
امروزه جنگ اصلی رسانه بر سر درک و تجزیه رفتار مخاطبان میباشد. بنابراین هر ابزاری که بتواند رفتار مخاطب را به صورت غیر مستقیم برای ما تجزیه و تحلیل کند، بسیار کاربردی و با ارزش خواهد بود. با توجه به همین موضوع در این مقاله قرار است که به صورت کاربردی در مورد Microsoft clarity با شما عزیزان صحبت کنیم.
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار ویژه و کاربردی در حوزه تحلیل سئو. معمولا یک سئو کار حرفهای برای اینکه بتوانید استراتژی اصلی سئو خود را تعیین کند، به دنبال درک رفتار مخاطب است. با توجه به این اصل در این مقاله قصد داریم یکی از مهمترین ابزارهای موجود را به شما معرفی کنیم. مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity یکی از ابزارهای بسیار کابردی و مهم میباشد، که میتواند بازدهی کار شما را به صورت ویژه افزایش دهد.
در گذشته ابزار مورد استفاده ما گوگل آنالیتیکس و یا هاتجر بود. اگر فرد حرفهای بود سعی میکرد با استفاده از هیت مپ به یک جمع بندی افکار و استراتژی دست پیدا کند. اما این ابزارها معمولا یک مشکل داشتند و آن هم این بود که نتیجه نهایی را نمایش میدادند. در صورتی که فرایند این نتیجه نیز بسیار مهم است. زمانی که شما علت هر حرکت مخاطب را درک کنید، قطعا میتوانید، تصمیم گیری بسیار بهتری داشته باشید. در آموزش سئو ویژه برترآموز به بررسی ابزارهای زیادی برای هدف پرداختهایم. با این حال تصمیم گرفتهایم که در این مقاله بیشتر در مورد ماکروسافت کلاریتی با شما صحبت کنیم. چرا که این ابزار نیز به شما یک استراتژی پایدار خواهد داد.
در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا ابهامی داشتید، پیشنهاد ما به شما این است که در بخش کامنتها با ما مطرح کنید. در این صورت در کوتاهترین زمان ممکن تیم تولید محتوای برترآموز پاسخ سوال شما را ثبت خواهند کرد. به این نکته توجه داشته باشید که شناخت درست این ابزار میتواند سرنوشت شما را در حوزه سئو به صورت ویژه تغییر دهد.
Microsoft clarity یکی از ابزارهای بررسی رفتار مخاطبین روی سایت میباشد. ماکروسافت کلاریتی به شدت روی حریم خصوصی افراد حساس است و به شما دیتای مستقیم نخواهد داد. منظور ما این است که شما نمیتوانید بررسی کنید که این اقدام روی سایت شما متعلق به چه کسی میباشد. با این حال اگر شما زمان کافی برای درک این موضوع بگذارید، میتوانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید. Microsoft clarity یک ابزار رایگان است که به صورت سازگار با GDPR طراحی شده است. (The General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679) این استاندارد حاکی از امنیت اطلاعات مخاطبین شما است و میتواند برای مخاطبین سایت شما جذاب باشد. چرا که برخی از سایتها برای به دست آوردن رفتار مخاطبین خود به حریم خصوصی او توجهای ندارند.
با این حال نکته بسیار مهم و کاربردی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که مایکروسافت کلاریتی روی سرعت سایت شما تاثیر منفی نمیگذارد. چرا که برخی از ابزارهای تحلیل رفتار مخاطب سرعت سایت شما و همچنین روی ریسپانسیو بودن سایت شما تاثیر بسیار منفی میگذارند. چرا که مخاطب شما به سرعت شما بیش از اطلاعات سایت اهمیت خواهد داد. بر اساس بررسیهای صورت گرفته روی Microsoft clarity. به جرئت میتوان گفت چه 10 بازدید فعال و چه 1 میلیون بازدید فعال نمیتواند روی سرعت سایت و یا سرعت ابزار شما به واسطه Microsoft clarity تاثیر منفی بگذارد.
مایکروسافت کلاریتی بخشهای بسیار متفاوتی دارد و میتواند به شما در مورد چگالی کلیک و یا هیت مپ کاربردی ارائه کند. البته زمانی که از این ابزار روی سایت خود استفاده میکنید، میتوانید با توجه به توانایی خود در حوزه سئو به طراحی استراتژی بپردازید. چرا که انتخاب ابزار تنها 30 درصد از کار است و ما بقی بستگی به استراتژی اصلی سئو کار دارد. با این حال داشبورد تحلیل مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity به شدت متفاوت است و بهتر است که از به صورت شخصی هر بخش آن را کشف کنید. چرا که استفاده برخی از بخشهای برای سایتهای مختلف متفاوت است.
هیت مپ یا همان جدول نهایی استفاده کاربران از سایت شما به شما این امکان را میدهد که رفتار مخاطبین خود را در قالب یک نقشه حرارتی درک کنید. به عنوان مثال شما یک سایت آموزش زبان انگلیسی دارید. زمانی که در حال بهینه سازی UI – UX سایت خود میباشید. نیاز دارید که بررسی کنید کدام اقدام و عمل مخاطب شما به صورت کاربردی انجام شده است. منظور ما این است که مسیر حرکت موس مخاطب روی صفحه اصلی سایت شما به چه صورت بود است. در چه بخشهای بیشترین توقف و یا بیشترین کلیک صورت گرفته است. زمانی که درک شما روی این موضوع افزایش پیدا کند، این موضوع به این معنی است که طراحی استراتژی شما نیز به صورت عمیق انجام خواهد شد.
ابزارهای گوناگونی برای به دست آوردن هیت مپ یا همان نقشه حرارتی وجود دارد. اما مشکل برخی از آنها این است که اولا هزینه استفاده از آنها زیاد است. دوما دقت و قدرت مانور آنها بسار پایین میباشد. خوشبختانه با مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity به صورت کامل این چال از بین رفته است. به سبب وجود داشتبورد پیشرفته این ابزار کاربردی و همچنین طراحی دقیق آن درک او از رفتار مخاطبین شما بسیار بالا است و از طرفی میتوانید نویز حرکتی مخاطبین را نیز به واسطه تنظیمات آن از بین ببرید. اما نکته بسیار مهم این است که در ابتداء آن را با دیگر المانهای سایت خود کالیبره کنید و به سپس به سراغ بخشهای دیگر آن بروید.
با استفاده از استراتژی مناسب و همچنین تحلیل کاربردی هیت مپ در مایکروسافت کلاریتی میتوانید به صورت ویژه روی کاهش نرخ پرش سایت خود کار کنید. چرا که با مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity متوجه خواهید شد کدام بنرهای برای مخاطبین شما آزار دهنده است و چه بخشی از تولید محتوای شما مورد نظر مخاطبین قرار نگرفته است. سعی کنید به صورت شخصی سازی شده نیز به بررسی رفتار مخاطبین بپردازید. در این صورت میتوانید بازدهی بسیار بهتری از آن کسب کنید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که معمولا کاربران در تلفن همراه ممکن است رفتار متفاوتی را از خود نشان دهند.
فرض کنید که شما یک سایت آموزش وردپرس دارید. در این سایت قطعا خدمات و اطلاعات بسیار زیادی را قرار دادهاید. شما برای درک کیفیت اطلاعات خود و همچنین درک بهتر رفتار مخاطب نیاز خواهید داشت که بواسطه ابزاری نحوه ساخت هیت مپ را تحلیل کنید. چرا که در زمان ساخته شدن هیت مپ و یا همان نقشه حرارتی پارامتر زمان معمولا اولویت بسیار بالایی ندارد. بلکه هدف این است که اقدامات کاربر روی صفحه شما ثبت شود. حال شما با استفاده از ویدیو رفتار مخاطبین روی سایت خود میتوانید درک کنید که چرا مخاطب شما روی یک بنر کلیک کرده است و یا از همه مهتر چرا مخاطب شما تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا یک محتوا را درک کند.
زمانی که فیلم حرکت موس مخاطب روی صفحه وبلاگ را بررسی میکنید. متوجه خواهید شد که مخاطب شما در بخشهایی از وبلاگ شما خط به خط مشغول مطالعه بوده است. اما از طرف مقابل در بخشهای از سایت شما به سرعت گذشته است و حتی نگاه کوتاهی به آن نیز نداشته است. شما قرار است سایت خود را از نگاه مخاطب بررسی کنید. زمانی که شما به یک درک متقابل دست پیدا کنید. در این صورت آموزش وردپرس برای شما حالت و استراتژی بسیار متفاوتی خواهد داشت. از طرفی به یاد داشته باشید که نوع محتوا و قلابهای شما نیز بسیار مهم است. زمانی که محتوای شما کال تو اکشن مناسب ندارد، کاملا مشخص است که در سایت شما فروش بالایی ثبت نشود.
یکی از مهمترین اهداف ناشران از بازبینی ویدیو رفتار کاربران به واسطه مایکروسافت کلاریتی این است که نحوه جا به جایی مخاطبین را تحلیل کند. لازم است که بررسی کند، آیا این استراتژی روی برنامه ریزی او تاثیر مثبت دارد و یا خیر. شما باید بررسی کنید که چیدمان صفحات شما آیا به نحوی است که مخاطبین را ترغیب به جا به جایی بین صفحات شما کند و یا خیر؟ چرا که رفتار مخاطبین شما و توقفهای آنها باید برای شما سرشار از معنی باشد. در غیر این استراتژی برای شما هیچ کاربردی نخواهد داشت.
اگر بخواهیم در مورد مزایای داشبورد تحلیلی مایکروسافت کلاریتی با شما عزیزان کنیم، باید چندین و چند مقاله در مورد آن به رشته تحریر درآوریم. با این حال قصد داریم که به صورت خلاصه یک دیدگاه کلی و جامع در مورد بخش تحلیلی مایکروسافت کلاریتی منتقل کنیم. اولین و مهمترین ویژگی Microsoft clarity در این است که به سرعت در حال به روز رسانی و عمیق کردن ابزار میباشد. به عنوان مثال در 3 ماه گذشته با آپدیت Microsoft clarity میتوانستید به یک بخش جدید دست پیدا کنید. در صورتی که ابزار تحلیلی هاتجرو یا گوگل آنالیتیکس به نوعی ثابت بوده است.
داشبورد تحلیلی خود را به صورت موازی با بخش ویدیویی آن و همچنین نقشه حرارتی آن تحلیل کنید تا درک بهتری از تغییرات یک صفحه داشته باشید.. بنابراین زمانی که قرار است که یک مشاوره سئو داشته باشید، پیشنهاد ما بر این است که به دقت روی این آمار تسلط داشته باشید و هر استراتژی خود را بر اساس نتایج آن تغییر دهید. به عنوان مثال اگر قرار است که صحفه اصلی آموزش اینستاگرام خود را تحلیل کنید. در این صورت ابتدا میزان اسکرول صحفه و همچنین نقاط با تراکم کلیک بالا را بررسی کنید. سپس به مدت زمان حضور مخاطب در صفحه خود نگاه داشته باشید و در نهایت به بخش محتوایی خود توجه کنید.
اگر قرار است که یک صفحه خود را به واسطه داشبورد Microsoft clarity بررسی کنید. در این صورت سعی کنید که تایم لاین آن را نیز تغییر دهید. یکی دیگر از نکاتی که شما در زمان تحلیل سایت خود با Microsoft clarity باید به آن توجه داشته باشید. موضوع استفاده از تغییر دهنده آیپی میباشد. به عنوان مثال ممکن است که شما بررسی کنید و متوجه شوید که افراد زیادی از کشورهای آلمان و آمریکا و ترکیه به سایت شما مراجعه کردهاند. فکر کردن به دو زبانه کردن سایت در این زمان بزرگترین اشتباه است. شما باید تمام تمرکز و تلاش خود را روی این موضوع قرار دهید که این کلیکها و این مراجعات آیا به دلیل روشن بودن برنامههای تغییر دهنده آیپی میباشد و یا دلیل دیگری دارد.
در زمان نگارش این مقاله هنوز افزونه خاص برای سایتهای وردپرسی توسط مایکروسافت به بازار معرفی نشده است. بنابراین شما باید در سایت Microsoft clarity ثبت نام انجام دهید و سپس به او اجازه دسترسی به اطلاعات سایت خود را فراهم کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که معمولا پس از اضافه کردن هر صفحه زمانی در حدود 2 الی 4 ساعت برای ثبت دقیق دادهها لازم است. مراحل زیر را به صورت قدم به قدم طی کنید تا نصب آسان مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity را تجریه کنید.
اضافه کردن کد مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity به هر صفحه ممکن است که زمانی زیادی از شما بگیرید. بنابراین بهترین کار این است که از پلاگینهای مخصوص اضافه کردن کد به هدر و فوتر سایت به صورت گروهی استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از افزونه Insert Headers and Footers میتواند یک انتخاب بسیار عالی باشد. پس از نصب کامل مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity بهتر است که حداقل یک روز به آن زمان بدهید تا تمامی بخشهای سایت شما را به خوبی تحلیل کند و دیتای آن را جمع آوری نمایید. بعد از تایم لاین تعریف شده میتوانید با یک استراتژی بسیار مناسب به تحلیل بخش بخش سایت خود بپردازید.
به صورت کلی تا این بخش از مقاله با نحوه کار مایکروسافت کلاریتی و همچنین چگونگی نصب آن آشنا شدید. اما سوال اصلی که در این زمان برای شما ایجاد خواهد شد، این است که آیا بدون مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity نمیتوان سئو کرد؟ باید به شما بگوییم که بدون این ابزار هم میتوانید سئو سایت خود را انجام دهید. اما نکته بسیار مهم آن این است که سرعت رشد سایت شما به شدت پایین خواهد بود. زمانی که وبسمتران بزرگ گوگل برای سئو یک سایت بزرگ جلسه برگذار میکنند. معمولا از دیتای مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity به صورت تجمیعی یک خروجی به دست میآورند. سپس برای هر بخش از سایت نیز یک استراتژی سئو طراحی میکنند.
زمانی که شما تمایل به استفاده از مایکروسافت کلاریتی نداشته باشید، برای تحلیل صفحات سایت خود نیاز به سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، هاتجر، نقشه حرارتی قابل تنظیم و … خواهید داشت. از طرفی استفاده از این ابزارهای برای شما زمانبر خواهد بود. از طرفی همه بخشهای این ابزارها برای شما رایگان نخواهد بود. اما شما بواسطه مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity میتوانید یک ابزار جامع داشته باشید و تمام نیاز خود را نیز تامین کنید. از طرفی نکته بسیار مهم در این است که شما با استفاده از مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity میتوانید به یک امنیت داده بسیار عالی دست پیدا کنید. در نتیجه هم اطلاعات شما و هم اطلاعات مخاطبین سایت شما به صورت رمزنگاری شده و اختصاصی نگهداری خواهد شد.
البته اگر قصد دارید که با استفاده از این ابزار روی سئو سایت خود تاثیر مثبت بگذارید. لازم است که روی دو نکته بسیار مهم نیز تمرکز داشته باشید. اول این که سعی کنید به دنبال روانشاسی تحلیل خود باشید. چرا که دیدن فیلم حرکات مخاطب شما بدون رواشناسی مناسب ارزشی نخواهد داشت. دومین نکته این است که در اولین مراحل تحلیل خود سعی کنید که با استفاده از یک مشاوره سئو خبره تعیین استراتژی نمایید. در این صورت بازدهی کار شما به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد. سعی کنید در مورد هر پارامتر به صورت جزء به جزء طراحی استراتژی نمایید.
معمولا زمانی که مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity را به افراد مختلف پیشنهاد میدهیم. این سوال مطرح میشود که چگونه یک سایت دیتای شخص مقابل را ضبط میکند. از طرفی آیا این اقدام منجر به افت قدرت سایت میشود و یا خیر؟ باید به شما بگوییم که صحفه اصلی بک گراند ویدیو شما همان صفحه سایت شما میباشد. حال زمانی که مخاطب شما موس خود را حرکت میدهد و یا رولر موس خود را جا به جا میکند. این اقدامات به صورت لحظه به لحظه ثبت میشونند و در نهایت مجموع این حرکات برای شما به صورت یک ویدیو ثبت خواهدشد. در نتیجه قرار نیست که هیچگونه رکورد اسکرینی از صفحه نمایش مخاطب ثبت شود.
تا این بخش از مقاله به صورت کامل و جامع در مورد مایکروسافت کلاریتی با شما عزیزان صحبت کردیم. ممکن است که تصمیم گرفته باشید، زین پس به جای استفاده از سرچ کنسول سایت و یا گوگل آنالیتیکس تنها از مایکروسافت کلاریتی – Microsoft clarity استفاده کنید. باید به شما بگوییم که این استراتژی به تنهایی ممکن است که به شما آسیب بزند. منظور ما این است که تصمیمات حوزه سئو شما را با چالش مواجه سازد. بر اساس بررسیهای تکمیلی توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، باید به شما بگوییم که برخی از آمارهای مایکروسافت کلاریتی با گوگل آنالیتیکس در تضاد است. از طرفی برخی از آمار کلامن موجود در سرچ کنسول شما در این ابزار موجود نمیباشد. بنابراین بهتر است که از این ابزار به صورت مکمل با سرچ کنسول و یا گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.
زمانی که افراد از بخش داشبورد تحلیلی مایکروسافت کلاریتی استفاده میکنند. معمولا به آمار و دادههای Search Analytics Clarity توجه کافی ندارند. در صورتی که شما به واسطه این بخش میتوانید بررسی کنید، که مخاطبین شما چه اطلاعات مرتبط با سایت شما را بررسی و جستجو کردهاند. سپس به سراغ دیگر بخشهای سایت شما رفتهاند. حتی برخی از کاربران معمولا بعد از جستجو یک دیتا در سایت شما خارج میشوند. به هر میزان که بتوانید این آمار خروجی را کاهش دهید. قطعا رشد سایت شما بیش از قبل خواهد بود. البته سعی کنید که در کنار تحلیل و بررسی این بخش به صورت تصادفی به بررسی ویدیو رفتار مخاطبین نیز بپردازید. در این صورت درک شما به صور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد سوال « Microsoft clarity چیست و چه کاربردی دارد؟ » با شما عزیزان صحبت کردیم. به عنوان جمع بندی بهتر است که چند نکته بسیار مهم را به شما یاد آور شویم. اولین و مهمترین نکته این است که در اولین روزهای کار با مایکروسافت کلاریتی استراتژی سئو خود را تغییر ندهید. بلکه اجازه دهید که درک شما نسبت به این ابزار کاربردی افزایش پیدا کند و سپس استراتژیهای خود را بر اساس آن تغییر دهید.
نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سعی کنید هر بخش تحلیلی مایکروسافت کلاریتی را به صورت جزء به جزء بررسی کنید و حتی در مورد دادههای و نحوه تفسیر آن نیز تحقیقاتی داشته باشید. در نهایت زمانی که به یک استراتژی ثابت و جذاب دست پیدا کردید، میتوانید در بخش کامنتها با برترآموز در میان بگذرارید. در این صورت مشاورین ما به شما برای تکمیل آن کمک خواهند کرد.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران