت خدماتی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

6.    بدون تحلیل سئو سایت خدماتی هیچ اقدامی انجام ندهید

یکی از بزرگترین چالش‌‎هایی که افراد به آن توجه کافی ندارند، تحلیل مناسب نتایج سئو سایت خدماتی می‌باشد. ممکن است که یک استراتژی سئو در یک سایت در کوتاه مدت جواب دهد. اما همین استراتژی در بلند مدت به سئو سایت شما آسیب ویژه وارد کند. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، این است که سئو سایت‌های خدمات زمانی می‌تواند به صورت پویا انجام شود، که هر اقدام مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. به همین دلیل است که اکثر سئوکاران با تجربه برای سئو سایت خدماتی معمولا یک استراتژی تحلیلی مجزا دارند که بر اساس آن نتایج کار خود را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بدون تحلیل سئو سایت خدماتی هیچ اقدامی انجام ندهید

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد سئو سایت خدماتی صحبت کردیم. همواره به یاد داشته باشید که فضای سایت‌های خدماتی به شدت رقابتی می‌باشد. به همین دلیل استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید زمان بر است. در صورتی که به دنبال رشد سایت خدماتی مورد نظر خود در کوتاه مدت می‌باشید، بهتر است که از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری استفاده نمایید. از طرفی اگر دانش و تخصص بالایی در حوزه برنامه نویسی و سئو دارید. شاید استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه نیز برای شما بد نباشد.

 اما همواره به این موضوع توجه نمایید که تکنیک‌های سئو کلاه سیاه صرفا برای شوک دادن به سایت مناسب است و لا غیر. در مجموعه بررسی تمامی این نکات می‌تواند برای شما در سئو سایت خدماتی به عنوان یک نقشه راه عمل کند. البته توجه نمایید که شخصی سازی هر یک از آن ها نیز بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *